LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Zakládej jenom tutový jištění, neser se s blbejma smyčkama a lez.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140170 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5
V 16 - Plzeň
SAUNA - Plzeň

Prodejny
Rock Point OC Olympia - Brno
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Pro klid v Čhs

Jak by jste hlasovali pro tyhle změny?


  1. Zrušení "náhubkové směrnice"

  2. Všechna jednání VV by měla být veřejná pro členy ČHS - je doopravdy jen pár věcí u kterých by veřejnost neměla být. Těch je doopravdy jen pár.

  3. Vytvoření tzv. trenérské rady, kterou by volila VH. Trenérská rada by rozhodovala o nominačních kritériích, finanční podpoře závodníků a pod. A o tom kam by mělo směřovat závodění.Stačilo by kdyby se sešla jen párkrát do roka a stanovila kritéria. Myslím si, že by měla být 9 členná.



Jsem přesvědčen, že tyhle body pokud by se prosadily by v ČHS udělali dost klid. O závodění a financích by nerozhodovali jen jedinci dosazení VV. VV by byl pod kontrolou členů a ti by věděli jak který člen se na VV chová a co prosazuje. A pak by měli jasno zda ho příště volit nebo nevolit. A čím víc info pro členy svazu tím lépe. Je to můj názor a budu se ho snažit prosadit.

Libor rebel Hroza   [úpravy] 11:25 05.03.2013Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Zaměřil bych se na11:53:35 05.03.2013
Zaměřil bych se především na tyto body:

1.Změna směrnice ČHS na poskytování informací svým členům tak, aby všichni členové ČHS (bez rozdílu) měli na požádání přístup ke všem informacím které se týkají Svazu včetně jeho hospodaření.


(http:// www.horosvaz.cz/res/data/058/010521.pdf)

Z toho plyne 2).
Transparentnost čerpání rozpočtu.
Svaz by měl zveřejňovat rozpočet včetně informací týkajících se čerpání jednotlivých komisí, a výšce odměn pro bafuňáře. (Platí to všichni členové).

3) Pokud Svaz bude vyhlašovat výběrové řízení, tak
by měl zveřejnít všechny uchazeče, včetně odůvodnění výběru výherce. Následně předložit k nahlédnutí smlouvu uzavřenou s výhercem VŘ.

Honzaodpovědět 
 Re: Zaměřil bych se na12:48:20 05.03.2013
Umíš číst? Četl jsi rozpočet? Nenašel jsi tam kolik jednotlivé komise čerpají a kolik plánují čerpat? Tohle je normální postup i u městských rozpočtů. Určitě ještě existují další podkladové materiály kde je zdůvodněno kolik se plánuje koupit kruhů, jaká bude podpora školení instruktorů, kolik zkoušek boráků se provede, kolik bude závodů…… chceš znát i tyhle detaily? Od toho si přece volíme VV aby určil priority na daný rok a finančně je zabezpečil.
Smlouvy – smlouvy se zveřejňuji po souhlasu obou stran. Velmi často obsahují poměrně citlivé informace, způsoby plnění atd. Třeba u smluv se sponzory není svaz v postavení toho, kdo diktuje podmínky.
odpovědět 
  Re: Zaměřil bych se na13:04:39 05.03.2013
Můžeš mi jmenovat jeden jediný důvod, proč by smlouva s kýmkoliv, kdo vyhraje výběrové řízení, měla být v tomto případě tajná a měla by něco skrývat? Ne, nic takové ho není. V určitých zakázkách bych to chápal, ale určitě ne u dodavatelů věcí a služeb za pár korun. Jak vůbec dopadla ta kauza s webem horosvazu? Pokud se nepletu, tak částka zveřejněná nebyla. Můžeš mi říci, co je tak strašně tajného a důležitého na utajení ceny za web? Nebo jaké tajnosti by měl dělat dodavatel kruhů? Ne, to vše jen podporuje špínu. Když dáš už do výběrového řízení požadavek na transparentnost, nebudou si dodavatelé nic diktovat, naopak se ostatní účastníci mohou podívat na ceny konkurence a třeba přidat služby navíc a cenu snížit. Na tom jedině členové vydělají.
odpovědět 
   Re: Zaměřil bych se na13:16:34 05.03.2013
Co se týká smluv s výherci výběrových řízení, tak např. mohou být uzavřeny jako nevypověditelné. Pokud by třeba nově zvolený VV chtěl původní smlouvy vypovědět kvůli novému VŘ, tak to asi snadno nepůjde .
H.odpovědět 
    Re: Zaměřil bych se na13:20:49 05.03.2013
Už ani horolezci si nevěří? Kam ten svět spěje?
odpovědět 
     Re: Zaměřil bych se na16:17:32 05.03.2013
oni by si asi verili, kdyby v tom nebyly ty zatraceny prachy :-D
Ondrejodpovědět 
 Re: Zaměřil bych se na19:55:04 06.03.2013
Ty věci, co navrhuje Honza (a jsou tady i pod jiným článkem - "Téma na nadcházející valnou hromadu ČHS - aktualizace") by k transparentnosti nepochybně velmi přispěly; a v civilizovaných poměrech jsou zvykem.
Kromě toho, bylo by na místě zpřesnit, co se myslí formulací "Všechna jednání VV by měla být veřejná pro členy ČHS". Ve slušně fungujícím spolku (=dobrovolné zájmové organizaci) je samozřejmost, že každý člen může kdykoliv přijít na jednání voleného orgánu a sledovat, co se tam děje; jednání lze vést jako uzavřené jen výjimečně a je to třeba zdůvodnit (příklad - rozebírá se nějaká nehoda za přítomnosti postižených, to může být velmi osobní, citlivá věc). Stejně tak ale platí, že příchozí by neměl mít možnost se k něčemu vyjadřovat, pokud mu to orgán výslovně nedovolí - jde o to, že tím jednání voleného tělesa ovlivňuje někdo, kdo k tomu nemá mandát, nikdo ho tam nezvolil. To jen pro doplnění.
Robertodpovědět 

 Souhlas11:55:31 05.03.2013
Já s tím vším souhlasím. Jen bych doplnil dvě věci. Náhubková směrnice by měla být zrušena a zavedena nová, určující, že by se náklady na jednotlivé reprezentanty zveřejňovaly automaticky podobně jako v případě toho článku od Petra Jandíka.

