LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Lezec který nepadá, leze pod své možnosti.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5668 lezců
1140485 cest
Nové přelezy:
CSI Helvet 8a
Sensa Nome 8a
Lokální Kv Xb
Orgi Nerou 8a
Nymfa 8A+
Seastar 7C
Ortofrutta 7c
Koma Xc
Mr. Morgen 7b
Ri Rock 7b+

Stěny
Újezd nad Lesy, Praha 9, Základní škola Masarykova - Praha 9, Újezd nad Lesy
Horská chata XL - Mariánská
Horolezecká stěna Staré Hradiště - Staré Hradiště

Prodejny
Ing. Jan Zavadil - PROFITSPORT - Plzeň
Rock Point - Chodov - Praha 4
Lezecké centrum Vertigo - Bratislava

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Alkazar

Praotec Čech asi neměl lezce v oblibě, když si vybral za svoji vlast Čechy. Sice oplývají mlékem a strdím, ale nikoliv moderními skálolezeckými oblastmi – tedy kromě pískovců, které jsou ale určeny specifickému okruhu lezců. Asi mu stačil ten Říp.

Proto moderní generace lezců vyhledává množství blbošutrů, kde realizují své tužby. A lezcům z Prahy zbývá jen něco takového, jako je Srbsko. A to se dělí na dvě oblasti: pro ty co trochu umějí a pro ty co umějí méně. A pro ty je No.1 lom Alkazar.

Zkušenější lezec přijde do Alkazaru a zbystří. Jsou zde sice cesty nižších stupňů obtížnosti, ale ten materiál! Vždyť je to přece jen bývalý lom. No a to jištění, hlavně to původní. Proto leze s největší obezřetností, nejde-li raději rovnou někam jinam, třeba do restaurace.

A ti méně zkušení se pustí do díla. Mají na hlavě přilby, navázáni jsou podle nejnovějších poznatků do kombinovaných úvazků, mnozí ani nepoužívají onen prokletý maglajz a to vše pod dohledem vyškolených instruktorů.

A teď již vážně: Dílem tvrdím, že Alkazar je krajně nebezpečná oblast a dílem to potvrzují statistiky. Poslední případ je z této neděle, kdy zde došlo ke smrtelnému úrazu. Pravděpodobná příčina je banální: lezec se po dolezení cesty, kdy byl zrušen, zřítil dolů.

Co s tím? Myslím si, že Alkazar není vhodná oblast pro méně zkušené. Dále si myslím, že při výcviku nováčků se myslí na všechno, až na to, jak se chovat v problematickém terénu. Jen tak na okraj: když „klasik“ doleze ke štandu, tak se zaštanduje. Odchovanec umělých stěn to sice někde slyšel, ale nemá to zažito, zapomene na to, nebo si myslí, že to je blbost a neudělá to. Někdy to vyjde, někdy ne …

jn   [úpravy] 14:20 26.03.2003Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 nesouhlas ...14:50:26 26.03.2003
Netvrdil bych, že je Alkazar "krajně nebezpečná oblast". Proč si to myslíš?
Statistiky (mimochodem nevím, že by nějaké aktuální statistiky ohledně úrazovosti v jednotlivých lokalitách opravdu existovali ..) možná potvrzují větší počet úrazů, je to ale zapříčiněno prostě a jenom tím, že zde leze řádově mnohem větší počet lezců než v jiných středočeských lokalitách.
Kde jinde by ti odchovanci pražských umělých stěn měli lézt, není-li Srbsko/Alkazar podle tebe bezpečné?
V Černolicích, na Holém vrchu, Ve Svatém Jánu, v Řeži, na Žabákovi v Šárce, v Hlobočepech? Ano, jsou to mnohem lepší terény pro osvojení základních návyků (jištění atd.), ale pro lezce zvyklého na jištění "ala umělá stěna" jsou tyto lokality potenciálně ještě nebezpečnější.
Problém není v Alkazaru, ale v lidech, kteří do něj přicházejí ..
Dědodpovědět 
 Re: nesouhlas ...14:51:51 26.03.2003
..."statistiky ... existovalY ..." pochopitelně ;)
odpovědět 

