LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Úrazový děj probíhal takto ...
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140181 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
Lezecká stěna Kbely - Praha 9 – Kbely
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5
Rock 'n' Wall - Plzeň

Prodejny
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Petici za rozdělení Tendon CUP zametl ČHS pod koberec

smallPetici za rozdělení Tendon Cup regionálního poháru mládeže na Českou a Moravskou sekci sice komise soutěžního lezení mládeže (KSLM),potažmo VV ČHS formálně projednal, leč fakticky ji zametl pod koberec. Názor významné části, neřkuli většiny zástupců závodníků Tendon Cup regionálního poháru mládeže je jim lhostejný.

Od sezóny 2012 učinila Komise soutěžního lezení mládeže (KSLM) několik změn ve fungování mládežnických závodů, kdy kromě dílčích a celkem pozitivních změn provedla také poměrně zásadní, nesystémové a ryze účelové změny v lezení na obtížnost.

Do sezóny 2012 existovaly závody tzv. třetí kategorie organizované jednotlivými oddíly bez jakékoli záštity ČHS, jichž se zpravidla účastnili úplní začátečníci a mírně pokročilí závodníci. Pak bylo pod záštitou ČHS organizováno pět závodů regionálního poháru Čechy a zvlášť  bylo pět závodů regionálního poháru Morava, jichž se účastnila tzv. střední třída, kdy se zpravidla již nejednalo o úplné začátečníky. A nad tím vším byly elitní závody Českého poháru mládeže (ČPM) pro ty nejzdatnější.

Od sezóny 2012 se rozhodlo vedení komise masivně podpořit ČPM na úkor regionálních pohárů. A to zejména navýšením finanční dotace na jeden závod, ale také celkovým počtem jednotlivých závodů. Z původních pěti závodů  ČPM  je nyní sedm (všechny jen v Čechách) a z původních deseti regionálních závodů je nyní šest (tři v Čechách a tři na Moravě). To hlavní a zásadní je, že oba regiony (Čechy a Morava) byly spojeny v jednu celorepublikovou soutěž, kdy z původních regionálních pohárů zůstal jen název.Tento systém nutí i ty nejmenší, usilují-li také o celkové umístění, aby objížděli i závody na druhém konci republiky. Čímž pak dochází k „překvapivým“ situacím, kdy se na jedno místo sjede třebas i přes dvěstě závodníků z celé republiky, jako tomu byloloni na Cibulce. Přitom by stačilo jen zachovat původní režim závodů region Čechy a region Morava.

Proto krátce po skončení závodů na Cibulce jeden z rodičů dvou závodníků napsal velice diplomatický dopis vedoucí komise, kde se snažil popsat ze svého pohledu, co bylo dobře a co by bylo dobré změnit do budoucna. A výsledek? Marie Dichtlová odvětila zcela v duchu její „diplomacie“.

Posléze jsem se pokusil prostřednictvím článku „TENDON CUP na Cibulce a změny v regionální soutěži“ vyvolat s vedením KSLM diskusi. A výsledek? Když pominu šovinistické anonymní šťouchance, tak ze strany vedení KSLM jen ticho po pěšině… přičemž i můj návrh na projednání uspořádání Regionálních pohárů na tento rok v širším kruhu trenérů dotčených závodníků přešlo vedení KSLM bez povšimnutí.

Po letní přestávce následovaly závody v Lanškrouně, kde jsem předpokládal, že přijede vedoucí komise a společně se zástupci závodníků se dohodne co a jak na další sezonu.A výsledek? Marie Dichtlová se ani nedostavila…

Na dalších závodech v Sobotce při jednání kolem kalendáře závodů, kterého se však za KSLM účastnil pouze Martin Macek, jsme (rodiče, trenéři závodníků, organizátoři závodů) již nastolili toto téma a výsledné stanovisko zúčastněných bylo jednoznačné – drtivá většina účastníků jednání byla pro rozdělení Regionálního poháru na Českou a Moravskou sekci – tak jak tomu bylo do ročníku 2012. Martin Macek sice přislíbil, že výsledek jednání předá vedení KSLM, ovšem nepůsobil dojmem, že by byl ochoten na zasedání KSLM jej aktivně prosazovat. Proto jsme po dosavadních zkušenostech s přezíravým postojem vedení KSLM připravili text Petice za rozdělení TENDON CUP regionálního poháru na Českou a Moravskou sekci. Další jednání v Trutnově jen potvrdila dosavadní zkušenosti se pštrosí politikou vedení KSLM. Neboť ani zde se vedení komise KSML nedostavilo a jen ústy Martina Macka tlumočilo, že závody Regionálního Tendon Cupu budou i v sezóně 2013 organizovány stejně jako v ročníku 2012. Proto jsme M. Macka informovali o tom, že na těchto závodech uspořádáme Petici za rozdělení TENDON CUP regionálního poháru na Českou a Moravskou sekci tak, aby bylo zřejmé, že tento požadavek není jen přáním několika jedinců, ale většinovým názorem rodičů a trenérů lezoucí mládeže, která se tohoto pohárů účastní.

Osobně jsem na závodech v Trutnově oslovil všechen dospělý doprovod závodníků, kteří se vyskytovali v horní tělocvičně (závod probíhal současně na dvou místech). S peticí souhlasili všichni přítomní a mnozí sami za mnou chodili, neboť se doslechli o sběru podpisů a rádi by ji podpořili. Z mnou oslovených petici odmítli podpořit jen dva. Jeden s tím, že „až co Máca“ (Martin Macek) a druhý, který tvrdil, že „s textem petice sice souhlasí, ale domnívá se, že je to stejně k ničemu, že vedení KSML jakož i celému vedení ČHS to bude stejně ukradené“. Jak se ukázalo, tak tento člověk nakonec měl nejlepší odhad …

Posléze jsme ještě předali jeden petiční arch k podpisu několika mládežnickým oddílům v našem okolí, jejichž svěřenci se Tendon Cupu regionálního poháru běžně účastní a kteří se však závodů v Trutnově nezúčastnili. Distribuce byla však zdlouhavá a tak jsme ukončili sběr podpisů a 16.12. jsme petici odeslali vedení Komise sportovního lezení mládeže. Naší snahou nebylo ani tak dokazovat skutečnost, že současný model nevyhovuje většině závodníků jako spíše poukázat na problém a snaha aby jej KSLM přestalo přehlížet a začalo jej řešit.

Následovalo opět období mlčení ze strany KSLM a tak jsme po víc jak měsíci od doručení petice na sekretariát ČHS zaslali žádost o projednání petice na půdě VV ČHS a teprve po té jsme od vedení KSLM obdrželi odpověď s deset dnů starým datem.  Vřele doporučuji si ji pročíst…zejména pak tvrzení, že„byly zde i tendenceregionální soutěž úplně zrušit, proti čemuž jsme jako komise důrazně vystupovali“ … jak se později ukázalo,byla to lež jako věž. Neboť to byli právě někteří členové KSLM, kteří měli v úmyslu a sami aktivně prosazovali úplné zrušení regionálních pohárů.

Další dějství proběhlo v průběhu a po skončení letošního prvního závodu Tendon CUP regionální pohár v Olomouci, kde na přímý dotaz, kdože to měl usilovat o zrušení regionálních pohárů se Marie Dichtlová kroutila, snažila se shodit to na tajemnici svazu Boženu Valentovou, ale nakonec přiznala, že to byla ona sama, kdo ten nápad prosazoval. Jiný zdroj, se kterým jsem mluvil později,však tvrdí, že to měl být Tomáš Binter, kdo s tímto nápadem přišel, ovšem i tento zdroj popírá, že by Marie Dichtlová při jednání KSLM bojovala za zachování regionálních pohárů, jak se původně snažila na začátku jednání v Olomouci prezentovat.

Zajímavé také bylo to, jak na úvod jednání v Olomouci Marie Dichtlová poděkovala za to, že petice je na rozdíl od nesouhlasných diskusních přípisků kritizujících počínání KSML na lezci neanonymní, ale hned v zápětí vynadala některým petentům za to, že si dovolili tuto petici podepsat! Velice příznačná ukázka toho jak Marie Dichtlová vnímá demokratické principy a ústavou zaručená občanská práva…

Následoval zápis z tohoto jednání, který jsme rozporovali a jednání VV, které vzalo na vědomí postoj vedení KSLM s tím, že je celá věc vyřízena.
Jinými slovy tak jak to je nyní to v zůstane napořád. Vaše vícenáklady, trmácení s malými závodníky napříč republikou, milí rodičové, nikoho nezajímá. A to, že u dřívějšího systému stačilo opravit jen nějaké mouchy a fungoval by i nadále a lépe také nikoho nezajímá. Oni totiž potřebují řešit Český pohár a bez mrzačení regionálních poháru to neumí.Dochází tak ke zvláštní situaci, kdy se zvyšujícím se rozpočtem KSLM se zhoršuje schopnost KSML zajistit pořádání Regionálních pohárů Čechy a Morava alespoň na té úrovni, která byla ještě před zvýšením rozpočtu této komise.

Když to shrnu, tak petice měla dva hlavní požadavky. Prví byl rozdělení regionálního Tendon Cupu na Českou a Moravskou sekci, tak jak tomu bylo do roku 2012 a druhý neméně důležitý byl, aby napříště komise předem informovala o svých záměrech zásadních změn ještě před tím, než bude o nich rozhodnuto s konečnou platností, tak aby mohly být připomínkovány, připomínky vypořádány a teprve pak byly učiněny zásadní změny. Toto Marie Dichtlová kategoricky odmítala a někteří členové VV jí v tom dokonce podporují. Nelze se pak divit, že vedení komise válcuje všechny, kdo mají jiný názor hlava nehlava.

