LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Zakládej jenom tutový jištění, neser se s blbejma smyčkama a lez.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5672 lezců
1141686 cest
Nové přelezy:
Time Lapse 7c
Tobi Or No 7c
U Spomen D 7c
Archeotalp 7b+
Futurs Bar 7C
Epta Xroni 7c
Epta Xroni 7c
Epta Imere 7b
Black Elef 9
Pedrův Smr 10-

Stěny
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5
V 16 - Plzeň
Lezecká stěna Kbely - Praha 9 – Kbely

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1
Rock Point OC Olympia - Brno
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Prohlášení ČHS k úmrtí Václava Havla

Václav HavelVedení ČHS zveřejnilo prohlášení k úmrtí Václava Havla: "Výkonný výbor Českého horolezeckého svazu vyjadřuje hluboký zármutek nad úmrtím Václava Havla.

V jeho osobě odešel člověk celým svým životem ztělesňující morální autoritu.  Usiloval o humanitní zásady a čestné jednání - hodnoty, ctěné horolezci.

Čest jeho památce."

Viz: www.horosvaz.cz

Archívní foto: Martin Kozák

Standa   [úpravy] 08:28 21.12.2011Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 vlezdoprdelkovství09:44:59 21.12.2011
Jak před 25 lety když zemřel Brežněv, to se taky kdekterý zahrádkářský svaz předháněl ve vzdávání kolektivní úcty. Moje hodnoty Havel nectil, já nikdy nechtěl nikoho vraždit.

Kdyby byl horosvaz takhle aktivní už před třemi lety, neměli bychom milionové pohledávky za Sazkou.
odpovědět 
 Re: vlezdoprdelkovství09:52:38 21.12.2011
ubožáku.....
odpovědět 
 Re: vlezdoprdelkovství09:58:16 21.12.2011
To ze nesdilis neci hodnoty je v poradku, to ze to muzes dat verejne najevo a navic bez podpisu je uz neco co by ti za minulyho rezimu neproslo. To ze nevis kdy zemrel Breznev je jina vec...
hodny kubaodpovědět 
  Re: vlezdoprdelkovství10:14:51 21.12.2011
Moralni hodnoty jsou celkem jednoduche a presto s nimi ma mnoho lidi dnes problem. Jsme na tom tak spatne i proto, ze si neumime vazit poctivych lidi, kteri bojuji za idealy nas vsech. Takovych moc nebylo a neni, kdyz umrel Havel. Cest jeho pamatce
Radkaodpovědět 
   Re: vlezdoprdelkovství10:44:04 21.12.2011
Souhlasím, napsala jsi to přesně! Čest památce VH.
Lukáš Motyčákodpovědět 
   Re: vlezdoprdelkovství10:49:59 21.12.2011
Nechápu jak si někdo může tak nekriticky idealizovat VH. Po roce 89 jeho "humanismus" spíš škodil než prospíval...
..odpovědět 
   Re: vlezdoprdelkovství13:50:02 21.12.2011
uznávat verbálně morální hodnoty je snadné. václav havel se jii přestal v praxi řídit nejpozději v lednu 1993, kdy "na protest" proti rozpadu československa skočil po korýtku prezidenta nového státu, místo aby hrdě a důstojně odešel. ale teď už je mrtvej, takže o tom nemá cenu diskutovat, páč se k tomu nemůže vyjádřit. je to už pouhá historie. ale to, jakym způsobem se tady dneska ždíme mediální atraktivita z jeho kadávru, jen ukazuje, jak hluboko tadle společnost klesla.
Járaodpovědět 
  Re: vlezdoprdelkovství10:15:24 21.12.2011
Moralni hodnoty jsou celkem jednoduche a presto s nimi ma mnoho lidi dnes problem. Jsme na tom tak spatne i proto, ze si neumime vazit poctivych lidi, kteri bojuji za idealy nas vsech. Takovych moc nebylo a neni, kdyz umrel Havel. Cest jeho pamatce
Radkaodpovědět 
  Re: vlezdoprdelkovství10:17:23 21.12.2011
Brežněv byl dobrej, vodpadly nám poslední dvě hodiny.
Papoušodpovědět 
   Re: vlezdoprdelkovství10:29:27 21.12.2011
A skončily přiteplený líbačky na věčné časy...
P.F.odpovědět 
   Re: vlezdoprdelkovství10:34:23 21.12.2011
Breznev dobrej nebyl, mne odmitli nalejt ve smokovci rum z duvodu statniho smutku kdyz sem prisel zmrzlej a prochcanej!!
TOAodpovědět 
   Re: vlezdoprdelkovství10:51:39 21.12.2011
Jo, ty dny statniho truchleni mohlo byt aspon volno v praci...
Svejkodpovědět 
 Re: vlezdoprdelkovství11:47:02 21.12.2011
Chápal bych, kdyby ČHS poskytl komuniké např. k nehodě oněch šesti skialpinistů na Schalfkogelu. Kdyby se Pavel Bém vyrakvil na horách nebo na skále, chápal bych to taky. Něco mi uniká, že v případě Václava Havla (bez ohledu na jeho roli, význam, kredit..) to absolutně nechápu a přijde mi to nevkusné a nepatřičné? Jako člen ČHS nesouhlasím s tím, aby se výkonný výbor organizace, který platím příspěvky, vyjadřoval o věcech, do kterejch jim z titulu jejich funkce nic nejni.
honza plocekodpovědět 
  Re: vlezdoprdelkovství12:10:31 21.12.2011
Vykonny vybor ma asi touhu nam vsem dokazovat, ze neni uplne na semeno, a tak vydava podobne paskvily. Jsem rad, ze uz leta nejsem clenem CHS...
Svejkodpovědět 
 Re: vlezdoprdelkovství13:22:04 21.12.2011
Di si tlacit tyhle keci na seznam....
R.odpovědět 
 Re: vlezdoprdelkovství18:22:12 21.12.2011
Vidim, ze jsem mel o lezcich na lezci predstavu plnou idealu. Jak muze nekdo psat takove tupe reci o jakemkoliv cloveku, nemit ani trochu ucty, ani trochu odvahy se podepsat...? Je mi hnusne z toho, ze to nijak zvlast ani dale v diskuzi nikomu nevadi. Nestoji mi za to takovy web dal cist.
David Anderodpovědět 
  Re: vlezdoprdelkovství18:28:01 21.12.2011
Rika se tomu odvracena tvar demokracie. tahle webova stranka za to nemuze... umoznuje ventilaci jakychkoli nazoru (no skoro), admini to necenzurujou, nechavaj vecem vlastni vyvoj.
Takze cim vic lidi kterym takovejhle hyenismus vadi sem prestane chodit, tim vice hnusu a povlu se tu bude objevovat. Proste statistika... a demokracie v praxi.
A vulgarnima urazkama se snizujes na jeho uroven.
TOAodpovědět 
  Re: vlezdoprdelkovství20:12:47 21.12.2011
Svým citovým výlevem jsi jen ukázal, že nejsi o nic lepší než ty které kritizuješ.
Andrejodpovědět 
   Re: vlezdoprdelkovství07:18:48 22.12.2011
No nevim, David to napsal velmi slušně a nezbývá, než s ním souhlasit. A k tomu vyjádření ČHS - skutečně má tolik lidí problém s tím, že se svaz vyjadřuje k současnému vývoji ve státě? Skutečně má tolik lidí problém s tím, že někdo vyjádří slušnost a úctu? Nestačím se divit, také jsem si myslel, že jsme tak hluboko neklesli. Bohužel to začíná vypadat, že je mezi námi čím dál více "specialistů" bez obecného přehledu a kapky elementární lidské slušnosti. A z toho mi do zpěvu taky dvakrát není...
Kojakodpovědět 
    Re: vlezdoprdelkovství08:38:56 22.12.2011
v puvodni verzi Davidova prispevku bylo na konci neco o prdeli. Neviditelna ruka adminova zasahla, takze ted my vsichni co tu zminujeme vulgaritu vypadame jako blbci.
a to sem o 2 prispevky vejs psal ze to tu admini necenzurujou.
No, clovek se porad uci.
TOAodpovědět 
    Re: vlezdoprdelkovství09:24:56 22.12.2011
To není otázka specializace ani obecnýho přehledu. Za sebe můžu např. říct, že mi nevoní modly a svým prohlášením se imho VV na vytváření modly (bezděky?) podílí. A navíc mi to přijde nespravedlivé vůči ostatním "nedávno" zesnulým Čechům, kteří jsou mi bližší než VH.
honzaodpovědět 
     Re: vlezdoprdelkovství14:02:40 22.12.2011
myslím že 3 věty nedělaj modlu, navíc celkem pravdivé
Tomodpovědět 
 Re: vlezdoprdelkovství17:16:55 22.12.2011
Jenomže Havel a Brežněv měli společné asi jen to, že nakonec oba zemřeli. Vůbec nechápu jak to můžeš porovnávat. Když nedokážeš rozlišit upřímný zármutek nad odchodem významného člověka od vynuceného projevu loajality k totalitnímu režimu, tak je to docela smutný.
stipodpovědět 
  Re: vlezdoprdelkovství17:44:44 22.12.2011
nejsem si jistej.. ale mozna ma nas predrecnik na mysli to medialni divadlo. Vhodno asi rozlisovat lidi kteri mu prijdou na pohreb protoze chteji a medialni kampan se vsemi okrasami. Co nadelas - zemres a na tve telo se vrhnou mrchozrouti.
TOAodpovědět 
 Re: vlezdoprdelkovství20:32:08 22.12.2011
jo, presne to me taky napadlo. Lip bych to nenapsal:-)
Prej "vykonny vybor vyjadruje..."..neuveritelny bafunari.