A doplněk druhý - členové závodní komise by měli být nejen volení VH, ale uvítal bych tam i pravidelně se měnící místo "pozorovatele", který by byl z řad normálních rodičů/trenérů. Pokud má komise rozhodovat i o směřování závodního lezení a celkové filozofii, nebylo by špatné, aby tam byl i někdo, kdo se toho účastní i z druhé strany. Viz například letošní petice o regionálním Tendonu.
Ivo Kusýodpovědět 
 Re: Souhlas11:59:57 05.03.2013
Jsem pro zveřejnění dotací jednotlivým závodníkům a s tím i zveřejnění jejich výkonů.
LRH Libor rebel Hrozaodpovědět 
  Re: Dotace zrušit15:00:45 05.03.2013
Nejlepší by bylo veškeré dotace zrušit!!!! Je to jen způsob, jak na úkor většiny, zvýhodnit jednotlivce.
odpovědět 
   Re: Dotace zrušit15:12:46 05.03.2013
Souhlasím s tebou! Jsem proti dotacím, většinou to jsou peníze s kterými je nejhůř zacházeno. Nevím proč by si měl někdo postavit firmu z dotací a jiný si na stejný projekt brát komerční úvěr. Dotace jsou, jak je vidět i nejvíce zneužívané a krimilizované peníze( Ráth a pod.)Ale pokud je systém tak nastavený musíme je, alespoň v našem spolku, využít co nejlépe. A to se podle mne neděje.
Podle mne by dotace měly jít jen do nekomerční sféry a jejich tok by měl být co nejvíc viditelný. Což sport je. Ale jestliže v našem spolku rozhoduje jedinec (vedoucí komise) jak se rozdělí veliké množství peněz, tak je to špatně.
LRHodpovědět 
    Re: Dotace zrušit15:45:59 05.03.2013
Co to meleš??? Soutěžní všelijaké nesmyslné lezení je právě jen a jen komerční věc!!!! Na to si sežeň prachy od sponzorů!!!!
odpovědět 
     Re: Dotace zrušit17:29:35 05.03.2013
Prober se, sponzoři jsou hezcí, ale sport a jeho podpora je společenská záležitost a je v zájmu společnosti to podporovat. Stejně jako třeba kulturu.
odpovědět 
      Re: Dotace zrušit00:48:49 06.03.2013
Tak pozor, celospolečenská prospěšnost sportu spočívá v tom, aby co nejširší populace sportovala, protože to podporuje zdraví a snižuje náklady na zdravotní péči. Nikoliv podpora ryze závodních výkonů, to je věc pouze prestižní a ekonomická (podporuje se mediálně markteingový business).
Takže pokud se chceš ohánět celospolečenskou prospěšností, dotace by měly podporovat co nejširší základnu - závody a akce pro děti, závody pro seniory, lezecké tábory, podpora ubytování na chatách atd.
Mykodpovědět 
       Re: Dotace zrušit07:12:12 06.03.2013
Ano. To je pravda. Ale nebavíme se tu jen o těch vybraných reprezentantech, ale o celkové filozofii sportovního lezení. A pár stovek dětí na závody určitě chodí. Konkrétně zrovna u těch dětí si myslím, že společenská podpora vhodná je. Jenže mne štve, když si ČHS podporu představuje tak, že budu tahat sedmileté děti na závody třeba 400 km tam a 400 zpět, když by se to dalo řešit úplně jinak.
odpovědět 
        Re: Dotace zrušit09:53:59 06.03.2013
400 km? Kde to bydlíš? Nikde ve výsledkových listinách jsem bulhara nenašel.
odpovědět 
         Re: Dotace zrušit10:14:16 06.03.2013
Například 25.5. je Tendon Cup regionální pohár mládeže pro děti od 6 let v Orlové. Což je z Prahy 400 Km, pro kamaráda ze Stříbra je to celkem 520 Km jedna cesta a cca 5 hodin cesty. Prezentace je obvykle v 9:00, takže musíš s dítětem vyrážet někdy okolo 4:00 ráno. A vrátíš se okolo půlnoci. Celkem tedy 1040 Km, jen za benzín dáš skoro 3000,- Kč. Pokud bys chtěl vyrazit o den dříve, ušetříš čas, ale zase zaplatíš o ubytování navíc. A podotýkám, že tak, jak to ČHS nastavilo, tak pokud chce v tomto Tendonu závodit, prakticky se zúčastnit musíš. To samé pak Olomouc a Vyškov.
Pokud se bavíme o akcích pro děti, přijde ti to přiměřené? Jak časově, tak náklady?
odpovědět 
          Re: Dotace zrušit11:14:09 06.03.2013
Když se ti to zdá daleko tak tam nejezdi, ne? Ambice rodiče?
odpovědět 
           Re: Dotace zrušit11:40:25 06.03.2013
Chápu, že každého napadají ambice rodičů. A kdyby to bylo tak jednoduché, bylo by to fajn. Ale ono není. Pokud bys byl ochoten připustit, že některé děti baví lezení jako takové a lezou kvůli sobě, ne kvůli rodičům, tak bych ti jako první krok doporučil přečíst si nějakou kvalitní literaturu o tréninku a motivaci. Sice tu teď píšeme o sportu, ale má to velmi velký vliv na rozvoj celkové osobnosti, odpovědnost, cílevědomosti a schopnosti se v životě vyrovnávat s úspěchem i neúspěchem.
Metodika a psychologie tréninku je u dětí odlišná, než u dospělých. A i jednotlivé složky jsou zastoupeny jiným poměrem. A právě závody jsou jedna z věcí, která tam zastoupená být musí. A jelikož je regionální Tendon jedinou soutěží pro nejmenší a nebo normální průměrné lezce, tak vlastně pro všechny děti, které jsou soutěživé a mají o sportovní lezení zájem, by měla být návštěva všech závodů ze seriálu nutná.

Věc další tu už byla nastíněna dříve - pokud budeš mít sebešikovnější dítě, které bude chtít závodit, a pojedeš s ním jen na jeden nebo dva závody, tak i když bude nejlepší, vyhrají to ti méně schopní s ambiciozními rodiči, co objedou vše a bodů nasbírají více. Co z toho vyplývá si jistě domyslíš.

Můžeš mi odpovědět, že stejně se nemusím Tendonu účastnit. Ale tento názor a přístup je špatný. ČHS by měl ze své podstaty sportovního svazu dbát na svoji členskou základnu a i organizovat nejrůznější akce právě jako je třeba ten Tendon. A dostáváme se k problému, že to někdo udělal podle sebe, zrušil vyhovující systém a udělal něco, co se nelíbí nikomu. A když to členové a závodníci dají najevo, je jim odpovědí, že tam nemusí jezdit. To přeci není řešení. V každé normální organizaci by to přeci mělo být tak, že ten, kdo má na starost závody, kterých se účastní stovky závodníků, by měl provádět změny po dohodě a nějakém zdůvodnění a vysvětlení. A ne to nechat zajít tak daleko, že se dokonce sepisují proti novému systému petice a oni se jim vysmějí. ČHS by měl mladé lezce motivovat, ne znechucovat už od začátku.
odpovědět 
            Re: Dotace zrušit12:02:48 06.03.2013
Prošel jsem si s Liborem a Luckou soutěžní lezení od nejmladší kategorie až teď po seniory. Je celkem logické, že se už v mládežnických kategoriích tolik neorientuji, ale celkem sleduji situaci a mám i kontakty s lidmi jejichž děti soutěží. Musím i tady bohužel konstatovat, že i zde je fůra věcí potřeba řešit. Problémy byly a vždy budou. Ale neměly by být koncepční a postavené, tak, že jeden či jedna, jak se teď nazvali, s hroší kůží, budou diktovat jak je to správné. Zažil jsem plno vedoucích komisí a je pravda, že jsem je v podstatě vždy kritizoval. Jen příkladem P.Solanský st. ten nechtěl vůbec nominační závody, chtěl být tím kdo určí kdo na to má a kdo ne. A podle něj by dnes například nemohl na závody SP jezdit Tomáš Binter ml. nebo i Tereza Svobodová a plno dálších. Protože chtěl prosadit myšlenku, že na závody SP nesmí, ani za své jezdit závodníci, kteří se umisťují v poslední čtvrtině výsledovky.Aby nedělali republice ostudu. Byl jsem proti němu. Tehdy jsem byl špatný. Kdybych tuhle přitroublost chtěl prosadit nyní, taky bych byl špatný. Prostě jedinci, kteří neberou v potaz ostatní názory a prosazují jen svou, by měli mít kolem sebe i lidi, kteří je mohou svým hlasem ovlivnit. Není pravda, že lidi do komise nechtějí. Znám i ty, kteří nabídli svou pomoc, ale nebylo jim ani odpovězeno, protože se o nich ví, že by mohli prosazovat jiný názor. A pokud koncepce bude taková, že si vedoucí komise bude vybírat své spolupracovníky, bude pořád spousta koncepčních chyb.
LRHodpovědět 
             Re: Dotace zrušit12:16:21 06.03.2013
Bohužel jsme zpět u těch starých a kritizovaných jmen.

Zápis z jednání VV:
Petice Tendon Cup regionální pohár mládeže VV vzal na vědomí informace týkající se jednání o petici k Tendon Cup regionálnímu poháru mládeže a na základě těchto informací konstatoval, že respektuje stanovisko komise soutěžního lezení
mládeže, která na petici reagovala. Seriál závodů se v letošním roce nebude měnit. Případné změny v budoucnosti budou řešeny průběžně v návaznosti na koncepci závodního sportu.

