LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Umíš jistit? Jasně, viděl jsem to na YouTube.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140281 cest
Nové přelezy:
Loose Cano 7b
Ajo En Vag 7C
Hammer Kin 7c
Mucho Tron 7b+
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+

Stěny
Horolezecká stěna Staré Hradiště - Staré Hradiště
DDM Sova Cheb - Cheb
Squash Arena Liberec - Liberec

Prodejny
HUDYsport - Frýdek - Místek
Rock Point - OC Olympia - Olomouc 7
2D chyty - Praha 6

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Ve Frankenjuře po vlastním jištění

Německý lezec Heiko Queitsch vylezl  Fight Gravity a Chasin the Train jenom po vlastním jištění bez použití nýtů.

Vypadáto, že budeme muset do žebříčku přidat další lezeckou disciplínu – greenpoint? Ne teď vážně. Stále častěji se ve sportovních oblastech objevují lezci, kteří  si raději procvakají vlastní jištění než nýty, viz přelez cesty Black Bean Arnaudem Petitem.
I ve Frankenjuře se tak děje. Němec Heiko Queitsch vylezl tradičně dvě staré známe sportovky  Chasin the Train a Fight Gravity, viz video.




Simona    [úpravy] 08:43 08.11.2011Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 GP09:18:02 08.11.2011
Zařadit styl Greenpoint je dost dobrej nápad :-)
Ondrasodpovědět 
 Re: GP01:31:40 12.11.2011
Tohle NENÍ "Greenpoint", tohle je jenom "Traditional" alias "Trad". Smysl takhle jistit má hlavně ve spojení s "trad route". Na youtube se pod "trad climbing" toho dá najít dost, tak si to posuďte sami.
Pokud je Greenpoint vnímám ve smyslu "nezanechat po sobě stopy", tak je to primárně o lezení bez Mg a pak o lezení pomocí vlastního jištění.
Tvrdit u cesty, kde každej chyt svítí bíle na desítky metrů daleko, že je to Greenpoint ... se spletl a chtěl napsat Whitepoint.
Uzlarodpovědět 

 GP styl na preklizce09:29:39 08.11.2011
A dulezite je GP radne natrenovat. Proto obcas na lezeckych stenach uvidite zvetsene diry pro chyty do kterych snazivci protlaceji mikrofriendy!
torousodpovědět 

 Čisté lezení09:40:08 08.11.2011
Řekl bych, že je na čase uřezat nýty a borháky. Přesně tak, jak to udělal Arnold se skobama, když tamní cesty přelézal RP.
Kuba Turekodpovědět 
 Re: Čisté lezení09:52:35 08.11.2011
bravo, to je styl hodnej správnýho nájezdníka. Eště bych sprznil místní selky a vytrhal dopravní značení, když už teda freestyle :-)
Papoušodpovědět 
  Re: Čisté lezení02:56:59 11.11.2011
Papousi co se ti furt nelibi? Kdyz proste na to nemas nervy-moral, tak to nelez, sbirej houby, chytej ryby, ne? :-)
hahaodpovědět 
 Re: Čisté lezení09:57:40 08.11.2011
jestli na to šel taknějak bez nejtů odspodu (aspoň dobyvatelským OS+AF stylem), tak se o tom dá diskutovat. jestli po nacvičování a přelezech s použitím nejtoví, tak je to jen taková manýra. a to píšu s tím, že lezeme o asi šest stupňů hůř (a to nepočítám plusy a mínusy)
Lukas B.odpovědět 
 Re: Čisté lezení10:32:24 08.11.2011
jo vytrhej to vsude, to urcite povede k vetsi kvalite cest a krase skal, pak se to zas prejisti a mozna pak pride dalsi inovator a napodobi te, takhle naveky,vzdyt muzes na solo, napis na lezce a pride se podivat vic nez par lidi
ladjaxodpovědět 
  Re: Čisté lezení09:02:26 09.11.2011
No vzhledem k tomu,že Heiko leze v Juře prváče, a hodně, tak bych řekl,že tohle už před lety vylezl s hákama. Tak že manýra dle vzoru Ceüse před nedávnem.Tam to bylo kolik? 8b+? Kdyby vytnul prváč po vlastním,tak bych to chápal,ale takhle? Jako že je lepší než Albert, nebo Saxofonista?
odpovědět 

 GP09:52:40 08.11.2011
Je to nesmysl.Akorát se ničí skála.
Jura.odpovědět 

 GP10:03:50 08.11.2011
Super Simčo, že jsi to sem dala. Docela bych se k tomu chtěl vyjádřit. Podle mého názoru je to je GP v Juře  Grand Píčovina. Zřejmě se Haiko zhlédl v Petitovo přelezu v Ceuse, to byla trochu jiná liga.
Pokud by se tohle mělo stát standartem v oblasti s ne příliš pevným vápencem, tak potěš koště. Víme jak to v juře v sezóně vypadá a pokud by jen pět procent lidí se začalo pokoušet o nějaký pseudočistý styl byla by to pro skálu katastrofa.
Docela u mě Haiko klesl, dělá občas v Juře pěkný nový cesty, ale zviditelňovat se tímhle, kvůli sponzorům je trochu mimo.
 jirkasodpovědět 
 Re: GP10:08:50 08.11.2011
Tak nějak.
Willhemodpovědět 
 Re: GP10:11:40 08.11.2011
Něco takového také slyšel Arnold, když vytloukal staré skoby po svých RP přelezech.
Kuba Turekodpovědět 
  Re: GP10:22:06 08.11.2011
...;-)
Willhemodpovědět 
  Re: GP02:59:07 11.11.2011
Historie se opakuje:-)
hahaodpovědět 
 Re: GP10:13:49 08.11.2011
tak nejak, dva tri pady do vklinecne v doure a Jura pude do pi.. kdyz se zacnou opicky opicit. Hlava nebere.
l.odpovědět 
  Re: GP03:02:41 11.11.2011
tak nejak, dva tri pady do vklinecne v doure a Jura pude do pi.. kdyz se zacnou opicky opicit. Hlava nebere.