 15:17:06 26.03.2003
Musím se přidat k Dědovi,protože problém je opravdu v lidech.Já sám jsem také z Prahy a začínal jsem na Ruzyni a Brumlovce před několika lety.Na Srbsko jezdím hodně a rád a pokud mohu porovnat ostatní terény tak hustotou jištění jasně vede Srbsko, a vtom je možná právě ten problém.Co tam člověk čím dál častěji vidí až nahání strach.Už několikrát se mi stalo že jsem dvoce vedle nás zkoušel poradit když dělají nějakou kravinu, ale v lepšímpřípadě ani nepoděkovali, v tom horším případě tě rovnou pošlou do řitě.A to že tam někdo leze v přilbách není nic šparného, spíše naopak, protože jsem byl několikrát přítomen toho jak borci na první terase z dlouhé chvíle kopali kameny dolů.Z toho je vidět že to není problém v materiálu ale v lidech.čus bus
Tomíkodpovědět 

 Taky nesouhlasím..15:21:57 26.03.2003
Také nemohu souhlasit s tvou snahou hledat příčiny zvýšené rakvovitosti v Alkazaru v objektivním stavu této lokality. Až na výjimky zde je dobré jištění, na konci většiny cest dva borháky, leccos až zbytečnš přejištěné.
Svatý Jan s Dušičková, to je zdaleka jiný nářez.
Hlavní příčiny nehod v Alkazaru je nepozornost a nedodržování základní horolezecké metodiky. prostě lidský faktor, ať už se projeví jako chvilkový výpadek u zkušenéh, nebo jako neznalost začátečníka.
Petr Jandíkodpovědět 

 Je to jinak15:41:20 26.03.2003
V příspěvku tvrdím, že Alkazar je nebezpečný a že ti, co tam lezou asi často nemají vypěstované potřebné navyky, které třeba na stěně nezískají. Musí se tam dávat bacha. A proč skoro týden co týden tam dochází k nehodám?
jnodpovědět 
 Re: Je to jinak15:57:26 26.03.2003
Co třeba náhoda ...?
Ondraodpovědět 
  Re: Re: Je to jinak15:59:49 26.03.2003
O náhodě si rád popovídám, ale jinde než na Lezci. Je to totiž můj obor.
jnodpovědět 
 Re: Je to jinak16:09:50 26.03.2003
Za pady nemuzou skaly, ale lidi. Alkazar je nebezpecny stejne jako vsechny ostatni skaly. Priklanim se k nazoru, ze pro zacatecniky je to dobre misto. Cvaknout expresku do borhaku je snadnejsi nez zalozit frenda.
Linodpovědět 
 Re: Je to jinak16:21:48 26.03.2003
Oč je nebezpečnější než třeba Dušičková nebo stěna za klášterem?
Marianodpovědět 
 Re: Je to jinak18:16:40 26.03.2003
Pokusíš-li se dohledat příčiny nehod v Alkazaru, nenajdeš snad žádný úraz, který by byl způsobený nekvalitně osazeným jištěním, velkou lokrovitostí ...
Příčinou byl vždy lidský faktor. Počet nehod je zapříčiněn jednak kvantitou lezců v Alkazaru a jednak, a v tom máš asi pravdu, relativně vysokým procentem lezců, kteří nemají vybudované patřičné návyky. Jenže to prostě nemá s bezpečností nebo nebezpečností Alkazaru co dělat.
Dědodpovědět 
 Re: Je to jinak16:07:00 28.03.2003
A což třeba proto, že tam často choděj lézt úplný začátečníci co se pomalu ani neuměj správně navázat na lano???
Johnyodpovědět 
  Re: Re: Je to jinak17:35:51 28.03.2003
Paradoxní je, že ač nás většinu při nějaké nehodě v Alkazaru napadne nezkušený začátečník, víc nehod se tam stalo středně a více zkušeným následkem nějakého výpadku. Přinejmenším to je ten poslední případ a ta nešťastná paní vloni.
Petr Jandíkodpovědět 
 Re: Je to jinak08:11:09 31.03.2003
Pokud jde o Alkazar, tak problém podle mně určitě není v jištění, které je (až na několik výjimek) poměrně rozumné a ani v "lokrovatosti", která rozhodně nikterak nevybočuje z "běžného průměru" - pokud jde o padající šutry, tak bych měl určitě podstatně větší obavy například v Černolicích.