A soutěžní komisi předsedá Marie Dichtlová, Tomáš Binter je členem.

A opět se ještě navíc, že ani po mnoha letech tu žádná koncepce závodního sportu stále není. Takže Marie Dichtlová a celá komise si vesele podporují vybrané závodníky, jezdí si velmi draze po světě, rozhodují i o "sranda" závodech po děti tak, že se rodiče bouří a sepisují petice, a přitom to dělají vše jen tak naslepo, bez jakékoliv koncepce a dlouhodobé vize style "Po nás potopa", protože po nich zbude jen zdevastovaný lezecký sport bez dobré základny.
odpovědět 
              Re: Dotace zrušit14:52:17 06.03.2013
Plácáš hrušky s jabkama. Každá úroveň soutěžního lezení vyžaduje podporu. Podpora u dětí by měla sdle mého směřovat co nejvíc, tak aby zasáhla co nejširší množství dětí. U dětských kategorií nemá smysl podporovat jednotlivé děti i když budou sebelepší. Tam je dobré výrazně podpořit ty co pro děti dělají závody, ty co s nimi pracují. Prostě tak, aby se vytvořila velká a života schopná základna,ve které se mohou uplatnit i ti, kteří mají tak trochu hlouběji do kapsy. Různé úrovně závodění i na regionální úrovni. Potom je potřeba jinak zase podpořit kategorii dorostu a juniorů tzv evropáky. A zase jinak seniory. Ale v každém normálním sportu se bere top kategorie seniorů.Ale taky jejich tam vždy nejmíň.
LRHodpovědět 
             Re: Dotace zrušit14:09:06 06.03.2013
Prosím tě Libore, pro mě pomalejšího je to trochu nejasné - tady píšeš, že jsi kritizoval Solanského, když nechtěl na závody pouštět závodníky, kteří končili v poslední čtvrtině, když jsi se svými dětmi jezdil EP. Sice tady píšeš, že by přece jezdili za svoje, ale třeba tady jdou celkem lehce najít diskuse před deseti lety, kde se rozčiluješ, že by se přispívat mělo všem (a nejlíp stejně - sice se jakoby nebiješ za svoje děti, ale jejich výsledky v té době v obtínosti jde taky celkem dobře najít).
V tom druhém článku a i tady chceš zakládat trenérskou radu, která by určovala, kdo jezdit může a za kolik a kdo ne a kritizuješ Svobodovou a Bintra, že jezdí, i když jsou na konci SP (v EP patří třeba Terka ke špičce) a kritizuješ, že přesto, že se nominovali podle pravidel, mají to placené - mají teda nějaký ten příspěvek - a naznačuješ, že je to samozřejmě na úkor drytoolu a Libora.
Proč to prosím tě působí, že ti vlastně nikdy nikdo nemůže vyhovět a že ti jde jen o to se hádat a o vlastní pravdu?
odpovědět 
            Re: Dotace zrušit12:38:20 06.03.2013
Tak si nějaké závody uspořádej sám, ne? Pronajmi si velkou stěnu, postav cesty a je to! Nemusiš na nikoho nadávat, nemusíš nikam jezdit, nemusíš sbírat podpisy na petici. Je to jednodušší a všem těm neumětelům v komisi ukážeš jak se to má dělat správně.
odpovědět 
            Re: Dotace zrušit14:59:18 06.03.2013
Pokud je to nastavené tak, že Tendon jsou závody pro děti a začínající lezce, pak je to něco na úrovni soutěže ve skákání v pytlích na plácku před radnicí na Den dětí - tam se soutěživost a motivace DĚTÍ projevuje až až. A pokud z něčeho takového někdo dělá celosezónní seriál závodů, pak mi to přijde mimo a vnímám to jako chybu. A navíc pokud na tomhle celkovém hodnocení někdo z dospělých rodičů a "trenérů" tak visí, tak už je to úplná úchylárna. Jestli chcete drsně závodit, hlídat si body a řešit, kdo je nejlepší, tak od toho je tu ČPM, tam se realizujte.
odpovědět 
             Re: Dotace zrušit16:32:08 06.03.2013
To je hezká odpověď. A pravdivá. Ale ta pravidla a to, že regionální Tendon je seriál závodů, nastavilo ČHS, ne rodiče.
odpovědět 
              Re: Dotace zrušit18:47:06 06.03.2013
Ano, tak jsem to myslel, vnímám to jako chybné rozhodnutí ČHS. Sice to zřejmě vycházelo z nějakého historického základu, ale jak vidno ze současné situace, ten se už přežil a proto mi přijde správné pro příští sezónu seriál Tendonu zrušit, nechat jednotlivé regionální závody s podporou ČHS, na kterých si děcka (i rodiče) budou moct závodění vyzkoušet (na kolik závodů se jim bude chtít jet, to už je jejich věc), a když se jim to bude líbit a bude zájem začít skutečně trénovat a závodit, tak hurá na pohár. Přesně takový ostatně předpokládám že byl původní záměr autorů i toho současného systému, jen se to - a teď už ale opravdu kvůlivá některým těm (na nesprávném místě ambiciózním) rodičům a "trenérům" - jaksi zvrtlo.
odpovědět 
          Re: Dotace zrušit11:19:49 06.03.2013
V porovnání s jinými sporty mi lezení přijde pořád ještě jako laciný sport. Holt je potřeba se smířit s tím, že sportovat výkonnostně či dokonce vrcholově je jen pro děti z bohatších rodin.
Karla V.odpovědět 
           Re: Dotace zrušit11:46:52 06.03.2013
Pokud by nebylo jiné východisko, měl bys pravdu. Ale tady jde o to, že tu byl systém jiný, mnohem výhodnější a přiměřenější. ČHS ten systém proti vůli skoro všech zúčastněných změnilo. Všechny stížnosti a žádosti o revizi rozhodnutí smetlo do koše. A když lidé dokonce sepsali petice, vysmáli se jim.
Takže podstata problému je jinde - ČHS nesmyslným rozhodnutím spoustě dětí i rodičů závody znechutila a dražila. A kromě času a nákladů vzrůstá i neakceptovatelnost podmínek závodů kvůli obrovskému množství dětí. 200 dětí prostě rozumným způsobem odsoutěžit za jeden den nejde.
odpovědět 
            Re: Dotace zrušit13:21:01 06.03.2013
Proč by nešlo udělat závody pro 200 dětí? Pokud to pořadatel bude vědět dopředu a přizpůsobí tomu organizaci – není problém. Jen pro upřesnění – tenhle počet byl na závodech jen jednou, nejde o žádnou pravidelnou účast.
Četl jsi odpověď na petici? Já ano ale nikde jsem nevyčetl něco, co by se dalo nazvat vysmíváním. Jiné sporty taky mění struktury soutěží, někde se soutěže ruší úplně.
odpovědět 
            Re: Dotace zrušit13:36:26 06.03.2013
Proč by nešlo udělat závody pro 200 dětí? Pokud to pořadatel bude vědět dopředu a přizpůsobí tomu organizaci – není problém. Jen pro upřesnění – tenhle počet byl na závodech jen jednou, nejde o žádnou pravidelnou účast.
Četl jsi odpověď na petici? Já ano ale nikde jsem nevyčetl něco, co by se dalo nazvat vysmíváním. Jiné sporty taky mění struktury soutěží, někde se soutěže ruší úplně.
odpovědět 
             Re: Dotace zrušit14:03:21 06.03.2013
Než ti odleze 50 začínajících dětí jednu cestu, zabere to dost času, klidně dvě tři hodiny. A kromě toho k tomu potřebuješ zázemí.
Neříkám, že to nejde, jen říkám, že to rozhodně neprospívá kvalitě. S polovičním množstvím dětí by to bylo příjemnější pro účastníky i pořadatele.
odpovědět 
              Re: Dotace zrušit14:07:52 06.03.2013
Není problém postavit o dvě cesty víc. Jen je třeba to vědět dopředu. I pro pořadatele je lepší když je účast 150 než 60.
odpovědět 
               Re: Dotace zrušit16:27:16 06.03.2013
Ach jo, pořád oponuješ, ale asi moc zkušeností nemáš. Problém to je. Týká se to velikosti těch stěn, kam se v poslední době Tendon přemístil. Jestliže máš třeba 4 skupiny, potřebuješ teoreticky 12 cest. Pro každou skupinu dvě kvalifikační a jednu finálovou. Jde to ošidit tak, že jako finálovou použiješ kvalifikační ze skupiny výše. Ale i tak máš řekněme 8 - 9 cest. Kvalifikační cesty pro holky a kluky jsou obvykle stejné, tedy každý začne jednu a pak se prohodí. Pokud je tam 15 kluků a 30 holek, tak ti kluci musí čekat, až ty holky odlezou. A pak se to otočí. Postavit třeba pro kategorii holek cesty dvě, aby patnáct lezlo jednu a patnáct druhou nejde. Občas se stává, že musí čekat celá jedna kategorie než doleze kategorie jiná, proto se třeba cesty překrývají nebo by se lezci ohrožovali nebo tam prostě jen potřebuješ lézt finále a oni ještě lezou kvalifikaci. A jen na málo stěnách je dost místa na to, abys tam nastavěl cesty tak, aby si závodníci nepřekáželi. Chyba tedy není pořadatelská, ale je to systémový problém, kdy se neuváženě sloučily dvě velké sekce a není úplně jednoduché to kapacitně zvládnout. Ne kvůli lidem, ale z důvodů "procesů a technologií".
odpovědět 
                Re: Dotace zrušit16:38:06 06.03.2013
Pamatuju původní Pustiměř, Bělou, Hejnice. Závody končily v noci a nikdo to neřešil, hlavně že to děcka bavilo. Teď najednou rodiče remcaj, že jsou špatné podmínky.
odpovědět 
              Re: Dotace zrušit14:11:06 06.03.2013
A líp se vyhrávalo :-D
odpovědět 
          Synku, jeď do Orlowe14:48:48 13.03.2013
kurňa vlakem (pociagem)...
 M@raodpovědět 

