LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Lezení je nebezpečný sport!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
49.Bartoš 10088
50.Nyč 10087
51.Zaoral 10075
Bouldry:
49.Skála 8503
50. 8503
51.Šauli 8409
Hory:
11.Švihálek 6070
12.Bloudek 5970
13.Procházková 5670

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5668 lezců
1140436 cest
Nové přelezy:
Orgi Nerou 8a
Nymfa 8A+
Seastar 7C
Ortofrutta 7c
Koma Xc
Mr. Morgen 7b
Ri Rock 7b+
Les Furtif 8b+
Loose Cano 7b
Ajo En Vag 7C

Stěny
Boulder Bar - Praha 7
Lezecká stěna Kbely - Praha 9 – Kbely
V 16 - Plzeň

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Závod ČP ve sportovním lezení 10.4.2010

Rajče Brno

náhledVčera, tedy v sobotu 10.4.2010 proběhl již po několikáté závod ČP ve sportovním lezení na brněnské stěně  Rajče, Sokol Brno I. Stejně jako loni, byl tento závod druhým nominačním závodem do reprezentace sportovního lezení dospělých a tentokrát i jedním z nominačních závodů reprezentace juniorské.



Na prezentaci, která probíhala mezi 8:00 a 9:00 hodinou ranní se dostavilo 5 žen, z nich 2 juniorky a 18 mužů, z toho 8 juniorů, mezi nimiž nechyběl jeden z nejlepších současných lezců světa a vítěz světového poháru za rok 2009, Adam Ondra. Na závodníky čekaly 2 kvalifikační cesty, z nichž jedna byla společná jak pro muže, tak pro ženy. Úderem půl desáté již začal samotný závod předlezením prvních kvalifikačních cest pro muže samotným stavitelem Petrem Solanským a pro ženy naší úspěšnou reprezentantkou v kategorii mládeže Ivou Vejmolovou.
První kvalifikační cesta pro muže v obtížnosti asi 7b+ nachystala závodníkům první obtížnější místo hned u třetí expresky v podobě nejistého kroku, se kterým si však většina závodníků poradila bez větších problémů a k rozřazování tak došlo až těsně před koncem cesty. Zde se závodníci setkali s velmi nepříjemným cvakáním předposlední expresky, které je velmi často obralo o poslední kapky sil chybějících v následujících dvou až třech krocích do topu. Výsledkem bylo dosažení
7 topů – Martin Stráník, Petr Havrda, Tomáš Binter, Jan Chvála, Martin Klemsa, Adam Ondra a Dalibor Muráň.
Ženy svou první cestu zvládly z velké části bez větších zaváhání a pouze dvě závodnice nezvládly krok do předposledního chytu, který v podstatě znamenal cvakání topové expresky = top.
Druhá mužská kvalifikační cesta byla ohodnocena na 7c+ a rozdíl byl patrný hned u prvních lezců, co do ní nastoupili. Jako klíčové se ukázalo místo dvě expresky od konce, přes které se dostalo 7 lezců, z nichž pouze Martin Stráník a Adam Ondra dosáhli topu. Do finále postupovalo nakonec 13 závodníků, a to:
Adam Ondra, Martin Stráník, Petr Havrda, Dalibor Muráň, Tomáš Binter, Martin Klemsa, Jiří Lautner, Jan Chvála, Roman Kučera, Stanislav Pekárek, Aleš Eichmeier, Martin Šifra a Petr Potěšil.
Ženy nastoupily ve své druhé kvalifikační cestě do mírně pozměněné cesty mužů z kola prvního a i u nich byl viditelný rozdíl ve vyšší obtížnosti cesty. Topu dosáhla jediná závodnice, a to Kristýna Ondrová, kterou následovala chyt pod topem Lucie Hrozová. Koncové pořadí postupu do finále pak bylo následující:
Kristýna Ondrová, Lucie Hrozová, Kateřina Švecová, Gabriela Vráblíková, Romana Vlašínová
Ve finále se mohli nejen závodníci, ale i diváci, těšit na dlouhé cesty, skýtající nejeden zajímavý moment. Lezlo se klasicky v obráceném pořadí dle toho, jak se závodníci umístili v kvalifikaci a tak jako první na svůj pokus v mužské cestě nastoupil Petr Potěšil. Již tento první finalista ukázal, že dolézt cestu až do konce nebude vůbec snadný úkol a skončil v prvním obtížném místě v kroku přes velký kulatý stisk chytu podobném „nočníku“ asi ve třetině finálové cesty. Toto místo se posléze opravdu ukázalo jako jedno z klíčových, kdy zhruba půlka závodníků zde zaváhala a znamenalo to pro ně při nejmenším velkou ztrátu sil, která jim chyběla pro následující strop. Velmi dobrý výkon podal hned třetí nastupující borec do finále (v kvalifikaci 10 – 13. místo), domácí Aleš Eichmeier, který jak se zdá, konečně dokázal také na závodech prodat to, co umí tak dobře na skalách. Nejen že již zmiňované místo přelezl s velkým přehledem, ale také perfektně vyřešil největší překvapení cesty a to skok mezi patou a šestou expreskou, díky čemuž mu síly stačily k výslednému třetímu místu. Přes zmiňovaný skok se poté dostali již jen čtyři závodníci – Martin Klemsa (výsledné 5. místo), Dalibor Muráň (4. místo), Martin Stráník (2. místo) a Adam Ondra (1. místo).



