Český horolezecký svaz má nové internetové stránky. Nový je responzivní design, obsah je stejný.
"Design stránek je responzivní, umožňující prohlížet náš web i na tabletech a mobilech, kde se vzhled vždy přizpůsobuje možnostem zařízení, na kterém si ho prohlížíte. Obsah webových stránek jsme neměnili," informuje horosvaz.
Viz:
www.horosvaz.cz
Najdi ranking | 17:34:10 24.08.2016 | ;-) stará dobrá hra pořád funguje :-D | Bída | odpovědět |
  |   | Re: Najdi ranking | 20:07:56 24.08.2016 | Hlavně, když se prachy točej | | odpovědět |
  |   |   | Re: Najdi ranking | 21:16:26 24.08.2016 | Jojo. Tady? http://goo.gl/3ZQTeu | | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Najdi ranking | 03:02:02 25.08.2016 | Petře, Ty víš něco, co my ostatní členové nevíme? ČHS také krachuje? | Kuba Turek | odpovědět |
  |   |   |   | insolvence na Media House | 08:12:26 25.08.2016 | Media House, Media House.. Koho sakra zajímá historie insolvenčního řízení na nějakej Media House, když se tady diskutuje o webu ČHS? | honza | odpovědět |
Anonymous | 01:11:03 25.08.2016 | Proc to neni pouze pro registrovany? | Neregistrovany | odpovědět |
písmo? | 08:07:42 25.08.2016 | Je to jenom můj osobní dojem, že nové písmo je o dost hůř čitelné než to původní? V mnohem větší velikosti zřetelně horší čitelnost. (Slabá linka, písmo je hodně řídké, moc mě nevede.)
Ale možná si zvyknu. Každopádně mě to okamžitě praštilo do očí, chvíli jsem zvětšoval a zmenšoval zobrazení, abych našel, jak se mi to bude číst aspoň trochu líp. | P. | odpovědět |
  | Re: písmo? | 08:15:19 25.08.2016 | Není to jen tvůj pocit. Web je problematický a zmršený, nejen font, ale i celkově navigace a obsah. Tohle je jak web ze začátků internetu, jen jsou tam použity nové fotky, jinak ostuda. | | odpovědět |
  |   | Re: písmo? | 10:35:24 25.08.2016 | Jak humorné. Fotky jsou pořád ty samé :-). Písmo by mohlo být o něco menší, to je fakt. | | odpovědět |
Hezký | 14:35:18 25.08.2016 | Musím říct, že objektivně je web mnohem hezčí a přehlednější než ten minulý (který se mimochodem vlastně docela nedávno taky předělával, ale na pozdější připomínky k přehlednosti a vzhledu nebyl bohužel brán příliš zřetel). Dvě věci bych ale rád navrhl změnit:
1) Seznam horooddílů ČHS by měl být snadno dostupný z úvodní stránky a ne až po bloudivém proklikávání. Je to podle mě jedna z hlavních věcí, kterou budou lidé na webu případně hledat.
2) Měnící se obrázky na titulní stránce jsou evidentně v nízkém rozlišení, což kazí design jinak docela povedeného webu. To na některé jedince může dělat dojem atmosféry z počátku století. | Jarda | odpovědět |
  | Re: Hezký | 15:14:29 25.08.2016 | To je omyl...oddíly musí být co nejvíce zapadlé, aby případné příchozí návštěvníky ani nenapadlo se do nějakého oddílu družit. Protože v oddílech je potencionelní hrozba na VH. Individuální členství je přece pro vedení svazu úplně nejlepší...:-) | Pepan | odpovědět |
  |   | Re: Hezký | 09:54:05 31.08.2016 | Koukal jsi vůbec na to? Seznam oddílů je na 2 klinutí, přesně tam, kde bych ho hledal: Členství v ČHS - Členství v oddílech ČHS
Kde jinde by to mělo být? | Vašek | odpovědět |
  | Re: Hezký | 16:36:18 25.08.2016 | K tem menicim se obrazkum - maji tam nejaky smysl? Nebo maji za ukol jen zaplacnout misto a odradit mobilni uzivatele stahovanim zbytecneho kvanta dat? | sartori | odpovědět |
  |   | Re: Hezký | 17:23:53 25.08.2016 | na mobilu nejsou kromě homesite | | odpovědět |
  |   |   | Re: Hezký | 21:16:32 25.08.2016 | První dojem také šok. Souhlas, že to vypadá jako z počátku internetu.Původní webové stránky také za moc nestáli, ale teď je to ještě horší. Petře Jandíku proč neuděláš alespoň průměrný web? | Dlouhá smyčka | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Hezký | 21:57:04 25.08.2016 | Dlouhá smyčko, udělej si na sobě uzel, abys to nezapomněl: Weby nedělám a proto nemohu udělat ani průměrný, ani žádný. S tímto návrhem webu horosvazu nemám nic společného a viděl jsem ho poprvé den přes spuštěním, kdy jsem v betaverzi testoval databázi skal a dával připomínky.
