Kamarádi z Francie nás poprosili, zda bychom neupozornili na akci francouzského výrobce lan BEAL na ochranu přírody. BEAL ve spolupráci se společností l´ONG Wood en Stock ohlásili, že během dvou let vysadí na Madagaskaru 100.000 stromů.
Za každé prodané lano, vysadí jeden strom v národním parku lˇAndringitra, v údolí Sahanambo, v jihovýchodní části ostrova. Každé lano z akce má být označeno etiketou, a podobně by se měla akce prezentovat v obchodech, kde mají lana BEAL. Průběhu akce je věnována stránka www.beal-environment.info
Tolik stručně z francouzského plakátu, bližší informace budou na zmíněné adrese, případně na francouzském webu Kairn.com, odkud nám kamarádi zprávu poslali.
..se brzy objevi tato lana, oznacena zelenou etiketou. Na jejich cenu nema tato iniciativa firmy BEAL vliv, naopak, vetsina lan BEAL bude ke koupi za ceny nizsi nez doposud.
Re: Marketingový trik, jak z nás dostat ještě víc peněz
11:01:26 09.02.2009
Obávám se, Kubo, že na Madagaskaru (kde je odlesnění prý fakt dost děsivý, kamarád tam byl) by těch zákazníků dost nenašli.
Tím nechci říct, že by třeba nemohli zlevnit ;), ani že by taková akce neměla - mimo jiné - zlepšit vnímání firmy v očích veřejnosti, nicméně pozitivní přínos bych v tom viděl. (On totiž pojem "společenská zodpovědnost firem" na západ od Aše není jen fráze.)
Re: Marketingový trik, jak z nás dostat ještě víc peněz
11:37:07 09.02.2009
Radek měl pravdu. Takže pojem "společenská odpovědnost firem" přeložím do srozumitelného jazyka: "Jak ze zákazníka vyrazit co nejvíc peněz, jak zdražit, jak při tom vypadat dobře, jak zadělat na další zisky, jak utrhnout něco ze státní kasy a jak při tom nevypadat jako komunisti." Týká se to Madagaskaru stejně jako Horní Dolní nebo Zahradního Města. (Co kdyby to Beal zkusil obráceně: Požádal by zákazníky, aby si koupili buď lano za normální cenu, nebo přihodili nějakou stovku navíc a tyto peníze by šly na ostrovní stromy. To by bylo fér a fungovalo by to jako normální průhledná charita.)
Re: Marketingový trik, jak z nás dostat ještě víc peněz
12:14:36 09.02.2009
Na Bealovy stromy jsem nedal nic. Na bohulibé účely přispíváme v hotovosti ročně v řádu desítek tisíc korun a na daních platíme ročně stovky tisíc korun (nepočítám to, co zaplatím v ceně výrobků pro osobní spotřebu). Máš další otázky, které s tak zvanou společenskou odpovědností firem vůbec nesouvisí?
Re: Marketingový trik, jak z nás dostat ještě víc peněz
13:29:15 09.02.2009
Hlavní příjemce byl vloni Sportovní klub vozíčkářů Praha - orientační závody, před tím to byl Člověk v tísni. Nějaké další peníze a především vybavení a taky reklama zdarma plynuly na regionální akce v Česku a na Slovensku (nepočítám v to vzájemné mediální partnerství). Pokud Tě to opravdu zajímá a jenom neprudíš, mohl sis vše přečíst na HD, případně si to teď můžeš najít v archivu.
Re: Marketingový trik, jak z nás dostat ještě víc peněz
20:30:23 09.02.2009
Hm hm kdybys byl prumernej cech tak to mas neco jako mesicni plat. Tekze dvanactina rocniho prijmu. Holt zavodacky vozejcky asi neco stojej. Tak hlavne at to uzijou.
Re: Marketingový trik, jak z nás dostat ještě víc peněz
21:11:48 09.02.2009
Orientační závody vozíčkářů absolvují v Česku obyčejné vozíky a obyčejní lidé na rekreační úrovni. Jsou kategorie klasických "ručních" vozíků a elektrických s dopomocí. "Naše" peníze jdou především do organizace závodů a něco málo na reprezentaci v cizině. Jednotlivci z nich nemají nic.
