LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Jasně že mám dobrej štand holka! Jistím tě za pěknej strom (pssst) -eček :)
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140243 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
V 16 - Plzeň
Big Wall - Praha 9 - Vysočany
Rock 'n' Wall - Plzeň

Prodejny
LANEX eshop - Bolatice
Rock Point OC Olympia - Brno
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Sonnie Trotter- první tradiční přelez Prosthetics 5.13d (8b)

Mill Creek, Utah

Poslední  dobou je v USA stále populárnější lézt odjištěné sportovní cesty v tradičním stylu.  Takže nýty pěkně vynechat a pokud to jde, založit si vlastní jištění.

Vznikají tím hodnotné tradiční cesty, ve kterých stejně jako v Anglii, často hrozí pád ne vždy končící v laně. Jednu takovou sportovní jednodélkovou cestu s vlastním jištěním vylezl v oblasti Mill Creek v Utahu Kanaďan Sonnie Trotter. Cesta se jmenuje Prosthetics a má obtížnost (5.13d) 8b. Na svých stránkách píše:“ Jedna z nejlepších "jednodélek" za 8b, které jsem kdy lezl. Závěrečný  nezajištěný úsek je dlouhý a pád shora by mohl znamenat špatnou zprávu“. 30 metrová cesta traverzuje spárou, která se napojí do stěnky s malými lištami. Cesta byla odjištěna a vylezena v 90. letech Noahem Bigwoodem.
Druhý přelez patřil právě Trotterovi v roce 2006. S nápadem vylézt cestu Prosthetics v tradičním stylu přišel Tommy Caldwell, ale doposud ho neuskutečnil.


Sonnie Trotter v cestě Prosthetics 5.13d, Mill Creek, Utah

foto by Andrew Burr


Trotter je opravdový mistr v tradičním lezení. V roce 2006 vylezl jako první jednu z nejtěžších spár světa  Cobra Crack 5.14b (8c/8c+) ve Squamish v Kanadě. O rok později se postaral o první tradiční přelez už zapomenuté cesty "The Path" 5.14 R (E10/E11) v Lake Louise v Albertě v Kanadě. V roce 2008 vylezl jako druhý po Dave MacLeodovi  Rhapsody E11. Momentálně se připravuje na expedici do Patagonie.

Zdroje:

Planetmountain.com
Osobní stránky Sonnie Trottera

Simona    [úpravy] 06:42 03.12.2009Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 paráda07:28:51 03.12.2009
Uf!
Davidodpovědět 

 moral08:21:06 03.12.2009
Sa mi tak zda, ze pripadny pad uz len z toho miesta, kde je teraz na fotke by znamenal zemovku. Dost drsne....
Ericodpovědět 
 Re: moral08:56:58 03.12.2009
A když by to nebylo na zem,vydrželo by to poslední jištění?:))fakt nářez
odpovědět 
 Re: moral10:59:02 03.12.2009
Myslím, že tímto směrem směřuje špičkové lezení (a vždycky všeobecně směřovalo) - boj člověka se skálou, s co nejmenšími technickými prostředky a s co nejméně zásahy do skály (nýty, kruhy, doktoring...)
Kuba Turekodpovědět 
 Re: moral20:42:27 03.12.2009
Je to v pohodě, kdyby skáknul, padá do měkkýho :))) ...jestli mě zrak nešálí, je pod stěnou kopice sněhu?!
Dr.bnaodpovědět 

 Vyzva09:06:50 03.12.2009
Vyzva vsem remcalum kterym prijde pet metru mezi kruhy jako mala vzdalenost.
R.odpovědět 
 Re: Vyzva09:27:47 03.12.2009
malá?
b.odpovědět 
  Re: Vyzva09:43:55 03.12.2009
i taci sou mezi nami
R.odpovědět 
   Re: Vyzva10:24:07 03.12.2009
Že borec umí, o tom nepochybuju, ale nepiloval to třeba prvně s nejtkama a pak, až se cítil jistě, to napálil bez nich, co? Jestli je 5 metrů moc nebo málo, je na delší debatu...
Willhemodpovědět 

