LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Omluvenky nepadaj, jde se lézt.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
5.Štípek 11538
6.Stráník 11449
7.Nespoutaný 11416
Bouldry:
5.Pochman 10603
6.Novák 10575
7.Kopecký 10375
Hory:
8.Černý 6591
9.Sukačová 6464
10. 6150

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5671 lezců
1141496 cest
Nové přelezy:
Crvena Tiš 7b
Noi Altri! 7b+
Veganza De 8a
Fantastisc 8A
Bombastisc 7C+
Katiforos 7b
Dynamitaki 8b
Blue Moon 7c+
Fantastisc 8A
Bombastisc 7C+

Stěny
Fitpark - Uhříněves
Umělá horolezecká stěna ZŠ Dr. Horáka - Prostějov
Climbing a Music Club Parukářka - Praha 3

Prodejny
HUDYsport - Praha 5
Rock Point - OC Nisa - Liberec
HUDYsport - Hradec Králové

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Co takhle smyčky v popisech cest

? dojišťování písku ?

Bylo by moc dobre, kdyby se zacali do pruvodcu psat krome kruhu (borhaku) i dobra jisteni (smice, hroty, hodiny). Je mnoho cest, ktere si zaslouzi dojistit (jsou objektivne nebezpecne), ale taky hromada, ktera je mozna zajistit smycema. Myslim, ze by se tim taky predeslo nekterym pokusum a nazorum na dojisteni cest, ktere je doopravdy u velke vetsiny cest zbytecne. Co na to říkáte? CO na to říkají naši autoři průvodců?

Mahy   [úpravy] 20:36 05.09.2002Tisk 

Reklama:

Komentáře

Nový komentář 

 Dyk se tam píšou
Zásadní smyčky a hodiny se tam často píšou. Jinak ti doporučuji Drátník. Tam byly barvou na skále udělané šipky, kde je uzel a kde hodiny :-)
Zapsal: Petr Jandík, 21:05:39 05.09.2002
 A co takhle bilou hulku
Sice nejsem autorem pruvodcu, ale chtel bych k tomuto tema tu taky neco vypotit.Ja mel totiz za to, ze zakladani vlastniho jisteni (a to i smyc) patri k te hre zvane lezeni. Jednak ten kdo ma predstavivost a umi tak muze zalozit tutovy smyce tam kde novacek na to bude zirat jak bacil do lekarny. Pokud si nejsi jistej tak do toho nelez a priste se zeptej nekoho kdo to lez anebo potrenuj at uz silu anebo moral a mnoho stesti.
Zapsal: Stepan, 22:14:23 05.09.2002
 Musíš myslet
U lezení se musí myslet a kdo myslí te je.
Nebo snad chceš popis stylem levou podhmatem a tlakem proti ......
Zapsal: color, 22:23:55 05.09.2002
 To je vostry
Vypada to na ostrou debatu. Ja jsem pro stredni cestu - mysleno v zajisteni cest. Trochu se obavam, ze sili tlaky na dojisteni cest a strasne nerad bych se dockal nejtu u hodin ci tutovy smice. S Petrem nemuzu souhlasim. Casto to v pruvodcich neni ani nahodou. Obcas u nekterych casteji lezenych nebo oblibenych cest. Vadi mi, ze se nektere cesty skoro vubec nelezou (napr. clanek o Prachovske jehle a capce a pocty prelezu v Montane, a samozrejme kazda vrcholovka). Brousej se znamy cesty a na ostatni se kouka. Vim, ze trochu prehanim, ale ono to tak skoro je. Kdyby prvovystupci nebo lidi co pisou pruvodce dopsali do popisu tri smyce/hrot tak alespin vis ze tam neco slusnyho das. MYSLET budes muset taky. Vono hnizdo se vzdycky musi najit. To neni jako cvaknout nejt. Ale aspon nevlezes do rakvarny.
Zapsal: Mahy, 22:43:12 05.09.2002
 marnost
Mahy, celkem s tebou souhlasím. Mám ale dojem že jsi šlápnul do vosího hnízda. Těchhle debat tady proběhla hromada, celkem se to dobře čte, zvláště po dobrém obědě, docela sranda. Problém je v tom, že se ozvou vždy ti z jednoho tábora zarputilých, či ti z opačného, nejagresivnější jsou ovšem zastánci stylu NO EQUIPMENT. Upřímně řečeno, často nechápu proč vlastně se do toho písku ty kruhy tlučou, z některých názorů jednoho napadne že jsou to opravdu nechutné a odporné železné stvůry, které kazí onu HRU, byla by z toho pak přece docela zábavná ruská ruleta, turisti by v Labáku mohly sbírat maso do nuceného výseku, prostě by si každej přišel na své; druhá parta to vidí zcela jinak, vytvořit gigantické tělocvičny, možná i s afaltovýma chodníkama,umělým osvětlením, vyhřejvanejma lavečkama..Prostě kompromisu se nedočkáš, ani ta malá poznámka o hodinách se neuznává, sakra kam se odstěhovat...?!
Pozn.: Zkus si najít na netu nějaké stránky s doporučenýma cestama, tam obvykle autoři stránek zmiňují kde jsou hodiny atd.,takže máš pak aspoň trochu víc odvahy do dané věci nalézt, nebo je dobry si k někomu přisednou v místních hospodách:-)
Zapsal: honza, 00:02:22 06.09.2002
 sorry
Je po pulnoci tak narovinu. Kdyz mi nekdo napise sparou na vrchol, tak co jako popisovat. Bud su debil, nebo to hnizdo uvidim. Kdyz mi nekdo napise ces hodiny ke kruhu, tak si je bud najdu, nebo sahnu do moralu a dam kruh. Kdyz mi nekdo napise nejisteno, tak se kouknu a du na pivo, pak se uvidi.
Mahy, chapu poznamku, ale fakt je mimo. Jako mit schema kazdy cesty by me fakt nebavilo, to by pak bylo pro vylyzance...
Zapsal: Maty, 00:50:51 06.09.2002
 jak podlůe manuálu
myslim že je to hovadina .. a nebo chcete snad lízt jak podle manuálu? .. ach jo, heh, to je legrační, to by pak na skálu mohl přijít každej bambula kerej umí číst .. je to o tom že když to znáš, de to snáž (ovšem záleží jak leží :).. takže kdo to nezná (zakládání jištění), nebo ten kdo si s tim neumí poradit, ať tam neleze.. hawgh ..

