POZOR: v letošní sezóně došlo ke změně trasy na hřebenu Hörnli.
Jedná se o přechod 2. kuloáru a následného výstupu k místu zvanému Eisloch na samotném hřebenu. Původně se 2. kuloár míjel zprava a šlo se pak až nad ním po úzkém hřebínku (nad obřím bílým výlomem), kde byla umístěna fixní lana. Ty tam už dneska ale nejsou! Přímo při průchodu 2. kuloárem je ale potřeba být velmi opatrný.
Celá tato změna je značena svítivě zelenými a sprejem nastříkanými značkami. Doporučuji proto všem, kdo se chcete o výstup na Matterhorn touto klasickou trasou pokusit, abyste si takhle pozměněný začátek den předem pořádně našlápli. Výrazně vám to usnadní celý výstup ale pak také samozřejmě především sestup.
Nákres:
Já, Frenky a Kristýnka [úpravy] | 23:16 16.08.2009 |
jo to sedi | 09:32:28 17.08.2009 | je pravdou, presto nekteri vudci stale pri sestupu vyuzivaji i starou cestu a dochazi tak k mejlce. Kazdopadne zelene vystrikane znaceni je urcujici. | misa | odpovědět |
To je česky nebo jak? | 11:43:43 17.08.2009 | "kde byli umístěny fixní lana" | | odpovědět |
  | Re: To je česky nebo jak? | 14:06:50 17.08.2009 | je, a cestinu si tahej na zacky na skolach, tady je dulezitejsi obsah zdeleni. naky i/y mi sou vite kde | | odpovědět |
  |   | Re: To je česky nebo jak? | 10:02:28 19.08.2009 | Když už, tak ne "zdělení", ale "sdělení" (to by se z toho jeden zdělal!). Korektní zacházení s mateřským jazykem je jednou z vizitek osobnosti jedince. Nechce-li být tento považován za blba, nechť se naučí česky nebo, v případě objektivní nedostatečnosti (dyslexie, dysgrafie...), si při veřejné prezentaci sežene poučeného korektora nebo třeba použije pravidla.cz. Pakliže to neudělá a svoje neumětelství bagatelizuje, je to známka hypertrofovaného ega a podvyživené inteligence. | JH | odpovědět |
  |   |   | Re: To je česky nebo jak? | 00:45:42 20.08.2009 | Promiň, ale jestli ti vadí více úprava než obsah zprávy, je mi tě líto...
Michal | Michal | odpovědět |
  |   |   |   | Re: To je česky nebo jak? | 09:20:26 20.08.2009 | JH: Hezky jsi to napsal. :-)
Michal: A na tom JAK lezes ti taky nezalezi a za nejdulezitejsi povazujes vrchol??? Nebo souhlasis s tim, ze je nejen dulezite byt nahore, ale i to, jak se tam dostanes?
A se cestinou je to podobne. JinAK T@DY buDEMe VSiChN1 Ps@T j@k_t@t@ri. :-) | Toll | odpovědět |
  |   |   | Re: To je česky nebo jak? | 12:07:39 20.08.2009 | Veřejné vyjádření dislektiků a jazykoanarchistů:
Vyhlašujeme schůdnější alternativu ke stávajícím nesvobodným pravidlům Čj, které porušují ústavu ČR (svobodu projevu).
NOVÉ NÁMI NAVRHOVANÉ JEDINÉ PRAVIDLO ČJ ZNÍ:
Měřítko toho, zda-li je psaný text napsán dobře, je jeho obsahová srozumitelnost.Vše ostatní je věcí individuální volby.
V možnosti volby napsat jedno slovo mnoha spůsoby , vzniknou zcela jedinečné "barvy textu", podobně jako jsou v mluveném projevu jedinečné "barvy hlasu".Už tedy samotný způsob (spůsob) , kterým dané slovo napíšeme, si ponese otisk nás samotných.