Proč to všechno vlastně tak narychlo píši a snažím se to dát na sklo ještě před VH? Protože jsem zaznamenal návrhy na zavedení tzv. „trenérské rady“ a leckterý rodič, trenér či vedoucí mládežnického oddílu by mohl nabýt dojmu, že tento návrh by mohl řešit také problém Tendon Cup regionálního poháru. A na to tvrdím, že to je jen iluze. Neboť autorem tohoto návrhu je člověk, který dlouhodobě nedělá nic jiného, než že se s ostatními rve o peníze ČHS pro své potomky. Není proto důvod myslet si, že tentokrát tomu bude jinak. Navíc kdo kromě pražáků a lidí z blízkého okolí by byl ochoten jezdit do Prahy na jednání několikrát do roka? Jedině ten kdo by mněl v tom nějaký silný osobní motiv..., takže by bylo opět vše při starém. Nehledě na to jedna pracovní komise, která má za úkol řešit záležitosti kolem soutěžního lezení, byla již VV jmenována, no a hádejte, kdo v ní zasedá…???

Dokumenty:

 Rozdělení Tendon CUP - Petice za rozdeleni zavodu regionalniho Tendon Cupu

 Rozdělení Tendon CUP - Reakce na petici

 Rozdělení Tendon CUP - 2013-02-06-zapis z jednani v Olomouci

 Rozdělení Tendon CUP - 2013-02-09-reakce na odpoved KSLM

Jiří Babača   [úpravy] 14:31 22.03.2013Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Znění petice, odpovědi ČHS ...14:50:51 22.03.2013
Znění petice, odpovědi ČHS, zápisu z jednání v  Olomouci... jsem již odeslal klukům z Lezec.cz k připojení k článku.
Jiří Babačaodpovědět 
 Re: Znění petice, odpovědi ČHS ...15:01:40 22.03.2013
Babačo, v podstatě jsem tě viděl jen párkrát. Ale vůbec jsi nepochopil za co se už pár let rvu. Pořád poukazuji na ten šlendrián v závodění. To dětské závodění také vnímám a od spousty lidí vím, že je v něm spousta koncepčních nedostatků. A právě ta mnou navrhovaná trenérská rada, je jedno z možných řešení jak z toho ven. Stávající stav kdy jeden člověk má tak velkou rozhodovací moc je špatná. A nikde není napsané, že bych měl být zvolen do trenérské rady. Babačo měj se, a občas přemýšlej kdo za co může.
LRHodpovědět 
  Re: Znění petice, odpovědi ČHS ...15:13:02 22.03.2013
Myslím, že jsem pochopil až moc dobře…, „ne podle slov, ale po ovoci poznáte je“ Ovšem abych Ti Hrozo udělal alespoň trochu radost, tak za ten rok co se snažím upozornit na některé věci v KSLM, tak jsem pochopil, že mezi Tebou se Zobanem, Dichtlovou a Binterem valného rozdílu není.
Jiří Babačaodpovědět 
   Re: Znění petice, odpovědi ČHS ...15:21:09 22.03.2013
Tak jo!
LRHodpovědět 
 Re: Znění petice, odpovědi ČHS ...15:29:06 22.03.2013
Jirko, nechápu, proč do toho teď motáš Libora Hrozu a nějaké řešení regionálního Tendonu. Upřímně - já jsem také proti současnému stavu, ale řešení mne ani tak moc nezajímá. Proč by mělo? Tvůj postoj je velmi krátkozraký. Ono totiž vůbec není důležité, jak se zrovna tato soutěž vyřeší. To, co je potřeba řešit, je celková koncepce a podpora lezení. Já si dokonce myslím, že by se měl regionální Tendon zrušit a peníze by se měly smysluplně využít pro pořádné samostatné závody.

Kdybys toho byl schopen a oprostil se od nenávisti k Liborovi, tak bys zjistil, že to, co prosazuje, by fungovalo mnohem lépe a byla by zde mnohem větší transparentnost a možnost kontroly. Sám si stěžuješ, jak s tebou z ČHS zametli a že si udělali libovolné změny bez konzultace s zúčastněnými. Co jiného, než něco na způsob trenérské rady, ve které by bylo více lidí třeba včetně zástupce rodičů, by bylo lepšího? Ať se klidně schází v Brně, vždyť je to jedno. Nebo jednou Praha a jednou Ostrava. To už je otázka domluvy. To, co tady jde, je volání po změně. Libor Hroza změnu navrhl. Celkem zásadní, logickou a smysluplnou. Je to jen kostra, výchozí bod k dalšímu jednání. Takže by ses měl zapojit, klidně převezmi iniciativu, přidej vlastní návrhy. Ale negovat vše jen proto, že s tím přišel někdo, koho nemáš rád, je hloupost.
Jíraodpovědět 
  Re: Znění petice, odpovědi ČHS ...15:50:25 22.03.2013
Nenávist k Hrozovi jsi si z toho vyčetl sám. Já jsem to psal jen proto, abych varoval před populistickým řešením z něhož na hony čouhá jeho upjatá snaha „dostat se k lízu“ a případně mít možnost si to vyřídit se Zobanem, se kterým je na kordy, přes vyšší instanci. Hroza o to usiluje dlouhodobě. Viz všechny ty jeho kandidatury do VV, RK, snahy dostat se na jednání VV apod.

A ptáš-li se, co by mohlo předcházet sporům? Tak jen:
- transparentnost
- jednoznačná pravidla
- možnost připomínkovat zásadní koncepční změny ještě před tím, než je rozhodnuto s konečnou platností
Představu toho, jak by měla komise fungovat v následujícím roce si klidně můžou členové KSLM tvořit sami i nadále, ovšem pak by jí (koncepci) měli zveřejnit a nechat připomínkovat (!), s připomínkami se následně vypořádat a VV by pak měl rozhodnout jak to bude. K tomu žádnou trenérskou radu netřeba. Zejména když její obdoba již existuje!
Jiří Babačaodpovědět 
   Re: Znění petice, odpovědi ČHS ...16:33:50 22.03.2013
Jo, Hroza je cholerickej magor, kterej jde s kulovnici na komara. A pokud nekdy bude mit moznost smaznout Zobana nebo Dichtlovou, tak to udela. Popravde, ani se mu moc nedivim.

Ale zase na druhou stranu je to rovnej magor a prave Hroza za transparentnost a jednoznacna pravidla bojuje uz leta! Znova a znova, nejen na lezci, ukazuje na bordel ktery vedeni CHS pacha. Jasne, ma tam svoje vlastni deti coz je jeden z duvodu proc se tak angazuje. Ale to neznamena ze nema pravdu.
M.odpovědět 
   Re: Znění petice, odpovědi ČHS ...16:35:34 22.03.2013
Kde je obdoba trenérské rady?
Danodpovědět 
    Re: Znění petice, odpovědi ČHS ...16:52:14 22.03.2013
VV ustanovil pracovní komisi, která se má zabývat záležitostmi sportovního lezení a vytvořit jakousi koncepci.

Takže obdoba toho, co Hroza navrhuje ovšem bez jeho účasti. Proto ta jeho aktivita.
Jiří Babačaodpovědět 
     Re: Znění petice, odpovědi ČHS ...18:29:41 22.03.2013
Babačo, jsi vážně tak naivní, nebo to jen děláš? Jasně, že ji vytvořil. Proč by nevytvořil. Uvědom si, že potřebují zacpat lidem pusy. Takže se dělají komise, vymýšlejí se plány. A výsledek? Nic. Tady není zájem o změnu. Pokud tobě stačí, že někdo jen mluví o tom, co bude, ale ve skutečnosti dělá něco úplně jiného, tak někomu ne. To se fakt dáš opít rohlíkem? Víš, kolik komisí lze vytvořit? To je jako s tím tvým Tendonem a peticí. Uděláme komisi, budeme o tom mluvit, probereme to na VH, vše propočítáme a vyhodnotíme... a výsledek? Cár papíru a všichni se ti smějí. Doporučuji shlédnout seriál Ano pane ministře.
odpovědět 
      Návrh – PŘIPOMÍNKOVÉ ŘÍZENÍ(!) – rozhodnutí nestranným orgánem.19:05:28 22.03.2013
No vidíš! A úplně stejně to lze zařídit s tou slavnou trenérskou radou. Takže nula od nuly pojde (;-(.

A když budeš alespoň chvíli pečlivě číst a trochu u toho přemýšlet, což chápu, že je v tvém případě obzvlášť náročná činnost, tak zjistíš, že navrhuji zcela jasné řešení, které spočívá v uvědomění si toho, že není jiné smysluplné a současně reálné cesty jak vykročit z bludného kruhu než, že někdo (a zde je skoro jedno kdo) vypracuje NÁVRH koncepce, řadový člen ČHS – ten kterého to postihne – bude mít možnost tu koncepci připomínkovat, autor návrhu bude mít POVINNOST se s námitkami řádně vypořádat a rozhodnutí udělá někdo třetí nejlépe nestranný (což je jistě spíš jen zbožné přání ;-(. V našem případě se nabízí VV.

Už jsi to pochopil ty jeden statečný anonymní prosťáčku???

Návrh – PŘIPOMÍNKOVÉ ŘÍZENÍ(!) – rozhodnutí nestranným orgánem.

