LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Nedělej krok, ze kterého se nemůžeš vrátit.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
16.Klapal 10927
17.Churavý 10918
18.Melen 10848
Bouldry:
16.Kučera 9800
17.Nespoutaný 9631
18.Obal 9550
Hory:
26.Kaván 3148
27.Verner 3138
28.Malý 2920

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5668 lezců
1140437 cest
Nové přelezy:
Orgi Nerou 8a
Nymfa 8A+
Seastar 7C
Ortofrutta 7c
Koma Xc
Mr. Morgen 7b
Ri Rock 7b+
Les Furtif 8b+
Loose Cano 7b
Ajo En Vag 7C

Stěny
Studénka - Studénka
LSD - Lezecká Stěna Dufek - Kuřim
Lezecká stěna Salesko - Brno-Líšeň

Prodejny
HUDYsport - Ústí nad Labem
Husky Outdoor Shop - Plzeň
HUDYsport - Teplice

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Čelovka Fenix HM51R Ruby pro horolezce

Uživatelský test

Čelovka Fenix HM51R Ruby je nový typ malé nabíjecí čelovky vhodné pro horolezení. Novinku vyvinul český distributor s čínským výrobcem přímo pro český a slovenský trh.

Navazuje na HM50R, kterou už jsme před několika měsíci na Lezci testovali. Oproti předchozímu modelu má novinka několik věcí navíc či trochu jinak. (Článek o předchozím modelu je zde: Nabíjecí čelovka Fenix HM50R pro lezce)

Nová čelovka nabízí opět světelný tok až 500 lumenů ale s neutrálním bílým světlem (4500 K), které má poskytovat věrnější a kontrastnější podání barev v přírodě oproti předchozímu řešení s odstínem denní bílé. Někomu se může zdát lepší, mně nový odstín přišel při lezení za tmy po skále snad až příliš ostrý.

lezení s čelovkou Fenix HM51R

Novou čelovku Fenix HM51R Ruby jsme testovali při lezení, pro které je výrobcem výslovně doporučena


dosvit až 85 metrů, což malinko víc než předchozí model, který dosvítí 80 metrů. Navíc je nově vybavena i červenými LED a má magnetickou koncovku, takže ji lze uchytit na cokoliv železného.

Délku těla opět ve tvaru malého tubusu z lehkého kovu má o tři milimetry delší (70 mm) než předchozí model. Má srovnatelnou uváděnou hmotnost, a to o 3 gramy nižší, tedy 77 gramů.

Fenix HM51R

Nová čelovka Fenix HM51R Ruby, kterou jsme testovali


Obě čelovky se podle popisu výrobce výrazně liší způsobem regulace výkonu. Původní HM50R používá elektroniku s funkcí prodloužení výdrže, která postupně snižuje výkon v malých krocích pro prodloužení doby svícení. Nová HM51R používá standardní elektroniku s konstantní regulací výkonu. Jednotlivé režimy výkonu tedy svítí konstantně, dokud je baterie utáhne, poté čelovka automaticky přepne o stupeň níže.
Například při režimu svícení na srovnatelných 30 lumenů má starší model psanou výdrž u nabíjecí beterie 24 hodin, kdežto nový jen 13 hod 20 minut.

Fenix HM51R - graf výdrže


Nová HM51R disponuje sedmi různými režimy osvětlení. Čtyři režimy bílého světla umožní volit mezi vysokým výkonem a dlouhou výdrží v nejúspornějším módu (3 lumeny) s dobíjecí baterkou až 110 hodin. Předchozí model vydrží dle údajů výrobce svítit s dobíjecí baterkou v úsporném módu (4 lumeny) 90 hodin. Červeně může svítit ve třech režimech: nepřerušovaný, blikání a režim SOS.

Ukázka červeného módu při lezení s čelovkou Fenix HM51R

Ukázka červeného módu při lezení s čelovkou Fenix HM51R


Stejně jako starší verze i tato má jednoduché ovládání. Zapnout, vypnout nebo přepnout 7 režimů svícení jde jednou rukou i v rukavici. Bílé světlo se u obou čelovek zapíná podržením spínače. Čelovka HM51R se do červeného světla zapne dvojitým rychlým stiskem spínače. Obě čelovky mají paměť na poslední nastavený režim a vždy se zapínají do stejného režimu, ve kterém byly vypnuty. U HM51R to platí pro bílé i červené režimy. A lze ji zapnout jak přímo do bílého světla, tak přímo do červeného světla.

Dobíjení je stejné přes microUSB a fungovalo to bez problémů i u neoriginálních konektorů pro smartphone. Čelovku jsme dobili za cca hodinu. Při režimu turbo se výkon znatelně snížil po prvních pěti minutách a pak trvalo déle než čtyři hodiny, než nám úplně zhasla.

Fenix HM51R - dobíjení

Z testování čelovky Fenix HM51R - dobíjení vybité čelovky


Stav nabití baterie se zjišťuje krátkým stiskem tlačítka, na němž se rozsvítí či rozbliká buď zelená pro nabito, nebo červená pro vybito.

Jiný je popruh. Zatímco předchozí model má na pásce nanesený gumový proužek, (který pomáhá čelovku lépe udržet v kýžené poloze na hlavě nebo přílbě a také by měl svést pot po stranách hlavy, aby nestékal přes oči), nový model tento gumový proužek nemá. Pásek je perforovaný, měl by být prodyšnější a zjevně nepatrně lehčí. Reflexními prvky ovšem opět opatřen je, což se může hodit po cestě ze skal, abychom byli na silnici vidět i zezadu.

perforovaný pásek

Nová čelovka Fenix HM51R Ruby má perforovaný pásek


Obě svítí během nabíjení, ale nový model pouze v režimu 3 lumeny, starší model svítí v přijatelnějším režimu 30 lumenů.

Opět je tělo čelovky precizně zpracované z lehkého kovu. Je ukotveno v silikonovém hlavovém držáku, v němž jde snadno nastavit úhel náklonu svícení. Z držáku jde i vyjmout a použít ji jako malinkou ruční baterku.

I nový model podle výrobce odolá pádu z jednoho metru, je prachuvzdorný a vodotěsný pod vodou do 2 metrů, tak by měl také přežít i případnou průtrž mračen a slanění v potocích vody v horách.

U čelovky funguje opět přepravní zámek. Ten brání nechtěnému zapnutí čelovky v batohu a vybití akumulátoru. Bateriový uzávěr se trochu povolí, přeruší se kontakty a k nechtěné aktivaci spínače nedojde.

Další detaily v rozdílech obou modelů jsou v článku na stránkách českého distributora zde: Srovnání čelovek Fenix HM50R a Fenix HM51R Ruby


Nová čelovka se hodí na lezení, ale i pro mnohé další aktivity, ale má menší výdrž


Nový model je opět výslovně výrobcem doporučen i pro horolezectví, a to opět výškové (opět má odolat velkým mrazům při použití jednorázové lithiové baterie). Ale vzhledem k rozšíření funkcí mj. o červené světlo, výrobce dává na první místo její široké užití při náročné turistice i pro různorodé sportovní aktivity, výlety do přírody i do domácnosti a na práci.

Řídící elektronika však u nové čelovky není naprogramována na maximalizaci výdrže (u předchozího modelu je výdrž při srovnatelné intenzitě skoro dvakrát větší) a na pozvolné snižování intenzity svícení, jako tomu je u předchozího modelu, kdy průběžně vidíme, že nám baterka slábne. Místo toho je nastavena na konstantní výkon, kdy nás zhasnutí může překvapit.

Nový model má pak navíc červené světlo, které neoslní a můžete si s ním posvítit diskrétně třeba ve stanu, abyste nerušili spícího partnera. A to právě ocení možná spíš běžní turisté, a ne tolik lezci.