Nicméně jedno významné specifikum ohledně bezpečnosti Alkazar asi má. A tím je podle mně (pravděpodobně vzhledem k tomu, že se jedná o lom) až nebývale vysoká koncentrace polic všeho druhu. Značná část cest (ne-li většina) není úplně kolmá a má většinou charakter TĚŽKÉ MÍSTO - POLICE (30cm-1m) - TĚŽKÉ MÍSTO - POLICE atd. Když tam pak někdo nějak nešťastně sletí - předpokládám, že nemá prsák :( - má dost velkou šanci nějakou z těch polic koupit a dál jít po hlavě dolu. Za příklad cest mě momentálně napadají cesty v okolí "Plotnou" a "Restituční" (respektive jejich horní pasáže), "Pletánkovo vzkříšení" a například i ona "Svíčková". Jinak uznávám, že problém je hlavně v lidech.
Kamínekodpovědět 

 Co o to vite? Nic.18:40:46 26.03.2003
Jiz od nedele jsem cekal kdy to prijde. Kdy se to zacne rozpitvavat. Chci jen aby si vsichni uvedomili ze se to muze stat KAZDEMU z vas. K nedelnimu pripadu muzu rict je to zamyslete se kolik z vas leze s prsakem a helmou? A o recech jn ze Alkazar neni pro nezkusene..... Clovek kteremu se to stalo byl instruktor II. tridy CHS a lezl kdyz nikdo ani nevedel co je to sedak. Je to o lidske chybe, blbe rozhodnuti, blby pohyb...chvilkovy vypadek....ale to uz se asi nikdo nedozvi.
Petrodpovědět 
 Re: Co o to vite? Nic.19:24:51 26.03.2003
Instruktor II třídy? To je nějaká blbost, ne? V diskusi se psalo, že měl cyklistickou helmu! Instruktor, který leze tak dlouho, by si cyklistickou helmu těžko vzal.
Petr Jandíkodpovědět 
  Re: Re: Co o to vite? Nic.23:28:09 26.03.2003
okno muze mit kazdej... nejlepe by nam to rekl on, kdyby mel moznost...
Spookodpovědět 
  Cyklisticka prilba04:26:39 27.03.2003
Ale v Schubertovi se prece pise, ze (pro pad) je cyklisticka prilba vyhovujici. (samozrejme asi zalezi na typu)
Hankaodpovědět 
  Re: Re: Co o to vite? Nic.10:03:49 27.03.2003
mozna mel jako ja helmu od Cassina Mercury, ktera vskutku vypada jako cyklisticka prilba, ale ma atest UIAA a vyrobce pise, ze je urcena pro lezeni a horolezectvi ...
SpiderCzodpovědět 