Re: Marketingový trik, jak z nás dostat ještě víc peněz
21:17:32 09.02.2009
Pro zajímavost: Oddílu orientačních závodů Sportovního klubu vozíčkářů šéfuje Bohouš Hůlka - možná si vzpomínáš, že provozoval na internetu lezecký průvodce, který byl předchůdcem Lezce. Když se zranil, předal databázi právě sem a některé záznamy a komentáře o cestách najdeš ještě dnes tady.
Re: Marketingový trik, jak z nás dostat ještě víc peněz
21:35:41 09.02.2009
Aby nedoslo k mylce tak desitky tisic davaj ONI ne ON tedy vic lidi takze to muze byt na jednoho KT uplne jina castka. Jestli to neni trochu "nepruhledna charita" kdyz to navic zverenuje na jakemsi HD. Mozna v tom ten Beal neni sam.
Re: Marketingový trik, jak z nás dostat ještě víc peněz
10:11:41 10.02.2009
Jaká by tedy měla být "společensky odpovědná částka" připadající na jednoho KT? Mám za to, že na podobné dobročinné aktivity, přinášející byť i částku nepatrnou, se namísto hloupých otázek sluší jen říci: "Díky."
Re: Marketingový trik, jak z nás dostat ještě víc peněz
13:12:28 10.02.2009
Uplne souhlasim jakakoliv castka na podporu vozickaru i stromu je v poradku a je treba rici diky coz rikam. Nicmene rozdil v pristupu KT a BEAL je mizivy tak proc ta kritika. Z pripevku by mohl vzniknout dojem ze vysoke castky prizpiva treba sam KT jako jedna osoba. Lze vysvetlovat - jak bylo zmineno - jako ze je to parta lidi ktery dohromady prizpivaj tuto castku nebo ze rodina dohromady tuto castku a nebo ze kazdej sam tuto castku no a na to KT mlzi. Nic me do toho neni tak se neptam jen komentuju.
Re: Marketingový trik, jak z nás dostat ještě víc peněz
15:16:34 10.02.2009
V mnoha věcech s Kubou nesouhlasím nebo se mi nelíbí některé jeho metody, ale v tomto se ho musím zastat. Domnívám se, že označením "my" měl na mysli asi sebe a bratra (s kterým, jak jsem pomocí netu zjistil, provozuje svůj server) anebo svoji rodinu (Nevím, kolik "daňových hlav" má klan Turků, ale nepředpokládám číslo závratně převyšující české poměry, tedy počet prstů na ruce). Každopádně mi z toho vychází nezanedbatelný příspěvek od KT. I když je fakt, že Mirek Dušín by asi na přímou otázku na částku neodpověděl s tím, že se nechce vytahovat. :-)
Rozdíly od Beala jsou evidentní: Nezaregistroval jsem, že by KT svoji charitu nějak podmiňoval nákupem jeho služeb, klikáním na bannery apod. Navíc mi tak nějak ta charita v podobě pomoci "domácím" postiženým přijde o dost charitativnější než nějaký projekt ve vzdálené zemi bez přímé regionální či profesní souvislosti, navíc (ale jo, řeknu to, klidně si mě upalte) možná založený na momentální módnosti určité ideologie - Dávám ortodoxním zeleňákům 10, maximálně 20, let. :-)
Re: Marketingový trik, jak z nás dostat ještě víc peněz
14:15:34 09.02.2009
Nemůžu si pomoct, ale z první části Tvé odpovědi, Kubo, na mne dýchá myšlenkový stereotyp průměrného současného obyvatele české kotliny, který nemůže pochopit, že by někdo mohl něco udělat i s jiným motivem než si vydělat/nakrást. Otevřeně řečeno, české poměry tuhle tezi docela podporujou - i když i tady se jistě najdou výjimky. Ale ze svých zkušeností odjinud (Kanada, Rakousko, Německo a myslím, že Francie nebude odlišná) si dovolím tvrdit, že leckde jinde to tak opravdu není.
Re: Marketingový trik, jak z nás dostat ještě víc peněz
14:27:47 09.02.2009
Charita je výborná věc. Sám se jí trochu účastním (viz výše), ale postup Bealu není na první pohled průhledný a jasně čitelný. Dýchá z něho "společenská odpovědnost firmy" a "PR".