Z testování čelovky Fenix HM51R při lezení

Z testování čelovky Fenix HM51R při lezení


Údaje výrobce





Výkon 500 lm
Dosvit 85 m
Max výdrž 110 hod
Napájení 1x CR123A, 1x RCR123A, USB dobíjení
Počet režimů 7
Vodotěsnost IP68 (ponor 2 m)
Barva světla Neutrální bílá (4000-5000 K), Červená
Světelný zdroj Cree XP-G3
Hmotnost 77 g
Značka Fenix
Obvyklá cena 1699 Kč

Fenix HM51R


Stránky dovozce: www.kronium.cz

Testy předchozích modelů:

Nabíjecí čelovka Fenix HM50R pro lezce

Nabíjecí čelovka Fenix HL26R pro lezce

Čelovka Fenix HL15 pro lezce

sth   [úpravy] 11:32 01.12.2018Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Cena?23:18:01 01.12.2018
Tak za 500 by byla ok...
odpovědět 
 Re: Cena?09:40:40 02.12.2018
za to si koupím u vietnamců 10 čelovek.mám dvě a makjí v pohodě někoik let.
dědekodpovědět 
  Re: Cena?10:11:45 02.12.2018
Co řešiš píšou pro horolezce, až vyrazíš na pořadné lezení tak ti dojde, že není řešení mít dvě čelovky, dva vařiče, dva spacáky, ... od vietnamců. že lepší je mít jednu čelovku, jeden vařič, jednu manželku, ...
odpovědět 
   Re: Cena?11:24:40 02.12.2018
Pravda, čelovky za pade o Vietnamců odchází za chvíli, ale už rok dost používám https://tinyurl.com/y7uqrwfz a bez jediného problému. Na dálku LED T6, na blízko je vypneš a používáš dva pruhy COB, které mají vyzařovací úhel větší, než zorný, a k tomu jsou ve dvou pruzích, tak máš světlo všude a bez stínů. Výdrž několik hodin v pohodě, červenou LED má také. Když dokoupíš kvalitní 18650, jsi na 500,- Kč za velmi slušnou kvalitu, která opravdu funguje a opravdu svítí. A kvalita velmi dobrá, používám ji cca 3x - 4x týdně, od sportu, přes ryby až po drobnou práci v doma i v dílně, protože máš světlo vždy a všude a bez stínů. Je fakt, že má cca 195g, kdežto Fenix jen 77g, ovšem jak dlouho budou svítit dvě 18650 (cca 7000 mAh) až oproti jedné CR123A (1400 mAh) asi netřeba rozebírat :-)
odpovědět 
    Re: Cena?09:17:35 03.12.2018
..tak tema je na co to potrebujes...pokud na vychazky s detma k piskovisti..jiste cina za 2kila..i na nejaky lokalni smrdlani proc ne..Ale pokud vyjedes na mesic do hor..mas v tom svy sny, prachy a cas..tak bych asi na cinu z trziste nevsadil..tzn ta diskuse mi prijde zbytecna..Takhle s eda argumentovat na uplne vsechny produkty..od pneumatik, pres elektroniku po obleceni..
Jeanodpovědět 
     Re: Cena?10:32:33 03.12.2018
Právě že ta kvalita je dost podobná, ta čína za dvě kila udělá stejnou službu včetně spolehlivosti.
odpovědět 
     Re: Cena?10:37:47 03.12.2018
To jsem se ti právě snažil napsat - toto už dávno neplatí. Řada těch věcí "značkových" a z "Číny" se už nijak neliší a pokud trpí nějakými problémy, tak oboje stejnými. A konkrétně tu čelovku používám každý den, vím, o čem mluvím. Na kolo, na lezení a i v chovu, kde mezi zvířata chodím za tmy a vystačím si právě s touto čelovkou. Ano, čelovky za 25 - 50 Kč od našich Vietnamců se opravdu rozpadly za měsíc dva na rybách a to i jen při občasném používání. Ale dobře vybrané kousky z Aliexpresu drží a jsou již zpracované velmi kvalitně. Dovolím si tvrdit, že třeba právě baterky typu již napsaného, nebo i obyč jako třeba https://tinyurl.com/yd5zjoa2, jsou na tom stejně, jako značkové za několikanásobek. Vím, o čem píšu, používám je každý den (sport, kontrola chovných boxů...).

odpovědět 
    Re: Cena?18:06:46 06.12.2018
Ty vole tricet tisic lumenu! To odpari les. Asi ne, co?
Geoodpovědět 
   Re: Cena?13:34:19 02.12.2018
Akorát že kvalita obecně není ani u toho Fénixe. A nebyla ani u Petzlu nebo BD. Sype se to srovnatelně s čínou z Aliexpress. Odchází mikrospínače, kabely, panty naklápění. Pokud je čelovka na akci zásadní, tak prostě musíš mít záložní u sebelepčí značky. Tohle by bylo OK za 300,-, takhle k tomu je 1400,- za nápis Fénix.
Dost mi vadí zapnutí podržením, nejde stiskem bliknot a druhým stiskem vypnout. VYpínač je krytý a když ne tak v batohu se to podrží a zapne taky. = zbytečnost která jen obtežuje a o vteřinu zpozdí rozsvícení. Vadí např. na kole kdy nestačí hrábnout na hlavu, ale musíš mít o tu vteřinu déle puštěný řídítka.
odpovědět 
    Re: Cena?22:37:02 02.12.2018
Tahle panty nemá
odpovědět 
   Re: Cena?10:30:15 03.12.2018
Po skalách se motám přes půl století,nikdy jsen nešel s jednou baterou.Při nočních výstupech jednu na hlavě druhou v kapse nebo v báglu.
dědekodpovědět 

 Fenix22:02:21 02.12.2018
Zajímavý, jak se tu testují jen čelovky Fenix.
odpovědět 
 Re: Fenix08:12:02 03.12.2018
Tak otestuj čelovku jiný značky, rád mrknu na recenzi.
Karlosodpovědět 
  Re: Fenix10:26:48 03.12.2018
Tak třeba Fénix HP25, testoval jsem dvě. Jedna chcípla po dvou hodinách provozu (elektronika). Druhá po delší době - izolace kabelu popraská a rozjede se = zkrat (kabel je pod napětím trvale). Kromě chcípnutí se vyhřály pružinky v bat. pouzdru, tak se s kabelem musely vyměnit i ony. Po několika tisících zapnutí odchází oba mikrospínače. Gumy se časem povolují. Vodotěsnost OK, dosvit ujde, svítivost diod s časem klesá. Zapínání podržením je nepraktické, krátký stisk by byl mnohem lepší. Tak asi tak.. Ta izolace v kabelu byla popraskaná každých 5mm = křehká izolace naprosto nevhodná pro ohebný kabel. Běžné použití vyndat z báglu a nasadit na hlavu, nikdy se za kabel nezatáhlo silou. Ze "značek" už jsem vyléčený, čína za zlomek ceny je na tom s kvalitou podobně..
odpovědět 
  Re: Fenix10:41:00 03.12.2018
Používám čelovek několik. Čínské na "šmrdlání okolo domu", ale na výjezdy a akce, kde potřebuji a chci jistotu mám Petzl Myo XP. Vím, trochu konzervativní a starší, ale měl jsem ji za lepší cenu(už před několika lety). Hlavní důvod bylo 3xAA, tj. větší svit a baterky vzadu, takže je vyvážená. Již před nákupem jsem četl o problémech s kabelem, ale neprojevilo se mi. Před rokem jsem akorát zakoupil nový originál popruh, starý už nedržel. Někdy by i stačilo slabší světlo a červená LED.
bobanodpovědět 
   Re: Fenix10:46:15 03.12.2018
MYO XP jsem měl dvě (1. a 2. generace) a na obou chcípl kabel. Výměna obtížná (málo místa). Opět nevhodná křehká izolace popraská, rozjede se mezera a dráty se dotknou. Kabel pod napětím trvale. Někomu to snad i zahořelo v báglu ;)
odpovědět 
   Re: Fenix14:27:46 03.12.2018
Petzl Myo RXP - kabel odešel asi měsíc po záruce.

