Adam je druhý, vyhrál Ramon Julian Puigblanque. Adam bohužel skončil dva kroky pod topem 45+. Byla to bitva. Z žen vyhrála Angela Eiter. Patxi Usobiaga Lakunza (ESP) 26- padá v polovině. Odlezli Mikhail Chernikov 23- padá v první polovině. David Lama (AUT) 40- zatím na třetím, Ramón Julian Puigblanque (ESP) zatím nejvýše, padá až pod topovým madlem 49-. Magnus Mitboe (NOR) 29- a nastupuje Jakob Schubert (AUT) dobrý výkon, dolézá vysoko do závěrečné stěnky 45-, Manuel Romain (FRA) 14- padá ještě v kolmé nástupové, ale jedovaté pasáži.
Finále muži:
1. Ramon Julian Puigblanque (ESP), 47-
2. Adam Ondra (CZE), 45+
3. Jakob Schubert (AUT), 45-
Finále ženy:
1. Angela Eiter (AUT), 57-
2. Johanna Ernst (AUT), 49-
3. Alizée Dufraisse (FRA), 46-
Aktualizace: Adam Ondra dal jako jediný v semifinále top! Finále začíná v 19:00. Jeden z nejvýznamnějších závodů sezóny – Mistrovství Evropy – začíná dnes v rakouském Imstu (obtížnost, rychlost) a zítra v Innsbrucku (bouldering).
Pátek: Semifinále a finále obtížnosti - muži, ženy
Do večerního finále postoupili tito závodníci (ve finále startují v opačném pořadí):
Muži:
1. Adam Ondra (CZE), 2. Patxi Usobiaga Lakunza (ESP), 3. Mikhail Chernikov (RUS), 4. David Lama (AUT), 5. Ramón Julian Puigblanque (ESP), 6. Manuel Romain (FRA), 7. Jakob Schubert (AUT), 8. Magnus Midtboe (NOR).
Ženy:
1. Angela Eiter (AUT), 2. Johanna Ernst (AUT), 3. Alizée Dufraisse (FRA), 4. Alexandra Eyer (SUI), 5. Mina Markovic (SLO), 6. Charlotte Durif (FRA), 7. Barbara Bacher (AUT), 8. Olga Shalagina (UKR).
Čtvrtek: Kvalifikace boulderů - muži, ženy.
Adam Ondra vylezl jako jediný všech pět kvalifikačních boulderů na flash - postupuje z 1. místa, Martin Stráník 21. místo, Jan Chvála 35. místo, Ondra Nevělík ve druhé skupině 43. místo.
Silva Rajfová obsadila v kvalifikaci 19. místo a postupuje do semifinále.
Středa: Kvalifikace obtížnost, kvalifikace rychlost, finále rychlost
Libor Hroza obsadil ve finále 3. místo. Bohužel mu nevyšlo finálové kolo s Abdrakhmanovem. Ale nejlepší čas závodu 7.04, kterého Libor dosáhl v kvalifikačním kole, jasně ukazuje, že zlato měl opět na dosah.
Obtížnost kvalifikace:
Muži:
1.-6. místo, 2 topy: Ramón Julian Puigblanque (ESP), Cédric Lachat (SUI), David Lama (AUT), Magnus Midtboe (NOR), Adam Ondra (CZE), Jakob Schubert (AUT).
7.-10. místo, 1 top a chyt 41: Alexander Megos (GER), Manuel Romain (FRA), Patxi Usobiaga Lakunza (ESP), Jorg Verhoeven (NED).
Ženy:
1.-3. místo, 2 topy: Angela Eiter (AUT), Yana Chereshneva (RUS), Johanna Ernst (AUT).
Rychlost kvalifikace:
Muži: 1. Libor Hroza (CZE), 2. Evgeny Vaytsekhovsky (RUS), 3.-4. Ivan Novikov (RUS) a Sergey Sinitsyn (RUS), 29. Jiří Švácha (CZE).
Ženy:
1. Edyta Ropek (POL), 2. Ksenia Alekseeva (RUS), 3. Yuliya Levochkina (RUS).
Imst, středa 15.09.2010
09:00 Obtížnost - kvalifikace ženy a muži
17:00 Rychlost – kvalifikace muži a ženy
20:30 Rychlost - finále muži a ženy Innsbruck, čtvrtek 17.09.2010
09:00 Boulder- kvalifikace muži a žen
poté odpočinek pro závodníky Imst, 7.09.2010 pátek
11:00 Obtížnost – semifinále muži a ženy
19:00 Obtížnost – finále muži
20:30 Obtížnost – finále ženy
předávání cen Imst, sobota 18.09.2010
13:30 Boulder – semifinále muži a ženy
18:00 představení finalistů
18:30 Boulder - finále muži a ženy
předávání cen
Za nás startují:
obtížnost - Adam Ondra
bouldry - Adam Ondra, Martin Stráník, Jan Chvála, Ondřej Nevělík, Silvie Rajfová
rychlost - Libor Hroza, Jiří Švácha
Po celou dobu závodu budete moci sledovat online přenos
v Innsbrucku proběhne ME v boulderingu na hlavním náměstí
Vertikal sprint
- Mistrovství Evropy v rychlostním lezení v Rakouském Immstu
odvysílala ČT4 poprvé 26.10.2010 v 16:20
Jsou tam také rozhovory s Adamem Ondrou, Liborem Hrozou a Lucií Hrozovou.
