LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Úrazový děj probíhal takto ...
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140237 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
DDM Stříbro - Stříbro
Loděnice FTVS - Praha 7
HOKOK Sport Kladno - Kladno

Prodejny
HUDYsport - Frýdek - Místek
BIVAK SPORT - BERKNER - KRNOV
LANEX eshop - Bolatice

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

SP v boulderingu Meiringen (SUI)

Adam Ondra vyhrál

Adam Ondra dnes vyhrál první letošní závod světového poháru v boulderingu ve švýcarském Meiringenu. Jako jediný z 6 finalistů dal všechny 4 topy. A jedině on dal s přehledem rozhodující poslední boulder, kde ostatním finalistům z Japonska a Koreje nešly žáby v ruční spáře.

Výsledky finále:

1. ONDRA Adam CZE 4T 4z 10 9
2. NARASAKI Tomoa JPN 3T 3z 7 6
3. SUGIMOTO Rei JPN 2T 3z 6 7
4. FUJII Kokoro JPN 1T 3z 3 5
5. CHON Jongwon KOR 1T 3z 3 8
6. TAKATA Tomoaki JPN 1T 1z 1 1

výsledky finále


Výsledky jsou zde:
IFSC Climbing Worldcup (B) - Meiringen (SUI) 2019

Adama Ondra mává divákům ze spáry, kterou japonská bouldrová špička nedokázala překonat

Adama Ondra mává divákům ze spáry, kterou japonská bouldrová špička nedokázala překonat


Adam Ondra finále

Adam Ondra finále


hala finále

Hala finále


V ženách pak vyhrála Slovinka Janja Garnbret.
Výsledky finále žen:

1. GARNBRET Janja SLO 3T 4z 6 6
2. NOGUCHI Akiyo JPN 3T 4z 9 12
3. COXSEY Shauna GBR 2T 3z 3 4
4. GIBERT Fanny FRA 1T 2z 4 2
5. KLINGLER Petra SUI 1T 1z 1 1
6. MACKENZIE Oceania AUS 1T 1z 2 2

Záznam finále:


Příští závod bude za týden v Moskvě. Vedle boulderingu zde bude i rychlost. Na startovce jsou za nás v boulderingu: Adam Ondra, Martin Stráník, Štěpán Stráník, Roman Kučera, Tomáš Duchoň, a v rychlosti: Jan Kříž a Hana Křížová.



Zpráva z odpoledne:

Adam Ondra postoupil do finále


Adam Ondra postoupil dnes ze semifinále prvního letošního závodu světového poháru v boulderingu ve švýcarském Meiringenu do večerního finále, a to z 1. pozice. Jako jediný z 20 semifinalistů dal všechny 4 topy.

Do finále postoupili:
muži
1. Ondra Adam CZE
2. Narasaki Tomoa JPN
3. Sugimoto Rei JPN
4. Fujii Kokoro JPN
5. Takata Tomoaki JPN
5. Chon Jongwon KOR

výsledky semifinále


ženy:
1. Garnbret Janja SLO
1. Noguchi Akiyo JPN
3. Gibert Fanny FRA
4. Klingler Petra SUI
5. Coxsey Shauna GBR
6. Mackenzie Oceania AUS

Výsledky jsou zde:
IFSC Climbing Worldcup (B) - Meiringen (SUI) 2019

Adam Ondra semifinále

Adam Ondra semifinále


stage

stage semifinále


Záznam semifinále:





Zpráva z pátku:

Adam Ondra postoupil do semifinále



Adam Ondra postoupil jako jediný náš reprezentant z dnešní kvalifikace prvního letošního kola světového poháru v boulderingu ve švýcarském Meiringenu do semifinále, a to z 3. pozice.

Mezi 20 semifinalistů se další z našich neprobojovali. Martin Stráník skončil 43., Jakub Konečný 49. a Štěpán Stráník 93. V ženské kvalifikaci startovala za nás jen Eliška Adamovská, které skončila na 61. místě.

Výsledky kvalifikace jsou zde:
IFSC Climbing Worldcup (B) - Meiringen (SUI) 2019


Semifinále a finále jsou na programu v sobotu a bude se přenášet live na Youtube:

Semifinále od 11:00:


Finále od 19:00:

sth   [úpravy] 20:48 06.04.2019Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Hezký14:00:29 06.04.2019
ale někdo holt formu nemá, třeba takovej Jacob Schubert, co se na nás směje z upoutávky, skončil v kvalifikaci někde mezi Martinem Stráníkem a Jakubem Konečným. ani Jernej do finále nepostoupil - zato Japonců bylo sice v semifinále jen 7 místo obvyklých deseti, ale do finále postoupili čtyři.
Doctor Xodpovědět 
 Re: Hezký15:00:11 06.04.2019
Tak to je přece jasný, že z víc než sto lidí někdo nebude mít optimální formu. Někdo jinej zase ve formě ne. Je to ale složitější. Je to bouldering, stačí, aby boulder nesedl, špatně ho člověk přečetl, ztratil víc sil na prvním boulderu, ztratil morálku...a je hotovo a forma může být super. A konkurence je v bouldering obrovská, malinké zaváhání a je tam někdo jinej.