 Odvolací orgán12:09:36 05.03.2013
Nemělo by se zapomenout na opravu chyby stanov, kdy je VV odvolacím orgánem pro rozhodnutí DK. Odvolacím orgánem by měl být někdo jiný, například Revizní komise.
Petr Jandíkodpovědět 
 Re: Odvolací orgán12:12:52 05.03.2013
Souhlasím. Taky to tam přidám.
LRHodpovědět 

 A zase peníze12:14:36 05.03.2013
A je to tady, LRH a peníze na závody!
Trenérská rada volená širokou členskou základnou? To asi v moc sportech není - nemají to být právě nevolení profíci, aby se nemuseli nikomu podbízet?
9 členů volených členskou základnou bude rozhodovat o penězích přidělených stejnou členskou základnou komisím, které jsou základem činnosti ČHS a které o penězích rozhodují - to je asi nejprve nutná změna stanov! Tohle je jen populismus a příprava na to se sáhodlouze hádat na VH o nesmyslech.

Když tam budou rodiče-trenéři a tedy i LRH, na ničem se nedohodnou - tyhle nekonečné diskuse vede Libor přece už deset let proti komukoli, kdo vede komise.
Když tam nebudou - kdo to asi tak bude dělat?

Nominační kriteria jsou vždycky v lednu, aspoň poslední dobou, jsou taková na co jsou peníze a i když bude 5 trenérských rad a 8 komisí, asi na tom jako závodníci vydělávat nikdy nebudem. Za lepší výsledky jsou lepší peníze, tak co se furt řeší.

A o srovnávání výsledků se tady taky už vedly dost dlouhé debaty, ony ty disciplíny jsou prostě nesrovnatelné.

Dejte už pokoj a pojďte lézt nebo trénovat na závody!
unavený závodníkodpovědět 
 Re: A zase peníze12:20:43 05.03.2013
To se dalo čekat, dochází odvádění od původní podstaty problému, který byl naznačen v prvním komentáři.
h.odpovědět 
 Re: A zase peníze12:23:18 05.03.2013
Nikde není napsané, že by mne někdo do trenérské rady zvvolil.
Ale oddíly by si mohly vybrat ze svých řad někoho, kdo se u nich zajímá o závodění a toho by do trenérské rady mohly navrhnout. Prostě by se tam dle mého dostali ti, kterým jde o závodění. A né, ti které tam dosadí VV, protože VV vyhovuje. A je určitě lépe, když 9 lidí rozhoduje o tom kam a za jakých podmínek půjdou finance. Než když to, tak jako doposud rozhoduje jeden člověk. A navíc by to usnadnilo práci vedoucím komisí. Ti by neměli trauma, že přidělují peníze svým dětem. Prostě by to rozhodla trenérská rada.
LRHodpovědět 
 Re: A zase peníze12:42:41 05.03.2013
Já bych to řekl jinak - Libor Hroza a přístup k lezeckému sportu. Ty peníze jsou podružné. Bylo a bude jich vždy málo. Ale i kdyby měl někdo jen 10,- Kč více, bude mi to vadit. Nejde totiž o částku, ale o princip. Tobě fakt nevadí, jak se pořád něco dělá napůl potají, jak svaz mlží, jak se k ničemu neumí postavit čelem, jak nekomunikuje?

