LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Brr to je zima. Tak na tohle, na tohle jsme se těšili, kvůli tomu jsme trénovali, strádali a šetřili, kvůli týhle cestě jsme tady!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140270 cest
Nové přelezy:
Loose Cano 7b
Ajo En Vag 7C
Hammer Kin 7c
Mucho Tron 7b+
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+

Stěny
SAUNA - Plzeň
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5
Lezecká stěna Kbely - Praha 9 – Kbely

Prodejny
Rock Point OC Olympia - Brno
LANEX eshop - Bolatice
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

SP v boulderingu Meiringen

Martin Stráník: skončil 73. jako náš nejlepší

Doplněno: vyjádření Martina Stráníka, Štěpána Stráníka a Kuby Jedličky a fotky
Martin Stráník v kvalifikaci závodu světového poháru v boulderingu ve švýcarském Meiringenu skončil jako nejlepší z našich na 73. místě. Ve své kvalifikační skupině byl 37. Dal 3 topy a 4 zóny.

Dalším z našich byl Vojtěch Trojan (2t3z) na 85. místě, Jakub Konečný (1t3z) 91., Štěpán Stráník (1t1z) 95., Jakub Jedlička (0t2z) 103. Za Česko zde byli pouze muži.

Martin Stráník nám pro Lezce po závodě ke svému výkonu napsal: "Tvrdej direkt zleva, pak zprava. Konkurence se zvedla, každá chybička se trestá a výsledkovkou letíš dolů. Cítil jsem se dobře, ale hodně jsem pohořel na čtení boulderů. Moje skupina v lehkém duchu, a úvod plotna, která mě vyškolí. Pak dva pohybový bouldery, který se po několika pokusech naučím a vyválčím. Silovou čtverku lezu naopak rukama, takže jen zóna. Poslední polokout dávám z druhýho. Celkově končím hodně vzadu, spokojenost rozhodně není, uvidíme co nachystají v Moskvě."

Štěpán Stráník poslal tuto reakci:
Do Meiringenu se neskutečně těším, mám tady na to dobrý vzpomínky. Nový závodní profily a nové chyty pouze pro závod naznačují, že Švýcaři se chtějí ukázat. Kvalifikace je masakr, v plotně se nezvednu, pak se daří druhý boulder, ostatní tři jsou jiný levly. Světová špička neskutečně pokročila, myslím, že přibylo lidí, co se tomu můžou věnovat naplno. Trošku začarovanej kruh u nás, chodit do práce a trénink, těžká kombinace. Trénovat sílu se určitě dá, ale ta zdaleka nestačí. Tréninkový centrum ČHS na Smíchově zdaleka nenabízí rozmanitost a kvalitu boulderů, jak je tomu například v Mandale a jaký je současný trend ve světě."

Kuba Jedlička doplňuje:
"Světový pohár ve švýcarském Meiringenu byl neskutečnou lekcí! To, že je světová špička někde jinde, je jasný, to, že to bude těžký, jsem taky věděl, ale i tak vše předčilo moje očekávání. Je vidět, že všichni do toho šlapali, co se dalo, a zlepšili se o parník. Nejde jen o sílu, ale o to vymyslet boulder a jestě ho vylízt na málo pokusů, což ve stylu, jakým se staví, je neskutečně těžký. Jsem ale rád za tuhle lekci a beru ji pozitivně. Moskva je za týden a uvidíme, v jak moc podobném duchu to bude!"

Celkově vyhráli Slovinec Jernej Kruder a Japonka Miho Nonaka.

Výsledky jsou zde:

IFSC Climbing Worldcup (B) - Meiringen (SUI) 2018 - General result M E N bouldering

Czech team

Český tým


M. Stráník

Martin Stráník


M. Stráník

Martin Stráník


V. Trojan

Vojtěch Trojan


V. Trojan

Vojtěch Trojan


K. Konečný

Kuba Konečný


K. Konečný

Kuba Konečný


Š. Stráník

Štěpán Stráník


Š. Stráník

Štěpán Stráník


J. Jedlička

Kuba Jedlička


J. Jedlička

Kuba Jedlička


Záznam semifinále:


Záznam finále:



Zde je krátký rozhovor se stavěčem Francouzem Laurentem Laportem mj. o stylu boulderů (video dopoledne zveřejnila IFSC):



Úvodní článek před závodem: Světový pohár v lezení 2018 začíná boulderingem - Meiringen (Švýcarsko) 13.-14.4.

...

(Původně vyšlo 13.4.2018)

sth   [úpravy] 23:45 14.04.2018Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 chief routte setter13:39:01 13.04.2018
se zrovna vratil ze skialpu :)
xp13odpovědět 
 Re: chief routte setter08:26:37 17.04.2018
blbost. Ja si myslim ze bychom se meli vice venovat nove hymne. Je treba aby hrala hodne dlouho protoze podminky co jsou u nas ve sportu nedovoli aby se hrala casteji
strejdaodpovědět 
  Re: chief routte setter08:06:11 18.04.2018
A podmínky se spíš zhorší, stát vede jedna firma, která navzdory nesplnitelným slibům krouhá peníze jak může.
odpovědět 

 Stav českého sportovního lezení16:23:27 13.04.2018
Tak tohle asi už žádný další komentář nepotřebuje.  Jestliže je MS náš nejlepší a přesto skončí jako 73...  ČHS by buď mělo repre zrušit, nebo se tomu začít věnovat a umožnit jednomu nebo dvěma pořádnou přípravu. Ale takhle se testuje, jezdí na soustředění a výsledek? Smutný :-( 
odpovědět 
 Stav dementů na lezec.cz22:25:51 13.04.2018
Jsi krypl?
odpovědět 
  Re: Stav dementů na lezec.cz22:31:53 13.04.2018
Proč krypl? Vždyť má pravdu.
Kryplodpovědět 
  Re: Stav dementů na lezec.cz22:32:12 13.04.2018
Mě se neptej, já jejich trenér ani trenér repre nejsem...
odpovědět 
  Re: Stav dementů na lezec.cz00:41:35 17.04.2018
jsi..
Zdendaodpovědět 
   Re: Stav dementů na lezec.cz00:43:12 17.04.2018
sorry..to nebylo tobě..
Zdendaodpovědět 
   Re: Stav dementů na lezec.cz00:43:12 17.04.2018
sorry..to nebylo tobě..
Zdendaodpovědět 
  Re: Stav dementů na lezec.cz00:44:18 17.04.2018
a ty jsi anonymní kokot..
Zdendaodpovědět 
   Re: Stav dementů na lezec.cz00:48:16 17.04.2018
můj koment byl na jsi kripl..
Zdendaodpovědět 
    Re: Stav dementů na lezec.cz14:40:19 17.04.2018
V pohodě.. na druhej pokus se kokot zařadil za krypla správně. Díky za upřesnění.
honzaodpovědět 
 Re: Stav českého sportovního lezení22:42:50 13.04.2018
Tak Martin uz parkrat stal i na bedne. Stejne tak relativne stabilne byl v semi nebo ve finale. Uvidime jak dal.
odpovědět 
 Re: Stav českého sportovního lezení08:29:15 14.04.2018
Výsledek to dobrý není, to je jasné, ale to říkáš je hovadina.

Ani nevíš, jak na tom Martin byl, jestli třeba nebyl nemocný. Očividně mu nešel první boulder a to může být důvod, proč je v pořadí tak dole - mohl tam ztratit hodně sil a pak už nezbývalo pro ostatní bouldery. Mohl na něho být velký psychický tlak, protože lezl dost vzadu a věděl, že spousta lidí topuje všech pět boulderů, takže vlastně je na tebe tlak, že musíš přelézt všechno a na co nejmíň pokusů. Zároveň se mohlo oteplovat a horšit podmínka, což se během dlouhé kvalifikace děje a to člověku taky nepřidá. Jasně, někdo by mohl říct, že první boulder byl pro všechny stejný - to je sice pravda, ale že někomu něco sedne víc a něco míň, to je pravda taky. Tak či tak by Martin v semifinále nebyl, ani kdyby měl o top víc. Taky bych ještě zmínil nerovnoměrné kvalifikační skupiny, to byla od stavěčů docela blamáž.

Vyvozovat z jednoho závodu závěry stran stavu českého sportovního lezení, to je poněkud slabomyslné.

Každopádně tohle pobavilo: "ČHS by buď mělo repre zrušit, nebo se tomu začít věnovat a umožnit jednomu nebo dvěma pořádnou přípravu. Ale takhle se testuje, jezdí na soustředění a výsledek?" Ono to totiž vyznívá tak, že by neměli testovat a jezdit na soustředění, protože to vede k smutným výsledkům - místo testování a soustředění by se měli připravovat :) což opravdu smysl nedává. Jestli náhodou ještě k tomu nejsi ten, kdo volal po tom, aby repre jezdila na soustředění do zahraničí, testovala svěťákový styl boulderů a podobně...
R.odpovědět 
  Re: Stav českého sportovního lezení09:22:11 14.04.2018
Tak jak rikas, psychiku ovlivni kdeco a dopad to ma obrovsky.

Za me skvely vysledek, 3 a vice topu nemelo vice jak polovina lidi z celeho startovaciho pole. A Martin bojuje proti lidem, kteri se tomu venujou 100%.

Doba pokrocila, tak by stalo zato zafinancovat Martinovi alespon jednu celou sezonu, tak aby se mohl pripravit poradne (treba tu pristi, bo uz taky neni nejmladsi :D ). (pokud o to ma zajem ;) )
odpovědět 
   Re: Stav českého sportovního lezení10:03:20 14.04.2018
Jednu celou sezonu mu melo CHS financovat tak pred 5ti lety. A mohli jsme mit svetoveho top boulderistu.
odpovědět 
    Re: Stav českého sportovního lezení11:56:18 14.04.2018
Pravdu mas, ale myslim, ze ma porad sanci dostat se dale. Bohuzel to vypada, ze jediny :(
klatrerodpovědět 
   Re: Stav českého sportovního lezení19:32:19 14.04.2018
Dík. Nechci ničit naše pěkně rozkvétající přátelství, ale tohle máš špatně: "3 a vice topu nemelo vice jak polovina lidi z celeho startovaciho pole." je jinak. Neuvědomil sis, že kvalifikační skupiny byly naprosto nerovnoměrně rozdělené, v Martinově se topovalo mnohem víc. V Martinově skupině mělo 3 a více topů 37 z 55 lidí, tedy víc než polovina a Martin z nich byl bohužel ten 37.
R.odpovědět 
  Re: Stav českého sportovního lezení09:23:39 14.04.2018
To, co píšeš, dává smysl. Ovšem zkusme nyní zapomenout na osoby a na to, že to jsou většinou kamarádi. Zásadní otázka je, zda by reprezentační závodník a vlastně lezečká špička ČR, která jezdí hájit naše barvy do zahraničí, měla vykazovat takovouto nevyrovnanost. A jak jsem uvedl, nepíšu o jednom závodníkovi, ale o stavu českého lezení.