PS: O motivech a snahách lidí jako je Dichtlová – Binter si však po zkušenostech z uplynulého roku iluze nedělám. Neboj jsem realista.
Jiří Babačaodpovědět 
       Re: Návrh – PŘIPOMÍNKOVÉ ŘÍZENÍ(!) – rozhodnutí nestranným orgán19:13:07 22.03.2013
no, když by ta trenérská rada byla složená fakt z trenérů a vysílaly je tam třeba oddíly ... ty by asi těžko šlo opít rohlíkem, ale myslel to tak LRH? Ono neni jasný, jak to myslel, žejo.
odpovědět 
        Re: Návrh – PŘIPOMÍNKOVÉ ŘÍZENÍ(!) – rozhodnutí nestranným orgán19:35:09 22.03.2013
Jirko, jak to tedy můžeš kritizovat a odmítat a jít proti tomu, když nevíš, jak Libor myslel? Nikdo, ani Libor, neříká, že to musí být přesně takto a že tam dosadí své lidi. Děláš na Moravě pro děti spoustu akcí, angažuješ se v závodech, tak proč bys třeba zrovna ty nemohl být jedním z členů. Já tě moc nemusím, na pivo bych s tebou nešel, ale v dětském lezení neodvádíš špatnou práci, některé nápady a podněty nemáš úplně mimo, tak proč nespolupracovat profesně? To samé platí o Liborovi. On chce změnu, ty chceš změnu, řada jiných chce změnu, proč alespoň neprozkoumat nápady ostatní, nezamyslet se nad nimi a nezkusit dát dohromady něco smysluplného? Odmítnout a blokovat to můžeš vždy. Každý jsme nějaká osobnost, nechme osobní útoky stranou.
Jíraodpovědět 
         Re: Návrh – PŘIPOMÍNKOVÉ ŘÍZENÍ(!) – rozhodnutí nestranným orgán19:57:08 22.03.2013
Jíro ani já nemám potřebu chodit na pivo s někým, jako jsi ty a to o Tobě vím jen to, co jsi tady teď napsal…

Evidentně jsi nezachytil pointu. Vtip totiž nespočívá v tom, kdo co vypracuje (vždy zde budou silné lobystické tlaky zejména těch, kteří mají šanci čerpat značné částky), ale v tom, že řadový člen (závodník, trenér, rodič…) musí mít možnost chystané záměry připomínkovat a rozhodnutí musí činit někdo třetí rozhodně ne Dichtlová s Binterem, ale ani Hroza ne!
Ne nadarmo se Dichtlová tomuto požadavku brání jak čert kříže… chce sama rozhodovat a nenechat si hledět pod prsty.

A Hroza? Ten už x-krát prokázal, že mu jde jen o prachy pro své ratolesti a ber kde ber (konec konců stejně jako Dichtlová).
Jiří Babačaodpovědět 
          Re: Návrh – PŘIPOMÍNKOVÉ ŘÍZENÍ(!) – rozhodnutí nestranným orgán14:02:22 23.03.2013
Tyzjefucktcyp.
Vencaodpovědět 

 zavodeni je holt otrava16:00:16 22.03.2013
"Tento systém nutí i ty nejmenší, usilují-li také o celkové umístění, aby objížděli i závody na druhém konci republiky."

No to je ale vlastnost vsech spravedlivych systemu. Pokud ma mit cely serial, resp. umisteni v nem, nejakou vahu, pak to znamena, ze se museji potkavat ti nejlepsi na zavodech, a to proste bez cestovani nepujde. Systemu, ktere tohle zmirnuji je povicero (vetsinou nejakym bodovym ohodnocenim zavodu, podle predchozich vysledku startujicich), ale zadny to zcela neeliminuje.
Geoodpovědět 
 Re: zavodeni je holt otrava16:11:25 22.03.2013
Geo,
evidentně jsi nepochopil o čem je řeč a zjevně komentuješ něco co se Tě netýká – jinak bych ti to nemusel vysvětlovat. Do loňského ročníku totiž bylo díky tomu, že byly dva(!) regionální poháry. Tzn., že pokud se chtěl závodník zúčastnit všech závodů svého regionálního poháru, tak nemusel zdaleka tolik cestovat jako nyní. Konkrétně my jsme to mívali na nejbližší závody 50km a na nejvzdálenější 150km. Zatímco od loňska máme nejbližší závody 150km a nejvzdálenější 350 km!!! Kapišto?
Jiří Babačaodpovědět 
  Re: zavodeni je holt otrava16:20:37 22.03.2013
Ano netyka se mne to.

Ale proste si nemuzu pomoct, protoze nechapu, k cemu je vitezstvi v Ceske sekci, pokud spicka startuje v Moravske sekci.
Geoodpovědět 
   Re: zavodeni je holt otrava16:28:47 22.03.2013
A k čemu je v jiných sportech okresní přebor, krajský přebor a teprve pak nějaká ta celorepubliková soutěž???
Jiří Babačaodpovědět 
  Re: zavodeni je holt otrava11:40:12 23.03.2013
No a letos to mas
Olomouc 77 km
Orlova 45 km
Vyskov 117 km. A jelikoz Vyskov byl i loni, tak nevim kam jsi tech 150km jel. Ale je fakt, ze to je pocitano z pribora a co vim, tak primo v nem nebydlis.

Takze, se to v prumeru 2 let kilometrove srovna. Komise mozna mlci proto, ze ji uz unavuje porad poslouchat vypady proti ni. Kdyz to Marie brala, tak Terka byla dite zavodici tesne nad TC. Nikdo se do toho nehrnul.
odpovědět 
   Re: zavodeni je holt otrava12:52:12 23.03.2013
Řekl bych, že Jirka Babača je přesně ten typ, co objíždí úplně vše. Koukni se na stránkách ČHS na výsledkovou listinu.

Ale opravdu by stálo za úvahu proč z Čech vše neobjíždějí, i když jsou lepší. Ano, je to diskutabilní a odvážné tvrzení, ale kdo si projde výsledkové listiny, podívá se na umístění v jednotlivých závodech, místo, odkud závodníci jsou a lokalitu jednotlivých závodů, kam kdo jel a v jaké konkurenci se tam umístil, uvidí to celkem zřejmě, minimálně ve skupině E, kde Babača závodil.
odpovědět 
    Re: zavodeni je holt otrava13:41:37 25.03.2013
Sem zvědavej co bude řešit až mladej nebude na prvním místě v ČPM, asi MPM?
odpovědět 
     Re: zavodeni je holt otrava15:24:42 25.03.2013
To je fakt dyk navyhrál ani doma svoje závody
odpovědět 
   Re: zavodeni je holt otrava14:37:04 23.03.2013
Jo. A Praha 350 km, 280km, Trutnov 270 km. Opačně (např. z Liberce do Orlové - 430 km) pochopitelně i víc.
Honzaodpovědět 
    Re: zavodeni je holt otrava20:42:15 26.03.2013
No, ale treba z Orlove do Cech taky asi moc lidi nepojede. Btw do Prahy je to vlakem pomalu stejne rychle jako autem treba do Pardubic.
odpovědět 
 Re: zavodeni je holt otrava16:12:21 22.03.2013
Naprostá pravda. Ale takovýto seriál už tu je - ČP. Je otázka, zda by seriál měla mít i "druhá liga" a zda jsou závody formou seriálu vhodné pro i pro děti 6 - 8 let.
odpovědět 
 Re: zavodeni je holt otrava16:48:50 22.03.2013
Podivej se trochu i na jine sporty (ktere jsou s organizaci soutezi a zavodu mnohem dal). Vetsina "zavodu" pro deti se odehrava primarne na regionalni urovni. Sve misto zde totiz dostal i zdravy rozum, ktery bere ohledy jak na moznosti deti tak i rodicu.
Teoreticky zni celorepublickovy spravedlivy system krasne, ale v praxi pak dochazi k situacim kdy budou mit nejlepsi vysledky ne nejtalentovanejsi deti, ale deti jejich rodice nejvic tlaci na pilu. Navic pravidelne nekolikahodinove cestovani na zavody dokaze otravit a odradit nejednoho talentovaneho zavodnika. O financnich a casovych moznostech rodicu ani nemluve.
M.odpovědět 
  Re: zavodeni je holt otrava19:13:03 22.03.2013
Jasne. Mne taky prijde to rozdeleni v tech ostatnich sportech rozumnejsi. Taky vetsina rodicu, az na par prehnane ambicioznich, priklada uspechum v takovych zavodech odpovidajici vahu. Jen neberu argument, ze budeme poradat "zavody", protoze v zavodech se bez cestovani neda vyhrat. A mimo kapacitnich problemu, ktere to zpusobuje, jsem jiny argument v clanku nenasel.

Priznam se, ze ale nechapu jednu vec. Proc nekdo usiluje o vitezstvi sve ratolesti v druhy lize, kdyz by bylo spis logictejsi usilovat o vitezstvi v CPM.
Geoodpovědět 
   Re: zavodeni je holt otrava19:47:25 22.03.2013
Důvody jsou dva. První je jednoduchý. Minimální skupina v ČP je do jedenácti let. A rozdíl mezi dětmi třeba 8 a 10 nebo 9 a 11 je obrovský. Ty mladší často nemají šanci, už třeba jen proto, že často nedosáhnou.

Důvod druhý je ten, že v ČP by měla být opravdu špička. A když tam budeš chtít závodit nebýt někde úplně na konci, musíš celkem dost makat. A je správné, abys malé děti (nebo i větší, je to jedno) zatěžoval tréninkovými dávkami jako třeba starší juniory? Myslím, že to moc vhodné není. Ostatně myslím, že právě nevhodnost vysoké zátěže pro malé děti byla jedním z důvodů, proč se nejmenší skupina v ČP zrušila.

Takže pokud máš dítě třeba do deseti let nebo jsi členem nějakého oddílu/kroužku, kde se dvakrát nebo jednou týdně děti schází a blbnou, je pro ně druhá liga Tendon optimální. No a problém je právě v tom, že z těchto "sranda" závodů pro normální děti, které mají sloužit jako zábava, místo na setkání s kamarády a prostor pro srovnání s jinými vrstevníky, co to také nehrotí, udělalo ČHS regulérní seriál s povinností objet celou ČR.

Takže ta druhá liga není úplně od věci, pro řadu děcek je fajn, protože když na nějaké normální závody přijde někdo z ČP, tak je to dost demotivující. Uděláš závody pro normální děti a přijde ti tam "profík", proti kterému nemá nikdo šanci. Z tohoto hlediska je podpora podobných závodů v pořádku.
odpovědět 
    Re: zavodeni je holt otrava21:23:20 22.03.2013
Kdy byla v ČP mladší kategorie než současné D?
odpovědět 
     Re: zavodeni je holt otrava00:06:12 23.03.2013
Omlouvám se, byl to omyl. Správně mělo být jen že není, ne že byla zrušena.
odpovědět 
    Re: zavodeni je holt otrava18:46:46 24.03.2013
Tak jo, asi jsem natvrdlej, nebo proste nejsem schopen pochopit aspekty detskeho zavodeni.