Poslední dva zmiňovaní také dokázali jistý odstup od zbytku startovního pole, kdy Martin Stráník dokázal překonat pasáž, při které musel závodník slézt dolů po struktuře přes 2 chyty společné pro nohy i ruce. Následný výlez zpět do stropu mu nevyšel jen díky tomu, že přesně nenašel chyt v zakryté části struktury. Absolutním vítězem se dle očekávání stal Adam Ondra, který finálovou cestu topoval a snad kromě lehčího rozmýšlení v závěrečném kroku do topu, nebylo znát, že by mu cesta dělala větších problémů.
Finále děvčat slibovalo zejména boj mezi Kristýnou Ondrovou a Lucii Hrozovou, i když podceňovat jsme nemohli ani v tomto závodě velice dobře lezoucí juniorku Kateřinu Švecovou. Finálová cesta byla vyváženou linií, která ženy prověřila zejména z hlediska jejich vytrvalosti. Rozhodovat se začalo při výlezu z převisu, který zvládly pouze dvě závodnice, přičemž Lucie Hrozová již nezaváhala a dolezla cestu až do konce.



Top finálové cesty pro ni znamenal celkové vítězství, kdy Kristýně Ondrové chyběl k topu poslední krok a tím se zařadila na místo druhé.
Celkové výsledky najdete na http://www.horosvaz.cz/


vyhlášení výsledků muži


vyhlášení výsledků ženy


V neposlední řadě by jsme chtěli poděkovat sponzorům bez kterých by se závod Českého poháru neobešel. Díky patří: Saltic Zlín, Tendon, Hudy sport, Rock Horn, Beal, TR walls.

Jura Čermák   [úpravy] 13:20 11.04.2010Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Moc nebo málo? A co na to mediální mediálové s ČHS ?14:09:25 11.04.2010
Ty počty závodníků jsem četl správně? 18 borců a 5 borkyň ? To je vtip? Vtipnější už je snad jen diskuse okolo ČHS s komickými výpady Mr. Babači a podobných pošuků.Co na to sportovní komisárci? Bída(Ale né te z Pilznu) co?
R.odpovědět 
 Re: Moc nebo málo? A co na to mediální mediálové s ČHS ?17:24:43 14.04.2010
Nejseš ty náhodou Rudý Káčko?
odpovědět 