Oi vsem!

PS; o Havla nejde, jde o ty trubky ve "vykonnem vyboru"...proc to sem serou, proc to neposlou Dase?
skullodpovědět 
  Re: vlezdoprdelkovství21:18:48 22.12.2011
je to tak. Punks and Skins takovyhle ptakoviny neresej :-)
Oi!
UNITEDodpovědět 
 Re: vlezdoprdelkovství10:09:08 28.12.2011
..za Brezneva by jsi maximalne stal pred mototechnou frontu na lezeckou vybavu, tak STFU!
samer issaodpovědět 

 agitka10:42:10 21.12.2011
Doufal jsem ze lezec bude alespon jedine medium, ktere bude usetreno pravdolaskarske agitky :-(
Svejkodpovědět 
 Re: agitka10:45:04 21.12.2011
No agitka je asi příliš silné slovo. Ale je pravda, že mě česká média (díky "článku" výše i lezec.cz) opět utvrdila v tom, že jejich cílem není člověka informovat, ale vyrábět emoce a otupovat.
Andrejodpovědět 
  Re: agitka10:57:40 21.12.2011
Nic jineho nez souhlas. Nejvic me dojala slova Necase, kdy vyzyval cesky narod k minute ticha v patek v poledne!!!
m.odpovědět 
   Re: agitka11:02:53 21.12.2011
Nečas má máslo na hlavě, je rád že může pozornost ovčanů přesměrovat stranou od svých průserů... :-)
Andrejodpovědět 
  Re: agitka11:06:28 21.12.2011
Promiň, ale Lezec, tedy v tomto případě já jako autor zprávičky jsem ani kapku svých emocí, které se mnou v těchto dnech v souvislosti s úmrtím Václava Havla lomcují, neuveřejnil. Jen jsem upozornil, že ČHS vydal dané prohlášení.
Smysl médií je informace zveřejňovat, ne je utajovat ...
Tedy díky za zájem, hore zdar a připojuji se zde osobně takto k vedení ČHS: "Čest jeho památce."
 Standaodpovědět 
   Re: agitka11:11:43 21.12.2011
Naprostej souhlas.Je to tu na místě.Byl jeden z těch,kteří umožnili že tu ted někteří můžou konspirovat svoje bláboly a kecy o agitce aniž by jste šli bručet. Važte si toho...
P.Fodpovědět 
   Re: agitka11:14:41 21.12.2011
Jo, media jsou vec verejna, emoce jsou zalezitost soukroma.
A zprava o zarmutku nad umrtim nekoho - to neni nic proti nicemu, z hlediska ..vyssiho principu mravniho, kdyz teda nechceme zabredavat do filosofii a ideologii.
Co se ideologickeho presahu dotejce, pri cteni teto noticky se nemuzu ubranit mirne koprivce ktera mne postihuje pokazdy kdyz vidim lacinou demagogii, tu posledni vetu o sdilenych hodnotach si drahy Horosvaz bejval mohl laskave usetrit.
(nez se nekdo ze zdejsich adminu zacne cejtit ukrivdenej - Lezce.cz nenapadam, dokazu rozlisit autora zpravy od nekoho kdo ji pretiskl.)
TOAodpovědět 
   Re: agitka11:51:34 21.12.2011
Lezec je v tom nevinně a zveřejnění té zprávy bylo naprosto namístě. Máslo na hlavě má výkonný výbor ČHS.
honzaodpovědět 
   Re: agitka16:27:48 21.12.2011
OK, uznávám že se jedná o informaci o soukromém počinu výkonného výboru ČHS
Andrejodpovědět 
 Re: agitka16:59:35 22.12.2011
Státní smutek není agitka. Kdo to nechápe je trouba.
stipodpovědět 
  Re: agitka22:20:39 22.12.2011
trouba je, kdo si mysli, ze statni smutek neco znamena...kazdej na to kasle a tak to ma byt
skullodpovědět 

 toto není provokace11:10:44 21.12.2011
Že horosvaz dělá takový lidumilný skopičiny ještě chápu, ale že to uveřejní lezec.cz ... Ano je to smutný že zemřel, to nikdo nepopírá, jeho zásluhy(i chyby) taky ne, tak proč se navážíte do lidí co se ptají proč to tu je? Nebo máte snad pocit že to sem patří?
Alešodpovědět 

 a co třeba...11:23:53 21.12.2011
Některé výše uvedené "hospodské" komentáře je lépe ignorovat a jejich pisatelé by si mohli uvědomit, že mimo jiné právě díky lidem jako byl Václav Havel mohou dnes například svobodně jezdit lézt do Španělska, Itálie, Švýcarska a nemusí si vyrábět materiál samodomo. Čest jeho památce.
odpovědět 
 Re: a co třeba...15:33:31 21.12.2011
jo a taky si můžeš kupovat předraženej matroš a hadry jak na modní přehlídku, když se chceš naučit lízt, tak tě to už nikdo v oddíle nenaučí, musíš do kurzu a platit, tam tě nikdo nenaučí to, co se předává/lo v oddílech(ne jen metodika, ale i jistá kulturní kontinuita), ubylo lidí ochotných se ve volném čase starat o nováčky a skály, vůbec ta vzájemnost. a přibilo pumpiček na skalách, co ani neumí slaňovat, tak brousí fix. jištění. etc.
nehledě na to, že každej šestkař jezdí přes půl evropy na prodlouženej víkend lízt(takový ropy se pálí pro nic).
když nemáš tu správnou čepici, kalhoty, tričko, špičkový lezečky i na překližku, tak jsi socka...

myslíš, že o tohle Václavovi šlo???
já myslím, že ne, že mu šlo o jiný věci a konzum(který se bouhžel rozmáhá i v lezení) poslední dobou, pokud vím, kritizoval.

