LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Trénink dělá mistry.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140243 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
Lezecké centrum Jihlava - Jihlava
Boulder centrum VUT v Brně - Brno
Lezecké sdružení Kotelna - Brno

Prodejny
HUDYsport - Olomouc
HUDYsport - Plzeň
Outdoor Centrum Rock Point Futurum - Ostrava 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Ježek v kleci!

Mára Holeček

Je to jasné, nastává předbouřkové počasí. Zatím sice ve Všetečkově pensionu na terásce panuje klid při popíjení „Plzničky“, ale vzduch už je těžký a tetelí se. Jen otázka času, kdy připluje oblohou tmavá hradba a zchladí krajinu záplavou blahodárné vody.

„Musíme vyrazit, ať stihneme něco vylézt, než nás to spláchne,“ nabádám k rychlému dopití piva a přitom juknu na svého parťáka Máru, který se honosí stejným jménem jako já. Naposledy si loknu hořkého moku, přimhouřím oči do žhnoucího slunce a vyrážíme.
Následně už naše kroky rychle sestupují Císařskou chodbou, míjíme elegantní stěnu Ameriky a zároveň obtáčíme Drážďanskou věž, která pokračuje na druhé straně semknutým údolíčkem až pod Smítkárnu. Vysoké borovice plní parádně svou úlohu a propouští skrze své větve přesně tolik světelných paprsků, kolik si přejeme. Prachovské skály v předprázdninovém období, obzvláště v pracovním týdnu, jsou klidné a naprosto bez lidí. Vychutnávám si toto hladivé ticho a vůni skal. Jednoduše nejkrásnější čas pro malebné skalní městečko.
Vyndáváme z báglu cajky na lezení a už se stoupá. Jedna cesta vylezená, vzápětí druhá, no a co dál?
„Vylezeme si hned tady tu vedle, Petra a Pavla, je to takové sjízdné X béčko,“ ukazuji prstem na mírně převislou desku, která vede téměř ideálním středem.
Lezl jsem jí poprvé před více jak 23 lety a od té doby ještě mnohokrát. Jedná se o nádhernou hravou cestu, která se jen tak neomrzí. Nasazuji lezejdy, kontroluji uzel na sedáku a jde se na věc. Vzduch je suchý, ale mazlavá vlhkost, díky změnám tlaku s blížící se změnou počasí, vylézá ve spodních partiích na povrch skal. Vlastně nic neobvyklého v letních měsících.
Cvakám první kruh a šahám ze spoďáku dlouhým nátahem do drobnějších chytů. Levou nohu stavím vysoko na drobné vlnky a pomalu se přizvedávám. Malinko se porovnám, udělám další drobný krok vzhůru a najednou prsty bez varování vystřelí z malé škrabky. Stačím si uvědomit, že letím… Automaticky hrábnu po uzlu u sedáku a lehce se zabalím. Následovala rána jak z děla. Jsem zase pod nástupem u Márových nohou a válím si držku v jehličí.

„Co děláš dopr…,“
slova ani nedokončím, jelikož mi je sama k patru přikove pronikavá bolest v noze. Podívám se na ní s nehranými obavami. Noha napohled vypadá docela normálně, ale uvnitř… a to vím, je na kaši.

„Rychle, balíme a jede se do Práglu,“ strhávám botu z nohy a bez velkých prodlev se sunu, jak Meresjev směrem k turisťárně na parkáč. Vím, že šok mě zatím chrání před vystupňováním bolesti. Jediné, co mi v tom momentu v hlavě hučí, nechci se nechat operovat v Jičíně. Sunu se jen tak po kolenech, nebo po zadnici, přitom zanechávám v písku hlemýždí stopu.


51.Oblastní ústav.... Od 12.6 začíná nový život na třech končetinách. Hip Hip hurá.

foto by © archive Mára


Po půl hodině již sedím v zadních sedačkách své Caravelly, podoben nabobovi, který se nechá vozit svým osobním šoférem.
Ustaraný pohled Máry sedící za volantem uklidňuji slovy:
„Klííd brácho, jedeme na mejdan do matičky stověžaté.“
„A kam?“ přichází odpověď přes pobrukování motoru.
„Tak to ještě opravdu nevím.“
Hledám v seznamu telefonu horká čísla a vytáčím…
„Fildo, sloužíš dneska?“
„Né mám dovču.“
„Tak Ti chlapče, právě skončila.“