 Jura je vítěz14:36:48 11.04.2010
pěknej report Juro, snad jen bych uvítal ještě informaci, proč nestartovali Tomáš Mrázek a Nelly Kudrová a další, pokud se to ví.
Gratulace vítězům.
Petr Jandíkodpovědět 
 Re: Jura je vítěz16:09:04 11.04.2010
dávám za pravdu, opravdu hezký článek. Tak dobře napsaný, že Jurovi s ním možná pomáhala jeho lepší a hezčí polovička, nebo něčí jiná polovička.:)Velmi kladně hodnotím bleskové výsledky na stránkách ČHS.:)Takhle rychlé výsledky snad nikdy ještě nebyly. Počet závodníků byl opravdu malý, u holek byl počet jak v závodě na rychlost. Škoda, že závodníků nebylo tolik, jak v Lomnici. Ale na druhou stranu, diváci i přes slabou účast, určitě viděli pěkné výkony. Top v podání nejlepšího lezce Adama byl pěkným zážitkem a koneckonců i mezi ženami padl jeden finálový top. Jinak možná, že by v článku stálo ještě za zmínku napsat jednu větičku, kdo je pro letošek v repre dospělých a juniorů. I když ti, co tam jsou, to asi ví.:)
Kubaodpovědět 
  Re: Jura je vítěz00:38:49 12.04.2010
No stejne jako vysledky je i seznam juniorske repre na strankach CHS ...
odpovědět 
  Re: Jura je vítěz17:30:46 12.04.2010
Zase jsi mě Kubo odhalil i s těma lepšíma polovičkama.Závody jsou beze sporu týmová práce a na všem se tak trochu podílí víc lidí.Kača Cásková ve své skromnosti pod úvodní článek podepsala mě, přestože největší zásluhu má ona.
Jura Čermákodpovědět 
   Re: Jura je vítěz17:42:05 12.04.2010
No, upřímně, bylo mi podežřelý, kde se v tobě najednou vzalo to reportážní st...o, ale nechtěl jsem do toho rejpat :-) Fakt dobrá reportáž.
Petr Jandíkodpovědět 
 Re: Jura je vítěz16:29:03 11.04.2010
Myslíš že by Tom Mrázek závodil na takovém závodě? k čemu by to bylo? V repre. je tak i tak. A jet tam jenom kvůli tomu aby se někdo neptal proč tam není. To není pro něho perspektivní závod. tot můj názor. Honza
Honzaodpovědět 
  Re: Jura je vítěz17:13:28 11.04.2010
Když Tomáš bydlí v Brně, tak by možná ani nemusel jet, stačilo mu třeba jen dojít. Například v Praze na Smícháči letos závodil, i když to má o dost dál, než dojít na Rajče. Asi měl Tomáš jiné plány a je to naprosto jeho věc. Kdyby ČHS dávala vítězům tolik peněz, jak na Smícháči, jsem si jistý, že by přijelo daleko více lidí si zazávodit. Jenže svaz nedává těm nejlepším žádnou finanční odměnu, tak se nemůžeme divit, že nepřijedou ani jen slovenští sousedé, kteří také na Smícháči nechyběli, a to i přesto, že to mají do Prahy dál, než do Brna. Od Adama je super, že přijde i na takový závod, kde nemá nejen žádného soupeře, ale ani žádné peníze.
odpovědět 
   Re: Jura je vítěz19:40:21 11.04.2010
Chyba lávky nounejme. Nevím tedy jak letos, ale ČHS vždy dávalo alespoň část peněz právě na závodníky. Ceny a úspěch závodu závisí pouze a jenom na pořadateli. Je plně v jeho režii, aby udělal maximum a dojelo co nejvíc lidí. Smícháč ukázal kudy cesta vede a Rajče bohužel už po několikáte kudy to moc néde. Dobrý report špatnou přípravu nezachrání. Není to myšleno Juro nijak zle proti tobě a Rajčeti, ale takhle je to fakt cesta do závodních pekel...tím větší škoda, že s tím máte tolik práce okolo.
Oliváčodpovědět 
    Re: Jura je vítěz20:09:43 11.04.2010
Podle mě byly závody povedený. Krásný cesty, divácky atraktivní... Že nepřijelo tolik závodníků je o to vetší škoda. Závodnickým peklem bych to ale rozhodně nenazývala...
odpovědět 
     Re: Jura je vítěz20:18:39 11.04.2010
