LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Climb now, work later ;)
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
39.Pail 10437
40.Hronek 10385
41.Kohout 10322
Bouldry:
39.Kohout 8675
40.Radouchova 8656
41.Štambachr 8612
Hory:
23.Cibulka 4617
24.Novotný 3598
25.Čáp 3573

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140259 cest
Nové přelezy:
Mucho Tron 7b+
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+

Stěny
Spolkový dům - Vlašim
Sportareál Klíny venkovní stěna - Klíny 210
Orel Břeclav - Břeclav

Prodejny
AIX -lezecké chyty a stěny - Praha
Namche - Outdoor, Travel & Climbinig Center, s.r.o. - Praha 8
KIWI - svět map a průvodců - Praha 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Češi uspěli na Mistrovství Slovenské republiky v lezení dětí

Dne 7.10 2017 se konalo na Lezecké stěně Rozlomity v Košicích na Slovensku Mistrovství Slovenské republiky v lezení na obtížnost pro děti kategorie U10,U12 a U14.

Z České republiky na závody dorazil Honzík Štípek z Rock Empire Team (2008), který startoval v kategorii U10, a Anetka Ševčíková  z Hudy lezecká stěna Ústí nad Labem (2006) v kategorii U12. Lezly se tři kvalifikační cesty a do finále postupovalo šest nejlepších.

Mistrovství SR


Honzík jako jediný z kategorie U10 topnul všechny tři cesty a měl postup do finále jistý z prvního místa.

Jan Štípek


Anetka byla v kategorii U12 také jediná, která topnula všechny tři cesty a také postoupila do finále z prvního místa.

Aneta Ševčíková


Finále bylo na plánované na 14. hodinu. Děti měly 5 minut na to, aby se podívaly na finálové cesty, a pak šly na zpět do izolace. První šly holky, když Martina Buršíková a Lujza Michalková z lezecké akademie Bratislava topnuly finálovou cestu, tak čekaly, jak si povede Anetka. Bylo jasné, že pokud ji topne, tak skončí na prvním místě a obě Slovenky si dají rozstřel o druhé a třetí místo. Bohužel Anetka těžkou pasáž pod převisem dala jak nic, ale v lehčí části cesty při přelezu převisu ji uklouzla noha, a to jí bohužel stálo zlatou medaili. Ale i tak se umístila na krásném třetím místě.

podium dívky


Na radu přišli kluci. Do cesty nastoupil Michal Mihál, který v kvalifikaci skončil na třetím místě, cestu zalezl úplně parádně, ale bohužel těsně před topkou udělal obrovskou chybu, když vynechal předposlední chyt a šel hned do topky, kterou neudržel a spadnul. Na řadu šel Peter Tončko, který skončil po kvalifikaci druhý. Peter ale nepřelezl převis a spadnul. Na řadu přišel Honzík který přišel z izolace se svým talismanem plyšovým psem. Cestu zvládnul úplně parádně a i tentokrát přidal další topku, což znamenalo první místo, a stal se tak Mistrem Slovenské Republiky v lezení na obtížnost.

podium chlapci

Rudolf Štípek   [úpravy] 08:28 10.10.2017Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Spíš vítěz ne?15:23:10 10.10.2017
Čech mistrem Slovenské republiky?? Teda Rudo!
odpovědět 
 Zavod miminek ve Svahilsku.19:58:25 10.10.2017
Jo, tak to uz se tesim, az nekdy ve Svahilsku bude soutěž mimin v lezeni do 3m svahu, druhé bude miminko Kristynka Zofkova, a potom tu nejaky pan Ruda Zofka o tom poda obšírnou reportaz, zejména , kde to genialni mimco uplne nahodou uklouzlo v lehkem, ale spatne pripravenem kopecku, jinak by tam ty Svahilce uplne podrtilo.
M.odpovědět 
  Re: Zavod miminek ve Svahilsku.22:46:08 10.10.2017
Co to kecáš o Svahilsku? Jseš idiot? Nebo snad zesměšňuješ Mistrovství republiky U14 Slovenska? Jako že má podobně nulovou hodnotu? Řekl bys to pořadatelům do očí?
Arthurodpovědět 
   Re: Zavod miminek ve Svahilsku.22:57:29 10.10.2017
Však se neposer, tady M. čeká právě na takový jako ty a jen co se do toho vloží KT, tak to dopadne jako minule pod rozhovorem s Adamem
odpovědět 
    Re: Zavod miminek ve Svahilsku.23:22:48 10.10.2017
Potvrzeno, jsi idiot.
Arthurodpovědět 
     Re: Zavod miminek ve Svahilsku.20:40:14 12.10.2017
Co je toto za chorobu?
odpovědět 
   Re: Zavod miminek ve Svahilsku.23:06:06 11.10.2017
Špatnej den?
odpovědět 
 Re: Spíš vítěz ne?06:47:11 11.10.2017
Honza je poloviční Slovák tak je poloviční Mistr Slovenska :))))))) R.
odpovědět 

