LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Když se držíš, nemůžeš spadnout!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140170 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
Areál sportu - Bystřice nad Pernštejnem
Bouldering za oponou - Měnín
Rožnov pod Radhoštěm - Rožnov pod Radhoštěm

Prodejny
Horolezecké vybavení - VK-SHOP.CZ - Plzeň
Popina = nejlevnější v ČR ! - Bruntál
Rock Point - OC Nisa - Liberec

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Databáze cest na Lezci

o čem, co líp, co dál,...

smallV databázi cest na Lezci je skoro 55 tisíc cest z celého světa. Krom toho je propojená s průvodci, mapou, deníčky, fotogalerií a žije svou vlastní diskuzí. Lezecké oblasti jsou ale také popsané v článcích, reportážích a diskuzi, jsou u nich odkazy na články a průvodce jinde. Veliký servis pro lezce naše, ale i z jiných zemí. Je tady pro všechny, kdo se chtějí něco dozvědět a každému nabízí něco jiného. Není to ale konečná a zároveň může obsahovat chybičky.

Na Standův popud vkládám svůj okopírovaný článek z diskuze: Diskuze o db cest


Ahoj, poslední dobou jsem se trošku víc vrhnul na Slovensko a naplnil do databáze hodně cest. Admini z Lezce mi taky po mnoha otravných opravách cest propůjčili možnost/zodpovědnost databázi ve volném čase editovat s nimi a já se jí snažím urovnat, snad citlivě a prospěšně. Někdo to možná schvaluje a někdo ne. Mé dotazy v komentech u cest pak berte jako pošťouchnutí, ne jako vytahování. Beztak o mnoha lezeckých oblastech ani netušíte a pokud to čtete, tak se notně nudíte. Poznámky o opravách snad utěší zase ty, co si všimli, že je něco nepřesně nebo víckrát. Důležité je, že se někdo kdo má informace občas probudí. Opravy na upozornění z databáze se snažím dělat s průvodcem v ruce, nebo podle důvěryhodnosti přispěvatele. Samozřejmě jsem ještě všude nebyl, nenavštívím nikdy všechny oblasti světa, byť bych chtěl, ani nevylezu všechny ty krásný cesty. Nikdy taky v databázi nebudou všechny cesty a oblasti a není to třeba. No, nejbližší okolí Čech by do ní snad šlo nějak našlapat ne? Každopádně jsem ještě neskončil a na kvalitě těch údajů ještě máknu. Prosím o trpělivost, popř. o upřesněnní informací.

Otázkou také je, který údaje jsou důležitý - odpověď je, pro každého jiné. Pokud sem nasekám hromadu cest, budou alespoň více zaškatulkované a použitelné jako vodítko pro zápis dalších cest. Někdo jiný třeba zase přidává velmi kvalitní zápisy o přelezu nebo prvovýstupu, ale cesty jsou v oblasti chaoticky zpřeházené. Pokud si někdo do deníčku zapisuje cesty a zadává je neobratně, není třeba ho hned vraždit a vykřičníkovat mu v komentu, lze mu však poradit, jak by to mohl zadávat cesty lépe, nebo ho odkázat na zdroj dat. Někdo třeba poznamená (byť fundovaně), že autor cesty je určitě jiný, ale nevadí mu, že jich tisíce není zadáno, atd. Mám rád knižní průvodce, ale všichni je nemají, pohodáři nebo studenti si třeba jenom zapamatují nápis na skále a chtějí si ho dát na památku do deníčku a podobně. Lezců i způsobů využití/plnění databáze je hodně. Vše má své pro a proti.

db cest

V db na Lezci najdete solidní popis i těch nejtěžších cest světa

 