A komu vlastně oponuješ, že někdo nemá formu? Nevidím nikoho psát, že jsou všichni do posledního v optimální formě. Zase nějakej frustrovanec, kterej hledá na všem hnidy za každou cenu a najde je i tam, kde nejsou.

...zrovna Jakob ve formě je. On v boulderingu střídá dobré a horší výsledky dlouhodobě, jednou mu to sedne, podruhé ne. Krom toho skončit v kvaldě dvě místa za Martinem Stráníkem není zrovna známka toho, že někdo není ve formě. Martin je několikanásobný účastník finále svěťáků, stál i na bedně.
odpovědět 
  Re: Hezký18:47:59 06.04.2019
Ta baletní příprava jde Adovi k duhu
Pepa odpovědět 
  Re: Hezký18:48:02 06.04.2019
Ta baletní příprava jde Adovi k duhu
Pepa odpovědět 
  Re: Hezký07:49:40 07.04.2019
Tvůj příspěvek je něco jako tma a světlo, světlo a tma. Hledat někde něco, co tam není, časem pochopíš, třeba bude stačit, ze si precteš ještě jednou příspěvek na který reaguješ a zjistíš, že polovina tvého příspěvku je absolutně zbytečná.
odpovědět 
   Re: Hezký15:38:16 08.04.2019
To je umění, napsat tolik slov a neříct téměř nic. Ty jsi ten poslední, kdo může někomu říkat cokoliv o tom, že by něco mohl napsat kratší. Místo prázdnejch, nicneříkajících řečí o světle a tmě máš mluvit konkrétně a ne takový a podobný šamanský řeči (jako jednou pochopíš, stačí, když si přečteš příspěvek apod.). Např. bys mohl napsat, v čem je konkrétně problém :) Celkem nepochybuju, že to nepochopíš, ani časem ne. Trochu mám dojem, že problém s pochopením psanýho textu budeš mít spíš ty. Tak čauves (DoctoreX? :)
odpovědět 
    Re: Hezký17:38:25 08.04.2019
Ježíš, co ti kdo provedl, že máš tak negativní náhled? Zajdi do lesa, uvolni se. S lidma jako ty nejde vydržet.
odpovědět 
     Re: Hezký12:36:32 09.04.2019
Panenanebi! Ne, já nejsem negativistický, naopak negativistický je ten, na koho jsem prve reagoval - ten začal po zprávě o semifinále hned hledat na věci nějaký mouchy - že jako ale někdo holt formu nemá, že Schubert skončil v kvalifikaci někde mezi Martinem Stráníkem a Jakubem Konečným (abys rozuměl - z kontextu vyplývá, že skončit mezi Martin Stráníkem a Jakubem Konečným je známka neformy, což je jednak kravina a druhak tím nenápadně DoctorX shazoval Martina a Kubu). Proto jsem na DoctoraX reagoval, protože s lidma, kteří jsou tak negativní jako on (nejspíš ty), se nedá vydržet...měli by zajít do lesa a uvolnit se a to doporučuji i tobě, protože máš v hlavě nepořádek.
odpovědět 
      Re: Hezký16:25:01 09.04.2019
To je umění, napsat tolik slov a neříct téměř nic.
odpovědět 
       Re: Hezký16:32:06 09.04.2019
Blbost. Ono to informační hodnotu má :) přidej, tohle je hodně zoufalej trolling :))) Takže do lesa...nebuď přece tak negativistickej ty ťunťo :)
odpovědět 
        Re: Hezký16:36:52 09.04.2019
No ve tvem vnitrnim svete ma vse co reknes informacni hodnotu, o tom nepochybuji.
odpovědět 
     Re: Hezký12:36:35 09.04.2019
Panenanebi! Ne, já nejsem negativistický, naopak negativistický je ten, na koho jsem prve reagoval - ten začal po zprávě o semifinále hned hledat na věci nějaký mouchy - že jako ale někdo holt formu nemá, že Schubert skončil v kvalifikaci někde mezi Martinem Stráníkem a Jakubem Konečným (abys rozuměl - z kontextu vyplývá, že skončit mezi Martin Stráníkem a Jakubem Konečným je známka neformy, což je jednak kravina a druhak tím nenápadně DoctorX shazoval Martina a Kubu). Proto jsem na DoctoraX reagoval, protože s lidma, kteří jsou tak negativní jako on (nejspíš ty), se nedá vydržet...měli by zajít do lesa a uvolnit se a to doporučuji i tobě, protože máš v hlavě nepořádek.
odpovědět 
      Re: Hezký18:14:08 09.04.2019
Pisu az ted, promin, delal jsem na zahradce. Nejsem Doktor x. Mam jen rad pozitivni lidi. Ty negativni nevyhledavam a Ty na me tak pusobis..
odpovědět 
  Re: Hezký16:38:34 09.04.2019
Jacob mi rikal, ze zrovna formu vubec nemel. Necitil se dobre. Tobe rikal neco jineho?
odpovědět 
 Re: Hezký10:04:01 07.04.2019
Japonci podle mě žijou olympiádou, tak se smekají. A lezeni jim co pamatuju docela šlo vzdycky
odpovědět 