Libor nepsal o tom, že by v té komisi měl být zrovna on. Položme si ale otázku kdo by v ní měl být. Komise by měla být složená z odborníků. Kromě jiného by v ní měli být kvalifikovaní trenéři, jejichž svěřenci mají nějaké dlouhodobé výsledky. Co se týká rodičů, tak tam je to trochu diskutabilní, ale pochopitelné. Rodič je ten, kdo má v lezení hlavní kontakt s lezcem a závody. když s lezcem trávíš dlouhé hodiny na trénincích a závodech, na stěnách po celé ČR, jezdíš s juniorem po Evropě, máš spoustu užitečných poznámek a postřehů. Neříkám, že rodič musí mít rozhodovací pravomoci, ale rozhodně si myslím, že v orgánu, který pořádá Tendon Cup a regionální Tendon Cup, by rodiče zastoupení mít měli. Jsou to oni, kdo vlastně rozhodují o budoucnosti, protože investují do lezení obrovské množství času a vlastních peněz.
Tvé obavy a argumentace ukazují, že máš strach dělat věci transparentně a otevřít problematiku všem, kdo se na tom jakkoliv podílí. Současný stav ti vyhovuje, svaz může rozhodovat bez nutnosti shody a obhájení výsledků. Ale to je právě to špatné, co je potřeba změnit.
odpovědět 
  Re: A zase peníze12:51:54 05.03.2013
Trenér je každý kdo někoho trénuje. Jestli na to má nějaký papír nebo ne až tak moc nerozhoduje. Hlavní jsou výsledky toho koho trénuje. Vůbec se nebojím toho, že by se do trenérské rady nenašli lidi.Být v trenérské radě by znamenalo ovlivňovat chod závodění a to chce spousta lidí. Navíc to není ani tolik práce, dvakrát do roka se sejít a odsouhlasit kritéria. Taky by se odlehčila práce vedoucím komisí, nemuseli by se unavovat s vytvářením nominačních kritérií a finační podpory závodníků. To by vypracovala trenérská rada.
LRHodpovědět 
   Re: A zase peníze12:56:06 05.03.2013
No však - kvalifikovaný trenér = trenér, co rozumí lezeckému sportu, zná tréninkové rozdíly mezi lezením a jinými sporty a má za sebou výsledky ve formě dobře se umisťujících svěřenců.
odpovědět 
 Re: A zase peníze12:46:03 05.03.2013
Píšeš "Když tam budou rodiče-trenéři". Ale vždyť tam jsou. Binter a Dichtlová. Tady nejde o to pustit tam rodiče, jde tu o to tam pustit i někoho dalšího.
odpovědět 
  Re: A zase peníze13:27:59 05.03.2013
Jsou vedoucí komisí, o to místo ale nikdy rvačka nebyla. Navrhni VV, ať je odvolá, když si myslíš, že to dělají špatně. Tak je to podle pravidel, stanov a já nevím čeho ještě správné. Zavádění dalších komisí, pozorovatelů, další hádání, pomlouvání se na webu, hlasování rodičů o regionálním tendonu, to je všechno trochu mimo mísu (a mimo normální organizace)
odpovědět 
   Re: A zase peníze13:35:55 05.03.2013
" Tak je to podle pravidel, stanov a já nevím čeho ještě správné"
A já si myslím, že to tak správné není.Podle mě není správné, aby jednotlivec měl možnost rozhodovat o tak důležitých věcech sám. Jak se doposud děje.
Právě proto by to měla rozhodnout o systému jak to bude dál VH. Ten současný se ukázal jako špatný,tedy dle mého soudu.
LRHodpovědět 
    Re: A zase peníze14:07:58 05.03.2013
Navrhuješ naprostou změnu organizace svazu. Můžeš rovnou navrhnout úplné zrušení všech komisí a jejich nahrazení nějakou volenou radou. Proč by měla existovat nějaká komise soutěžního lezení, když by fakticky rozhodovala trenérská rada? Rada by rozhodla a komise by to udělala? Obdobně lze tento postup aplikovat na ostatní komise. Proč volit jen jednu komisi a ne všechny? Aby mohl být proveden výběr na VH musí být předem známo kdo a s jakou vizí kandiduje. V dobrovolném aparátu komisí je kolem 35 lidí (když nepočítám CVK) – to budou zajímavé volby. Ještě zbývá vyřešit některé detaily. Může být člen trenérské rady člen VV? Napsat směrnici podle které rada rozhoduje. Jak se volí předseda? Kolik má kdo hlasů? Podle úspěšnosti na MS, MČR?
odpovědět 
     Re: A zase peníze14:26:34 05.03.2013
Zbytečně to dramatizuješ! VH zvolí 9 členů trenérské rady. Ti sestaví nominační kritéria a jak se rozdělí peníze do závodních komisí a závodníkům. Jinak zůstane vše při starém. Vedoucího komise určí VV a tem může dělat svou práci jako dřív. Navíc vedoucí komise bude ušetřen rozhodování kolik komu. Proč další birokratické směrnice.
Před válkou se jezdilo v Československu vlevo. Spoustu let politici řešili, jak to udělat aby se přešlo na ježdění vpravo. To bylo dohadů a sporů. Pak přišla válka a němci řekli, že od zítra se bude jezdit vpravo. A jezdilo se vpravo a bylo to. A kupodivu se nestaly bouračky a kdoví co.
LRHodpovědět 
      Re: A zase peníze14:40:59 05.03.2013
Byrokratické směrnice jsou ochranou proti různým rejpalům – to bys měl vědět. Uvedený příklad z reorganizace dopravy v Čechách není zrovna nejlepší. Na vládu pevné ruky nejsme zvyklí. A co bude následovat když se komise neshodne (což vidím tak na 99%)?
odpovědět 
       Re: A zase peníze17:31:32 05.03.2013
Mě to přijde naopak. Dokud je pevná ruka, je to ok. Ale nevíme si rady s volností a odpovědností vůči ostatním i sobě.
odpovědět 
      Re: A zase peníze15:56:16 05.03.2013
9 členů rady je málo!navrhuji 16-20,nebo stím nebudu souhlasit!!!!
odpovědět 
      Re: A zase peníze17:32:04 05.03.2013
Libore a kdo ten výbor lidí bude platit ??? A nebo to budou dělat zadarmo a z dobré vůle ??? A je na to vůbec dost peněz ???
odpovědět 
 Re: A zase peníze14:31:22 05.03.2013
Tak já to vidím jinak. Pravidla jsou známa, ale nikdy se neplní. Tato pravidla mají jen vystrašit závodníky, aby se na to už hned od začátku vykašlali. Nakonec si ty peníze Dichtlová rozdělí jak chce jenom ona. Žádný tým vlastně reálně neexistuje. Třeba se udělá povinné soustředění a jediný pořádný vystup tam udělá nalitý Bintner. Trenérská rada by měla být, tu mají v každém sportu. Dichtlová veřejně zesměšní petici z Olomouce, ale ti lidi asi mají pravdu. Chybí tomu koncepce a tu by trenérská rada, po zvážení měla určit.
Podívejte se na loňské výsledky, kdo vozí nejlepší místa a současně se podívejte, kdo dostal nejvíce peněz. Jinak souhlasím s Hrozou a jdu hned lízt.

taky závodníkodpovědět 

 Hodina zpěvu12:49:45 05.03.2013
nejlepší by bylo si společně zazpívat!

http://www.youtube.com/watch?v=oavMtUWDBTM
odpovědět 

 Bez extremu13:06:54 05.03.2013
ad 1) Smernici bych uplne nerusil, zadny extrem neni dobry. Neni mozny stav kdy mohou vsichni clenove dostanou jakekoliv informace na pozadani. To by mohlo byt ve vysledku vedeni CHS zahlceno stovkami nesmyslnych zadosti. Melo by byt jasne urceno:

a) Jake informace se zverejnuji automaticky na webu. Cilem by mela bych maximalni transparentnost rozdelovani financi nejen v oblasti sportovniho lezeni. Naprosta vetsina informaci by mela byt prave v teto kategorii.

b) Jake doplnujici informace je mozne obdrzet zdarma na vyzadani (do zpracovani standard 30 dni)

c) Jake doplnujici informace je mozne obdrzet za poplatek z duvodu casove narocnosti zpracovani.


ad 2) Samozrejme ano.

ad 3) Nejsem schopen posoudit
Lukasodpovědět 
 Re: Bez extremu15:05:33 05.03.2013
Hele, tady není úřad o tisíci lidech, který chrlí jednu vyhlášku za druhou a obhospodařuje miliardy korun.

Když dáš na web všechny základní věci automaticky (smlouvy, výběrová řízení, jednání komisí a výkonného výboru, reprezentace, dotace, rozpočet a pod.), tak už v podstatě zbyde jen maličkost, na kterou se někdo může zeptat, protože to potřebuje nebo ho to zajímá.

Koukni třeba na skaly.horosvaz.cz - jak to Zdeněk Strnad rozjel, tak utichly dotazy na spoustu ochranářských předpisů, protože si je tam každý může přečíst.
Kuba Turekodpovědět 
  Re: Bez extremu15:48:51 05.03.2013
No když už jsi o tom začal, tak:

1) ta ochranářská opatření tam nejsou úplně stopro (ale snaží se ty chyby odstranit)
2) pokud se někdo podle těch výjimek neřídí, měl by svaz vyvodit vůči němu sankce
odpovědět 
   Re: Bez extremu18:27:49 05.03.2013
1) Žádné lidské konání není 100 %
2) To tady teď neřešíme.
Kuba Turekodpovědět 