Nene, napis to uprimneji, do vklinence se nam moc skakat nece, a tak by jsme meli mene tras, smeru, bo jak se tomu v dnesni hantyrce projektantu nadava:-))

Ostatne podobna argumentace tu uz byla na pisku s mg ...realita? Je uz v petkovejch klasikach a nekdo nekde psal ze uz videl zaprasenou trojku.
hahaodpovědět 
 Re: GP10:28:23 08.11.2011
Jirko, přesně tak nějak jsem to chtěl napsat už pod článek s Arnaudem Petitem.
Lízt po vlastním na vápně ať už v Ceuse nebo v Juře je prostě totální prasárna pro sponzory ve jménu OUTDOOR..
A výkon? V obou případech asi stejnej, jako když šestkař vysóluje trojku..


 Luky Jeřábekodpovědět 
  Re: GP10:39:54 08.11.2011
Souhlas. A vidíš, jak se Petitovo videjko ujalo, má dalšího následovníka. Je pravda, že jsem se na to díky tomu, že to byla fakt těžká cesta a velký odlezy díval smířlivě, skoro mi to přišlo jako sólo. Protože dávat frienda mezi dva krápníky na to nemusí člověk bejt ani fyzik aby mu bylo jasný, že to není dobrej nápad.
V tomhle případě je to fakt mimo.
 jirkasodpovědět 
   Re: GP15:38:46 08.11.2011
Tyvogo to je komentářů:) Víc než když se ničí český pískovec:) Hele, viděl jsem různý vápno a nepřišlo mi, že by se někde dalo ničit frendama aspoň teda né kapsy. Akorát snad v Radotíně je to spíš trochu šmrnclý do písku a víc zrnitý. Jinak ještě samozřejmě ty krápníky a pak takový ty lego kostičky co padají časem samy. Je to geologicky docela zajímavý. To je ta stejná Jura, kde lezou domácí spáry s vklíněncema hned vedle těch vynýtovaných stěn s dírkama?
Jinak o nacvičený cestě s horním a přelezu po svým (jestli je to tak) si myslím, že je to možná splněný sen, ale ono lezení cest po vlastním a zkoušení jejich lezení po vlastním přichází až pak.
 martanodpovědět 
    Re: GP17:03:16 08.11.2011
Asi jó, jestli jsou tam jenom malý vostrý tenký dírky, tak by to v masovém měřítku byla opravdu hovadina.
martanodpovědět 
 Re: GP10:51:25 08.11.2011
Presne, tohle je fakt ko*otarna na n-tou. Smarja, pokud chci lezt po vlastni, tak prece jezdim do hor a ne do sportovni oblasti. Navic je to naprosta prasarna vuci skale, zahucim, friend se roztahne a rup, je po skale a ze 7ky je 5ka. Tohle fakt neberu. Ono jina liga by byla to delat jako prvovystup, ale honit si ego v Jure, no nezbyva, nezli se pousmat a doufat, ze se to nerozsiri. Mozna to je mysleno ale jako for cele....
upmanodpovědět 
  Re: GP17:30:07 08.11.2011
Ze sedmičky pětka ? Tak to beru ! :)
yakuzaodpovědět 
 Re: GP11:34:52 08.11.2011
Taky se přidám, taky mi to nepřijde moc košer. Ale přiznám se, že video s Arnaudem mi nijak nevadilo...

Přemýšlel jsem, čím to a vzpomněl jsem si na „argumentum reductionis ad absurdum“, což je taková právnická pomůcka pro výklad. Wikipedie ji definuje takto: „Jestliže určitý výklad vede v jednom případě ke zjevně nepřijatelnému, absurdnímu závěru, pak je tento výklad třeba pokládat za nesprávný i v jiných případech, resp. jsou-li možné dva výklady a dokážeme, že jeden by vedl k absurdním důsledkům, pak je správný výklad druhý.“

Tak když to zredukujeme ad absurdum a představíme si jak budou po pár nájezdech vypadat šestky a sedmy – půlka vojetá a půlka volámaná, hází to trochu jiné světlo i na borce z Ceuse. Asi není třeba se bát nějaké masovosti – komu by se chtělo padat do vlastního, že.. :) Ale byla by škoda i jedné zničené pěkné cesty, navíc takové klasiky.