 žaba20:48:02 06.04.2019
jo! bylo jasny ze ada žabu umi.gratulace
Horymirodpovědět 

 spára20:50:25 06.04.2019
Krásně vyškolil japončíky jak se leze spára
jardaodpovědět 

 Spára22:39:12 06.04.2019
Díky, že tam ta spára byla :D
Palomaodpovědět 

 Žábovice23:27:06 06.04.2019
Nechápu proč se Japonci tu žábu nenaučili. Talentovanému lezci to trvá asi tak tři pětiminutové lekce. Ádovi gratulace...
Kokodpovědět 
 Re: Žábovice23:43:14 06.04.2019
Mistr světa promluvil...
odpovědět 
  Re: Žábovice08:46:45 07.04.2019
Jsem docela špatnej lezec, ale žábu jsem se naučil poměrně rychle. Jelikož v boulderech vymýšlí lecos, tak se divím, že na to nejsou připravení... Toď vše.
Kokodpovědět 
   Re: Žábovice11:52:39 07.04.2019
Tys tuto konkrétní žábu zkoušel? Takže mistr světa...
odpovědět 
    Re: Žábovice19:13:37 07.04.2019
Sorry ale ten rozdíl mezi japončíky a Adamem je evidentní. To nemá nic společného s mými schopnostmi.
Kokodpovědět 
    Re: Žábovice19:15:15 07.04.2019
Spáry jsou oproti stěnovému lezení hodně stereotypní záležitost. To ti řekne každý spárař. Dokonce i povrch nehraje tak velkou roli v žábách jako ve většině chytů... Achjo zase se tu rozjíždí vlákno buzerant vs najivka, co si myslí že ho přeargumentuje. Přeju vám oboum konstruktivní diskuzi
odpovědět 
     Re: Žábovice21:10:46 07.04.2019
Ja se ale nebavim o vykonnostnim rozdilu. Jen on tom, ze 3 petiminutove lekce by je jiste nezachranily. Adu povazuju dnes jiz za velmi slusneho sparare.
odpovědět 
     Re: Žábovice11:09:34 08.04.2019
No neviem, ked skusis nejake tazsie spary, tak ti pride stenove lezenie dost monotonne.
o.odpovědět 
      Re: Žábovice16:26:37 09.04.2019
Presne, protoze ta ruznorodost chytu, stupu a pohybu, to mimo tezsi spary ve stene jen tak nenajde!
odpovědět 
 Re: Žábovice21:47:24 07.04.2019
"The crack is not really jamming" :-)
Šlojířodpovědět 

 nakonec žaponec07:41:50 07.04.2019
už i ti šikovní žaponci s žábami jsou na konci
doktor žábaodpovědět 

 spara08:58:04 07.04.2019
Haha , pobavilo že rozhodla spara :D to stavěl nějakej čech ? :) velka gratulace Adamovi!
hákačkoodpovědět 