tom
Zapsal: t_max, 07:21:00 06.09.2002
 smyčky
takže tady na lezci.cz je databáze cest, a u některejch cest jsou možnosti jištění popsány dost detailně. (viz občasné diskuse o tom, k čemu ta databáze je)
a zase řeknu něco nepopulárního. je to o pokoře. prostě ze začátku je člověk na skalách, zejména pak na písku dost vyděšenej, stane se, že přelezeš za víkend dvě trojky a jednu čtyřku zapytlíš. zkušenosti prostě neuspěcháš.

a domácí úkoly:
- vem si 4mm smyčku a flašku od piva, a zkus se uzlíkem spolehlivě zajistit uvnitř flašky

- vem si dvě delší 11 mm smyce, dvě gumičky, a zkus vytvořit "pískovcového frienda" který se nádherně zakusuje do spár , co mají hladké rovnoběžné stěny (akorát na zandání potřebuješ obě ruce)

- sundej si trenýrky a zkus si uvázat uzel na přirození
Zapsal: Lukas B., 07:21:48 06.09.2002
 Do diskuse
Tak tohle snad patri do diskuse ne?
Zapsal: Hop, 07:45:11 06.09.2002
 rozhodně
to do diskuse patří. článek to nejni. ale vymazat to nepatří (tytyty, ošklivý, zase si předevčírem smazal nějakej výkřik o maglajzu).
Zapsal: Lukas B., 07:55:02 06.09.2002
 Co???
LukasB, ako nepieskár sa narovinu pýtam - to s tým "pieskovcovým friendom" je podobná somarina ako posledná domáca úloha, alebo sa to naozaj dá spraviť? Ako? Je na nete návod?
Zapsal: Andrej, 08:30:11 06.09.2002
 Probůh
Prohoha, nechcete dělat raději něco jiného, když potřebujete aby vás pořád někdo vodil za ručičku. To je furt dokola dojišťování, maglajz a podobně. To se ani trochu nestydíte před těmi co tu cestu udělali často bosí a s konopáčema? Nemusíte přece mít všechno hned. Co polezete za pár let? Neznám nic lepšího než když cestu často i několikrát zapytlím a za rok za dva se mi jí konečně podaří přelézt. To je pak pocit. Ještě jednou, nechtějte všechno hned!
Zapsal: Anita, 08:55:22 06.09.2002
 ?
Nechci bejt za vola, ale ten pískovcovej friend by mne také zajímal:-))
Zapsal: BB, 08:59:33 06.09.2002
 pritel
Klidne budu za vola, ale piskovcovi friend ze
smycek by me take zajimal. Diky.
Zapsal: retez, 09:13:47 06.09.2002
 pískovcovej frend
systémů je několik, on vlastně takový pěkně srovnaný osmičkový uzel na měkké smyci se chová docela slušně expanzně. v podstatě se jedná o libovolný systém protisměrných klínků vytvořený z uzlů. když je to nejjednodušší varianra, tak jsou to dva osmičkové uzle za sebou na jedné smyci, zhruba je to popsané a nakreslené v procházkovi jako "klubíčka". Má to ale horší stabilitu. ale když jsou ty uzly tři, tak je to stabilnější. ale zase se to hůř váže a musí být naprosto přesně vyladěné vzdálenosti mezi uzly.