Jako zavodnik, kdo skutecne nejake ambice (postup do CPM, a dalsi realizace tam) ma, prece nemuzu mit problem s tim objet sest (jsem puvodne myslel, ze se tak hnevaji protoze musi jezdit po republice, kazdy druhy vikend) zavodu, za rok. Krom toho pokud uspeji, tak mne to stejne ceka dalsi rok.

Ale spojenim snad nevznikla pro ostatni "hobbiky" povinnost objizdet celou republiku. Preci pokud nemam ambice na postup, tak mohu nektere zavody vypustit. Chapal bych boj, za vetsi pocet zavodu (protoze tri zavody za rok asi jsou malo i pro nekoho, kdo to ma jak zabavu), ale ne za rozdeleni celkovych vysledku.
Geoodpovědět 
   Re: zavodeni je holt otrava14:51:52 23.03.2013
Proc nekdo usiluje o vitezstvi sve ratolesti v druhy lize, kdyz by bylo spis logictejsi usilovat o vitezstvi v CPM... No přece aby se dostal do té první. A i regule to říkaj jasně. Vyhraješ regionál, postoupíš a regionál nemůžeš. Tady jde jen o to, aby se postupovalo opravdu z regionů do republiky a ne z jednoho. Tak jako všude jinde ve světě i jinejch sportech. Komise nám tímhle vlastně udělala 2 celorepublikové závody a lidi si budou jezdit pdle sebe a svý kapsy bez ohledu na ambice dítěte. (A mě už se stalo, že holka co na to nemá bude sjíždět i C.P. a u druhý, která by mohla rodiče krčí rameny.) A klidně se může stát, že na Č.P. bude všechno, jen ne to nejlepší.
Honzaodpovědět 
  Re: zavodeni je holt otrava19:56:23 22.03.2013
Geo má pravdu .... buď beru soutěže jen jako zpestření a prostě jiný druh zábavy, a pak je mi fuk, na jakém místě celkové klasifikace se má ctěná ratolest v nějakém seriálu regionálních soutěži umístí, nebo prostě to beru jako seriózní sport se vším všudy. Pak jdu samozřejmě do ČPM a hlt musím akceptovat, že se trochu najezdím. Neúčastnit se ČPM, a současně se snažit objet co nejvíc Tendonů, abych byl v jejich celkové klasifikaci co nejvýš...to mi fakt přijde úchylnost.
MModpovědět 
 Re: zavodeni je holt otrava12:11:33 25.03.2013
Souhlas, smyslem je přece získat zkušenosti a potom "stopku v regionu" a postoupit do ČPM. Stejně tak v ČPM splnit kvalifikační požadavky a stát se členem repre...
To snad ani není možný, že by v nějakým sportu někdo uvažoval, no tenhle závod kde je konkurence jsem projel a celkově jsem jednička. Ve starších kategoriích je prestiž získat umístění na republice, seriál se nepočítá. Prostě máš bednu z MR a jestli si v regionu nebo v seriálu první to nikoho nebere.
Karelodpovědět 

 Krátká reakce ;-)01:27:13 23.03.2013
Protože jsem tady celkem slušně očerňována, asi mi nezbude než se k tomu nějak vyjádřit, přestože jsem se zařekla, že na takové výpady na lezci nebudu reagovat.  Zkusím to jen v bodech, ono je to stejně zbytečné, když vlastně všichni všechno vědí líp a mají pravdu, ale přeci jen se pokusím ...

- regionální Tendon byl založen jako závod pro začínající a mírně pokročilé lezce, časem se z něj začali vylučovat ti dobří, aby - jak se tady taky uvádí - nedemotivovali ty, co lezou hůř.. ale přitom si hrajeme na sport. Chápu to celkem u opravdu začátečníků - proto jsme zavedli tu kategorii mini, ale ti, co jsou dnes v repre, když začínali, tak se těšili, až budou "vyloučeni Tendonu" - to přece znamená, že už jsem lepší závodník

- pak se tohle zvrhlo - měli jsme v regionálním Tendonu jednak objížděče - jezdili jak moravský tak český tendon (a ještě se smáli na poháru těm lepším, že se jim regionální závody teda víc vyplatí) a pak jsme měli věčné začátečníky.. chápu u opravdových hobíků, ale když mi rodiče po změně vyčítali, že jsem zkazila sportovní karieru jejich dítěte zavedením "vyloučení" vítězů Tendonu, nechápala jsem - sportovní kariera a sponzoři a úspěchy na závodech začátečníků? (za to mi teda nadávali někteří i teď v Olomouci - se jim teď špatně sháněji sponzoři, když mají tak složité to objetí celého seriálu..)

- o nutné změně v regionálních Tendon Cupech a Českém poháru mládeže se diskutovalo celý rok 2011, důvody byly tři - objížděči a věční začátečníci, peníze a podpora závodů a jejich počet - 10 závodů Tendonu (2 liga), 5 závodů ČP ... - do toho tlak pořadatelů, že s těmi dotacemi je potřeba něco udělat a jako třetí, ale nejhlavnější důvod - Tendon je příliš silným partnerem na podporu jen regionálního seriálu, když na lepší závody takového partnera nemáme. Svaz dotuje závod nějakou finanční částkou (ta u ČPM stačí tak na pronájem stěny, u regionálních závodů dříve byla opravdu jen symbolická) - a zejména cenami od partnerů mládežnického závodění. Bylo trochu zvláštní mít silného partnera, který byl ochoten podporovat libovolný typ závodů a využít ho pouze pro závody nižší kategorie a jako komise a závodníci a pořadatelé pak brečet, že nemáme podporu na Český pohár. Ono řeči a návrhy, že přece SE dá sehnat jiný partner jsou nadšené, ale nereálné - zkuste někdo někoho Svazu dohodit, kdo bude stejně velkorysý jako Lanex, budeme vděční!

- na konci roku 2011 bylo po závodech v Brně dlouhé jednání nejen komise, ale i zástupců několika oddílu, kde jsme dolaďovali to, co jsme celý rok vymýšleli

- ano, jednou z variant bylo zrušení regionálního Tendon Cupu, jen se vždy ale v těch debatách kolem nějak zapomene, že jsme chtěli zrušit seriál a podporovat jednotlivé závody

- další variantou bylo zrušit podporu všech nižších závodů a podporovat jen ČPM - to je to, proti čemu jsme jako komise bojovali.. si pamatuju Houmyho a vím, proč musíme něco jako regionální Tendon podporovat, i tohle jsem se snažila v Olomouci znova vysvětlit. Jen pro připomenutí, v roce 2011 padla Sazka a nebylo celkem jasné, co bude. Takže právě proto se zvažovala i varianta podporovat prostě jen pár závodů (a třeba i zrušit rychlost a podobně)

- nejpřijatelnější nám proto přišlo uchovat DVA seriály - ČPM, to je asi jasné a JEDEN regionální Tendon - vycházelo to z toho, že jsme chtěli, aby i začátečníci mohli mít ranking a žebříčky a pyšnit se výhrou v nějakém Cupu... Chtěli jsme zároveň posílit ČPM, aby děcka měly snahu místo na Tendon jezdit na Pohár, proto zvýšení počtu závodů a museli jsme vycházet z celkové dotace, kterou byl Tendon ochoten věnovat. Takže z toho vyšla varianta ČMP (6-7 závodů) a seriál závodů pro začátečníky, kde bude 6 závodů - 3 v Čechách a 3 na Moravě a do celkového výsledku se počítají JEN ČTYŘI závody, takže teoreticky stačí jet na jeden závod na "druhou stranu republiky".

- je mi celkem jedno, co kde komu říkal zaručený zdroj jak to bylo při těch jednáních, v Olomouci jsem nechtěla nikoho jmenovat, protože mi bylo jasné, co z toho zas někdo udělá. Ona demokracie je i o tom, že když se v nějakém společenství o něčem nějak lidi dohodnou, je to pak názor, který je prezentovaný jako rozhodnutí a je už pak jedno, kdo s čím v diskusi vystoupil. Na Boženku jsem nic neházela, já osobně chtěla zrušit DVĚ KOLA regionálních závodů - kvůli objížděčům a udělat ten postup do vyšší soutěže pro ty, co regionální Tendon vyhrají. Jen tak na okraj, kdybych chtěla doopravdy regionální Tendon zrušit, nemusela jsem diskutovat v rámci komise a mohla to udělat - jako vedoucí komise bych asi opravdu mohla, členy komise jmenuje její vedoucí a rozhoduje - tohle se mi na těch osočováních líbí - ať se udělá cokoliv, všichni mají zaručené informace, ale nějak jim nedojde, že ono to rozhodování by mohlo opravdu být jakoby nedemokratické a přitom v souladu se stanovami. Moje vina, že diskutuju.. (pokus o zlehčení..)

- to že je jakoby míň závodů je taky jen jeden z úhlů pohledu - pokud mám opravdu začátečníka nebo hobíka, je mi (mělo by mi být) jedno, jestli jedu na regionální Tendon nebo hromadu místních závodů, které se průběžně pořádají. Loni jich bylo cca 20... A jak tady už někdo napsal, jde-li mi o nějaký ranking (a lezu dýl než rok), měl bych se snažit realizovat se na ČPM.

- ano, závody jsou teď pro závodníky dál a nejsou vždy na ideálních stěnách. Ono je to pořád tak, že se pořád stejně špatně shánějí pořadatelé - něco jiného je sranda závod na nesundané stěně a něco jiného je i jen regionální Tendon pro 8 kategorií.. Vyhlašuji tímto "výběrové řízení na regionální Tendony na příští rok", napište mi na svazovou adresu, pokud jste pořadatel, který by pro ČHS příští rok reg. Tendon uspořádal.. Dotace cca 8000,- Kč, ceny od Lanexu a spousta starostí a povinností - viz prováděcí předpisy. (jo na stěnu se musí vejít tak 80 děti a 100 rodičů..)