PS:Přijde mi smutné, že na něj posledních deset let všichni nadávali a teď najednou si každý rád přihřeje polívčičku...
kdyby ho radši poslouchali dokud byl naživu.
j.odpovědět 
  Re: a co třeba...16:28:48 21.12.2011
Milé j. jediná podstatná věc je ta že ...můžeš...
Můžeš a máš právo volby.To, prosím, dřív tak nějak nebylo. A o mrtvých se hovoří, i přes jejich chyby, v dobrém. Čest jeho
Čepek
c e p e k @ c e p e k . i n f oodpovědět 
   Re: a co třeba...22:47:58 22.12.2011
pokud jsi si nevšiml, tak jsem o něm hovořil v dobrém, dokonce jsem se ho zastával, neb tvrdit, že vše, co tu máme dnes je jen jeho přičiněním je v podstatě jeho urážka:), tvrdil jsem, že byl kritcký i k tomuto zřízení, protože si myslím, že takto si to nepředstavoval-nepletu-li se, sám se takto v poslední době vyjadřoval.

PS: možná že brzy toho zase moc moci nebudeme, nebudeme-li mít fůru peněz, nebo dobré známé:)
j.odpovědět 
    Re: a co třeba...08:38:04 28.12.2011
Ale tak to je jen u těch, kteří tak chtějí žít.
Co se mě týče - nemusím si kupovat předražený matroš, nemusím jezdit přes půl Evropy. Horoškolu v našem oddíle děláme v podstatě zadarmo, od nováčků vybíráme pouze na nezbytné náklady. A učíme je metodiku, ne lezení.
A takových lidí kolem sebe vidím hodně. Možná se jen pohybuješ v jiné společnosti, a nebo spíš já mám mylný pocit, že lidi ještě tak zkažený nejsou. Stačí se vlastně podívat, kolik lidí tráví víkendy v obchodních centrech, jak se oblíkají, o čem mluví, ... Pravděpodobně jsou to právě jedni z nich, co tady plyvou po Havlovi. Ti ho nikdy nepochopí.
Nevidím důvod, proč by ČHS nemohl vyjádřit soustrast. Je fajn, že se najde aspoň někdo s mozkem v hlavě a s podobným smýšlením. Pro mě je mnohem přínosnější, když se dozvím, že ČHS vedou lidi, kteří si váží určitých hodnot, než to, že někdo přelezl cestu 9c.
Petrodpovědět 

 patri to sem? patri...11:51:06 21.12.2011
Vaclav Havel znacnou cast sveho zivota venoval necomu, co prispelo k padu komunismu. A jak bylo uz napsano vyse, diky tomu muzeme lozit po celem svete. Za to ma muj dik a obdiv.
Ruku na srdce, kolik lezcu ze Severni Koree nebo Kuby jste na skalach potkali? Misto svobodnych komentaru na lezci, jsme mohli taky povinne lkat jak se deje na namesti v Pchjongjanngu...
hodny kubaodpovědět 
 Re: patri to sem? patri...12:48:48 21.12.2011
Jen bych skromně připomněl, že pan Havel nebyl zdaleka jediným českým disidentem
a dokonce ani zdaleka tím nevíc perzekuovaným. Řada odpůrců komunistického režimu ve vězeních a v pracovních táborech zemřela! Pan Havel nebyl ani největším českým dramatikem a spisovatelem produkujícím ty nejhlubší myšlenky.

Pan Havel se stal symbolem změny přechodu od socialismu k demokracii, v tom vidím jeho největší zásluhu - že se uměl stát symbolem. Že dokázal kolem sebe vytvářet toto PR.

Co se týče procesu zániku socialismu u nás v Československu. Zde bych si dovolil opět skromně připomenout, že u nás protesty proti režimu začaly až ve druhé polovině listopadu 1989, tedy v době, kdy už bylo naprosto jasné, že je rozhodnuto, že sovětský východní blok končí - v té době totiž už byla zbořena Berlínská zeď, maďarsko-rakouské hranice v zásadě neexistovaly, v Rumunsku popravovali komunisty, atd....
Správceodpovědět 
  Re: patri to sem? patri...13:25:40 21.12.2011
K zaniku sociku bych si tedy taktez dovolit skrome pripomenout ze Ceskoslovenaska armada mela v tej dobe nejakejch 200000 vojaku proste se me to zas tak pohodvy nezdalo.
Filipoodpovědět 
   Re: patri to sem? patri...15:49:12 21.12.2011
Tak, tak Filípo. Soudruh Václavík ještě ve čtvrtek (23.11.) nabízel na ÚV, že tankový pluk v Žatci je v pohotovosti a bude v Praze za pár hodin. A nejen armáda měla nabito. Ještě tu mělo flinty pár tisíc milicionářů. Pamatuji kterak nám revoluční euforie poněkud ochladla, když náhle v úterý do fabriky přijely dva náklaďáky milicionářů se sapikama, odpochodovali kamsi do sklepa a tam v tichosti vyčkávali. Zda na nějaký očekávaný rozkaz, nebo "jen" demonstrovali sílu se už asi dnes neví.
Prd bylo jasno. Z dlouhodobějšího hlediska asi jo, ale Jakešovci nám ještě mohli dost zatopit. A možná právě proto, že už byli sami jako kůl v plotě.
mellounodpovědět 
  Re: patri to sem? patri...15:44:45 21.12.2011
A kdo byl tím největším dramatikem? Zdá se, že v tom máš jasno.
P.odpovědět 
  Re: patri to sem? patri...15:55:30 21.12.2011
Mimochodem, jaké komunisty popravovali v Rumunsku? Protesty podobné našim (ale o mnoho krvavější) začaly v Rumunsku 16.12.1989 a Nicolae Ceaușescu se svojí manželkou byl popraven až někdy po Vánocích.
mellounodpovědět 
   Re: patri to sem? patri...08:06:58 22.12.2011
...když už jsem tady za "kancelář pro uvádění příběhů na pravou míru"
To, že tady někteří mentálně zvracejí je smutné, ale ať. To pozitivní a krásné je, že MOHOU.
Ale pokud se tady zcela evidentně překrucují fakta, to mne irituje.
To, že "...u nás protesty proti režimu začaly až ve druhé polovině listopadu 1989..." prostě není pravda.
Pravda je, že listopadové protesty byly úspěšné a zburcovaly celou společnost. Ano.
Ale protestní shromáždění velikosti minimálně jako 17.11. (a podobně brutálně "rozptýlené")byly v Praze již 28.10.1988 a pak celý "Palachův týden" 15.-20.1.1989.
V této době bylo v "sovětském bloku" jiné pouze to, že v Kremlu seděl Gorbačov. To nebylo málo, ale tvrdit, že protesty v Československu začaly až poté co už bylo jasno, je hrubé zkreslování historie.
Jo a ještě stojí za zmínku desetitisíce podpisů pod peticí "Několik vět" z června 1989.
mellounodpovědět 

 klidek12:13:28 21.12.2011
myslim ze hlavnym odkazom ktory tu p. havel nechal je to o tej pravde a laske.

vsade kde sa o nom pise maju diskusne fora tu istu mustru:
niekto o nom napise  nieco fakt urazlive a zbytok diskutujucich uraza toho kto to napisal. neni to uplny opak jeho odkazu?

je mi uplne uprdele co zavesil aky zvaz aj to co tym sledoval. vazim si pana havla a to nad cim posledne dni premyslam (a to hlavne pri diskusnich forach) je vzajomna znasanlivost a respekt. od politiky az po hory..