Video: Vertikal sprint
Záznam z finále ME v lezení na rychlost na youtube.com
Záznam z finále ME v lezení na obtížnost na youtube.com
Z tech dobrych je to pouze Cedrik Lachat, dal Magnus,Remmo, Becan...Mam za to, ze krom Adama vsichni startuji i v rychlosti a maji ambice na vitezstvi v trojkombinaci. Eva
Vzhledem k Adamově touze objevovat nové by ho rychlost určitě nebavila. Tam je to o pilování pohybů do maximální přesnosti stále dokola. Nevím, jaký smysl má snažit se nutit někoho, kdo má talent na určitou disciplínu do nějaké jiné.
Rychlost vyžaduje specifický trénink. Vždycky, když se do rychlosti přihlásí vynikající lezec z obtížnosti, nedopadne nijak slavně. Tentokrát lezli rychlost Cédric Lachat a Klemen Bečan a porazil je i Jirka Švácha. Před pár lety v Číně si dali rychlost Tomáš Mrázek a Jorg Verhoeven a poprali se o poslední dvě místa.
Naprostý souhlas s Petrem. Ještě bych doplnil, že tenkrát, když lezl rychlost Mráza se nejednalo o standardní cestu, nikdo neměl možnost si ji zkusit, takže všichni závodníci měli stejné podmínky - lezli ji poprvé. Specialisté na rychlost vždy poráželi vynikající závodníky v obtížnosti nebo boulderingu, i když se nejednalo o standardní trať. Zkrátka rychlost je naprosto jiná disciplína, je to více atletika, než lezení, a to je také hlavní důvod, proč se mnohým lezcům nelíbí. Každopádně bez tréninku, by se na ME nejlepší lezci v obtížnosti, nedostali ani do 30-ky rychlolezců.
Ja bych tady nehodnotila vykon Cedrika nebo Becana v rychlosti, nebo v minulosti Tomase. Kluci v rychlosti startovali pouze proto, aby se jim pocital celkovy vysledek do trojkobinace. A tady maji sanci zvitezit. Svoji univerzalnost potvrdi hlavne v boulderu a v obtiznosti. Naopak se tomu nikdy nestalo. Zadny rychlolezec nevynikl v ostatnich disciplinach, i kdyz ruku do ohne za to nedam.
Nema cenu moc diskutovat, ktera disciplina je ta kralovska, clovek to musi brat s nadhledem a povazovat je za plne si rovne. I kdyz rychlost v tom puvodnim chapani lezeni je asi neco umeleho, ale proste kazdy sport se vyviji...Vzajemny respekt je dulezity. Eva
Se vzájemným respektem naprosto souhlasím. Myslím, že vcelku moc nezáleží, jestli se přihlásili kvůli kombinaci, nebo ne, určitě se snažili podat co nejlepší výkon, ale protože rychlost netrénují, nemají proti specialistům šanci. Olexy asi rychlost trénuje a bude to trochu jiný případ. V době standardní cesty na rychlost se myslím rozdíl mezi specialisty a nespecialisty bude zvětšovat.
No a to samé naopak u Hrozy.Navíc, po přečtení rozhovoru na Zlobastreamu jsem došel k názoru,že mu ještě odoperovali mozek. Asi kvůli váze co sebou musí nahoru, ten atlet a amatérský boxer, tahat.
No myslím, že Ti kdo viděli dneska Hrotovic synka ve zprávách na ČT, tak Ti museli též dojít ke stejnému závěru, že to s jeho intelektem nebude až tak slavné. Přitom nepředpokládám, že by rozhovor s ním záměrně sestříhali tak, aby v něm vypadal jako trouba – to není jejich styl, spíš naopak.
tak si zkus neco okomentovat hned po vykonu kdyz jsi unavenej, zadejchnej a jsi rad ze stojis na nohach a vsichni chteji rozhovor hned a nejlip jeste nez te spusti na zem
No, ty sice odoperovaný mozek nemáš, jelikož ses narodil úplně bez něj. Zkus jít společně s Liborem na stejné IQ testy a potom si otvírej hubu! Jenže to bys musel vyjít z anonymity, ale takovej chudáček jako ty, to nikdy neudělá, poněvadž dokáže pouze zbaběle prdět do židle u počítače! Pro začátek ti doporučuji zajít do školních lavic a doučit se pravopis! Třeba časem bude ČT ukazovat i zbabělé zaprděnce od PC, tak se můžeš těšit, že se jednou v televizi taky uvidíš.