 gratulace dětem23:46:51 10.10.2017
Je tu článek o dětském mistrovství v lezení U14. M. se arogantně v příspěvku vysmívá výkonům těch dětí. Když se ohradím druhý se přidá na jeho stranu. Co jste to za ubožáky?

Gratuluju dětem za jejich výkony a přeju jim, aby měly okolo sebe lidi, kteří je podporují namísto těch, kteří je snižují a vysmívají se jejich výkonům.
Arthurodpovědět 
 Re: gratulace dětem07:55:34 11.10.2017
Připojuji se ke gratulantům. Anetce a Honzíkovi to leze parádně, jen tak dál. Kverulantům doporučuji, zkuste si přelézt jejich finálové závodní cesty, myslím, že budete překvapeni jaké obtíže jsou v U10 a U12 schopni přelézat.
velkej Rudaodpovědět 

 U1207:47:59 11.10.2017
Kategória U12 je u nás teraz mimoriadne silná. Dievčatá by imo bojovali o medaily aj v U14, Vandina sestra Lujza dostala konkurenciu a to ju motivuje. U chlapcov by víťaz U12 Tristan bol favoritom aj v U14, nedávno vyliezol 8a v jedenástich rokoch.
Komplet výsledky na str. jamesu
www.james.sk/file/mladez/2017rz.xls
igi2odpovědět 
 Re: U1212:23:34 11.10.2017
Náhodné přelezy těžkých cest malými dětmi mají o jejich schopnostech nulovou vypovídací hodnotu. Abys někoho mohl vychvalovat, musel by tuto obtížnost lézt pravidelně, ne jen vybrané cesty, které jim "sedí".

Pokud máte nyní dobré závodníky, tak gratuluji a držím palce, protože jinak bylo vaše lezení jedna obrovslá ostuda. Pokud si dobře vzpomínám, tak na MR v Bratislavě jsem v U12 měli z osmni jen jednu jedinou holku, zbytek byl zahraniční, celou bedny měli Češi. Ostatní kategorie téměř to samé. Snad to pro Slovensko bylo poučení a začali jste něco dělat. Držím palce pro příští roky, občas někoho pošlete i na naše U14, ať se trochu rozvíří stojaté vody a je více dobrých závodníků, protože už několik let to tu je tak, že vždy vládne v kategorii jeden, max dva, a zbytek je tam jen do počtu.
odpovědět 
  Re: U1215:39:21 11.10.2017
"Náhodné přelezy těžkých cest malými dětmi mají o jejich schopnostech nulovou vypovídací hodnotu."

Co je to zase za blbost! Nikdo nemůže přelézt 8a náhodně.
Nulovou hodnotu? Jsi pako? Jasně že to má vypovídající hodnotu.

Je úplně jiná otázka, jestli mu ta cesta sedí. Není tam třeba dlouhý doskok apod. Ale vypovídající hodnotu jak je na tom lezecky to jistě má.
AO ti taky řekne, že třeba Silence sedí jeho stylu. To nesnižuje nijak hodnotu té cesty a jeho výkon. Nebo snad má přelez Silence nulovou vypovídající hodnotu, protože ji AO přelezl jen jednou a žádnou jinou 9c zatím nevylezl? Chápeš jaký hlouposti tu píšeš?

Pokud dítě vyleze 8a, pak je to vždycky úctyhodný lezecký výkon a vypovídá to o tom lezci docela dost.

Proboha, podporujte ty děti namísto honění vlastního ega! Co když ty komentáře taky čtou.