Pozor! Abychom si správně rozuměli. Věřím tomu, že závody byli super zorganizované a že proběhli hladce. Problém je ale ten, že tam bylo tolik lezců co tam bylo. To ukazuje na špatnou přípravu v oslovování lezců a v motivaci pro závodníky. Nemusí to být pouze finanční a věcné ceny co táhne, ale prostě akce jako taková a její jméno. Možná je to i blbým termínem a hezkým počasím,ale o to víc by měl být vychytanej tahák na závodníky, aby i přesto měli chuť dorazit.
Oliváčodpovědět 
      Re: Jura je vítěz20:27:04 11.04.2010
Lezci obecně nejsou nějak moc motivovaní k závodění. Snad každý raději pojede na skály. Motivace by měla být třeba i nominace do repre, ale jelikož ten kdo byl v Lomnici a tak nějak se umístil (myslím tím především holky) tak má to členství v repre tak nějak jasný a co by se trmácel do Brna.
odpovědět 
      Re: Jura je vítěz20:29:19 11.04.2010
Lezci obecně nejsou nějak moc motivovaní k závodění. Snad každý raději pojede na skály. Motivace by měla být třeba i nominace do repre, ale jelikož ten kdo byl v Lomnici a tak nějak se umístil (myslím tím především holky) tak má to členství v repre tak nějak jasný a co by se trmácel do Brna.
odpovědět 
       Re: Jura je vítěz20:48:26 11.04.2010
Ahoj. S tou repre je to trochu jinak, než myslíš. Reprezentace se určuje na základě obou nominačních závodů, takže kdo chtěl být v repre, účastnil se obou závodů. Závody na Rajčeti se mi moc líbily, z hlediska organizace nemám vůbec nic k vytknutí. Pro mě bylo jediné nagativum dlouhá a nákladná cesta..
Daliborodpovědět 
      Re: Jura je vítěz21:01:09 11.04.2010
To je sice pravda, že nemusí bejt pro lezce peníze a věcné ceny tím hlavním tahákem, ale přesto jsi myslím, že do velké míry ním jsou. Nebo chceš říct, že kdyby na Smícháči dali místo výhry 1000€ např. sedák, nebo jen bačkory, že by lezci jako Markovic, Posch, nebo Becan přijeli? No, to asi těžko. Slabší lezci zase byli odměněni v kategorii hobby. No a těm nejslabším lezcům nevadilo, že nemaj cenu, páč si zase dobře zalezli vlastním výběrem cest, teda až na ty hrozný fronty na některé z nich. Mít vlastní výběr cest mi ale zase nepřipadá jako vhodný model na ČP, i když by to možná přilákalo nejvíc lidí. Některé lidi přilákáš na peníze, jiné zase na zábavu. Když není ani jedno, tak holt je pak lezčíků o hodně míň.
odpovědět 
       Re: Jura je vítěz12:56:20 12.04.2010
Vůbec bych tady neřešil peníze. Jako beru to že to může být motivující ale zase aby sem jeli slováci na ČP k čemu? ... Závody byli dobře zvládnutě jak od organizátorů tak od stavěčů(e). Byli postaveny tak aby třeba ve finále nedošlo k tomu aby lezci, lezkyně padali v jednom kroku. Lidi co dojeli tak věřím že si dobře zalezli. Dívaků na finále podle mého nebylo málo... bylo to zkrátka dobře udělané. 18 chlapů není málo, pravda není to hodně, ale užili si to všichni. V komentářích čtu jenom samé s prominutím blbosti proč nebyl Mráza?, Proč nebyla Nelly? .. Nedojeli nevadí. Byl tam Adam a předvedl krásné lezení ostatně všichni předvedli krásné lezení a hlavně dokázali že je to baví a lezou rádi. Nikde jsem se ale nedočetl že by někdo z vás poděkoval organizátorům a stavěčům. Dá to ohromnou práci a to že třeba dojelo pět holek za to oni nemůžou snaha udělat maximum by byla i kdyby mělo dojet dvacet holek. Za mně díky díky díky organizátorům i stavěčům závody byli SUPER.
Honzaodpovědět 
 Re: Jura je vítěz17:24:22 11.04.2010
Podle informací obdržených od lezců z Prahy, kteří se na závodech objevili, je Nelly v současné době zraněná. Jinak by určitě dojela:-)
Kacaodpovědět 
  Re: Jura je vítěz17:27:16 11.04.2010
Doufám, že nic vážného.
Petr Jandíkodpovědět 