Fenix HP11 - tam nevydržel ani do záruky.
X.odpovědět 
 Re: Fenix10:45:06 03.12.2018
A neseká se v tom lano při povolování, když prvolezec cvaká?
K.odpovědět 
 Re: Fenix07:23:31 04.12.2018
Zkuste čelovku českého výrobce LUCIFER Petra Dvořáka. Robustní zpracování, dobíjecí akumulátory, nejnovější LED Cree. 100%Servis v případě potřeby.možnost zápujčky na vyzkoušení před koupí. Cena je vyšší, ale kvalita, výdrž, servis a vývoj dalších generací čelovek holt není Čína. Jsou to vyladění světla vyvinutá pro outdoorsport - orientační běh, kolo, bežky a dlouhé Adventure závody, takže na skalách i v horách poslouží také k plné spokojenosti. www.luciferlights.net
Honzaodpovědět 
  Re: Fenix09:59:14 04.12.2018
To souhlasim, pokud už drahou čelovku, tak Lucifer je asi nejlepší volba.
odpovědět 
  Re: Fenix22:05:41 06.12.2018
Lucifera bych ciste na lezeni uplne nedoporucoval (Pokud uz neni v prodeji model S), protoze nechces tahat tak velkej batterypack. (Skialp je jina, s nim se da v noci regulerne lyzovat v terenu). Co bych ale doporucoval je podivat se na jejich blog a technicky koutek. Borec zacal tunenim a opravovanim vsemoznejch celovek a skoncil u toho co prodava. Nekteri pochopi, za co se plati.

Co se tyce Aliexpressu, DX a podobnejch tak z toho uz jsem vyrost. Treba co se tyce baterii, tak Cinan proste posle to co najde na skladce. Udavanou kapacitu to nema ani nahodou a i rychlost degradace po nekolika cyklech je takrka neuveritelna.

Dal je picovina, ze neni rozdil Petzl, Fenix, cina. Je treba v plastech to ma Petzl opravdu odladeny. Fenix ma porad kvalitni plast, ale provedeni je znacne hrubsi. A cina. No staci si precist komentare na Aliexpressu. Mechanicke prvky radsi nebudu hodnotit.

Elektronika, tam mozna v provedeni rozdil velkej nebude. Kde ale mozna rozdil je, tak to je navrh samotneho obvodu.

Proste z cetek z Aliexpresu uz jsem vyrost.
Geoodpovědět 
   Re: Fenix10:14:06 07.12.2018
Píšeš hovadiny. Nezlob se, ale fakt. Jediné, co jsi dokázal, je, že neumíš hledat a vybírat. Baterie kupuji jedině tam, i s nabíječkou, a za dva roky ani jedne problém a kapacita sedí. Nesmíš se chovat jako malé dítě a koupit první nejlevnější věc, co najdeš :-) Nebo neznačkové. Ono i v Číně mají značky s dobtou pověstí, a že je tady neznáme ještě neznamená, že nefungují. Když jsi zmínil ty baterie, tak na nabíječky se podívej na LiitoKala, stačí základní model Lii 500, na baterie třeba LiitoKala 18650 3400mAh. Kapacita sedí přesně, rozhodně to žádný odpad ze skládky není. Ostatně pokud má nějaký produkt 5-10 tisíc recenzí, tak ne vše si obchod zfalšuje sám :-) Koukni na https://liitokalahongkong .aliexpress.com/store/217753

odpovědět 
    Re: Fenix12:09:27 07.12.2018
Před chvílí jsem dočetl Stoupův článek v Montaně o výročním výstupu na Eiger. Tam je taky jeden tip na čelovku ;-)
Bídaodpovědět 
     Re: Fenix13:21:50 07.12.2018
Cože?! Stoupovi se ještě někam vešla nálepka Aliexpress?
odpovědět 
    Re: Fenix18:32:36 07.12.2018
Ne to fakt neumim. Recenze jsou komicke. 4 hvezdicky, kdyz zbozi dojde, 5 kdyz dojde v celku. Kdyz uz jsme u tech baterii, tak proste ted frci LiitoKala protoze to nekdo nahodou koupil a nahodou o tom napsal blogisek, takze ano ted mas (alespon uspokojive) reseni. Otazka je, jestli to co si nekdo objednal pred mesicem je to co si objednas dneska.
U dobijecky to mozna nebude problem u baterii jo. Muzes zacit tim, ze si zkusis dohledat, ktera fabrika zrovna konkretne dela "LiitoKala 18650 3400mAh" a dobrat se skutecneho datasheetu. Pak muzes zkusit najit i nejaky jiny test, nez ze to nekdo dal do nabijecky od stejne firmy a napsalo mu to 3500mAh. A i kdyz to v soucasne dobe vypada dobre, tak stejne nevis, co da cinan do dalsi objednavky.
No a kdyz treba po case ztrati LiitoKala svou kvalitu, tak ano internetove kolektivni vedomi nakoupi hromadu cinskeho shitu a vybere z nej novou nejlepsi znacku, ktera zase par mesicu pofrci.
Takze ano, da se vybrat dobre, ale je to otazka dlouheho studia a nahody.
Geoodpovědět 
     Re: Fenix12:25:12 08.12.2018
Poněkud skeptické, ne? Naštěstí pravdu nemáš. I když tedy jak pro koho. Díky lidem s tvými názory si mohou čeští překupníci a pseudovynálezci dál mastit kapsy :-) Stejné produkty, jen tam ve skladu nalepí jinou nálepku, a hned cáluješ :-) Ostatně, pokud si k najdeš více, není to žádné tajemtsví, řada firem to otevřeně přiznává. A zdůvodňuje to tím, že z Aliexpressu to máš za pár korun s poštovným zdarma, kdežto oni musí platit cla a DPH, musí platit dopravu, musí platit firmu a mzdy obchodním zástupcům a musí ještě vytvářet rezervy na věci jako třeba zákonná dvouletá záruka a podobně, možnost vrácení zboží do 14ti dnů po zakoupení a podobně. Takže to je ten jediný důvod. Samozřejmě nakupuj, kde chceš, ale tvá slova spíše připomínají marketingové řeči obchodníků, než realitu :-) Připomínáš mi moji sousedku :-) Už rok jsem nebyl nakupovat v žádném hypermarketu, jezdí mi s tím Rohlík. Kdežto sousedka to odmítá, protože prý nad tím není kontrola a uritě tam dávají a přivezou staré a špatné věci :-) A tak raději páteční odpoledne tráví v Globusu. V její sociální skupině normální názor. Že je realita jiná a že za rok nebyl s ničím problém, jí nevysvětlím...
odpovědět 
      Re: Fenix14:03:46 09.12.2018
Hm, ja tady pisu o nastrahach cinskeho trziste, a ty se tady vyblejes o tom, ze je blbost kupovat z ciny od prekupniku. Mas jeste neco na srdci, co nam chces rict?
Geoodpovědět 
      Re: Fenix15:53:38 09.12.2018
Pivo je taky výhodnější glgat doma, než jít mezi lidi
odpovědět 
      Re: Fenix22:09:48 10.12.2018
Proc tu meles o Kosiku? Argumenty k veci te nenapadaji? :)
odpovědět 
    Re: Fenix22:08:57 10.12.2018
To by me zajimalo, jak si testoval to, ze kapacita sedi. Rozepis se prosim, at vime z ceho tve presvedcene vypraveni vychazi a jakou mu davat vahu.
odpovědět 
     Re: Fenix23:50:06 10.12.2018
Jestli jsi zanedbal základní vzdělání, zkus školu, případě si o tom najít něco sám. Kromě toho ti kapacitu baterií umí dnes už změřit každá chytřejší nabíječka, stejně tak ukázat, kolik toho do ní při nabíjení nateklo. Když už se tu tak oháníte tím Kroniem, tam by určitě shit neprodávali, můžete to zkusit jejich nabíječkou FKtechnics IPC-7. Pro základní orientaci to postačuje :-) I když tedy ta nabíječka LiitoKala Lii-500 za 15 Euro umí to samé :-)
odpovědět 
      Re: Fenix08:57:32 11.12.2018
Aha, takze protoze stejne jako ty jsem nezanedbal skolu (jak hodnotny argument... Namisto odpovedi :)), tak si teda baterii pripojil na odpor a meril jak se vybiji. Dobry postup! Protoze prece clovek co nezanedbal skolu by neveril udaji, ktery na nej vybleje nabijecka po tom, co tam na chvili strci baterku.