Děti. Nenechte se odradit kecama hlupáků. Sportujte, lezte, trénujte. Hlavně ať z toho máte radost! A když něco někdy vyhrajete tak super.
Arthurodpovědět 
   Re: U1220:33:24 11.10.2017
Blbosti tu píšeš ty. Prostě u přelezu jakkoliv těžké cesty klasifikované pro dospělé nelze tuto klasifikaci považovat u dětí za stejnou. Tečka. Důvodů je více, od jiného způsobu fungování dětského těla (vysoká VO2max, rychlejší aktivizace aerobního metabolismu, vyšší energetické zásoby ve svalech, lepší krvní zásobení... Například nejvyšší úrovně aerobní vytrvalosti dosahují děti okolo 12-13 roku ) až po rozdílnou velikost těla i prstů, tedy kde je například pro dospělého jednoprstová dírka, kdežto jedenáctileté děcko tam nacpe tři prsty, lištiška pro dospělé na konečky prstů je pro děcko téměř madlo, tam kde se dospělý kvůli délce končetin pracně srovnává a musí řešit obtížné polohy, leze děcko jak po žebříku... Vše toto je například i jeden z důvodů, kdy na závodech dospělých nedovolují účast i dětem/mládeži, protože děti by ty dospělé, pokud stavěči neudělají někde dlouhý krok nebo jinak děti neeliminují (například velkou oblinou, kde je pro dítě nemožné si srovnat ruku, nebo široký chyt na stisk), přelezli. A zároveň je to jeden z důvodů úbytků velmi dobře lezoucích dětí při přechodu do juniorů a následně do dospělých, protože se nedovedou vyrovnat jednak se změnami ve fungování jejich těla a jednak s nutností změny lezeckého stylu, protože způsob chytit, vytáhnout, chytit, vytáhnout jim přestal fungovat.

Píšeš tu o hlupácích a podpoře dětí. Bohužel, jako hlupák, který dětem kazí lezení, jsi se předvedl právě ty. Chválit dítě za přelez 8a je samozřejmě v pořádku a je to nutné. Ale zároveň by si i to dítě mělo být vědomo okolností, které mu přelez umožnily. Bohužel píši z praxe, jen v poslení době jsem toto viděl několikrát - dítě přelezlo nějaké výjimečné číslo, bylo na to patřičně pyšné, rodiče také, ale ve finále to bylo kontraproduktivní, protože to dítě sice v deseti nebo jedenácti vylezlo 7c nebo 8a, ale už není schopno to zopakovat na jiné cestě, a místo dobrého pocitu nastoupila frustrace, protože dítě padalo v 7a. A přitom si stačilo všimnout, že v té super těžké to to děcko přelezlo jen proto, že bralo i stupy, které jsou pro dospělé nemožné. Takže ne, úctyhodný výkon to není. Úctyhodný výkon to bude, až to dítě přeleze 8a několik a pravidelně poleze většinu 7b/7c. Pak se můžeme bavit o super lezení. To se však často nestává, obvykle to u jendoho extra výkonu končí. Ale pouhá informace o přelezu 8a nic o kvalitě dětského lezce neříká...
odpovědět 
    Re: U1222:24:16 11.10.2017
Pozor, jakýpak vědecký rozbory najednou. Vždyť jsi před tím psal o NÁHODNÉM PŘELEZU S NULOVOU VYPOVÍDAJÍCÍ HODNOTOU.
Když dítě přeleze 8a, tak to není náhodný přelez s nulovou vypovídající hodnotou. Tečka. Pokud jsi to vypustil do světa, tak jsi prostě hlupák a nemáš minimum úcty k těm dětem co takhle lezou.
Arthurodpovědět 
     Re: U1223:08:32 11.10.2017
Tento zpusob diskuze zda se mi ponekud nestastny.. Z ceho prameni ta frustrace?
aodpovědět 
      Re: U1223:40:36 11.10.2017
Tipoval bych, že jeho děcko (nebo jeho blízkého) udělalo náhodně nějaký extra přelez a on teď má panickou hrůzu z toho, že to děcko mělo jen štěstí a dobrou cestu, ne že je geniální.
odpovědět 
       Re: U1200:14:06 12.10.2017
"Tipoval bych, že jeho děcko..."
Tipuješ špatně spekulante :-)
Kdy jsi vylezl svoje první 8a? Pokud jsi ho někdy vylezl, řekl ti někdo, že to byl jen náhodný přelez s nulovou hodnotou? Co sis o něm myslel? Že rozumí tomu, co jsi před tím musel podstoupit, abys takového přelezu dosáhl?
A není to pořád úctyhodný výkon, i kdybys to přelezl jen jednou a naposled v životě a v cestě, která ti zrovna sedla?
Pochop to proboha... zahoď pýchu a uznej, že jsi napsal blbost.