Re: Marketingový trik, jak z nás dostat ještě víc peněz
20:49:50 09.02.2009
Beal prostě dělá business a asi to i umí. Beal chce být úspěšná companička, tak se zaměřuje na dlouhodobé cíle a ne na krátkodobé. strategie long term goals - social responsibility, PR, zvládnutá Etika (to české outdoor firmečky většinou neovládaj), reklama....no prostě tyhle pičovinky a další propojit dohromady. Každá firma chce vydělat více, jinak by zhebla, woe.
Re: Marketingový trik, jak z nás dostat ještě víc peněz
11:19:14 10.02.2009
dotaz na pana Turka: píšete "... z NÁS dostat ještě víc peněz" . Čili řadíte se do jakési komunity potencionálních zákazníků firmy. Chtěl jsem se zeptat a) kdy jste si naposledy kupoval lano (za peníze, ne za reklamu) a nebo kdy ho do budoucna asi tak hodláte kupovat? b) Je vysazování stromů škodlivé ? Pokud ne, budete se orieentovat i na další marketingové kampaně jiných firem ? Domnívám se totiž, že každá firma má nějakej marketing, kterej občas vyvijí nějakou aktivitu (ikdyž obecně se na marketingu dělá h...o) Tak mi jaksi uniká smysl téhle diskuze, do které se tak hojně zapojujete ? leda, že by šlo o negativní reklama, taky reklama. V tom případě samozřejmě kvalině odvedená práce :) Jinač nic ve zlým, jen smysl tohodle pozdvižení mi fakt uniká... přeci jen, Beal nejsou český dráhy, z toho žádná žaloba a tím pádem žádná kauza asi nekouká?
Re: Marketingový trik, jak z nás dostat ještě víc peněz
22:35:09 10.02.2009
a) Naposledy to byla dvojice Tendon Master 50 m. Kupoval jsem ji na podzim v Hudy Slezská Praha. Vzhledem k tomu, že Hudy u nás na HD neinzeruje, nemohl bych lana vyměnit za reklamu, ani kdybych chtěl. Jestli máš problém, můžu dohledat i přesný datum podle paragonu. Asi dva roky před tím jsem kupoval Lanex Duostar 2x50 m. b) Ne. Ano. c) Jestli Ti uniká smysl, zkus diskusi přečíst ještě jednou, a když to nepomůže, v klidu ji můžeš zavřít. Nic moc závažného pro Tvůj život se v ní neřeší.
Re: Marketingový trik, jak z nás dostat ještě víc peněz
19:26:57 09.02.2009
Teda pokládat vedle sebe například "gender studies" (společenskovědní, značně zprofanovaný obor, v mnoha případech velmi demagogický) a archivnictví (pomocná historická věda, značně exaktní) ... no to fakt nevim.
A co ta flaška? Postav se k výzvě čelem! :)))
Re: Marketingový trik, jak z nás dostat ještě víc peněz
20:40:05 09.02.2009
Povšimni si, že zrovna o těch jsem nepsal - protože o nich vím jen velmi málo (předpokládám, že "informační věda" není totéž, co informatika o které leccos vím a která vědou je).
(Aby nedošlo k nedorozumění, nemám papíry na hlavu ani na "gender studies" ani na archivnictví, ale stýkám se s dost lidmi kteří tomu rozumějí abych si dovolil o tom něco tvrdit.)
A jak tak koukám, tak na tu cenu lan si už evidentně nevsadíš ;)))
Re: Marketingový trik, jak z nás dostat ještě víc peněz
21:44:10 10.02.2009
Taky bych se přiklonil k označení článku jako reklamního sdělení, nicméně tvé ohnivé výpady ve mě vyvolávají pocit, jako kdyby ti na krku klečel agent firmy Beal mířil na tebe devítkou a snažil se z tebe vyrazit prachy za nové lano. Víš o tom, že se můžeš svobodně rozhodnout jaké lano si koupíš? Třeba podle toho jakou používá reklamní kampaň.
Nic ve zlém Jakube, ale já mám z tebe a z mnoha dalších novinářů pocit, jako že jste tu, aby jste nám neinformovaným odhalili podstatu světového spiknutí páchaného na nás ubohých zákaznících.
Nepropadej falešnému pocitu mesíáše pravdy o outdorových výrobcích a nekalých praktikách jejich výrobců a prodejců. Skutečnost je spíš taková, že nad tvými komentáři a recenzemi se většina těch co se v oboru pohybují spíše shovívavě pousměje.
A co se týče kampaně Bealu, dovedu si představit, že za tím opravdu stojí čistý úmysl. A pokuď to je jen reklamní kalkul, tak určitě není škodlivý.