A ještě dotázek – nějak mám termín „greenpoint“ spojený s „nejčistší možnou“ formou lezení, tj. bez mága, lezeček, lana... ale už vůbec nevím, kde jsem k tomu přišel a Google mlčí – možná, že si ze mne jen někdo v dobách mých začátků udělal srandu. Ale docela by mne to zajímalo, protože na Srbsku jsou zeleně otečkovaný skoro celý plotny na Bláže..
bejbsodpovědět 
  Re: GP11:57:32 08.11.2011
myslím že to je taková roztomilá obzvláštnost z Pletanova Kršnovského období, kdy psal všeliké planety o indiánech s lukem a šípem a o puškách, a zvedl sekeru protimaglajzové svaté války na Srbsku, a přelézal cesty bez maglajzu bos a chtěl aby to všichni dělali zrovna tak.
Lukas Bodpovědět 
   Re: GP11:58:46 08.11.2011
ale kuš, panflety, ne planety, debilní počitadlo který mi furt dělá z minibagru minibar.
Lukas B.odpovědět 
    Re: GP13:29:09 08.11.2011
Nemůžeš se mu divit, když mu motáš hlavu panfletem (podle vzoru bombón) :)
P.odpovědět 
     Re: GP14:31:33 08.11.2011
se kaju. si teda za trest nedám po obědě doutník. neplačte, můžu si za to sám.
mimochodem, taky by mě to zaujímalo esli si to fakt vymyslel Pletan nebo esli takhle někdo blbnul před ním...
Lukas B.odpovědět 
  Re: GP ???? 15:03:46 08.11.2011
Moc nechapu proc to. Pettit je v Ceuce domaci a misto aby si vytvoril novou cestu po vlastnim ( smery tam jsou !! ), tak naworkuje cestu kterou jako mistnak hobluje uz desatym rokem . Na FS to neda , RP to uz ma, OS propas , tak aspon prvni GP ??? Krize stredniho veku jako u JM ??? No a Jura? Tak to uz je fakt ulet .
luk odpovědět 
 Re: GP11:57:54 08.11.2011
Souhlas. Časem eště nějakýho Einsteina napadne tlouct si svoje skobky vedle bühlerů...
Papoušodpovědět 
  Re: GP12:32:07 08.11.2011
Skoby vytloukla už Arnoldova generace. Jenže po ní přišli vrtači, a tak musí nastoupit nová generace, která odstraní lepené harampádí ze skal. Chápu pánové, že vám boří bábovičky na vašem pískovišti, ale špička už jede jinam a sedí v jiném vlaku a v batohu už nemá vrtačku.
Kuba Turekodpovědět 
   Re: GP13:09:02 08.11.2011
Turku, ty si tak mimo mísu, že už jsi tam naprosto zdomácněl.
 jirkasodpovědět 
    Re: GP13:30:12 08.11.2011
Díky, to mi docela zvedlo náladu :))
P.odpovědět 
     Re: GP15:42:56 08.11.2011
hmmm a ač jindy reaguje briskně na kdejakou hloupost, ted nic, ani nezakejhá. Třeba zas nebude tak zlej a šel do sebe ... :-)
Viktorodpovědět 
    Re: GP15:31:11 08.11.2011
:-)))
Papoušodpovědět 
   Re: GP13:14:21 08.11.2011
Turku, dekujeme za vysvetleni, zrovna ty nejlepe vis, kam jede spicka.
Petricekodpovědět 
   Re: GP13:29:22 08.11.2011
IMHO extrémy k ničemu dobrýmu nevedou, ani vrtání po 1/2 m, ani uřezávání bh v nezajistitelnejch plotnách. Ačkoliv radši lezu klasiku, s chutí si cvaknu bh když už někde nějakej je a ani mezi svými ev. horoškoláky nešířím žádná proXproti náboženství. Myslím že klasika i sport můžou koexistovat a každej ať si hraje to svoje. Pokud někdy začne můj syn lízt, budu rád, že ho můžu vzít na nějakou přejištěnou klettergarten, nebo jak se tomu teď česky řiká.
honzaodpovědět 
   Re: GP13:31:10 08.11.2011
To, že špička sedí v jiném vlaku (který jede směrem 9b+) je pravda, ale že by v batohu už neměla vrtačku je nesmysl.

A Arnoldem myslíš Alberta?
bejbsodpovědět 
    Re: GP13:45:26 08.11.2011
S těmi vrtačkami je to pravda, pro světovou špičku je to přežitek. Od 10a se začíná jistit přísavkami na sklo :-)
Honzaodpovědět 
    Re: GP14:01:59 08.11.2011
Samozřejmě mysím Kurta Alberta :-) Akorát mi Alberta můj word furt přepisuje na Arnolda :-( Tak se omlouvám.
Kuba Turekodpovědět 
     Re: GP -Blabol Blabolov Blabolovic..16:09:04 08.11.2011
Vzdy jsem Te jakz takz hajil proti mase, hlavne za to, ze se umis podepsat a rad jdes s kuzi na pranyr, ale ted uz vim...JirkaS to tady napsal moc hezky. Jak ta Nellyna tak toto je teda Blabol Blabolov Blabolovic (((-:
Martas.odpovědět 
     Re: GP21:45:56 08.11.2011
Jsi fak debil a jeste k tomu lhar. Omlouvam se osazenstvu za hrubsi slovnik.
Azbestodpovědět 
      Re: GP22:43:21 08.11.2011
Debil? Lhář? Co jsme Ti provedl? Rozšlapávám Ti bábovičky pod skalkama? Nebo co?
Kuba Turekodpovědět 
       Re: GP06:57:18 09.11.2011
Tak lhář jsi proto, že jen těžko mohu uvěřit tomu, že ti formulář na lezci přepisuje Albert na Arnold.

Debil asi nejsi, já bych tě klasifikoval na klasickýho blbce. Ale přesto bych řekl, že návštěva u psychiatra by ti prospěla.

Když se trochu uklidníš, tak ti to prospěje i z profesionálního hlediska. Dnes už určitá skupina výrobců a dodavatelů u Turka reklamu nechce. Má to totiž v PR zvuk asi jako v HR být zaměstnaný u Áček.
odpovědět 
        Re: GP07:29:43 09.11.2011
označit někoho za lháře kvůlivá nevinnému ftípku vo wordu co mění Alberta na Arnolda je poněkud, no, nemasožravé. sem spíš čekalo že budou komentáře "ty si tak mimo že si pleteš arnolta s albertem". no nic, uvidíme, jestli je téma stejně nosné jako mg. určité analogie samotného problému i argumentace jsou nepřehlédnutelný.
Lukas B.odpovědět 
         Re: GP11:06:07 09.11.2011
Tak jasný. Jen si to popletl.
Na druhou stranu mám pocit, že s Turkem se moc vtipkovat nedá.
odpovědět 
          Re: GP11:57:05 09.11.2011
Jen vtipkuj, já Ti v tom bránit nehodlám.
Kuba Turekodpovědět 
        KT si uřeže, co si nainstaloval09:21:40 09.11.2011
Bych to taky neviděl už tak vostře, navíc je to zbytečný pletvání municí.