Dětem držím palce a přeju mnoho dalších úspěchů!!
Arthurodpovědět 
        Re: U1211:02:11 12.10.2017
Hele, nevypadla ti tam slovíčka? Přelez s nulovou hodnotou a přelez s nulovou vypovídající hodnotou jsou dvě dost odlišné věci. A mimochodem - nemotej pořád dohromady dospělé a děti. Jak tak koukám, tak základní problém je v tom, že nechápeš zcela zásadní lezecké rozdíly mezi dítětem a dospělým. To je pak těžké. Možná s dětmi lezeš, ale nevěřím, že máte praxi z tréninku a závodů, protože pak bys jinak nepsal podobné věci.
odpovědět 
      Re: U1223:55:54 11.10.2017
Ano, frustrace. U mně pramení z toho, že pod článkem o závodu dětí vidím nejdřív kecy, který posměšně přirovnávají MSR U14 k nějakýmu smyšlenýmu závodu ve Svahilsku. Kdyby to četly ty děti, tak je to musí nutně urazit. A to mně frustruje.

Pak čtu jiný příspěvek a ten mluví o vylezení 8a jako o náhodném přelezu s nulovou vypovídající hodnotou. Tím další člověk pod takovým článkem nesmyslně znehodnocuje výkon takových dětí a tím je uráží.
Dokážete si někdo představit, že by to řekl třeba před tátou toho kluka, pod tou skalou, kde zrovna přelezl svoje první 8a? Po řekněme 6 letech usilovného tréninku, podpory těch rodičů, hor. oddílu a já nevím co ještě?
"No jo, to byl jen náhodný přelez s nulovou vypovídající hodnotou".
Nekopnul by ho ten táta do xichtu?

Jenom proto, že to tu lidi píšou anonymně, tak si nevidí do pusy a uráží ty děti a lidi co je podporují a nemají k nim úctu.
Ano, to mně frustruje.


Arthurodpovědět 
       Re: U1200:13:51 12.10.2017
Pokud bude ten táta jako ty, asi by se podělal, to je pravda. A také je to zároveň ale krásný důkaz mých slov - vidíš přelez 8a, ale odmítl bys přijmout fakt, že to byla náhoda, kdyby to náhoda byla? Nikdy jsi nelezl cesty, kde se klasa lišila podle obtížnosti? Pro lezce do 165cm extra těžké na úrovni desítky, pro lezce nad 175 osmičková procházka? Nikdy jsi neviděl malé děti předrtit cesty těžké cesty, protože svými prsty a nízkou hmotností brali jako chyty i stupy? Jasně, 8a je slušný výkon, je čím se chlubit. Ale zároveň je potřeba si být vědom okolností.
odpovědět 
        Re: U1200:20:10 12.10.2017
Nikdy bych neprohlásil, že kohokoli přelez za 8a byl jen NÁHODNÝ PŘELEZ S NULOVOU VYPOVÍDAJÍCÍ HODNOTOU.
Uznal bych, že je to úctyhodný výkon i kdyby to ten člověk nikdy nezopakoval a šlo o cestu, která mu zrovna sedla.
Arthurodpovědět 
        Re: U1200:24:29 12.10.2017
"Pokud bude ten táta jako ty, asi by se podělal, to je pravda."

Kdybys to řekl přede mnou a bylo to moje dítě, tak bych se nepodělal. Jenom bych si myslel, že jsi troll a o lezení víš ho@no :-)
Arthurodpovědět 
         Re: U1210:57:02 12.10.2017
A dovedeš pochopit, že klasa 8a pro dospělé vůbec nemusí být obtížnost 8a pro dítě ? A že jste sice udělali přelez cesty 8a, ale že přelez obtížnosti 8a to nebyl? To je ta podstata. Chceš mi snad říct, že když na stěně stavěč udělá úlet a sekne se v hodnocení a cestu za 7a označí jako 7c, že budete mít radost a chlubit se, že jste přelezli 7c? I když víš, že reálná klasa byla jinde? To samé bouldery. Když je dobře postavený boulder, dítě ti přeleze V8 celkem bez problémů. Ale neleze to jako obtížnost V8, ale třeba jako V5 nebo V6, protože tam prostě nemusí dělat tak těžké kroky (jinak se srovná, bere stupy...).