 proc ?09:09:12 03.12.2009
Misto nekritickeho obdivu se spis ptam proc ? Samozrejme si kazdy muze delat co chce ale pro mne to je zbytecny hazard se zivotem. Je mi jasne ze jde o nacvicenou a dobre nachozenou cestu, ale i tak se mi to zda vzhledem k tomu riziku zbytecne drsnactvi na nespravnem miste.
Kdyz ho omrzel zivot tak at jde lezt d hor, kde se kolikrat jinak lezt neda. Awe proc hazardovat na zajistene ceste ? Lezeni prece neni o tom kdo zvlade podstoupit vetsi mnozstvi rizika a toto riziko pak nesmyslne / bezduvodne jeste zvysovat ..
pepaodpovědět 
 Re: proc ?09:14:27 03.12.2009
Ja to chapu docela dobre. Je to urcity stav mysli a pozitek ve vyplavenych chem. latkach do mozku. I kdyz pisu ze to chapu tak uplne to nepocopim. Jen vim ze jsou na to jine logicke pohledy.
Filosofodpovědět 
  Re: proc ?09:15:02 03.12.2009
A pokud to dela z frajeriny tak je to debil:-)
Filosofodpovědět 
   Re: proc ?11:42:23 03.12.2009
...debil ne, je to Trottel
Papoušodpovědět 
    Re: proc ?10:31:20 04.12.2009
třeba že to je nejčistčí přelez co se týče jištění?:)))
kubaodpovědět 

 Magorina09:13:23 03.12.2009
Teda za me - hazardovani se zivotem uz mi fakt neprijde jako zabava. Osobne se mi na lezeni libi uplne jiny veci nez moznost se zabit ...
Tonyodpovědět 
 Re: Magorina09:28:30 03.12.2009
Že je to trošku kokotina mě napadlo už když sem v Sharp endu koukal na podobný přelezy, kde si dávali frendy místo nejtů )). Pak přijeli do Adru a stejně jen čuměli. Určitě je to dobrej lezec, ale mě osobně tento styl neoslovuje, připadal bych si divně necvakat třeba kruh nebo bh, to už je lepší to dát solo.
George-jpodpovědět 

 rozum a srdce09:45:25 03.12.2009
Lezení není rozumné. Je to nesmysl odporující rozumu (co z toho se někam  sápat?). Tedy snášet rozumné argumenty pro jištění a nejištění je trochu mimo.
Někdo má radost z překobnání obtiží, Někdo z překonání strachu. Vylézt cestu je výzva, vylézt ji nějakým způsobem (obtížnějším) je také výzva.
Euforie z překonání morálovky je obrovská.

I při lezení odjištěných  cest vznikají úrazy a smrťáky, mudrováním "proč" skončíme u toho, že lézt je blbost. Je, ale ty zážitky, že? A tíhle se intenzifikují.
Dagodpovědět 
 Re: rozum a srdce10:22:46 03.12.2009
Lezení je blbost?!
Vůbec Tě nechci urazit, ale hlásit takové "myšlenky" je trochu mimo! Nebudu to tady rozepisovat já, ale vsadím se, že existuje nejedna knížka, diplomka, kde se lezení (bez svých extrémních podob) vyzdvihuje jako supr prostředek fyzického rozvoje (úprava držení těla třeba), socializace (budování důvěry), osobnostního rozvoje atd. atd. Přijde mi tedy škoda lezení odepisovat obecně...
Tom Krulodpovědět 
  Re: rozum a srdce10:33:27 03.12.2009
Připadá mi, že jsi ten komentář nečetl celý. Jinak bys z toho nemohl mít pocit, že je lezení odepisováno, protože je to právě naopak.
Kočkaodpovědět 
  Re: rozum a srdce10:34:31 03.12.2009
:-))) Říkáš úprava držení těla? To jsi mě teda pobavil. Zajdi na bouldrovku, tam je to samej nahrbenec. V horách, než se dostaneš k samotnýmu lezení, taky ohýbáš hřbet pod báglem plným krámů atd.. Pravda, takový počítání blesků ve stěně člověka naučí pokoře, to jo. Prostě si jenom něco dokazujeme a když je kolem hezky, tím líp.
Willhemodpovědět 
  Re: rozum a srdce10:34:37 03.12.2009
Vzhledem k tomu, že jsem horolezení a lezení věnoval velikou část svého života a zažil při něm možná nejkrásnější chvíle v životě, tak to blbost je lepší brát jako sebeironii, asi...
Jasně, lze vykonstruovat co všechno lezení rozvíjí. Dokonce o nějakých pozitivních vlivech jsem přesvědčený. Ale v zásadě je to činnost nelogická, nesmyslná. Vždycky, když jsem lezl někam cestou, kterou to nejde, ač na stejné místo vedla cest, kterou to jde, přišlo mi to komické. A krásné. :-)
Ale tohle byl komentář ke komentům, pohoršujících se nad "nesmyslností" takového počinu.
Dagodpovědět 
   Re: rozum a srdce15:48:18 03.12.2009
Hele Dagu, doba, kdy já nebo jistě i jiní, četli se zaujetím tvé zajímavé literární příspěvky, je pryč. Komunita na LEZCI se jaksi přetvořila v něco, co já už nechápů :-))
Raškinodpovědět 
 Re: rozum a srdce12:08:36 03.12.2009
lezeni je krasny kdyz je bezpecny. nepotrebuju zbytecne hazardovat...sportovni lezeni me bavi kuli pohybu. nelezu cesty kde hrozi zem...