Kuba určitě vezme sám sebe za slovo, řekne si "že je na čase uřezat nýty a borháky" a "odstraní lepené harampádí", na jehož instalaci se sám podílel: http://goo.gl/gD5sE

V prdel temnou bych ho posílal, až pokud tak neučiní.
Papoušodpovědět 
         Re: KT si uřeže, co si nainstaloval11:11:44 09.11.2011
To je samozřejmě férová výzva.
A protože špička už sedí v jiném vlaku a jede jinam, bylo by vhodné aby se její vlajkonoš přizpůsobil novému trendu.
odpovědět 
          Re: KT si uřeže, co si nainstaloval15:46:32 09.11.2011
Myslis sedl do vlaku a odjel nekam jinam, nejlepe hodne daleko...a kdo nam bude delat hlidaciho psa autdooooru?
Petricekodpovědět 
         Re: KT si uřeže, co si nainstaloval03:16:16 11.11.2011
Papousi vrat se nohama na zem a prestan tolik kalit...vis neni borhak jako borhak, borhak umisteny do mista klasickeho kruhu, skoby po tech co tu cesty delali, je neco zcela jineho, nez co se obcas nekde da videt...vis? Nevis, ty se proste jen realizujes, tady a ted, za patnact let uz to moc nepude co? Lidi blbnou na kvadrat, uz aby prisla poradna krize! Aspon si priroda ulevi:-))
hahaodpovědět 
        Re: GP20:31:13 09.11.2011
Text odpovedi jsem nepsal, ale podepsat se pod nej muzu. Ted jiz jen odpovedi na Tve otazky: Ano, ano, ne.
Azbestodpovědět 
         Re: GP20:48:58 09.11.2011
Na otázku, co jsme Ti udělal, odpovědět NE - to je hodné velké mozkovny.
Kuba Turekodpovědět 
          Re: GP21:52:23 09.11.2011
Kubo, i já poznal, že to NE se týká rozšlapaných báboviček. Za génia se nepovažuju, a netrvalo mi to zas tak dlouho :)
P.odpovědět 
          Re: GP00:19:30 12.11.2011
Hlavu malou mam, o tom zadna.
Tak nejak se mi v ni objevila scena z oblibeneho vecernicku, kdy jisty televizni hlasatel pronesl: "znicit krtka". Predstavuju si, jak rika stejnym tonem: "zmenit turka"...
Pochopil jsem, ze nektere veci se zmenit nedaji. Krtek ted nedavno letel na Mesic. Mozna, ze by bylo dobry Te tam taky vystrelit.
Mimozemstan Adam sice jezdi vlakem s vrtackou na Zemi o sto pero, ale Ty bys mohl neco pokosit na tamnim pisku po vlastnim. Je tam i mensi gravitace, tak by to mohlo i ciselne za neco stat.
Az budes standardne hledat slabsi misto meho komentare, vez, ze muj stroj neumi uvozovky dole ;-)
odpovědět 
           Re: GP 00:22:48 12.11.2011
Mam malou hlavu a kdyz vysmolim pet vet, zapominam se podepsat.
Azbestodpovědět 
       Re: GP03:10:54 11.11.2011
Rozšlapávám Ti bábovičky pod skalkama? Nebo co?

Ne Kubo, pripravujes je o iluze woeeeee:-)
hahaodpovědět 
        Re: GP15:26:41 11.11.2011
Ale já vím. To mě dost baví, právě. Asi jako Tebe :-)
Kuba Turekodpovědět 
     Re: GP07:09:07 09.11.2011
To je vtip s tim wordem? Nebo je to mysleny vazne?
Petrodpovědět 
  Re: GP03:08:09 11.11.2011
Hele Papousi co kdyz se to za dalsi generace ujme? Budou lezt vice po vlastnim, a nejtovandy budou brat jen jako telocvicny naradi, ale ne zrovna lezecky vykon? Budes jim v duchodu nadavat, ze nechapou co to je sportovni lezeckej vykon?:-)
hahaodpovědět 
   Re: GP07:48:29 11.11.2011
Koukám, že ty seš docela noční fták, to se vám čtvrteční "schůze" tak protáhla?;-)
Willhemodpovědět 
    Re: GP10:48:38 11.11.2011
Mám pocit, že haha, nebo hahachacha.... si asi tak před třemi týdny pořídil domů internet. (Podle těch sérií na EC, tady i pod Malíkem...)
P.odpovědět 
     Re: GP14:13:54 11.11.2011
:-)))
Willhemodpovědět 

 moc cte a malo leze:)10:04:27 08.11.2011
Mel by si dat bud neco tezsiho nebo si najit novou holku.
pychoterapeutodpovědět 

 ....10:11:54 08.11.2011
me to zase neprijde jako nejaky extra vykon (ale priznavam, ze ja bych do toho nesel - muj styl to neni), kdyz ma cestu tisickrat nachozenou, presne vi co vzit, kam slapnout, vsechny chyty namadzovane a jakou velikost zalozit... at si rika kdo chce co chce, me takove vykony nikdy neoslovi
Pepaodpovědět 

 po anglicku?10:25:29 08.11.2011
no nefim, nakrokovat, to jisteni vedel presne kam dat, na skale kterou si dal xkrat po nejtech, je to as narocna cesta nazpamet naucena, ??
ladjaxodpovědět 

 ???12:09:19 08.11.2011
Podle mě je to p***vina, chceš zakládat frendy, tak jdi do hor, těžkých cest je v horách kopa, nechápu důvod toho lézt po vlastním ve sportovních oblastech. Nacvičit si cestu, abych ji lezl po vlastním, naložim do toho tolik pokusů, že už to pak můžu vysólovat. To je teda umění to vám povím, lézt to dokola dokola dokola, pak natočit video!
Lukáš S.odpovědět 
 Re: ???12:23:18 08.11.2011
No já mám dojem že i angláni ten svůj legendární čistý styl často nacvičují do dokonalosti top rope, a přiznám se že mi to přijde dost nastejno
Honzaodpovědět 
  Re: ???12:42:40 08.11.2011
Angláni tak nelezou na relativně měkkém vápně. A nacvičování TR šetří skálu, zvlášť když těch miniaturních vklíněnců při pádu půlku vytrhají. Hlavně často není kde jistit a ty pády vychází na zem. Ale proti gustu žádný dišputát :-)
Honzaodpovědět 

 fuj12:17:32 08.11.2011
Naučená cesta na spaměť to je jak kdyby na stěně chtěl zakládat...
Bernýodpovědět 