Jinak neni od veci byt vice vecny, obzvlast v situacich, kdy si hrajes na experta a zoufale se misto odpovdi snazis oznacovat dalsi za lidi bez zakladky...

PS. pokud vim, tak elektro, ktery by umoznovalo jakys takys odhad se na zakladce neuci - mozna z toho ta tva sladka (ne)vedomost?
odpovědět 
       Re: Fenix14:13:58 11.12.2018
Tvl to je masírka. Neprodáváš tady ty značkový čelovky a baterky? Změříš napětí proud čas a máš kapacitu...
odpovědět 
        Re: Fenix15:24:30 11.12.2018
Jo diky, aspon vim, jak vas mam brat vazne.
odpovědět 
        Re: Fenix18:40:01 11.12.2018
Nevím, technologického vzdělání se mi nedostalo, ale na baterce píšou nějaký mAh... "A" je asi ten proud, žejo? "h" bude čas? a "m" je to napětí? Nebo k čemu by mi jinak bylo dobrý měřit napětí?
honzaodpovědět 
         Re: Fenix19:12:46 11.12.2018
Mereni kapacity je kapitola sama o sobe. Jakztakz dobrych hodnot docilis, kdyz nabijes baterii na max (kvalitni nabijeckou), nechas ji odpocinout, zkusis znovu dobit a pak ji budes pod nejakym stalym odberem vybijet a merit cas. Aby si docilil staleho odberu (proudu) musis v prubehu vybijeni menit odpor, protoze napeti baterie, ale i jeji dalsi vlastnosti, s vybitim klesa (tu asi to zminovane napeti). I takhle budes plus minut 15% dle dalsich podminek. Dalsi moznost je nedrzet odber konstantni, ale merit napeti a proud dopocitat podle znameho vzorce. Nakonci to pak zintegrovat.

Ale ja tomu nerozumim, nemam to zminovane zakladni vzdelani a neumim naproste zaklady, tak treba ti to typek vysvetli lepe.
odpovědět 
          Re: Fenix20:14:05 11.12.2018
Paradoxně napětí není nevýznamná veličina, protože s vybíjením klesá. A některé přístroje při poklesu pod určitou úroveň přestávají fungovat. Proto se také na baterie někdy dělá udělátko, co drží napětí neměnné na určité úrovni, ale samozřejmě to určité mouchy má. V některých případech to ale "životnost" prodlouží, protože to zařízení je pak s touto baterií schopno pracovat déle. U věcí, které na pokles napětí choulostivé nejsou, to naopak vede ke zkrácení doby provozu.

No a k měření kapacity - změřit přesnou kapacitu může být menší oříšek, ale konkrétní hodnoty nejsou důležité. Dležité je srovnání s referenčními vzorky. Pokud tedy víš, že nějaká baterie má deklarovanou kapacitu, můžeš si změřit, jak dlouho vydrží tvé používání, a pak si tuto dobu změřit těmi neznámými/neznačkovými. Pokud to zjednoduším, tak pokud si vezmeš kvalitní Duracell StayCharged AA - 2400 mAh a světlo ti na ni vydrží svítit třeba 2 hodiny, a u jiné ti vydrží třeba 2.5 hodiny, tak se dá přepdokládatm že těch min 2400 bude mít také. No a když naopak zdechne za hoďku, je také jasno. Takže přesně měřit a dělat fyzikální pokusy a počítat není potřeba, stačí obyčejné srovnání s tím, co znáš.

odpovědět 
           Re: Fenix09:25:17 12.12.2018
O napeti pisi.

Srovnani: Za prve udavane kapicity jsou casto jen pozlatko pro pany vyse. Za druhe ti to moc o kapacite nerekne pokud se netrefis dost blizko casu te referencni baterie (ktera by pro srovnani mela byt uplne nova). Za treti, je trochu legracni predstava, ze kdyz chci usetrit a nakupuju v cine, ze si pak pro overeni kapacity koupim nekde v Evrope nejakou super drahou baterii, kde budu vic verit kapacite abych mohl merit "kapacitu" (porovnavat) ostatnich baterii.

Jako ano, srovnani s jinou baterii ti rekne: baterie X je lepsi / horsi nez baterie Y.

Pan ale mluvil o znalostech ze skoly, ktere k tomu vyuziva, takze jiste na to jde pres fyziku.
odpovědět 
       Re: Fenix14:21:07 11.12.2018
Tvl to je masírka. Neprodáváš tady ty značkový čelovky a baterky? Změříš napětí proud čas a máš kapacitu...
odpovědět 
       Re: Fenix15:10:14 11.12.2018
"Já" už odpověděl. Ano, co není jasné, to se dá vysvětlit. Ale nesmíš se ptát na absolutní základy a věci, co jdou velmi jednoduše dohledat. Jinak zda věřit nebo neveřit nabíječkám? Pokud máš nějakou chytřejší, která umí dobře testovat a která je i schopná ti ukázat, kolik do baterie nateklo, není přeci problém si to vyzkoušet se značkovými bateriemi a pak porovnat s noname. A pokud hodnoty plus mínus sedí s těmi značkovými, proč by s neznačkovými sedět neměly? Ta nabíječka neví, co jsi připojil, je objektivní.
odpovědět 
        Re: Fenix15:34:33 11.12.2018
Ty tem absolutnim zakladum vubec, ale vubec nerozumis, vid? :-D
odpovědět 
         Re: Fenix21:56:13 11.12.2018
Na porovnání dvou baterií není čemu rozumět :-) Nechápu, o co se stále snažíš.
odpovědět 
          Re: Fenix09:28:41 12.12.2018
No konecne si napsal, jak si dosel k tomu svemu presvedcenemu tvrzeni, ze kapcita baterie sedi.

Ale byla to fuska, co? Napsat tu jednu vetu o par slovech. To odvolovani se na zakladni skolu a dalsi diskuzni vychytavky byly jiste mene pracne a hodnotnejsi!

Takto to vypada, kdyz nekdo neco tvrdi a argumenty pro sva tvrzeni vymysli az cesty..
odpovědět 