Takže nehodnoť cestu podle čísel, ale podle výkonu, který na ní byl potřeba. To znamená například byly tam lištičky na konečky prstů? Ano? Ale dospělý to má na koneček, dítě na půj prstu. Byla tam jednodírka? Jednodírka pro dospělého? Nebo tam dítě nacpe dva tři prsty? Už jsem i viděl cesty, kde dospělý musí patičkovat na úrovni ramenou a natahovat se téměř vodorovně, kdežto dítě se tam srovná normálně.

Takže jestli chceš hodnotit nějaký přelez, je potřeba zhodnotit reálnou obtížnost a nutnost potřebných dovedností. Takže stále platí, že přelez cesty obtížnosti 8a ještě nemusí znamenat, že dítě lezlo obtížnost 8a. A proto právě jsem napsal, že zpráva o přelezu cesty 8a dítětem má vypovídací hodnotu nulovou a o skutečných dovednostech nic neříká. A proto také nemá cenu honit čísla, upřímně si u mého dítětě vážím více některých cest o klasu až dvě lehčích, než bylo jeho maximum, protože to maximum sice bylo vyšší číslo, ale zdaleka ne tak těžké, jako ty cesty s číslem nižším. Samozřejmě se těmi těžkými rádi pochlubíme, vypadají dobře, ale jsem si vědom, že realita je jinde. Ostatně nic z toho není důležité, pravda se ukáže na závodech, až tam bude postavená cesta, která bude už stavěná jako 8a pro děti. Třeba Honza Zbranek s Honzou Šolcem toto umí geniálně. Takže až na MČR nebo MSR přeleze děcko Zbrankovu 8a, složím mu poklonu a zařadím si ho do seznamu lezců hodných obdivu a dalšího sledování. Ale ojedinělá 8a ve skalách ve mě fakt žádné emoce nevzbuzuje.
odpovědět 
          Re: U1211:18:08 12.10.2017
máš pravdu ale bohužel Artur a jemu podobní tohle nechce nebo prostě neumí pochopit
odpovědět 
          Re: U1211:26:13 12.10.2017
Maličko bych si dovolil tě poupravit. Hele to o mikrolištách, možnosti jiného poskládání, jiného (v tomto případě myšleno snazšího) řešení kroků cesty dítětem je věc o které není pochyb, to je jasný, jiné poměry síla váha těžiště únava regenerace atd atd. Ale přesto - označit přelez SKALNÍ cesty za 8a dítětem za "náhodný", a srovnávat to se stavěčskými ústřely na překližce, to je opravdu mimo. Takový dětský přelez 8a, zvlášť když jinak leze 7b (chybí nám tam ten tradiční mezistupínek, vlastně tři mezistupínky, no ale copak copak...), není náhoda, předpokládá to přípravu, pečlivý výběr cesty, však takových fakt dětských přelezů a, a+ za posledních pár let máme. A ano, téměř všechny bez výjimky jsou přesně ty situace, které ty popisuješ. Uvažuješ velmi dobře, zdá se máš s dětským lezením zkušenosti, své - jakkoli k věci - myšlenky však prezentuješ velmi agresivně. A v té agresi ti semtam ujede logická návaznost (viz jedna za všechny třeba to srovnání s překližkou), která tvou prvotní myšlenku shodí.
Godpovědět 
           Re: U1213:22:00 12.10.2017
Za agresi se omlouvám. A srovnání s překližkou? Jsme tady v diskuzi o závodech na překližce... Jinak k tomu zbytku - ano, máš pravdu, přelez takto těžké cesty není jednoduchý a vyžaduje vše, co popisuješ, lezec musí být velmi schopný. Také jsem nijak nechtěl ten výkon shodit. Jen bych rád, aby si lidé uvědomili souvislosti a posuzovali uvedené výkony s ohledem na rozdíly mezi dospělými a dětmi. Nic víc :-) Dítě může přelézt 8a a zároveň může nepřelézt 6b, jen podle těchto čísel nelze hodnotit.
odpovědět 
         Re: U1211:33:21 12.10.2017
Prijde, ze nejvic tu trolis ty.. Jsi znacne sebevytaceci. Dokonce ti bylo malo jen diskutovat, tak sis zalozil nove vlakno, jen abys vsem s jinym nazorem znovu sdelil, ze jsou idioti. K cemu vsemu to??
aodpovědět 
     Re: U1200:03:09 12.10.2017
Ano, to samozřejmě platí. Pokud nějaká cesta nějak moc vyčnívá z dluhodobého průměru, je někde něco špatně a rozhodně podle ní nejde usuzovat na schopnosti toho lezce. Třeba to pochopíš, když se podíváš na deníček onoho lezce. Víš, jaký je rozdíl mezi stupněmi v těchto obtížnostech? Nechci nijak snižovat něčí schopnosti, ale dotyčný leze 7a, možná se mu sem tam povede 7b, a najednou tam z ničeho nic pošle 8a? Takže ano, mohl ho přelézt, lezec to musí být opravdu dobrý, ale na tom 8a má extra podíl charakter té cesty, která umožňuje dětem lezt cesty stylem odpovídajícím jiné klase, ono třeba stačí, že dospělý musí udělat kříž, kdežto děcko díky menším prstů chyt přebere a těžké kroky tak eliminuje, možností je hodně. prostě přelez 8a v jedenácti letech o závodním potenciálu lezce nic neříká.
odpovědět 
    Re: U1210:34:46 12.10.2017
dobře napsané! souhlas
odpovědět 
  Re: U1215:54:53 11.10.2017
Čo sa týka Tristana Sýkoru (tiri na climb.sk), je menšej postavy aj na svoj vek, takže cesty si vyberať musí. Na skalách lozí pomenej, no referenčná 8a Ochcaný kapesník na Alternatívke je imho kvalitný počin.
V tých pretekoch to dlhé roky bola pravda, v poslednom období nám ale rastie pár kvalitných reprezentantov (Kuric, sestry Michalkové, Buršíková, Sýkora) a s užitočnosťou účasti na MČR súhlasím. Snáď až na Vandu M., tá už sa presadzuje na európskej úrovni a má toho veľa (a vylezené dve 8c v pätnástich rokoch :).
igi2odpovědět 
   Re: U1220:35:41 11.10.2017
Jasně, Vanda je super a držím jí palce. Stejně tak všem ostatním. Ať se daří, třeba někdy opravdu přijedete, když my jezdíme k vám :-)
odpovědět 