Koukni na našeho nej závodníka na ifsc - 32 let, 2015 a 2016 sice stříbro, pak již jen zhoršování a zhoršování, pak 17, 17, 15 a teď 73. A tento závodník je náš nejlepší. Podívej se na výsledky z posledního SP v B - kompletní špička, prakticky všichni finalisté, jsou kluci lehce přes 20. A jsou to úplně jiné somatotypy, než je špička naše.

Takže? Ještě se chceš bavit o českém lezení a ČHS, protože pokud ano, tak jsou zde otázky jako třeba Kde jsou naše mladé naděje okolo 21-24 let, tedy věku, který je jednoznačně nejproduktivnější? Vždyť českému lezení chybí celá jedna generace a nevypadá to, že by se to mělo zlepšit, naopak, kdo za něco stojí a dostává se do období, kdy by měl zabrat a začít makat, tak raději končí.

Což jsme zpět u ČHS - nevím, co jsi přepdokládal, že tou podporou myslím, ale není možné, aby někdo měl reprezentovat ČR a při tom řešit základní existenční problémy. MS už pár let má, ale co ti mladí kluci? Co mládež? Jak a z čeho má žít? Jestli se mají závodníci připravovat tak, aby byli schopnou konkurencí závodníkům z Japoska, Koree a podobně (koukni na finále z předchozích SP), dost dobře po nich nemůžeš chtít, aby k tomu chodili do práce a zajišťovali si prostředky sami. Takže jestli jsem něco myslel jako podporou, tak jestli chceme mít schopné reprezentanty, je potřeba jim zajistit rozumné životní a tréninkové podmínky od mládeže až po ukončení profesionální kariéry. Na víc než jedmoho nebo dva ČHS mít nebude. A jestli to neudělá, je otázka, zda s repre tak, jak ji nyní máme, neskončit, je to jen agónie a dlouhodobě výsledky stejně mít nemůže. Lézt na světové úrovni bez zásadní finanční podpory a tréninkového zajištění nelze. I když se ti naši závodníci budou snažit sebevíc, nedají to. Nevím, že by někdo z nich pocházel z extra milionářské rodiny a současná podpora ti na potřebné vrcholové úrovni nestačí ani na správné jídlo a doplňky.
odpovědět 
   Re: Stav českého sportovního lezení10:07:49 14.04.2018
Martin je ročník 1990, tedy max. 28 let.
odpovědět 
    Re: Stav českého sportovního lezení12:51:14 14.04.2018
Omlouvám se, máš pravdu, Martin 28, Štěpán 30.
odpovědět 
     Re: Stav českého sportovního lezení08:11:47 18.04.2018
Je klidně možné, že dochází ke generační výměně. Pak nejde jinak než Martinovi alespoň poděkovat za podařené starty. To by si podle mého názoru zasloužil.
odpovědět 
   Re: Stav českého sportovního lezení14:27:06 14.04.2018
Ve většině sportů zajišťují peníze pro závodníky zpočátku rodiny a později týmy okolo nich. Ne sportovní svazy. Z tohoto bych tedy rozhodně ČHS nevinil.
Kuba Turekodpovědět 
    Re: Stav českého sportovního lezení15:21:21 14.04.2018
Tak je otázka, co si kdo pod podporou představuje. Uveď nějaký olympijský sport, kde je vše na bedrech rodičů a národní svaz zajišťuje pouze přeposílání přihlášek na závody.
A do té podpory patří i podpora třeba formou propagace lezeckého sportu, protože i když budeš sebešikovnější, tak z hlediska marketingu je lezení naprosto mrtvý sport a sponzory, kteří by pokryli nějakou větší část nákladů, neseženeš. Jenže ČHS posledních 30 let spí, o lezení nikdo nic neví, kromě úzké komunity lezení nikdo nezná.Já po ČHS nic nechci, nežádám více. Pouze jsem napsal, že ČHS má, co si zaplatil, a pokud bych chtít výsledky lepší, bude muset dost přitlačit, protože za těchto podmínek to na špičkové úrovni prostě nejde. Doba pokročila a už nestačí dělat po práci kolečka někde ve sklepě na bouldrovce. Potřebuješ tým, potřebuješ, aby se závodník mohl dlouhodobě věnovat jen přípravě... A to za současných podmínek (nejen finančních od ČHS, ale právě třeba i to, že neexistují dostateční sponzoři) nedáš. Je to trochu začarovaný kruh, bez peněz na výsledky nedosáhneš, bez výsledků nejsou peníze. Ale bohužel se nebavíme o desítkách tisíc, ani o pár stovkách, ale o vyšších stovkách tisíc až nižších milionech, a to z rodičů nikdo nedá. Je to tedy ČHS, který to může rozseknout. A nebude to náklad, ale investice, protože zajistit někomu na dva tři roky perfektní podmínky a následně přivézt něco zajímavého z OH, se celému svazu bohatě vyplatí na popularitě, dotacích, sponzorech... A kdo jiný by měl kruh rozseknout, než právě národní svaz?
odpovědět 
     Re: Stav českého sportovního lezení15:37:54 14.04.2018
Tenis
odpovědět 
      Re: Stav českého sportovního lezení17:06:43 14.04.2018
Jo, jenže když rodič investuje i miliony do tenisu a dítě je dobré, vše se několikrát vrátí, kolik má tenisová špička peněz asi není potřeba rozebírat. A celkově se tam seženou sponzoři i na nižších úrovních, závodníci dostávají startovné...

Ale v lezení? I když vyhraješ MS, tak co z toho? Sponzoři nic, prizemoney směšné v porovnání s náklady, příspěvky směšné...
odpovědět 
       Re: Stav českého sportovního lezení01:32:12 15.04.2018
1) Pokud chceš vydělávat, měl by sis vybrat jiný způsob výdělku, než sport. A když už sport, tak něco, co zajímá víc lidí, než sápání po překližce.

2) Ve velkých sportech (fotbal, hokej, tenis...) nemůžeš počítat, že se Ti něco vrátí, nebo dokonce že něco vyděláš. To se poštěstí jen malinkatému procentu z těch, kteří o to usilují. Koláč je prostě moc malý a chtělo by si z něj ukousnout hodně hladových.
Kuba Turekodpovědět 
        Re: Stav českého sportovního lezení10:06:33 15.04.2018
By ses měl jít opravdu léčit. Proč zase píšeš o úplně něčem jiném, než ostatní? Tvoje potřeba někoho "usadit" a "poučit" opět zvítězila nad tím, že diskuze byla o něčem úplně jiném :-(
odpovědět 
         Re: Stav českého sportovního lezení11:26:13 15.04.2018
Milý anonymní hlupáčku, evidentně demonstruješ selhání našeho edukačního systému, funkční logika ti nic neříká. Kdybys neignoroval pravidla slušného chování, představil se mi, tak bych já bych pak ctěně zvážil, zda ti odpovím. Např. třeba tak, že se lečím zde, na vás.
Kubíkodpovědět 
         Re: Stav českého sportovního lezení22:12:41 16.04.2018
Reagoval jsme na tohoto předřečníka: "Jo, jenže když rodič investuje i miliony do tenisu a dítě je dobré, vše se několikrát vrátí,.."

Samozřejmě se to naprosté většině rodičů nikdy nevrátí. Důvod jsme napsal v minulém statusu.
Kuba Turekodpovědět 
          Re: Stav českého sportovního lezení08:46:40 17.04.2018
Tak to dítě ale zase až tak dobré nebude :-) Nemusíme se tu bavit o lehkém nadprůměru. Jde o to, že třeba v tom tenise šance je. Kdežto v lezení ne. Srovnej třeba pozici prvního v SP v lezení a prvního v žebříčku WTA.
odpovědět 
           Re: Stav českého sportovního lezení01:12:35 18.04.2018
Šance se v obou případech blíží nule. Akorát na tenis potřebuješ řádově víc peněz.
Kuba Turekodpovědět 
            Re: Stav českého sportovního lezení12:03:08 18.04.2018
Stále nechápeš, o co jde?
odpovědět 
             Re: Stav českého sportovního lezení21:39:37 18.04.2018
Chápu. Sport je obecně velmi prodělečná záležitost.
Kuba Turekodpovědět 
        Re: Stav českého sportovního lezení10:04:59 16.04.2018
Podepsal a nebo nepodepsal ?
odpovědět 
    Re: Stav českého sportovního lezení16:45:08 14.04.2018
Ve vetsine sportu dostava jednicka v discipline se svetovymi top vysledky (coz je Martin mraky let) penize od svazu. Rozhodne je nezacne dostavat az s krizkem po funuse... To, ze se CHS historicky tvarilo, ze vlastne ani Martin neexistuje, by proste pruser, ktery se nevyplatil..
odpovědět 
    Re: Stav českého sportovního lezení08:03:39 29.04.2018
Jedině organizace jako ČHS (svaz daného sportu) má šanci vytvořit ty nejlepší podmínky pro závodníky, pořádání závodů a jejich zpeněžení skrze sponzory. V tomhle osobně vidím totální selhání ze strany ČHS. Vůle sponzorů investovat do závodů, sportu, lezců tu je (osobní zkušenost...) co tu není je schopné vedení, zájem.
 pavelblazekodpovědět 
   Re: Stav českého sportovního lezení19:37:15 14.04.2018
Vůbec nechápu, jak tohle všechno souvisí s tím, co jsi napsal prvně. Teda chápu - nesouvisí.

Nevím, napíšeš něco, já na to reaguju, ty na to reaguješ a píšeš něco úplně jinýho, já v tom ty souvislosti hledám, ale ony tam nejsou...to je pak těžký.