 Výdrž09:31:20 03.12.2018
Baterka je hezká, ale je napájená buď primárním článkem, nebo akoušem s mikro USB konektorem. Ten akouš má jenom 700mAhodin. Jak píšou těch 110 hodin výdrže, tak musí ta baterka jen "žmurkat". V ideálním případě bude LEDka svítit s výkonem 2W jednu hodinu. Jako minimální příkon beru cca 0,5W a tedy svit asi 4 hodiny. Tedy na tůru hafo baterek ssebou a v basecampu dobíjet jak zběsilej.
Luboš Bezděkodpovědět 
 Re: Výdrž10:35:11 03.12.2018
Mám jiný typ Fénixe, už leta, jediný problém je, že pásky už jsou trochu vytahé, jak jsem s tím chodil běhat a potil do toho.
Co se baterii týče tak nejlepší řešení, jaké jsem kdy viděl, má ta moje - tzn. dvě klasické AA.
Tzn. relativně velká kapacita, dvě baterky se dobíjejí snáze než 3 malé, máš-li broblém, vezmeš klasické baterky, ne akumulátory.
Li akumulátor nemusí dobře fungovat v zimě, a hlavně, jakmile se vybije, jsi v řiti, nemůžeš to vyměnit, musíš dobíjet, Li-aku mají omezenou životnost, co s tím, za dva roky, až ten aku odejde, předpokládám, že nový aku se dokopit nedá.
Tedy, pokud je životnost čelovky limitovaná životností aku, je to celé, navíc za ty prachy, k prdu.
odpovědět 
  Re: Výdrž15:17:38 03.12.2018
Do te v recenzi a podobnych jdou preci normalni nabijeci RCR123A (16340), coz je industry standard, ty sezenes porad (akorat ty ne od Fenixu nejspis nepujdou nebo nebudou doporucovat nabijet primo v celovce, ale v nabijecce). Pripadne nenabijeci CR123, kterych muzes mit v baglu par do zasoby. Je to v textu i zminene. Celovka, ktera by byla jen a pouze na specialni akumulatory od vyrobce by byla samozrejme dost naprd.
neznamodpovědět 
   Re: Výdrž15:56:54 04.12.2018
A tak to pardon, to je až na konci, to jsem přehlédl. Stejně, to ale není úplně typický formát. AA mají všude. Stále částečně platí, že na dvě AA je největší univerzalita, nahraditelnost.
odpovědět 
    Re: Výdrž16:20:22 04.12.2018
Tak to asi jo, v celkove kapacite v podstate neni rozdil mezi CR123 lithiovejma nenabijecima a AA lithiovejma nenabijecima (i co se tyce odolnosti v mrazu). Ve formatu tuzkovek se taky delaji nabijeci lithiove, stejne jako ve formatu CR123, takze by se dala (a nejspis i existuji) udelat celovka na 1xAA, ktera by mohla pouzit vse od interne nabijenych lithiovych po nenabijeci lithiove do zimy po treba eneloopy pro bezne pouziti nekde v lese ci doma, a byla by jen trochu vetsi nez na CR123/RCR123. Celovku na 2xAA (s moznosti pouzit eneloopy, lithiove i nabijeci lithiove) delal fenix myslim taky, akorat byla dost vetsi a tezsi a svitilny na dva clanky nikdy neumozni nabijeni primo ve svitilne pres usb, coz je dnes moda. Vsechno ma sve pro a proti :)
odpovědět 
 Re: Výdrž10:59:54 10.12.2018
Dle příkonu bych se moc neorientoval. LEDky mají různou účinnost. Špičková LED od Cree ti bude při 1W svítit, jako padělek Cree z aliexpressu při 2W.
korecodpovědět 

 Fenix zkušenosti15:09:01 06.12.2018
Přečetl jsem si ty komentáře k této čelovce, kterou vlastním už dva měsíce a musím na ně reagovat. Já srovnávám s 12let starou Tikkou XP od Petzla na kterou nedám dopustit, ale pokrok zkrátka nezastavíš. Výkonné(LED Cree XP-G3, 500lm a dosvit 85m), jednoduché ovládání(1spinač), lehké(77g), odolné(celokovové a IP68), 2barvy světla(7režimů), magnetická koncovka, indikace stavu, paměť zapnutí a hlavně záruka 5let. Srovnávají se tady různé čelovky, ale jen málo z nich je testována v souladu s normou ANSI/NEMA FL 1-2009 a to se týká hlavně těch levných z Číny. Já jsem zatím s tímto výrobkem spokojen!
správce Pikovické jehlyodpovědět 
 Re: Fenix zkušenosti15:17:54 06.12.2018
Píšeš "... testována v souladu s normou ANSI/NEMA FL 1-2009". A koho to zajímá, zda je testována, nebo ne? Není snad důležitější, zda ta čelovka funguje? A zda se ti spolehlivě vydrží alespoň sezonu? Pokud čelovka spolehlivě vydrží alespoň rok, a to ty z Aliexpressu na 99 % ano, je zbytečné, cokoliv řešit dále. Sám to potvrzuješ svými slovy o morálním zastarání. Na co budu kupovat za tisíce něco, co mi vydrží x let, když za rok dva je z toho starý šunt? Snížená spotřeba, nové funkce, nové svítivější diody... Už jen toto samo sobě je důvod nekupovat za tisíce různé Fenixy a Lucifery, ale koupit něco neznačkového za dvě za tři stovky a po sezoně si vždy objednat novou. A máš tak za pár korun stále to nejnovější a nejlepší, co je dostupné. Syslit si něco nemoderního jen z čisté nostalgie je hloupost.
odpovědět 
  Re: Fenix zkušenosti17:00:27 06.12.2018
Tak hlavně ať si každej koupí co chce, ne? Mimochodem, je nějaká čelovka, která má funkce vypnuto, zapnuto na max a zapnuto "na čtení"? Žádný zbytečný kokotiny a "nerozbitná"?
odpovědět 
  Re: Fenix zkušenosti20:08:53 06.12.2018
Píšeš"...koho to zajímá, zda je testována? Mně to zajímá - je to potvrzení určitých parametrů čelovky, nekupuji čelovku na rok (5letá záruka) a zůstat někde v horách viset bez světla to je průser. A napsat, že za pár korun máš to nejnovější a nejlepší, co je dostupné, tomu snad něvěříš ani sám! Nikomu to nevnucuji, ale věřím, že za dva roky nebudu mít starý šunt, jak tvrdíš, ale funkční čelovku.
správce Pikovické jehlyodpovědět 
   Re: Fenix zkušenosti09:57:06 07.12.2018
No právě - k čemu je mi pětiletá záruka?? Když ji po roce vyhodím a koupím za pár korun novou? A potvrzení nějakých určitých parametrů? A co s nima? Jako jestli nemá o pár lumenů více, nebo méně? A jestli baterka vydrží 5 minut více, nebo méně? Čelovka je spotřební zboží. A zda tomu nákupu nejnovějšího za pár korun věřím? Tak věřím nebo nevěřím, je to má zkušenost, dělám to tak už několik let. Z Aliexpresu mám za posledních pár let stovky věcí - od knoflíkových baterí přes elektroniku až po vybavení na ryby a kolo. Problémovost je zanedbatelná, to jsem toho snad víc reklamoval u značkových věcí v Alze. Což mne vede k závěru, že stejně většina produktů na našem trhu je jen ta přebalená Čína, někde se ani nenamáhají použít jiné obrázky, jinde kupují ve velkém a lepí na to svá loga a draze prodávají, ale pořád je to to samá Čína. Dokonce existuje i celkem populární a uznávaná česká značka, co nemá ani vývoj, ani výrobu, ale vybudovala si renomé na čínských věcech, které balí do svých log a obalů. Ale v pohodě :-) Užij si svoji čelovku na pět let (i když tedy osobně nevím, k čemu je ti dobré, když ti v horách upadne drátek, že je ještě rok v záruce, protože záruka neznamená, že se tomu nic nestane, jen že ti to opraví), jen se zkus podívat, jak jde každý rok vývoj třeba v cree a cob diodách :-)
odpovědět 
    Re: Fenix zkušenosti18:42:01 07.12.2018
Tak záruka neznamená, že ho opraví. Třeba upadl "nevhodným použitím"... :-D
odpovědět 
     Re: Fenix zkušenosti11:02:56 10.12.2018
Mně na Kroniu zdarma opravili HP10 po pěti letech a to na ní byla tehdy oficiální záruka jen 2 roky... Mimochodem, kupoval jsem jí v roce 2009 a po opravě funguje dodnes i když už jí tolik nepoužívám, upgadoval jsem na Fenix HL60R.
korecodpovědět 
    Re: Fenix zkušenosti18:48:05 07.12.2018
Já si myslím, že si asi ten článek o té čelovce nečetl a v ruce si jí asi taky neměl. Jak můžeš napsat něco o upadlém drátku, když ani žádný drátek nemá, vše je kompaktní, uvnitř. Místo obhajoby nákupu z Číny by to chtělo něco konkrétnějšího k tématu - co máš teď za čelovku a jakou jsi vyřadil minulý rok?
správce Pikovické jehlyodpovědět 
     Re: Fenix zkušenosti10:58:21 08.12.2018
Bylo to psáno obecně. Tedy za drátek se omlouvám. Ale třeba mikrospínače jsou kapitola stejná :-) Co jsem vyřadil za čelovku nevím, jména si nepíši, a používám druhým rokem výše zmíněnou, každý den (už jsem psal - někdy večer kolo a příroda a denně kotrola chovu, občas používám i na stavbě a při večerních pracech. Díky dvěma pruhům COB, které pokrývají téměř celý zorný úhel a eliminují stíny, takže máš dost světlo i na modelařinu a drobné opravy), a zatím bez problému. A pokud by tě zajímaly klasické baterky, tak jsem do méně používaných přesunul https://tinyurl.com/y7x5k2yo , protože jsem si koupil právě kvůli novým funkcím (COB), koupil https://tinyurl.com/y9wut968 . Pokud potřebuji červenou (nezpůsobuje akomodaci oka, na drobnosti v noci ideální), je buď trocha na čelovce, nebo mám samostatnou https://tinyurl.com/yapluke3 Jediný problémek byl, že po 3/4 roce se v závitu spínače zřejmě udělal větší odpor, takže jsem musel občas spínač o 1/4 otáčky povolit a zase utáhnout. Po očištění závitu je zase ok. Stála mne 2.40 Ještě něco k baterkám chceš vědět? :-)
odpovědět 
    Re: Fenix zkušenosti19:15:00 09.12.2018
"Stovky věcí"? Do toho další z Alzy? Ty musíš mít doma kokotin... A nebo taky máš hovno, viď? :-D
odpovědět 
     Re: Fenix zkušenosti11:21:02 10.12.2018
Proč? Neumíš počítat? Zkus si jen tak letmo projít, co třeba šestičlenná rodina může potřebovat jen z mobilů a drobné elektroniky. I kdyby každé dva roky nový mobil, tak to máš na každý pouzdro a ochranné sklo, ty obvykle po půl roce měním, děti to rozbíjí pořád, mě třeba nedávno slétl mobil v 35 km/h z kola odneslo to pouzdro i sklo. Rybařím. A na Ali kupuji woblery, gumy, šňůry na přívlač, sem tam naviják... Jo, to také bylo vtipné, když se s námi hádal jeden český dovozce a pak, když jsme navijáky rozebrali, musel přiznat, že za 20 Euro je to ten samý, co má Daiwa za několik tisíc :-) Co dál? Co třeba věci na kolo? Při pěti kolech světla, brašny... vše stejné, jako u nás, jen za 1/4 ceny :-) Takže fakt nevím, proč se podivuješ nad počtem kusů. A Alza? Spotřebák, toner, nějaké drobnosti k PC, nová karta, maželka tam nakupuje i drogerii. Paradoxně měli na Alze i nejlevnější motorový olej (Castrol Edge). Asi ti to přijde divné, ale na Alze jsem kupoval i regály do garáže... :-)
odpovědět 
      Re: Fenix zkušenosti11:36:34 10.12.2018
Věci na kolo - brzdové destičky, kotouče, kazety, převodníky, řetězy, světla, blikačky - vše funkční, cena neskutečná.
Zajímavý je outdoor segment, třeba nádobí. Poznáte Yate, Pinguin, ceny velmi, ale opravdu velmi zajímavé, holt ten nápis něco stojí :-D
odpovědět 
       Re: Fenix zkušenosti23:59:28 10.12.2018
Věci na kolo, jako jsou kazeta, kotouče, destičky a podobně, kupuji na https://www.bike-discount.de nebo na bike24.com :-) V létě jsem si stavěl gravela. U nás okolo 100k s ústupky, nakonec jsem rám a díly koupil venku, obvykle vše do 2-3 dnů doma, stálo to cca 60k.
odpovědět 
      Re: Fenix zkušenosti22:00:28 10.12.2018
Co chlast, ten taky kupuješ někde za 1/4 ceny?
odpovědět 
  Re: Fenix zkušenosti22:14:35 10.12.2018
To by me zajimalo, co si jako myslis, ze se na poli ledek stane v prubehu dvou tri let za zazrak, ze si myslis ze zacne nejak technologicky zastarat.
odpovědět 
   Re: Fenix zkušenosti00:06:28 11.12.2018
Kolik čelovek mělo dříve i možnost červené barvy? Nebo mělo složená světla s možností přepnutí z dálkového kuželu na široký na blízko? A třeba moje čelovka, kterou nosím na kolo, má červenou ledku i vzadu na battery packu. LED diody se mění, někdy třeba ne max svítivost, ale méně žere, mění se vybavení a rozšiřují funkce...
odpovědět 
    Re: Fenix zkušenosti09:01:36 11.12.2018
To, co tu popisujes umi LED diody uz hafo let :). Cervene svetlo mela i jedna z mych prvnich celovek koupena nekdy v praveku.