 Gratulacia09:52:45 07.04.2019
Na tomto je vidiet, aky vzdialeny je bouldering od normalneho lezenia. Staci mala zmena stylu a chlapci su uplne mimo. Adam ako univerzalny skalny lezec tych ryzojedov odchovanych na oblinach uplne ponizil. Pekne.
Michalodpovědět 
 Re: Gratulacia10:07:23 07.04.2019
Jestli to o necem vypovida, tak o tom, ze na to klici jeste nikdy nenarazili, ne o tom, jak moc je bouldering vzdaleny od "normalniho" lezeni. Spary jsou specificka zalezitost. Mimochodem se i na bouldrovkach-umelkach, objevily se v minulosti na zavodech v boulderingu vcetne svetaku.
R. odpovědět 
  Re: Gratulacia10:27:56 07.04.2019
možná tomu nerozumím, ale není to nakonec tak, že opravdu těžká spára na překližce nebo bouldrovce je naprostý ekonomický nesmysl a manýra, která žere místo a prachy a nedá se přestavovat? myslím tím ne konstantní sklon a konstantní šířku (čili tréningové dvě fošny, na kterých se natrénuje rakev nebo separátní realita), ale těžkou spáru tak, jak bývá venku, to jest převislá několikrát břichatá prdel.
Lukas B.odpovědět 
   Re: Gratulacia12:12:02 07.04.2019
kluci z japonska by asi na Elkapu shořeli jak papir a co teprv v Adrstrachu...
Horymirodpovědět 
    Re: Gratulacia12:15:41 07.04.2019
tipuju ze se ted pojedou k nam učit žábu.a v mamutu bude narváno:)
Horymirodpovědět 
  Re: Gratulacia13:09:50 07.04.2019
Jasne, ze vypoveda. Na skalach ked chces byt dobry musis byt schopny menit styl a sposob lezenia. Ak teda nechodis liezt dookola tie iste cesty. Tito chlapci akurat vedia menit obliny za vetsie alebo mensie.
Michalodpovědět 
   Re: Gratulacia13:37:00 07.04.2019
Jasne, ze nevypovida. Jak uz jsem psal, spary se objevuji i na zavidech a umelkach. A muzes stravit tydny i mesice ve skalach a sparu nelezt. Jestli se dnesni (predevsim zavodni) bouldering necim lisi, jsou to hlavne nekolikanasobne koordinacni skoky a jine koordinacni pohyby a parkourove prebehy.
R. odpovědět 
    Re: Gratulacia14:53:32 07.04.2019
Ano, mozes sa vedome vyhybat svojim slabinam alebo niektorym druhom lezenia ako su spary alebo cestky ktore obsahuju ich useky, ale potom nespadas do kategorie dobreho univerzalneho lezca :). Si iba jednostranne orientovany skusac :), ktory si mysli, ze vie liezt. Moj posledny prispevok.
Michalodpovědět 
   Re: Gratulacia16:28:54 09.04.2019
To same co pises plati i o svetaky. Proste pokud chteji byt dobri, zlepsi se v lezeni ve sparach (kde jsou porad o milove kroky napred pred normalnimi lezci jako treba ty). Kazdopodne z toho co pises se mi zda, ze si moc zavodu v boulderingu nevidel, vid?
odpovědět 
 Re: Gratulacia22:38:54 07.04.2019
ad michal - ses na kokainu nebo co? u tehle "ryzojedov", co je tak ponizil, se byl zrovna ted adam v japonsku ucit, jak lezt svetakovy bouldry. a minimalne si vybavuju video, jak narasaki s noguchi v bishopu v noci soluji listovy hajboly (napr. evilution direct, sic!), coz uz chce mit trosku skills a koule. takze zaba se hodila, body pro adama, ale prisnost si nech na sebe do treninku, kamo. peace
jodpovědět 

 Super šou12:17:16 07.04.2019
Gratulace Adamovi! Asi nikdy jsem se při sledování svěťáku tak nezasmál! Jen teda až se ty spáry do měsíce naučej, tak nevím...
Valmarodpovědět 
 Re: Super šou14:33:01 07.04.2019
Nejvic se myslim museli smat staveci.. Tusim ze japonec ci obecne asiat mezi nima zadny nebyl..:)
Hurvajzodpovědět 
  Re: Super šou15:53:58 07.04.2019
Ještě,že tě máme Adame.Gratulace a makej dál.Držím pěsti, jako ty tvoje ve spáře.
KUbaodpovědět 

 gratulace19:43:48 07.04.2019
Pěkne je vyškolil..Dlouho jsem se tak nezasmal jako na spaře. Už toho skákání/balancování je příliš v boulderech. A kamera z boku závodníka, fakt na pikaču!
odpovědět 
 Re: gratulace21:01:11 07.04.2019
uz jak sem viděl lezt prvního japonca věděl sem jak je adam posere :D , ale jonwonCHON na to měl ten to mohl presáhnout ale tak adam je adam , je třeba ho idealizovat je to prostě BUh
odpovědět 
  Re: gratulace07:00:20 08.04.2019
Čtvrtý boulder Adamovi sedl, o tom žádná. Mistrem světa je naprosto zaslouženě. Ale nelze pochybovat o tom, že Japonci lezou naprosto famózně (ne nadarmo tam jel Adam "na zkušenou"). Třetím bouldrem Narasaki projel jak nůž máslem, naprosto suverénně.
Hurvajzodpovědět 
   Re: gratulace15:25:44 08.04.2019
je fakt, že z nich síla stříkala neskutečně
odpovědět 
 Re: gratulace07:51:34 08.04.2019
Debata o tom, ze ti ostatní finalisté nemají tušení o zabovani spáry, je naprosto frustrantska ... Kdyby neměli vlastně palec nahoru ... Spáry jsou kekel :)

AO to sedlo - good for him, výškou, rozpětím, velikosti rukou atd... Stačí se podívat jak díky své výšce a ape-indexu v dolní pasáží dela všechny presahy ve spare z jedinyho postaveni nohy aniž by musel preslapnout ... Pak ji ještě zasedne a začne roztleskavat ... Ty ostatní tohle nedají, ne protože lezou blbe, ale protože jim to prostě páky nedovolej, jsou v tom úplně jinak, nohama musejí udělat několik kroku navic, maji je tam jinak.

V opačným gardu je to vidět na boulderu 2 kam ma AO problém vejít se ... Ale nakonec to da ...