- ještě v prosinci 2011 jsme o změnách informovali v článku na svazovém webu. Připomínek k tomu sice pár bylo (mailem i osobně), myslím, že jsme na všechny odpověděli (Míra Doseděl, Lumír a já).

- v petici a zde probíraný požadavek na schvalování změn rodiči... No nevím, jak jsem vysvětlovala všude možně a i v Olomouci, je to asi jaksi nereálné - jednak neznám sport, kde by rodiče diskutovali s vedením sportovního svazu o pravidlech (to hřiště mi příjde velké a Pepíček je pak uhoněný - snažím se to zlehčit, i když to asi bude kontraproduktivní) a druhak si nedovedu představit, jak si Jirka Babača a anonymové představují, že by došlo ke shodě - začátečníci to vidí nějak, závodníci ČPM jinak a reprezentace taky - celkem je stejně divné z pohledu repre, že nemáme peníze na podporu těch nejlepších, ale máme 10 závodů pro začátečníky a v diskusích se řeší, že by na regionálním Tendonu měly být prize money. Ukázková je i hádka LRH a Jirky Babači na začátku diskuse - ty dva mít v jedné komisi nebo pracovní skupině...

- mé vnímání demokratických principů a občanských práv.. Jsme zájmové sdružení, volíme Výkonný výbor a ten jmenuje komise, komise má nějakou odpovědnost a nejaké povinnosti vůči svazu. Jestli je nějak neplníme, není nic jednoduššího než požádat výkonný výbor o to, aby nás z komise odvolal. Důvodem samozřejmě může být, že jsme v rámci svých kompetencí změnili pravidla regionálního Tendonu.
Petice je jistě fajn, aspoň to nejsou anonymní útoky, proto jsem i jela do té Olomouce a část rodičů, kteří petici podepsali nebo s ní souhlasili, mi pak osobně říkala, že to bylo dobré, že jsme se to s Mácou pokusili vysvětlit, že spoustu toho o tom pozadí opravdu nevěděli, ale že holt to někteří úplně slyšet nechtěli, že...

- to, co děláme, děláme jako zájmovou činnost, myslím, že je postupně vidět, že se v soutěžní lezení toho hodně změnilo, tvoří se nějaké koncepce a Svaz se je snaží podpořit, snažíme se soutěžní lezení medializovat a podobně. Když jsem na závodech, diskutuju s rodiči, když jsme na evropácích, staráme se o děcka a pak si o sobě můžeme na lezci demokraticky přečíst, jak jsme příšerní. To je zajímavé, že osobně mi to ještě nikdo neřekl (tedy kromě Jirky Babači v Olomouci, který tam hrubě urážel nejen mě ale i Terezu a samozřejmě kromě Libora...)

- stejně jako v Praze na soustředění a na závodech opakuji - jestli máte nějaké výhrady, připomínky, náměty a nebo nám chcete s něčím pomoct, napište mě, Mírovi nebo někomu z komise nebo na sekretariát na maila, určitě nějak zareagujem. Přijde mi jako hrozná škoda, že díky těmhle nekonečným obecně anonymním diskusím a osočováním kazíme pohled lidí zvenčí jak na náš sport tak lezce obecně.

Jak jsem uvedla na začátku, nechci se pouštět do nějakých internetových debat, přijďte 20.4 na závody, můžem diskutovat tam - ano budou tam i ti, kterým na regionálním Tendonu nějak moc nezáleží, aspoň uslyšíte názory i z druhé strany.

Ať to leze a je jedno, jestli na překližce na závodech nebo na skalách..
 Marieodpovědět 
 Re: Krátká reakce ;-)08:40:09 23.03.2013
Hm. Osobně to Marii prý ještě nikdo neřekl. A co ta hromada podpisů pod peticí?
Jinak lze jen zírat. Jasně, jsou tady nějaké malé připomínky, ale ty jsme vyřešili, jestli máte nějaké náměty, napište nám na mail ... (my to projednáme a napíšem vám, že jsme to vymysleli fakt nejlíp).
No, uvidíme, jak si s tím VH poradí.
odpovědět 
 Re: Krátká reakce ;-)09:12:20 23.03.2013
Ahoj Marie, děkuji za rozsáhlou odpověď. Sám patřím spíše ke kritikům svazu, ale samotného mne mrzí, když u někoho přejde kritika v urážení. Tak by to být nemělo.

Píšeš, že máme přijít 20.4.na závody. To je ale ČPM, kam řada rodičů nejezdí, a jistě tam budeš mít dost práce. Nebylo by možné setkání v Sobotce? Budou tam jak zástupci rodičů, tak řada oddílů a trenérů. A mají tam i dost velké prostory, kde by se setkání mohlo uskutečnit. Loni tam podobná debata proběhla, jenže výsledek byl nulový, Martin nemá ani informace, ani pravomoci. Ostatně, možná, že by byly přínosem třeba i jen rozhovory pod stěnou.

Jinak co se týká tvé rozsáhlé odpovědi, tak jí prakticky není co vytknout. Opravdu se mi líbí a beru ji. Škoda, že svaz neumí lépe komunikovat. Pokud byste byli otevřenější a vaše politika srozumitelnější, třeba by se mnoho těch, co teď jen kritizují, přidali na vaši stranu. Chápu, že je to náročnější a pracnější, ale z dlouhodobého hlediska bys na tom jedině vydělala. Přijeď do Sobotky ... :-)
Jíraodpovědět 
  Re: Krátká reakce ;-)10:03:37 23.03.2013
To máš těžký. Když někoho kritizuješ, často ti oprávněně vmete, že mu máš taky říct, jak to dělat líp. Ale když někoho kritizuješ, řekneš mu, jak to má dělat líp a dozvíš se, že on to dělá dobře, protože má funkci (do který ho ale nikdo nezvolil) a ty že o tom vlastně víš houby, tak to tě docela znechutí, nasere, a tak - podle nátury.
odpovědět 
  Re: Krátká reakce ;-)14:04:32 04.04.2013
Čus,

do Sobotky bohužel nepřijedu - jednak jedeme trénovat do Rakouska (závody se blíží) a druhak jsem v Olomouci a po Olomouci právě navrhla další setkání na ČPM, aby se setkaly obě skupiny rodičů, trenérů a závodníků. "Pohároví" na regionální Tendon nemohou a jestli chceme opravdu řešit celé soutěžní lezení a diskutovat o něm, musí to být se všemi "druhy" závodníků. Ano, posléze mi sice bylo vysvětleno, že to byl ode mne úskok, protože tam budou i lidi, co je třeba RTC nezajímá - o to důležitější mi právě příjde, abyste se setkávali i mezi sebou a snažili se to také vidět z více stran.

Navíc si myslím - a znám to od současných reprezentantů a závodníků ČPM, že je důležité, aby "tendonisté" alespoň jednou za čas na ČPM dojeli a porovnali se právě i se závodníky, kteří už regionální Tendon "opustili". Že by třeba měli stejný cíl, jako měli dříve tihle, že JEDNOU třeba bude ve finále ČPM. Pak by se možná trochu změnil i u rodičů náhled na význam rankingu v RTC.
Píšeš, že v Sobotce budou trenéři z oddílů, ti by přece měli také mít zájem aspoň ty nejlepší vzít na ČPM, právě pro to srovnání, jak už jim to vlastně jde. Čili tak nějak předpokládám, že pro ty, co jim jde o soutěžení v jednom nebo druhém seriálu bych v Praze potkat mohla a měla.
Užijte si RTC v Sobotce a přijeďte zabojovat i na Cibuli.
V Sobotce se navíc nebude (přestože se ke mě něco doneslo) rozhodně řešit ani další ročník, ani nějak pořadatelé příštích ročníků a podmínky pořádání příštího ročníku.. Vše toto se bude řešit až po jednáních s Lanexem, která se právě zahajují. A nutno říct, že tahle "kampaň" nám moc nepomohla...
Marie
Marieodpovědět 
 Re: Krátká reakce ;-)14:54:43 23.03.2013
Maruško ,zase kalíš vodu. Ty jsi nic nepochopila. Buď nechceš a nebo to vážně děláš záměrně. Všichni ti lidé co se ozvali ,chtějí být informováni a vědět a doufat ,že když se něco řekne a domluví platí. Komu by vadilo, kdyby se Tendon regionalní závody rozdělily .Nikomu! Tak proč se to neudělá. Tvoje metoda ,unavit stěžovatele je skvělá ,ale až tito lidé přestanou pracovat tak sportovní lezení v Česku umře. Ty závody zorganizovat sama neumíš. Uděláš povinné soustředění v Praze ,které je opravdu po sportovní stránce k ničemu. Snad po stránce kultúrní v podobě půlnočního zpěvu Bintnera, za něco stála.
odpovědět 
 Re: Krátká reakce ;-)18:02:41 23.03.2013
Vše podstatné jsem už uvedl v článku a nebo lze dohledat v jeho přílohách. Přesto připojím ještě několik poznámek:

1) Od začátku byla z naší strany snaha k serioznímu jednání, které jsi však svým přístupem sabotovala Ty, Marie! Viz onen Daliborův dopis a Tvoje „diplomatická“ odpověď na něj. Stejně jako můj článek „TENDON CUP na Cibulce a změny v regionální soutěži“. Jakož i Tvá neúčast na závodech TENDONu, kde bylo možné vydiskutovat možnosti a podobu letošního ročníku a kterých jsi se odmítla zúčastnit…

Z textu oné petice je myslím zřejmé, že od počátku byl náš záměr o konstruktivní jednání. Ovšem veškerá trpělivost má své meze.