Taky se neobávám, že tohle nahradí krásné průvodce, nad kterými autoři strávili měsíce času práce, a můžete si je vzít do křesla nebo pod skálu. Zas taková konkurence to není, je téměř nemožné mít tady k celosvětové databázi všechny průvodce a udržovat je aktuální.
Lezec.cz je komunitní web, co si sem dáte (dáme) to tady bude. Taky co lezec, to názor. Pokud sem zapisuji kvantum cest, je to moje snaha o systémovost a zpřehlednění databáze. Opravil jsem stovky překlepů a utřídil hodně oblastí a sektorů (samozřejmě komentář nepíšu ani ke každé desáté opravené cestě, to bych nic jiného nedělal). Každý ví něco a může přispět, ale taky nemusí. Sanžím se nebýt lhostejný k tomu, že některá cesta má přes deset přelezů a přitom je v sektoru, který je zde v bordelu. Myslím, že počet povinných údajů v databázi při zadávání cest je dostačující, svobodný a průchozí pro všechny.

Je to internetová databáze, při vší snaze o korektnost jí nelze stoprocentně důvěřovat (navíc prvovýstupy v zadaných oblastech přibývají), ale informace si můžete prohloubit i jinde a jako vodítko zaplať pán Bůh alespoň za tohle, vždyť kolik lezců bylo už překvapených kde se leze, kdo co nového, nebo kontaktovalo některého z "deníčkářů", aby jim poradil s cestou nebo skalama. Mnohdy jsou taky jediné pro mnoho lezců dostupné údaje o lezení jenom tady. Pokud stojíte o "kvalitní" informace, můžete si pak půjčit/koupit nejnovějšího tištěného průvodce, který většinou autor minimálně konzultuje s prvovýstupci nebo správci, ale většinou se za pár let spíš hodí do toho křesla a dění na skalách už neodpovídá. V každém jsou také nakonec chybičky a nepřesnosti, některé novější vydání dokonce přejmenují sektory a přehází cesty/klasifikace/jména.

Jestli jsem někoho nakrknul:) tak tady je prostor, nebo napište na email. Mám jediný argument, už ty cesty dávno mohl zadat někdo líp a beztak jsou to ve vesmíru zanedbatelné problémy. Ale názory beru. Taky se můžeme bavit konstruktivně. Třeba co od databáze očekáváte a co by se mohlo vylepšit, přidělat kolonky, připojit mapy, které nové průvodce by vás zajímaly od pánů kreslířů z Lezce, které oblasti by si zasloužily urovnat, atd.

Jo a jedna prosba, ta databáze neříká, kdy se kde může lézt. Pokud někde z jakéhokoliv důvodu něco porušujete, tak si cesty alespoň nezapisujte veřejně, dělá to pak problémy všem ostatním. Zadávání nesmyslných sektorů tohle neřeší.

Martin Tučka   [úpravy] 11:26 16.10.2009Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Komfort zadávání cest12:01:26 16.10.2009
Ahoj, každopádně díky za práci kterou si s dělánim pořádku v databázi dáváš, je to rozhodně potřeba. Když už se tu otvírá debata, jako námět bych podotknul, že zadávání cest - výběr oblastí a sektorů - je hroznej vopich, v dnešní moderní době by nebylo špatný to trochu usnadnit, ušetřilo by to zadavačům hodně času a energie. V comboboxech se dá hledat jen podle prvního písmenka - ale zkuste si najít třeba správný sektor od nějakého frekventovanějšího písmenka? Takže buďto vyhledávání podle více zadaných písmen, nebo omezovat obsah kombáču podle již vybraného, pokud máte hiearchické vazby (podle vybrané polohy se nabídnou jen oblasti vnořené atd.) Zkuste něco vymyslet, dík.
Další moucha stávájícího zadávání je že s pomalejším připojením strašně dlouho trvá než se ten děsně dlouhej list do komboboxů vůbec načte - to taky spoustu lidí znechutí, naštěstí už v dnešní době rychlost připojení neni takovej problém, snad.
Automatizovaná možnost zadání fotky k cestě by taky nebyla špatná...
Špicálodpovědět 
 Re: Komfort zadávání cest12:21:31 16.10.2009
? Mě jdou zadávat i slova, přihlášený/nepřihlášený. Ale třeba je někde chyba, co máš za prohlížeč,...? To ale musí kluci, já do "programování" nedělám.
martanodpovědět 
 Re: Komfort zadávání cest12:38:29 16.10.2009
Souhlasím se Špicálem, kvalita databáze by se výrazně zlepšila, pokud by se podařilo provázat Poloha -> Oblast -> Sektor.
 Filipodpovědět 
 Re: Komfort zadávání cest12:51:31 16.10.2009
Špicále mě to taky jde ve Firefoxu. Vyťukám první dvě tři písmena a je to tam.
Steveodpovědět 
  Re: Komfort zadávání cest14:27:02 16.10.2009
Vida, asi sem byl jenom levej :-) kdyby se všechny problémy řešily takhle jednoduše, bylo by to krásný. díkes.
sp.odpovědět 
 Re: Komfort zadávání cest13:34:08 16.10.2009
Chtelo by to vyresit fotky k cestam, kdyz clovek najde "starou cestu" kterych jsou stovky tak vidi foky uplne jinych "starych cest"...Dobra inspirace jak by to melo vypadat jsou piskari.cz
Milanodpovědět 