Co se každopádně musí nechat jako obdivuhodné, pak cilevedomost AO, když se podivam jak lezl na poslednim MS a ted ... jak řešil ty moderní boulderingove nesmysly ... Klobouk dolu, to se samo nestalo ... Gratulace
J.Kladaodpovědět 
  Re: gratulace09:36:50 08.04.2019
Suhlas. Mam 187cm a velke rozpetie ruk, takze sa v docahu vyrovnam aj dlhsim lezcom.
Nieje to ale stale vyhoda. Nastup s chytmi a stupmi blizko seba a som nahraty. Alebo klucovy stup blizko chytov bez moznosti to obabrat a mam tiez problem.
Takze dam bouldre, ktore kratsi ale lepsi nedaju. Naopak vytrapim sa v lahsich alebo do niektorych mam problem vobec nastupit.
Keby stavaci chceli, tak AO by mohol byt kludne posledny a naopak keby chceli, tak AO ostatnych prevalcuje. Nastastie ani jedno sa neudialo. Super finale.
Ondroodpovědět 
   Re: gratulace09:43:21 08.04.2019
"Keby stavaci chceli, tak AO by mohol byt kludne posledny" a co tě vede k tomu tvrdit to takhle kategoricky? Tohle je zbytečné shazování výkonů Adama. Prostě vyhál a tak to je. Adamovi neseděla ve finále kvůli výšce řada kroků a přesto se s tím vyrovnal. Dokáže to dohnat výškou a flexibilitou.
R. odpovědět 
    Re: gratulace10:07:32 09.04.2019
Co v mojom prispevku zhadzuje vykon AO?
Ja som praveze rad, ze vyhral, hoci som v to uz nedufal pred poslednym bouldrom.

Napisal som to, ze nie kazdemu rovnako sadne kazdy boulder z pohladu jeho proporocii/fyz. dannosti.
Pri dnesnej velkej vyrovnanosti rozhoduju casto drobnosti a vela zalezi od stavacov aby postavili bouldre, ktore budu vyvazene a nebudu zvyhodnovat urcite typy lezcov.
odpovědět 
     Re: gratulace14:46:19 09.04.2019
To ocitované. Neříkám, že jej shazuješ záměrně, možná jsi zvolil nešťastná slova a ani jsi to tak nemyslel.
R. odpovědět 
      Re: gratulace16:33:47 09.04.2019
A nebo je mozna jen nepochopeni ci negativni vnimani vseho na strane prijimace ... Ja to napr. jako ty, jako shazovani Adama, nepochopil.
odpovědět 
       Re: gratulace10:49:23 11.04.2019
Jedna věc je, jak jsi to pochopil - jeden přece může i špatně pochopit, nebo nepochopit. Druhá věc, co je skutečně psáno a co je psáno je dáno. A pokud někdo napíše zrovna poté, co Adam vyhrál závod svěťáku, že "kdyby stavěči chtěli, mohl by být klidně poslední", tak je to shazování a je to negativistické. A kdo je negativistický - ten, co po Adamově vyhraném svěťáku napíše, že by klidně mohl skončit poslední, nebo ten, co mu oponuje?
odpovědět 
        Re: gratulace12:11:54 12.04.2019
Ani jeden.

Prostě Pat .. a Mat:-).
MModpovědět 
       Re: gratulace10:52:59 11.04.2019
R.
R. odpovědět 

 paráda08:02:56 08.04.2019
Parádní závody. Finále mužů mělo takřka ideální scénář, drama do posledního okamžiku. Předem domluvené by to asi vypadalo nějak takhle :) Odpočítával jsem se zatajeným dechem pokusy, když Tomoa lezl poslední boulder (knižní obrat, tak dlouho samozřejmě se zatajeným dechem nevydržím :) - v tu chvíli to Adam neměl ve svých rukou, byť vylezl všechno to, co předtím Tomoa, ale na více pokusů. Kokoro asi zalitoval klouzající nohy na tuším prvním hboulderu, která ho připravila o pódium. Adam vyhrál semifinále i finále, v obojím přelezl nejvíc boulderů. Bouldery se mi vcelku líbily, až na finále se stavěči vyhnuli cirkusáckým kouskům a i tam jich bylo umírněné množství - sami stavěči se nechali slyšet, že vyslyšeli volání lidu. Takže se nezdá, že by pobíhání po strukturách bylo pro fanoušky tak strašně atraktivní, jak někteří tvrdí.

Finále žen bylo taky dramatické, největší favoritka Janja nepřelezla první boulder, Akiyo měla vše ve vlastních rukách, ale nerozhodla se dost přesvědčivě v jednom boulderu pro správnou betu a to ji připravilo o vítězství. Pravda je, že vzhledem k lezeckým kvalitám Janji zůstává stát rozum nad tím, že co předváděla v prvním boulderu. Prostě některý nesedne i těm nejlepším a tohle byl krásný příklad. Shauna je zdá se zpět, potěšilo nové jméno v ženském finále, teprve šestnáctiletá! Asutralanka Oceania MacKenzie.

R. odpovědět 
 Re: paráda09:49:10 08.04.2019
"Takže se nezdá, že by pobíhání... tak strašně atraktivní, jak někteří tvrdí."