za dob jeskynich lidi, byl adrenalin pro lidi pomocnik k prekonani nebezpecnych situaci, pri lovu a podobne...
neska kdyz maji lidi o obzivu postarano a jsou zajisteni, hledaji adrenalin jinde (viz blazni co tahle lezou, solujou, basejump...a podobny srakoroviny...)

taze pro me je ten clovek blazen co si nevazi vlastniho zdravi a rodiny
honza k.odpovědět 
  Re: rozum a srdce12:55:37 03.12.2009
Jsem v jedny knizce (Horolezecka abeceda) cetl docela peknej nazor, ze kdyz nekdo neco vyleze solo (a tohle k tomu ma blizko), tak je obecne povazovan za hrdinu. Kdyz tu stejnou cestu solo "nevyleze" (spadne), tak je to magor, co hazarduje se zivotem a dobre mu tak.

Ja treba jsem velky obdivovatel Osmana - ani nevim proc :-)

Jinak souhlas, ze to mohl Trotter dat rovnou solo - bo v te horni casti uz to jisteni bylo jenom tak na oko :-)
Tonyodpovědět 
   Re: rozum a srdce08:00:29 04.12.2009
Potvrzeno více lidmi. Lezu-li s lanem a jsem v místě, kde by byl pád až na zem, je to jiný (bezpečnější) pocit, než když jsem bez lana. Že je to blbost, to je jasné, ale s pocity nic nenaděláš :-).
Morálová cesta je pro mne výzva, nebo spíš pokušení. Snad proto mám svůj názor na rozumné důvody, protože sám když se moc bojím, tak si vždycky najdu tisíce důvodů, proč to nelézt (proč o to dokonce ani nestojím :-)). Pak to vylezu a je ta euforie, feťák dostal dávku endorfinů. :-)
Ale někdy je v tom opravdu rozum, dokonce bych hodně chtěl to zkusit, ale je třeba období, kdy se nesmím ani zranit, neb jsem potřeba zdravý... a nejdu.
Sólo je pak už naprostá svoboda, naprostý soustředění. Naprostá nezodpovědnost? Pak doufám, že zodpovědně nejezdíte v autě víc než 60, nepijete alkohol...
Už mlčím, jsou to jen kecy. Pocit z překonání svého strachu, manifestovaného zde cestou, ten je obrovský a nepopsatelný. Kdo neriskuje, možná má větší naději, že zemře na proleženiny v devadesáti. je-li to cílem (a proč ne?), pak je opravdu lepší nelézt raději na nic.
Lezní ma oproti jiným hazardům jednu výhodu. Ohrožuje většinou je hazardéra, nebo ty, kteří si spoluhazard vybrali. V přímém ohrožení. Řidič sejme člověka, který je pozorný a opatrný a který o jeho adrenalín nestojí. Je sice možný, že tenhle nebo podobný spadne na hlavu nějakému vyznavači bezpečného lezení, ale moc pravděpodobné to není. :-)
Dagodpovědět 
  Re: rozum a srdce13:58:20 03.12.2009