 Vice informaci o cestach12:14:12 16.10.2009
Ja osobne bych nejvice uvital, kdyby byla snaha (od kohokoliv kdo cesty zapisuje, pise ci je do denicku ci jen prochazi komentare a cestu zna) zapsat o kazde ceste co nejvice informaci typu popis cesty, jisteni, delka apod., idealne pak cesty z jednotlivych sektoru shlukovat do pruvodcu (jako tomu uz v par pripadech je) s kratkym popisem pristupu do oblasti apod. Aby bylo mozne si to vytisknout, jit s tim pod skalu a lezt podle toho. Chapu ze to nikdy nebude tak dobre jako tisteny pruvodce s nakresy a tak, ale ptas se "co dal, jak lepe" tak tohle je muj nazor, vidim v tom nejvetsi smysl databaze. Vetsina cest je zde zapsana zejmena proto, aby bylo mozne si je zapsat do denicku, ale informace o nich nejsou zadne (delka 0, jisteni nic, popis nic), nerikam ze to je k nicemu, ale pro nekoho kdo nehoni denicek skoro jo, nepomuze to kdyz chce clovek jet nekam kde to nezna a nema pruvodce.
Kazdopadne hodne sil a trpelivosti pri praci s databazi, diky.
Honza K.odpovědět 
 Re: Vice informaci o cestach12:30:44 16.10.2009
Vida. Co se týče průvodců tady a sektorů v nich, můžu víc přispět tím, že seřadím cesty jak jsou vedle sebe na skále, sice tam nebude "zatím" obrázek, ale nejsem kreslíř (na to jsou tu jiný borci). Mě osobně takovej seznam na skále pomáhá alespoň trochu. Snad bych se mohl přednostně podívat, které oblasti nejsou zveřejněné jinde, nebo se tam hodně jezdí,... Navíc dneska si tohle můžete číst pod skálou i na mobilu - klasiky utěším, že všude není signál.
Třeba Arco, to přijde na řadu taky, holt cesty přibejvaj, průvodce je novej...
martanodpovědět 
  Re: Vice informaci o cestach12:58:21 16.10.2009
Marťane to je, podle mě, jediná cesta jak se s tím poprat, dejme tomu, nějaké české a moravské skály by se daly zvládnout i s nákresama, už lecos bylo uděláno, i když aktualizace je slabší, nové cesty přibejvaj atd. Ale větší skály , Evropa , svět asi sotva. To bychom muslei mít team profi kresličů. :-(
Ale udržet seznamy cest seřazený zleva doprava je asi dobrej cíl, vždyť v některých průvodcích (zejména Frantíci jsou na to experti) ti rovnoběžné čáry končící malým kolečkem na velmi zestručněném nákresu stejně mnohem více informací nedají.
Navíc někde jsou nápisy na skále, pak si můžes k tomu navíc přečíst popis v popisu cesty. Nákresy budou asi napříště doménou jen knižních průvodčíků.
 jirkasodpovědět 
   Re: Vice informaci o cestach15:08:11 16.10.2009
Ta Francie je hloupá, Maty nás vzal nedávno do Fontáče když ladil formu (tajná zpráva). Obouldrovali jsme tam nějaký okruhy po barvičkách, ale teda vůbec nevim jak si to zapíšu do svojeho deníčku a paměť se mi horší každým dnem. No co, i to je lezení a život, asi tam budu musit znovu jet. Hlavně že jsou zážitky, člověk se protáhne a pohladí kámen. Všechno asi do tabulek fakt nejde vecpat.
Ty očíslovaný seznamy se mi zamlouvají.
 martanodpovědět 
   Skály pod Táborem11:10:58 19.10.2009
Díky Michalovi už jsou pod nákresem sektoru Jelení Skok čísla cest, která tam chyběla a u cest popisy ze starého průvodce.
Potvrzuji, že oblast je to pěkná, dobrý přístup, místňáci fest obnovují jištění, skály ohraničené 2 hospodami,...
Dobrej typ na dolezení třeba při návratu z Rakouska, ale i na celý víkend.
martanodpovědět 