Navíc si v tom, co jsi napsal, opět protiřečíš...mám pocit, že bu%d tvůj mozek myslí něco a ruce píšou něco jiného, nebo prostě otočíš argumentaci podle směru větru jak korouhvička. Neschopnost uznat, že jsi napsal blbinu - ta je už legendární.
R.odpovědět 
   Re: Stav českého sportovního lezení22:33:31 14.04.2018
martinovi by se jistě hodilo trénovat na světákovské bouldrovce. ale chybí
odpovědět 
    Re: Stav českého sportovního lezení10:16:42 15.04.2018
Jen trénink na svěťákové bouldrovce už dávno nestačí. I kdybys pořídil všechny používané struktury a profily a kluci ti stavěli každý den jiné bouldery, nepomůže ti to. Těžiště tréninku je jinde a je otázkou, zda vůbec lze bez pořádného zázemí a týmu dobrých výsledků dosahovat dlouhodobě.
odpovědět 
     Re: Stav českého sportovního lezení10:30:17 15.04.2018
Myslim, ze nikdo nemluvi o "jen treninku". Ale mluvi o tom, umoznit mu to zaradit jako soucast treninku, tak jak to maji ostatni zavodnici.
odpovědět 
     Re: Stav českého sportovního lezení16:40:57 15.04.2018
Jsi mimo! Chyty a staveni boulderu a trenovani na nich je nejvic...dukazem jsou Japonci...bohuzel se pletes do neceho cemu nerozumis...
odpovědět 
      Re: Stav českého sportovního lezení19:40:03 15.04.2018
Když myslíš :-) Hlavně že vy tomu rozumíte. Výsledky repre vypovídají o tom, že já jsem úplně mimo, kdežto vaše postupy vedou k super výsledků :-)
odpovědět 
       Re: Stav českého sportovního lezení19:52:03 15.04.2018
Kde se da prosim zjistit, ze ti s kterymi tu diskutujes maji nejake docineni s treninkem nasich borcu???
odpovědět 
        Re: Stav českého sportovního lezení20:20:06 15.04.2018
To máš jedno, každý může mít nějakou představu, na reálný stav to nemá vliv žádný. Takže na tom nezáleží. Ten trénink se dořeší celkem rychle, přijdu na to jak trenéři, tak sami závodníci, až začnou pátrat po tom, proč se nezlepšují tak, jak by chtěli. Teprve pak začíná problém, protože většina jde do závodění s poměrně naivními představami a pak se nestačí divit, co vše to obnáší a kolik to stojí času a peněz. Jenže běžných lidí, kteří se k tomuto poznání dostanou, je poměrně málo, protože opravdových nadějí, které by to využily, je tu opravdu velmi málo. Takže mu představu, proč Japonci vyhrávají, rád dopřeju :-)
odpovědět 
         Re: Stav českého sportovního lezení17:41:52 16.04.2018
No tohle se neda snad ani docist 😁😁 spoustu obecnych nic nerikajicich kecu 😁
odpovědět 
         Re: Stav českého sportovního lezení17:44:25 16.04.2018
Ovsem tva “predstava” je jen predstavou a nicim jinym :);)
odpovědět 
       Re: Stav českého sportovního lezení17:56:50 16.04.2018
Je to pravda...jsi uuuuuplne mimo :D tak mimo ze radis blbosti :D a to takove ze se mi malem poblili oci :D
odpovědět 
     Re: Stav českého sportovního lezení16:53:36 15.04.2018
zní to, že máš velký, přehled. možná by tvoje rady naši repre uvítali, zkus se poděli anonyme, když říkáš, že těžiště tréninku je jinde. je rozdíl, když naši musí hákovat a zahraniční repre to maj jako full time job...navíc nemaj ani pořádně kde trénovat
odpovědět 
      Re: Stav českého sportovního lezení19:42:59 15.04.2018
Ano, děkuji za potvrzení toho, co jsem napsal výše. Ač nerad, musím v tomto dát za pravdu Turkovi - vnímání čteného textu je u některých lidí opravdu na tristní úrovni :-(
odpovědět 
       Re: Stav českého sportovního lezení17:30:11 16.04.2018
A potřeba radit z hospody je ještě tristnější vid???
odpovědět 
        Re: Stav českého sportovního lezení17:57:33 16.04.2018
I od piva z hospody při sledování semifinále a finále vidím, že jestli je v českém lezení něco tristního, tak je to celé pojetí sportovního lezení pod ČHS, ale faktem je, že trenéra boulderingu odpovídající kvality u nás nenajdeme a na zahraničního nejsou prachy. Prachy nejsou ani na to, aby aspoň jeden nejlepší bouldrista objel celý svěťák. Pár sezón vynecháte asijskou část SP a vlak už je o stanici až několik dále. A i kdyby se naši strhali, tak ten vlak v Mnichově stejně nedoženou. Nemají totiž ani prachy na to, aby pravidelně objížděli kvalitní bouldrovky kus za hranicemi.
odpovědět 
         Re: Stav českého sportovního lezení20:10:45 16.04.2018
V ktere hospode, ty fantasto, prosimte davaji ty prenosy z lezeckeho svetaku? ;)
odpovědět 
         Re: Stav českého sportovního lezení20:31:35 16.04.2018
No a tenhle zblept si zas sehnal kde? Jak vis na co jsou a nejsou penize? Ty vis proc repre nejezdi na zahranicni bouldrovky? Jak muzes vedet ze tam nejezdej? Jsi nejak moc domyslivy...asi moc piva v te hospode vid? :)
odpovědět 
          Re: Stav českého sportovního lezení21:44:33 16.04.2018
Oni tam jezdí. Bohužel. O jejich loňském soustředění si Němci vypráví dodnes, protože naše repre tam pokusovala boudlery, na kterých jim tam lezou jejich pokročilí návštěvníci.
odpovědět 
           Re: Stav českého sportovního lezení07:54:24 17.04.2018
To tam maj ty bouldery teda hodne dlouho nechany...asi to nebude zas tak dobra bouldrovka kdyz ty bouldery ani po roco nevymenej :D koukam ze ty jsi taky pokrocily navstevnik? Nejspis si ale jen s tema pokrocilima navstevnikama mluvil vid? :D ale rekl bych ze opet jen mluvis o necem o cem nevis :D
odpovědět 
           Re: Stav českého sportovního lezení08:07:48 17.04.2018
To ze si protirecis prejdeme dal ( nejdriv nikam nejezdej a potom najednou teda bohuzel jezdej)...ty ale znas financovani soustredeni repre a to jak oficialnich tak neoficialnich, navic se pohybujes na zahranicnich bouldrovkach na ktery jezdej a jsi takovy fajansmekr ze si pokecas s mistnakama o tom jak jim to slo ci neslo...jsi nejspis takovy lokalguru ne? :D tvym pribehum muze uverit jen magor...protoze tohle by zivot nenapsal...
odpovědět 
            Re: Stav českého sportovního lezení08:42:31 17.04.2018
No a pak je tu ještě jedna varianta - a to, že někteří lidé v českém závodním lezení mají snahu makat sami na sobě nezávisle na ČHS, soukromně se znají a setkávají s řadou známých postav ze zahraničí, a nemají potřebu to tu každému na na potkání vyžvanit, takže ty se o tom prostě nedozvíš. Ono třeba právě Café Kraft, kde se vyskytují opradu schopní lidé s velmi dobrými výsledky, je kousíček. Mandala to samé. A doporučuji ti si zjistit, kam všude někteří jezdí na závody a s kým se tam všude rodiče dětí a mládeže setkávají. Že o něčem nevíš ještě neznamená, že to neexistuje :-)
odpovědět 
             Re: Stav českého sportovního lezení09:54:12 17.04.2018
cafe kraft, sice není daleko, ale můžou tam naši repre zajet aspon 1-2x týdně? těžko. takovou stěnu potřebují mít za barákem, ne 200km od baráku...
odpovědět 
              Re: Stav českého sportovního lezení10:13:01 17.04.2018
Nemohou, nebral jsem to z hlediska tréninku. Já jen narážel na to, že není takový problém získat některé informace a být v kontaktu se schopnými lidmi s dobrými výsledky. To samé třeba Bayreuth.
odpovědět 
               Re: Stav českého sportovního lezení13:23:37 17.04.2018
No speciálně v Kafe kovarně kádrů si z loňské návštěvy naší “repre” dělali dost dlouho prdel. Stránik je u nás trochu jinej level a i tak musí vařit z toho nic co má za prachy na sport.Bohužel je fakt....že by u Mandaly i Kafe mohl bydlet,ale to mu svaz ani sponzoři nezaplatí. Žaponcum jo.Je to tak trochu tragedie.Mame Adama a víc nic.A nikdo jinej není ani na obzoru. Proč? Protože lidi jako Binter,Resch a další halda čičmundů na nich navazaných si nastavují sportovní sekci Čhs podle svých osobních potřeb.No a trio ŽOZ asi neni uplně změna k lepšímu ne? Nebo jo?
odpovědět 
                Re: Stav českého sportovního lezení15:28:22 20.04.2018
Jedna baba povidala...i Rustam mel videa z neprelezenych boulderu...duveruj ale proveruj
odpovědět 
      Re: Stav českého sportovního lezení17:51:33 16.04.2018
Vis...ty tve rady jak tomu rikas prave nikomu neprispeji...protoze takove to rady jsou k prdu...jde jen o vyvedeni z omylu, ze snad japonci trenuji izolovane formy vykonu...koukni na instagram Narasakiho...dost podstive tam dava sve treninky, ostatne jako jini japonsti lezci
odpovědět 
     Re: Stav českého sportovního lezení17:54:38 16.04.2018
Myslis ze Ali Baratz ma treba zazemi a tym??? Rekni mu to do oci a da ti facku...
odpovědět 
 Re: Stav českého sportovního lezení08:47:57 17.04.2018
sa pozri ako dopadla hviezdna americka vyprava

coleman uplne dominoval US buldre tento rok (4x flash vo finale) a ledva postupil do semi

0 americanov vo finale

holt kokurencia je brutalna
misoodpovědět 

 Pitomy system poradi22:32:23 13.04.2018
Jaky ma smysl aby clovek byl na stejnem miste jako clovek, ktery ma o top vice? Nebo mi neco nedochazi?
odpovědět 
 Re: Pitomy system poradi23:22:47 13.04.2018
Jo postavený to bylo blbě.. Dobrej postřeh.
odpovědět 
 Re: Pitomy system poradi23:23:30 13.04.2018
To se stát může. Jsou dvě kvalifikační skupiny, každá leze jiné bouldery, udělá se pořadí v každé skupině a pak se z toho "zazipováním" vytvoří celkové pořadí kvalifikace.
iodpovědět 
  Re: Pitomy system poradi00:22:49 14.04.2018
Dik za objasneni. Kazdopadne je to postavene na hlavu, bo to znamena, ze se do semi dostanou lidi se 2 topama a ti s 5 a 4 ne?
Nedava to smysl, ty bouldery maji urcite stejnou obtiznost. Je to nefer :(
odpovědět 
   Re: Pitomy system poradi07:35:30 14.04.2018
Prave, ze nemají. Ale ano, stále je to nefér vzhledem k tomu ze v jedné skupině může být klidne i všech 20 lidi, kteří by v normalnim závodu postoupili do semi a v druhé ani jeden, jenže zipovacim systémem postoupí z každé skupiny 10. Dle mě naprostá hovadina.
Kytickaodpovědět 
    Re: Pitomy system poradi09:51:08 14.04.2018
Presne. Teoreticky by mohla nastat situace, kdy clovek, ktery ma stabilne natrenovano a topne pokazde 5 boulderu, se nikdy nepodiva ani do semi. A to chcou ti šašci (IFSC) na Olympiadu?! Na akci kde fairplay je prvni bod programu.