 ??????20:35:11 26.03.2003
Rád bych věděl, co se snažíte vyřešit? Nevím, jaké je přesně v dané lokalitě jištění na koncích cest, ale já osobně se neodvazuju do té doby, dokud nejsem cvaklej ve štandu, přece jenom náhoda je blbec. A jako další bych taky uvedl, že jsem začínal na "překližce". Prostě by si lidi měli pořádně zažít, že je třeba se zajistit a až potom dat jistícímu pokyn "ZRUŠ", který by měl plně jistit až do tohoto okamžiku.
A pokud nevylítne borhák, nebo se fakt neurve nějakej kus skaly, což je právě ta "blbá náhoda", měl by se omezit počet takových zbytečných nehod.
Raschodpovědět 
 Re: ??????07:40:52 27.03.2003
Jednu jedinou věc. Kamarád, který nás na stěnu přitáhnul, mně doslova mlátil do hlavy|: Pravní co uděláš, když dolezeš tak se zaštanduješ a podle toho to dělám a na druhé straně přítelkyně, dokud mě jasně neslyší jak jí říkám "zruš" tak mě nepustí ani na vteřinu. Myslím, že je to v tom, mít to pevně zažité, to je jediné věc a vždy mít před skalou respekt, protože tam jsme jen hosté.
Johnyodpovědět 
 Re: ??????07:48:09 27.03.2003
Problém je v tom, ze několik nejdelších cest se schází na široké rovné polici. Je to super místo nejen pro lezce ale především pro instruktory. Jižní stěna - sluníčko, cvaknete se tam na dlouhou smyci, sundáte boty a tričko a je pohoda.
Ten kluk to zřejmě udělal v opačném pořadí, možná zapomněl, možná to považoval za zbytečné (ta police je vopravdu moc široká).
JJodpovědět 
 Re: ??????19:40:11 27.03.2003
Když už tak mluvíš o těch šutrech..... v pátek jsem tam byl s kamošem že prubnem cestu Márka 4+ (v levý části). Tak jsem do toho naběh, zajistim pod prvnim převískem a jek jsem vyrazil nahoru, tak jsem uvolnil tak 300kg šutrák a málem na mě žuchnul. Kdo by to čekal v takové oblasti jako je 1000* zlezený Alkazar. Po chvíli boje jsem ho ukop, ale povim ti, že kdyby někdo neměl takový štěstí jako já, tak je tu o článek víc. A proto pozor horolezci: Letošní zima byla krutá a dokázala rozrušit i takovou frekventovanou a olezenou oblast jako je Alkazar! Musíme očekávat cokoliv.....
Michal Mestek
 spookerodpovědět 
  Re: Re: ??????08:01:06 28.03.2003
Tohle musíš na jaře čekat v jakkoliv často lezené oblasti! Voda přes zimu pracuje narozdíl od lezců.
JJodpovědět 
  Re: Re: ??????22:57:24 01.04.2003
Márka a belinčina skopičina jsou objektivně nebezpečný cesty už od pohledu.Je to velkej přilepenej pilíř a jednoho dne sjede celej dolů.Takže opět platí-rozum do hrsti a nehrnout se po zimě do takovejch srágor.Jen pro zajímavost-pod cestama Prokopa Diviše,Nebojte se hromů atd. ke šutr na kterým se lezci převlíkají.Původně byl o 10m výš a stačilo jediný zapáčení zobákem kladiva.Alkazar je lom,takže bacha!!!
marťas*odpovědět 
   Re: Re: Re: ??????19:33:48 03.04.2003
Ostatně i Jánošíkovo žebro byl původně sokolík až skoro nahoru. V současné době i tento sokolík leží na zemi a slouží k sezení.
Petr Jandíkodpovědět 

 21:45:53 26.03.2003
Co se vlastne stalo???
joopodpovědět 

 komunikační šum09:14:40 27.03.2003
K tomu rušení, co tady v přízpěvcích párkrát zaznělo, nevím, co se tam přesně stalo, ale komunikace mezi jištěným a tím, kdo jistí by měla bý oboustranná, t.j. na povel "zruš" odpovím "ruším" nebo "zrušeno" a né jenom odhodit vosmu, jak se to dá často na skalách vídat.
Pítrsodpovědět 