 ty tipy12:53:20 16.10.2009
No, já bych měl pár tipů k programátorům :)
Jednak si myslím, že by různým dvojákům z velké části předešlo, kdyby se do políčka Hledání cesty dal zadat místo cesty i sektor (co ho urputně Lezec odmítá označit třeba jako "věž či sektor"), nebo dokonce oblast. Kromě toho by to zpohodlnilo práci s databází. Takhle se nejdřív člověk přes nějakou cestu (nebo "pokus o zadání") musí dostat k formuláři, kde teprve jde tohle udělat (tzn nechat si zobrazit všechny cesty v sektoru nebo v oblasti). V některých jiných databázích, co znám, jde zadat rovnou věž či oblast. Buď přímo ve stejném okýnku, nebo si člověk může vybrat ze dvou či tří polí, které tam jsou vedle sebe k dispozici (cesta - sektor - oblast).
Pak bych občas uvítal trochu delší pole pro název (věže, sektoru, oblasti) i pro popis cesty; dokonce myslím, že už nemohu zadat ani klasifikační stupeň VIIIb/VIIIc, protože je moc dlouhý (o jeden znak se nevejde). Autory cest občas člověk musí uvést jen výběrově, protože se třeba 4 už zpravidla nevejdou (ještě s datem prvovýstupu).
To občas nutí zkracovat název cesty (a zkratky mohou mj. vést zase ke zdvojování, protože někdo hledá nezkrácný název...), popis se někdy násilně musí rozpůlit mezi popis a poznámku, nebo se musí dát do komentáře.
Jináč bych viděl problém hlavně v lidech, co nové cesty zadávají, ale to bude asi vždycky.
Zas na druhou stranu i přes ty občasné chyby atd. je na databázi skvělý, že je živá - cesty se zadávají "zdola", komentují...
A Špicále, já taky můžu napsat do formuláře třeba celé slovo a rovnou mě to tam hodí - akorát musíš plynule a rychle, jakmile trošku zaváháš, už píšeš zas první písmeno. Tím pádem odpadá potíž s pomalým rolováním v dlouhém seznamu, který se trhaně a neochotně načítá.
Piškotodpovědět 
 Re: ty tipy13:42:40 16.10.2009
krom občasnýho nedostatku místa pro položky název cesty a autory, jak píše Herr Keks, to maká dobře. Výkon je super pro dotazy. Nepořádek sem zanese člověk většinou převzatě ze špatných průvodců se mi zdá. Dobré bych nechal dobrým, čím jednodušší tím meně práce pro správce. Doplňovat omezení lezení, které se může čas od času změnit, quli lokálním podmínkám - fogl nebo jinej endemit je moc zodpovědný údaj, jsem člověk líný, spolehnu se na to, pojedu tam, bude zákaz a nasranej Sup, raději si zjistím per partes. Boj s prodlevou klávesy je taky v pohodě, když zrovna nehledám "K". Databáze krásně kyne. S volným přístum zvenku se až divim, že neni hůř. Papa
Supodpovědět 

