Ták, ještě sehnat žebřík, máme ho? Jo, Franto podrž to...
Vím, že budu zase bit, někdo to prý ale napsat musí. Hop nemůže, protože inspirován Camp 4, píše poutavou knihu o Bouldercafé, Jirkas zase někde vědecky vibruje a Standa určitě brousí po serverech nevalné pověsti... :o)
Tákže si to vyžeru já.
Velmi pozorně jsme naslouchali všem Vašim názorům a připomínkám a bylo vcelku snadné najít rozumný kompromis. Dalším vodítkem pro nás byl i průmět ankety, jenž běžela vpravo dole. Nic není definitivní, za rok budeme moudřejší, každá Vaše připomínka je vítaná.
Dovolujeme si Vám předložit pravidla žebříčku pro rok 2007, nastaveno to bude následovně :
OS +122
Flash +53
RP +10
PP +0
RP 2.pokus +14
PP 2.pokus +6
RK -51
U zadávání přelezu cesty zůstává na přelezci a jeho svědomí, jakou obtížnost zadá. Jak řekl velmi výstižně Petr Resch: "Učme se poctivosti."
Měli bychom asi ujasnit pojem druhý pokus, neboť řada z Vás měla pochybnosti o správném pojetí tohoto pojmu. Lezec to chápe a bude vyhodnocovat následovně.
1. pokus je vždy OS nebo Flash.
Další pokus má vždy pořadové číslo 2, další 3, atd.
1. pokus PP, RP bude Lezec zohledňovat jako pokus druhý, i když si myslíme, že tato volba je chybná a jedná se o standardní Flash. Pokud bude tedy v kolonce počet pokusů zadáno číslo 1 nebo 2, bude to považovat za druhý pokus a k příslušnému stylu bonusovat. Nicméně tato volba samozřejmě zůstává.
Pokud si někdo myslí, že druhý pokus je i po celodenním nacvičování cesty s horním lanem, nechť si to klidně zapíše. Nikdo na Lezci nebude Vaše přelezy zpochybňovat ani kontrolovat. To vše necháme jen na Vás. Je to o poctivosti k sobě samému.
Poslední změnou je upravení stylu RK a to o -51 bodů.
RK je styl, kde jsou, zkráceně řečeno, procvakány expresky a cesta je vylezena v kuse. Podotýkám, že expresky musejí být zapnuty z pozice, nikoli šáhlem. Pokud nejsou, nejedná se o ani o RK, ale to jsme opět u té poctivosti...
Žebříček je hra, nedůležitá, neobjektivní, zbytečná. Ano všichni máte pravdu, ale proč si nehrát?
Hodně zdraví.
Azbest [úpravy] | 10:28 09.03.2007 |
Výsledky ankety | 11:13:09 09.03.2007 | No podle výsledků ankety by to spíš mělo být 132 :-) | honza | odpovědět |
  | Re: Výsledky ankety | 11:44:26 09.03.2007 | Vubec nechapu smysl ankety, protoze co ja vim tak vysledky dopadly uplne jinak!! A rovnez nechapu smysl predeslych diskusi, kdyz si to ve finale udelas stejne tak jak chces ty! Cao Majkl | majkl | odpovědět |
  |   | Re: Výsledky ankety | 12:04:51 09.03.2007 | Zdar Majkle,
Včera jsme se nad tím dost zamýšleli (protože čas běží a už to chtělo fakt rozlousknout) a pochody, teda ty myšlenkové, vypadaly jednoduše a asi takto:
Anketa zhruba +129 a jelikož nám šlo o hledání jakéhosi ideálního stavu, tak jsme si řekli, co kdybychom to dali o par bodíku ještě méně a uvidíme, jak se to promítne a jaké to vyvolá diskuze po této zhruba roční zkoušce.
Pokud se to nebude líbit, tak to změníme, jak psal Azbest jsou to takové kosmetické úpravy, která lze opravdu změnit lusknutím prstu tudíž to není žádné dogma.
Pravidla nemusí být třeba stoprocentní a cestu dále budeme hledat, ale jsou pro všechny stejný.