Ale jó, trochu jste mi skočili na špek, to jak to fantasticky drží je založeno spíš na teorii. a ty gumičky jsou tam proto, abych zmátl ty zvlášť zvídavé.

a ten uzel na přirození je skutečně "somárina", je to něco podobného, jako že se cigareta kouří uchem.
Zapsal: Lukas B., 09:31:06 06.09.2002
 mňo..
Hjo mechanismus je to jistě zajímavej,jen se snažím tápat v paměti,kdy jsem naposled viděl nějakýho borce ve spáře se smicí,co má na konci čtyři osmičkový uzle. Připadá mi to vzhledem ke klasice trichu SCI-FI.
Zapsal: Filous, 10:04:41 06.09.2002
 Uzel
To je super napad, na tom uzly na přirození by šlo v případě nouze zaštandovat a uvolnit si tak ruce. Hned to při nejbližší příležitosti zkusím. Díky za typ. To my vždycky chybělo, mít chápavej ocas podobně jako gibon.
Zapsal: HUGO, 10:39:44 06.09.2002
 re hugo
ale ale, proč hned uzel? pindík je sám o sobě dostatečně expanzní.
Zapsal: Lukas B., 11:01:22 06.09.2002
 re Lukas B
Mluv za sebe, v mym veku a s vycerpanym potencialem bych nezastandoval. Leda provazat pidihodinky.
Zapsal: Maty, 11:06:20 06.09.2002
 Štand
To co tady koumáte jsme u nás dovedli k dokonalosti - říkáme tomu Viagrovej stopper.
Zapsal: BB, 11:51:40 06.09.2002
 re Viagrovej stopper
Zas to neprehanej na pisku muzes pouze "mekky piskovec neposkozujici material"
Zapsal: Stepan, 00:06:46 07.09.2002
 konecne CEZCH made friend
Snad to bude pantentovano jako made in czech fiend. Velikost zavisi jen od majitele
Zapsal: bb, 10:27:01 07.09.2002
 ?
Koukám že se někdo podepsal jako Já (ale s malejma), tak nato prosím bacha:--)))
Břéťa
Zapsal: BB, 08:57:30 09.09.2002
 piskovcovy Friend hehe
Ve spare ktera se nezuzuje bych tomu osmickovymu uzlu moc neveril, ale pokud se spara zuzuje fintu "povolenej osmickovej uzel do spary a zatahnout" pouzivam docel zhusta. Vloni na prachove jsem do neceho podobneho opral (sice jen 3 metry). Od pohledu to vypadalo dost neduveryhodne (sparka byla melka) ale chytlo me to :)))))
Zapsal: Dafe, 11:48:14 09.09.2002
 Cvoci....
Vy padáte do smyček!? Já myslel, že je to taková berlička pro psychiku.
Zapsal: P. Ondatra, 12:15:51 09.09.2002
 Re: P.Ondatra
Dafovi nevěř ani slovo, ta smyce byla dva metry nad zemí, proto se zastavil...:-)
Psychická berlička určitě, někdy Ti i od berlí pomůže.
Zapsal: Maty, 14:31:11 09.09.2002
 Ad smyčky v popisech cest & manuály
Zdá se, že teoretici maji zase o čem žvanit a možnost rozmělňovat... Když slyším ty silácké řeči... - tedy k praxi.
Navrhuji těm teoretikům "co umějí přemýšlet" nebo "rádi hrají hru zvanou lezení" takový malý pokus. Odjeď do Ádru vybaven oběma díly nového průvodce Adršpach. Ráno na terase hotelu (obvyklé shromaždiště) namátkou otevři průvodce na kterékoli stránce, namátkou zapíchni prst kdekoli na rozevřené pasáži, jdi a vylez to. Až to budeš mít hotový, nalistuj třeba pět stran zpět (abys nemusel chodit daleko) zapíchni prst a vylez to. Atd... Takhle se můžeš bavit celej den a pak pochopíš, proč by někdo uvítal v textu popisu informace jako smyčka, hodiny atd. Taky bys pochopil proč existuje databáze cest s dalšími informacemi o cestách (co jen fám a historek - bohužel pravdivých). Ale taky by se ti mohlo stát, že nepochopíš vůbec nic, prostě budeš hrát hru, myslet a vono to nevyjde...
Nemohu jen nesouhlasit s Mahy - problém "lezené evergreeny & spousta nelezených cest". Například v Ádru (mimo Křižák) odhaduji (od pasu) může být cca 5000 cest a kolik se jich leze? (kriterium 10 a více přelezů za rok) odhaduji ztěží 200 - 400. Tedy méně než desetina. To vede k tomu, že profláklé evergreeny jsou lezeny furt (ať je sucho, mokro nebo mráz) a taky je to na nich vidět jak jdou do h...u. Olámaný kyzy, vyšlapaný stupy atd. Namátkou Údolka na Štěpánku, S.c. na Starostu, Mořští vlci na Tyroláky, cesty na Polední atd...
Když už nic, tak rozšířené informace o jištění a nebezpečnosti cesty by odlehčili těmto polozničeným evergreenům a umožnily by vychutnat spoustu dalších pěkných cest. A propó dělali jste už někdy třeba pátý přelez hvězdičkové cesty staré 15 let? Ale to už je spíš problém specifik písku a některých výrobců cest.