 tisk15:18:22 16.10.2009
So mi nejvíc chybí u databází je že když si chci vytisknou seznam cest pro nejakou oblast, tak tam chybí popis a poznámka cesty. Vždyť to je mnohdy nejdůležitější.
Martinodpovědět 
 Re: tisk17:32:45 16.10.2009
Tahle funkce tam je a sice pod tisk (v pravém horním rohu) to vygeneruje kompletní seznam. Je to teda jen u průvodců.
Steveodpovědět 
  Re: tisk19:58:25 16.10.2009
No právě... jenom u průvodců...
Martinodpovědět 
 Re: tisk10:25:32 19.10.2009
Souhlas. Tohle je jediná věc, která mě DB cest taky napadla.
bejbsodpovědět 

 nesouhlas15:32:39 16.10.2009
Ahoj! Slovensko je taky moje defacto domácí oblast. Na některé oblasti to mám odhadem 20km. Každopádně opisování průvodce tak jak se to děje teď se mi vůbec nelíbí. Dneska, když v databázi je naprostá většina cest co se na SK opravdu lezou se už jen velmi zřídka kdy zapisuje nová cesta a tak pokud už někdo nějakou zapisuje, zapíše ji daleko kvalitněji, především k ní vyplní popis, který si mnozí z nás pamatují, doplní nějakou poznámku či snad pocity. Opsat průvodce mi přijde když už nic, tak zbytečné. Nehledě na to, že potom už nejde Tebou zapsaný zápis editovat.
 Marek1986odpovědět 
 Re: nesouhlas20:42:44 16.10.2009
Martin sa ale tym, ze to sem zapisuje sam, snazi predist tomu, aby to sem zapisal kadejaky anonym a potom s tou cestou aj tak nic nespravis...
takto tu tie cesty aspon budu, on ich moze (a nema s tym problem) kedykolvek opravit a je to, podla mna, dobre. sam som to chcel takto spravit, ale nikdy som nemal (asi aj nastastastie) dostatok casu, aby som to sem vsetko vlozil.
tah-sha-tungaodpovědět 
 Re: nesouhlas20:44:44 16.10.2009
...lebo napr. aj Ty si sem obcas zadal nazov slovenskej cesty/sektoru/oblasti s "ů" miesto "ú", co je podla mna trochu trapne (ale nasli sa aj ini a potom mas ako oblast uvedeny Sůlov, miesto Súľov, alebo Predhorie miesto Priedhorie, etc.)
tah-sha-tungaodpovědět 
  Re: nesouhlas09:05:32 17.10.2009
Tacho, tak co se tyce Predhrorie ... kde je teda pravda? kdyz budu opisovat pruvodce, mapu, katastralni mapu, pisu to vlastne slovensky gramaticky spatne. Kdyz zadavam do lezce vetsinou zadavany nazev, tak to pisu podle pruvodce spatne. Nebo mas snad jineho pruvodce? a s tim sulovem nevim, sam si napamatuju, ze bych poradne nekdy zapisoval cestu na sulove, natoz tak zadaval oblast. ta uz tam byla hodne dlouho zadana. Spis me zarazi, ze nekdo z Kladna (pri vsi ucte nemuze slovenske oblasti nijak dobre znat) se do toho takhle vrhnul.