(sorac tosku sentiment)
mkiodpovědět 
 Re: klidek13:08:37 21.12.2011
Podepisuju.

Pan Havel se snažil o občanskou společnost a respektující přístup k odlišným skupinám i názorům.

RJ
Ježekodpovědět 
 Re: klidek13:10:36 21.12.2011
Podepisuju.

Pan Havel se snažil o občanskou společnost a respektující přístup k odlišným skupinám i názorům.

RJ
Ježekodpovědět 

 Kdo z vás by měl takovej morál12:14:45 21.12.2011
Je mnoho důvodů proč má být tato událost zveřejněna i na lezci. Nebýt lidí jako byl Václav Havel tak bysme si toho o tom co se děje za drátama moc nepřečetli, nejezdili bysme si polezt do Alp aj. a už vůbec bysme si nemohli užívat velice bezpečných certifikovaných zápaďáckých výrobků. S některými jeho názory jsem se také neztotožňoval, ale s tím jádrem, se svobodou slova, svobodou myšlení a svobodou pohybu se ztotožňuju plně. A řekl bych, že tato svoboda je i jedním ze základních ideových kamenů lezení, VHT a všech dalších outdoorových aktivit. Čest jeho památce a velký obdiv jeho odvaze a vytrvalosti v temný době před rokem ´89. Kdo z vás to  má, kdo z vás by měl takovej morál...
david k.odpovědět 
 Re: Kdo z vás by měl takovej morál16:24:59 21.12.2011
Souhlasím. VH byl mimo jiné statečný a hlavně čestný muž. Za to má moji celoživotní úctu.

A ještě jeden postřeh zde z Lezce. Nejsme na tom, horolezci, tak špatně. Těch opravdu nenávistných názorů je zde, oproti jiným serverům, málo. Tedy zatím...
Fáberaodpovědět 
 Re: Kdo z vás by měl takovej morál23:24:30 21.12.2011
...kdo z nás by měl takový morál, morál mluvit o lásce a pravdě a zároveň přímo podporovat tři války (Jugoslávii, Afganistán, Irák).
Echechodpovědět 
  Re: Kdo z vás by měl takovej morál00:42:06 22.12.2011
...pane, češi nějak neradi chodí do válek jsem si všiml...ikdyž je za svobodu, nebo obranu slabšího, nebo jiný bohulibý důvod
Tomodpovědět 
  Re: Kdo z vás by měl takovej morál09:06:58 22.12.2011
Echechu, to vysvětluj v Sebrenici, v Afgánistánu prostým lidem nad kterými vládla Alkájda (doporučuji shlédnout film Lovec draků) a všude tak kde zmizeli nebo klidně veřejně byli zavražděni tisíce lidí...
Fáberaodpovědět 
   Re: Kdo z vás by měl takovej morál11:53:35 22.12.2011
Tobě zas doporučuji shlédnout např. film Ukradené Kosovo...
Švejkodpovědět 
   Re: Kdo z vás by měl takovej morál16:56:53 22.12.2011
Fábero, dopručuji shlédnout Fahrenheit 9/11 anebo prostě shlédni jenom zprávy z "humanitně" bombardovaných zemí za několik let dozadu a snad i blbci musí být jasné že to nebylo zrovna podle pravidel "pravdy a lásky".

Ale to sem koneckonců nepatří, stejně jako ten článek pod kterým je tahle diskuse...
Echechodpovědět 
    Re: Kdo z vás by měl takovej morál23:44:58 22.12.2011
oni i spojenci za WWII kobercově "humanitně" bombardovali a vytíká se jim to dnes míň než VH Kosovo (srbská genocida), dát ruce pryč je snadný, doporučuju knížku Mnichovský přízrak
Tomodpovědět 
     Re: Kdo z vás by měl takovej morál13:15:11 23.12.2011
Echechu, tobě asi nikdo z rodiny nemusel emigrovat, nebyl v kriminále za dlouhé vlasy nebo nebyl udávanej za poslouchání radia sousedem, co? Ani nezmiňuji prasárny ekologického zaměření. To jsme stále jen v ČR.. Pálí vás dobré bydlo, holobrádci...
Až se ti teda budou opět klepat kolena dojetím nad válkami kdovíkde, dej řeč s nějakými pamětníky. Ježne takové asi ani u vás doma neznáte, jinak by jsi nemlel takové kraviny.
Gampodpovědět 
      Re: Kdo z vás by měl takovej morál14:30:05 23.12.2011
Gampe, mě přijde že se klepou kolena tobě a to pořádně.
Echechodpovědět 
  Re: Kdo z vás by měl takovej morál11:49:32 22.12.2011
Volalo sa to tusim "humanne bombardovanie". Parada ze? :( Vsetka cest voci jeho osobe, keby tam vsak nebol, bol by tam niekto iny nastrceny pre potreby zapadu zvalit vychodny blok. Takze berte to v klude prosim.
Ericodpovědět 
   Re: Kdo z vás by měl takovej morál19:32:24 23.12.2011
Humanitární bombardování - termín je často připisován Václavu Havlovi,tehdejšímu presidentovi České republiky, kritikovi režimu Slobodana Miloševiće a jeho intervence do Kosova. Havel sám ostře odmítl, že by byl autorem tohoto termínu, v reakci na prohlášení kandidáta do Evropského parlamentu Richarda Falbra, kterého v této souvislosti označil za lháře.
.odpovědět 

 VH via XB k otázce sushi12:20:30 21.12.2011
http://goo.gl/E4SdN
Papoušodpovědět 
 Re: VH via XB k otázce sushi12:58:42 21.12.2011
Papousi... proste krasa. Chodit takhle nekomu 3 dny po smrti chcat na hrob, to je znamka opravdu velkeho ducha. Doufam zes na sebe jaksepatri hrdej.
TOAodpovědět 
  Re: VH via XB k otázce sushi13:21:21 21.12.2011
a já bych zase řek, že by to Véna tý záplavě patosu ocenil :-) proč nevzpomenout na titána v lehčím duchu? btw. páteční večírek v Lucerně asi taky nebude zrovna ponurej...
Papoušodpovědět 
   Re: VH via XB k otázce sushi14:11:21 21.12.2011
diky :-)
honza dedekodpovědět 
   Re: VH via XB k otázce sushi14:29:15 21.12.2011
zaplava patosu - jo. Ale s VH sem na pivo nechodil abych mu rikal Vena a domnival se ze mohu posuzovat co on by na to ci ono. Ty jo?
TOAodpovědět 
    Re: VH via XB k otázce sushi14:49:21 21.12.2011
šak voni se neposerou, je tam přece Šarkézy
Papoušodpovědět 
     Re: VH via XB k otázce sushi19:01:44 21.12.2011
ubozaku
Filodpovědět 
      Re: VH via XB k otázce sushi19:57:31 21.12.2011
Klid File, to byla od Papouse jen citace z Audience...a ten prispevek od Xaviho beru spis jako poctu Havlovi, nez proti nemu...
hodny kubaodpovědět 
       Re: VH via XB k otázce sushi09:43:58 22.12.2011
je to tak :-))))
Papoušodpovědět 