Taky si myslím. Protože většina fanoušků (ne těch co na to náhodou narazí v tv a po 5 min. to přepnou) taky leze i venku a dobře ví, že pobíhání není lezení, ale parkour. Takže to neřekne skoro nic o skutečné schopnosti lezce. A není nutný dělat z lezení hybrid lezoparkour. Parkouristi mají svoje akce.
Arthurodpovědět 
  Re: paráda11:07:10 08.04.2019
vždycky jsem si říkal, že čumět na lezení na obtížnost musí být pro nelezce hrozná nuda a votrava. ale pak jsem si to nějak dál promejšlel, a vono to bude asi úplně stejně akční a zábavný, jako čumění na skok do vejšky nebo hod koulí či vrh oštěpem, což je mimochodem pěkná nuda. no a pak jsem si vzpomněl na ty miliony štastných vlastenců, co si vybírají na olympiádu všechnu dovolenou, a trávěj to s rudejma očima u bedny a čumí na všechno od oštěpu po kurling (nebo jak se ta dramatická hra s šutrama jmenuje).
Lukas B.odpovědět 
  Re: paráda16:35:46 09.04.2019
Ja bych asi nedelal po jednou zavodu o atraktivite zavery :)
odpovědět 
  Re: paráda00:08:36 10.04.2019
Arture, zjevně nejsi v obraze. Smím se zeptat kolik sezón svěťáku jsi fakt sledoval? To, co z neznalosti shazuješ na parkour, se nedávno Adam jel učit do Tokia. Pochopils na co narážím nebo to chceš rozvést?
T.odpovědět 
   Re: paráda18:43:38 10.04.2019
Nevím jestli má smysl komentovat. Už jsem tuhle výměnu tady viděl tolikrát. Já něco napíšu, ty si k tomu domyslíš věci, které se zrodily v hlavě akorát tobě, pak začneš tyhle tvoje představy mně vyvracet, já nechápu kdes to vzal, tak se ohradím, ty mi podsuneš další věci a pak mi je budeš znovu mlátit o hlavu a tak dál, atd.

Přesto pokus:
a) svěťáky jsem sledoval skoro všechny od roku 2013
b) regoval jsem na koment R. "Takže se nezdá, že by pobíhání po strukturách bylo pro fanoušky tak strašně atraktivní, jak někteří tvrdí."
c) vůbec jsem neřešil, co se Adam jel učit do Tokia.
d) v Tokiu jsem s Adamem nebyl. Předpokládám, že ty taky ne. Takže pořádně ani ty ani já nevíme co se tam jel učit. Z toho co jsem viděl na videu, tak to bylo především lezení po oblinách.
e) pobíhání po strukturách považuju víc za parkour než lezení. A v tom jsem dal za pravdu R. Taky si nemyslím, že je to tolik atraktivní, jak někteří tvrdí.
f) nikde jsem nepsal, že v posledních letech bylo na svěťákách strašně moc pobíhání po strukturách.
Jsem si vědom, že toho ve skutečnosti moc nebylo a že není potřeba panikařit, jakoby to byl nějaký dominující trend.
g) můj komentář byl jenom o tom, že většina lidí co sleduje záv. bouldering taky leze. Dobře vědí, že na skalách a boulderech venku takový pobíhání je spíš výjimkou. Spíš se většina s něčím takovým venku vůbec nesetkala. Takže pokud někomu postavíš čistě pobíhací boulder, tak to neřekne skoro nic o tom jaký je skutečně lezec. Vypovídá to jen o tom, nakolik se přizpůsobil kvůli závodům něčemu, co je lezení za normálních venk. podmínek téměř cizí.
A proto bych nechal pobíhání parkouristům a do boulderingu bych to moc netahal.
Ovšem všechno to, co najdeš i na skalách, u toho bych zůstal. Jako třeba: lezení na tření, vyvažovací bouldery, silové, obliny, atd. atd. včetně té spáry.
h) přesto nejsem nějak radikálně proti. úplně chápu, když to někoho baví a rád se na běhacích boulderech vyblbne. Určitě nejsem pro jednotvárnost záv. boulderů.

Arthurodpovědět 
    Re: paráda16:16:33 11.04.2019
Aha, ok, nejdřív aby nevznikla mejlka:
Podepsal jsem se "T.", tak jak se tu podepisuju nějakejch 10-11 let, ale jestli jsi nedávno s někým takhle podepsaným diskutoval, byl to někdo jinej a nejspíš novější, kdo se tu teď vyskytuje častějc než já. Jsem tu sporadicky a s Tebou si píšu poprvý. A nikterak útočně nebo zle, takže ohledně toho cos psal na začátku: no stress, peace...

Jinak k tomu cos psal teď:
Když to takhle rozvedeš, celkem souhlasim, většinou. Nicméně Adam na videu nemluvil jen o oblinách...proto jsem reagoval na Tvojí větu "není nutný dělat z lezení hybrid lezoparkour". Ono jak na sportovkách, tak na písku, tak na boulderech se občas to, co takhle nazýváš, najde.
T. (jinej, kterej se tu takhle podepisuje cca 10 let)odpovědět 
   Re: paráda12:00:04 11.04.2019
Nepochopil jsi. Arthur pouze sdílí názor, že lezení s prvky parkouru není tak atraktivní, jak někteří tvrdili. Jestli se to libovolný lezec jel, nebo nejel někam učit, to je věc jiná.
R. odpovědět 
    Re: paráda16:24:42 11.04.2019
chápu že se to může zdát, ale myslim že pochopil.