Marekodpovědět 
   Re: nesouhlas22:18:08 17.10.2009
Na Slovensku jsem mel do nedavna babicku, taky jsem delal hodne let turistiku, jsem sberatel pruvodcu a lezecke literatury, nejaky ty skalni oblasti jsem take navstivil, treba loni jich bylo vic nez 50... Behem zapisovani cest si pisu ted uz s nekolika lezci , treba s nacelnikem. Nemam patent na rozum, ale bez odvahy a drzosti by nebyl posun. Snazim se jiz zadane oblasti "obohatit" o nejakou nejnovejsi cestu, ktera jeste neni v pruvodci, treba to nekoho namlsa na prelez nebo diskuzi a obdiv nad linii nebo autorem. Taky premysleni nad tim, jak jsou v ktere oblasti cesty utridene me obohacuje. Hledal jsem i plna jmena prvovystupcu pro opravy v pruvodcich uvadenych zkratek a to se pak jeden dozvi moc zajimave veci a fest se s tim mistem vic seznami a vic pochopi, nekdy vic nez ten kdo nekolik let obleza jen jeden sektor. Vetsinou nemam problem vzit auto a nekam si zajet zalezt kde jsem jeste nebyl, vsude je hezky a kdyz se dostatecne vyhecuju tak i Slovensko, ale ted budu cast casu kdy by slo za svetla byt venku venovat i jinym vecem nez je lezeni. Klidne zadej cestu znovu lepe az ji vylezes a ja ji sloucim tak, ze zachovam tvuj zapis. Nejde mi o jmeno u zapisu, prednost maji ty starsi, lepsi, s hvezdickama nebo propojene s pruvodci:)
martanodpovědět 
   Re: nesouhlas13:00:54 18.10.2009
tak napr. ked zadas do googlu Priedhorie, vypise cca 84tis. stranok, ked zadas Predhorie, tak len okolo 24tis. :} (uprimne - neviem, ktory z nazvov je ten absolutne spravny, na druhu stranu - neber vsetko smrtelne vazne). co sa Sulova tyka, nehovoril som o Tebe...
a do Martina by som, byt Tebou, velmi nevrtal. ale vidim, ze uz Ti sam odpovedl :}
tah-sha-tungaodpovědět 
    Re: nesouhlas21:21:55 18.10.2009
Tacho jenom sem vyjadril nazor k clanku, ktery po nazoru primo volal, žádal ho, nic vic, nic min. Kdyz vyjdu zosobni zkusenosti, tak kdyz uz sem cestu zapisoval, lehce prihodil popis, nebo poznamku. Ted se na to mnozi aby to psali jen tak do komentare vyprdnou, teda aspon ja to tak delam. A jestli na me hodlas vybafnout pro zmenu s Lideckem, tak si to prosim odpust, pripadne se podivej do stareho pruvodce.