 VH14:01:05 21.12.2011
A pan Havel umrel nekde na lane, ze se tom musi davat i na lezce!, otevru net Havel, otevru noviny Havel, ja snad otevru i sufle a tam Havel, no a ted nakonec otevru lezce a tam zase Havel. OMG
jeste cekam ze na face bude zase svicka za Havla :-)
michal.Sodpovědět 
 Re: VH14:54:17 21.12.2011
tak uz prosimte nic nevotvirej, a budes v klidu,, aja si myslim, ze je porad velka vetsina lidi (ja taky), ktera chape i lidi, co se k smrti a piete na VH vyjadrit chteji,, a to ze to vcelku se vsemi temi projevy a divadlem okolo vyzniva jako velky patos k tomu patri,,
jansenodpovědět 
  Re: VH15:06:34 21.12.2011
je me to jasne;-)
http://www.youtube.com/watch?v=pSWN6Qj98Iw
michal.Sodpovědět 
 Re: VH15:12:03 21.12.2011
Aha. Myslel jsem, že je to jasné, když jsem tu zprávičku dával a když jsem se k tomu výše už jednou vyjádřil. Sám bych svými osobními pocity mimo téma horolezectví tady neobtěžoval. I když jsem vzpomínal, zda by některé prožitky, co jsem s ním měl čest mít, s lezením přeci jen nesouvisely a možná i jo. Ale tu souvislost s tímto webem mi poskytlo vedení ČHS svým prohlášením.
A já osobně ho za to prohlášení chválím a říkám, že mu to přísluší. Pro mě je totiž lezení víc než jen nějaký koníček. Je to životní styl nebo chcete-li způsob života. A tehdy za totality to byl únik mimo diktaturu do jakési alternativní společnosti toužící po svobodě a hledající jí aspoň ve skalách a v horách. A proto tedy já naopak od jiných názorů reprezentovaných výše výkonný výbor ČHS podporuji a jsem rád, že se vyjadřuje i k těmto věcem a přemýšlí v širších souvislostech. A pod tímto názorem se opět podepisuji.
Někdo výše totiž napsal, že je snadné uznávat verbálně morální hodnoty. Ještě snadnější je, myslím, psát odvážné kritické názory, pokud se pod to nemáme odvahu podepsat. Tak seberme odvahu vyjadřovat se neanonymně, minimálně se aspoň přihlásit na svůj profil na Lezci.
A v každém případě díky moc za zájem a hore zdar.
 Standa Holecodpovědět 
  Re: VH00:24:47 23.12.2011
http://www.lezec.cz/fotos/clanky07/c070108a.jpg
odpovědět 

 Pieta15:21:40 21.12.2011
Projevit pietu neznamená bezmezně souhlasit se vším, co zemřelý na zemském povrchu spáchal. Příležitostí hodnotit karieru VH bude jistě mnoho, ale je minimálně nedůstojné řešit to v tuto chvíli a na tomto místě. Naopak děkuji vedení ČHS za přiměřené a vkusné projevení úcty. Mluvit o něm jako o agitce může jen člověk, který nezná význam a historii tohoto slova.
shaamaodpovědět 

 nešťastná věta15:45:14 21.12.2011
věta z prohlášení: "Usiloval o humanitní zásady a čestné jednání - hodnoty, ctěné horolezci."
podle mne měla znít: "... - hodnoty, ctěné i některými horolezci"
k.odpovědět 
 Re: nešťastná věta16:08:01 21.12.2011
Je to napsáno správně. V duchu tužeb VH, respektive lidí z hlavou na krku místo v pr...
PJodpovědět 
 Re: nešťastná věta16:08:36 21.12.2011
Je to napsáno správně. V duchu tužeb VH, respektive lidí z hlavou na krku místo v pr...
PJodpovědět 
 Re: nešťastná věta16:08:39 21.12.2011
Je to napsáno správně. V duchu tužeb VH, respektive lidí z hlavou na krku místo v pr...
PJodpovědět 
  Re: nešťastná věta22:50:26 22.12.2011
nevim, zda všichni, co mají kartičku čhs, jsou pravdoláskaři...
k.odpovědět 
   Re: nešťastná věta23:52:37 22.12.2011
jděte už s tím dělením na pravdoláskaře a lžinenávistníky do prdele
Tomodpovědět 
    Re: nešťastná věta17:41:39 24.12.2011
jenom, že si to prohlášení mohli odpustit, nikomu to neprospěje a, nemůžu si pomoci, vyznívá to trapně.
tvrdit, že všichni horolezcí vyznávají stejné ideály. fakt nevim. je to apolitcká organizace ten čhs.
svaz snad existoval oficielně i před revolucí, že?

proto ta vsuvka "i některými"

myslím, že taková to prohlášení jsou nad rámec působnosti svazu.

co si má myslet nějaký chudák člen čhs kovaný komunista(já to nejsem, jen hypotetická úvaha)...
k.odpovědět 
     Re: nešťastná věta08:53:43 28.12.2011
Svaz je organizace s demokraticky zvoleným vedením, které má právo vyjadřovat své postoje za celou organizaci. Pokud s tím nesouhlasíš, zvol si na příští valné hromadě jiné vedení, které bude zastávat pouze tvé názory.
Petrodpovědět 

 Jiný úhel pohledu16:16:11 21.12.2011
http://casodej.cz/analyza17.htm
Andrejodpovědět 
 Re: Jiný úhel pohledu16:21:40 21.12.2011
Je jasné, proč to má rudé nadpisy Andreji. Můžeš začít věřit i tomuto http://www.vesmirnilide.cz/default_cz.htm
PJodpovědět 
  Re: Jiný úhel pohledu16:33:00 21.12.2011
Drahý PJ. Je vidět, že mluvíš rychleji než čteš a přemýšlíš. Autorem Analýzy 17. listopadu je pan Miroslav Dolejší. To byl člověk, který většinu svého života strávil v komunistických lágrech. Je tedy ten poslední, kdo by komunisty jakkoliv podporoval. Proto Tvoje invektiva o rudých nadpisech je naprosto mimo mísu. Když Analýza v 90. letech vyšla, měli Dolejšího všichni za blázna. Čas mu dal však za pravdu... Není vše takové, jak se jeví na rní pohled, ani Havel ne...
Andrejodpovědět 
   Re: Jiný úhel pohledu16:50:24 21.12.2011
A hlavně se toho chytli Cibulka a Sládek. Krása.
PJodpovědět 
    Re: Jiný úhel pohledu17:06:59 21.12.2011
To že se toho potom někdo chytil není argument ani pro, ani proti myšlenkám Analýzy.
Andrejodpovědět 
     Re: Jiný úhel pohledu18:04:02 21.12.2011
To nejsou myšlenky, ale jakási dedukce z prdu.
PJodpovědět 
     Re: Jiný úhel pohledu12:52:48 22.12.2011
Soráč ale pokud nějakej text obsahuje všechny prvky žánru konspirační teorie, pak se s největší pravděpodobností o konspirační teorii skutečně jedná.
honzaodpovědět 