 Hm12:20:31 08.11.2011
Pěkný výkon (jaké asi je jištění u třetího a čtvrtého boltu?,zakládání zhruba 4:35 a 5:40 na videu, to by mě nenapadlo, že tam jde něco, do čeho se dá spadnout - viz 0:45), ale u jednoho přelezu tímto způsobem by mělo zůstat (i když drtivá většina lezců by to toho snad nešla, a ti zdatní a ambiciózní, co jsou schopni cestu vysólovat by - v případě takového "GP" přelezu - byli "jenom druzí"), stejně jako se nesmí "dělat svinčík", "honit ptáky" tak by se neměly "ničit kulturní památky".
Asi o tom budou diskutovat i místní, uvidíme, jestli to nechají být, nebo to zakáží jako (?) drytooling.
ivošodpovědět 
 GP jištění Chasin,atd.11:40:39 09.11.2011
Podle komentáře k cestě "Chasin the Trane" (patrně od Heika) na frankenjura.com, použil lezec při jištění
"zwei Sanduhren, drei Offsets, zwei C3`s und ein roter Dragoncam"

(Offset je asi trochu vylepšený frend do blbě se rozšiřujících spár,
C3 nejspíš toto: rockclimbing.com/gear
/Essential_Equipment/ Protection/Active
/Camalot_C3_3720.html, Dragoncam je velký frend, když tak to někdo znalý upřesněte).
Není to úplně levná záležitost. Jaká je trvanlivost, kolik to snese pádů nevím.

Pokud jde o ničení skály těmito hejblaty, zejména při pádu, asi by to chtělo četné pokusy, závisí i na konkrétních jisticích bodech, těžko posuzovat od klávesnice nebo i jen odhadovat na základě vlastní zkušenosti s cestou. Připadá mi ale nemoudré, tak krásnou a populární cestu jako Chasin tímto způsobem (padat do "vlastního") tejrat (je ale zajímavé, že ani na fj.com, ani na climbing.de za skoro půl roku nejsou kritické komentáře k Heikově červnovému (asi) přelezu).

Příklad z Labáku - Žaludeční likér na Monolit. Borhák nad 2.K tam původně nebyl (kousek pod ním jsou hodiny, kousek nad ním je boulder), při frekventovanosti cesty (i když by byla u prvolezců možná dvacetiprocentní, ale zase by se nacvičovala shora) by hodiny časem odešly. Chceme to, resp. chceme odstranit borhák i s tím, že hodiny se časem zničí, cesta znehodnotí (a někdo - poslední v řadě - si třeba pořádně natluče)?
 ivošodpovědět 
  Re: GP jištění Chasin,atd.12:01:24 09.11.2011
Hodiny tikají rychlejc, než si myslíš;-)
Willhemodpovědět 
   Re: GP jištění Chasin,atd.13:00:44 09.11.2011
omyl.. hodiny prchaji a neni v nasi moci abychom je zadrzeli.
odpovědět 
   Re: GP jištění Chasin,atd.13:50:55 09.11.2011
kdo ví... :-)
iodpovědět 
   Re: GP jištění Chasin,atd.23:09:02 10.11.2011
Moje ne :-D
Fero Digiodpovědět 

 ?12:33:56 08.11.2011
nechapu, nacvakat spodek a jit dolu a pak znova? ten svet se zblaznil..
odpovědět 

 Jo, Bachar mel spinavy styl14:34:23 08.11.2011
Hele, Bachar to vylezl od spodu uz pred tricet lety.  Co je cistejsi o "grune punkt?" Nic. 
 Andrewodpovědět 

 líbí se mi to15:51:50 08.11.2011
Styl se mi líbí. Zakládá při lezení od spodu. Asi se to nehodí všude. Nechtěl bych to vidět v HISu:)))Někde bych prostě borháky podmínečně toleroval:) Skálu ani cestu neznám. Cílem lezce není cpát jištění někam kde to při pádu nevydrží ale strach ze zničení dírky s tenkým křehkým okrajem chápu. Nechápu proč se nýtují spáry na vápně nebo na žule. Lezu takto maximálně 6tky. Zájemcům o tento styl doporučuju zajet si na Swedzikie skaly v Krkonoších (žula). Třeba polským Sokolikům nebo našim jizerkám by tenhle přístup docela prospěl.
Motákodpovědět 

 Jednou to přijde16:56:29 08.11.2011
Jednou to přijde, pokrok nezastavíš a borháky se stanou muzeální záležitostí, vzpomínkou na jednu slepou uličku. Tak nebrečte kluci! :-) :-)
Dagodpovědět 
 Re: Jednou to přijde18:55:28 08.11.2011
A nebo taky slepá ulička. jako sekání..:) čas vše ukáže....
Elementodpovědět 
  Re: Jednou to přijde19:20:54 08.11.2011
:-) Přesně. Už tady bylo sekání, nesekání, sekání. Skoby, pak bez skob, pak zase jo, pak ne...
První sekaný byly výstupy na hrad. :-)
Proti železu byl Preuss před dvěstě lety. Pak Messner... I když hlavně provokuju, dost možná půjde nová doba opět cestou tlaku na čistotu, sebeomezení?
Dagodpovědět 
   Re: Jednou to přijde19:42:17 08.11.2011
Spíš přidáváním zátěže v olověné kamizole. Pak se třeba bude psát 7c(+15)GP...
Willhemodpovědět 
    Re: Jednou to přijde19:52:31 08.11.2011
Olověný? To bude styl PB! :-)
Dagodpovědět 
   Re: Jednou to přijde20:01:37 08.11.2011
Tak tohle Dagu samozřejmě nikdo neví, jak to bude. Ale jestli ti tohle příjde jako cesta do budoucnosti? :).
Pokud se zamyslíme, tak víme ze zkušenosti, že naprostá většina lezců leze raději cesty, kde je tutový jištění. No a jelikož já lezu nejčastěji na písku, kde si lezeního po vlastním užiju dost, tak mě to příjde směšný. S argumenty o ničení skal lze souhlasit, alespoň co se týká Jury.
 George-JPodpovědět 
    Re: Jednou to přijde21:17:18 08.11.2011
Nóóó, zakládat čoky vedle borháků je poněkud podivínské :-). Já to beru jako podobnou zvláštnost, jako vrtání borháků vedle míst pro čoky.
S vývojem to myslim obecně. Ne zrovna na tyhle cesty.
Dagodpovědět 
    Re: Jednou to přijde07:02:52 09.11.2011
No, vono písku jištění smyčkama taky moc neprospívá.
odpovědět 

 jazykový koutek18:05:54 08.11.2011
je to Chasin the Trane (podle známé skladby Johna Coltranea)...
CPodpovědět 
 Re: jazykový koutek14:00:51 09.11.2011
http://www.youtube.com/ watch?v=odrI660tobM& feature=related
iodpovědět 

