LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   "Technika je vždycky jenom skrytá síla" A.O.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140271 cest
Nové přelezy:
Loose Cano 7b
Ajo En Vag 7C
Hammer Kin 7c
Mucho Tron 7b+
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+

Stěny
V 16 - Plzeň
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5
Boulder Bar - Praha 7

Prodejny
Rock Point OC Olympia - Brno
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Revoluční lano Beal Diablo

-reklama-

Lano DiabloBEAL uvádí na trh horolezecká lana řady DIABLO, vyrobená pomocí technologie UNICORE, spojující jádro a oplet.

Přivítejte DIABLO 9,8DIABLO 10,2!
Technologie spojení opletu s jádrem UNICORE získala v posledních letech několik prestižních ocenění, stejně jako lana DIABLO hned vzápětí. BEAL spuštěním převratného výrobního procesu posouvá hranice možného. Tato nová technologie zvyšuje bezpečnost, zlepšuje vlastnosti lana a nabízí opravdový komfort pro lezení na stěnách i na skalách.

Ceny


Technologie UNICORE se původně používala pouze u statických lan Acess 10.5 a Acess 11, poté u lan určených pro lezení na stěnách Wall School 10.2 a Wall master 10.5, a díky neustálému vývoji se s ní konečně setkáváme i u dynamických lan pro venkovní použití.



Lezci z týmu BEAL se spolu s dalšímí lezci, kteří lana DIABLO testovali, shodují : je to velký krok vpřed, lano je krásně poddajné, hladce prochází expreskami, opotřebení opletu je i přes četné pády podstatně menší, než u lan klasické kontrukce. Podobný ohlas získala i speciální lana pro lezecké stěny Wall School 10,2 Unicore a Wall Master 10,5 Unicore, která jsou na trhu již třetím rokem. I ta vykazují - navzdory extrémní zátěži dané tímto prostředím - až trojnásobně dlouhou životnost ve srovnání se standardními modely lan.



Díky technologii UNICORE má lano hladší oplet než klasické lano, což výrazně snižuje tření v karabinách i mezi lanem a skálou. Lano je tak odolnější vůči oděru, ale ponechává si svou měkkost a poddajnost. Vzhledem k těmto vlastnostem mají lezci často pocit, že lezou s lanem menšího průměru a nižší hmotnosti,, než tomu ve skutečnosti je. Přitom je díky běžnému průměru lana možné používat obvyklé jistící pomůcky a nesnižuje se úroveň bezpečnosti!

Lana BEAL DIABLO jsou již nyní dostupná na pultech mnoha outdoorových obchodů. Naleznete je v tištěných katalozích sítě Rock Point a prodejen Hanibal.

Gratulujeme celému vývojovému týmu BEAL, ve kterém již několik let působí i český chemik, vývojář, technolog a především vynikající lezec Vašek Šatava.

Lano Diablo


(Původně vyšlo 1.6.2012)

   [úpravy] 11:08 05.06.2012Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 !!!12:26:45 01.06.2012
Zřejmě super lano, Škoda jen těch hroznejch barev!!!
Himbajsodpovědět 

 Užitečné na dvojčata12:27:37 01.06.2012
Vypadá to dobře, to řezání. Ale co se testování týče, radši bych viděl testy lan třeba po roce užívání, než těch rovnou z výroby.
odpovědět 

 z ty reklamy01:41:37 02.06.2012
bych blel.
TOAodpovědět 

 Lano vs. reklama06:21:22 02.06.2012
Lano může být dobré, ale ta šílená reklama
odpovědět 
 Re: Lano vs. reklama08:45:47 02.06.2012
njn lezecka generace se meni a s ni se meni ilezecka reklama ... jde o to byt in a cool.
odpovědět 

 Pekny ale09:30:35 02.06.2012
Jako pekny, ale proc maj mnohem horsi parametry (razova sila, pocet padu) nez klasicky lano...moc vyhod krome toho bezpecnejsiho jumarovani popripade sololezeni nevidim.