Do roku 2012 prosadíme toto pravidlo jako jediné oficiální pravidlo naší mateřčtiny. K tomu ale potřebujeme vaši přízeň a nadšení pro danou věc.Proto vás žádáme a vyzíváme:
Lidé probuďte se!Probuďte se z nadvlády češtinářů! Češtináři jsou mafie, která obsadila několik vyučovacích hodin na školách pouhým nesmyslným lpěním na absurdní složitosti pravopisu Čj. Nechtějí připustit, aby se čeština vyučovala jen hodinu týdně a tak znovu a znovu přesvědčují (samozřejmě skrze tučný úplatek) ministerstvo školství, že všechny ty sračky o "s" a "z" a já nevím eště čeho, potřebujeme.Takto nám léta kontaminují mozek absolutníma kokotinama a věřím, že kdyby se naše mozková kapacita uvolnila z návalu umělé složitosti naší "mateřčtiny", mohli bychom onu uvolněnou mozkovou kapacitu využít daleko kreativněji. Osvobozeni z vykonstruovaných břemen pravopisu, bychom světové krizi čelili mnohem lépe.
Jenže milí češtináři. Vaše nadvláda končí. Lidé už toho mají dost (až na pár vyjímečných vyjímek)a chtějí z vašich hodin co nejdříve vypadnout. S chutí vymění ony hodiny čj za lezení, bruslení,ježdění na koni, čtení si detektivek ....a různého flákání se.Češtináři-hledejte si novou práci!!! Doba jediného pravidla uzrála!
Zde zakládám petici na podporu svobodného světa bez češtinářů-fízlů. Jestli i vy chcete dýchat svobodný vzduch ledabylého "i" "y" a bojovat proti světové krizi, pak se prosím podepište o reakci níže. Děkuji. | kuba novák | odpovědět |
  |   |   |   | Re: To je česky nebo jak? | 12:11:12 20.08.2009 | ano podepisuji:
josef nacoy | josef nacoy | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: To je česky nebo jak? | 12:11:52 20.08.2009 | ROVNĚŽ SOUHLASÍM
barbora tachecí | barbora tachecí | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: To je česky nebo jak? | 12:12:54 20.08.2009 | ...a nebudou z toho nějaképroblémy jako posledně?....
Karel | karel gott | odpovědět |
  |   |   |   | Re: To je česky nebo jak? | 23:38:07 20.08.2009 | Kubo, pro tebe je pozdě, už tě dostali! Zaneřádili ti hlavu korektním pravopisem a ty teď nejsi schopen vystoupit z konvence. Požádej, prosím, nějakého trotla (a že jich na Lezci najdeš!), aby ti petici přeložil. Disharmonie obsahu a formy zasévá zmatek do mé duše formované socialistickou dialektikou :-). | JH | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: To je česky nebo jak? | 08:41:03 21.08.2009 | :-D | kuba novák | odpovědět |
  |   |   |   | Re: To je česky nebo jak? | 20:49:39 24.08.2009 | Kubo, ďi do pyče! | John Lydon | odpovědět |
  |   |   |   | Re: To je česky nebo jak? | 12:13:47 25.08.2009 | Souhlasím!!! | Fazol | odpovědět |
  | Re: To je česky nebo jak? | 09:25:58 18.08.2009 | "...kde byla umístěna fixní lana" :-)
A k dalšímu komentu: "Ať jsem tupec, hlavně, když to leze, co?" :-D | M. | odpovědět |
fixní lana | 13:31:43 18.08.2009 | fixní lana odstranili už loni v září | adam | odpovědět |
najít si svou cestu | 22:25:39 18.08.2009 | najít si svou cestu je také krásný počin.
Anebo jít klasickou cestu jako pionýři v 19.století má nádech nostalgie...
| michal | odpovědět |
najít si svou cestu | 22:26:03 18.08.2009 | najít si svou cestu je také krásný počin.
Anebo jít klasickou cestu jako pionýři v 19.století má nádech nostalgie...
| michal | odpovědět |
  | Re: najít si svou cestu | 01:00:15 20.08.2009 | "kde je vůle je i cesta...." jestli jsem to dobře pochopil tak ty značky slouží ke snadnějšímu a rychlejšímu výstupu/sestupu já osobně jsem se jich moc nedržel a taky to šlo.... ale zážitek z lezení snad není jen o tom najít nejsnažší cestu na vrchol, být tam první,... ty vůdcovský vyšlapaný cestičky jsou snad spíš pro klienty a né pro horolezce :o) | Tomáš | odpovědět |
  |   | Re: najít si svou cestu | 14:27:12 20.08.2009 | Kde je vůl, tam je i cesta. Takto je to doopravdy.
A k češtině: oni, hlupák a lenoch, si vždy budou psát jak chteji a ani se nezastydí, pro ostatní nechávají ale vizitku.A pro některé i třeba vzbuzující obdiv. Pardon, vlastně VYZYDKU. | Chytrák. | odpovědět |
|