Ale klidne si zit v tom, ze za 2 roky uz budes moci za tu samouo cenu koupit o dost lepsi kus. Obchodnik ti jiste podekuje.
odpovědět 
     Re: Fenix zkušenosti10:10:03 11.12.2018
Hafo let ano, ale ta kvalita a výkon... Asi jako auta :-) Už škodovka měla čtyřtakt, jako dnešní auta. A myslím, že i třeba turbo je vynález dosti starý. Ale přesto si raději koupím auto s motorem novým... :-) A světe div se, auta také točím po dvou třech letech.
odpovědět 
      Re: Fenix zkušenosti11:09:02 11.12.2018
Jo, tak kvalita a vykon se za posledni 2 roky fakt u ledek hodne zmenila :).

A samozrejme, cinske noname kopie znackovejch ledek jsou tou rychlosti vyvoje kvality a vykonu znamy. Tak to jde dopredu v ramci tydnu!
odpovědět 
       Re: Fenix zkušenosti14:10:07 11.12.2018
Hele tahle vaše teorie jak je z Ali lacino ale šunt a tady platíš za kvalitu má jeden háček, a to že i ty značkový čelovky chcípaj prakticky stejně často jako ty laciný. Osobní zkušenost viz popis výše - Tikka XP, MYO XP 1 a 2, BD Spot 2ks, HP25 2ks. Všechno chcíplo do dvou let, mikrospínače, panty, kabely i elektronika. Používání časté ale šetrné. Tak kde je ta kvalita?? Z Alíka za zlomek ceny to je spolehlivý stejně, zatím jich mám asi 8 a zdechly dvě a to jen snížením svítivosti na polovinu, zbytek jede. I ta za dva dolary má diodu CREE s regulací výkonu a falzum to není (výdrž/ svítivost), má červenou diodu, v dešti do ní neteče atd... Mmch. větší jistota že nezůstaneš bez světla jsou dvě čelovky z Ali než jedna superznačková. Prostě tam kde je světlo zásadní tak musíš mít záložní ať máš cokoliv.
odpovědět 
        Re: Fenix zkušenosti15:04:59 11.12.2018
To jim nevysvětlíš :-( Prostě nápis s logem je nápis s logem. Vše ostatní je nekvalitní, a pokud je to náhodou osazeno stejnými diodami a součástkami, je to podle nich padělek... Klasické argumenty prodejců, kteří to tam nakupují také, ale pak prodávají za několikanásobek. Často stavím různá osvětlení a kupuji na Ali LED pásky. Za pár Euro, u nás často cca 1500 - 2000. A když jsem se jednou sešel s prodejcem osobně, nebyl schopen můj pásek a jejich pásek rozlišit. Nakonec se ukázalo, že i balení (obal s popisy), bylo identické. Jediné, čeho se mi dostalo, byly nadávky :-)
odpovědět 
        Re: Fenix zkušenosti15:34:00 11.12.2018
Asi si nepochopil prispevek na ktery reagujes. Prosim, precti si ho jeste jednou.