Honziku, tak tymto si u mna tak trochu klesol... :/
tah-sha-tungaodpovědět 
   Re: rozum a srdce10:33:59 04.12.2009
je to blazen, a vsichni podobni co podstupujou riziko vlasni smrti
honza k.odpovědět 
    Re: rozum a srdce15:33:22 04.12.2009
Ty jo, jenže v tom jsme namočený všichni už od narození :)
Piškotodpovědět 
    Re: rozum a srdce15:55:03 04.12.2009
a preto stale jazdis na Skode 105, ze? :}
tah-sha-tungaodpovědět 
   Re: rozum a srdce10:34:34 04.12.2009
vědomě
odpovědět 
  Re: rozum a srdce14:16:09 03.12.2009
Taky nelezu cesty kvůli adrenalinu, ale i na sportovce i když nejsi magor a vše děláš správně se dá zemřít.
Martinodpovědět 
  Re: rozum a srdce15:26:32 03.12.2009
Já si teda myslim, že von blázen určitě není a naopak ví naprosto přesně co dělá a hlavně proč to dělá. Lidé, kteří lezou "tradiční" cesty anebo třeba sólujou, to myslím docela dobře chápou. A lidé, co lezou jen po nejtkách (přičemž na tom rozhodně nevidím nic špatného) - od těch bych se slušelo říct: tomu nerozumím - a né hned že je někdo blázen. Jinak vyjadřuju souhlas s Dagem.
ondra ho.odpovědět 
  srdce jo? normalni chemie18:22:27 03.12.2009
jo spravne, je terba to rici naplno, je to adrenalinova fetka co si de jenom pro svoji davku:). Fyzicky vykon poda jen s vidinou chemickeho strikance co se dostavi na vrsku. Na druhou stranu proc ne, treba je vopustenej sirotek a ani jeste nema vlastni rodinu, takze kdyz mu ujedou kopyta, tak jedina opustena matka bude ta na bouldrovani.
Mno ovsem zase pak nejni jeste reprodukovanej, ze jo... coz je zasadni zanedbani zakladniho podvedomeho cile kazdeho spravneho mladeho muze:). Proste zda se ze oboji je spatne...
Pripustme tedy ze je mozna i magor. No kurna tak to je tu preci spravne na www.lezec.cz! Podle me je uplne normalne docela dost hustej!:)
lacoodpovědět 
   Re: srdce jo? normalni chemie11:31:03 04.12.2009
:))))
Thumbs up!
odpovědět 

 Tommy Caldwell rulez!14:47:04 03.12.2009
Nejvetsi borec je ten Tommy Caldwell, ktery "prisel s napadem vylezt cestu tradicne, ale dosud ho neuskutecnil":-)
odpovědět 

 Free solo s lanem?15:22:37 03.12.2009
Free solo s lanem? Nebo na opravdový free solo celý cesty nemá, tak si 3/4 odjistí a přesóluje jen kousek? Hmm, tak holt asi "bez nýtů, a páč to nejde pořádně odjistit, tak holt část cesty free" tj. klasická vražda... V.
odpovědět 