A jeste k tomu Predhorie. Je sice pravda, ze spravne je asi paklize je spravne nazev ten co pouzivaji mistni Priedhorie - i kdyz, pak muzou rovnou prejmenovat Pulčín na Pulčiny. Kazdopadne v mapach VKU Harmanec, stejne tak jako katastralnich mapach je to bez "i". nemluve o pruvodci, kdyz uz se z nej teda tak houfne opisuje do databaze. Je trosku podivne, ze kdyz uz VKU opravil v ramci nove edice map umisteni Pruzinske Dupne jeskyne (uz uplne mimo misu), tak ze uz se nepodival na to, co z nazvu obce je teda spravne, proc to teda neujednotili... to je k tomu, ac uz je to dost mimo tema.
marekodpovědět 
     Re: nesouhlas09:24:10 19.10.2009
Mapám se bohužel úplně věřit nedá, mám 3 vydání Slovenského Krasu a všechny jeskyně jsou tam malované vždy někde jinde, podle toho jak se jim vešly mezi ostatní obrázky, rozhodně se podle mapy nedají najít, ale popis napověděl, a tak by se dalo pokračovat.
Podle starších skrypt pro turistické značení exitovaly dřív tuším na okresech nějaké názvoslovné komise či co, zkrátka někdo měl na starost, když bylo třeba označit nějakým názvem "novéů místo, popř. poradit se správným názvem. Zkusím to vyhrabat. S někým se také musí radit ti co vymýšlí nové ulice či jiné sídelní části. Takže se musí jít dát oficielně zeptat, pokud to někdo chce skutečně vědět.
 martanodpovědět 
 Re: nesouhlas12:43:54 23.10.2009
Ano, na tvém názoru (i několika dalších, kteří se na různých místech vyjádřili) vskutku něco je.
Už mám v hlavě myšlenku, jak by mělo vypadat užitečné naplnování databáze včetně vzájemného propojení s ostatními "moduly" tady na lezci. Ještě si jí ale trochu urovnám, než to sem přihodím.
Je dobře, že se tady někoik lidí vyjádřilo, jak to či ono využívjí, co by to mohlo umět a co se vám nelíbí.
Od "programátorských" námětů nečekejte, že se to změní za týden, ale pokud vás tu bude víc, je větší šance, že to kluci zařadí mezi priority a najdou si na to čas.
 martanodpovědět 

 namet - na mobil16:17:45 16.10.2009
Mel bych namet: verzi vyhledani a zobrazeni popisu cesty pro mobilni telefony.
Jednak s ohledem na maly displej, jednak na pomale pripojeni (ne vsude na skalach jde mobilni inet rychle).
Pokud jdu pres titulni stranku lezce, tak se musi nacist 0.5MB pro zobrazeni stranky, kde pak zadam jmeno hledane cesty.
Pokud neco takoveho uz existuje, tak se omlouvam, ze jsem blby, asi jsem to hledal prilis kratce.
Noruasodpovědět 

 Popisy cest17:42:40 16.10.2009
Mě vadí, že chybí programy klíčových míst,OS přelezy jsou pak moc těžké.
Bídaodpovědět 
 Re: Popisy cest20:45:58 16.10.2009
konecne! :D
tah-sha-tungaodpovědět 

 ikony v mapách18:08:51 16.10.2009
trošínku odbočím. v práci se mi nezobrazují v mapách ikony a doma jo. nevíte čím to může být? v práci nemám admin přístup, může to být tím?
DavidDodpovědět 
 Re: ikony v mapách23:21:53 18.10.2009
Asi Ti ořezali přístup na Google. Bude to problém Tvých ajťáků.
Kuba Turekodpovědět 
  Re: ikony v mapách19:22:37 22.10.2009
to bude asi tím, protože vidět ikony by rozhodně celou naši firmu zbrzdilo. asi to neobejdu co?
 DavidDodpovědět 
   Re: ikony v mapách09:44:35 23.10.2009
Zkus napsat Liborovi, třeba se vám podaří zjistit co ti konkrétě schází za doplěnk a pak se u vás můžeš zeptat spřáteleného ITmena jesti by ti to nemohl přidat do kompu.
martanodpovědět 

 ferraty16:21:30 18.10.2009
Doposud mi neni jasne, jak je to z hodnocenim ferrat.{Anebo to sem nepatri?}
Honza odpovědět 
 Re: ferraty09:31:56 19.10.2009
Různé klasifikace obtížností ferat, včetně vysvětlení způsobu hodnocení, bývají uvedené v průvodcích, které se jimi zabývají. V databázi na lezci feraty "nejsou". Jestli se jimi v tomhle směru nějaký web zabývá nebo bude zabývat netuším.
 martanodpovědět 
  Feráty - průvodčíky11:17:53 19.10.2009
Například: www.bergsteigen.at, www.via-ferrata.de, www.klettersteig.de, www.klettersteig.com
Kuba Turekodpovědět 
   Re: Feráty - průvodčíky11:58:25 19.10.2009
Aj, dobře mířená facka Kubo, to jsou hodně kvalitní databáze. Myslel jsem to spíš tak, že podobné weby nejsou o deníčkách.
martanodpovědět 
    Re: Feráty - průvodčíky14:54:01 19.10.2009
Ale žádná facka... Někdo se zabývá tímhle, někdo něčím jiným. O deníčkách/ferátách opravdu nevím. Tazatel si je může vést doma v zápisníku na papíře, jestli není exhibicionista. Jinak si musí udělat vlastní web a tam vykřikovat do světa, co přelezl po laně a kramlích.
Kuba Turekodpovědět 