Je o tom, ze se tu kdosi snazi tvrdit neco o tom, jak milovymi kroky jde vyvoj kupredu, coz je velmi vzdalene realite.

U tebe asi funguje taktika, ze vytahujes jako odpoved neco co z otazkou nesouvisi a jedes tak jak kolovratek stale dokola, ale je to dosti kontraproduktivni. Coz je videt i zde, kde k rychlosti vyvoje kvality a vykonu led diod v prubehu dvou let zacnes vytahovat cosi o zpracovani svitidel.
odpovědět 
   Re: Fenix zkušenosti14:13:43 23.04.2019
Teda moje puvodni Tikka XP(2008) vs nova Tikka(2017) (bez XP) co jsem kupoval pro deti: nova Tikka sviti daleko vic (dvojnasobne?). Mne to docela jako revoluce prislo.
whykiodpovědět 

 Pro chyráka Gea14:19:57 08.12.2018
Hele, Geo, když jsi takový chytrý a zkušený a na Aliexpressu mají samý šunt a nic by sis tam nekoupil, jak vysvětlíš toto?

https://tinyurl.com/y74v5zh9

:-))))
odpovědět 
 Re: Pro chytráka Gea14:22:05 08.12.2018
Sorry za překlep v nadpisu. Jinak cena 34 Euro, čelovka projde bez cla/dph, takže i kdybys trval na Fenixu, tak z Aliexpressu je za 870 Kč :-)
odpovědět 
  Re: Pro chytráka Gea14:26:05 08.12.2018
Ještě upřesnění - ta cena je pro HL26R, u nás na kronium.cz za 1459,- Kč :-)
odpovědět 
   Re: Pro chytráka Gea21:31:10 08.12.2018
Ale blbost. Bez DPH projde jen kdyz mas stesti, takze 21 % navic a jeste dve stovky poste a celnikum. S puvodni cenou $55 je to vic, nez zaplatis Kroniu. Tam si taky muzes pockat na slevu, at porovnavas porovnatelne.
turistaodpovědět 
    Re: Pro chytráka Gea23:05:40 08.12.2018
Ale houby, tohle nikdo neřeší, automaticky píší 10 - 15 Euro a drobnosti, jako je čelovka, nikdo nikdy nerozporuje. Ale to je jedno, i kdyby cena byla stejná, podstatou je, že Geo velmi sebejistě uvedl, že na Ali jsou jen šunty. Oficiální Fenix obchod je v přímém rozporu s tím, co Geo napsal. Bohužel, Geo píše jen domněnky, kdežto Fenix obchod je nezpochybnitelný fakt.
odpovědět 
     Re: Pro chytráka Gea18:24:00 09.12.2018
Neni pravda, ze nikdo neresi. Neresi cenu, kterou Cinani napisou a klidne se zeptaji i kdyz je tam 5 USD. Sveho casu jsem jim musel dokladat cenu kazde zasilky, pak se to trochu zlepsilo, ale furt je to sazka do loterie. Jednou jsem platil DPH, kdyz se trochu pohnul kurz a cena jen trochu presahla limit 22 Euro.

U Fenixe jsou dve moznosti. Koupis u Kronia za jejich cenu a mas to hned s dvouletou zarukou. Nebo koupis u Cinanu o neco levneji, pockas si mesic nebo dva, nez to prijdes a muzes se modlit, aby to nejaka svine na celnici neukradla. A taky aby to proslo, jinak zaplatis 21 % DPH plus dve stovky celnikum, takze te to vyjde draz, nez u Kronia. A v podstate bez zaruky.
turistaodpovědět 
      Re: Pro chytráka Gea11:24:25 10.12.2018
Nevím, tvé problémy nemám. A že občas něco nedorazí? Asi dvakrát se to stalo (ale to i tady po ČR). Stejně tak zboží přišlo, ale kvalita nebyla taková, jako jsem očekával, jednou neseděl rozměr. Pokaždé byly téměř okamžitě vráceny peníze, zboží nikdo nechtěl zpět. Jo a kupuji tam i oblečení v cenách okolo 30-40 Euro :-)
odpovědět 
       Re: Pro chytráka Gea21:58:55 10.12.2018
Trička?
odpovědět 
        Re: Pro chytráka Gea23:39:13 10.12.2018
Také :-) Ale třeba oblíbené kapsáče u nás 700-900, z Ali 12 Euro. Stejné zboží. Úplně. A se psem děláme pracovní kynologii, takže často se prodíráme křovím, ostružinami, blátem... něco mám nakoupeno u Sector Seven. Obvykle jsou lidé velmi překvapeni, že je to z Ali. Kvalitní, trvanlivé a dobře vypadající - https://sectorseven.aliexpress.com/store/2335096
odpovědět 
      Re: Pro chytráka Gea22:19:29 10.12.2018
Tak to jsem nikdy nezazil. Kym si to nechavas dorucit?
odpovědět 
       Re: Pro chytráka Gea03:28:55 11.12.2018
Normalni postou, viz nize. Mozna to ted vic flakaji, nez driv, ale stava se to.
turistaodpovědět 
    Re: Pro chytráka Gea21:57:32 10.12.2018
Ale hovno.. Me uz toho za 35 euro doslo a celni proces neprobehl. Zrovna u celovek, kde celnik ceka velmi nizkou cenu. Nesmis si to ale nechat poslat s DHL..
odpovědět 
     Re: Pro chytráka Gea03:26:55 11.12.2018
U DHL by to vyridilo DHL, tohle je normalni posta, kvuli ktere jsem si u nich musel zaregistrovat mail, abych na postu nemusel dvakrat. Mam tech mailu z posty 120 desitky, skoro vsechno do limitu 22 Euro.

Kdyz odesilatel napise cenu nad 22 Euro, delaji to automaticky, jinak je to loterie. Pred lety chteli data casteji, nez dnes, ale i ted se to deje. Holt asi objednavas malo nebo kecas.
turistaodpovědět 
      Re: Pro chytráka Gea09:33:55 11.12.2018
Tak nevim. Objednavam si dost, lide kolem mne taky. A to co pises proste neplati.

Za prve, DHL jde za stejnejma celnikama jako posta. Problem je, ze DHL apod. proclivaji vse automaticky. Posta ne. Fakt neplati, ze by DHL melo vlastni celniky.. Ale na celnici te mohou zastoupit, coz pokud se nepletu, nabizi i ceska posta.

Ty tu tvrdis, jak z Ciny nema smysl objednavat, takze dava logiku, ze asi moc neobjednavas, ale i tak ti nebrani mit jasny nazor na to, jak probiha doprava zbozi...
odpovědět 
       Re: Pro chytráka Gea18:28:47 11.12.2018
Dalsi, co neumi cist. Nebo ten stejny? To je takovy problem se nejak podepsat? Takovahle diskuse je pak k nicemu.

Nepsal jsem, ze DHL jde za jinyma celnikama. Nepsal jsem, ze z Ciny nema smysl cokoliv objednavat. Psal jsem, ze se to muze prodrazit o DPH a poplatek za vyrizeni. Ceska posta te samozrejme zastoupit muze, coz vyuzivam, ale pak to stoji ty dve stovky. Kdyz si to vyridis sam, tak 96 Kc, ale muze to znamenat pul dne na celni poste.
turistaodpovědět 
        Re: Pro chytráka Gea19:03:05 11.12.2018
Psal si, ze u DHL by si to vyridilo DHL, coz je v kontextu kterem to bylo pouzito minimalne zavadejici..