Ne ze bych o te situaci nevedel drive, ale ted me to fakt dostalo, kdyz vidim, ze polovina lidi co dala 5 topu neuvidi semi. At sou ty bouldery rozdilne jak chcou, 5 topu bude oproti dvěma vzdy jasna prevaha. Ja byt zavodnikem nebo trenerem, tak me tohle klidnym nenecha.

Abych na zavode, za ktery IFSC dostane obrovske prachy, utrel hubu jen kuli tomu, ze sou neschopni to mi nestoji tam ani jezdit.

Osobne si myslim, ze lepsi by bylo udelat hromadnou kvali na stejnych boulderech (flash). Tech lidi tam zas tolik neni.
odpovědět 
     Re: Pitomy system poradi10:06:55 14.04.2018
Ono to tak tragicke neni. Pokud se rozdeleni do skupin dela nahodne a pokud ty skupiny nejsou maly, tak je velmi nepravdepodobne, ze by horsi koncili pod lepsima.
odpovědět 
      Re: Pitomy system poradi10:14:09 14.04.2018
Ano. Rozlosování nebo nasazení do kvalifikačních skupin. Ostatně vítěz skupiny "těžších bouldrů" vylezl všech pět.

Ale jistě by bylo objektivnější, aby všichni lezli stejné bouldry. Asi je to problém hlavně časový, bouldry se snad tolik nezaprasí, zvlášť když se pucují.
iodpovědět 
     Re: Pitomy system poradi10:23:47 14.04.2018
To by sice mohlo nastat, ale skutečně jen teoreticky. Stačí se podívat na starší vyýsledkové listiny a uvidíš, že např. na světovém poháru v Mnichově srpen 2017 vylezli v qualifikaci A pět topů dva a v qualifikaci B vylezli pět topů tři borci. totéž na svět. poháru v Bobmaji červen 2017 - první Quali dvakrát všech 5 topů, druhá Quali třikrát všech pět topů. Trochu nevyrovnaná qualifikace byla loni v Meiringenu - asi je to tam taková tradice - v první skupině vylezli vloni všech 5 topů jen dva borci (Martin z ní postoupil se 4 topy ze sedmého místa ve skupině), zatímco ve druhé dalo 5 topů 9 lidí. letos se jim to trochu vymklo - 17 frajerů, to už je opravdu hodně. - ale je to vyjimka, prostě stavěči podcenili nabušenost borců a udělali ty qualifikační boldry moc měkký. to ale nemění nic na tom, že naši reprezentanti se umístili na chvostu startovního pole - v tom jim můžou konkurovat tak leda reprezentatni Slovenska.
Doctor Xodpovědět 
      Re: Pitomy system poradi11:48:19 14.04.2018
Dik za priblizeni. Mozna mas pravdu, ze to neni nejreprezentativnejsi kvali.
Ale mi jde o to, ze v semi jsou lidi s dvema topy, znamena to, ze byla druha skupina utazenejsi? Uvidime jak se seradi semi...

Sak bratri musi byt solidarni ne? :D
klatrerodpovědět 
       Re: Pitomy system poradi12:14:40 14.04.2018
no jo, ale vono jich je 109. když lezli na dvě skupiny po 55, tak se lezlo od 9 do 15 tj. šest hodin, kdyby lezli všichni za sebou, bude to 12 hodin. to nevim, jestli by rozhodčí přežili a byli celou dobu stejně objektivní. - asi by bylo řešení postavit dvě sady úplně stejnejch boldrů - zkus to navrhout IFSC. možná to z nějakýho důvodu nejde? nevim.
Doctor Xodpovědět 
        Re: Pitomy system poradi13:32:48 14.04.2018
Jo, ty dve sady by byly nejlepsi. Ani by to myslim nezabralo o tolik vice mista, kdyby byly "zady" k sobe..nevim no :D
klatrerodpovědět 
         Re: Pitomy system poradi14:12:25 14.04.2018
Dvě sady stejných bouldru už na svěťáku byly. Problém bych viděl spíše v tom, ze nemají dvě sady totožných profilu?
Kytickaodpovědět 
          Re: Pitomy system poradi19:57:35 14.04.2018
No tak teď tomu švýcaři nasadili korunu - podělala se jim časomíra v ženským finále - ještě že Shauna bude šestá a s tim už nikdo nic nenadělá, ale je to teda švýcarskej bordel jak má bejt- sou to tradiční profici před hodinky, ty švýcaři.
Doctor Xodpovědět 
      Re: Pitomy system poradi18:03:20 14.04.2018
Nie ze konkurovat ale v tomto vas predcime. Slovenske sportove lezenie je minimalne o krok po zadu za vasim.
odpovědět 
       Re: Pitomy system poradi01:51:10 15.04.2018
V mužoch je to tak, ale to je slabá útecha. Aspoň že v dievčatách máme Vandu. Tá sa už začína otrkávať u žien, ale či stihne "dorásť" na olympijskú kvalifikáciu je neisté - uvidíme.
igi2odpovědět 

 nesmysly10:16:33 15.04.2018
"A jsou to úplně jiné somatotypy, než je špička naše."

Mezi nesmysly tenhle bije do očí asi nejvíc. Jednoduše - někdo je jiný somatotyp, někdo podobný.

"Podívej se na výsledky z posledního SP v B - kompletní špička, prakticky všichni finalisté, jsou kluci lehce přes 20."

Ale i tohle stojí za zmínku. Sugimoto 26, Rubcov 29, Hojer 26, Kruder 27, Schubert 27, Fujii 25, Hori 26, Mawem 27, Rugens 26, Moroni 30, Topiško 29...celkově v prvních dejme tomu třiceti je těch lehce po dvacítce méně, než těch starších. Ve věku problém není, stejně jako není v somatotypu.

R. odpovědět 
 Re: nesmysly10:24:03 15.04.2018
Vytrháváš to ze souvislostí a nebereš to jako komplex i s ostatními faktory. Ale to je jedno. Naše debata na tom stejně nic nezmění. Nahoře jsem ti problémy českého lezení a nutné podmínky pro jeho rozvoj vypsal, zda mi věříš, nebo zda to považuješ za hovadinu, je mi jedno. Tvůj souhlas/neosuhlas má na pravdivost nulový vliv. Takže si mysli a piš, co chceš, výsledky (nejen MS, ale celého českého lezení) mluví samy o sobě :-)
odpovědět 
  Re: nesmysly08:29:41 16.04.2018
Vypsal jsi problémy českého lezení, mj. jsi uvedl tyto dva nesmyslné - věk a somatotyp - tak jsem na to reagoval.

Bohužel nedokážeš většinou reagovat v rámci pointy, kterou pořád někam posunuješ, takže debata s tebou je za trest, byť to možná myslíš dobře; působí to, že když ti někdo něco vyvrátí, děláš, že jsi to nikdy neřekl a vytáhneš něco dalšího.

Souhlasím s tím, že by závodníci měli mít optimální podmínky včetně toho, že by neměli pracovat, ale plně se věnovat lezení, jako profíci - to ovšem není zrovna převratná myšlenka.
R. odpovědět 
  Re: nesmysly08:47:12 16.04.2018
"Nahoře jsem ti problémy českého lezení a nutné podmínky pro jeho rozvoj vypsal... Tvůj souhlas/neosuhlas má na pravdivost nulový vliv. Takže si mysli a piš, co chceš, výsledky (nejen MS, ale celého českého lezení) mluví samy o sobě :-)

Výsledky v Meiringenu hovoří samy za sebe a já neříkal, že byly dobré, hned prve jsem psal, že dobré nebyly - takže tady míříš vedle.

Na pravdivost má především nulový vliv to, že když napíšeš nějaký nesmysl, neudělá z něj pravdu to, že budeš ignorovat fakta. To se týká toho věku a somatotypu.
R. odpovědět 
   Re: nesmysly09:18:33 16.04.2018
Problém je, že nejsi schopen nebo ochoten vidět problém v celé šíři a bereš v úvahu vždy jen jeden fakt z mnoha. Ano, máš pravdu, když vypíchneš vždy jen jednu z věcí, které jsem uvedl, není problém mi ji vyvrátit a uvést mnoho příkladů, jak je to obráceně. Problém není ten jeden fakt. Má-li závodník nevhodný somatotyp, ok, může se přes to dostat. Je-li mu přes 30, ok, nemusí to být problém, i tací jsou. Má spíše silový způsob lezení? Opět lze najít spoustu příkladů, kdy to nevadí. Ovšem problém nastává v okamžiku, kdy se někde objeví lezec ze staré školy, nadprůměrně letitý, s na dnešní dobu nevhodným stylem lezení. Nechci to teď pasovat na konkrétného člověka, ale když se problémů sejde více a ještě věk značí již omezenou schopnost se přizpůsobit...

Někde jsi mi vyjmenoval řadu příkladů. Ovšem bouldery se za poslední rok dva o dost posunuly a dominance tebou uvedených již není tak markantní. A do špičky proniká řada nových, o dost odlišných. nechci teď zkoumat jednotlivé závodníky, ale co jsem tak viděl, ti noví jsou především hubení, samá ruka a noha, šlachovití... Nejde o to, jaké je to teď, teď tu máme na špičce staré harcovníky z let předešlých, jde o to, kam se to posouvá a co bude potřeba za několik let. Pokud se budeš vždy jen přizpůsobovat tomu, co je, budeš vždy pozadu. Už před nějakou dobu se to posunulo od drcení chytů spíše ke gymnastice, ale u nás v přístupu žádná změna neproběhla. A svaz nepotřebuje lezce a trenéra, kteří se podívají na SP a podle toho začnou trénovat, ale trenéra, který vidí změny a reaguje na ně s dostatečným předstihem. A to jak ve výběru závodníků, tak i v tréninkových metodách.
odpovědět 
    Re: nesmysly09:40:57 16.04.2018
Jsem schopen a ochoten vidět problém v celé šíři, což jsem ti ostatně už potvrdil, tak to opět neignoruj. Achjo.