 Prasečí ocásky12:55:16 27.03.2003
Přimlouvám se postupnou instalaci dvojitých "prasečích ocásků" na stěnách jako jsou v Srbsku (tzn. tam, kde se neleze na vrchol). Odpadne povel zruš, odpadne převazování na štandu. Oběma posledním smrtelným úrazům na Srbsku by snad předešly.
Davidodpovědět 
 Re: Prasečí ocásky13:13:49 27.03.2003
Souhlasím! Dobrej nápad! Myslím,že by slušeli i na některých cestách v Labáku na masívech kde se též neleze až na vrchol!
Pavelodpovědět 
 Re: Prasečí ocásky13:47:58 27.03.2003
Dobrý nápad. Cesta, na které k nehodě došlo má 30 m. Místo pádů až shora by doházelo často k pádům z 10 m u těch, kteří mají lano jen 50 m dlouhé a zapomenou na to.
jnodpovědět 
  Re: Re: Prasečí ocásky08:48:20 28.03.2003
Co má společnýho délka lana s tím, přes co jedeš dolů?
Davidodpovědět 
   Re: Re: Re: Prasečí ocásky09:24:55 28.03.2003
Hodně. Když tam jsou prasečí ocásky, tak se předpokládá, že se bude spouštět. Když bude vedle těch ocasů napsáno 30m, tak zkus zaštandovat na nich - jde to pěkně blbě. Musí tam být ještě něco navíc, třeba borhák, ještě lépe slaňák.
Takže nejlepší by bylo, kdyby pod cestou stál uniformovaný příslušník ČHS, který by všechny zájemce o lezbu na cestě informoval o její délce a záludnostech, popř. by mohl lezce legitimovat, nechat jim podepsat prohlášení, že lezou na vlastní zodpovědnost, podepsat závěť jako svědek, určit komu případně připadne uvolňěný matroš ...
Dobrý zvyk, kdy jistič hlásil prvolezci, že je lano již za půlkou totiž z našich skal vymizel. Všichni buď mají přesný odhad ve svém oku, nebo všechno vědí dopředu.
jnodpovědět 
    Re: Re: Re: Re: Prasečí ocásky10:01:51 28.03.2003
souhlas, na vocásku se štanduje debilně, tak si tak vzpomínám že bych byl deadman někdy před sedmi lety na činkvetóry, kdyby mě bdělý spolulezec nepřidržel za límec, když se mi vysmekl štand z vocásku.
Lukas B.odpovědět 
     Re: Re: Re: Re: Re: Prasečí ocásky14:42:04 28.03.2003
jo doplňuju že to bylo na štyrdýlkový kantě na Baranču, kde jsou z neznámejch důvodů na štandech vocasy.
Lukas B.odpovědět 
    Re: Re: Re: Re: Prasečí ocásky14:14:13 28.03.2003
Proč pořád chceš na vocásku štandovat? Když máš krátký lano tak ti stejně na slanění nevystačí. A není-li v cestě další, patřičně dimenzovaný slaňák na přesednutí, je chyba nemít dost dlouhé lano.
Davidodpovědět 
     Re: Re: Re: Re: Re: Prasečí ocásky14:37:57 28.03.2003
Davide, ne každej leze "na rybu". Je nás víc, kteří i v tom Srbsku lezou pokud možno "klasicky" - tj. první doleze, zaštanduje a dobere druholezce + nakonec oba slaní.
Na dvou sviňskejch vocasech pořádnej štand neuděláš ...
Dědodpovědět 
 Re: Prasečí ocásky14:43:43 27.03.2003
Dvojité prasáky, berany, nebo jak se jim nadává je pohodová věcička, praktická, ale... Nenaučí, už vůbec k tomu nenutí, základním návikům. Automaticky Ti říká, "Narybu, na rybu..!" Začít se musí u lidí. Jednou z příčin je dozajista velká koncentrace lidí, nepřímo úměrná koncentraci lezců. Podceňování pohodovejch cest, frajeřiny a neznalost jsou další faktory. Pokud vše dobře dopadne, budu se za to rvát a tůačit na to, začnou se v populárních oblastech objevovat cedulky s názornými základy bezpečného chování na skalách. Třeba to alespoň někomu pomůže. Opakování je matka moudrosti a bohužel, někdo nemá ani co opakovat.
Každej by si měl uvědomit, že lezení JE nebezpečnej sport, ve všech provozovaných formách. Podle toho k němu přistupovat a chovat se. Stejně tak, by již zmíněné tragédie neměla doprovázet histerie, ale zdravá diskuse.
Matyodpovědět 
 Re: Prasečí ocásky15:38:25 27.03.2003
Nééé. Copak opravdu nestačí, že na konci většiny cest jsou dva bórky?
Asi namítnete, že nestačí, neb se už staly ty dvě podobné nehody. Nic naplat, je to samozřejmě tragédie, ale byly to lidské chyby, které se zkrátka mohou stát každému z nás a je podle mě jedno, zda-li jsou nahoře prasečí ocasy nebo něco jiného..