Milanodpovědět 
 Re: Pekny ale20:33:50 02.06.2012
To je pro mně taky je divný?
Valekodpovědět 
  Re: Pekny ale22:13:21 02.06.2012
Ano, lana maji horsi parametry nez lana klasicke konstrukce jak je u Bealu bezne - velice nizka razovka, vysoky pocet padu... U Diabla a celkove u technologie UNICORE, je vyborna mekkost lana v kombinaci s hladsim opletem coz se pak chova jako by jste pracovali se slabsim lanem nez je 9,8 a nebo 10,2. Nizsi pocet padu je diky jine vnitrni konstrukci, ktera vsak na druhou stranu prinasi vyssi zivotnost... Bohuzel vzdy je neco za neco. Beal do Diabla a teto technologie investuje jiz nekolik let a neustale ji zdokonaluje, coz ukazuji nejen ceny z vystav, ale i ohlasy lezcu a majitelu lezeckych sten, kteri s temito lany jiz delsi dobu pracuji.
Karel, Bealodpovědět 
   Re: Pekny ale09:48:56 04.06.2012
Řezání napříč vypadá jak?
Willhemodpovědět 
   Re: Pekny ale14:01:20 04.06.2012
Jsem kratce stastnym majitelem Diabla 10.2, tak neco uvodnich zkusenosti (klidne me ukamenujte);-)

Nove Diablo je malicko tuzsi nez je u novych lan (i Bealu) zvykem, ale zadna tragedie. Recem o lepsim handlingu jsem uveril a i z techto duvodu koupil 10.2 (druhy duvod je pouziti na pisku - vice padu a lepsi odolnost lana hraly take pro 10.2), ale musim konstatovat ze tohle je blud. Diablo 9.7 jsem sice v ruce nemel, ale u 10.2 nove lano rozhodne neni rychlejsi nez jine 10.2 nove lana (a ze uz mi jich rukama par proslo) - na jisteni pouzivam obycejny kybl od BD a nepozoruju zadnou zasadni zmenu oproti jinym lanum. Ma sice trochu vic utazeny oplet (nebo je to lepidlem?), takze v expreskach asi pojede trochu lepe, ale v kyblu se toto prakticky neprojevuje a ze bych mel obavu ze nechytnu tlamu nebo ze si popalim ruce, to opravdu ne. Jinak k parametrum - par let zpet to byly normalni hodnoty pro vetsinu lan - jen dnes kdy jsou ostatni Bealy jako zvejkacka to trochu prekvapi, ale pro me osobne je dulezity ergument odolnosti opletu (se uvidi zeano ;-)) a mekky dopad zajistuje primarne dobry jistic ;-)

Jsem zvedav jak se lano zachova az zmokne - absence jakekoliv upravy asi bude poznat, ale kdyz prsi, jdu do hospody, takze to taky neni zasadni vada.
Vitaodpovědět 
    Re: Pekny ale17:37:06 04.06.2012
Koupil by sis to lano zvnova, kdybys měl tu možnost?
Vodpovědět 
     Re: Pekny ale18:47:01 04.06.2012
To Ti reknu tak na konci pristi sezony ;-)) Ted pro me bylo zajimavy to, ze je za stejnou cenu jako Booster ... no a jestli za dva roky vyhodim boostra nebo tuhle novinku je mi jedno, takze vlastne ... koupil ... nevadi mi byt pokusny kralik, protoze vlastn nemam co ztratit :o))
Vitaodpovědět 

 Beal18:48:39 02.06.2012
Mammut Supersafe EVO 10,2 mm 11-12 pádů.Jasná volba.
M.odpovědět 
 Re: Beal20:37:44 02.06.2012
No, s Mammutem nemám zrovna dobrý zkušenosti. A průměr 10,2 se mi v roce 2012 už zdá docela zastaralej.
odpovědět 
 Re: Beal15:48:57 05.06.2012
Premyslim o koupi noveho lana, tak nepohrdnu par informacemi. Kdo prosimte vyrabi to lano pro Mammut? Edelweiss?
v.odpovědět 
  Re: Beal16:18:00 06.06.2012
Pokud vím tak Mammut dělá lana sám a to již 150 let.
M.odpovědět 
   Re: Beal20:22:47 04.08.2012
Jo, a dokáže udělat taky dost dobrej šmejd. Třeba ty levný, startovací lana. To je mazec.
odpovědět 
 Re: Beal23:50:25 06.06.2012
Mateš neznalé. Na "jasnou volbu" je počet pádů sám o sobě nic neříkající. Jedná se o normované pády, běžný lezecký pád můžeš během měsíce zopakovat padesátkrát a lano bude v pohodě sloužit třeba i roky.
Tomášodpovědět 
  Re: Beal08:54:38 07.06.2012
Padame do lana az kym sa neprederie. Preto TOP informácia je zivotnost.
alfonzodpovědět 
   Re: Beal01:09:26 04.08.2012
Treba ale zvazit aj ine faktory. Minimalne kriterium poctu padov u UIAA je 5, Diablo 9.8 akurat prelieza s 5-timi padmi. Tie normovane pady urcite nie su na okrasu a je dovod, preco sa to testuje. Vypoveda to o celkovej odolnosti lana. Diablo taktiez nepreslo testom padu cez ostru hranu, co znaci, ze nie je prave najodolnejsie. Navyse, situacia, kde by toto mohlo zavazit, nie je pre mna az tak nepredstavitelna, a to aj mimo hor. Kamen na lano padnut moze aj na skalach. U tohto lana sa pre prilnavy oplet podriadilo podla mna celkom vela.
Misoodpovědět 
    Re: Beal20:15:57 04.08.2012
Pád přes hranu je k ničemu, teda hodí se, ale jen z marketingových důvodů. Test přes hranu se totiž testuje přes oblou, hladkou a kovovou hranu. A hrana na vápně nebo dokonce žule by s lanem v reálném případě, s lanem které testem prošlo zle pochroumalo.
odpovědět 
     Re: Beal01:11:08 07.08.2012
Tak z toho, co som videl na nakresoch na internete, vidno, ze ta hrana je 90-stupnova na tej strane, kde pada zavazie, obla je len na tej strane, kde je lano ukotvene. Preto si nemyslim, ze to nie je uplne od veci. Test nesimuluje sice realne podmienky, ale udava rozdiel v odolnosti medzi lanom, ktore nim preslo, a lanom, ktore nie.
Misoodpovědět 