 Žába19:28:05 08.11.2011
Nejlepší momenty toho videa začínají a končí tou žábou :)
Vladaodpovědět 
 Re: Žába21:16:31 08.11.2011
Kterou žábou? Já tam žádnou neviděl...
odpovědět 
 GP21:43:30 08.11.2011
Kdyby se náhodou v Yosemitech rovnou boltovalo, tak tam je polovina cest dnes volně lezenejch nelezitelná. Rád lezu po vlastním , ale, dobře vidím , když zakládám na písku smyčky, či vklíněnce na tvrdým, jak moje prsty v trhlinkách hubnou a hubnou........když se zviditelnit , tak solem nebo webem , no, občas stačí komentářem........
Tomajdaodpovědět 

 co?21:09:57 08.11.2011
co je to za styl,když si zajistíš půl stěny, před nejtežšim slezeš na zem odpočineš a jdeš na to. to je asi něco jako rk? nevim, tomu moc nerozumim.
pakosodpovědět 
 Re: co?05:19:17 09.11.2011
Tímto stylem / dolést ke druhému ,cvaknout , dolů - placnout sebou do židličky ,odpočinek / a vostréj pokus .Tak si někteří přestavují v krase styl OS .
Martinodpovědět 
  Re: co?08:03:59 09.11.2011
sám občas vylezu, cvaknu první slezu a soustředím se na těžkou pasáž okolo prvního, ale to opravdu jen v případě, kdy to cvakání fakt lezce vytaví a bere sílu do dalšího lezení... OS to asi je, protože lezec nesedl ani nespadl a celou dobu se pohyboval jen vlastní silou, ale eticky mě v tomhle videu přijde spíš jako RK (pardon GP)... můj názor je okamžitě tyhle stupidní přelezy ke všemu takto legendárních cest zastavit než se totálně zničej, ale to si musej němčíci udělat samy, chytrý jsou na to doufám dost
Honzaodpovědět 
   Top Rope08:07:30 09.11.2011
Jištění shora je TR a to se počítá jen v horoškole.
odpovědět 
    Re: Top Rope08:16:56 09.11.2011
TR je jištění z posledního bodu (slaňák, prasečí ocásek, karabina, to je už jedno) a po celou dobu výstupu, jeho styl byl pro mě RK (procvaknuté první či druhé jištění), ale takový hodně čistý, protože tam dolezl a slezl
Honzaodpovědět 
   Re: co?11:15:21 09.11.2011
Jakmile od prvního slezeš, tak končí tvůj OS a dáváš regulérně druhý pokus. Ten už samozřejmě první být nemůže.
odpovědět 
    Re: co?11:20:48 09.11.2011
Pokud neseskočím, ale slezu? A co takový vracení se do nouhendu, když nalezu do těžkýho místa a zjistím, že takhle asi ne, to si pak každej odlez z nouhendu mám počítat jako pokus?;-)
Willhemodpovědět 
     Re: co?23:46:13 09.11.2011
Nohend a zem je sakra rozdil...
Vencaodpovědět 
      Re: co?06:53:05 10.11.2011
A v čem, prosím tě? Nouhend může být i půlmetrová polica, na které se otočíš, uděláš dřep atd. Navíc pochybuju, že by někdo trávil den tím, že si bude nalízat, postupně zapínat a zase slízat skoro celou cestu, aby to pak napálil...
Willhemodpovědět 
     Re: co?07:19:25 10.11.2011
Tak, samozřejmě pokud ti jde o deníček, klidně si to napiš jako OS, ale ve skutečnosti to samozřejmě OS není.
odpovědět 
    Re: co?15:21:58 09.11.2011
Vseobecne prijimana pravidla cistoty stylu zde: http://www.lezec.cz/clanky.php?key=5010
Mihalodpovědět 