Nemyslím, že tím správným řešením je snažit se pokud možno vyloučit ze hry všechna potenciálně problémová úskalí s lezením související - nutnost povelů, jištění atd.
Jednak stejně vždycky určité zbytkové riziko zůstane a nepodaří se jej bezezbytku vyloučit a navíc, jak psal Maty - nikoho to nevede k získání určitých návyků, které jsou nezbytné.
Ani Srbsko S nebo BEZ prasečích vocasů nebude 100% bezpečné a s tímhle vědomím je nutný fungovat ...
Dědodpovědět 
  Re: Prasečí ocásky15:51:02 27.03.2003
Nehledě na to, že každé technické opatření má řadu slabostí.
Viz druhý díl Schuberta a ta "borháko-karabina". Nevím jak se jí říká.
Jeden by řekl, že to je geniální (byť drahé) vratné jištění a hle - taky se z toho dá vypadnout.
Martin Mellanodpovědět 
   Re: Re: Prasečí ocásky21:05:36 01.04.2003
Řiká se tomu IQ skoba.
Mílanátekodpovědět 
    Re: Re: Re: Prasečí ocásky22:31:52 04.04.2003
No jo, náš Mílanátek vševěd!! :o)
 spookerodpovědět 
  Re: Re: Prasečí ocásky19:03:33 27.03.2003
Neni mozny veci resit jen neustalym zlepsovanim a zdokonalovanim vyzbroje, jisteni atd. Je to sice skvele ale ne samospasitelne. Nejdulezitejsi je aby lezci umeli improvizovat pri delani standu, pri jisteni apod. Aby meli nejake navyky a rozumeli tomu co delaji. Toto mozna skrz kosmicky jistitka a praseci ocasky nedostanou. Jeden Murphyho zakon rika: Pohon na vsechny ctyri kola znamena, ze auto uvizne na nejnepristupnejsim miste. Pripada mi to podobny jako skvele vybaveny lezec, ktery v tatrach zoufale hleda praseci ocasky.
 tenisodpovědět 
   Re: Re: Re: Prasečí ocásky07:39:46 31.03.2003
Pný souhlas s Tenisem!!!!!!!!
Matyodpovědět 

 co se stalo ?14:06:27 27.03.2003
vi nekdo co se v nedeli na srbsku opravdu stalo ? kde ten kluk udelal chybu a proc spadl ?
SpiderCzodpovědět 
 Re: co se stalo ?15:30:27 27.03.2003
Nahore na liste se mrkni do DISKUSE - tam je to rozebrany.
Boudakodpovědět 
  Re: Re: co se stalo ?15:54:16 27.03.2003
tam jsou prawe dve varianty ... jedna, ze se blbe cvaknul a druha, kdy zarval neco jako ze si odsedne a jistic ho zrusil ... ta prihoda s tou holkou, ktera spadla tyden pred nim, tak mi taky neni uplne jasna ... bylo kratky lano nebo nebyla spravne navazana ... zajima me to, abych vedel na co si mam davat bacha
SpiderCzodpovědět 
   Re: Re: Re: co se stalo ?16:13:04 27.03.2003
Ad nehoda před 14 dny - podle slov jističe bylo krátké lano, ale s velkou pravděpodobností kecal a důvod byl jiný (viz. komentáře t_maxe, jenž u toho byl)...

Ad tento víkend - nevím zda-li jste zaregistrovali:

http://cestovani.idnes.cz/igcechy.asp?r=igcechy&c=2003M071B02B&t=2003M071B02B&r2=igcechy
Dědodpovědět 
    Re: Re: Re: Re: co se stalo ?19:14:18 27.03.2003
Celkem věcnej a stručnej článek, až na těch 28 metrů, kde by se tam vzaly.
Petr Jandíkodpovědět 
     Re: Re: Re: Re: Re: co se stalo ?08:32:28 28.03.2003
Cesta "Svíčková na smetaně s brusinkami" má dvě možnosti dolezu:
1. Na onu pověstnou širokou polici, když se v závěru cesty odbočí vpravo.
2. Samostatný dolez, stále přímo.
Při slanění s 50m lanem z police vystačí lano taktak, když se slaní doprava (jsme-li čelem ke skále) a zbytek se sleze. Při slanění přímo dolů 50m lano nestačí, 60m ano. Je to skutečně asi těch 28m.
jnodpovědět 
   Re: Re: Re: co se stalo ?08:29:33 28.03.2003
BACHA SI DÁVEJ NA VŠECHNO!
odpovědět 

 Foto dne:

Manyana
 Databáze cest:
Všechny cesty (179407)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
CSI 6c Sarnen
CSI Helvetia 8a Sarnen
CSI Helvetia 8a Sarnen
Talbac Ext. 7a Leonidio
Al Di La Del Fico 6b Ulassai
Nově komentované:
Sensa Nome 8a Calvario
Pioggia Di Maggi 6c Ulassai
Banana Split 5c Paklenica
Zollamt 6A+ Bor
Hammer King 7c Brseč

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
Prodám lezečky | Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) | druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 363 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 317 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 287 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 289 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 260 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.