 Finálovky17:24:36 11.04.2010
Ví někdo, jaká byla obtížnost finálových cest? Tipoval bych mužskou na 8a+/b a ženskou 7c+. Je to tak, nebo se pletu?
odpovědět 

 obtiznost finalovek06:51:19 12.04.2010
finalovka muzu byla za 8b finale zen 7b+
Petr Sodpovědět 

 Málo závodníků...12:48:29 12.04.2010
Nevím jaké byly závody v Brně. Nebyl jsem, tak nebudu soudit. Chci se ale vyjádřit k největší bolístce závodů u nás. Mám pocit, že všechny závody, které jsou v oficiálních žebříčcích ČHS jsou jaksi v nemilosti závodníků. Nevím proč, ale jezdí jich míň a míň. Nemusel by to být problém, ale když to potom dopadne tak, že závod pro 20 lidí dělá 40 organizátorů za tatranku a džus, tak je jasné, že časem ty lidi entuziasmus opustí a se závody bude šlus. Pokles počtu závodníků přitom nijak nesouvisí s úsilím vynaloženým na organizaci, přípravu atd. Spíš mám z osobní zkušenosti pocit, že jak je závod postupně lépe a lépe vychytáván a připravován, jezdí těch lidí méně a méně. Proč, to netuším, protože i ty prachy jsme za poslední roky vždycky rozdávali - jasně nebylo to 1000 éček, ale taky si nehrajeme na mistrovství světa a nečekáme, že přijedou lidi z ciziny. Termínem to taky asi nebude - protože ten se v průbehu let neustále mění a počet závodníků opět nijak nekoresponduje s počasím (dobré=míň lidí vůbec nemusí platit). Propagace na počet závodníků taky vliv nemá - vpodstatě jediné, co je nutné z hlediska propagace udělat, je hodit info na lezce. Možná by pomohl doprovodný program, ale moc se mně tomu věřit nechce - neúměrně by to zvedlo náklady a tím pádem i startovné. Mám z toho spíš pocit, že se nikomu nechce na závody, které jsou pod hlavičkou čhs, protože by to mohlo být moc těžké (ale není jenom mítus?). A tak lidi radši jezdí na takové ty neof. akce a na mytíhrnků, kde dostanou tričko (to nemáme - a to je možná ta chyba :-))Jestli to tak pude dál, tak na ty závody budou nakonec jezdit jenom ti co mají na repre a ostatní budou ve skalách nebo pojedou n azávod, kde se sejde pár známých a zablbnou jen tak na pohodu. Ale třeba je to jenom pocit.
Břeťa Leblochodpovědět 
 Re: Málo závodníků...13:07:54 12.04.2010
Souhlas s tebou Břeťo. Nevšiml jsem si toho tvojeho příspěvku a něco podobného o tom že organizátoři nemůžou za to kolik přijede lidí snaha je pořád stejná. Můžeme jenom děkovat lidem co se do toho vůůbec putí zorganizovat závody ... Oupn taky byl kdysi jenom takový menší zavod ne? a tedka je s toho "velká" akce. A to je příklad že organizátoři se fakt moc snaží. Jenom škoda že neplatí Když děláte věci podctivě lidé to ocení.:-( ... ale i kdyby nepřijelo tolik lidí kolik by si organízátor přál pořád se to těm lidem líbí :-) ...
Honzaodpovědět 
 Re: Málo závodníků...13:18:32 12.04.2010
Žalostný stav závodníků a hlavně závodnic je opravdu k zamyšlení... Asi neexistuje univerzální východisko - ale slovo změna je v každým možném řešení. Proč nerozdat na všech závodech každému závodníkovi tričko - ať to ale trochu zaštítí svaz - sbírka trik celého roku je určitě lepší než drátem do voka a určitě všcihni ho pak budou mít na skalách atd.... a možná finalistům platit cesťák - ale to je samozřejmě pochopitelné že na to prostě nezbývá. Nutný je zvolit věci které nestojí moc peněz. Teoreticky se to plácá vždycky dobře.
džejodpovědět 
  Re: Málo závodníků...13:53:20 12.04.2010
No já bych řekl,že třeba správnou cestou se už, a celkem úspěšně, vydal Rak. Až na to vstupný pro fandiče (to byla spíš nehoráznost) ,dobrý. A cizinci ,když to bude finančně zajímavé open ,přijedou taky.Nikdo nechce, aby si závody Českého poháru hráli na svěťák, ale úroveň v počtu závodníků by mít teda měli významně vyšší.Pokud někdo pojede někam X kilometrů za dost peněz vylézt ke 3 expresce ,je buď nadšenec,nebo blázen. Obvzlášť pokud si odtamtud neodveze nic kromě divnýho pocitu promr.... dne.Lidi ze srandamačů na podniky ČP dotáhnou jenom ,prachy,trička,ceny množstí lezení a zábava. Uvidíte že pokud bude Smích off akce příští rok,bude tam zase mraky závodníků.
odpovědět 
   Re: Málo závodníků...14:22:10 12.04.2010
Přesto všechno co se u nás děje je dobře, že těm několika lezcům stálo za to se mezi sebou porovnat a měli možnost zabojovat o nominaci.
 martanodpovědět 
    Re: Málo závodníků...14:59:00 12.04.2010