S tím počátkem internetu jsi mne pobavil, počátky internetu evidentně nepamatuješ a netušíš o čem píšeš. | Petr Jandík | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: Hezký | 22:06:02 25.08.2016 | 25 let :-) | strejda | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: Hezký | 16:25:49 26.08.2016 | Jj internet je stary a toto nema se starym internetem nic spolecneho.
Osobe ja radsi ten predchozi design. I na Full HD zbytecne moc mista vpravo i vlevo. pismo na nic a blbe citelne
Tady 16let stara stranka horosvazu. starsi nevedou
pro zajimavost 18.srpen 2000
http://goo.gl/hIZuHd
prvni vyskyt seznamu.cz
http://goo.gl/tPg8mI | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: Hezký | 07:35:23 28.08.2016 | souhlas s písmem na hovno | Papouš | odpovědět |
pár konkrétních | 10:03:36 26.08.2016 | 1. nekorektní zobrazení tabulky (chybí sloupec Disciplína)na stránce s kalendářem závodů
2. nevhodně zvolený font, který např ve zmenšeném provedení (po najetí myší na obdélník "ČHS SERVIS PRO ČLENY) neumí korektně zobrazit diskritku u velkých písmen
3. zvláštní rozlišení/zobrazení fotek nahoře na HP
4. mega písmo, snižuje přehlednost stránky i vlastní čitelnost textů, odstavců atd, doporučuji nastudovat něco o čtení a pohybu oka
5. plýtvání vertikálním prostorem - tolik bílého místa mezi řádky, texty, annoncemi na články...
6. úvodní obráznky nahoře na HP - když už to tam je i s možností mezi nimi volit, mohly by linkovat do aktualit třeba, každá do jedné, tím by web opravdu i vizuálně "žil" a byl by prakticky denně nový
Jinak - mně osobně tenhle styl stavby webu, kdy obrovské menu stále zakrývá prakticky celou stránku (aspoň na mém 13,3 inch displeji) nesedí, ale trendy to je, v tom žádná;) | | odpovědět |
Účel webu | 15:06:26 27.08.2016 | Než začnete kritizovat, je potřeba si nejdříve uvědomit význam, který web má, a co se po něm chce. Řekl bych, že web ČHS má dva základní účely. První účel by mohl být účelové vyvádění peněz z ČHS, protože pokud web nebyl zadarmo, nedovedu si představit, že by za tuto práci někdo oficiálně zaplatil. Pokud tedy má svaz ve výdajích i výdaje na web, nevěřím, že se to týká práce na webu.
A účel druhý by mohl být také jednoduchý. Proč si myslíte, že by web měl být přehledný? Svaz asi má povinnost zveřejňovat nějaké dokumenty, ale kdo stojí o to, aby se v tom běžný návštěvník hrabal, četl to a občas tím přišel na nějaké levárny a diskutabilní věci, jako byla náhubková směrnice, výplata peněz za černé duše a podobně? Takže účelem nového webu také může co největší znepřehlednění, aby něco dohledat bylo složité a hned na začátku to běžné lidi odrazovalo.
U obou hypotetických příkladů jsou všechna kritéria splněna na téměř 100 %. Pokud šlo o vyvedení peněz, tak se povedlo, opravdové náklady byly minimální, tedy příjemcům zbylo o to víc. A běžného člověka web odpuzuje a je nepřehledný, takže také splněno.