 mazanie ciest15:07:54 19.10.2009
predsa len mi napadlo, co mi v databaze vcelku citelne chyba - moznost zmazat zle, prip. duplicitne zmazanu mnou zadanu cestu. jedine, co je mozne urobit, je zaznam upravit, co ale nie je prave najstastnejsie riesenie (a vzdy mozne)
tah-sha-tungaodpovědět 
 Re: mazanie ciest15:26:14 19.10.2009
Slučování cest administrátory vychází z toho, že někdo si cestu mohl kdykoliv zapsat neveřejně do deníčku a pokud by zapisovatel cestu smazal, přišel by někdo možná o přelez. Tímto způsobem se zápisy spojí do jednoho viditelného a u toho zůstanou všechny přelezy. Je tedy praktičtější cesty sloučit, než aby je kdokoliv mazal přímo, nebo promazal údaje a měnil název např. na Omyl, nebo smazat.
Mě by se ale určitě líbilo nějaké to urychlení zapisování ve stejných sektorech a přidání dalších dvou kolonek navíc pro lepší zařazení cest. Postrádám kolonku pro skupiny sektorů a rozdělení polohy na stát a kraj.
martanodpovědět 
  Re: mazanie ciest16:00:56 19.10.2009
tak to mazanie by sa mohlo dat napr. osetrit takym sposobom, ze by to bolo mozne iba v pripade, ak tam este nie su pridane ziadne prelezy - lebo kolkokrat sa mi stalo, ze som pri zadavani ciest spravil chybu, prip. zistil, ze dana cesta tam uz je. a zbytocne kvoli jednej/dvom opravam otravovat adminov sa mi nechcelo... (vacsinou som to potom riesil pomocou Upravit a zadal som tam nejaku inu, novu cestu)
tah-sha-tungaodpovědět 

 Smysl databáze ?22:35:10 19.10.2009
Trochu konstruktivní kritiky neuškodí :-)
Databáze cest je z mého pohledu chybně uchopená.

Proč opisovat průvodce ? Toho mám přece taky.

Co potřebuju o cestě vědět ?
U vyborhákovanejch cest nic. (akorát že je vyborhákovaná).

Na písku ?: Všechno. Jestli to jde zajistit či se při pádu zabiju. Jestli je kruh na správným místě nebo 1 metr nad nim. Jsou tam hodiny ! Jestli si autoři s klasifikací nedělají dobrý den. Jestli na cestu mám a nebo "tak do toho nelez".

To se možná člověk dozví od místních v hospodě, ale přespolnímu to nepomůže.

Líbí se mi databáze cest, jakou mají Sasíci na teufelsturm.de  Věž - Cesta - komentář.
O českejch oblastech se zase člověk dozví mnohem více na gipfelbuch.de

Prokousávat se tunama nicneříkajících zápisů na lezci je otravné (ale kvůli některým svědomitým komentátorům to nakonec taky dělám).

retezodpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179365)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Roby Legend 8c La Gola
Geografia 7c Ulassai
Resta Way 7c+/8a La Gola
African Reggae Plus 8a+ La Gola
Nově komentované:
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri
Confetto ... 6c+/7a Massone

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu | Re: Chýba SERENE |

 Nové komentáře:
Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (49)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (19)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV | 2X Simond Piranha |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 352 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 310 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 280 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 278 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 250 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.