Zasazeno do širšího rámce: Závodníků v klasických sportovních akcích obesně ubývá. Brečí nad tím hokejisti, fotbalisti, gymnasti, vodáci... atd. Různé sporty se s tím vyrovnávají různě. Většina horských cyklistů kašle na Cyklistický svaz a jezdí hobby cyklomaratony MTB mimo oficiální žebříčky, ale stejně ceněné (naprostý amatér jede stejnou trasu a stejný závod jako profík), silniční cyklisté si vytvořili v regionech vlastní seriály mimo svaz, vodáci se rozdělili na kanostický a rafťácký/pramičkářský svaz a ten druhý dělá open závody pro profíky i amatéry zároveň, fotbalisti mají kromě ligy taky pohár kde se mohou utkat Sparta a Horní Dolní, běžkaři vsadili na atraktivnost a jezdí fullcontact sprinty ve městech, orientační běh se na jednu stranu stěhuje do mětských parků a na druhou stranu je to pořád masovka v lesích... atd. Důležité je také vytváření sportovních ikon a hlavně možnost se mezi ně dostat potřičným tréningem... atd.
Kuba Turekodpovědět 
     Kde jsou ty časy17:19:28 12.04.2010
Opravdu pryč jsou ty časy kdy závodníci jeli přez celé Československo aby seděli 8hod. v izolacia a zkončili u třetí expresky.
Jak píše Kuba T úpadek závodníků je všeobecný.
Spolupracuji na Mejcupu i na Smíchov-Cupu pořádal jsem SP v rámci Sport-life a tak mi je vcelku jasné,že závody musí za lidmi a né lidi za závody.ČP je přeci jenom trošku jiná záležitost svázaná pravidly a to i mezinárodními. Obtížnost tu začíná na 7a a v tom vidím taky problém,to už není pro každého.
Je na závodnících aby se rozhodli jestli závody MČR,ČP,chtějí a PODPOŘÍ nebo dají za pravdu většině členů ČHS ,kteří je považují za "vyžírky" rozpočtu.
Uspořadání závodů ČP je opravdu hodně muziky za málo peněz.Děkuji a smekám před každým kdo se toho ujme. Jo a ty řeči o sponzorech....v lezení...snad až začne lést ČEZ.
Jura Čermákodpovědět 
   Re: Málo závodníků...16:16:25 12.04.2010
Na tom asi fakt něco je. Ono na takový žebříčkový závody vesměs jezdí jen ti skalní nebo potřební. A zbytek, pokud nejsou skalní fandi závodění z toho moc nemá. Tu by mě zasáhnout svaz. To, že máme mistra světa Adu, má v povědomí jen úzjká část národa. A sdělovací prostředky (a tím vlastně ani svaz) to moc nezajímá. Zato když hezká holka na nějaké místní párty zavrtí pozadím, anebo některej pomazanej vyřkne sebevětší zajímavou hovadinu, tak se redaktoři můžou strhat aktivitou. Prostě to zpitomění propagandy je až zarážející. Mám zato, že kdyby všechny podobné závody byly ve sportovním televizním kanálu, tak by to přece jen pár zvědavců, už kvůli té propagandě přitáhlo. A o financích ani nemluvě (i když pochopitelně je jich dnes málo i pro pořadatele)......
Honza Iodpovědět 
  Re: Málo závodníků...19:45:49 12.04.2010
tricko z cp byl vzdy vybonej hadr na ten bordel na bouldru
climberodpovědět 
 Re: Málo závodníků...20:29:05 12.04.2010
Plně s tebou souhlasím a mám stejné pocity.Oupn je přesně ten tip závodů které lezce táhne(bohužel poslední spíš závodu mládeže),ale doufám ,že se nebude snažit dostat někam dál v obtížnosti.Mejcap bejval taky super dnes je to závod proslulí ale ne pro širokou veřejnost co si chce jen tak zablbnout ,přesto dík organizátorům .Dobré bejvali také závody ve Starovičkách supr organizace a zábava.Takové závody spíš natáhnou lezce než závod začínající někde na 7a stejně pak vyhraje ten nejlepší
pavelodpovědět 
  Re: Málo závodníků...02:58:07 14.04.2010
Souhlas. Mejcup rozhodne neni zavod pro blbce!
Mr. Mejcuppuciniodpovědět 
   Re: Málo závodníků...09:50:34 14.04.2010
proč pro blbce?
odpovědět 
    Re: Málo závodníků...14:26:55 15.04.2010
povidám, že pro blbce ne :)
Mr. Mejcuppuciniodpovědět 
  Re: Málo závodníků...08:29:04 14.04.2010
No právě já si ani moc nemyslím, že OUPN nějak moc táhne. Lidí nijak moc nejezdí. V posledních letech je z toho spíš závod mláděže a dospěláků jezdí málo. Snažíme se udělat maximum a sehnat vždycky i nějaké prachy pro nejlepší, ale bohužel 1000 euro to asi nebude nikdy (ale kdysi mně jakýsi týpek po jednom ročníku nabízel dokonce tisíce dva, ale pak nějak zmizel kdesi v galaxii - hledá se Jéňa!). Ne že by celkový počet závodníků na posledním ročníku byl neuspokující, ale když si vezmu že 10 lidí bylo přímo od nás, tak to zase taková pecka nebyla. Beru to jako jakýsi vývoj, který možná dopadne tak, že se nám závod brzo vrátí na začátek a bude z něj jen oddílová akce - a tím pádem to bude bez stresů, dnů příprav, shánění sponzorů a peněz atd. Protože opravdu několik dnů a nocí strávených přípravama (mluvím o čistém čase těsně před závodem) plus několik desítek hodin dalšího zařizování dlouho před a pak i po závodě asi nemá smysl, když přijede 20 lidí. Navíc, když se na organizaci