Re: Marketingový trik, jak z nás dostat ještě víc peněz
22:19:26 10.02.2009
Trochu motáš příčinu a následek. Na moji krátkou poznámku, proč radši Beal nezlevní, se rozvinula tato debata. Ohnivě za Beal bojují virtuální nadšenci ozelenění ostrova za jejich peníze :-)
Re: Marketingový trik, jak z nás dostat ještě víc peněz
12:23:49 09.02.2009
tak fajn. vycházejme z předpokladu, že je tam odlesnění dost děsivý.
zaprvé: položme si otázku, proč asi je tam to zlý vodlesnění: stavební dřevo, palivo, pastva. takže když už si hrajeme na záchranu planety, tak vykřikuji elektrifikace, osvěta a prezervativy.
druhak: je mi trošku vodporná ta arogance bílýho muže, která předpokládá místní černoušky jako tupá roztomilá zviřátka která je potřeba vodit za ručičku. kdyby to teda bylo myšlený upřimně a spravedlivě. se mi to teda jeví jako promo akce pro evropskýho grynpissovýho voliče.
Re: Marketingový trik, jak z nás dostat ještě víc peněz
07:47:23 10.02.2009
dobrá připomínka se strejdou Mugabem (bez ironie)! ovšem jsou dva né koncepty řešení: buď jim budeme posílat desítky let něco, čemu budeme říkat humanitární či rozvojová pomoc a sázet jim tam stromky, aby to rozkradli a stromky vykáceli, nebo jim necháme ve vlastním průseru vymáchat čumák (případně jim dáme šanci v podobě méně protekcionistické hospodářské politiky evropy). já jsem pro to druhé.
Re: Marketingový trik, jak z nás dostat ještě víc peněz
13:26:20 09.02.2009
Sice ten národní park neznám, ale k krajní pravděpodobností se tam už ani netěží stavební dříví, ani nepase. Takže Tvé poznámka je fajn, ale poněkud mimo (nehledě na to, že odlesnění často mívá i jiné příčiny, za které nemohou místní obyvatelé - viz deštné pralesy, ale to je jiná kapitola).
A nevidím tam ani tu aroganci vodícího za ručičku (která je jinak častá, souhlasím). Spíš bych řekl, že místní instituce na zalesnění prostě nebudou mít peníze. Ovšem jistý si být nemůžu - v tomhle kontextu by jistě bylo zajímavé zeptat se Bealu kdo inicioval, že se bude zalesňovat zrovna tam (dost dobře to mohla být právě místní vláda).
Re: Marketingový trik, jak z nás dostat ještě víc peněz
13:39:54 09.02.2009
Moc pěkný citát Ronalda Regana, amerického prezidenta s nejlepším ekonomickým i politickým výsledkem po 2. světové válce, když říká, jaká jsou nejnebezpečnější slova, která je možná slyšet: "Ahoj, jsem z vlády a přicházím vám pomoci." Někdy jindy to upřesnil: "Co se hýbe, je třeba zdanit. Když se to ještě hýbe, je třeba to zregulovat. Když se to přestane hýbat, začněme to dotovat." Tak je to asi i s pomocí vládě Madagaskaru.
Re: Marketingový trik, jak z nás dostat ještě víc peněz
14:04:58 09.02.2009
Wago, jedna firma chce dát část svých zisků na sázení stromků. A tady z toho modrý svišti mají psotník. Třeba to chtějí dotovat, třeba prostě chtějí. Beel bude sázet stromky. Zatni zuby, jdi se projít a nemysli na to. Ono to přebolí. :-)
Re: Marketingový trik, jak z nás dostat ještě víc peněz
21:04:50 09.02.2009
Ono je podle mne dost možný, že ti Kuba tu flašku bude muset koupit.
Když to budu řešit podle marketingu. Lana budou mít stejnou cenu, ale díky promo se stromečkami jich zase prodaj více. Zákazník bude mít pocit ňáky větší přidaný hodnoty toho lana, a tak bude spokojenej a zakoupí. Na jednom lanu vydělají sice tedy méně, ale díky zvýšení celkového objemu prodeje zůstane celkový zisk stejný nebo lépe větší.