Filousovi Hebelkovi přezdívám krvavý doktor a nejen tak pro nic zanic, jelikož dnes bude mít zase možnost si pošmáknout.
Ještě ten den večer jdu na sál. Zlaté ruce Fildy za hodinu spletli na mé patě ze sedmi drátů klec, něco jako když se o Velikonocích splétá pomlázka a uvěznili v něm ježka. Respektive myšlenku mi vnukl až pohled přes rameno na rentgenový snímek s daným výtvorem a samolibě spokojeného umělce. Celý akt té řezničiny byl zakončen hlubokým hlasem Alfa samce s rouškou na tváři, v podobě pochvalné ódy na sebe sama a slovy, „Fakt se mi to povedlo.“
„Zajisté File, i já jsem náramně nadšený,“ procedím přiškrceně skrze zaťaté zuby a hadičku v nose, jež mi pumpuje kyslík do útrob.
Zdá se vám, že v dnešní době ztrácí mechanický hlavolam na svém kouzlu? No vida, jsou i tací, kteří v tom stále nachází zalíbení. Mám svou teorii o nenaplnění jistých nutkání, převážně z období dětského dozrávání, kdy některým jedincům byl odpírán Merkur, nebo jiné tvořivé hry. Důsledkem toho v nich rostly agresivní sklony páchané se špetkou masochizmu, samo sebou jak jinak, než na druhých. Celá tato vyšinutost šikovně maskována pod pokličkou titulu a veřejného uznání.
Nicméně zpět na zem, kde veškeré trampoty začaly. Pata je zdevastovaná a dva měsíce si nezalezu ani nezaběhám, což převedeno do terminologie lékařské, je dostatečně dlouhá doba, za kterou musím zákonitě přijít o rozum. O expedici do Pákistánu, kam jsem měl odlétat za měsíc ani nemluvě. Jediné pozitivum, které mi někdo z mých citlivých kamarádů připomněl, zní nějak takto: „Buď rád, aspoň se letos v těch horách nezabiješ.“
Tak paráda, mám rok života k dobru a připíjím na něj.



Start do nové etapy života s vystaveným účtem za jedna

foto by © archive Mára


NEW Challenge v mém lezeckém životě. Umělá stěna Smíchoff, noví kamarádi,
nalajnované cesty s barevným značením, tréningový plán, zdravá výživa a voňavá
stolice  Samá pozitiva, na které se mohu od teď těšit...

foto by © archive Mára






Info z webu:
Vážné zranění narušilo plány Marka Holečka který se letos chystal na Gašerbrum I, vypadl nešťastně pod druhým kruhem na známé prachovské cestě spadl ze skály z výšky osmi metrů a rozdrtil si nějaké kosti v patě. Ve čtvrtek se podrobil operaci, v noze má sedm drátů a několik zpevňujících šroubů. Sezona tak pro něj nejspíš skončila.
Legendární cesta Petr a Pavel, Smítkova věž, Prachovské skály, Český Ráj , první desítka na Prachově. Udělal jí Petr "Bobuláč" Čermák z HO CC Dubí v červnu 1986 Petr a Pavel, Xb . V diskuzi spory o klasu, něco mezi Xa nebo Xb... viz komentáře od Ivoše k cestě.
Horolezec Holeček spadl z osmi metrů ze skály a rozlámal si patu
Márovo stránky MarekHolecek.cz

Těbůh

Mára   [úpravy] 22:51 18.06.2014Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Hm...00:06:11 19.06.2014
...to nasere!
..odpovědět 
 Re: Hm...14:21:31 19.06.2014
tojo, hlavně když je cizí blbost placená ze zdravotního pojištění, do kterého přispívají všichni...
..odpovědět 
  Re: Hm...14:28:12 19.06.2014
Dvojtečka odpověděla dvojtečce! Mazec!
Duhový Kamilodpovědět 
   Re: Hm...15:00:11 19.06.2014
To nejsou dvojtecky, to je pocet bodu v testu inteligence.
kamilodpovědět 
  Re: Hm...14:36:29 19.06.2014
Presne, vsechny kuraky a lidi, co nejedi nic jineho nez zeleninu, brambory a sem tam maso z farmy rovnou zastrelit, at pak nemusime platit jejich lecbu.
A vubec nejhorsi jsou ty paka, ktery jezdi autem a tim jak znamo hrozne riskuji - a my ostatni chudaci pak mame platit lecbu, kdyz se vybouraji...
odpovědět 
   Re: Hm...16:21:35 19.06.2014
nejhorsi jsou trpaslici, ty potvory vlezou vsude!
odpovědět 
    Re: Hm...17:08:28 22.06.2014
a strašně rychle se množej
odpovědět 
  Re: Hm...14:59:09 19.06.2014
az sebou nekdy trisknes na kole, nebo se vybouras v aute... nebo jen spadnes svoji nesikovnosti ze stafli, tak si na tenhle svuj stupidni comment vzpomen!
pepaodpovědět 
   Re: Hm...23:30:24 19.06.2014
Z fotek jasně plyne, že nedodržuje léčebný režim! Sebral bych mu nemocenskou...
qwertyodpovědět 
  Re: Hm...22:04:39 19.06.2014
ty seš tak blbej, že přispíváš?
*-*odpovědět 

 casto rizikove misto ale nijak caste pády00:47:05 19.06.2014
Mezi prvním a druhým je to navlhlé vetsinu roku. Ale casto se tam nepada. Bud zafunguje pokora nebo utek  nebo šáhlo. Kdyz neni podminka tak pokouset stesti je trochu magorina, ne?
Budme vdecni za varovani tady v blizkosti nemocnice a ne nekde v Himalájích kde nekteri take nezdrave pokouseji stesti...
odpovědět 
 Re: casto rizikove misto ale nijak caste pády08:38:27 19.06.2014
to je ovšem názor znalce!
odpovědět 
  Re: casto rizikove misto ale nijak caste pády15:40:14 19.06.2014
Znalec to lezl nedávno. pod druhým jsou tak veliké chyty že tam se nepadá i kdyby byly madla plné vody. Potvrzuje to i Márův popis že vyhučel o něco níže ( v tom bouldru) , tedy níže než cvakací madla.