podílí víc jak 20 organizátorů, pro které je jedinou odměnou, že to nikdo moc nekritizuje a jak jsem psal výše nějaká tyčka a džus. Nevěřím tomu, že by se někdo pustil do organizace závodu a nesnažil se pro tu akci udělat maximum. Takový závod by nepřežil ani ten první ročník. Jenže když tomu několik let dáváte maximum, zdokonalujete, ladíte, učíte se z vlastních chyb a nakonec se dostanete do bodu, kde už to prostě dál nejde (Každý organizátor má svoje limity - nechci organizovat závot, kde se budou točit statisíce, nechci závod, kde bude doprovodný program za desetitisíce, nechci dělat závod ČP, protože pravidla příliš svazují atd. Každý má strop jinde z nejrůznějších důvodů - a vždy je tu taky omezení rozpočtem - můžu chtít na afterparty metallicu, ale asi na to neseženu prachy.) a výsledkem je čím dál tím menší počet závodníků, případně to, že na cesty postavené pro dospělé přijedou akorát děcka (tím se jich nechi nijak dotknout - ti co jezdí k nám lezou vesměs skvěle, ale přece jen je to závod hlavně pro dospělé), tak je to prostě průser. Navíc se téměř vždy najde nějaký chytrý šťoura, který roztočí diskuze - proč tam nebyla špička, tohle jste totálně projeli, trvalo to dlouho, rozhodčí je ..ča atd. Když si to čtu, přemýšlím, kolik toho ti lidi, kteří za takovýma příspěvkama stojí zorganizovali. Nelze se pak divit, že ubývá nejen závodníků, ale i závodů - minimálně těch, které jsou pod hlavičkou ČHS a naopak se rojí závody "na pohodu". Lidi asi nechtějí závodit a organizátory nebaví dělat akce pro pár nadšenců, s tím, že jejich dřinu pak někdo akorát zkritizuje (V tomto směru jsem dlouhodobým vývojem dospěl k názoru, že povedený závod je ten, který nemá pod článkem na lezci žádné komentáře.)
Jinou věcí je to, že třeba k nám asi vždycky přijede míň lidí než do Brna nebo Prahy - už jenom proto, kde se ta naše stěna na mapě ČR nachází - na okraji :-))
Zaznělo tu slovo ZMĚNA - fajn, tak alespoň poraďte jak jinak to udělat - nechce se mně ale věřit, že v ČR je tolik prostoru, že by tu mohlo být třeba 5 závodů typu jako PRAGoff(omlouvám se jestli jsme napsal název blbě), které by teda jako byly závody ČP - jen si vemte kolik by těch 5 závodůl stálo peněz - kde je sehnat?
Břeťa Leblochodpovědět 
   Re: Málo závodníků...16:29:57 14.04.2010
Uf :) Sorry, ale četl tohle někdo? :)
:)odpovědět 
    Re: Málo závodníků...16:53:51 14.04.2010
A proč by to neměl číst? Na rozdíl od řady jinejch příspěvků to má hlavu i patu.
odpovědět 
    Re: Málo závodníků...07:59:38 15.04.2010
No vím, že je to asi až příliš dlouhý příspěvek do diskuze, ale nemohl jsem se ubránit. Každopádně delší jak článek určitě není.
Břeťa Leblochodpovědět 
     Málo závodů14:45:44 15.04.2010
Taky je zatím letos málo závodů v poháru pro dospělé. Přitom je u nás tolik pěkných stěn.
martanodpovědět 
      Re: Málo závodů15:33:32 15.04.2010
Pěkných pár stěn určitě bude, ale komu by se chtělo dělat se závodama, když z toho nic nemá? Kromě starostí a výčitek ostatních typu: málo závodníků, špatná atmosféra, hezký počasí, špatnej termín... atd. atd. Asi nechybí motivace jen závodníkům, ale i organizátorům.
Annieodpovědět 
       Re: Málo závodů17:48:39 15.04.2010
Psychologie zavodu je zacarovany kruh o pritazlivosti zavodnika a divaka a naopak. Hlavni motivace je na urovni emoci, no a kdyz je k tomu nejaka ta kacka navic jen dobre. A jaky je emocni level CP? Po tom co se dozvime jake je zavodnikovo oblibene jidlo po stopadesaty, shledneme cestu a dva tri kriz spodak..jedeme domu...bez tomboly. Dokud budou zavody na urovni sokoloven muzou byt tricka od versaceho a stejne jich vic jak dvacet neoblecete....KAMPAN: Napady pro zavody bez penez na lezce
odpovědět 
        Re: Málo závodů19:49:40 15.04.2010
Tento příspěvek jsem nějak nepochopil, ale asi se jeho autor snažil být stručnější jak já, aby se jeho příspěvek četl.
Za naši sokolovnu můžu říct, že sice nemáme trička, ale o oblíbeném jídle nemluvíme a takovou jakoby tombolu děláme.
Závody bez peněz s alespoň nějakou úrovní udělat dle mého soudu nejdou. Minimálně potřebuješ dát něco stavěčům, pak toho asi mrtě provoláš a projezdíš. No a pak je fajn, když máš peníze i na finanční odměny (ale ty samozřejmě být nemusí - každopádně jsem přesvědčen o tom, že zvyšují atraktivitu závodu).
Břeťa Leblochodpovědět 
         Re: Málo závodů21:39:50 15.04.2010