 ..14:42:02 05.03.2013
GO LIBORE GO (y)
MILAN odpovědět 

 ČHS jen servisní organizace horolezců15:06:52 05.03.2013
Kolik běžných členů ČHS si přeje dotovat jednotlivce na nějakých nesmyslných závodech?? Třeba lezení s cepínem po skále??? Všechny tyto dotace je potřeba z ČHS oddělit a učinit ze svazu jen servisní organizaci pro běžné horolezce (údržba skal, vyjednávání podmínek, dohled nad dodržováním podmínek - tedy dokud to bude nesmyslně postaveno na výjimkách... Ať Bloudek a spol táhne do bahna dějin a Hroza a Zoban ať si shání peníze na své koníčky jinde...!!
odpovědět 
 Re: ČHS jen servisní organizace horolezců-SOUHLASÍM!!!!!15:09:10 05.03.2013
Možná by za těchto podmínek přibylo členů a bylo více peněz tam, kde jsou potřeba. SOUHLASÍM!!!
odpovědět 
  Re: ČHS jen servisní organizace horolezců-SOUHLASÍM!!!!!15:39:58 05.03.2013
Jsme sportovní svaz. Jako servisní organizaci si klidně můžeš zřídit eseróčko.
Kuba Turekodpovědět 
   Re: ČHS jen servisní organizace horolezců-SOUHLASÍM!!!!!15:48:06 05.03.2013
Jestli jsi členem svazu sportovních lezců, tak OK. Tak si dotuj Zobana a Hrozu a plať Bloudka...
odpovědět 
    Re: ČHS jen servisní organizace horolezců-SOUHLASÍM!!!!!18:21:14 05.03.2013
Bloudek a ostatní členové VV pracují v zásadě zadarmo.
Petr Jandíkodpovědět 
   Re: ČHS jen servisní organizace horolezců-SOUHLASÍM!!!!!18:44:53 05.03.2013
no, já bych nebyl moc náročnej, bych se spokojil s podobnou reprezentací jako má klub českejch turistů - to je koneckonců taky něco jako sportovní svaz, né?
Lukas B.odpovědět 
 Re: ČHS jen servisní organizace horolezců17:36:31 05.03.2013
Na to lze odpovědět jen prostým opakováním - svaz zastřešuje sportovní lezení dobrovolně, nikdo ho do toho nenutí. Proč si tedy neodhlasujete, že sportovní sekci zrušíte? A pokud se nepletu, má od sportovců svaz dost velké peníze. Jednak přímo a jednak nepřímo. Koho by zajímal nějaký svaz vyměňující někde nějaké kruhy? Všimni si, jak se například všichni přihřát na medailích a jak se rádi ukazují s medailisty a všude cpou v médiích ČHS i když třeba na výkonu AO nebo LH má ČHS nulový podíl.
odpovědět 
  Re: ČHS jen servisní organizace horolezců18:20:02 05.03.2013
Jen připomínám návrh změny stanov, který se má schvalovat na VH, a ten obsahuje novou činnost - starat se o závodní reprezentaci.
Petr Jandíkodpovědět 
   Hezky to do sebe zapadá20:12:47 05.03.2013
Zajímavé. Pokud je to pravda, tak ČHS začne mít podporu závodního lezení a péči o závodníky repre za oficiální povinnost. To poslouží jako dobrý argument pro navýšení rozpočtu této sekce (je jedno, zda to bude na úkor ostatních sekcí nebo zda přijdou nové peníze) a zároveň byla předem přijata směrnice, že se nebudou poskytovat žádné informace o tom, jaké částky byly na jednotlivé závodníky vynaloženy. A to bez ohledu na to, zda se bude jednat o zaplacení dopravy nebo regeneraci v lázních. A protože je ve směrnici že se nebudou poskytovat "informace týkají se konkrétních osob", je klidně možné, že jednomu se neproplatí ani koruna a druhý bude mít zaplacenou špičkovou péči v soukromé klinice a to vše bez možnosti na to přijít.
Na mne to působí tak, že se postupně připravuje půda pro možnost přečerpávání peněz do určité oblasti, kde nebude možnost kontroly ze strany členské základny a kde o těch penězích bude moci rozhodovat jen velmi úzká skupinka lidí. A zrovna bohužel ta, která je nejrůzněji osobně zainteresována (rodiče závodníků, aktivity v komerčních firmách). A až si někdo postěžuje, bude mu slušně odpovězeno, že to tak chtěl, že to bylo přeci schváleno na VH. A vlastně ani nebude možné ověřit, zda závodník A nedostal sotva zaplacený cesťák, zatímco závodník B má komplexní luxusní péči na soukromé klinice. Hezké.
odpovědět 
    Re: Hezky to do sebe zapadá20:28:00 05.03.2013
Něco takového tady už přece je.Tři závodníci kteří se nemohou odlepit od dna výsledovek SP jedou na soustředění v Rakousku dvěma auty(za obě auta jsou proplaceny cesťáky)ve kterých je i nocleh snad v penzionu. Ale zveřejnit se to teď podle náhubkové směrnice nemůže.
LRHodpovědět 
     Re: Hezky to do sebe zapadá20:38:53 05.03.2013
Jenže teď, co se ta péče na VH posvětí, půjde o mnohem větší peníze. Nějak mi hlava nebere, jak vlastně toto může být netransparentní. Uvědomujete si všichni, co svárů a nenávisti to mezi lezci vyvolá? Těch podezření co bude, těch osobních útoků... A bude to jak mezi závodníky, tak mezi normálními lezci, protože teď se daly náklady alespoň nějak zdůvodnit a vysvětlit, ale jak bude ČHS čelit dotazům skalních lezců na to, kam se ztrácí statisíce? Hlavně až tu někdo ze závodníků řekne, že nic nedostává. Jako bych to viděl - Vážený člene, děkujeme Ti za Tvůj dotaz. Velmi rádi bychom ti ho odpověděli, bohužel, směrnice xy ze dne zž nám to neumožňuje. Ale buď bez starosti, vše je podle pravidel, sami jste si je přeci schválili na valné hromadě. Přejeme hezký den. ČHS.
odpovědět 

 Fotbal21:07:38 05.03.2013
9-ti členná komise pro asi tak deset lidí co závodí? A kolik lidí asi tak to závodění zajímá? dalších deset? Srovnání s fotbalem, kde je asi tak stonásobně víc členů a točí se tam milion krát víc peněz a ve finále o nominaci rozhoduje jeden trenér je minimálně úsměvné. Vaše starosti bych fakt chtěl mít! Jestli nemáte co dělat, vždy se dá angažovat třeba v nějakých veřejně prospěšných činnostech.
Fotbalodpovědět 
 Re: Fotbal21:34:21 05.03.2013
Jestli chápu Libora dobře, tak ta rada by se nezabývala jen tím, kdo pojede na závody, ale součástí by mělo být i celkové směřování závodního lezení a všechny věci s tím spojené. Máš pravdu, že opravdu dobře tu závodí téměř zanedbatelný počet lidí. Ale potenciál je tu dost velký. Jednak tu řada lidí leze lépe, než někteří z repre, a není vyloučeno, že při jiných podmínkách by závodili i nadále, jednak se podívej na nejrůznější závody. Regionální Tendon leze přes 200 dětí. ČP mládeže další stovka. A na nejrůznějších závodech pro mládež (Písecký pavouk, SmíchOff, Ruzynská liga, Gekon Cup, pohár ve Stříbře...) jsou pokaždé desítky dětí. Tady všude junioři závodí. Pokud nechceme se sportovním lezením skončit, je potřeba pro tyto lezoucí děti udělat podmínky a umožnit jim lezecký rozvoj jak nejvíce to jde a ukázat jim, že mají budoucnost a že je o ně zájem. A nemusí se hned jednat o peníze.
odpovědět 
  Hrdost a čest23:09:46 05.03.2013