Oponuju:
občas se najdou zajímavé bouldery, zajímavé nástupy, překroky, přeskoky...a můžou být zajímavé na skále i umělce, jak pro lezce, tak pro diváka.

V čem souhlasím:
https://youtu.be/acymJMlEWVo?t=186
T.odpovědět 
     Re: paráda09:17:58 12.04.2019
Ne, nepochopil, opět je tvoje reakce úplně od věci, stejně jako ta první. Arthur prostě napsal svůj názor na parkourové prvky. Jestli se to libovolný lezec jel, nebo nejel někam učit, to je věc jiná.

A to, žes na něj nereagoval útočně, to je leda tvoje zbožné přání. "Smím se zeptat kolik sezón svěťáku jsi fakt sledoval? To, co z neznalosti shazuješ na parkour, se nedávno Adam jel učit do Tokia." - tak nejdřív se ho zeptáš, kolik viděl sezón svěťáku, což je na první místě vzhledem k obsahu jeho příspěvku úplně irelevantní otázka, ale aspoň není agresivní. Ale hned v další větě ani nepočkáš na odpověď a sám si odpovíš, že na vině je Arthurova neznalost - tak to agresivní je. "Pochopils na co narážím nebo to chceš rozvést?" - a tohle je agresivní taky, fér je počkat na odpověď a vidět, jestli pochopil, nebo ne, pokud dotyčný nepochopil, zeptá se koneckonců sám.
odpovědět 
      Re: paráda10:42:43 12.04.2019
Přesně tak, díky.
Arthurodpovědět 
      Re: paráda13:53:59 12.04.2019
tak znovu:
Arthur napsal názor na parkour.

Já narážím na to, že
1.
"občas se najdou zajímavé bouldery, zajímavé nástupy, překroky, přeskoky...a můžou být zajímavé na skále i umělce, jak pro lezce, tak pro diváka."
2.
Adam do Tokya nejel jen na obliny, což s tím podle mě velmi souvisí.

Ty mi podsouváš irelevantní témata, namísto aby ses zeptal, v čem je to relevantní. Projevuješ tím ochotu k věcný diskuzi? Asi ne.

A interpretovat můj dotaz jestli chápe na co narážím jako agresi...nebudu ti to brát :-)

Nicméně ok, pochopil jsem, že s lidmi, kteří za předchozím vidí agresi a útok, podsouvají nevyřčené a popírají vyřčené, myslí si, že se mnou už v minulosti někdy vedli diskuzi, když tomu tak nebylo....no s takovými není možné vést diskuzi. Litovat vás nebudu ani jednoho a ztrácet s váma čas taky ne.
T.odpovědět 
       Re: paráda16:41:18 12.04.2019
Prosím tě T. ty jsi reagoval na můj komentář, že si taky myslím, tak jako R. že pobíhání po strukturách (které je z mého pohledu víc parkour než lezení) nemusí být divácky tak atraktivní. Jak to souvisí s tím co píšeš nahoře v bodech 1. a 2.??

K bodu 1.
Ano, souhlasím s tebou. Venku jsem lezl kupu zajímavých boulderů. A na písku jsem lezl cesty se zajímavým nástupem, s překrokem i přeskokem. Ale R. a já jsme si přitakávali v tom, že pobíhání po strukturách nemusí být zas tak moc zajímavý pro diváky, alespoň ne tak, jak tady někdo pod jiným článkem komentoval.

K bodu 2. píšeš, že Adam do Tokya nejel jen na obliny.
Jak už ti psal R. "Jestli se to libovolný lezec jel, nebo nejel někam učit, to je věc jiná."
Protože my jsme si přitakávali v tom, že lezení s prvky parkouru nemusí být tak atraktivní, jak někteří tvrdili.

Je to pořád my o voze ty o koze.
Jak jsem psal nahoře. Na lezci klasika. Člověk píše o jedný věci a jiný jeho příspěvek komentuje úplně mimo mísu. Asi jen proto, aby mohl někoho nějak utřít a hrát si na chytrýho arogantníma poznámkama.

Přečti si to po sobě:
"Arture, zjevně nejsi v obraze. Smím se zeptat kolik sezón svěťáku jsi fakt sledoval? To, co z neznalosti shazuješ na parkour, se nedávno Adam jel učit do Tokia. Pochopils na co narážím nebo to chceš rozvést?"

a) Z čeho jsi usoudil že nejsem v obraze? Na základě jednoho jedinýho komentu? Bavil by ses se mnou takhle z očí do očí? A jestli ano, jakou zpětnou reakci bys čekal?
b) Ptal jsi se otázku kolik jsem viděl svěťáků, ale na odpověď jsi nečekal. Namísto toho jsi došel k závěru, že se vyjadřuju z pozice neznalosti.
Dá se tedy předpokládat že ty ses vyjádřil oproti mně z pozice znalého? Je to tedy blbec vs odborník?