Co z toho plyne? tím že bouldr není vysoko nad prvním tak se jednoznačně jedná (jen a pouze) o chybu jističe.
odpovědět 
   Re: casto rizikove misto ale nijak caste pády20:43:28 19.06.2014
Naprostý souhlas .... bohužel .... jistič musel mít dobrý sako.
Zdendyšodpovědět 
   Re: casto rizikove misto ale nijak caste pády21:09:09 19.06.2014
Tak hele "znalče", to sou pěkný keci v kleci. Sám sem jí několikrát lezl a nejednou sem si po druhym kruhu šáhnul rukou. Protože je to tam dost nepříjemný! Jasně že nejtěžší je zved u 1.K ale ke 2.K to nejni nijak moc zvlášť jistý lezení. čusbus
Lukáš Luk Čermákodpovědět 
    Re: casto rizikove misto ale nijak caste pády21:41:59 19.06.2014
no jo, ale chytnout se kruhu není pád na zem. stejně tak navrát o jeden dva kroky zpět do místa odkud můžeš bezpečně hupsnout do lana je také častým řešením
odpovědět 

 Podlaha?06:45:12 19.06.2014
Takže to byla podlaha z jakého důvodu? Chyba jističe? Nebo jen ke druhému daleko a pád do prvního a nebržděná podlaha?
Radekodpovědět 

 Ajaj09:12:42 19.06.2014
Je to smutné Máro, ale život jde dál, krásně jsi to napsal. Brzké uzdravení
Šudyodpovědět 

 Pata09:26:01 19.06.2014
Ať se to dobře uzdraví a sroste Máro, taky jsem si kdysi pořídil.
http://goo.gl/oTZQsA
Jirousodpovědět 

 Tvrdší ! 10:41:46 19.06.2014
Máro, tak hlavně, že ta podlaha byla jen na sádru :)  Přidej si k pozitivům, že srostlá kost je pevnější než normální !  Bude jak ze železa :)

Ne vážně , drž se a ať jsi co nejdřív fit !

Blurodpovědět 
 Re: Tvrdší ! 14:38:26 19.06.2014
Pozitivni pristup oznacovat operaci a draty za "jen na sadru" :).
odpovědět 

 RC??10:54:16 19.06.2014
alespon vime rodne cislo autora.....
odpovědět 

 moralista11:01:24 19.06.2014
...a kolik bylo těch piv, než se šlo lézt?
odpovědět 
 Re: moralista11:09:34 19.06.2014
moralisto, Ty jsi s prominutím :-(
Pájaodpovědět 

 lazari11:48:50 19.06.2014
Cert vem patu, hlavne, ze to nedopadlo hur. A hory v Pakistanu tam budou i za rok, ty nikam nespadnou :) Muzete na Offu ted alespon trenovat s Terkou Svobodovou, ktera momentalne skace taky po jedny :) At to srusta!
misakodpovědět 

 jisteni12:52:53 19.06.2014
Dojistit !
Honzaodpovědět 
 Re: jisteni13:09:42 19.06.2014
Proč???

Ta cesta má i tak dost přelezů. Proč měnit to co řadu let funguje? Jsou tací, kteří tyto typy cest vyhledávají.
Fábodpovědět 
  Re: jisteni13:12:34 19.06.2014
Cvakat to nemusis - Honnold taky necvaka a leze ...
Honzaodpovědět 
   Re: jisteni13:20:34 19.06.2014
na překližce máš jištění dost, tak co to taháš sem. Uvědom si, že tohle je pískoviště
d.odpovědět 
    Re: jisteni15:56:37 19.06.2014
Boze, trochu smyslu pro humor a nadsazku by vam takhle v pulce tydne taky neuskodilo....
Tomodpovědět 
 Re: jisteni14:36:24 19.06.2014
Na písek se nejezdí lézt, na písek se jezdí bavit...
J.odpovědět 
  Re: jisteni14:55:51 19.06.2014
a litat :)
pepaodpovědět 
   Re: jisteni23:55:40 19.06.2014
..na pisek se nejezdi ;)
bazinga
pietroodpovědět 

 rč13:45:56 19.06.2014
auau... drzim palce at se brzy uzdravi. clanek je skvele napsany, jen bych asi nezverejnoval vlastni rodne cislo na fotce s rentgenem :-) tak zdarec a at to leze!
vojtaodpovědět 

 Držím palce 13:58:31 19.06.2014
Márovi Holečkovi přeju brzké uzdravení a dodávám, že jeho léčba je (podle mě bohužel) i přesným dokladem toho, co píše prorektor UK:

"Nejrychlejší a nejspolehlivější cesta u nás je znát člověka, který rozhoduje, zavolat mu, domluvit se. Formální procedury, které by měly zajistit férovou soutěž, jsou tady obvykle jen dovršením procesu, mnohem víc se pracuje na síti známých. Není to nezbytně špatné, co se výsledků týče, protože to může leccos urychlit, usnadnit, ale principiálně to špatné je."