 ??????17:02:39 12.10.2017
Pomiň nechápu vůbec proč je tu taková diskuze ?? Článek je o dvou Českých dětech kteří se zúčastnili MSR !! O žádných obtížnostech cest tam není ani čárka . 
odpovědět 
 Ucta k detem.08:39:44 13.10.2017
Ja opravdu nemam ani minimum ucty k detem, co takhle lezou. To ma Arthur recht, a proc bych mel mit? Detem fandim, podporuji je, ale uctu k nim mam jen jako k jakémukoliv jinému cloveku lezci potažmo.
Clanek jsem komentoval proto, ze mne vadi vždy , když tatinek pise o skvělých výkonech svého ditka, prave presne když to ještě nic neznamena, na druhé strane Adama jsem uznaval snad uz od 8 let.
M.odpovědět 
  Re: Ucta k detem.09:12:26 13.10.2017
I tato mince má dvě strany. Prošel jsi si tím? To, že výkony v U8, U10 nebo ještě ani v U12 nic neznamenají, je pravda, ale jsi-li rodič, obvykle ti to dojde až s odstupem času. V okamžiku, kdy tím žiješ, chodíte lézt a jezdíte na závody a své dítě vidíš na bedně, je to pro tebe aktuálně vším a nechápeš, jak to, že to stejně nevidí ostatní. Nezatracoval bych to. Je to přirozené a článek se sem bez problémů vejde. A je lepší, když lezou a pochlubí se, než kdyby nic nedělali.
odpovědět 
   Re: Ucta k detem.19:01:34 13.10.2017
A to mas taky recht.
M.odpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179370)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
JZ Komín III Prachov
Foreign Afair 6a Krraba
Shadow On The Wall 6b Krraba
Uigi Uigi 6a+ Krraba
Natural Beauty 6a+ Krraba
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu |

 Nové komentáře:
Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu | Re: Není to jednoduché | Re: Gratulacia | Gratulacia |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (26)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 358 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 314 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 284 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 283 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 254 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.