Re: Marketingový trik, jak z nás dostat ještě víc peněz
15:15:39 09.02.2009
Počkej, ty si myslíš, že s cenou je to tak, že když dá firma peníze na reklamu, tak je hned rozpočítá do ceny? Je to PR, ale docela sympatický. Starej Beel si taky ty prachy mohl nechat.
Re: Marketingový trik, jak z nás dostat ještě víc peněz
16:05:27 09.02.2009
Mno, spíš ta cena neklesne tak, jak by mohla (prostor by pro to asi byl). Anebo by třeba klucí rudooranžoví mohli říct: "Ať to dá svým zaměstnancům!"
Jak má pak ten chudák starej Beal dostát všem těm firemním "společenským odpovědnostem" a přitom uživit rodinu a v krizi nepropouštět lidi. :-)
Re: Marketingový trik, jak z nás dostat ještě víc peněz
16:55:57 09.02.2009
No právě. Je to takovej zvyk. kterej do Turecka holt ještě nedorazil. Když někdo ze svýho zisku dá prachy na něco, no... prostě ne primárně špatnýho, tak se tím smí pochlubit.
K tomu se váže českej zvyk: říct mu, že to měl dát jinam,jinak, líp a že stejně nás chce okrást.
Mysli že ta lana budou stát stejně. nebo bude část s dobrovolnou dotací. No a tu si Kuba nekoupí a bude klid.
Že je to reklama? No a???? Nejspáš to je smíchaný, trochu dobota, trochu kalkul.
Re: Marketingový trik, jak z nás dostat ještě víc peněz
09:54:54 10.02.2009
Asi to bude taková zajímavá nepřímá úměra:
S roustoucí inklinací k zeleným myšlenkám klesá ochota diskutujících připustit si, že se jedná o PR a že jsou jeho objektem. :-)
Re: Marketingový trik, jak z nás dostat ještě víc peněz
16:29:40 09.02.2009
Kuba Turek:ty seš normalni kreten ty sem na lezce chodiš už jenom všechno bojkotovat..řekni mi kolik si dal peněz ty na obnoveni zdevastovane přirody hm?beal děla bezva lana a rad si tu stovku připlatim když to pujde na dobrou věc i když pochybuju že ty ceny zvedaj nevšiml sem si že v posledni době se nějaka cena zveda:-)
Re: Marketingový trik, jak z nás dostat ještě víc peněz
19:04:04 09.02.2009
To nemá s pravolevým rozdělením politiky nic společného. To je prostě fakt. Když někdo dává jako bonus, že se dohodnul s vládou Madagaskaru, něco mi tady smrdí. Zvláště když Madagaskar byl vykácen právě pod kuratelou vlády poměrně nedávno.
Re: Marketingový trik, jak z nás dostat ještě víc peněz
14:21:45 09.02.2009
No pokud si myslíš, že Ronald Reagan (nikoliv Regan) je americký prezident s nejlepším ekonomickým výsledkem po 2. světové válce, tak to je další diskuse v tomto směru asi zcela zbytečná. Jinak doporučuju nahlédnout do statistických ročenek, encyklopedií a podobně.
Re: Marketingový trik, jak z nás dostat ještě víc peněz
19:19:21 09.02.2009
Ty znáš přesné motivace pana Beala? Asi ne, že? Potom tyto tvé hlášky mají jen hodnotu plané pomluvy založené na tvých domělých předpokladech. Mají takové tlachy nějaký smysl?.
To budu muset říct Bělinovi. Že se žabožrouti pomátli. Normální by bylo, aby lezecká firma podporovala žháření a klučení. Vyhlašuju bojkot výrobků Beal. (:-) pro jistotu)
A tak je možný, že těm Malgašum tam nějaký stonky chyběj, tak si krz to udělali Beálové zelenej píárek (to je teďka hodně ve voblibě tvářit se jako envajronmentálně přívětivej).
Ale přišlo mi to docela vtipný, páč nám tady zase na druhou stranu nějaký stonky přebejvaj a je nutný je kosit, aby nebyly skály zarostlý. Čili by nám kamarádi z Francie mohli zadotovat tudle akci naruby :-)
Ahoj,
jako vzdy zde mame velice prinosnou diskusi. Jedine na co zde jeste nepadla odpoved je proc jsou lana tak draha... Lana byla delsi dobu predrazena oproti evropskym standardnim cenam. Od 1.1.2009 prevzala distribuci tohoto zbozi nova, mlada firma TotalOutdoor a cena lan se rapidne snizila. Ne vsichni maji jiz preceneno, ale v Hudy, Rockpointu, Bartsportu ci Sambaru jiz naleznete lana svetove kvality za ceske ceny.