Viz http://casopis.vesmir.cz/clanek/o-tituly-nejde
 _Tomodpovědět 
 Re: Držím palce 14:32:51 19.06.2014
Naprostý souhlas! Článek je pro mne zejména dalším důkazem, že bez známých či korupce zde člověk nemá šanci na kvalitní ošetření...
Karel Mňauodpovědět 
  Re: Držím palce 15:07:49 19.06.2014
Filip Hebelka je doktor ale zároveň i lezec a pokud vím, tak k němu jezdí velká kvanta lezců. Filip se na zranění z lezení dokonce specializuje (na lezci měl článek o zranění prstů) a ošetřuje obětavě všechny lezce, tak ty řeči o protekčním ošetření jsou celkem hloupé.
 jirkasodpovědět 
   Re: Držím palce 15:51:45 19.06.2014
mohu potvrdit. Kdysi po zranění šlach jsem na Filipa od někoho dostal kontakt. Zavolal jsem mu a, aniž bych ho znal, hned druhý den jsem byl u něj na vyšetření...za což mu ještě jednou díky!... vlastně ano, lezci mají protekci :-)
valyodpovědět 
    Re: Držím palce 16:32:38 19.06.2014
Tak to zavidim. Ja takovou protekci bohuzel nemel a na jeho kratke vysetreni pohledem jsem cekal 3 tydny.
odpovědět 
     Re: Držím palce 21:41:40 19.06.2014
Faktor známých samozřejmě funguje všude na světě a vždy fungovat bude, aspoň myslím. Zároveň je také nutné rozlišit věci , které nesnesou odkladu a co může počkat. Zlomená pata, která otéká před očima počká tak akorát na komplikace a problémy. Marousovi přeji rychlé vrácení k životnímu smyslu.
Krvavý doktorodpovědět 
    Re: Držím palce 17:34:58 19.06.2014
Asi jak kteri. Pokud bychom meli protekci vsichni, tak vzhledem k nasemu poctu a tomu, ze je to jen clovek, byli bychom vsichni opet na standardnich objednacich lhutach. Takze vlastne mam tu protekci mozna taky kdyz to trvalo 14 dni :-)
acodpovědět 
     Re: Držím palce 22:36:53 19.06.2014
fér by ovšem bylo kdyby číslo na mistra viselo na webu a u něj by byl ceník za okamžitou konzultaci/operaci mistrem, a kdo si holt nechce připlatit, ten se bude muset spokojit s nějakým okresním řezníkem. to, že mistr "solidárně" placený ze zdravotní daně je k dispozici jen těm které si vybere (ať už na základě sympatií, příslušnosti ke skupině nebo peněz bokem) je nehoráznost.
Lukas B.odpovědět 
      Re: Držím palce 23:11:24 19.06.2014
přečti ještě jednou- byl na dovolené- jen jeho volba. Situace, kdy bude číslo na webu a zavolá mu v dovolené 5 lidí a bude se dožadovat ošetření a pak kecat, že na ně nemá čas.... nebo ty znáš nějakou zemi, kde jsou běžně na netu soukromý čísla elitních lékařů?
Myslím, že máš rodinu, představ si, že by tě někdo neustále otravoval. tak si dej 2+2 dohromady a třeba ti dojde, že jsou hodně dobrý kámoši, jezdí spolu s dětma atd...
Zábavnější je, kolik emocí článek celkem o ničem vzbudil. Marous fakt nemá co dělat a exhibuje a příště může třeba napsat, jak měl po pivu průjem- to bude komentářů.
Rodpovědět 
       Re: Držím palce 00:30:03 20.06.2014
Proc zemi? Staci soukromi zubari v CR. To zhodnotis svoje financni moznosti a vybiras v parametrech cena/rychlost/kvalita. A ano i na ty kvalitni je cislo na netu. A samozrejme to o vikendu bude stat patricne penize (nebo treba ne, kdyz jste kamaradi).
Geoodpovědět 
       Re: Držím palce 07:44:11 20.06.2014
nepotřebuji číst ještě jednou. kua, dostat se k "veřejnému statku" nepotickými cestičkami a ještě si o tom cintat pentli je poněkud chucpe, tedy, socíkově zelinářské.

hele, mě to připadá fér zrovna u těch zmiňovanejch zubařů. buďto jedeš na pojišťovnu u patlala, nebo si zaplatíš zlatý ruce, za příplatek zlatý ruce které nepotřebují pojišťovnu ve dne v noci. legálně. podobně když jsem tuhle nechal dětem vyndavat nosní mandle, tam jsem taky tuhle v modřanech legálně vysolil na dřevo a šlo to vlídně a neřeznicky.