 Vtip08:25:17 09.11.2011
V diskusi je tady mockrát báječnej vtip. Zatímco až do teď (desítky let a po celém světě lezeckém) debaty probíhaly tak, že oželezení sice víc škodí skále, ale je bezpečnější, teď čtu že navrtat do skály železa, zpřístupnit jí co nejvíc lidem je vlastně, když se to vezme kolem a kolem... a zejména nakonec... takhle - no přeci ochrana skály!
Ty wole! Ten je dobrej! Wow! :-) :-) :-)
Já sem budu muset chodit častěji, tady je sranda! :-)
Dagodpovědět 
 Re: Vtip09:19:04 09.11.2011
Dagu , unika ti casova posloupnost. Nikdo do zadnych klasik, ktere si lezci zajistuji sami, zadny zelezo nedava (spary jsou v jure taky). Borhaky ve dvou zminovanych (a nijak tezkych) cestach tam jsou odjakziva (25 let?), takze cestu lezou lezci tak i tak stale v 99.9 procentech s pouzitim borhaku.
Na jmenovane cesty se obcas o vikendech stoji i fronta. Takze proc to neni vtip? Kdyz by si bandicka YntelYgentnich nasledovniku vzala frendy a coky tak doury v kterych budou se casem olamou a vymelou. A ten cas by nebyl dlouhy. Asi nelezes na vapne, nemas tedy prehled jak o mnoho je krehci nez zula.
Pro neznalky ani jedna z cest neni spara. Jo kdyby pouzil smycky, tak si jen poklepu na hlavu, ale nic nenamitam. Takhle je to kokotina na kvadrat proti ktery je treba mit namitek.
l.odpovědět 
  Re: Vtip09:39:22 09.11.2011
K Juře a téhle cestě a počinu neříkám a neřeknu nic. I když vim jak vznikla, neviděl jsem, vůbec jsem neviděl tuhle oblast, je mi to volný.
Ale tady se mluví obecně. A jak známo, nejvíc skále škodí mágo! Néééé, to byl vtip, Vip za vtip.
Železo ve skále je poněkud cizorodé, může skálu narušit, je to zásah jako sviňa. Pak ničí skálu lezení, známe i uklouzanou žulu. Další z lezení také ničí, ale spíš na hranici statistické chyby.
A obecně se mi GP líbí, i když nevím proč zase další nový název pro něco, co se tady ve vlnách objevlo už mnohokrát. Tim neřikám, že GP je dogma a vždycky to nejchytřejší co jde v daném místě a čase udělat. :-)
Dagodpovědět 
   Re: Vtip11:25:06 09.11.2011
Co ty bóry v Černolicích, Jendo? Nahodíš flexu a upálíš je přímo u skály? E?
Papoušodpovědět 
    Re: Vtip12:03:45 09.11.2011
Si piš! Ba ne, jsem odpovědný i jiným lidem, Teda trochu... :-) Ale ne že bcy nevěděl o práci pro pilu. Byla by to práce pro lidi, že Papouši?
Dagodpovědět 
     Re: Vtip12:10:02 09.11.2011
Já věděl, že rozum zvítězí nad exhibicí :-) Ale bacha na Horodola, ten je nabroušenej a moh by konat :-)
Papoušodpovědět 
      Re: Vtip12:55:08 09.11.2011
Jak říkám, věděl bych o práci pro flexu. Zrovna tuším dva nejty v jednom bouledru. Ale jak to vidim, borhákomily stejně smete vývoj, který je odsune do muzea, historie slepých uliček. Je mi Tě, je mi Vás líto... to bude hrozný stáří! :-)
Dagodpovědět 
       Re: Vtip13:36:19 09.11.2011
To je zbožný přání, kvakere. Lid si žádá plezír a dostane ho. Excesy typu solo free a greenpiss to můžou trochu vokořenit, ale s kormidlem nehnou.

Nehledě na to, že greenpiss je určitě jen marketingovej vojeb vod výrobců hejblat, jak přijít k nějakejm drobnejm vod klasiků, vlastně správně marketingově trad climberů.

Ale aby se trad climbeři nepomlátili, tak jim dávaj návody,aby kopírovali vynyplovaný lajny.
Papoušodpovědět 
        Re: Vtip14:13:47 09.11.2011
Chechehce... Vidím Tě svým vnitřním zrakem po letech, jak sedíš nad šálekm urologického čaje. Kolem svižným krokem kráčí lezecké mládí na své věčně zelené pointy, sola.
Kdosi šeptá: To je von, ten co všechno zvrtal. Fůůůůj, volá mladá a krásná lezkyně: pověste ho z jeho stařeckýho pytlíka na nějakej jeho borhák! Ale ne mládežníci zelení, na to jiný, mějme ohledy k stáří a postižení. Tenhle chudák propláče noci nad svým zmařeným lezeckým životem, umírá v opovržení... raději se projevme lidsky a kupme mu sušenku, tu on ještě může...
Dagodpovědět 
         Re: Vtip14:33:23 09.11.2011
A tak i tenhle scénářík je možnej :-))) Bezzubý lysec jen odvrátí tvář a pro sebe se uchichtne: "Já už si svý patníky vočůral a z Vás mluví závist, že všechny polní šutry pro odpanění došly."

Ale zatim jako feedback na drilláž celkem dobrej :-)))