Diego, ty jsi nějaký nevychovavý chlapeček. Nahoře mě nazveš kreténem, dole pitomcem. To Tě rodiče nemlátili řemenem, když jsi pokřikoval sprosťárny na dospělé zpoza rohu? Chyba!
no je to tak trošku "ZNÁMKA PUNKU" to víš sem malinkej chlapeček co nevi jak to chodi místo řemenem sem dostaval bealem a co teda já vim tak brzo ten kdo dostane a ne jen řemenem bude velký Kuba Turek (to je ohledne těch komentářů na Zabilku a tak však víš..)a ted poď poď spláchni mě tvejma supr inteligentnima komentářema:D
hele frájo ja nevyhrožuju ja sem mirumilovnej ale jenom vim že ne jeden muj kamarad řikal že seš na přestlamu:)a s tim tvim bojkotem všeho jim v tom nebudu zabranovat..:D hlavně ten puberťák v ruce držel už několik lan a tak ví co Beal umí:)ne jen chytat ale i dokonce sázet stromy:D
Jakube, všechny firmy by Vám měli poděkovat. Jak se tak krásně vždycky do někoho začnete navážet, hned se té firmě zvýší obrat!!! :-) Ráno jsem byla v novém Doldy obchodě, právě si tam přebírali zboží - lana - hádejte jakou značku :-))) počkám na výplatu a jdu si ho koupit!!!! Mějte hezký den, všichni.
Mezi novináři se takovým dívkám, které dělají práci jako vy, říká "pastelky". Jsou na nejnižším postavení PR hiearchie, píšou do diskusí, obvolávají novináře, aby přišli na tiskovky a uveřejnili tiskové zprávy. Z některých se časem stanou ekauntky a kreativky, některé se vrátí na sekretářské židle. Přeji dobrou práci" P.S.: Škoda že jsme se na Sokolské nepotkali. S panem Doldym, paní Doldyovou a šéfovou obchodu jsme si včera popovídali, tak bych Tě taky rád viděl.
Kubo, když bys sem psal seriózně, a ne za použití praktik revolverového tisku, tak bys autorku příspěvku na který reaguješ takhle nemohl z fleku oklasifikovat. Jaký máš pro to důkaz??? Jistě, existují "pastelky", o kterých píšeš. Ty ale máš čím podložit, že to tak je v daném konkrétním případě? Pokud ano, sem s tím. Pokud ne, říkám Ti, že se chováš jako hulvát. Bohužel. (Nic proti Tobě osobně nemám, ale tohle se mi fakt nelíbí.)
Tvoji reakci vnímám jako o řád hrubější než původní příspěvek. Přitom Tvé podezření (možná oprávněné), že se jedná o PR výrok, by se dalo vyjádřit zcela slušně.
I když, vlastně, je to Tvůj problém. V mých očích ses tím shodil, možná i v očích někoho jiného, ale třeba je Ti to jedno. Jen se přestávám divit, proč je řada lidí na jméno "Kuba Turek" alergická (to je experimentální fakt).
(Stejně tak, k mé výzvě k sázce - jistě, byl v ní humor, jako v každé výzvě k sázce - o pár příspěvků jinde ses nepostavil čelem jako chlap, ale utekl jsi. Podobný výsledek.)
:-))))) děkuji!!!! A jak se říká vaší práci? A tomu co tu píšete?
Já obvykle na diskuze nereaguji a velmi málo je čtu, tohle je veliká výjimka. Se slavným PR fakt nemám nic společného.
Ten obchod jsem zmínila protože tam byla milá slečna a Beal tam opravdu mají! Zeptejte se jí.
Víte já prostě jen lezu a chodím po horách, no a teď sháním lano a Beal mi doporučuje většina kamarádů co leze (hodně leze a hodně dobře.... vás taky můžu potkat ve skalách? :-)).
Každopádně jsem o vás slyšela samé zajímavé věci. Teď jsem to zakusila na vlastní kůži. Vy asi nemáte moc smysl pro humor, že? Nevadí i tak vám OPRAVDU přeji hezký den a ať se na vás občas taky někdo usměje a ten úsměv ať je upřímný.
PS: a to lano si tam fakt půjdu koupit...