jsem rozhodně nespravedlivý, protože to není primárně vina ani jednoho z propíraných mistrů (kteří jsou nuceni hrát v mantinelech systému), ale blbého voliče, kterej by se zřejmě hromadně posral kdyby tady byl nějaký systém méně rovnostářský, který by sice nenechával chudinu chcípat v parku před špitálem, ale za kvalitu a urgenci by bylo možno si legálně zaplatit (a zdanit).
Lukas B.odpovědět 
        Re: Držím palce 08:42:43 20.06.2014
OK, proto mi prosím najděte SOUKROMÉ číslo na p. Pirka / můžu mu volat o dovolené, stejně jako těm zubařům- určitě hned vstanou od rybníka a půjdou vrtat /, kdyby mě bolelo u srdce, taky by se mně hodil tel na Steadmana, kdybych měl zase něco s kolenem, nebo na Krejčířovou, kdyby mi vyšilovalo dítě. Jo a ještě na Fossum, kdybych si nevěděl rady v práci.
Víš Lukas B, mně jen přijde, že jsi frustrovanej, zvyklej z totáče, že vše bylo všech a každej měl nárok stejně anebo tě to rodiče takhle učili. A prosím, přečti si to ještě jednou- lékař byl na dovolené, kapito?
Rodpovědět 
         Re: Držím palce 09:23:46 20.06.2014
ne, přečti si to ještě jednou ty. po totáči se mi fakt nestejská, já ho tady nechci, to ty tady obhajuješ reálsocík systém zelinář-řezník-automechanik-doktor vše podpultově. tobě asi připadá normální aby bylo všechno všech (či za dotovanou cenu), ale ze známosti má někdo zvláštní zacházení. hele, to ti třeba připadá oukej když jeden územní rozhodnutí na barák nedostane páč je "z ulice" a druhej jo protože chodí s ouředníkem pinkat tenis?

podívej, kdyby byl mistr mimo systém pojištění, pak neceknu. to by bylo stejné jako když znám automechanika nebo advokáta kterému v případě potřeby můžu volat třeba na štědrej večer (protože jánevim chodíme spolu hrát mariáš a někdo jinej třeba ne a tak mu vednevnoci volat nemůže), ale to je jaksi nenároková služba na volném trhu, kde je to naprosto v pořádku.

cesta ven je samzřejmě ne podobné věci zakázat, ale legalizovat, čili pustit do zdravotnictví normální trh (s nějako základní mírou solidarity, aby nezaměstnaní nechcípali před vrátnicí špitálu)
Lukas B.odpovědět 
          Re: Držím palce 11:42:32 20.06.2014
Prosím, pošli mi čísla na zmiňované lékaře. Děkuju.
Pak si to celé přečti ještě jednou. Pomalu.
Děkuju
Rodpovědět 
           Re: Držím palce 16:20:19 20.06.2014
Já si to celé přečetl. Raději dvakrát:-). Pro jistotu:-). A Lukášovi rozumím, a štve mě úplně to samé.

A upřímně si myslím, že kdyby si Pirk mohl zcela legálně za vyšetření/konzultaci/zákrok účtovat kolik by jej jen napadlo, tak věřím tomu, že bys to číslo na něj na webu samozřejmě našel, byť asi ani v tom případě ne 24/7. Lidská bytost je přeci jen trochu limitovaná:-).





MModpovědět 
            Re: Držím palce 10:29:48 02.07.2014
a proč by nemohl?
odpovědět 
           Re: Držím palce 15:01:16 25.06.2014
Lukáš má pravdu. Ten kdo tu prudí jsi ty...
podpovědět 
        Re: Držím palce 21:02:46 23.06.2014
Lukáši, nevim, jestli ty to považuješ za to podstatné z tvého příspěvku, ale v mém vidění to zatraceně podstatné je: „buďto jedeš na pojišťovnu u patlala, nebo si zaplatíš zlatý ruce, za příplatek zlatý ruce které nepotřebují pojišťovnu ve dne v noci“. Hele, tahle věta je podle mne hluboce nefér. Osobně znám několik zubařů, kteří podle názoru pacientů i různých lékařských spolků ty zlaté ruce mají - a smlouvy s pojišťovnami rovněž. A některejch z nich by se tohle mohlo docela dost dotknout. Nechtěl by ses nad tím, do prdele, trochu zamyslet? Tedy pokud to tady ještě budeš číst; bohužel, všiml jsem si tady toho pozdě.
(Do zbytku téhle debaty se nechci zapojovat.)
Robertodpovědět 
         Re: Držím palce 14:22:06 24.06.2014
samozřejmě jsem se dopustil hrubého zjednodušení, za které se případným čtenářům-zubařům se smlouvou s pojišťovnami upřímně omlouvám. moje zkušenosti se zubaři jsou nevelké, k pětatřicátým narozeninám jsem si pořídil první plombu (bez pojišťovny) a od té doby furt nic, jen votvírám hubu a nechávám se hubovat že nedbale čistím.
Lukas B.odpovědět 
       Re: Držím palce 09:05:44 20.06.2014
Hele R, nevim kde pracujes. Ale ve vetsine zamestnani, a hlavne v tech, kde clovek jede sam za sebe, je dnes bohuzel dost normalni, ze se prace prolina i do dovelene. Holt socik uz skoncil, no.