Já nevím, mě přijde, že web je plně v souladu s tím, co v poslední době od ČHS, tedy zejména vedení, tak často vídáme a co je mu tak vytýkáno. Vedení tedy může web považovat za plně úspěšný :-) | | odpovědět |
  | Re: Účel webu | 21:09:49 27.08.2016 | Nechces byt konkretni? Co presne se ti na novem webu nelibi? | | odpovědět |
  |   | Re: Účel webu | 21:34:05 27.08.2016 | Celý grafický koncept. Podobné weby dělají studentíci středních skol jako práci pro kamarády. Dovolím si tvrdit, že za pár hodin v některém z free publikačních systémů by udělal lepší stránky skoro každý.
Chtěl jsi konkrétní věci. To je trochu problém, protože jednotlivé věci samy o sobě by byly akceptovatelné. Problém je, jaký dojem celku ty drobnosti vytváří. Nevím, kdo stojí za tím VIZUS, ale jako amatér bych se za podobnou práci styděl, jako profík bych se pod ní nikdy nepodepsal. Webů mám cca 16, některé jsem si dělal sám, některé microsites se pohybovaly v cenách 5-10 tisíc, největší web mne stál i s UX a grafiky okolo 300 000. Takže vím, co se tak dá pořídit a za kolik. Ostatně, VIZUS nedělá špatné věci, řadu věcí mají hezkých. Ale web horosvazu? Dobře se podívej do jejich referencí. S tou ostudou a obavou se pod podobnou práci podepsat jsem moc neustřelil, referencí má VIZUS hodně, ale zrovna tímto webem ČHS se nechlubí, není tam.
Co se týká přehlednosti, orientace a navigace, tak minulá verze byla a hlediska prvního pohledu vstřícnější. | | odpovědět |
  | Re: Účel webu | 08:25:42 28.08.2016 | Souhlasim s tim ze je web spatne citelny. A pokud jde o to aby navstevnik na webu chs mel prblem neco najit tak to se povedlo na 100% | lrh | odpovědět |
Na mobilu | 18:00:13 28.08.2016 | to vypadá v pohodě, najít jde vše co tam bylo předtim. Jak na PC nevím. | | odpovědět |
  | Re: Na mobilu | 20:50:08 28.08.2016 | Je třeba rozdělit problém na dvě části. Technologii layoutu webu, která je špičková a na výši doby. A grafiku, především písmo, které je třeba rozhodně na počítači zmenšit a byl bych i pro zmenšení prokladu písmen. Na mobilu bych vyhodil i úvodní menu obrázky, na počítači by mohl být na home page a pak už bych je taky vyhodil. šest čtverečků menu bych udělal menší, nebo bych je spíš nechal jen na home page a pak už ne, podobně jak je to u databáze skal. Myslím, že po zmenšení písma a úpravě řádnování by už mohl být web přijatelný.
Řeči o tom, že se na novém webu hůř hledá jsou nesmysly, hledá se tam úplně stejně jako předtím a stejně jako na stovkách jiných webů, jediné co bych snad vytkl je nevhodný poměr délky vyhledávacího pole v poměru k použitému písmu.
| | odpovědět |
  |   | Re: Na mobilu | 22:17:15 28.08.2016 | Problém písma podle mě není velikost, ale obecně vlastnosti fontu. Je použitelný na nadpisy, ale základní text (pokud je ho trochu víc) už skřípe. Když se akorát zmenší, čitelnost to zásadně nezlepší, naopak ho třeba budou mít zase problém číst lidi s horšíma očima (možná proto je tak velkej, aby byl aspoň trochu čitelnej - ?). Nevyřeší to asi ani zmenšení prokladu znaků. Ten font je celej takovej řídkej, znaky baculatý, široký. Snad by se dal zkusit nějaký kondenzovaný řez, pokud je k dispozici, ale moc bych na to nesázel, bude mít stejně tenký linky.
| P. | odpovědět |
  |   |   | Re: Na mobilu | 22:40:15 28.08.2016 | No jasně, kdyby se to řešilo komplexně, musel by se vybrat i jinej font. Tenhle je tak spíš na stránky grafického studia, kde je textů pět a půl a hlavně obrázky. Tady chtěl někdo dělat umění bez ohledu na potřeby a zaměření webu a napodobil jen vnější znaky.