Co se somatotypu týká, tak se podle mě špatně díváš. Jsou tam i ti šlachovití, co vypadají jako třeba Vojtra Trojan, i ti, co mají somatotyp podobný jako dejme tomu Martin nebo Štěpán Stráník. Oni bráchové taky nejsou žádní obři.

Co se týká toho věku, tak zrovna včera vyhrál Kruder, kterýmu je 27, takže není vůbec o čem se bavit, máš stáhnout ocas a říct, že to bylo vedle.

Viděl jsi Meiringen? Protože to bylo opět bylo starý dobrý drcení chytů.

A spíš než ke gymnastice se to posunulo v těch minulých sezónách k parkouru, na což se řekl bych snažili reagovat dobře, bylo o tom napsáno dost.
R. odpovědět 
     Re: nesmysly09:56:32 16.04.2018
Vstoupim vam do te zajimave diskuze. Souhlasim s posledni vetou. Zbytek je spis vyjmenovani vyjimek ve snaze podtvrdit obecna pravidla, coz pro me osobne moc nefunguje.

Co se tyka somatotypu, tak na vysku Stranici jiste obri nejsou. K obecne populaci jsou vlastne na vysku, ostatne jako vetsina uspesnych lezcu, podprumerni. Ale svalovym korpusem a stavbou tela, v porovnani s vetsinou ostatnich lezcu, je za obry povazovat muzes.
xodpovědět 
      Re: nesmysly12:00:41 16.04.2018
Co konkrétně je vyjmenování výjimek ve snaze podtvrdit obecna pravidla? Díky za odpověˇ.
R. odpovědět 
      Re: nesmysly12:37:26 16.04.2018
A ještě řekni, jaká obecná pravidla jsem se údajným jmenováním výjimek snažil potvrdit.

R. odpovědět 
       Re: nesmysly14:01:42 16.04.2018
Tak jinak: selektivne prezentujes par prikladu, ktere ti maji podeprit nejake obecne tvrzeni ("vcera vyhral ten a ten", "tamhle v jednom zavodu bylo to a to" -> "takze je to obecne tak jak tu pisu")

Je to to same jako bys tvrdil "vsichni lide jsou masovi vrazi, protoze Stalin byl masovy vrah".

Timto koncim. Nepochybuju, ze na toto budes nejak reagovat a pritom si stale povedes tu svou. Jen uz prosim necekej, ze ti budu odpovidat.
xodpovědět 
        Re: nesmysly14:35:48 16.04.2018
Budu reagovat, protože říkáš nesmysly. Hned v úvodu vlákna jsem napsal toto:

"Sugimoto 26, Rubcov 29, Hojer 26, Kruder 27, Schubert 27, Fujii 25, Hori 26, Mawem 27, Rugens 26, Moroni 30, Topiško 29...celkově v prvních dejme tomu třiceti je těch lehce po dvacítce méně, než těch starších."

Jmenoval jsem 11 borců v prvních 30. Máš pocit, že pokud někdo tvrdí, že většina dělá věc xy, je to selektivní prezentování par prikladu, ktere maji podeprit nejake obecne tvrzeni?

Opravdu nečekám, že by ses ke svému omylu přiznal, to dělá hodně lidí nerado ;)
R. odpovědět 
         Re: nesmysly16:08:56 16.04.2018
A když už tomu věnuješ čas, co říká trend? Pokud bys do toho zapojit trochu statistiky a vzal věk finalistů cca 20 let zpět, co křivka říká?
odpovědět 
          Re: nesmysly13:01:52 17.04.2018
Tomu bych musel věnovat hodně času, to dělat nebudu. Zvlášť když pak vidím odezvu no...dejme to lidí jako tady pan x. Pak nemáš chuť věnovat tomu žádnej čas.

Mě šlo o do dokázat, že Martinův věk problém není a to jsem dokázal.
R. odpovědět 
           Re: nesmysly13:26:30 17.04.2018
Ok, uvidíme v dalších závodech. Třeba máš pravdu a navzdory věku se novým podmínkám a lezeckému stylu přizpůsobí lépe, než já očekávám. Přeji si, abys měl pravdu.
odpovědět 
            Re: nesmysly14:10:05 17.04.2018
Nejsi náhodou x.? ;)
R. odpovědět 
             Re: nesmysly14:54:52 17.04.2018
Má cenu odpovídat? Když ti napíšu, že ne, budeš mi věřit?
odpovědět 
        Re: nesmysly07:45:13 17.04.2018
tak vidím, že s tím, že nebudeš reagovat, když poznáš, že ses mimo, jsem se trefil. No jo, ono to chce mít odvahu, přiznat svou chybu, ale ta ti zjevně chybí ;) sis to už posichroval tím, že jsi napsal, že už nebudeš reagovat, viď, to bylo vychcaný.
R. odpovědět 
        Re: nesmysly12:05:07 17.04.2018
"tamhle v jednom zavodu bylo to a to" -> "takze je to obecne tak jak tu pisu"

Ohledně stylu boulderů jsem napsal to, v čem jsi se mnou souhlasil:

"spíš než ke gymnastice se to posunulo v těch minulých sezónách k parkouru, na což se řekl bych snažili reagovat dobře, bylo o tom napsáno dost."

Takže o čem tady točíš ohledně stylu bouldrů, když v tom, co jsem o nich napsal, se mnou sám souhlasíš? Nikde jsem nenapsal, tamhle v jednom zavodu bylo to a to -> takze je to obecne tak jak tu pisu"

Jsi fakt tak blbej, nebo sis jenom nepřečetl vlákno, nebo co? Každopádně jsi sám pěkně předvedl to, co házíš na mě - umění vést si svou bez schopnosti revize názoru.
R. odpovědět 
  Trocha sebekritiky09:11:03 16.04.2018
Spousta řečí, faktem je, ze u nás nikdo není tak dobrý výkonnostně, aby uspěli. Proste kluci na to nemají. Pokud se podíváte do ciziny, jsou tam soukromá tréninkový centra, která jsou vedena bývalou či současnou špičkou (Ebersfield atd...). U nás proste tuto historii nemáme. Hudy ten děla bussines, Mraza ten někde je, Ondra třeba k tomu dospěje. Ostatní žádnou díru do světa neudělali. Sporadicka umístění nepotvrzují trend. Takže pro mě je to vývoj, Martin a ostatní si musí uvědomit, ze to budou oni, kdo posune české lezení, ale ne výkony, ale předáním zkušenosti těm lepším a prací pro svaz. A bohužel je faktem, ze v době kdy měl Martin trénovat, tak dělal bouldry na Boru.
odpovědět 
   Re: Trocha sebekritiky09:23:16 16.04.2018
Opět otázka peněz - když ti nějaký dobrý závodník ukončí kariéru a měl by začít předávat zkušenosti, kdo ho zaplatí? Že by to Stráník nebo Ondra dělali jako charitu? Z čeho budou žít? Na normální život potřebuješ řekněme min 50k měsíčně. Ja si tohle chceš vydělat jako trenér?
odpovědět 
    Re: Trocha sebekritiky09:51:28 16.04.2018
50k měsíčně? to si z nějakýho drahýho kraje. standart žije z 20k měsíčně...
odpovědět 
     Re: Trocha sebekritiky10:08:49 16.04.2018
Ale ty joudo, on mluvi o byvalych italskych lirach.. Popleto!
odpovědět 
     Re: Trocha sebekritiky10:21:09 16.04.2018
Nevím, co máš za standard, ale tady mají skoro 30k i prodavačky. I uklízečce nabízí 21k - https://kariera.lidl.cz/ cs/volna-mista-347.htm

A to nemluvím o tom, co si řeknou za trénink v zahraničí. U dobrých trenérů je obvyklé okolo 100 Euro za trénink. Proč by se AO nebo MS matlali v ČR za almužnu, když v zahraničí vydělají mnohokrát tolik?

odpovědět 
      Re: Trocha sebekritiky11:05:13 16.04.2018
50% obyvatel CR bere mene nez 27 320 Kc.
odpovědět 
       Re: Trocha sebekritiky14:10:14 16.04.2018
Super, to zkusím na naše programátory. Platím mu cca 2000 za hodinu. Takže zítra za ním zajdu s tím, že polovina národa má pod 27 000 měsíčně, jestli by mu za hodinu stačilo jen 170 Kč :-) Zkus hádat, co mi řekne :-)

Taže to, že polovina národa má nízký plat, ještě neznamená, že za něj budou normální lidé ochotní pracovat. Nevím, odkud jsi, ale zkus se tady v Praze rozhlédnout a najít třeba fyziotrapeuta. Ti šikovnější začínají na 700 za hodinu a mají narváno i když nespolupracují s pojišťovnami. Při normálním počtu hodin ti to generuje 80.000 - 100.000 měsíčně... Zde uváděné platy odpovídají cca 150 - 200 Kč za hodinu. Myslíš si, že za tyto peníze ti půjde repre trénovat někdo šikovný? Myslím si, že pokud nějaké elitní lezec typu AO a MS skončí se závodní kariérou a rozhodne se věnovat tréninku, že to nebude v ČR za almužnu...
odpovědět 
        Re: Trocha sebekritiky15:28:48 16.04.2018
Jeste rekni, ze mu platis za webove stranky nebo webove aplikace :). Jaka, ze je ta tva firma, kde programator bere stejne nebo vlastne vice jako berou programatori v evropske centrale Google?

Btw. ty pocty tak jak je uvadis doufam nemyslis vazne? Treba ten fyzioterapeut. Ani nahodou neplati "to, co fakturuji == cisty prijem". Zkus misto virtualniho podnikani, skutecne podnikat a uvidis sam...