Me treba spis zarazi situace, kdy se clovek dostane k doktorovi tak za 3 tydny, vysetreni trva par minut a temer na cokoliv (i pomerne vazne veci) se mu dostane odpovedi: par dnu bez lezeni, pritom mazat nejakou masti, pripadne predepsat dnes tak velmi popularni Nimesil.
odpovědět 
        Re: Držím palce 11:40:34 20.06.2014
Aha, chceš říct, žes čekal 3 týdny a doktor udělal svou práci špatně? A co měl dělat, aby tě uspokojil? Poslat na MRI, artroskopii? Není lepší to nechat spíše na něm? Když pojedeš s autem do servisu, budeš taky říkat jak to mají dělat?
Rodpovědět 
         Re: Držím palce 12:36:36 20.06.2014
Hele R, jestli ti pripada v poradku, ze ve spouste pripadu musis byt u doktora dostatecne asertivni, pripadne mit kamarady, aby ses dockal neceho jineho nez konezervativni lecby, tak mne teda ne.
Je sice hezky, ze se da jit za nekym uplne mimo system, ale pak uz neni uplne hezky, ze je treba ten system i pres to platit.
Geoodpovědět 
         Re: Držím palce 13:49:08 20.06.2014
Milé R, ty budeš doktor viď? Kdybych to nechal na doktorech, tak by můj strejde umřel. Osobní zkušenost - přijdeš na internu s podezřením na infarkt, první slovo je "tady neni zádná pohotovost, jděte si tam (= výtah, chodba, přes ulici do jinýho baráku)" K natočení EKG jsem je musel donutit. Infarkt to byl. Omluva žádná.
= Kdo nemá znalosti co má doktor dělat a neni dostatečně asertivní, nebo nemá známosti, ten často dojede na špatnou léčbu.
odpovědět 
         Re: Držím palce 16:09:05 20.06.2014
Co mohl udelat jinak? Objednat me na drivejsi termin nez se z toho stala chronicka zalezitost (to tritydenni cekani) a peclivejsim vysetrenim zjistit, co mi vlastne je.
odpovědět 
          Re: Držím palce 16:10:41 20.06.2014
Jinak samozrejme, kdyz vezu auto do servisu, tak cekam, ze ho opravi a ne ze mi ho vrati ve stejnem stavu a budou se tvarit, ze je OK ;).
odpovědět 
         Re: Držím palce 14:45:54 05.07.2014
Stejná zkušenost - na pohotovosti s kotníkem (přeskakující šlacha a nemožnost chůze) mi bylo řečeno "klid a mazat". Druhý den ráno jsem šel do jiné nemocnice a nenechal se odbýt - výsledek byl přetžený vaz a okamžitá operace.
Další zkušenost - bolest v rameni. Doktor trval na klidu, mazání a rehabilitaci. To jsem strpěl celý rok - nakonec jsem se naštval, šel k jinému. Na sonu okamžitě detekoval problém, za 3 dny artroskopie a vyřešení bolestí.
Petrodpovědět 
  Re: Držím palce 20:10:45 23.06.2014
Faktor známých ve zdravotnictví samozřejmě funguje, otázka je, zda je to vždy k prospěchu pacienta (zkušenost spíše říká ne), neb je to určitym způsobem nestandartní postup, kterej vždycky zavání průserem. A zejména ošetření zlomenin paty je téma značně kontroverzní (načasování, typ), tak jen přejme Márovi až zrovna tohle je optimální a pořádně se zahojí, bez zbytečnýho závidění snadné domluvy s lékařem.
Pártyodpovědět 
 Re: Držím palce 15:50:57 19.06.2014
Díky za odkaz, super rozhovor!
Marcelodpovědět 
  Re: Držím palce 15:53:57 19.06.2014
Njn pod druhym to je podlaha a s vymotanym pod ni. To je to lezeni bez maglajzu :)....
odpovědět 
   Re: Držím palce 16:20:54 19.06.2014
tvl riskujes... neteri tvuj prispevek ani nedoctou, natoz aby pochopili ironii, kdyz vidi ten maglajz, strhne se mela a nezachrani to ani zadny smajlik :D
odpovědět 
 Re: Držím palce 16:26:31 19.06.2014
dik za odkaz na skvely cteni.
TOAodpovědět 

 Hezky napsané06:41:41 20.06.2014
chválím, kéž by více lidí mělo tolik optimismu a pozitivní energie v těch "méně prosluněných dnech" ... Díky taky těm, kteří i přes (tu amorální) "protekci" obětavě pomáhají :-).
Staníkodpovědět 

 J. Klada09:11:56 20.06.2014
Styl neresim ...

moc nerozumim hlavnimu sdeleni...

zraneni jiste neprijemne. at se zhoji. nezaslouzi si to nikdo.

zajiste by bylo fajn kdyby kazdy pojisteny mohl dostat tento typ pece, vlastne garantovano verejenym pojistenim, tak pak uz snad jen kvalita individualnich lekaru musi byt dohlidana komorou ...

jedna se o uraz, nikoliv elektivni, planovany zakrok ...

souhlasim, ze diskutovat aspekty verejneho pojistenni je na miste, diskuze neni moderovana, lze ji tedy vlastne povazovat za verejny prostor.