Trenérská rada by samozřejmě měla být tím kdo bude sestavovat reprezentaci České republiky, myslím skutečnou reprezentaci. Nejen tím, že stanoví nominační kritéria a finanční podporu pro reprezentanty, ale i tím, že by měla udávat smysluplnou koncepci v závodním lezení. Od nejmenšich dětí až po seniory. Momentálně to naši vůdci postavili tak jako kdyby na vysoké škole měli prospěchové stipendium pobírat studenti se špatnými výsledky. A ti kvalitní studenti nemusí dostat nic, jsou přece schopní, tak se o sebe postarají sami.
Honza Bloudek v jednom svém příspěvku napsal, že peníze přidělují také podle toho co která disciplína přináší celku.A myslel tím peníze pro Čhs. Co přináší reprezentant celku? A kdo je celek? Pro reprezentanta je celek Česká republika. Ne Čhs. Čhs je jen prostředníkem mezi republikou a reprezentantem.
Takže co přináší reprezentant České republice. Pokud je reprezentant úspěšný přináší naší vlasti hrdost a čest. A o to by mělo jít.
Čhs vyhlašuje horolezce roku a odměňuje nejlepší výstupy. Díky za to. Ale nezapomělo na reprezentanty v závodním lezení? Už několik let kromě zmínky v ročence nějak neocenilo naše závodní lezce. To je taky trochu věc co by mohla mít trenérská rada na starost, Vyhodnotit důstojně úspěšné reprezentanty. Když už může Čhs odměnit i průměrné výkony v nezávodním lezení. Mohlo by se i čelem postavit k závodní reprezentaci. Jdu spát :-)
LRHodpovědět 

 pár poznámek08:31:56 06.03.2013
Mám k věci dvě obecné poznámky a jedno post scriptum:
1) Sebelepší zákony, vyhlášky nebo směrnice jsou k ničemu, když mezi zainteresovanými stranami nefungují vztahy v hladině osobní komunikace. Osobně bych skupinám okolo závodního lezení všeho druhu dal v prvním kroku rozsáhlou autonomii, nasměroval na ně finanční zdroje, které jsou jim určeny z dotací státu a dal jim pravomoc s nimi (v rámci obecných pravidel) nakládat podle svého uvážení. A když se jim to povede a bude to fungovat, tak bych jim nebránil v druhém logickém kroku, a to v osamostatnění se (ostatně mezinárodní federaci již mají, jak jsme se zde na lezci.cz mohli před pár dny dozvědět). Když se jim to nepovede, tak budou mít alespoň dobrou zkušenost, že bajka o Svatoplukových prutech má něco do sebe a zase bude nějakou dobu klid. Hodně bude záležet na tom, jestli si najdou někoho, kdo by to především uměl a pak byl ochoten se tomu věnovat.

2) Ve věci informovanosti členské základny jsem přesvědčeným zastáncem maximální otevřenosti. Jakmile se něco tutlá, tak to v Česku hned zavání levotou a nikdo se tomu po zkušenostech z jiných oblastí života v našem slzavém údolí nemůže divit. Divím se jen já, že si to VV ČHS neuvědomuje a nedělá vše veřejně a transparentně (vycházím z předpokladu, že členové VV mají naprosto čisté svědomí a za svá rozhodnutí jsou připraveni nést plnou zodpovědnost). Toto by ale vyžadovalo změnu myšlení některých členů VV ČHS, kteří na jakékoliv dílčí neúspěchy (které jsou ale normálním jevem, nikde a nikdy to není tak, že by se vše povedlo hned a úplně) reagují jakýmsi zapouzdřením se ve své vlastní pravdě a když se to pak časem sečte, tak najednou koukáme na VV, který je od své členské základny odtržen. Co pamatuji, tak to zatím potkalo každý VV bez výjimky.

PS: A ještě k těm reprezentacím. Nejsem zastáncem nějakých repre-sestav, jejichž činnost by ČHS měl financovat. Rozumím sice tomu, že by se lépe sháněly peníze od státu, ale to je taky asi jediný pozitivní efekt. To pak zase vznikne trenérská rada, kde zase budou sedět zase ti samí lidi, co se dnes hádají o korunu. A ti stejní budou určovat komu a kolik a na co dáme a komu nedáme, bude se lobovat, bude se závidět, bude se žalovat a pak disciplinárně řešit a jediným výsledkem bude, že nevraživost zase o další řád stoupne. Jinými slovy, bude to stejné jako dnes, ne-li ještě horší. Stojí o toto členská základna? Myslím si, že nestojí. Potřebuje mít členská základna repre družstvo pro stěny? Nepotřebuje. Potřebuje mít členská základna repre družstvo pro kopce do x-metrů výšky nebo podobně? Nepotřebuje. Až se závodníci emancipují, pak ať si sestaví třeba sedm repre družstev, ale za své a ne aby se na ně dál ukrajovalo z hubeného svazového rozpočtu, který by měl sloužit na činnost především svých normálních(!) členů.
zdenek strnadodpovědět 
 Re: pár poznámek09:06:04 06.03.2013
Zdeňku, ke Tvému PS chybí trochu širší náhled na věc. Pokud chceš mít sportovní svaz, tak prostě musíš mít špičkové lezce, reprezentaci ve všech disciplínách, výkonnostní závodníky a sportovce.

Jednak oni udávají směr horolezectví, který budou časem všichni ostatní následovat. Druhak jsou motivačním faktorem pro rozvoj lezení jako takového. Třeťak reprezentují horolezectví navenek vůči veřejnosti. Čtvťak zajišťují spolu s dalšími aktivitami vliv ve sportovní oblasti, ale i u státu, který skrze ČHS reprezentují. Páťák nepřímo zajišťují příliv státních i sponzorských peněz do horolezectví, protože sport bez reprezentace a závodů jako by nebyl. Šesťak jsou na mediálním výsluní a tím zajišťují známost horolezectví jako takového. Atd...

Zároveň závodníci a výkonnostní lezci potřebují silný svaz, aby jim zajišťoval organizaci, částečně servis, stál za nimi při jednání se státem i korporacemi, spojoval je s členskou základnou, dodával jim nové talenty, propagoval je, atd...
Kuba Turekodpovědět 
  Re: pár poznámek14:01:42 06.03.2013
jo, to je zásadní diskuse o koncepčním nastavení svazu. jestli to má být "okrašlovací spolek" (v dobrém slova smyslu), který buduje dětská hřiště a lavičky do parku (přejišťuje oblasti, jedná se státní správou apod. a dělá takový ten všeobecný servis pro členstvo), nebo líheň reprezentantů zaměřená na výkon (přeženu-li méně talentované děti ze skal vyhánějící aby nepřekáželi reprezentantům), nebo něco mezi. já jsem zuřivým zastáncem toho prvního.
Lukas B.odpovědět 
   Re: pár poznámek15:04:26 06.03.2013
Samozřejmě, že by svaz měl zastupovat masu a ne pár jedinců rádoby reprezentantů! Copak si někdo z vás dá do souvislosti s Alpenverein nějakého rakouského lezeckého reprezentanta??? Ne, že? Ale všichni ten svaz známe v jiných souvislostech, přesně s tím, co nemáme od ČHS!
odpovědět 
    Re: pár poznámek15:14:22 06.03.2013
Třeba Huberbuam se k ÖEAV pořád hodně hlásí, dělají pro něj propagaci, atd... Sami přece z jeho podhoubí vyrostli a myslím že i pár expedic bylo s podporou spolku.
Kuba Turekodpovědět 
     Re: pár poznámek15:24:22 06.03.2013
Oeav nebo Dav je v jiné situaci - nikdo je nerozkulačil a nepřetrhla se kontinuita, a hlavně nedošlo nikdy k nesmyslnému oddělení "horolezců" od turistů (a ostatních milovníků hor), respektive nikdo nevidí žádnou hranici (a nechápe proč by měla být) mezi turistikou, turistikou s použitím rukou, kletrštajgy, lehčím lezením a lezením.