Ale zmenšení písma se dá udělat snadno změnou v CSS aniž by se muselo všechno převorat a částečně to pomůže. | Q. | odpovědět |
Nefunguje tisk | 13:59:33 30.08.2016 | Když si otevřu skálu a "rozklikám" všechny cesty a dám tisk, tak se ty cesty vůbec neukážou a nevytisknou, je tam jen ta informace o skále - název, poloha, nadmořská výška (vyzkoušeno v Chrome a Edge).
To je záměr? | _Tom | odpovědět |
  | Re: Nefunguje tisk | 14:43:37 30.08.2016 | To je chyba, kterou je třeba opravit. Dík za připomínku, ale lépe je to rovnou napsat na skalycr@horosvaz.cz | Petr Jandík | odpovědět |
  |   | Re: Nefunguje tisk | 16:22:21 30.08.2016 | No jistě, hlavně se vopovaž kritizovat něco veřejně :-D :-D :-D | Bída | odpovědět |
  |   |   | Re: Nefunguje tisk | 17:31:25 30.08.2016 | Nikoliv, ale nikdo z lidí, kteří mají web na starosti nemá za povinnost pročesávat komentáře na Lezci, jestli tam náhodou někdo nenapsal nějakou připomínku k webu nebo databázi, i když to občas někdo dělá. Prostě adresa určená k připomínkám je skalycr@horosvaz.cz a připomínky tam zaslané se operativně řeší a zpravidla hned jak to jde.
| | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Nefunguje tisk | 17:38:37 30.08.2016 | Co by taky jiného měli pročesávat, když ČHS nemá vlastní veřejnou zpětnou vazbu. Dokonce i v rámci Facebooku se odpovídá soukromě, že? | Bída | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: Nefunguje tisk | 21:27:47 30.08.2016 | Ty jsi fakt stvoření s inteligencí jednobuněčného organismu :-) | Petr Jandík | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: Nefunguje tisk | 22:03:20 30.08.2016 | Petře, místo abys vřele poděkoval dobrovolnému testérovi, který udělal za Tebe práci, ještě mu vynadáš a urazíš. Co už, když pracuješ pro ČHS... | Kuba Turek | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: Nefunguje tisk | 23:07:36 30.08.2016 | Trochu jsi to Kubo pomotal. Dobrovolný testér byl Tom a Petr mu poděkoval. Bída nic netestoval, jen nadává - jako vždy. Netuším, za co by mu měl Petr děkovat. | Jura | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   | Re: Nefunguje tisk | 23:44:54 30.08.2016 | No zjednodušil jsem to až přespříliš, to uznávám. Faktem ale je, že komunikace s členskou základnou je od ČHS stále slabší. | Kuba Turek | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: Nefunguje tisk | 23:24:48 30.08.2016 | Aaaaaa, kdyz nevis coby, urazka vzdy zafunguje... Jak v zalostnem svete to pobyvas... | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: Nefunguje tisk | 23:33:58 30.08.2016 | Pouze komentuji stav komunikace mezi VV a členskou základnou, jejíž zlepšení bylo jedním z cílů současného VV. Pokud se jedná o porovnání IQ jsem plně k dispozici ke srovnání jak s Petrem Jandíkem tak i s trepkou velkou, nebo i jiným jednobuněčných organismem. Možná bych si troufnul i na nějakého střevního parazita, co se dostává do těla anální cestou. | Bída | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: Nefunguje tisk | 23:36:35 30.08.2016 | Omlouvám se třídní ucitelce za chyby, texťák občas nestíhá mou inteligenci :-D :-D :-D | Bída | odpovědět |
  | Re: Nefunguje tisk | 18:34:33 31.08.2016 | Tome, chyba je opravena, tisk již funguje jak má. Pro tisk cest včetně popisů není třeba popisy rozbalovat, udělá se to automaticky. | Petr Jandík | odpovědět |
|