NO kazdopadne, porad mi tu chybi jedna podstatna informace - PRO LEZCE -
byla to chyba jistice? byla to chyba lezce? byla to chyba obou? bylo to preceneni sil? bylo to malo koncentrace nebo respektu? proc se tedy stalo?

nic nenaznacuju, autor to dela trochu, ale nedorekne ... jak tomu predejit, kde se ptat jinde?

No kazdopadne, z vlastni zkusenosti vim, ze lezeni s jednou nohou, je skutecna vabnicka na matersky pristup

jo, to je malej bonus, pokud se tedy dobre hoji,

delal jsem to asi 7 tydnu, myslel jak to bude prima a jak posilim, ale vlastne nic moc, za dva tydny narazis na obtiznostni strop dany technickou povahou cest, zacnes neumerne rvat maly chyty diky chybejici noze, takze stejne lezes po velkejch, coz nakonec k nicemu neni,
zpetne, kdybych precetl vojnu a mir, mel bych z toho vic, myslim ...

a proc se to tedy stalo? 

diky
kde byla chyba?odpovědět 
 Re: J. Klada10:35:25 20.06.2014
Chceme znat vysku kruhu, nadlez nad nim, jednotlive vahy obou borcu, typ a stari lana (a z toho dovodit dynamicke prodlouzeni), at pak muzeme debatovat ci to byla chyba: jistice, ega, prvovystupce, piskovcovych pravidel a podobne (kdyby lezl s magem tak maga, kdyby ne tak jeho absenci). Vsechny pak exemplarne potrestat!!! Preju at to dobre sroste!
r0binodpovědět 
  Re: J. Klada16:22:00 20.06.2014
citim lehkou ironii, ale vlastne mas pravdu, proc to neni uvedeno... bylo by to zajimavy vedet, pro pouceni ...
... vzpominam na ty posledni padove kauzy z mokre Tise, ty se resily vcelku detailne ...
predni svetovy horolezec dal podlahu z osmi metru ... me by zajimalo proc, mozna by mi to pomohlo nedopadnout (doslova) stejne ... rozhlidnu se diskuzi a nejsem sam koho by to zajimalo, clanek je tady, diskuze otevrena, tak se slusne ptam.
Veta v textu:"Co delas do prde...," naznacuje ... ale nakonec vim akorat RC, pocet dratu v pate a ze na Smichove je potreba nosit slunecni brejle ...
kde byla chyba?odpovědět 
   Re: J. Klada12:40:35 25.06.2014
No ono to také může být tak, že pád normálního lezce tě zajímá, ale když čteš o popíjení plzničky a jedná se Holečka, kterého třeba já mám za tlučhubu, který je naprosto průměrný, jen to umí dobře prodat, tak je mi to šumák. Takže ne, podrobnosti mne fakt nezajímají a fakt je vědět nechci.
odpovědět 
 Re: J. Klada09:31:48 21.06.2014
Souhlas s tim, ze situace, kdy je pece hrazena pojistenim do ktereho prispivame vsichni a presto se nekterym jedincum dostava vyrazne lepsi pece nez ostatnim, je prinejmensim divna... A zajimave, kolik si tehnle protekcni socik styl najde zastancu. Jina situace by ovsem byla pokud by si clovek mohl za peci priplatit.

r0bin - neni potreba to ironicky schazovat. Stacila by strucna informace co se stalo at tomu pripadne kazdy dalsi muze predejit. Mnoho lidi na sobo maka a bere ponauceni z vnejsku. Informace o tom, jak se vyvarovat chyb, by jim v tom jiste pomohla. Takhle je ten clanek spis jen PR exhibice..
odpovědět 
  Re: J. Klada15:22:54 05.07.2014
Souhlas. Takto to bohužel cítím a vnímám jako Márovo zviditelnění, aby ho ostatní politovali, co se mu to stalo. Ale jaksi by bohatě stačila informace "Mára se zranil". Pokud už se pustil do tak detailního popisu jednoho zranění, čekal bych informaci o tom, proč se úraz vlastně stal, za úplně tu primární. Proč ji záměrně zamlčel?
Petrodpovědět 