 Pravda a Láska16:43:35 21.12.2011
Václav Havel, pro náš sport udělal víc, než kterýkoliv horolezec či funkcionář. Díky němu a dalším statečným lidem můžem jezdit do lezeckých oblastí po celém světě, obchody jsou plné matroše, horolezci nejsou pronáslodováni státní bezpečností etc...... myslím, že ty žvásty sem píšou zamindrákovaný lidi...je mi vás líto.....a vlastně diskuse s váma je ztrátou času......
ARABodpovědět 
 Re: Pravda a Láska16:47:03 21.12.2011
Tak nediskutuj a táhni do nějaký oblasti hodně daleko!
odpovědět 
  Pravda a Láska16:56:54 21.12.2011
nulo
1989odpovědět 
   Re: Pravda a Láska16:57:31 21.12.2011
jedničko
1984odpovědět 

 Další šarvátka16:46:08 21.12.2011
Zdá se, že Havel je stejně kontroverzní téma jako Mg, Kuba Turek nebo psi ve skalách :-)
Šárka odpovědět 
 Re: Další šarvátka16:48:39 21.12.2011
Jak jsem viděl nadpis článku, hned jsem si říkal: další flame :-D
Andrejodpovědět 
  Re: Další šarvátka18:57:47 21.12.2011
Je drzost takto hanit pamatku na nekoho "kvuli" komu muzes vyjet jinam nez na SK*V ci NDR... Ukazuje to pouze jedinou vec, si podoben s luzou komunistou jenz krici "uraa,je po smrti",ale ani za mak si neuvedomi ze nebyt VH tak se jich nemala cast houpala na kandelabrech. Neb on jim dal po padu milost. Pisatele proti VH muzou aspon "nesouhlasne" drzet hubu v ucte k zesnulemu. Predstav si ze ti umre nekdo z rodiny a ja misto tiche litosti ze slusnoti budu jeste hanit a nadavat...vazne ste vubec lezci,ci lidi? De o naseho prezidenta jenz stal u zrodu svobody pro nas vsechny a chte nechte i lezeni tak proc nemuze CHS napsat litost k jeho smrti.
Filodpovědět 
   Re: Další šarvátka20:16:10 21.12.2011
Pláčeš trošku na cizím hrobě. Nauč se rozlišovat lidi, kteří haní a kteří zde píšou jaksi s nadhledem. I když všechny odsoudit dokupy je určitě pohodlnější...
Vencaodpovědět 
    Re: Další šarvátka20:45:54 21.12.2011
s nadhledem? spis "sproste"... chs je ČESKÝ horolezecky svaz (uz nejsme CSSR)
mlcet je slusnot, ne nutna podminka kdyz je ti to jedno az proti..po smutku si povidej vtipky a co chces kdy chces,nebo ani za to ti ta nabyta svoboda slova nestoji
Filodpovědět 
     Re: Další šarvátka21:11:15 21.12.2011
Promiň, ale z Tebe by Václav Havel radost neměl. Jsi prostě blbec.
Vencaodpovědět 
    Re: Další šarvátka11:23:54 22.12.2011
No tak Papoušovy žblebty, to je opravdová ukázka nadhledu.
Zdeněkodpovědět 
   Re: Další šarvátka20:16:40 21.12.2011
Kdo si nechce hubu spalit, musi mlcet nebo chvalit...
odpovědět 
 Re: Další šarvátka19:52:18 21.12.2011
Jupiii
Kuba Turekodpovědět 
 Re: Další šarvátka22:29:40 22.12.2011
hlavne vubec nejde o Havla, ale o hnupi z "narodniho vyboru CHS" co si asi mysli, ze jsou prdel sveta a vydavaji oficialni tiskovy prohlaseni......ooo jak jsou smesni :-)).

jako clen svazu treneru reckorimskeho zapasu jednoho vyznamneho severoceskeho tezkoatletickeho oddilu oficialne prohlasuji:
R.I.P Vaclave!
skullodpovědět 

 Prohlášení17:30:58 21.12.2011
Děkuji Stando
Matejodpovědět 

 Sakra22:54:40 21.12.2011
Nehádejte se o politice a padejte na skálu/stěnu ! Příjemné Vánoce přeje Mates :)
Matějodpovědět 
 Zakrněný mozeček 23:25:16 21.12.2011
Smutný ,smutný ,smutný jak se může psát něco zlého ,neni správná chvíle ani když si neměl rád V.Havla ,tak je lepší teď nic nepsat ,nebo se ti líbí bejt zakrnělej ?????
Hajzli na ostrov a oplotit !!!
Romero odpovědět 
  Re: Zakrněný mozeček 15:27:12 22.12.2011
Promiň ale nevím proč to píšeš mě ? Můj komentář nahoře byl můj první k této debatě a navíc naprosto neutrální. Asi shoda jmen.
Matějodpovědět 

 Ježišmarja23:17:07 21.12.2011
Jenom jsem čekal kde se tahle informace objeví i tady, ve skrytu duše jsem doufal že alespoň zde se nebude tohle rozebírat.
Když žil tak po si na něj skoro nikdo nevzpoměl a teď když zemřel se všichni můžou přetrhnout.
Echechodpovědět 

 Kdo je Andrej, kteý tady diskutuje??23:43:30 21.12.2011
Andrej Ch.? to asi ne, od něj bych takový zápal v této věci nečekal...
ten kdo se ptáodpovědět 

 Sám za sebe08:41:34 22.12.2011
musím říct,že mě velice těší, jak se ČHS k úmrtí pana Havla postavilo. Co už mě moc netěší, jak se tu někteří nestydí odplivnout, aniž by se namáhali zamyslet, jaké události vedly k tomu, že tu dneska nelezeme v kopačkách a nepašujeme presa ze západu. Nikdo z nich ani neřeší jakoukoliv odpovědnost za to, co vypustí to éteru, za což by v dávných dobách sklidili nemilé následky. Nikdo z nás si snad osobu bývalého prezidenta neidealizuje, ale jednou to byl prezident, ne? Tyhle puberťácké projevy fakt nejsou nutné, o politice běžte tlachat na iDnes. Tak a teď se do mě pusťte! Z.
Zdeněkodpovědět 

 cteni11:53:03 22.12.2011
http://www.blisty.cz/art/61487.html

docela dobry.
odpovědět 
 Re: cteni12:09:41 22.12.2011
jo, na BL je tradicne kvalitni cteni...
odpovědět 
  Re: cteni12:14:23 22.12.2011
v prumeru lepsi nez jinde, ale taky se tam da cist jen neco. nicmene tento kartous neni zadnej vul.
odpovědět 