2) Doporučuji povšimnout si toho, jak máš neustále potřebu dehonestovat závodníky, kteří se účastní závodů TENDON CUP regionální pohár! Velice dobře to ilustruje Tvůj vztah k tomuto poháru…

3) Boženu Valentovou ve své odpovědi na mou otázku, kdo byl autorem nápadu na úplné zrušení Regionálních pohárů jsi jmenovala Ty Marie! Z toho se nevylžeš. Třebaže nakonec jsi to korigovala a vzala Binterův návrh na sebe. Ale chápu, že teď je ti to nepříjemné, když Ti to připomínám a tak máš potřebu se z toho nějak vylhat.

4) Už mě to u Tebe Marie ani nepřekvapuje, ale stojí za připomenutí Tvá neustálá snaha věci překrucovat. Jasně totiž opakovaně píšu a i v petici je uveden požadavek na to „aby podstatné změny v organizaci lezeckých závodů byly KONZULTOVÁNY“ respektive aby zásadní, koncepční změny ostatní členové tohoto občanského sdružení měli možnost PŘIPOMÍNKOVAT a ne schvalovat či rozhodovat, jak to ty neustále překrucuješ.

5) Hezky také překrucuješ stav sponzoringu závodů a zatajuješ některá fakta. Předně zatajuješ, že Lanex sponzoruje závody ČP jen díky Regionálnímu poháru a ne naopak! Jako zatajuješ skutečnost, že zájem sponzorů je právě o Regionální poháry a ne o ČP. Pokud Vím, tak SALEVA nabídla sponzoring regionálních pohárů, takže Regionální poháry klidně mohly běžet tak jak dříve.

Problém totiž není v tom, že by to nešlo udělat, ale že se nechce(!) a to je ta potíž.

6) Ostatní tvoje lži snad ani netřeba komentovat. Neb o Hrozovi v Olomouci nepadlo ani slovo! A Tebe ani Tvoji dceru Terezu jsem v žádném případě neurážel! Jak tady teď lživě tvrdíš. Pouze jsem konstatoval, že Tvé počínání působí dojmem, že starost o Regionální poháry Tě obtěžuje a nezajímá patrně proto, že Tvá dcera (Tereza Svobodová) se jej již neúčastní. Pravda je, že na to jsi vyletěla jak čertík z krabičky. To ano.

7) Aby bylo jasno tak mě a věřím, že i ostatním petentům, je celkem lhostejné koho posíláš za svazové peníze na mezinárodní závody a že je mezi nimi je i Tvoje dcera a to bez ohledu na konečné umístění. To je nám (teda alespoň mě), na rozdíl od Hrozy, fuk.

Také by nikomu nevadilo zvýšení počtu závodů ČP, zvyšování dotací na tyto závody, přesměrování finančně silných sponzorů jako je Lanex od Regionálních pohárů k Českému poháru (vstřícné návrhy od nás tímto směrem v Olomouci padaly) ovšem vadí nám, když jsou při tom likvidovány regionální poháry a je vytvářený jakýsi kočkopes a to stylem o nás bez nás!
Jiří Babačaodpovědět 
  Re: Krátká reakce ;-)21:51:12 23.03.2013
K bodu 7 - mě to tedy vadí. A tobě by mělo také. A to proto, že peníze, které by se uštřily, by se klidně mohly částečně dát na závody pro děti. A platí to i obráceně - když bys potřeboval peníze pro svoji ratolest, je rušení závodů pro děti možným zdrojem financí. ČP zrušit nejde, jinde ořezat výdaje také moc ne, ale závody dětí si rodiče rádi zaplatí sami.
odpovědět 

 :-)20:17:06 23.03.2013
Tedy, jako starý..doslova:-D..tradicionalista skalkař musím říci, že samy o sobě ty závody na překližce nic moc(ale pokud to jiné baví, tak ať si to samozřejmě užívají!), ale kolik srandy se okolo nich občas užije. Já bych rozhodně závodní lezení ve Svazu nechal, za čtyři stovky ročně takové zábavy..kde jinde to máme:-D.
MModpovědět 
 Pro J.Babaču21:05:13 23.03.2013
Ahoj Jirko,
chápu, že jako milující rodič chceš pro svou ratolest dělat první i poslední, nicméně hranice dobrého vkusu a dobrých mravů byla v tvém počínání již několikrát překročena takovým způsobem, že se v rámci prostředí dětských závodů budeš jen velmi těžko pohybovat bez toho, aniž by ti mnoho lidí neřeklo, co si o tvém psychotickém jednání myslí. V žádném tvém komentáři jsem nenašel jedinou přínosnou myšlenku, jen touhu, aby si nemusel jezdit dál než 150km.
Měl bych pro tebe zásadní otázku: Kdyby se všechny dětské závody (ČP i rTC) konaly do 150 km od Hranic na Moravě, bylo by to tak v pořádku? Nebo pak budeš uhánět Marii, že je to fajn, nicméně bys potřeboval ještě jeden seriál tak do 50km?
S pozdravem Morrest
Morrestodpovědět 
  Statečný anonymní Morreste22:02:13 23.03.2013
Statečný anonymní Morreste
myslím, že námětů jak to zařídit aby rodiče s lezení chtivými dětmi nemuseli jezdit za závody napříč celou republikou jsem myslím uvedl dost již při samotném jednání v Sobotce, Trutnově či v Olomouci.

To do jaké míry současná podoba TENDON CUP regionálního poháru „vyhovuje“ také ostatním rodičům závodníků si lze snadno ověřit na závodech samotných. Přičemž dlouhý seznam petentů ledasco napovídá…

No a má-li se mnou osobně někdo nějaký problém, tak se semnou nemusí stýkat, komunikovat, jezdit na naše závody, které pořádáme, lézt po skalách, které by nebyli lepitelné bez našeho přičinění, ale ani nemusí číst moje příspěvky, jsou řádně (identifikovatelně) podepsány, na rozdíl od tebe.
Jiří Babačaodpovědět 
   Re: Statečný anonymní Morreste11:06:28 24.03.2013
Tak se na fšechno vyser a máš klid...
odpovědět 
   Re: Statečný anonymní Morreste11:10:01 24.03.2013
Dlouhý seznam petentů? Podpisů umím sehnat kolik budu chtít. Pokud mi řekneš, že když to podepíšu, tak budu mít víc závodů pro svoje děti a nic dalšího nemusím udělat - proč bych to nepodepsal? To mě nic nestojí. Ty jen chceš víc závodů-ale ať to za tebe zařídí nějaká komise.
odpovědět 
    Re: Statečný anonymní Morreste12:00:34 24.03.2013
Hele Morreste nechceš udělat nějaký závody tam u vás, ať Babača pozná co je to cestovat na závody?
odpovědět 
     Závody pro děti12:31:19 24.03.2013
Což o to, závodů děláme dost... WWW.PREKLIZKACUP.CZ
První už jsou za námi, na květnové už se těšíme a i Babača bude vítán. Na Maglajz boulder cupu byla i návštěva z Brna, tak by nám mohl udělat nový rekord v dojezdové vzdálenosti soutěžících... :-)


Morrestodpovědět 
      Re: Závody pro děti18:44:36 24.03.2013
Morreste, už rozumím. Měls nutkavou potřebu udělat si reklamu a tak jsi nepromarnil příležitost… Vlastně proč ne?! Nakonec když se to vezme z jistého úhlu pohledu, tak čím menší konkurenci v podobě funkčního oblastního poháru ČHS budeš mít, tím líp pro Tebe. To už dává jakousi logiku. Takže chápu.

Co se týče samotných závodů, tak pokud si je jedeš jako svůj soukromý „byznys plán“, tak je to tvoje věc do které nikomu nic není. Sami pravidelně již několik let, kromě letních závodů na rychlost ČP, pořádáme na přelomu roku závody na obtížnost, které si jedeme podle svého, aniž bychom si od kohokoli do toho nechali mluvit. Ovšem pokud se něco dělá pod hlavičkou nějakého občanského sdružení, tak si myslím, že jeho členové do toho mají co mluvit. Zejména pak ti, kterých se to bezprostředně týká! Přičemž když může Marie Dichtlová naslouchat přáním závodníků ČP a uzpůsobovat celý systém závodů a to včetně pohárů regionálních, tak by měla také naslouchat názorům těm, které svými rozhodnutími omezuje.

Jak už jsem předeslal výše, není ani tak problém v tom, že jedné skupině Marie Dichtlová přilepšuje, třebaže zrovna té ve které má své vlastní dítko, ale v tom, že tak činí na úkor jiné skupiny, jejíž názor přehlíží a ignoruje.