 ...10:55:04 20.06.2014
Tak to vidíš, Máro, hezky jsi to napsal, ale nýmandům se nezavděčíš. Normální lezec si řekne "hm, njn, stane se, ještě že to dopadlo jak to dopadlo" a jde se dál. Tož hodně zdaru.
odpovědět 
 Re: ...13:41:42 20.06.2014
No nevim, ani nenapsal proč to byla podlaha, a celý to bylo že nám velkým článkem oznámil rozlámanou patu a to že díky protekci mu to dali do pořádku rychle a dobře. Aneb kdo tu protekci nemá, tomu to daj do kupy jen aby o nohu nepřišel a bude do smrti pajdat - průměrnej doktor si kvůli cizímu dovolenou nevezme ani kdyby byl jedinej v republice.
To že protekce je v našem zdravotnictví nutnost je smutnej fakt.
Nechápu proč je tenhle článek v levým sloupci, na tohle stačilo pár řádku v diskuzi.
odpovědět 
  Re: ...14:28:03 20.06.2014
proč to píše? protože kdyby o něm nebylo slyšet tak by na vejlet příští rok nedostal zadarmo ani pár fuseklí:). smutný život profesionálního dobrodruha.
Lukas B.odpovědět 
   Re: ...14:54:24 20.06.2014
lezecká komunita u nás je malá, Márův xicht pozná každej, takže kdokoli je zvědavej na jakýkoli detaily se ho jistě dříve či pozdeji může osobně zeptat, ne?
To, že o špičkovýho sportovce v jakýmkoli sportu je více méně nadstandardněji postaráno, bývá automatický asi všude a podle mýho skromnýho názoru to člověk s neušlápnutým egem ani nepotřebuje nějak schroustnout.
A chudáci různýho druhu? Ti to holt nezvládnou a následně anonymně/neanonymně plivou. To se nezhojí samo od sebe jako nějaká pata, chlapci, těžkej život neurotiků... :-)
odpovědět 
   Re: ...15:27:18 20.06.2014
Tak by to mohl aspoň označit jako PR ;)
Ještě jsem ho nepotkal a kvůli detailům za nim nepojedu. Když tu je o tom článek tak to sem rovnou mohl napsat. - Proč podlaha, chyba jističe, nabraný lano, od druhýho už podlahu zachrání jen extra hbitý jistič?
odpovědět 
    Re: ...16:24:02 20.06.2014
moje domněnka: právě proto, že jsou tu spousty lidí tak "chytrých", netřeba to tu dopodrobna rozmazávat, protože ti "chytří" stejně uviděj jen to co chtěj. Realita je taková, že od druhýho to bejvá často na hraně a svalovat jednoduše vinu na jističe by bylo ubohý (pokud se nepletu, pod cestou neni ani mírnej svah, aby jistič stihnul zkrátit pád).
Prostě takový věci se občas stanou a tečka.
odpovědět 
 Re: ...19:18:16 20.06.2014
Normální lezec by sám o sobě nepsal takovýto článek. Možná tak Bartošová ....
Tomodpovědět 
  Re: ...19:45:17 20.06.2014
to je fakt, špatně jsem se vyjádřil, místo "normální" jsem měl napsat "zdravej a neuťáplej", co si nepotřebuje ulevovat fňukáním v takovejch diskuzích. Ale když to kluci potřebujou..
odpovědět 
  Re: ...22:03:43 20.06.2014
fakt je, že to mohl nechat jen na svých stránkách, ale kdo Maru zná, ví jaký je exhibo a je prima jak tam přidal odkazy na periodika, kde o něm píšou.Představa, že třeba Messi píše sám do novin o tom, jak ho bolí noha je úsměvná.
odpovědět 
   Re: ...23:35:52 20.06.2014
uvědomte si, že bez těch EXHIBŮ byste si četli info o štrykování fuseklí ..... :-)
Slabouchodpovědět 
    Re: ...11:06:03 28.06.2014
No tak to snad ne. Je trochu rozdíl mezi tím, když někdo něco zajímavého napíše a vypráví, nebo když někdo mele jen proto, že se tak rád poslouchá.
odpovědět 
   Re: ...00:18:09 21.06.2014
jo otravnej je dost.....
Tomodpovědět 

 Tý vole...15:11:27 20.06.2014
...Marečku, to teď budeš najednou mít spoustu času zajít na pivo :D Nebo radši dvě!
Víc ne, nepřidělili ti vozíček ale toliko hole.
Tak pěkně srůstej, a určitě nějaký pivísko někde stihnem :)
 Tomáš F.odpovědět 
 Re: Tý vole...23:44:42 30.06.2014
Nooooo, tak konečně máme dočasnou sekretářku. Máro ať se to hojí :-)
Roman Wodpovědět 
  Re: Tý vole...23:55:08 30.06.2014
Jasně, někde nějakej Klášter určo, že?????
Roman Wodpovědět 

 recyklace Jezka06:13:04 21.06.2014
jsem se poohlidnul po webu a na Jezka je problem nenarazit ...
hoch od bobri rekyodpovědět 
 Re: recyklace Jezka16:02:02 21.06.2014
Jestli tomu dle popisu Máry rozumím tak vypadl rukama v urovni prvního nebo jen malinko nad ním...
Zajdaodpovědět 
  Re: recyklace Jezka09:05:37 28.06.2014
vis co delas takze tak ....
KARMA
odpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179370)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
JZ Komín III Prachov
Foreign Afair 6a Krraba
Shadow On The Wall 6b Krraba
Uigi Uigi 6a+ Krraba
Natural Beauty 6a+ Krraba
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu | Re: Není to jednoduché | Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (22)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 358 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 314 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 283 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 283 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 253 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.