PS. ze si ten typek, co tu jednou povidal o "backdooru" pro content management system? ;)
odpovědět 
         Re: Trocha sebekritiky16:03:53 16.04.2018
Živím se sám odjakživa, od 1991, kdy jsem opustil školu, jsem zaměstnán nebyl. A o nějakém "backdooru" nic nevím. A ceny za kvalitní IT znám, využívám studenty z webtrhu za pár korun, i špičkové programátory za opravdu hodně peněz... :-)
odpovědět 
          Re: Trocha sebekritiky16:09:05 16.04.2018
Tak v tom pripade beru tve neznalosti (tve priklady s fyzioterapeutem a jeho prijmem) jen jako pokus o manipulaci, ci proste hloupost.
odpovědět 
        Re: Trocha sebekritiky15:46:29 16.04.2018
zrovna IT pracovníky, kteří jsou přepláceni, bych jako příklad neuváděl. prodavačka nemá ani 30hrubého, tak se brzdi kámo. bavíme se o čistým, hrubej je ti k prdu když ti ho zdaní
odpovědět 
         Re: Trocha sebekritiky15:59:30 16.04.2018
Čistý příjem u zaměstnanců? Ok, to je kapitola sama pro sebe, ale podobné věci, o kterých tu je řeč, jedou obvykle v režimu OSVČ. A jsi rázem někde jinde. Pochybuji, že trenéra zaměstnáš sám pro sebe. Spíše to bude tak, že dostane nějaké peníze, od svazu na fakturu, od jednotlivých svěřenců na ruku bez dokladů.
odpovědět 
          Re: Trocha sebekritiky16:14:45 16.04.2018
Ale sam jiste vis, ze vyfakturovana castka je vetsinou velmi daleko od cisteho prijmu (i od hrube mzdy zamestnancu)...

Pokud tedy neokradas stat na danich, neplatis za pronajem prostor (najem nebo splaceni nakladu na porizeni) a dalsich nutnych veci k podnikani a zakaznik ti nikdy neodrekl (coz se deje velmi casto treba prave u tebou zminene fyzioterapie), se zakaznikem si nikdy dlouhodobe nejednal a pak z toho nic nebylo a dalsi takove klasicke naklady na podnikani.
odpovědět 
           Trocha přesných čísel09:21:31 17.04.2018
Takže, abychom předešli dalším nesmyslným dohadům, trocha přesných čísel z dnešních novin:

Srovnání platů na jižní Moravě a v Praze

(v tisících korun)
Informační technologie
Ředitel IT 80 -150, (130 -250)
Manažer vývoje 80 - 130, (100 - 170)
Technická podpora 25 - 35, (25 - 35)

Výroba
Vedoucí závodu 120 - 200, (120 - 200)
Operátor výroby,dělník 19 - 26, (25 -28)
Řidič VZV 19 - 25, (23 - 24)

Nákup a logistika
Ředitel 75 - 110, (100 - 150)
Skladník 20 - 30, (26 - 30)

Obchod, retail a marketing
Výkonný ředitel 120 - 180, (120 - 250)
Prodavač 20 - 25, (17 - 28)
Lidské zdroje, administrativa,právo
Personální ředitel 100 - 150, (120 - 200)
Recepční (s min. praxí) 19 - 25, (22 - 28)

Farmacie a zdravotnictví
Manažer 60 - 150, (70 - 150)
Zdrav. sestra 22 - 31, (25 - 30)

Kdo může brát v Brně víc než v Praze
Obráběč 24 - 33, (25 - 30)
Obchodně tech. zástupce 35-60, (30-50)
Vedoucí skladu 35 -50, (38-40)
Účetní manažer 50 - 80, (45 - 65)

Pozn.: V závorce uvádíme platy v Praze.
Zdroj: agentura Grafton Recruitment

Pokud někdo vydělává výše uváděných 20 a ještě to považuje za standard, měl by se nad sebou zamyslet. I když to je vlastně nesmysl, očividně myslet neumí, protože kdyby uměl, dělal by něco normálního a lépe hodnoceného.
odpovědět 
            Re: Trocha přesných čísel09:44:32 17.04.2018
neumíš číst? řeč byla o čistém příjmu. když z 28k hrubého odečteš dan, si na nějakých 20-22k/měs
odpovědět 
            Trocha přesných čísel velmi spatne podanych09:47:32 17.04.2018
No vidis, tak dlouho jsi hledal a vubec to nepodporuje to, co jsi rikal. Kazdopadne fajn pro tve virtualni programatory, ze vydelavaji vice (2000 Kc/hod) nez je horni mez pro reditele IT :-D. Tedy reditele IT gigantu, ktere v CR skoro nemame. Prosim, sdel nazev sve virtualni firmy, nebudes mit o programatory nouzy.

Btw. uvedomujes si, ze v tehle tabulce silne prebazuji pozice (reditel, manazer, sef, ...), ktere zastava jen par lidi? Kdyz pak zohlednis pocty pozic, ktere dane profese zastavaji, vyleze ti z toho ten median, ktery se ti tak nelibil.
odpovědět 
             Re: Trocha přesných čísel velmi spatne podanych10:08:14 17.04.2018
Pořád jak u debilů? Celé to začalo jako debata o tom, kolik by měl mít trenér s dobrými výsledky svých svěřenců v repre. Tak co sem taháte nějaké dělníky, klízečky, recepční a další podobné socky? To jako že někdo někde tahá balíky nebo dělá osla ve skladu za pár korun znamená, že za těch pár korun musí dělat všichni? Ano, jsou lidé, co mají pod dvacet, jsou i lidé, co žijí jen ze sociálních dávek a mají ještě méně. Ale co to má co společného s odměňováním trenéra, po kterém chceme kvalitní rozvoj a péči o repre? To jako fakt jste schopní napsat, že doufáte, že naše výkonností špička povede tréninkové centrum, klidně zmíníte, že snad k tomu dospěje i AO, pak se tu bavíme o platech, za které by nikdo s potřebnou kvalifikací ani nevstával, natož pracoval? Proto to také dopadne tak, že pokud někdo z těch dobrých bude trénovat, odejde do zahraničí, kde bude mít to samé, jako tady, jen v Euro. A dobře vám tak, s tímto pomateným myšlením to ani jinak skončit nemůže. Že za situaci může ČHS je pravda jen částečná, protože co od ČHS čekat, pokud většinu jeho členů tvoří něco podobného, jako jste vy. No, jsem rád, že se nepohybuji ve vašem světě.
odpovědět 
              Re: Trocha přesných čísel velmi spatne podanych11:31:57 17.04.2018
Se standardnim prijmem a prodavackami si zacal sam, ty joudo. Rozhorcujes se tu tedy sam nad sebou.. :)

Btw. penize nejsou vsechno. Mnoho velmi potrebnych lidi (bud za to rad, ze nejsou jako ty) maji motivaci trochu jinde. A penize casto prichazi az po tom, co je dobre odvedena prace. Jako virtualni pan podnikatel, bys mel byt s timto typickym mechanizmem seznamem.
odpovědět 
               Re: Trocha přesných čísel velmi spatne podanych11:39:53 17.04.2018
Omyl. Ale o inteligenci toho, co s tím začal, ostatně svědčí i to, že slovo "standardní" ani neumí napsat. Se pak nedivím, že se pohybuje na této úrovni :-) A mimochodem, ani jsem to nebyl já, kdo sem se začal tahat, že mluvíme o jakési čisté mzdě :-)
odpovědět 
                Re: Trocha přesných čísel velmi spatne podanych08:46:01 18.04.2018
Aaaaa, chapu. Ty si myslis, ze vyfakturovana castka za hodinu krat pocet hodin v mesici je srovnatelna s hrubou mzdou zamestnance :-).

Takhle ale podnikani nefunguje. Kdyz si fyzioterapeut rekne o 800 Kc na hodinu, rozhodne neni jeho "hruba mzda" 800 Kc/hod * 160 hod. Je mnohem nizsi... Ale je dost nesmysl mluvit u podnikani o hrube mzde, resp. je zcela absurdni na zaklade takto ziskaneho cisla delat zavery o tom co je normalni prijem.. Chces-li srovnavat, mel bys brat spise tu cistou mzdu, tedy co mu zbyde po odecteni vsech moznych nakladu, ztrat a po odecteni socialni, zdravotni dane a dane z prijmu.
odpovědět 
                 Re: Trocha přesných čísel velmi spatne podanych12:01:55 18.04.2018
Tak nějak to bylo myšleno :-) Myslel jsem, že je každému jasné, že při osmihodinovém pracovním dni nemůžeš mít 8 klientů, každého na hodinu, když jsou zde prodlevy, zpoždění... :-)