Hůř o to, že sponzoring ČP má díky regionálnímu poháru a ne naopak! Jak se snaží navodit dojem, že dělá závodníkům Regionálních pohárů milost, což vůbec není pravda.
Jiří Babačaodpovědět 
       Re: Závody pro děti14:19:20 25.03.2013
Tak jsem si tady pročetl celou diskuzi a pořád nějak nechápu co je špatně a co by mělo být výsledkem. Napsali jste petici začátkem listopadu. V polovině ledna vám komise odpověděla. Pochopit smysl petice, zejména tu část kde je navrženo zvýšit počet závodů a ušetřené prostředky věnovat do více závodů, vyžaduje konzultace s ekonomickými odborníky, takže odpověď byla vcelku rychlá a poměrně vyčerpávající. V prosinci už ale musel být diskutován a připraven rozpočet na rok 2013. Nevím jak příprava rozpočtu a přesun jednotlivých položek ve svazu detailně funguje, ale při dotaci 8 tisíc na závod by návrat k původnímu modelu znamenal navýšení rozpočtu o 32 tisíc, nebo snížení dotace na jednotlivé závody. To vše za situace, kdy už jsou domluvené termíny i podmínky s pořadateli jednotlivých závodů. Tudy cesta zřejmě nevede. Zveřejněním tvého článku těsně před VH, na které se schvaluje rozpočet je také podle mě úplně netaktický krok a pokud je navíc uveden bulvárním a hulvátským způsobem, nemá naději na nějaký úspěch. Jakékoliv změny stejně mohou nastat až v roce 2014. Minimálně do podzimu je čas na nalezení argumentů a KSLM přesvědčit. Argumenty ekonomické, argumenty sportovní, argumenty lidské – v žádném případě jít cestou osobního napadání a urážek všech, kdo nejsou přesvědčeni o tvé pravdě - od Marie po Morresta. Navíc za organizaci regionálních závodů mají nepsanou zodpovědnost Máca a Lumi. Pokud jsem si všiml, tak se změnila i finanční situace svazu a rozumný návrh by byl průchodnější i vzhledem k financování.
Do způsobu sponzorování bych být tebou moc nevrtal. Je věcí jednání obou smluvních stran co jsou schopny financovat a co za to dostanou. Pokud se Lanex rozhodne sponzorovat ČP tak mu všichni musí děkovat, ne se snažit ještě něco měnit a přidávat. Tyhle debaty a neomalené diskuze věci sponzorství asi moc neprospějí. Proč by sponzor měl věnovat spoustu peněz a materiálu někomu kdo se jen hádá.
Další možností jak daný stav řešit je podílet se na práci komise. Klidně můžeš organizovat celou moravskou i českou soutěž. Vyjednávat s pořadateli, hledat termíny, psát pravidla a podílet se dalších záležitostech s tím spojenými. Máca i Lumi ti za pomoc budou vděční. Pokud by došlo k rozšíření regionálek, stejně by se měly závody rozšířit i na dosud opomíjené regiony – na Moravě (Znojmo, Břeclav, Jihlava) i v Čechách (Plzeň, ČB, KV, severní čechy). Pak budeš iniciovat petici za severomoravský Tendon? Určitě jsou k řešení i další možnosti. Cesta kterou jsi zatím zvolil nevede nikam……

odpovědět 
        Re: Závody pro děti14:37:46 25.03.2013
Máte pravdu.
odpovědět 
        Proběhne jen divadélko, ale žádná změna nebude. 22:18:55 25.03.2013
Tak tedy naposledy ty jeden statečný anonyme.

Vzhledem k tomu, že jsem dlužil info těm, kteří podepsali Petici za rozdělení Tendon Cup regionální pohár, tak jsem měl v plánu dát do kupy cosi o stavu jednání a vyhlídkách. Hrozův návrh na zřízení tzv. Trenérské rady uveřejněný tři dny před VH to však urychlil a tak jsem jej v rychlosti splácal dokupy a dal na sklo tak, jak jsem to stihl.

Jinak článek už nemá ambici cokoli měnit, pouze shrnuje reálie. Neboť všichni ti, kdo byli přítomni jednání v Olomouci již vědí, že žádná změna v uspořádání Regionálních(o) poháru do budoucna nehrozí. Teda alespoň dokud bude ve vedení KSLM Marie Dichtlová. Ne proto, že by to nešlo, ale že se nechce. A to jak známo je horší, než když to nejde. Od první chvíle bylo zřejmé, že Marie Dichtlová nepřišla diskutovat a hledat řešení, ale jen oznámit, proč to má zůstat tak, jak to je. A to ne jen letos, ale i do budoucna. Vždyť ona Marie Dichtlovánebyla ochotna ani dát žádné záruky, které by zakládaly předpoklad změny, ale jen donekonečna zdůvodňovala proč to má zůstat takto. I takovou drobnost jakou je příslib možnosti připomínkovat opakuji a podtrhuji slovo PŘIPOMÍNKOVAT(!) a ne rozhodovat o ZÁSADNÍCH koncepčních změnách nečleny KSML nebyla ochotna dát. Což byl jasný signál o tom, co zamýšlí. Zejména v kombinaci s tím, jak probíhalo jednání a její přístup k ní byl jednoznačný. Opět jen pokračování celého uplynulého roku.

Proto jasně oznamuji těm, kdo doufají ve změny, že nic takového nenastane – nepočítejte s tím. Proběhne jen divadélko, ale žádná změna nebude.


Jinak vřele doporučuji každému, kdo se znáte s někým komu důvěřujete, zjistit si, jak na reprezentačním soustředění v Praze pomlouvala všechny, kdo petici podepsali. Cosi málo z toho, ale zdaleka ne všechno, uvedla ve svém přípisku výše. Takže kdo byl v Olomouci a účastnil se jednání a přečetl si její koment tak si může udělat jasno sám. Podle toho co se ke mně doneslo, tak toto je jen slabý odvar toho, jak nás tam všechny(!) pomlouvala.
A to podotýkám PŘED napsáním toho článku! A ne až po něm.


No a ostatní tvoje vmetky a fabulace, ty jeden anonymní chlapečku, ani nebudu komentovat. Neb již nikoho nepřesvědčuji, ale jen INFORMUJI o stavu věcí.
Jiří Babačaodpovědět 
         Re: Proběhne jen divadélko, ale žádná změna nebude. 23:13:47 25.03.2013
Proč do těchhle diskuzí píšou lidi, kteří se odmítají podepsat? A proč jsou to kupodivu ti, kteří zdá se vystupují výrazně slušněji než neanonymní pan Babača a pan Hroza? No jeví se mi to tak, že prostě proto, že se pak nechtějí nechat urážet těmito morálními invalidy (to prosím nemyslím jako další urážku, jen jako snahu o co nejvýstižnější popis charakteru těchto osobností), kteří naprosto nereflektují na racionální a slušnou argumentaci, permanentně si dál melou svou a špiní ty, kteří mají tu odvahu a pořád ještě sílu něco tomhle prostředí dělat (a to už vůbec nemluvím o otírání se o jejich závodící děcka, to už je teprve hnus, velebnosti).
Druhé řešení je nereagovat vůbec, ale chápu, to se někdy prostě nedá...
odpovědět 
         Re: Proběhne jen divadélko, ale žádná změna nebude. 23:44:58 25.03.2013
Pomlouvala úplně každého jmenovitě?! :D