Podobně je to s tvojí poznámkou "Pochopils na co narážím nebo to chceš rozvést?"
Jako že ty odborník to blbcovi jako jsem já, pokud bude třeba rozvedeš, aby to pochopil?
Arthurodpovědět 
        Re: paráda16:24:03 14.04.2019
Možná, že kdybych se Tě stejnými slovy (která jsi teď citoval) zeptal z očí do očí, pochopil bys díky neverbálnímu doprovodu, že je to uplně friendly názor, dotaz a další názor a dotaz...a třeba bysme o tom uplně normálně pokecali. Ale třeba taky ne, povahy jsou různý.
T.odpovědět 
        Re: paráda10:52:03 15.04.2019
Napsal jsi to Arthure moc hezky, ale tipuju, že T. už předtím věděl, že mu teče do bot, takže si připravil ústupovou cestičku. Tohle často lidi na diskuzích dělají - když vidí, že jim teče do bot, tak z diskuze vycouvají s tím, že přece nebudou ztrácet čas a tak podobně :)

Nicméně mezi řádky alespoň přiznal, že to fakt napsal agresivně, to můžeme považovat za částečný úspěch. Byť jádro věci stále - k jeho škodě - nepochopil.
R. odpovědět 
       Re: paráda17:47:55 14.04.2019
Souboj intelektu.. Ale prekvapuje me, ze si z predesleho pusobeni pana R. nepochopil, ze to nema vyznamu.

Pokud tedy nechces celit ruznym naivnim, ale znacne sebevedomym, oznamenim co si nepochopil, co a jak myslis a zcela zcestnym vykladum a argumentum ;)
odpovědět 
        Re: paráda21:45:54 14.04.2019
třeba pochopil, vždycky je tu šance si uvědomit, když se člověk bere zbytečně vážně a kolegiální diskuzi bere trochu moc osobně, ne? :-)
Fakt je, že "předešlá působení" teď vůbec nesleduju, chodim sem jen nárazově (přestože se to nemusí zdát, někdo se tu podepisuje stejnou iniciálou, ale to už je holt osud diskuzních fór, která člověka nenutí k registraci).
T.tjodpovědět 
        Re: paráda11:05:45 15.04.2019
Zahořklej, frustrovanej zhrzenec si přišel pofoukat bebíčko. Jestli máš co říct k tématu, tak řekni něco k věci, ale ty jsi nepřišel říct cokoliv k k věci (ani jsi nic k tématu neřekl), přišel jsi jen očerňovat mě. Asi jsem ti někdy šlápl na kuří oko, ležím ti v žaludku. Je to celkem zjevný, protože Arthura, má na věc úplně stejný názor, necháváš být a otíráš si hubu jen o mě. To umí každej, někam přijít očerňovat, říct něco ve smyslu 'ten a ten se někdy choval tak a tak' - a ani to nemusí být pravda. Ty se bereš tak vážně, že si to svoje bebíčko přijdeš foukat do dalších a dalších diskuzí, aniž bys napsal cokoliv k věci. Styď se, ubožáku.

Bohužel pro tebe je T. natolik charakter, že tě prokoukal a hodil na tebe bobek.
R. odpovědět 
         10 bodů z 1021:33:47 15.04.2019
Skvělej smysl pro humor, ale trvalo mi to dlouho, než jsem Tě pochopil. Palec nahoru a smekám klobouček ;-)
T.tjodpovědět 

 japana14:16:06 08.04.2019
kurňa, Adam je borec, ve finále porazil všechny šikmoočka
pepeodpovědět 
 Re: japana14:25:28 08.04.2019
jsou to jeho kámoši
odpovědět 
  xxx19:45:44 08.04.2019
Řekl bych, že Adam má ještě rezervy,
zejména v roztažnosti, síle, schopnosti číst cesty, atd. Měl by přidat v treningu a nenechat se ukolébat tím, že je nejlepší na světě. Tak nějak to vidím skrz lahváč, se kterým jsme koukali na finále....
Strejda lahváčodpovědět 
   co norek, to rek 16:43:46 10.04.2019
sem se bal az prijde doba kdy z lezeni bude fotbal a hokej. No neboli to ani, vlastne bylo fajn zit v dobe kdy tomu tak nebylo.
termoska na plzenodpovědět 

 Japíci neposlouchají Bobíka, to je jasný13:25:25 17.04.2019
https://www.youtube.com/watch?v=oFRbZJXjWIA
odpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179370)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
JZ Komín III Prachov
Foreign Afair 6a Krraba
Shadow On The Wall 6b Krraba
Uigi Uigi 6a+ Krraba
Natural Beauty 6a+ Krraba
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu | Re: Není to jednoduché | Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (22)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 358 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 314 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 283 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 282 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 253 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.