je pravda, že rozhovor nebyl uplně nejlepší, ale naprosto to chápu....komentovat výkon hnedka po výkonu...rozhodně bych podle toho nesoudil kdo má jakej intelekt....
pro dablanonyma ohledně rozhovoru s Liborem H. na Z:S:
16:55:28 22.09.2010
tady zase někdo propásl jedinečnou možnost se k něčemu nevyjadřovat. Komentuj svoje IQ a do ostatních se radši nenavážej. nebo si budu muset myslet, že jsi tuctová slabá, tučná,hloupá homo-metrosexuální buzna. Blbý komentáře si piš na nějaký stránky pro blbce a nečti něco, čemu nerozumíš. Rouzhovor byl super a kvůli takovejm nýmošům, jako jsi ty a pár dalších musel být na kratší dobu stažen. takže dík a posílam ti kyselou prdel týdne..
Re: pro dablanonyma ohledně rozhovoru s Liborem H. na Z:S:
22:33:16 22.09.2010
Ty woe, co reješ do homo/metro/tojejedno menšin? To dělaj jen ti doposud nepřiznaní...
Klidně si dál rej holuby na jednačkách, nech sněžit lupy a boty si nech z kůže až odpadat, ale do menšin nerej...
:-)
určitě to Mr. Kuba ví nejlíp proč Adam nezávodí... Spíš bych řek, že to je o soustředění se a regeneraci a prioritách apod. ovšem taky to nevím určitě. Nikdo nemůže szhazovat disciplínu ryhlosti dokud "nezaběhne" stejný čas jako ti nej. Mám takový pocit že Hroza starší byl skvělým šplhounem na laně, to určitě souvisí s rychlostí v lezení - třeba mají danou strukturu vláken apod...třeba i nějaký talent.... takže Kubo jdi tlachat jinam.
Jo,možná máš pravdu,akorát se může stát,že na příštím ME v lezení bude krom obtížnosti,bouldrů a rychlolezení ještě šplh na laně,na tyči a já nevím na čem ještě a nevím jestli je to dobře.Mě to osobně přijde minimálně divný.Ale třeba pro člověka co neleze může být tahle opičárna atraktivní.
Kubo. Pro mnohé staré horolezce "tatrance" je jakékoliv působení na překližce opičárnou a tím jediným skutečným výkonem je pro ně pohyb v horách, byť se třeba jedná o pohyb ve čtverkové obtížnosti. Pro mnohé staré fotbalisty je opičárna i toto šlechetné slézání Tatranských velikánů a jediným skutečným výkonem je pro ně kopání do kopačáku a sunout jej tak do oné železné ohrady se sítí.. Ono je to vlastně opičárna úplně všecko. Není tedy třeba jednu opičárnu povyšovat nad druhou.
Ještě když jsem byl spíš atlet běžec, než lezec, tak jsme používali větičku, "Za kolik máš desítku, že tak machruješ?" Myšleno 10000m a ostatní sporty jsme uznávali jen okrajově a vedli o tom divoké diskuse, ale věkem to přejde, hehehe.
Je to fakt jiný lezení, ale když máš tempo, nejsou ty chyty tak daleko. A to Jirka říkal že specielně netrénuje jen bouldery a občas lano, ale zkušenosti za pár let má, jo jo. Libora jsem viděl přidávat v jednotlivých kolech i finišovat, ale ta standartní cesta to musí bejt mazec. Navíc v tom pavouku - jednou se opozdíš a čau. Jde o setiny vteřin a neudělat chybu, takže asi všechny cesty na max. Kotel.
Každýmu to jeho. Královské obdivuhodné lezení by mohlo být asi dlouhé těžké OS/flash solo v horách za velmikrátký čas?
Jo, smůla v poli, které čítalo 63 chlapů. Veliké štěstí měl naopak Fischhuber. Jeden z největších favoritů todálně propadl a skončil v kvalifikaci jako poslední postupující, tedy 19. Adam na pohodu pět topinek na pět pokusů a postup z prvního místa. Honza Chvála 35., Ondra Nevělík 43.
to jistě, ale také by vůbec nikoho nepřekvapilo, kdyby vyhrál Adam nebo Patxi.:) Já bych byl překvapený, kdyby například vyhrál Chernikov. Ale i to se mohlo stál.:) V každém případě před všemi finalisty klobouk hodně dolů.
To bych ani nerek, myslim ze to komentuje velice slusne, alespon co mam moznost porovnat s tim, kdyz jsem slysel anglicky komentovat na akcich poradanych u nas.
Paráda! Adam světová špička skoro ve všem, Libor v rychlolezení, slečna také pěkně zabodovala- Proč se nad tím tolik diskutujících tváří, jako by sedli holou prdeli na ježka??? :-)