Mimochodem, ma nekdo jiny zkusenost jako tady turista? Ze celnici (ne vyjimecne) odchytavaji pri cene do rekneme 50 Eur. Neznam nikoho, kdo by to tak mel.
odpovědět 
         Re: Pro chytráka Gea20:00:39 11.12.2018
Brácha tam dětem kupoval tablety a podobnou elektroniku i s cenou okolo 80-90 Euro to prošlo. A pak byl mírně šokován, protože koupil tablet malým dětem na hraní a pak se ukzáalo, že je to celkem nadupaná mašina na úrovni Samsung Galaxy Tab.
odpovědět 
 Fenix na Aliexpressu14:33:30 08.12.2018
Mimochodem, zde má Fenix dokonce oficiální nabídku přes Fenix wholesale Co,LTD, Guangdong, China

https://www.aliexpress.com/store/1776033

:-)

Takže to jen tak na okraj k tomu, co za kvalitu nebo nekvalitu se na Ali nabízí.
odpovědět 
  Re: Fenix na Aliexpressu10:57:39 10.12.2018
OMG, to není žádnej oficiální obchod výrobce, ten by tam nenabízel jiný značky ;)
Korecodpovědět 
   Re: Fenix na Aliexpressu10:12:51 11.12.2018
A on někdo psal, že je to oficiální zastoupení Fenixe? To je těžké tu něco psát, když tu lidi reagují zkratkovitě aniž by vůbec pochopili text...
odpovědět 
    Re: Fenix na Aliexpressu11:11:01 11.12.2018
Ze by?
"Oficiální Fenix obchod je v přímém rozporu s tím, co Geo napsal. "
odpovědět 
     Re: Fenix na Aliexpressu13:00:00 11.12.2018
Ale oficiální obchod Fenix přeci neznamená oficální obchod výrobce.
odpovědět 
      Re: Fenix na Aliexpressu15:38:09 11.12.2018
Koukam, ze ty si vzdy najdes nejaky ukrok uplne mimo na podporu sveho tvrzeni..

Pekne se pak diskuze cykli a ve vysledku tu neni doresene jedine vlakno, protoze v ramci kazdeho vlakna vzdy uteces k jinemu jen mirne souvisejicimu tematu / argumentu.
odpovědět 
       Re: Fenix na Aliexpressu18:01:39 11.12.2018
Je to přesně obráceně. Ty něco špatně pochopíš, tedy spíše nepochopíš, na základě toho něco napíšeš, a když tě někdo opraví a vysvětlí ti tvůj omyl, považuje to krok stranou...
odpovědět 
 Re: Pro chyráka Gea14:06:19 09.12.2018
Si kup celovku kde chces. Ja s tim problem nemam.
Geoodpovědět 
  Re: Pro chyráka Gea14:27:46 09.12.2018
S tím ne, ale očividně máš problém se svými omyly. Jasne jsi napsal:

"Co se tyce Aliexpressu, DX a podobnejch tak z toho uz jsem vyrost.......Dal je picovina, ze neni rozdil Petzl, Fenix, cina.... Fenix ma porad kvalitni plast, ale provedeni je znacne hrubsi. A cina. No staci si precist komentare na Aliexpressu. Mechanicke prvky radsi nebudu hodnotit.

Elektronika, tam mozna v provedeni rozdil velkej nebude. Kde ale mozna rozdil je, tak to je navrh samotneho obvodu.

Proste z cetek z Aliexpresu uz jsem vyrost."

Ale že na Aliexpressu prodává i ten Fenix, jsi tak trochu přešel. Postavil jsi proti sobě Fenix a Ali ale když se ukázalo, že Fenix a Ali může být jedno a to samé, děláš mrtvého brouka? Trocha sebereflexe by neškodila a přiznat, že i na Ali se prodávají kvalitní věci, také ne. Neříkám, že to tam mají všichni začít kupovat, jen se bavím o tom, že jsi sám sebe usvědčil z omylu a špatného názoru a že tvá slova nebyla pravdivá.
odpovědět 
   Re: Pro chyráka Gea16:48:28 09.12.2018
Nekteri jsou nastesti schopni pochopit rozdil mezi "kupovanim cetek z Aliexpresu" a "kupovanim veci z Aliexpresu". Podstata je v cetkach, coz ti ocivedne nedoslo.
Geoodpovědět 
    Re: Pro chyráka Gea18:36:28 09.12.2018
Co chces od socky, ktera nema ani na nick ;-)

Takhle diskuse mne bavi. Zoufalci sami sebe presvedcuji, ze levne cinske sunty jsou stejne dobre, jako Fenix a ze je to vlastne to same a snazi se vzbudit dojem, ze jsou nadrazeni tem blbcum, co si priplati. A cim min tomu sami veri, tim jsou hlasitejsi.

turistaodpovědět 
     Re: Pro chyráka Gea11:05:51 10.12.2018
Zaměňuješ dobré a dostačující :-) A stejně tak, jako ty označuješ mne za socku, která hlasitě brečí, aby se sama přesvědčila o správnosti, bych mohl já tebe označit za brečícího hlupáka, který zjistil, že to samé zboží, co draze zaplatil, se dá koupit za polovinu (podle druhu, někdy za 1/10, ani ne), a teď sám sebe i okolí přesvědčuje, že určitě bude lepší a kvalitnější, protože jinak vypadá jako pitomec, co skáče na špek reklamním kecům :-) Takže jak tu už bylo řečeno - každý si může nakoupit, kde chce, když někomu nevadí si připlatit za dobrý pocit a logo, tak proč ne :-)
odpovědět 
      Re: Pro chyráka Gea21:51:58 10.12.2018
Oznacuju te za socku, protoze se neumis ani podepsat. A taky proto, ze proste lzes a to i sam sobe.

Ja tam taky obcas neco koupim, ale zrovna u celovek fakt neplati, ze ty levne sunty se vyrovnaji Fenixum. Dostacujici jsou mozna na chozeni kolem baraku nebo nekde po kempu, ale tady byla rec o necem jinem.
turistaodpovědět 
       Re: Pro chyráka Gea23:26:14 10.12.2018
Aha - neumí se podepsat, je socka... Dobrá zkratka :-) A další závěry vyvozené z předchozí komunikace jsou také zábavné :-)
odpovědět 
        Re: Pro chyráka Gea03:29:50 11.12.2018
A cist taky neumi...
turistaodpovědět 
      Re: Pro chyráka Gea22:21:45 10.12.2018
Socka treba nebudes, ale nejaky dusevni problem dle zpusobu tveho projevu a toho jak postupne nabalujes reakce na neco, co se ti nelibi, asi mas...
odpovědět 
    Re: Pro chyráka Gea10:59:25 10.12.2018
Jen se vykrucuješ, přečti si, co jsi napsal dříve. Prostě jsi před tím napsal blbost a teď trochu trapně hledáš zadní vrátka. Odsoudil jsi celý Ali/DX, nyní je to od tebe trochu malé...
odpovědět 
     Re: Pro chyráka Gea09:03:20 11.12.2018
Nedaval si drive za svoje vylody nejake to oznaceni? Bylo to tusim jedno z velkych pismem z druhe poloviny abecedy.
odpovědět 
      Re: Pro chyráka Gea09:07:19 11.12.2018
Dával
R.odpovědět 
  Re: Pro chyráka Gea14:42:40 09.12.2018
:-)
Kuba Turekodpovědět 
   Re: Pro chyráka Gea16:02:09 09.12.2018
:-D
odpovědět 
   Re: Pro chyráka Gea16:02:59 09.12.2018
Ještě podpis
R.odpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179403)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Al Di La Del Fico 6b Ulassai
Al Di La Del Fico 6b Ulassai
Giugno Piovoso 6b+ Ulassai
Gemisto Kalamari L1 6c Manikia
AW III Bielatal
Nově komentované:
Pioggia Di Maggi 6c Ulassai
Banana Split 5c Paklenica
Zollamt 6A+ Bor
Hammer King 7c Brseč
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) | druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 361 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 315 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 285 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 287 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 256 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.