 negativní zkušenost s Beal Diablo 9,816:27:24 07.09.2012
Nedávno jsem si pořídil Diablo 60ku o průměru 9,8 mm. Po letech jsem se totiž odhodlal ke koupi nového lana, které by mi mohlo vydržet zase pár let a bude hlavně více odolné vůči oděru, hlavně na písku. Mé nadšení z poddajnosti lana ale po prvním dni lezení v Adršpachu velmi upadlo. Lezli jsme 3 cesty (jmenovitě Jižní Hranu na Prométhea, Náhorní na Pygmalion, na závěr Študáckou Dvojspáru na Španělskou stěnu). Nepadalo se do lana, ani na druhém konci. Jen se mi žel při lezení dvojspáry na druhém v podvečer povedlo vycvaknout ze sedáku kýbl, který zapadl hluboko do spáry (kdo cestu lezl, asi zná tamní ošemetnost :) ). Musel jsem jej pak ze slanění lovit klackem... Lano od kruhu k odsazenému štandu přitom nevedlo přes ostrou hranu. Již po slanění se objevilo kousek od středu narušení opletu. Následující den lezli přátelé ráno Papouščí spáru na Papouška (nikdo opět nepadal). Po slanění z věže bylo poškození opletu výrazné až na jádro. Lano jsem po víkendu ihned reklamoval. Naštěstí vstřícný prodejce ochotně reklamaci přijal a lano poslal na testy do laboratoří Bealu. Velmi si jeho přístupu cením. Nabídl mi náhradou jiné lano od Bealu, se kterým jsem po nedávném celovíkendovém lezení v Ádru velmi spokojený. Před pár dny mi prodejce poslal oficiální vyjádření z laboratoře. Reklamaci žel neuznali a vyzkoumalí, že oplet byl prý stržen přes nějakou ostrou hranu. Takže vy kdož chcete lézt jmenované cesty, dejte si na tamní ostré hrany pozor ;-)... Nevím, možná jsem měl smůlu a natrefil na vadný kus. Můj názor je spíš takový, že nová technologie splétání opletu s jádrem pro dynamické lano je ještě v plenkách. Podle mě by výrobce mohl pouvažovat o nějaké impregnaci opletu (tak jako u jiných svých lan), nebo o splétání z většího (jiného) počtu "palic". Nerad bych ale případné zájemce odrazoval, třeba jsem měl opravdu jen smůlu na vadný kus.
Radekodpovědět 
 Re: negativní zkušenost s Beal Diablo 9,821:35:46 06.10.2012
Bohužel musim souhlasit. Mám stejnou zkušenost u lana Beal Diablo Unicore 10,2. Po pár lezeních se mi na více místech začal znatelně třepit oplet a to nedostalo lano nijak extremě zabrat. Taky nepozoruju nějnějakou lepší uzlovatelnost, měkost lana naopak i po cca 8 lezení se pořád zatraceně kroutí?? Tohle jsem u jinýho lana neviděl. Moje první Altea ještě pod Lanexem nevypadala takhle po 5 letech lezení!! Uvidime jak se t obude vyvíjet dál,....asi ho nařežu na Bambuláky a smyce a koupím osvědčenej klasickej Tendon.
Tomikodpovědět 
  Re: negativní zkušenost s Beal Diablo 9,821:49:39 06.10.2012
Tak koukám že v tom nejsem sám ... S Diablem 10.2 lezu od května, prakticky jen na písku. Po cca 50 cestách je chlupaté jak chlupatá housenka - žádné jiné lano předtím neodcházelo takovýmto tempem- Reklamaci dovozce neuznal, prý nejde o vadu výrobku...!!! :-| Kromě toho se lano skutečně kroutí a navíc neuvěřitelně špiní. Na vápno možná dobrý, ale na písek ani náhodou a za tu cenu už vůbec ne ...
Víťaodpovědět 
   Re: negativní zkušenost s Beal Diablo 9,807:05:31 07.10.2012
Boužel stejná negativní zkušenost , za rok lezení 4 průstřely opletu , kvalita f.Beal je asi pryč.
Martinodpovědět 
    Re: negativní zkušenost s Beal Diablo 9,810:13:20 07.10.2012
Bealy se vždy taky hodně prodlužovaly při pádu/odsedu, jak je to s tímhle?
Uzlařodpovědět 
     Re: negativní zkušenost s Beal Diablo 9,810:46:45 07.10.2012
Diablo není taková guma jako srovnatelně tlustý Booster. Ze začátku bylo lano tužší, po nějaké době ale zhadrovatělo. Od začátku se kroutí (bez ohledu na jistítko) a nepomáhá ani vyslaňování na celou délku lana, ani přetahování, prostě nic.
Víťaodpovědět 