Nelezte pro body, ale s chuti a pro radost a uvidíte, jak budete dobrý.
| JirkaS | odpovědět |
  |   |   | Re: Výsledky ankety | 12:19:32 09.03.2007 | Dobrý kluci! Hlavně že to je. Jak jsem Ti Azbeste říkal v Praze. Udělej to a s nikým to už neřeš a uvidíš, že to bude ok. Je spousta lidí co destruktivně kritizujou a žádná přidaná hodnota z nich nevypadne. Neni dobře se babrat v takovej kritice. Změny v bodech podle mě správně, tedy OS s bodama dolů, protže OS ve své čisté podobě existuje tak v 10% případů.
Dobrý póčo, co plánujete na víkend? | Smržák | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Výsledky ankety | 12:40:59 09.03.2007 | zdar woe:-)
souhlasím s tím co jsi psal - hodit to tam a nějak bude - hlavně že se něco děje...
ad víkend: je to jasné v neděli se potkáme:-) jestli jsi tedy nezměnil plány... | BB | odpovědět |
  |   | Re: Výsledky ankety | 14:25:54 09.03.2007 | Stav byl 3 stupně, já navrhoval 2 stupně, výsledek je 2,5 stupně. Co jsem si udělal podle sebe? Majkle neblázni. Měj se fajn. | A. | odpovědět |
  |   |   | Re: Výsledky ankety | 15:35:07 09.03.2007 | Priste navrhni -3 (minus tri) stupne a... dle tehle logiky muzes OS v zebricku zrusit, nevadz OS=RP in this case. Jinak, Majkl ma pravdu, ta anketa byla zajimava, ale ve vysledku zcela zbytecna | laco | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Výsledky ankety | 18:14:14 09.03.2007 | Tak to není.
Anketa rozhodně BYLA jedním z faktorů, kerý měl vliv na výsledné rozhodnutí, ale její výsledek nebyl jediný ukazatel. Věřím, že jsme tím nikomu až zas tak neblížili. Zkusíme to na rok uvidíme. | Hop | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Výsledky ankety | 11:03:18 10.03.2007 | 3 Stupně = jeden tábor, 2 stupně = druhý tábor. Všichni ostatní někde mezi. To -3 ani nemůžeš myslet vážně :o) | | odpovědět |
Žebříček 2007 | 12:48:30 09.03.2007 | Ahoj.Kdy hodláte nový žebřík uvést do praxe?Rád bych se v této hře dostal před lidi s 10-ti 6a+ OS,kteří jsou momentálně přede mnou. | Zed | odpovědět |
  | Re: Žebříček 2007 | 13:08:31 09.03.2007 | Zeda, mam pro tebe smutnou zpravu, asi zustanes jednadvacatej. Jo a nepodepisu se , abys me vzal zase nekdy do Jury:) | anonym | odpovědět |
  |   | Re: Žebříček 2007 | 13:25:53 09.03.2007 | Čus Anonyme
Plovouci rok je jakžtakž o.k.Já měl spíš na mysli rok 2007 z kterýho se časem samozřejmě stane taky rok plovoucí. | Zed | odpovědět |
  |   |   | Re: Žebříček 2007 | 14:02:34 09.03.2007 | dyt je teprv brezen! Si to prepni na "vse":)), taky tam mas tam jen 8 cest, pocita se 10 | | odpovědět |
RK | 08:34:37 11.03.2007 | Co je presne za styl RK? Jako ze si cvaknu expresku ze zeme rukou? | tvuj tata | odpovědět |
  | Re: RK | 08:07:07 12.03.2007 | Toto kdysi psal Bída
Na počátku byl Kurt Albert, který v 70. letech začal kreslit červené body na nástup starých hákovaček, které se mu povedlo vylézt bez chytání skob a bez zatížení jistícího řetězce, to jako bez pádu. A že to nebyly jen nějaké puntíky, dodnes jsou v Juře patrné a mají průměr okolo 10 cm. Z toho vyplývá pojmenování Rot punkt = RP. RP znamená vylézt celou cestu nebo lanovou délku bez pádu a to buď k danému konci cesty - řetěz, slaňák, anebo popř. mezi přirozenými odpočinkovými místy, tzv. no hand resty. Byly i spory, co to takový no hand rest znamená, protože se našli i tací, co po pádu zaklínili nohu v sousední spáře, pustili se rukama, prohlásili nohand a lezli dál. Jako nohand pro styly se bere takové místo, kde se dá pohodlně odvázat a stáhnout lano z jištění nad sebou. Při RP si lezec zakládá sám