 Mohl by se stát čestným členem ČHS17:00:44 22.12.2011
Když ve zprávách /něž to stihnu přepnout/vidím malé školáky jak vyjadřují smutek nad skonem velikána, musím něž konstatovat, že vyjádření výboru ČHS je na místě a nebál bych ho jmenovat čestným členem ČHS. Někdo by se taky mohl vzdát autorství cesty a jmenovat ho čestným prvovýstupcem. Pak by ČHS mohl schválit deklaraci,že se zasloužil o rozvoj horolezectví. Pikantní by bylo, pokud by měl autorství nějakého kontroverzního prváče v Teplicích, zralého na zrušení. Těžko by šlo takový prvovýstup zrušit a pak by nezbylo než změnit pravidla.
Televize, rozhlas a noviny jsou plné skvělých nápadů jak oslavit nebožtíka. Jen kdyby to nekazila severokorejská televize svými záběry, tam to maj ještě vymakanější. Třeba pláč nad eskalátorem, na kterém naposled vyfotografovali Velkého vůdce, vešel rovnou v okamžik uvedení do dějin.
Možná ho ti malí školáci mají opravdu tak rádi, vždyť jim svítá naděje, že to bude on, kdo  dokáže z názvu pražského letiště odstranit to proklaté tvrdé y.
Véčaodpovědět 
 Re: Mohl by se stát čestným členem ČHS19:11:16 22.12.2011
Na Mařence je cesta z 80. let nazvaná Havlíčku Havle. Nejsi tedy příliš originální.
Kuba Turekodpovědět 
  Pocta Václavu Havlovi na Mařence09:07:52 23.12.2011
To je zatraceně pravda!

Při příležitosti dnešního pohřbu přijede četná skupina bývalých lezeckých reprezentantů z celé Evropy přelézt tuto cestu na Mařenku.


opravdu jsem nepochopil Kubo Turku proč zminuješ v tomto kontextu Mařenku, kde leze asi tak 0,04 procent českých lezců.
Toroušodpovědět 
   Re: Pocta Václavu Havlovi na Mařence11:10:19 23.12.2011
Možná tyhle věci není špatné zmínit právě proto, že někteří horolezci si už Vaška všimili za jeho života a v poslední době to u nás spíše vyznívá tak, jako že by se mělo honem všechno pojmenovat na počest bývalého prezidenta a někdo by se přitom mohl šikovně zviditelnit. Jistě, každý to tak nemá, někteří k němu, nebo k tomu co říkal mají skutečně bližší vztah.
Jinak na Mařence se stále leze a patří k našim nej skalám. Přístup není nejsnadnější, jsou tam dlouhé a hodnotné cesty, nejezdí tam každý a stěna je v krásném hlubokém údolí.
 martanodpovědět 
   Re: Pocta Václavu Havlovi na Mařence13:39:16 23.12.2011
NO tak to je reakce, diky, originalni, napadite ... Smysl? ten jediny chybi
ten co nema rad anketyodpovědět 
    Re: Pocta Václavu Havlovi na Mařence13:40:51 23.12.2011
to bylo na Torouse a mimoradne ne na martana
ten co nema rad anketyodpovědět 
   Re: Pocta Václavu Havlovi na Mařence16:50:06 23.12.2011
Zmiňuju to, protože tyhle cesty byly vylezené ještě před sametovou revolucí a jména tedy dostaly dřív, než komouši odešli do politického pekla: 5. Havlíčku Havle. Nástup na dolním konci přístupového kuloáru. Přímo přes převis na malý balkonek smyčka), pak přímo a lehce doprava pod výraznou vrcholovou plotnu na stanoviště. Středem plotny na vrchol. Nutné frendy a velké stopery. Asi 50 m – VI+ (6+) , Semrád – Sládek, 1989. 6. Drž se Václave Vpravo 3 m od Havlíčka koutem pod výraznou stěnu (skoby), koutem a šikmo vlevo (skoby) na vrchol. 50 m – V+ (5+) , Sládek – Betlach, 1989.
Kuba Turekodpovědět 
    Tajný spolupracovník STB Jakub Turek a JESKYNĚ musel mít pře22:30:25 26.12.2011
Bodejť, tajný spolupracovník STB Jakub Turek a „JESKYNĚ“ o tom musel mít patřičný přehled – měl přeci v popisu práce sbírat informace a udávat.
JiBodpovědět 
     Re: Tajný spolupracovník STB Jakub Turek a JESKYNĚ musel23:09:45 26.12.2011
Jirko, jsi hloupej nebo navedenej? I kdybych to měl v popisu práce, tak by mi to moc pátrání nedalo. Když jsem si po dvou letech na vojně v západních Čechách poprvé sáhnul na skálu, šel jsem pod Mařenkou, a tam to bylo velkým červeným písmem napsané na skále. Netřeba konspiračních teorií, tam kde je vysvětlení prosté...
Kuba Turekodpovědět 
      Havlíčku, Havle23:55:01 26.12.2011
Na cestu Havlíčku, Havle si vzpomínám, s Milošem Sládkem jsme ji dělali (odspodu) v dubnu r. 89, v době, kdy byl Václav Havel zavřený po Palachově týdnu. Mám za to, že na skálu jsme název napsali bezprostředně po prvovýstupu.
Pro toho kdo si tu dobu nepamatuje - byla dosti turbulentní, bylo znát, že režim praská ve švech, z toho se celkem logicky usuzovalo, že se (režim) zřítí, jen nebylo jasné kdy. Represivní složky ovšem fungovaly.

Pokud jde o samotnou cestu: je to celkem jasná linie v levé části stěny, kolem které se prochází, když se pod nástupy sestupuje kuloárem. Co si pamatuji, obtížnější je nástup přes visutý balkónek a potom plotna v horní části. Myslím, že se jedná o pěkné lezení. Nákres viz
cz-skalky.sweb.cz/ marenka/marfoto/m1.gif
 ivošodpovědět 
      Re: Tajný spolupracovník STB Jakub Turek a JESKYNĚ10:15:13 27.12.2011
Můžeš to shazovat, jak chceš, ale na podstatě věci to nic nezmění. Ono totiž netřeba žádných konspiračních teorií tam, kde jsou fakta jasná a ta jsou jednoznačná.
Tajní spolupracovníci STB měli v popisu práce sbírat informace a udávat a ty jsi jedním z nich byl!

JAKUB TUREK vedený pod krycím jménem JESKYNĚ.
JiBodpovědět 
       Re: Tajný spolupracovník STB Jakub Turek a JESKYNĚ01:30:23 28.12.2011
Nikdy jsem nepopíral, že mě na rok a půl dostala vojenská kontrarozvědka. Svým kamarádům a příbuzným jsem to řekl za socialismu ihned po návratu z vojny, abych je chránil, všem ostatním později. Spojovat mojí povinnou vojnu s jakýmkoliv lezením je od Tebe sprosťárna vůči mě. Diskutoval o mě pod článkem o smrti úctyhodného muže je sprosťárna vůči němu.
Kuba Turekodpovědět 
        Re: Tajný spolupracovník STB Jakub Turek a JESKYNĚ06:39:51 22.02.2012
Myslím, že zcela na místě vědět na které straně barikády se kdo pohyboval v době o níž se jednotliví diskutéři vyjadřují, když už pominu skutečnost, že jsem svůj přípisek psal dávno po té, co skončil státní smutek už jen připojím jeden citát:

„Přiznám se, že jsem nad žádostí redakce o napsání vzpomínky na Václava Havla váhal. Jednak proto, že se mi ta mediální smršť nad jeho úmrtím začala zajídat, a to zejména když se náhle objevilo tolik jeho oddaných ctitelů. Až se mi zdá, že i tak smutnou událost, jakou je smrt blízkého člověka, lze výhodně využít pro vlastní zviditelnění, jak se v profesionální politické hantýrce tento ošklivý slovní obrat ujal.“
Pavel Rychecký

http://www.novinky.cz/domaci/254369-pavel- rychetsky-vzpomina-na-vaclava-havla.html?ref=boxE
JiBodpovědět 

 humanitní zásady a čestné jednání17:10:04 22.12.2011
"Usiloval o humanitní zásady a čestné jednání - hodnoty, ctěné horolezci". No po přečtení diskuze, si těmi horolezci nejsem úplně jist. Možná by tam mělo být uvedeno: "hodnoty, které by měli být ctěny i horolezci". Navíc byl osobním přítelem a sympatizantem Dalajlamy, podporoval myšlenku svobodného Tibetu - mekky horolezectví.
stipodpovědět 
 Re: humanitní zásady a čestné jednání22:35:48 22.12.2011
jak muzes placat takovy blbosti a tvrdit, co by meli ctit horolezci nechapu.Lezeni je prece sport a tomu se venuji lide ruznych presvedceni a zivotnich filosofii ne? Ne kazdej je hipik.
skullodpovědět 
  Re: humanitní zásady a čestné jednání23:05:27 22.12.2011
Lezení je možná sport, ale horolezectví je určitě spíš životní styl.
 martanodpovědět 
   Re: humanitní zásady a čestné jednání23:22:39 22.12.2011
a te i ten muze mit kazdej jinej, ne?
skullodpovědět 
    Re: humanitní zásady a čestné jednání11:12:18 23.12.2011
Ano, proto se mi názory vás obou líbí jen z části;)
 martanodpovědět 
     Re: humanitní zásady a čestné jednání13:44:02 23.12.2011
Jo, takovej uz je zivot....:-)
skullodpovědět 

 No teda sorry...14:41:17 23.12.2011
Vážení, je mě z nás na nic. Zemřel člověk co vytvořil kus historie našeho státu. Člověk co významně přispěl k pádu komunismu. Člověk kterému vděčíme za hodně. Jestliže se k tomuto aktu vyjadřuje ČHS, tak jistě ne z důvodu že by VH byl horolezcem. Proč proboha plivete na člověka, kterému z velké části vděčíme i za to, že se svobodně můžeme courat světem po kopcích??? Nemusel jsem vždy s VH souhlasit a jeho práci jako dramatikovi jsem úplně neporozuměl, nikdy jsem nebyl členem žádné politické strany, ale vážím si jeho práce a zásluh pro naši zemi. Kdo z vás, kdo se tady kriticky vyjadřujeme k VH umíte nahlídnout pod pokličku politiky??? Každý má právo na svůj názor, ale někteří by se zde v této diskuzi měli stydět.
To jsme my češi. Když naši hokejisti vyhrávají, tak řveme "hoši děkujem", když se jim nevede, tak jsou to namyšlení blbci, čučkaři a všichni u TV by to zvládli lépe.
Sakra lidi co to s náma je !!! 
Jaraodpovědět 
 Re: No teda sorry...17:05:55 23.12.2011
Už dejte s Havlem pokoj. Uctít památku člověka je jedna věc, ale tohle, co se v posledních dnech děje, je už opravdu moc. Ti, co se tady tak pateticky ohánějí tím, za kolik toho tomu člověku vděčíme, typuju povětšinou v 89. ještě nebyli ani na světě nebo byli v plenkách. Revoluci 17.listopadu začali studenti. Havel na veřejnosti vystoupil až 21.11., kdy už bylo všechno dávno rozhodnuto a akorát se zvonilo klíčema. Berlínská zeď byla zbourána, Polsko a Maďarsko už komunismus také svrhlo. Už dávno před tím jednal Gorbačov s Bushem a vše bylo domluveno a i bez Havla by to proběhlo stejně. Když o tom tak přemýšlím, tak mi vadí, že se vynáší do nebe kult jedné rozporuplné osobnosti a zapomíná se úplně na všechny ty ostatní, kteří měli kolikrát větší zásluhy, akorát se tolik nestavěli před kamery. A o tom, co se dělo za jeho prezidentování, ani nemluvě. Podivné restituce Lucerny a Barandova, zabavené ještě před únorem 48. za kolaboraci s nacisty nebo třeba hlasitá podpora "humanitárního bombardování" v Jugoslávii. Havel horolezec nebyl a (pokud vím)nebyl ani čestným členem ČHS. Tudíž by se svaz podle mě neměl k jeho smrti nijak oficiálně vyjadřovat.
Mr.Třískaodpovědět 
  Re: No teda sorry...17:49:54 23.12.2011
...začíná boj za reinterpretaci nedávných dějin?
Kuba Turekodpovědět 
  Re: No teda sorry...01:49:28 24.12.2011
podle me je dobre, ze i sportovni sdruzeni jako je chs reaguje na udalosti jako bylo umrti vaclava havla a vyjadri litost nad jeho odchodem i bez podpisu jednotlivych clenu.. avsak {horo}lezci jsou samozretelne banda individualistu tak se daly cekat ruzne i negativni reakce.. kdyz pak ale ctu nektere prispevky koukam, ze jsem asi zil v nejakym jinym svete nez nakteri jako vy mistre trisko, dovolil bych si doporucit k vasi pozornosti - 1. vyse v diskusi uvedene prispevky p. Mellana ohledne casove posloupnosti udalosti v CR a evrope v 1988-89, 2. najit si par odkazu na "vaclav havel" na strankach bbc, independent, wash pst, frankfurter allgemeine zeitung a prelouskat si je,, jeden se pak nestaci divit jak to samy vidi lide z jinejch lokaci nez nasinec v cesky kotliny,, takze, kdo si o tom neco chce precist je to dostupny, zadnej samizdat :)
takva parafraze nakne: nebat se a nekrast, a pak pravda a laska zvitezi... "V"
jansenodpovědět 

 Foto dne:
Trebenna East
Willy Wancker, 8
 Databáze cest:
Všechny cesty (179591)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Time Lapse 7c Pecka
Holubník IXb Labské Údolí - Pravý Břeh
La Peine 6A+ Fontainebleau
Technomaniaque 5B Fontainebleau
Tasmin 3 Fontainebleau
Nově komentované:
Pedrův Smrk 10- Josefovské Údolí
Pedrův Smrk 10- Josefovské Údolí
Pedrův Smrk 10- Josefovské Údolí
Dvoukruhová 5+ Skalný
Cesta K Nebeskému Klidu 6+ Srbsko

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | prsty prsty | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: letadlo matroš | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování |

 Nové komentáře:
Re: RIP Ondro | krása | Re: Poučení | Poučení | Re: RIP Ondro | Re: poučení | Re: jak to bylo doopravdy? | Re: jak to bylo doopravdy? | Re: jak to bylo doopravdy? | Re: jak to bylo doopravdy? |

 Kde to vře:
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (128)
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (123)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (34)
VENI VIDI VOLAVI in honorem Alexandri (13)
Rozhovor s Lynn Hill i s lezením na její domácí bouldrovce (1)

 Nově v inzerci:
Sacrpa Maestrale | STANOVÉ KOLÍKYUltralehké,odolné,kvalitní SET 8+1NOVÉ,NEPOUŽITÉ! | RAB DOWNPOUR ECO-membránová bunda pánská | Pátek sobota | stěna Jirkov | Statická a dynamická lana | Lezačky | Mantra Pant W | Prodám lezečky | Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 384 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 327 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 296 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 295 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 275 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.