 Beal Diablo - něco nového?10:30:44 09.05.2013
Ahoj, nemáte někdo nějaké novější zkušenosti s Beal Diablo? Mám Booster 9.7 i ten jejich Wallmaster, kde je také jádro spojené s opletem (technologie UNICORE). Jenže ten Wallmaster se příšerně kroutí a to mám jen 35m. A jak tady čtu, tak si na kroucení lidé stěžují i u toho Diabla. Že by to byla nějaká systémová chyba této technologie?

No ale proč se ptám - potřebuji lano 60m a rozhoduji se právě mezi Booster a Diablo. S Booster zkušenosti mám, s Diablo ne. Než Diablo definitivně vyloučím, má i nějakou pozitivní vlastnost oproti Booster?
Jíraodpovědět 
 Re: Beal Diablo - něco nového?14:55:07 21.05.2013
Doporucuji Tigera, od roku 2013 je uz take s unicorem. Podle me nejlepsi lano od Bealu. S diablem bych byl opatrny. Diablo ma oproti ostatnim lanum od Bealu uplne jinou konstrukci, proto ty vlastnosti jake ma...
Karelodpovědět 
 Re: Beal Diablo - něco nového?21:23:51 21.05.2013
Mám Diablo 9,8 od prosince, na to, že bylo venku fakt párkrát, vypadá děsně. Kroutí se hodně, chlupatit začalo po asi druhým lezení a po neděli na Suškách vypadá oplet asi jako můj strý Lanexdrát po dvou letech. A černí víc, než jiná lana, se kterýma přicházím do styku. nafackovala bych si, že jsem nešáhla po boosteru:(
Hankaodpovědět 
  Re: Beal Diablo - něco nového?22:36:58 21.05.2013
Diablo 10.2 - po jedné chudé sezóně je na mraky...chlupaté, hadrovaté, kroutí se jak blázen. Lan jsem měl hodne ale žádné tak špatné. Rozhodně nebrat. Booster nebo jakýkoliv Lanex udělá lepší službu
Vitaodpovědět 
 Re: Beal Diablo - něco nového?12:51:26 23.05.2013
já mám Wall School 10.2 (30m zbytkovou metráž) a je to fajn lano, drží si svoje vlastnosti pěkně dlouho. Ohledně kroucení jsem vypozoroval jednu věc - když se navazuju stále na jeden konec, tak se nekroutí. Jakmile se navážu na ten dosud nepoužívaný, tak se na několik cest+spuštění začne trochu kroutit, ale pak zase přestane a chová se slušně.
odpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179372)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
1. Senza Nome 6a+ Coltura
Hrebeň Končisté 3 Batizovská Dolina
JZ Komín III Prachov
Foreign Afair 6a Krraba
Shadow On The Wall 6b Krraba
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Mussulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 359 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 314 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 284 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 285 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 254 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.