a tak se jedná o poměrně bohatý spolek, jehož sekce vlastní chalupy a mají desetitisíce (!) členů.
Lukas B.odpovědět 
  Re: pár poznámek17:23:52 06.03.2013
Kubo, jasně že tvých šest bodů (jestli jsem je dobře spočítal) je ze širšího úhlu pohledu formulovaných správně a platně. Nicméně aktuální finanční možnosti ČHS jsou velmi malé a když to vezmeš kolem a kolem, tak roční rozpočet svazu je úplně směšný, a to z něho ještě skoro polovinu spotřebují náklady na jeho holou existenci a navíc s negativní prognózou udržení finančních zdrojů. V této realitě je zavádění dalších mandatorních (tj. povinných) výdajů nerozumné a nemělo by být VH schváleno. Nemůžu si pomoci, i když vím, že mám jen jeden hlas ...
zdenek strnadodpovědět 
   Re: pár poznámek01:48:31 07.03.2013
To, o čem píšu, Zdeňku, v podstatě nevyžaduje žádné peníze navíc. Podpora přece vůbec neznamená jenom rozdělování peněz. To je ale na delší a trochu jinou debatu.
Kuba Turekodpovědět 
 Re: pár poznámek09:16:28 06.03.2013
Moc hezky sepsané. A víš, co je nejsmutnější? Že by všechny ty problémy byly úplně zbytečné, kdyby tu byla ta transparentnost. Vše, co jsi popsal, se odvíjí jen a pouze od tajnůstkaření bafuňářů a neochoty komunikovat. Jak by mohl kdokoliv obviňovat kohokoliv z nadržování nebo ustrkování, kdyby bylo vše jasné a přehledné? Současné organizační zřízení nepovažuji za špatné, ale jsou tam špatní lidé a jsou špatně nastavená pravidla. Ani bych sportovní lezení neodtrhoval, ani bych nestavěl speciální repre týmy, ale otočil bych náhubkovou směrnci naopak, tedy k úplnému zvěřejňování všech informací včetně příspěvků pro závodníky. A okamžitě by byl klid. A pravděpodobně druhým efektem byla výměna vybraných lidí za férovější, pružnější a s lepší schopností naslouchat členům.
odpovědět 
 Re: pár poznámek09:51:40 06.03.2013
Zdeňku, museli bychom si položit nejdříve zase otázku k co je ČHS a proč se odloučil od ČSTV?
Ale pokud budeme sportovní spolek je marné zpochybňovat sportovní činnost. Běž k turistům a lez si co chceš. Věř ,že my horolezci tě ze skal nevyženeme.Ale ty nám zase neber závodníky, my je prostě chceme, tak jako chtějí tenisté svoji Kvitovou a biatlonisté svého Moravce. Tomáše Mrázka jsem nikdy neviděl, ale jsem pyšný, že jsem ve spolku, z kterého je tento kluk. Dnešní horolezecký sport okupují ambiciozní rodiče, kteří nikdy nelezli a mají jediný cíl vyšlapat cestičku pro své ratolesti. Ale tam třeba nepatří Hroza. Ani jeden z Vás co tu remcáte do horolezectví nedal tolik peněz jako on. Je to magor a nervák, ale ví o čem mluví. Pokud budeme mít silné repre, tak nás bude stát i sponzoři lépe vnímat. Kdyby bylo víc Adamů Ondrů. VV výbor se neustále vyhýbá zodpovědnost a členové si svoji účast ve VV zaměňuji sedění v dozorčích radách jako je ČEZ a podobně. Něco dělejte a neutahujte uzdu. A k penězům? Těch je dost. Jen je transparentně rozdělujte. A bude klid ve skalách. Hore Zdar.
Vyhlídkaodpovědět 
  Re: pár poznámek20:54:43 06.03.2013
Copak běžkaři potřebují k běžkování svůj sportovní svaz?? Jako že běžkařský svaz platí rolbování stop???
odpovědět 

 A nejlepší13:18:11 06.03.2013
na tom všem je to, že nás, obyčejné lidi, co mají rádi přírodu bez uřvaných a rozhádaných individují tyhle věci vůbec nezajímají. Naopak, čím více takových lidí na stěnách, v tělocvičnách a posilovnách, tím méně se jich objeví na skalkách nebo v tatranských dolinách. Já snad půjdu a zaplatím ČHS příspěvky jen proto, aby co nejvíce lidí závodilo (s náležitou podporou) ... potkat se někde ve stěně se Zobanem lezoucím cestu vlevo a Hrozou lezoucím vpravo .. nedejbože na štandu, ha ha
F.odpovědět 
 Re: A nejlepší13:49:25 06.03.2013
Myslím si ,že na společném štandu se nepotkáte, protože tam kde oni začínají lízt tak ta už máš problém se udržet. Neblbni zrovna tihle dva jsou docela slušní lezci.
Vyhlídkaodpovědět 
  Re: A nejlepší13:54:37 06.03.2013
oba dva sice ve webovejch diskuzích projevují pozoruhodnou míru sociopatie, ale v reálu jsou oba dva (samostatně) poměrně normální.
Lukas B.odpovědět 
   Re: A nejlepší19:43:57 06.03.2013
Souhlas :)
S dodatkem, že pokud se v reálu potkají, tak je celkem poučný to sledovat - teda bylo, když jsem to před asi dvěma lety viděl v Tatrách; teď už by to bylo možná horší, věci se vyostřily (tenkrát to bylo jen ve slovní rovině, nesahali po cepínech :))
Robertodpovědět 

 bod c00:34:04 07.03.2013
Jako nejdulezitejsi vidim bod c z clanku. Klicovy je bod 21 stanov. Ten dava predsedovi sportovni komise absolutni moc nad financemi cele sekce. Ale bohuzel uz k nim nepridava zadnou zodpovednost. Dokud se tohle nezmeni, tak hadky nikdy neskonci. U ostatnich komisi to asi tolik nevadi, protoze tam nejaky neplneni slibu je videt mnohem snaz.
Geoodpovědět 

 k řešení???09:36:17 07.03.2013
Moc nechápu, co zde některé příspěvky řeší - podpora závodního sportu je poměrně velká ze strany ministerstva, podle výše dotace, kterou MŠMT poslalo na závodní lezení minulý rok (veřejný dokument) musí držet hubu všichni skalkaři a nebo ti co nechtějí přispívat svojí část příspěvku závodníkovi. A jestli bude lezení olympijským sportem - mělo by se rozhodovat letos v květnu - posune se to jinam.
Jinak nebyl by to Hroza, kdyby neřval - hlavně jenom v internetových diskusích. takže pojď do toho někdy live.
Michalodpovědět 
 Re: k řešení???11:48:39 07.03.2013
U Libora vidím ale problém v tom, že také není nezaujatý. Čili, bude zejména hájit sportovní lezce a ledolezce se snahou je nakonec řídit.

Tím pádem se pak dostane do soukolí systému, který začne spíš využívat, než že by se ho snažil změnit k větší transparentosti a taky ve prospěch ostatních, (řadových členů, oddílů,..atp.).

To je můj názor, za který se mu omlouvám.
Honzaodpovědět 
  Re: k řešení???13:45:08 07.03.2013
Je prakticky nemožné, aby ve funkci seděl někdo, kdo rozhoduje o finanční i jiné podpoře vlastních dětí, a choval se při tom nestranně a objektivně. Platí pro současné vedení, platí pro Libora a bude to platit pro kohokoliv dalšího, kdo v této pozici bude.
Ale to vše je jedno. Způsob, jak to vyřešit a pohlídat je právě transparentnost. Pojďme vyřešit transparentní nakládání s penězi a transparentní podporu a příspěvky na jednotlivé závodníky a hromada problémů se vyřeší sama. A pak bude jedno, kdo tam kde sedí. Pořád nechápu, proč z toho má ČHS strach.
odpovědět 

 byste 22:26:56 07.03.2013
A ne 'by jste'. kuwa  už se to naučte :-)
odpovědět 

 Ještě není, co až bude...20:13:05 08.03.2013
No - někde jsem zaslech, že se jedná, či už je dojednána účast na olympiádě. Ještě nic není a je tu debat kolem peněz až až. To nechci vidět, až půjde o tu olympijskou soutěž. Kolik zas bude zasleužilejch, co budou chtít bejt v "teamu".... Jako placení pochopitelně. A pravidla budou jaká?
Honzaodpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179365)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Roby Legend 8c La Gola
Geografia 7c Ulassai
Resta Way 7c+/8a La Gola
African Reggae Plus 8a+ La Gola
Nově komentované:
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri
Confetto ... 6c+/7a Massone

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu | Re: Chýba SERENE |

 Nové komentáře:
Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (49)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (19)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV | 2X Simond Piranha |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 352 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 309 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 280 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 277 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 250 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.