 :-)))16:38:05 03.12.2009
Od začátku až do konce jsem se pobavil :-))) Děkuji mnohokráte, dnes jsem to potřeboval :-)))
Jíraodpovědět 
 Re: :-)))00:08:28 04.12.2009
Výbornej směr. Přesně to zapadá do cyklického vývoje lezení. Nejdříve se sekaly stupy, potom se lezlo sportovně (= bez dláta a sekery). Následně se začaly zatloukat skoby a používat karabiny, aby došlo v dalším vývoji k jejich zavrhování. Potom započala éra nýtových žebříků a technického lezení, aby ji počátkem 80tých let nahradil styl RP, OS... V horách byl expediční styl nahrazen stylem alpským. Už před jistou dobou to začalo hnutím za ochranu spár před nesmyslným nýtováním (a já tomu tleskám). No a teď, když sportovní cesty už trošku nudí, nastává osvěžení v podobě opakování těhle cest bez nýtů a borháků s vklíněnci bez kladiva. Prostě jenom čistší hra v podobě další gradace obtíží. Souhlasím s Dagem, že lezení je činnost nesmyslná a nelogická, ale asi právě proto mě tolik baví. Pochopitelně moje zábava se odehrává převážně v podstatně nižších stupních klasifikace a za takového stavu jištění který odpovídá mým schopnostem.
motákodpovědět 
  Re: :-)))08:45:16 04.12.2009
Když riskuješ uplně všechno maximálně tě to uvolní a všechny nesmysly a starosti který se ti doted honili hlavou jsou ve srovnání s možností smrti naprostý nic a na určitej čas mizej máš v sobě najednou klid a jsi štastnej nejni to jenom chemie má to trošku hlubší význam at už si to uvědomujeme nebo ne ve srovnání s vpodstatě "atletikou" v nejtovačkách je to nesrovnatelný. Málokdo na to má a je ochotnej všechno riskovat kdo nešel nikdy dobrovolně na dřen ten by to neměl komentovat neb neví vo co de.
Tonyodpovědět 
  Re: :-)))12:34:44 04.12.2009
Motáku,
nesmyslné nejtování...myslíš jako na ivanově skále :-).
Brendyodpovědět 
   Re: :-)))17:18:18 06.12.2009
Ivanově skále?
motákodpovědět 
    Re: :-)))17:33:36 06.12.2009
Jestli myslíš Ivanskou skálu v údolí Javornického potoka tak tam jsem před 15 lety umístil jednen nýt (můj první v životě). Lezl jsem tehdy asi rok... Nýt rozhodně nebyl ve spáře a někdo (?) ho spolu asi se 3 skobami po pár týdnech ukradl. Vrcholová komise tehdy asi nezasedla, aby mi tu cestu neuznala...

Abychom si rozumněli, osadil jsem v životě docela dost kruhů, nýtů i borháků a nejsem a priori proti nýtování. Jenom ty nýty a kruhy (po určitém vývoji) osazuju tak abych nechal nějaký prostor pro psychickou stránku lezení. Nedávno jsem lezl v polských Sokolikach spáru za 6- s nýty po 1,5 metru. Nechtěl bych takových spár potkat víc.
motákodpovědět 

 co kdyby12:02:41 04.12.2009
Co kdyby mu došlo magi nebo se necejtil na další krok? No tak si cvakne nejt nebo borhák kterých má cestou dost. Měl to dát solo, to bi mělo tu správnou váhu.
jojoodpovědět 
 Re: co kdyby16:52:40 04.12.2009
Co bY chtěl, co bY chtěl...
Zdeněkodpovědět 
  Re: co kdyby09:42:19 05.12.2009
Proste to nemá v hlavě v pořádku.
jojoodpovědět 

 nechápu12:05:55 07.12.2009
Jediný koho nechápu, je jistič. Jako když si někdo chce sólovat a zabije se u toho, je to jeho boj, jeho rozhodnutí. Ale co chudák jistič, když se před ním kamoš rozseká? Už jenom ten pocit, ufff. Jako jasně, že do toho jistič šel s vlastní vůle, ale stejně....
Zuzuodpovědět 

 Tešim se ...11:09:38 08.12.2009
... až se na lezci dočtu "Poslední  dobou je v USA stále populárnější lézt bez bílého prášku na rukou...". Pískovcoví klasici budou moci v hrobech klidně spočinout a ti co v nich již jsou, nebudou se muset obracet...
TCodpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179370)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
JZ Komín III Prachov
Foreign Afair 6a Krraba
Shadow On The Wall 6b Krraba
Uigi Uigi 6a+ Krraba
Natural Beauty 6a+ Krraba
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu | Re: Není to jednoduché | Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (22)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 358 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 314 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 283 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 283 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 253 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.