1) Toho výborného Beala si užijte! 2) Jak se říká novinářům? Např. mediální mrdky. Hajzlové. Kreténi. Pitomci. Debilové... 3) Můžeme se potkat ve skalách? Určitě. Bohužel vás nepoznám, protože k identifikaci mi nebude stačit pouhé jméno Jana (fakt nevím, který muž se za něj skrývá). Kdybyste měla opravdu zájem, za pár hodin vyrážím s kamarády na ledy do Jizerek. 4) Víte, že používáte v diskusi metody domovní důvěrnice? Třeba: slyšela jsem o vás zajímavé věci (jaké? od koho?), asi nemáte smysl pro humor (jak to víte?), ať se na vás někdo občas usměje (chcete naznačit, že se na mě všichni dívají křivě?). 5) Možná by bylo nejlepší si to vyříkat osobně. Rád se s Vámi setkám. Jak to ale udělat, když jste jenom jakási Jana? Kruh se uzavírá.
byla jsem upozorněna na tuto diskuzi... Taky do diskuzí nepíšu, ale jen jsem chtěla říct, nejen panu Turkovi, ale i ostatním: to děvče, které se tu nazývá "pastelka" tu opravdu bylo a dívalo se na lana. A některé věty, které tady padají, jsou tedy dost silné..
Škoda, že podporujeme prodej lan francouzské firmy, navíc vyráběné na Madagaskaru. Nejsem si jista věkem zaměstnanců ani případnou diskriminací černošského obyvatelstva. V současné době bychom měli být hrdi na produkty vyráběné u nás, českými lidmi . Pro mě je jasná a důležitá značka Lanex, Rock empire nebo Singing rock . Neviděla jsem v našich skalách žádnou cestu ani vysazený strom firmou Beal.
betynko:)mám rád český výrobky ale muj beal flayer2 mam už tři roky zapadal sem ho už nespočetněkrat protahl už tolika zelenejma sračičkama sezoně s nim lezu prakticky denně...a ta kráska se na mě furt směje:)relativne v cajku už sem ji dal i jmeno "bětka" :D prostě beal už jedine:D
Mozna by ses mohla zamyslet nad tim, zda jsou ceske vyrobky opravdu ceske. Lanex, Rock Empire, Singing Rock - ti vsichni nakupuji vetsi ci mensi cast svych vyrobku v zahranici, protoze by jinak nebyli konkurenceschopni. Stejne tak jako Petzl, Black Diamond a ostatni vyrobci lezeckeho materialu.
Ahoj, nevím kdo je majitelem firem, ale je mi to celkem jedno. Vím že lidé, kteří tam pracují jsou češi, všichni starší 18 let, platí daně v české republice a s jejich výrobky mám dlouholetou pozitivní zkušenost. Když lezu na Bišíku i v jiných skalách, na rozdíl od Francouzů se starají o naše lezecké oblasti. Nová firma total complot asi zdarma nebude investovat do našich skal nebo zelených stromů. Nikomu neberu, že je spokojený s tou či jinou značkou, ale každý máme právo na svůj názor.
Ahoj, nevím kdo je majitelem firem, ale je mi to celkem jedno. Vím že lidé, kteří tam pracují jsou češi, všichni starší 18 let, platí daně v české republice a s jejich výrobky mám dlouholetou pozitivní zkušenost. Když lezu na Bišíku i v jiných skalách, na rozdíl od Francouzů se starají o naše lezecké oblasti. Nová firma total complot asi zdarma nebude investovat do našich skal nebo zelených stromů. Nikomu neberu, že je spokojený s tou či jinou značkou, ale každý máme právo na svůj názor.
Škoda, že podporujeme prodej lan francouzské firmy, navíc vyráběné na Madagaskaru. Nejsem si jista věkem zaměstnanců ani případnou diskriminací černošského obyvatelstva. V současné době bychom měli být hrdi na produkty vyráběné u nás, českými lidmi . Pro mě je jasná a důležitá značka Lanex, Rock empire nebo Singing rock . Neviděla jsem v našich skalách žádnou cestu ani vysazený strom firmou Beal.
Bety dej to s Turkem dohromady. Oba mate takove mile zpusoby a vubec do vseho vidite a nic vam neunikne. Navic turecke vylevy z posledni doby zcela jasne nasvedcuji krizi stredniho veku a nedostatku sexu vubec....