jištění, což v případě jištění vklíněnci a smyčkami znamená velmi veselou záležitost:)Po každém pádu se začíná ze země nebo no handu a lezec by měl z cestu odstranit založené jištění. PP: Je-li jištění už založeno (nacvakáno) a cestu lezec přeleze bez pádu, jedná se o styl PP. Po každém pádu lezec stáhne lano z jištění nad sebou, jištění nechává v cestě. V dnešních moderních cestách visí expresky nastálo a někteří lezci nerozlišují mezi RP a PP. On sight: Podaří-li se lezcovi dát cestu RP, nebo PP na 1. pokus bez pádu, aniž by měl o cestě nějaké informace (nikdo mu neradí, nikoho neviděl), jedná se o styl OS. Flash (občas používaná zkratka OSF) znamená, že lezec dá cestu na první pokus ve stylu PP nebo RP a má o cestě nějaké informace - někdo mu to vyradí, viděl někoho na videu či před chvílí nějakého lezce. Poctivci by si ještě měli psát Flash a Flash-PP, OS a OS-PP. Skutečné OS prý při používání magnézia neexistuje. Není to zas tak úplně pravda, protože bývá obílené i to, co nebere, či nějaký vtipálek obílý špatný směr. RK znamená, že se lezec ihned po pádu nechá spustit na zem (nebo no hand rest) a lano zanechá v dosaženém jistícím bodě. Další pokus začíná ze země, či nohandu a část cesty tak vlastně leze jištěn shora, nad dosaženým bodem odspoda. Doleze-li takto celou cestu bez pádu, je to styl RK. Při vylezení celé cesty bez pádu s horním jištěním se používají zkratky RC nebo TR (Top Rope), tento styl má minimální sportovní hodnotu. Dle kvality se styly řadí takto: 1. OS 2. Flash 3. RP 4. PP 5. RK 6. TR Pak ještě existuje styl zvaný frankenjurský: přijde bouzek s teleskopickou tyčí a procvakne 1. až 3. nýt, zbytek cesty tvrdě odsedí a nacvaká presa, lano stáhne tak, aby zůstalo v 1. až 3. nýtu, po 1. až 57. ostrém pokusu cestu přeleze a zapíše si ji jako RP:)) Kotli zdar! | | odpovědět |
  |   | Re: RK | 06:37:48 13.03.2007 | Když už tu nějakej pacient použije můj komentář nebo co to kdy v minulosti bylo, měl by se podepsat. Já sám nevím, kam a kdy jsem tohle napsal. Naštěstí se můj názor na definici stylů nezměnil. A když už mě taháte do debaty o změně bodování, tak si také přisadím. Snížení bodů za OS je lobby OS dřeváků a PP onanistů. Dále si myslím, že by spoustu lidí mělo dostat výpověď nebo by se jim měl snížit plat. Civilky už nejsou a je vidět, že se v práci nudou kopete do prdele:-)) A teď nestihnu trolejbus a musím jet do fachy na kole, hadi... | Bída | odpovědět |
  |   |   | Re: RK | 10:39:28 13.03.2007 | To jsem sem hodil já a podpis jaxi utekl. Tak to se omlouvám. Myslím si, že jsi to tenkrát vystihl přesně !
Lobbysta onanista dřevák. | Azbest | odpovědět |
  |   |   | Re: RK | 11:56:44 13.03.2007 | :):)cus deathmetalaku, me nevyhodi! mam dva roky prazdnin! | laco | odpovědět |
Trochu nelogické | 19:25:36 14.03.2007 | Celkem je mi jedno, kolik bodů mám za jakou cestu, ale přijde mi trochu nelogické, aby byly i mínusové body za cestu 4- RK a lehčí. | :-) | odpovědět |
  | Re: Trochu nelogické | 23:42:09 14.03.2007 | možná to mají kluci vymyšlené tak, že do mínus bodů se dostat nemůžeš a dostaneš nulu. každopádně divné by to bylo. už jen proto, že za AF je 1 a RC 0 bodů. | jena | odpovědět |
  |   | Re: Trochu nelogické | 23:45:13 14.03.2007 | Tak teď jsem to zkoušel - 3 UIAA ti fakt hodí -21 bodů. To mi přijde nedomyšlený. | jena | odpovědět |
  |   |   | Re: Trochu nelogické | 13:24:54 30.03.2007 | Díky za upoznění na chybu v počítání žebříčku, kterou jsem opravil.
Na druhé straně, kdo leze 3- RK, si nic víc než mínusové body nezaslouží :) | Hop | odpovědět |
|