Jo, proč jsi sem nepřipojil k petici i ty podpisy, že by se vidělo, kdo to teda vlastně podepsal. Tohle by taky mělo být veřejné, když se tak bojuje za průhlednost?
Kolik těch podpisů tam vlastně je a kolik je z toho rodičů, co to podepsali s tím, že jde jen o větší počet závodů, jak to bylo dřív? A kolik by jich to po Olomouci a tomhle tady podepsalo znova?
Za všechny petenty se ozýváš pořád jen ty...
odpovědět 
         Re: Proběhne jen divadélko, ale žádná změna nebude. 06:50:48 26.03.2013
Něco málo pomlouvačné e-mailové komunikace pro J.Babaču:
….Marie
Čus,
ačkoliv se asi osobně neznáme, nebo možná jo, ale já si nepamatuju, moc dík za zastání.
Nemyslím si, že děláme všechno správně, kdyby byly peníze, pořádali bychom klidně závody 55x do roka, takže i ve všední dny, ale fakt to nejde.
Jestli Tě to baví a neznechucuje, tak se hádej klidně na lezci dál, ale myslím, že si tím jen kazíš večery.
…..Odpověď - Morrest
Co se týče hádání na lezci, tak nemusím mít nutně poslední slovo, nechal bych tu diskusi tak jak je, on se už shodil dost a já nemám potřebu více zesměšňovat člověka, který přece jen něco pro ty děcka dělá. Je to škoda, že svou aktivitu namířil právě na boj s ČHS a ne na rozvoj toho, co tam u nich dělají. Trochu smutný kino.
…….. Odpověď Marie
Čus,
za mě souhlas, já ho taky nemám potřebu nějak ztrapňovat nebo se hádat. Právě proto, že tolik dělá pro děcka, nějak nechápu teď tu "nenávist vůči systému". Jeho kluk leze super, nechápu, proč s ním nechce jet na Poháry a tak brání regionální TC i přes všechna ta vysvětlování.
………..
A teď jedna otázka pro Jirku Babaču na závěr:
Připadá ti tohle jako korespondence s člověkem, který tě má snahu neustále pomlouvat?
Nemusíš na to reagovat, stačí, když si tu odpověď necháš pro sebe a zkusíš vnitřně přehodnotit své vidění světa. To, že s tebou někdo nesouhlasí, ještě neznamená, že si tě neváží nebo tě pomlouvá. Já osobně nemám problém se na závodech sejít a popovídat si o problematice dětských závodů. Koncem 2011 jsem komunikoval s Mácou ohledně chystaných změn a z dokumentů, které jsem měl možnost vidět, jsem byl nakonec rád, že se nějaký rTC vůbec zachoval. A světe div se, právě Marie byla ta, co se o bačkůrkáře rvala i přes velmi tíživou finanční situaci. Pokud už budeš chtít nějak odpovídat, pouhé „sorry“ by asi bohatě stačilo, zbytečných slov už tu padlo víc než dost. Jestli chceš dále polemizovat, můj e-mail to unese, ale nezatěžuj prosím osobním napadáním ostatní na tomhle fóru.
Morrestodpovědět 
          Re: Proběhne jen divadélko, ale žádná změna nebude. 08:31:03 26.03.2013
Morreste, sepsal jsi to hezky, víceméně máš pravdu. O důvodech, proč je Jirka Babača takový, asi nemá cenu spekulovat. O tom, jaká je Marie, také ne.
Ale víš, čemu nerozumím? Proč ČHS všechny podklady nezveřejní? Přeci sportovní lezení má nějaký balík peněz a ten se nějak rozděluje. Proč nemůže být zveřejněno, kolik kam teče?
Píšeš, že jsi viděl doklady o tíživé situace a že jsi byl rád, že se pohár zachoval. Proč se jen oznámí, že je málo peněz, a tím to končí? Pochopil bych, že je situace tíživá a že se musí šetřit. Ale proč nemají členové možnost to vidět sami? Proč jsme odkázáni jen na to, co někdo řekne? Sportovní lezení v současné době disponuje cca čtyřmi miliony nebo kolik. To je dost velký balík peněz.
Ale co se týká té tíživé situace, tak se podívej na rozpočty. V roce 2010 šlo na závody mládeže na umělých stěnách cca 350 000. V roce 2011 to bylo 400 000, v roce 2012 už 480 000. Ve 2011 tam je u lezení mládeže od partnerů 237 tisíc navíc. V roce 2012 ne. Ale zato je v 2012 připsáno plnění od partnerů ve výši 519 tisíc komisi pro média a marketing. Peněz je tedy mnohem více, než jich bylo dříve. Jak tedy mohlo dojít na tu tíživou situaci? Máš rok od roku více peněz, ale ve skutečnosti se situace zhoršuje tak, že třeba musíš rušit závody? Není to divné? Proč nemůže být znám rozpočet a proč svaz nezveřejní, kam se ty peníze rozdělily? Bohužel, takto, jak je to prezentováno, se akorát vytváří dojem, že prostředky jsou účelově přiřazeny tak, aby byl vyvolán dojem nedostatku, ve skutečnosti je ale peněz dost. Ať je Marie jakákoliv, není hloupá. Ostatně, ona může mít i pravdu. Jsme přesvědčen, že s penězi, které má, dělá maximum a i věřím, že se za rTC prala. Ovšem to vůbec nemusí znamenat, že ona nestojí za tím, že se z toho rozpočtu, který má k dispozici, oddělila částka, o které nechce, aby se vědělo. Jinými slovy - podívám se na balík peněz, projdu si, co mám hlavě za plány a nápady, v rozpočtu potřebnou částku převedu jinam, a s nízkým ropzočtem půjdu všem vysvětlovat, jak je to těžké, jak musíme šetřit a budu za hrdinu. A až budu potřebovat, tak si nějakou svojí akci povedu účetně odděleně a použiji na ní peníze z jiné části rozpočtu. Jednoduché. Neříkám, že to tak je, ale veškeré dětí v ČHS a i jednání a tajnůstkaření Marie tomu nasvědčuje. Podle struktur rozpočtu si vlastně Marie "odložila" řádově statisíce do mediální komise Reschovi, kde je nadále může využívat, ale otpicky vypadá rozpočet o ně menší. Tom platí pro všechny komise, protože v 2011 dostaly nějaké plnění skoro všichni, Resch nic. A najednou nikdo nic nedostal a 519 tisíc je u Resche. Tohle není o tom, že by Marie měla méně peněz nebo svaz jich měl málo. Tohle mi připadá jako pouhé machinace s účetnictvím a oblbování členů.
odpovědět 
           Re: Proběhne jen divadélko, ale žádná změna nebude. 11:54:20 26.03.2013
To už se tady taky všude probíralo několikrát, od partnerů je věcné plnění - jsou to cenny na závody a ne peníze.
odpovědět 
            Re: Proběhne jen divadélko, ale žádná změna nebude. 12:08:00 26.03.2013
Gratuluji, to je fakt dobrý výkon. Na webu ČHS je vypsáno cca 29 závodů. Na rTC dostaneš hrnek a propisku, takže zbývá cca 23 závodů. Nejsem si cenami jist, ale dostáváme s k číslu 22.500,- Kč. Tolik by tedy měla být průměrná hodnota cen na každém závodě na webu ČHS. Můžeš nám nějak popsat, co v této hodnotě dostanou třeba dospělí na prvních třech místech v ČP nebo co dostanou děti v ČP?
odpovědět 
             Re: Proběhne jen divadélko, ale žádná změna nebude. 12:20:51 26.03.2013
Nějaké divné počty, ne? Započital jsi dotaci pořadatelům na uspořádání závodů? Její výše pro jednotlivé typy závodů je uvedena horosvazu a každoročně se trochu mění - nic tajného. Věcné plnění jsou skutečně ceny.
odpovědět 
              Re: Proběhne jen divadélko, ale žádná změna nebude. 20:00:47 26.03.2013
Směšuješ dvě věci. Pokud je v rozpočtu napsáno Věcné plnění 519.000 a ty mi napíšeš, že věcné plnění jsou jen ceny od sponzorů, tak proč do toho mícháš nějaké dotace provozovatelům a podobně. To ty dotace dostávají ve zboží? Pokud je těch 519 tisíc ve věcných cenách, zajímá mne, kdo je kdy dostane. Pokud do toho patří i dotace pořadatelům, tak se už nebude jednat jen o věcné ceny, ale i o peníze. nějak tomu tvému vysvětlení nerozumím. Můžeš rozepsat nějak více, co jsou v rozpočtu Věcné plnění a z čeho se vyplácí dotace pořadatelům?
odpovědět 
               Re: Proběhne jen divadélko, ale žádná změna nebude. 07:29:32 27.03.2013
519 tisíc má připsáno komise soutěžního lezení mládeže nebo mediální komise? Jestliže mediální komise - tak to nemá se závodama asi moc společnýho. Proč to spojuješ dohromady?
odpovědět 
                Re: Proběhne jen divadélko, ale žádná změna nebude. 15:43:29 28.03.2013
Proč? Protože loni to bylo u jednotlivých komisí a u mediální nic, teď je u všech nic a mediální 519. Takže si nemyslím, že by najednou sponzoři odřekli a komisím nic nedali, a jiní přidali zrovna mediální komisi, ale že je to tak, že svaz převedl všechna plnění do jedné sekce, kde si je pak rozděluje podle svého. Nepřijde ti ten zlom nějaký náhlý? To je přeci nesmysl, ne?
odpovědět 
                 Re: Proběhne jen divadélko, ale žádná změna nebude. 17:08:37 28.03.2013
Změna účtování? Snadné vysvětlení.
odpovědět 
                  Re: Proběhne jen divadélko, ale žádná změna nebude. 18:03:59 28.03.2013
No vždyť o tom celou doby mluvím. Já přeci nic jiného nepsal. To jsi objevil Ameriku ...
odpovědět 
          Pane Matúš - Morresi18:15:45 27.03.2013
... komentář smazaný jako nevhodný, urážlivý, ...
Jiří Babačaodpovědět 
           Re: Pane Matúš - Morresi21:13:58 29.03.2013
Pokud měl být urážlivý onen smazaný komentář výše, pak by měl být smazán i úvodní komentář, kterým Marek Matúš – Morrest vstoupil do diskuse pod tímto článkem i s celým diskusním vláknem. Neboť byl v úplně stejném duchu!

A to nemluvě o dvojím způsobu mazání přípisků. Některé přípisky, jsou smazány celé, zatímco v případě některých je sice ponechán jejich autor, avšak jejich znění je nahrazeno tvrzením, že smazaný komentář měl být urážlivý … zajímavý dvojí metr.

Nehledě na to, že Markem Matúšem předložené údajné avšak neověřitelné (!) citace soukromé (!) korepondence jsou v naprostém rozporu s tím, co zde lživě o mě z jednání v Olomouci uvedla Marie Dichtlová výše.

Krom toho, jak se Marie Dichtlová vyjadřovala právě na soustředění repre na Smíchově, kde toto téma vůbec ani nemělo co dělat, neb s reprezentací nemá nic společného.
Jiří Babačaodpovědět 
 Re: :-)19:27:19 24.03.2013
Asi tak. Ony teda nejspis zavody samy o sobe jsou v pohode, horsi to je zrejme s rodicema zavodniku...
jx zeroodpovědět 
  Re: :-)12:53:05 25.03.2013
přesně tak....
odpovědět 

 Petice10:30:29 27.03.2013
Jó kdyby mi takhle někdo třeba formou petice poradil jak těžký mám postavit cesty na závodech v Sobotce to bych se panečku měl...
Bobrodpovědět 
 Re: Petice10:40:10 27.03.2013
Bobře, já doufal, že to zase budeš stavět ty :-) Těším se tam o to víc.
odpovědět 
  Re: Petice10:56:21 27.03.2013
Neblbni nebo se toho někdo chytne. :-)
odpovědět 
 Cesty12:33:25 27.03.2013
Ahoj,
raději bez petice...

E - kvalifikace 5, 6 a finále 7-
D - 6, 7- a 7+
C - 7-, 7+ a 8-
B - 7+, 8- a 8+

4 kategorie, 6 cest, maximálně tam malejm před finále něco přidat pro dosah a pootočit chyty a máš to rozstřelený :-)
Snad jsem to nepodstřelil...(oni jsou čím dál tím lepší)
Morrestodpovědět 
  Re: Cesty16:08:24 27.03.2013
To je moc těžký! Sepíšeme petici že kvalifikace chceme lehčí. Podepíšeš nám ji?
odpovědět 
   Re: Cesty16:47:54 27.03.2013
Já už bych ty petice opravdu raději nedráždil.

Někde se to rozstřelit musí, když je to alespoň částečně rozřazený z kvalifikace, je to fajn i pokud tu finálovku někde neodhadneš a bude jich tam moc na jednom místě. Řešit to časem není úplně to pravé. Nejhorší je to úplně podstřelit.
A navíc: Nahoru můžou, dolu musí. :-)
Morrestodpovědět 
  Re: Cesty17:05:17 27.03.2013
Vzhledem k tomu, že Bobrovy cesty patří k tomu lepšímu, co se na závodech i stěnách objevuje, strach nemám :-) Loni v Sobotce sice byla v nejmenších jedna cesta těžší a druhá lehčí, ale finálovka to rozřadila celkem dobře. Koukni do výsledkové listiny.
odpovědět 

 ...00:30:05 30.03.2013
Pane Babačo. Kdysi jsem Vás při přelézání Vašich cest na severu Moravy obdivoval. Teď vidím, že jste již hlouběji klesnout nemohl...
Vencaodpovědět 
 Re: ...19:58:55 01.04.2013
Babača snad neleze takový dardy, nebo jo??
Pepekodpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179365)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Roby Legend 8c La Gola
Geografia 7c Ulassai
Resta Way 7c+/8a La Gola
African Reggae Plus 8a+ La Gola
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu | Re: Chýba SERENE |

 Nové komentáře:
Re: Není to jednoduché | Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (19)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 357 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 314 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 283 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 282 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 253 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.