Se zbytkem máš pravdu, ale řada věcí se poměrně hodně prolíná a je problém spočítat čistý příjem přesně. jednak některé věci vůbec nepřiznávají a jednak jsou některé věci v nákladech využívány soukromě... V každém případě jsem přesvědčen o tom, že řada šikovných lidí má opravdu více, jak těch 20. A nejen výše zmínění lidé z našeho oboru, ale i obyčejný zedník se nemá špatně - teď jsme potřeboval nahodit asi 60 metrů. A zedník mi řekl 250 za metr a ať počítám týden času. A že až za dva měsíce, protože má spoustu práce a neví, co dřív. Tak jestli má jen u mě 15 za týden (bez materiálu, na ruku).... Neplatí to vždy a u všeho, ale třeba tady v Praze těch uvedených 20 dostávají brigádníci postávající v OC v prázdných krámech. Když se s nimi občas bavím, tak za to sezení tam se platí okolo 1000 denně... :-)
odpovědět 
                  Re: Trocha přesných čísel velmi spatne podanych12:43:37 18.04.2018
Než tyto rychlé úsudky, doporučuji nahlédnout do čísel ČSÚ - jsou volně dostupná. Pokud chceš něco věrohodnějšího, doporučuji se poohlédnout po různých statistických studiích a výzkumech, které dělají soukromé a polosoukromé instituce. Jejich kombinací dojdeš k docela věrohodným datům.
Kuba Turekodpovědět 
                   Re: Trocha přesných čísel velmi spatne podanych13:01:14 18.04.2018
Tak nejak.
odpovědět 
                   Re: Trocha přesných čísel velmi spatne podanych18:17:01 18.04.2018
A co se z oficiální studie dozvím? Nepotřebuji teoretická data, ale důležité je, jak to chodí opravdu. K čemu je nějaká děsně skvělá a "pravdivá" statistika, když spousta lidí většinu svých výdělků vůbec nevykáže? Asi jako kdybys chtěl mít statistiku na oficiální mzdy v pohostinství, když většina pinglů má naprosté minimum a většinu příjmů jim dělají nepřiznaná dýška :-)
odpovědět 
                    Re: Trocha přesných čísel velmi spatne podanych21:37:30 18.04.2018
Doporučuji dočíst i druhou polovinu mého diskusního příspěvku.
Kuba Turekodpovědět 
                     Re: Trocha přesných čísel velmi spatne podanych22:39:37 18.04.2018
To ses ještě nepoučil, že s námi hlupáky musíš pomalu a srozumitelně? Ať ty tvé příspěvky (12:43:37 a 21:37:30) čtu jakkkoliv, vůbec nechápu, proč jsi je napsal a jaký je jejich smysl. Naopak mi přijde, že smysl a vztah k probíranému nemají žádný a že jsi to opět napsal mimo téma jen proto, abys mohl dělat chytrého. Sorry, třeba je můj dojem, stejně u ostatních věcí, špatný.
odpovědět 
                    Re: Trocha přesných čísel velmi spatne podanych22:26:14 18.04.2018
Ufff.... :/
odpovědět 
              Re: Trocha přesných čísel velmi spatne podanych13:33:07 17.04.2018
pleteš se. debata nezačala na téma kolik by měl mít trenér, ale jako reakce na tvrzení cituji "Na normální život potřebuješ řekněme min 50k měsíčně"
a já tvrdím, že 95 lidí kolem tebe ve skalách a na stěně nevydělává 50k/m
odpovědět 
               Re: Trocha přesných čísel velmi spatne podanych13:46:22 17.04.2018
Také ale nežijí normální život. Podle toho, co tady čtu, jak se chovají naši lezci u nás i v zahraničí, kde se přespává, jak fungují, co je za problémy s parkováním, protože pár korun za parkoviště odmítají dát... když tu čtu o přeprodávání dálničních známek, podvodech na stěnách, kde se chodí na černo nebo lezou i když si zaplatí jen jističe a podobně, tak sorry, ale tohle já fakt za normální život nepovažuji.
odpovědět 
                Re: Trocha přesných čísel velmi spatne podanych14:47:31 17.04.2018
Pozor ve Švajcu na hranicích - pagraničnik rovnou lepí dálničku na sklo a o máze indulonou nechce ani slyšet!
honzaodpovědět 
               Re: Trocha přesných čísel velmi spatne podanych22:40:03 17.04.2018
Tady se ale nebavíme o průměrném/mediánovém platu celé populace, ale o příjmu chlapa v nejlepším věku 35 - 45 let, pracujícího v krajském městě (a pravděpodobně s VŠ), to už pak ty průměry vycházejí poněkud výše a 50 tisíc hrubého/čistého může být realitou.
todpovědět 
                Re: Trocha přesných čísel velmi spatne podanych23:25:26 17.04.2018
Tak o tomhle se tu bavite? :-O
odpovědět 
        Re: Trocha sebekritiky17:19:56 16.04.2018
Možná, že až tady bude trenér, jehož kvalita bude odpovídat kvalitám tvého programátora, tak mu ty peníze někdo dá. Bohužel se objevují trenéři, by si rádi účtovali obrovské peníze za výkon šikovného jističe.
odpovědět 
         Re: Trocha sebekritiky17:40:13 17.04.2018
No těch je bohužel většina.V Praze všichni :D
odpovědět 
          Re: Trocha sebekritiky11:57:51 18.04.2018
Někteří z nich začínají vystrkovat růžky až za hranice okresu :)
odpovědět 
           Re: Trocha sebekritiky10:26:59 19.04.2018
A ti, co neumí ani jistit, vystrkují růžky dokonce až do jiných krajů.
odpovědět 
   Re: Trocha sebekritiky09:33:57 16.04.2018
Spousta řečí, fakt je, že Martin Stráník jistě má výkonnostně na to, aby na svěťáku uspěl, ten to xkrát dokázal.

Asi jsi chtěl napsat Erbesfield - ta není dobrý příklad, protože Američani zatím žádnou díru do světa neudělali.

Krom toho si myslím, že není nutná podmínka k úspěchu, aby tam byl někdo, kdo byl v minulosti úspěšný závodník.
R. odpovědět 
   Re: Trocha sebekritiky10:04:22 16.04.2018
"A bohužel je faktem, ze v době kdy měl Martin trénovat, tak dělal bouldry na Boru."

K tomu by se asi nejlepe vyjadril sam Martin. Ale toto podle me neni pravda ci je to cilene vytrzene z kontextu.. Neco asi pujde dohledat i na jeho blogu. Myslim, ze spis plati, ze v dobe, kdy se mel na 100% venovat treninku, resil existencni problemy (vicemene nulova podpora od CHS), coz proste s plnohodnotnou pripravou skloubit nelze. CHS tim, ze se tvarilo, ze Martin neexistuje, zabilo jeden z nejvetsich talentu naseho lezeni. Pritom vsem bylo jasne, ze je Martin velky borec. Ta snaha CHS z posledniho roku, dvou, jen ukazuje, ze si to svaz uvedomuje, ale bohuzel trochu s krizkem po funuse.

Kazdopadne bych Martina neodepisoval. Myslim, ze mu staci k uspechu malo, ale chtelo by to nejake velmi dobre treninkove zazemi.
odpovědět 
    Re: Trocha sebekritiky20:37:26 16.04.2018
Ahoj, děkuji za reakci. Určitě Martin reprezentuje se ctí a nemusí se za nic stydět a má můj plný respekt. Co jsem tím chtěl říci, a ti je fakt, ze lezci v Čechách lezli spíše ve skalách a závody byly doprovodným programem. To je vývoj a je tím poznamenán skoro každý lezec v ČR. Myslím, ze tvrdit ze české lezení je v háji, je hodně silné tvrzení, které zcela nerespektuje dosavadní vývoj. Proste jsme v určitě fázi vývoje a ten kdo české lezení muže skutečně posunout jsou úspěšní lezci, jako je Martin, Adam v rámci jedné organizace. A vůbec bych neměl problem, kdyby v CHS zvýšili příspěvky a tyto peníze pouzili na sportovní lezení, tak aby se mohli najmout profesionálové.
odpovědět 
     Re: Trocha sebekritiky21:39:47 16.04.2018
Bohužel, u tohoto příspěvku nejsem schopen posoudit, zda je míněn vážně, nebo zda se jedná o ironickou provokaci :-(
odpovědět 
 Re: nesmysly10:31:28 15.04.2018
Na co nebo na koho reagujes?
odpovědět 
  Re: nesmysly08:32:41 16.04.2018
Na libovolného člověka který tyto nesmysly napsal. Konkrétní osoba není vůbec podstatná, jde o jejich obsah.
R. odpovědět 
   Re: nesmysly10:05:47 16.04.2018
Proc tedy nereagujes primo na jeho prispevek? Kdo se v tom ma vyznat, kdyz ani neumis priradit odpoved ke spravnemu prispevku a reagujes primo na clanek...
odpovědět 
    Re: nesmysly11:59:15 16.04.2018
Protože jeho příspěvek byl diskuzní faul, naprosto mimo původní pointu, nedalo se na to rozumně reagovat.

A jak jsem už řekl (ale tobě dělá problém to pochopit) v tomto případě navíc nebylo vůbec podstatné reagovat na konkrétní příspěvek. Jde o obsah, nikoliv o osobu.
R. odpovědět 

 nadějně08:50:10 16.04.2018
Nadějně vypadá výsledek Vojtěcha Trojana, 91. místo, dva topy. Je mu 18 let, takže prostoru pro zlepšování je spousta, ale nesmí usnout na vavřínech a musí makat.
R. odpovědět 

 Parádní závody10:59:56 16.04.2018
Kdo z diskutujících ty závody viděl? Časomíra se sice může podělat i na SP, ale tohle byly závody s velkým Z. Neuvěřitelná podívaná. Kdo neviděl, může to napravit na youtube. Stavěči se snad nechali inspirovat Dawn Wallem, ty slaby byly pekelný. Kdo kritizoval závodní bouldering, že už je to hodně o parkuru, tak tady byly bouldry opravdu lezecké. Když už byl ve finále vyloženě silový boulder, dal ho jen Jakob Schubert. Jernej Krutor vyhrál zaslouženě, motivace z něj jen sršela a lezl neuvěřitelně. Kdyby dal i tu čtyřku, tak totální robot, kousíček chyběl, je to holt jen člověk :-D Miho Nonaka též skvělá, Janja také a Akiyo Noguchi s její kloubní pohyblivostí úplná hadí žena. Laťka je pro letošní rok vysoko a jsem hodně zvědavý na další závody. Tlačenice je velká už do semifinále, o celkovém pořadí může rozhodnout každý postup do finále. "Olympijské prokletí" už nyní ze všech ždímá to nejlepší, letos vypadá to přenosové gaučové hody.
Bídaodpovědět 
 Re: Parádní závody12:37:22 16.04.2018
Zenske finale bolo slabsie kvoli lahsim bouldrom a kvoli shaune coxy. Za normalnych okolnosti by sa vo vsetkych 4-roch presla.

Muzske bolo lepsie. Najviac sa mi pacil aj tak Francuz, ktory skoncil posledny.
odpovědět 
  Re: Parádní závody17:56:41 16.04.2018
Souhlas. Klíčové oblasti jsou dresy a hymna.
odpovědět 
   Re: Parádní závody18:38:02 16.04.2018
Ano, presne. Dresy kratsi, hymna delsi.
odpovědět 
    Re: Parádní závody09:51:40 17.04.2018
budou chlebíčky a limonáda pro závodníky?
odpovědět 
  Re: Parádní závody22:12:44 16.04.2018
naprosto souhlasím. ženské finále nezvládli - nejen že se jim podělala časomíra, ale 12 fleš přelezů z 24 možností to je na finále trochu moc. mužský finále nebylo lezení ale cirkus, Jernej skákal jak klokan, nejdřív ve dvojce multidynamo doleva přes 3 chyty, to dal fleš, a potom ve trojce po hlavě dolů do díry a na druhej mu to vyšlo. nedalo se na to dívat. nejsympatičtější byl opravdu Manu Cornu, rozhodně největší bojovník.
DTXodpovědět 
 Re: Parádní závody20:11:12 16.04.2018
Peknej jump Freďdieho Kruegera na trojce a ten slab vyresil taky tuzexove. Franta tam taký pekne zabojoval.
Papoušodpovědět 

 Barva dresů ČR16:04:34 16.04.2018
Jako první bych u našeho týmu změnil barvu dresu. V tmavém se jde automaticky na funus.
odpovědět 