BTW. Sušenky se letos obzvláště vydařily :-)))
Papoušodpovědět 
          Re: Vtip14:53:21 09.11.2011
Nebýt těch slavnejch a popolárních vyborhákovanejch linek, neměli by se hrdinové kde natáčet, ne?
Takže ty nejty a háky jsou vlastně první fáze dialektickýho progresu (ad infinitum). Výhodu to má v tom, že se dá na jednom šutru blbnout furt dokola: s/bez/s/bez...ještě víc bez a ještě víc s... Kdyby se lezlo furt jenom bez, tak žádnej vývoj neexistuje.
Onehdy viselo někde video, kde tuším nějakej Taliján vylezl spáru po vlastním, pak vedl proslov k zástupům, pak vzal speciálně vyvinutej vehement tvářící se jako kus trubky a tím vylomil přítomný nyply. Jen tak luply. A pravda se materializovala. Bojím se, že normovaný lepený ČHS háky budou jiná liga, takže progresoři to u nás občas nebudou mít lehký. Ale ideologie pravdy a pokroku dává křídla...
Jinak můžu doporučit, prima jsou piškoty máčený ve sladkým kafi anebo čaji. Je to dietní, a ani zuby nejsou potřeba. Sušenka nasucho je suchá. Jenom se ruka ještě nesmí klepat tak, aby rozlila hrnek.
P.odpovědět 
           Re: Vtip15:46:59 09.11.2011
Nejlepší sušenky sou škvarky;-)
Willhemodpovědět 
            Re: Vtip16:49:47 09.11.2011
skvarky mi doktor zakazal kvuli cholesterolu..jako ostatne uz vetsinu vseho. Ted smim jen dietni suchary s tim urologickym cajem.
odpovědět 
             Re: Vtip18:46:10 09.11.2011
Já si dělávám v neděli svátek a trošku si zahřeším. Máčím do urologického čaje místo sucharů tvrdou housku! Mňam, to je pak mejdan jako za mlada!
Dagodpovědět 
            Re: Vtip23:15:28 10.11.2011
Nene, škvarková pomazánka s cibulkou a masovým výpekem!
Bídaodpovědět 
             Re: Vtip00:31:19 12.11.2011
K tomu jeden panak s nazvem Pintura amarida. Mnam, to bych si taky dal...
Azbestodpovědět 
      Re: Vtip13:01:31 09.11.2011
A žádne GP to stejně není, nahoře normálně cvaknul slaňák nebo co to tam je :) Prostě fraška.
George-jpodpovědět 
       Re: Vtip13:22:30 09.11.2011
Taky sem si všimnul. A eště u toho vydal pokřik jak neandrtálec.
Papoušodpovědět 
      Re: Vtip13:08:26 09.11.2011
Jasně, nabrousím sám sebe, pak nabrousím pilku na železo, nabuším na Gutovce a jdu na to. Zvláště ty Jandíkovy slaňáky asi budu pílit ručně dost dlouho. Gdyž GP, tak na to nemůžu použít fujtajbl elektriku.
Kuba Turekodpovědět 
       Re: Vtip14:14:28 09.11.2011
Ve vlkodlaka změněn, vyrvu je ze skály zubama!
Dagodpovědět 
       Re: Vtip14:24:46 09.11.2011
pokial budes pilit odspodu a z lezeckej pozicie, tak kludne :)))
odpovědět 
        Re: Vtip15:42:27 09.11.2011
Z lezecké pozice klidně. Jde o slaňáky na plochém vrcholu.
Kuba Turekodpovědět 
       Re: Vtip23:17:12 10.11.2011
Vem si rovnou výbušninu. Máš v tom praxi.
Bídaodpovědět 
  Re: Vtip03:28:09 11.11.2011
No vtip je hlavne v tom, ze mraky lezcu kteri daj kdeco, pokud je tam fixzelezo, se cestam, ktere by meli jistit svojim, proste radej na hony vyhnou, pac bobky, takze ta cesta bude mit daleko mene prelezu nez v dnesnich modernich dobach, ostatne podobne to je v Adru ne? Kolik mladochu je ve sparach od Cigose treba?:-)
hahaodpovědět 
   Re: Vtip07:39:00 11.11.2011
No ono těch cest na vlastním jištění u nás moc není a zakládat u nachozených cest a pak říkat, že to jde i takto, proč ne, ale je to jenom jakési oživení jinak nudné skalkařiny... Jinak by ses divil, ale najdou se i tací, co se jim ve spárách líbí a ten pojem "Cikánova spára", na mě to dělá dojem, že jsi někde něco zaslechl a teď se tím oháníš;-)
Willhemodpovědět 
    Re: Vtip07:41:38 11.11.2011
Jaj, na písku je toho na dojišťování až hrůza, myslel sem skalky, tedy tělocvičnu...
Willhemodpovědět 
     Re: Vtip08:42:20 11.11.2011
Ale je, ale je, akorát nesmíš lízt víc jak 6.
honzaodpovědět 
     Re: Vtip16:34:21 11.11.2011
na písku je toho na dojišťování až hrůza

..ted nevim zda ale tohle nepodleha taky pravum tech, co tu cestu delali...a kdyz reknou: nechci tam nic do svoji cesty pridavat, tak muj dojem je, ze by se to melo respetovat. Ze to je tradice a netreba? Ok, aplikuj to treba do prava, a zrus deditvi primejch potomku atd, uvidis co ti na to lidi reknou:-)
hahaodpovědět 
      Re: Vtip16:51:44 11.11.2011
Možná sem to špatně podal, mělo to vyznít, že na písku si člověk může dojišťovat vlastním (smyce, ufa), až hrůza;-) Tedy hrát si na zakládání na vynýtovaných a nachozených cestách mě přijde trochu mimo. Dojišťování cest na písku fixním jištění bych uznal jen v případě znehodnocení přírodního (vytržený hodiny apod.) či se souhlasem autora.
Willhemodpovědět 
    Re: Vtip16:31:24 11.11.2011
Willhem hele je to jinak..
Proste lidi co to umi i s vymotanejma mraky metrama lana a po vlastnim, proste obdivuju. Lhostejno, ze ja sam nikdy treba tohle nepolezu....ale to, ze kdyz ne ja, tak nemuzou ostatni a po letech me proste prijde nekdy docela hloupe. Nerikam ze borek misto shnilejch skob apod, je blbost, nerikam, ze je total pruse* kdyz se nektera mista nekde proste dojistila, protoze lidi touzicich a dobijejicich se je proste moc:-)....lezeni uz neni co drive, je to moda. Pripada to nekdy jako : ty nelezes? ....jsi "divnej" ..vzdyt je to tak bezpecny sport..sport?...pady jsou normalni a bezpecne....ja myslim ze nejsou...a fakt jsem zvedav co a v jakem stavu budou ty borky treba za dalsich 15let kdyz se clovek mrkne jak se k tomu "lidi"?...chovaj , pristupujou, konzum se se supermarketu presunul mozna i na pisek a nejen tam. Jenze konzumenti, po case odejdou...prijdou dalsi...odejdou...lidi jako
Sirl, Cigos, Mocan a dalsi....leta pred nima, i kdyz uz nelezla co za mlada, neodesla..v tom je rozdil oproti letum minulejm, muj nazor.
hahaodpovědět 
     Re: Vtip16:44:22 11.11.2011
Myslíš něco jako "tenkrát deset deka salámu, to bylo salámu" nebo tak něco? Problém bude nejspíš ten, že dnes leze čím dál víc lidí a člověk si spíš všimne toho špatnýho, to dobrý bere tak nějak automaticky. Tak strašný to ale snad není (nebo chodím na dobrý místa;-).
Willhemodpovědět 
      Re: Vtip09:58:28 13.11.2011
HA HA moc prosím sděl nám své pravé jméno, když toho tolik víš o lezení je škoda, že nevíme, jak se jmenuješ?Ještě jednou prosím podepiš se, když tak pořád píšeš.
Jenik Pletichaodpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179372)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
1. Senza Nome 6a+ Coltura
Hrebeň Končisté 3 Batizovská Dolina
JZ Komín III Prachov
Foreign Afair 6a Krraba
Shadow On The Wall 6b Krraba
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Mussulmani 6b+ Jerzu

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 360 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 315 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 284 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 285 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 255 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.