Sokolovnu jsem pojal abstraktne nikoli konkretne. Jako dite za komancu jsem v sokolovnach zavodil a atmosfera byla fantastik. Ale ta doba je fuc a lidi chtej neco jinyho. A ne vzdy je to o penezich...napr: Offcup...bylo preci jasny, kdo si jde vyzvednout tech tisic ecek a prece lidi prisli. Ze by doufali, ze ada smekne u tretiho a mraza u ctvrtyho? Kluci to proste vzali za dobry konec, staveci se nebali netradicnosti a za cenu toho, ze jim lezci popadaj tak tak za polovinou cesty tam dali skok a lidi se bavili.
odpovědět 
          Re: Málo závodů00:14:27 16.04.2010
to by mě teda zajímalo, jak děláte na závodech tu tombolu
martanodpovědět 
           Re: Málo závodů11:23:36 16.04.2010
Tombolou jsem myslel diváckou "soutěž". Jde v ní o to, že lidi odpoví na pár jednoduchých otázek a pak se ze správných odpovědí losují výherci věcných cen - přičemž účast v této "tombole" není zapovězena nikomu - jedinou podmínkou je být přítomen ve chcvíli, kdy se losuje - obvykle v přestávkách mezi jednotlivými soutěžními koly, kdy se upravují tratě - ovšem ne ve velké přestávce mezi semi a finále, protože, to bývá mnoho lidí na obědě.
Doufal jsem, že to přitáhne víc diváků, ale ani to moc nefunguje. Nevadí, aspoň tak mají šanci něco získat i ti, kdo dolezou úplně nejníž nobo třeba jejich doprovod, který je už od rána od tří vezl na závod.
Břeťa Leblochodpovědět 
            Re: Málo závodů12:24:09 16.04.2010
Nejake napady: Prodej lezeckeho materialu za zvyhodnene ceny. [dotace pro cleny CHS?]
Workshopy s lezeckou spickou.
Mini zavod pro deti v prestavkach za podpory lezcu.
Autogramiady.
Zviditelnit ty, kteri se zucastnuji[vlastni plakat..apod.]
Zvysit atraktivnost cest[nebat se napadu]
odpovědět 
             Re: Málo závodů12:59:49 16.04.2010
A co třeba vidět mizivou účast na závodech jako pochopení toho, že lezení opravdu není o pohybu po překližce?
Myslím to vážně, fakt - znám spoustu lezců, ale ty z nich, kteří by šli někdy na (jakékoliv) závody bych spočítal na prstech jedné ruky.
Třeba je to prostě přirozený vývoj - tělocvičné lezení směřuje k tomu stát se druhem (dost speciální) komerční show, provozované profesionály pro pobavení publika (tam kde takové publikum je) nebo v rámci jejich P.R. Nic proti tomu, naopak. Je hezky, pojďme LÉZT. :))
Pavel Rysodpovědět 
              Re: Málo závodů13:24:31 16.04.2010
Zavody zvedaji vykonost. Dej si stejnou cestu na treninku a na zavodech.A uvidis ten rozdil. To co si pak ze zavodu prineses, psycha po nejaky cas podrzi. Podivej jak to tem co zavodi, jde na slunicku. A koneckoncu pres zimu jsou preklizky plny, tak i na tom preklizkareni neco bude. I kdyz skalky jsou skalky, to je jasny...treba dalsi napad...zavody na skalach
odpovědět 
               Re: Málo závodů00:01:25 17.04.2010
:))) Tos mne docela pobavil. Můžeš mi říct, koho ze závodníků můžeš běžně "potkat na sluníčku " v Příhrazech, ve Skaláku, v Ádru? Vždyť tam vůbec nelezou, teda co já vim. A fakt teda nevim, jak by mi výhra v závodech psychicky pomohla v nějaké lahůdce od Špeka nebo od Cikána ..
D.odpovědět 
                Re: Málo závodů09:45:22 18.04.2010
Promiň ale tady jsi hodně mimo.
Přečti si žebříčky lezců kteří závodí a co mají vylezeno.Tvůj názor byl tak trochu strašákem že to tak bude ale skutečnost je jiná. Naprostá většina špiček na skalách trénuje na "překližce".
Dnes je to téměř neoddělitelná součást tréninku.
Kombinace síly a vytrvalosti s morálem a technikou určitě posunuje výkonost.
Jura Čermákodpovědět 
                Re: Málo závodů18:46:57 18.04.2010
co minis lahudkou? Ty cesty uz tam byly driv nez se spek a cikan narodili. Ti je pak jen odjistili s co nejvetsi pravdepodobnosti si rozbit drzku, coz ma do tradicniho daleko. Ale to je tema jinam a tvuj prispevek je uplne mimo misu. A propo Klemsa je piskar par excellence.
odpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179403)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Al Di La Del Fico 6b Ulassai
Al Di La Del Fico 6b Ulassai
Giugno Piovoso 6b+ Ulassai
Gemisto Kalamari L1 6c Manikia
AW III Bielatal
Nově komentované:
Pioggia Di Maggi 6c Ulassai
Banana Split 5c Paklenica
Zollamt 6A+ Bor
Hammer King 7c Brseč
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) | druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 361 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 315 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 285 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 287 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 256 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.