 Testy16:52:49 16.04.2018
Umístění našich reprezentantů nechápu, podle výsledků testů měli být mnohem více vpředu. Snad pomocí dalších investic přijdeme na to, kde se stala chyba.
Vědecodpovědět 
 Re: Testy20:09:02 16.04.2018
Tak uz vime! Franta omylem posunul desetinnou carku o jedno misto, kdyz to prepisoval do tabulky.. Bohuzel to tak provadel priblizne dva roky.
odpovědět 
  Re: Testy21:16:16 16.04.2018
Jojo, krédo trenérů repre. Hlavní je testovat a s klukama a holkama cestovat.
Kubaodpovědět 

 k diskusi12:33:13 17.04.2018
Á, hokej nám skončil, z velkejch pivařskejch hokejovejch trenérů jsou stejně velcí, ba větší, odborníci na lezení... Držím palce tý naší partě v repre ať ty vaše, povětšinou soukromý, sračky nevezme za svý. Vo co tu sakra furt jde? Vaše představa, že "dokazál míchat světovou bednou Mráza, dokázal to Adam, dokázal to Martin atd = musí to kurva Kefalín zas někdo dokázat!!! A nejlíp hned, HNED, bo jinak se tu všicky poserem!!!" je fakt k pousmání. Jakože aby CZ lezení "nebylo v prdeli", musí být vytvořen profesionální tým, podmínky pro nejlepší aby jako fakt mohli vrátit český (ZÁVODNÍ) lezení na světovou špici? Profitým jako to, no kuva Máňo viď, maj v jinejch státech, Jugoši například žejo? Proč??? Kde berete právo tyhle lidi nutit, aby lezení obětovali FAKT úplně všechno a pravidelně vyhrávali, aby rubali ostatní světový profíky, jinak že na ně serete a do CZ repre jakože nepatřej? Proč? Protože máte pocit že to platíte ze svejch daní? Tak MALÍ jste, jako jsou vaše projevy.
semtamodpovědět 
 Re: k diskusi13:24:35 17.04.2018
Tak jo, nemám nic proti, máš naprostou pravdu. Tak ale ať ČHS zruší repre a nechá závodníky být, ať si s tím poradí. Jde o to, že je tu kočkopes. Buď ať se ČHS stará, a pak ať udělá podmínky, nebo ať se nestará a nekomplikuje lidem život. Až si budou nezávislí závodníci objíždět závody, ať si končí, jak chtějí. Ale jestliže tu máme ČHS, který má jako jednu z priorit repre a její rozvoj, je povinností se starat.
odpovědět 
 Re: k diskusi16:18:44 17.04.2018
A co teprv vypukne až diskutéři zjistí, že na Olympiádě bude nově i skateboarding a golf. Už se těším na "odborné" komentáře. A kdyby to nestačilo, tak bych se přimlouval na zařazení Skyrunningu a Skialpinismu (na to sice není potřeba tělocvična, ale pořádný kopce),tam bych mohl přispět do diskuze nějakou vlastní "moudrostí".Závodníkům držím palce,určitě se jim příště podaří umístit výše. Nejvíc se těším jak bude vypadat pořadí v té slavné olympijské trojkombinaci?!
maca stodpovědět 
  Re: k diskusi22:24:36 18.04.2018
No jesteze to Maco sledujes a uz nam to tu takto odborne (zatim v rozporu s tvou prognozou jen ty a nikdo jiny) komentujes.
odpovědět 
   Re: k diskusi00:43:17 19.04.2018
Děkuju.
maca stodpovědět 

 r.14:13:42 17.04.2018
Věkové složení prvních desti v Meiringenu - 27, 21, 29, 27, 23, 22, 24, 26, 22, 20 v tomto pořadí. Zdá se někomu, že když řeknu, že tam není většina ve věku 20 nebo lehce přes 20 let, tak že selektivně prezentuji pár příkladů ve snaze potvrdit obecná pravidla? ;)

Ani Meiringen (stejně jako předchozí sezóna) nepotvrdil, že by problém byl v Martinově věku.

Problém je asi složený z více faktorů. Důležitej faktor asi bude, co řekl Štěpán Stráník - rychlý čtení boulderů.
R. odpovědět 
 Re: r.15:07:35 17.04.2018
Třeba právě Rubstov, kterému je 29, má jen za rok 2017 v IFSC závodech tolik startů, kolik Š. Stráník za posledních 8 let. Jestli vidím dobře, M. Stranik má od roku 2014 v IFSC celkem 18 startů. Narasaki jich má tolik jen za loňský rok.
odpovědět 
 Re: r.15:14:56 17.04.2018
Prumer veku, ktere si zde popsal je 24 let. Martin je o 4 roky starsi, v teto desitce by byl druhy nejstarsi. 4 roky je velmi dlouha doba pro vrcholovy sport zalozeny na vybusnosti a sile. To uz neco znamenat muze. Nevylucuje to to, ze by mohl dosahovat dobrych umisteni, ale bude to mit tezsi nez zavodnici kolem toho prumeru. Dle cisel, co tu sam uvadis, evidentne vybusnost, sila, rychlost regenerece svou dulezitosti prebiji vyrovnanost, techniku, prehled, zkusenost.

Za minuly rok je prumer z top 10 jeste nizsi, prozaicky hlavne diky tomu, ti mladi zavodnici s dobrym umistenim byly o rok mladsi a ve spicce se udrzeli i na tom jednom jedinem zavodu, ktery zatim probehl tento rok.
odpovědět 
  Re: r.22:05:44 19.04.2018
ano prave proto je treba vytvarek treningove kvalitni prosty pro trenink mladych draku.... idealne v ramci osnov pro skoly... dyt sme nejlepsi na svete a kapacita treningovae je jak kdyz sablikova trenovala na krouhacim prkne.... tohle stoji prd oproti stadionu kde mrazis vodu a je to takove hrave... a ted jaka je v tomhle role CHS? :) potencialni...
odpovědět 
  Re: r.21:11:18 21.04.2018
Průměr je 24,1. K mojí pointě, kterou jsi úplně nechytil - tvrzení, že tam většině není 20 nebo lehce přes 20 je správné. Respektive tvrzení, že jmenuji výjimku, abych potvrdil obecnou správnost svého tvrzení, správné není - protože NAPROSTO ZJEVNĚ o nějakou jednu výjimu nejde. O to se snad přít nechceš.

R.odpovědět 
  Re: r.21:44:54 21.04.2018
Ona je ta argumentace x blbost od základu. Celkem chápu, že se k tomu už nepřihlásil. I kdyby totiž v Meiringenu vyhrál Kruder 27 let, je to naprosto dostatečnej důkat, že borci v tomhle věku nejsou odepsaní, a to i kdyby byl třeba v první dvacítce jedinej (ale on byl třetí Rubcov 29 let, čtvrtej Schubert 27 let...) Navíc je tam spousta dalších, kerejm zrovna není 20, nebo 22.

Nějaký průměry jsou přece úplnej nesmysl.
R.odpovědět 

 cas zmenit lokal09:09:32 20.04.2018
tywoe, tady v ty hospode je tak nakoureno, ze není vůbec videt na xichty...
strizlivejodpovědět 
 Re: cas zmenit lokal19:52:14 21.04.2018
:-) No a výsledky z Moskvy stavěj celou tu hospodskou debatu na hlavu.:-)))
Valmarodpovědět 
  Re: cas zmenit lokal21:15:49 21.04.2018
Jak to? Kvalda potvrdila to, co jsem říkal.
R.odpovědět 
   Re: cas zmenit lokal14:29:52 22.04.2018
:-))))
Valmarodpovědět 
    Re: cas zmenit lokal12:49:15 23.04.2018
Čemu se směješ?
R. odpovědět 
    Re: cas zmenit lokal12:54:17 23.04.2018
Takový jako ty mám nejradši, nula argumentů, Akorát provokuješ, tlemíš se jak blb a nejspíš vůbec ani nevíš čemu.

Já jsem psal, že Martin na to pořád má, celou dobu se ho tady zastávám a ejhle, ukázalo se to. Jasně, ono se ti to nehodí, když už jsi jednou řekl, že bylo všechno postaveno na hlavu, to bys musel přiznat, že nebylo, že někdo v tý diskuzi v něčem pravdu měl. A to se tady nenosí, přiznat, že se člověk splet. Tady lidi dávají přednost zbabělosti ;)
R. odpovědět 
     Re: cas zmenit lokal14:40:25 23.04.2018
Ten smajlík ale nepopírá to, v čem všem jsi měl pravdu. Uznávám, že třeba i měl. Prostě jsem reagoval, že to bylo v Moskvě v případě několika pžedních závodníků obráceně.(postavené na hlavu) O tom, kdo měl pravdu v té dlouhé diskusi se bavit nechci a ani tu pravdu nechci nikomu brát... Smajlík spíš vyjadřoval tu nejkratší možnou rekaci na to, když jsi si to hned vztáhl na sebe.
Valmarodpovědět 
      Re: cas zmenit lokal16:30:07 25.04.2018
"Smajlík spíš vyjadřoval tu nejkratší možnou rekaci na to, když jsi si to hned vztáhl na sebe."

Aha, ty si nepamatuješ, cos napsal, v tom je zakopanej pes...

Vzhledem k tomu, že jsi napsal "No a výsledky z Moskvy stavěj CELOU tu hospodskou debatu na hlavu.", tak se nemůžeš divit, že to na sebe vztáhne KDOKOLIV kdo se účastnil té debaty, neboť je to určeno všem. Jistě chápeš, že smát se pak někomu za to, že na sebe vztáhnul něco, co na něho vztaženo bylo, není úplně košer...
R. odpovědět 
       Re: cas zmenit lokal09:05:14 10.05.2018
Napříč celou debatou pozoruji pouze důraz na materiální kvality naší lezecké špičky a jeho případného zázemí, ale je strašně zajímavé, že není jediná zmínka, co je alfou a omegou všech výjimečných ve všech odvětvích a to důraz především na kvality mentální. Je to celou dobu před náma a pro oči to nevidíme a to, proč ta tzv. naše špička není na špici je velmi výstižně obsaženo už v komentech naší špičky samotného článku. Už z toho, co popisují je patrné, že tzv. "nejsem a nebudu vítěz". Být vítěz není jen o disciplíně materiální, ale především mentální a pokud si to nebudu schopen ordinovat sám jako např. AO, jelikož porozuměl rozdílům a je v tomto světovou anomálií, tak bych spíše řešil, kde najdu takové zázemí, které mi přenastaví šablony vítěze. To, co je potřeba skutečně změnit je uvnitř (jako první) a to venku (jako druhé). Do té doby, dokud se kluci budou bát, vše je marné. A patrné je, že se bojí. A výmluvy, že nemůžu, protože pracuju atd. opět: svojí hlavě tak říkají, "nejde to" a pokud budou v tomto trendu pokračovat: "nepůjde to".
S.odpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179372)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
1. Senza Nome 6a+ Coltura
Hrebeň Končisté 3 Batizovská Dolina
JZ Komín III Prachov
Foreign Afair 6a Krraba
Shadow On The Wall 6b Krraba
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Mussulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 359 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 314 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 284 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 285 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 254 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.