Teoretikům pískovcových friendů mohu potvrdit, že dobře umístěný osmičkový uzel udrží vaši váhu i v mrzké spárce s rovnoběžnými stěnami (opravdu se roztáhne, či expanduje), což stačí k tomu, abys třeba přemístil svoji tělesnou schránku z průseru do bezpečí na zem.
S pozdravem pojďme si zalézt (více praxe než teorie)
Zapsal: Staník, 10:53:17 10.09.2002
 Ad Staníkův pokus
Ten tvůj pokus je pěkná kravina, vybírání cest podle průvodce je hodně ošidný a neni k tomu nejmenší důvod, dělej to opačně - průvodce si neber vůbec, běž namátkou skalama (nejlépe v oblasti kterou vůbec neznáš) a vybírej si cestu podle toho co se ti líbí, já to tak občas praktikuju a je to boží sranda a dobrodrůžo. A navíc nelezeš furt tu samou obtížnost (posledně sme měli v Teplickejch rozptyl II-VIII a pár hore zdarů.
Zapsal: Špicál, 11:07:44 10.09.2002
 To Spical
Tvuj pristup je jiste lepsi nez Stanikuv, ale zapomnel jsi na jednu "drobnost" - musis bejt dobrej!A to Ty jsi ;-)) Pokud je nekdo mizernej jako ja a vyda se do cesty, ktera neni v pruvodci (nebo se do nej nepodiva) a az potom zjisti, ze na ni nema, tak si muze taky celkem slusne nabit hubu. To se mi sice (nastesi) nestalo, ale zas tak moc nechybelo ;-)) Ale o tom to lezeni taky je.....
Zapsal: ALF, 12:17:52 10.09.2002
 Aspoň se naučíš
poznat na co máš a na co ne, v první řadě dycky posuzuju odkud se eště dokážu vrátit pokut nepude zajistit a když to nejde tak se vrátim (a pytle přibejvaj :-), no blbý je když to nevodhadneš ale to sou právě ty zkušenosti na příště. A ty narážky na mojí "výkonost" si nech do hospody k pivu, mimochodem ta dvojka v Teplicích mi dala fakt zabrat, takhle sedřenej už sem dlouho nebyl..
Zapsal: Spical, 13:17:57 10.09.2002
 špicálova metoda
tuto metodu jsem několik let používal na Oybině (než vyšel novej průvodčík). zapytlil jsem spoustu cest. nejvíc mě rozčílila taková od pohledu jednoduchá položená plotnička s mělkým žlábkem a kruhem, na první, druhý i třetí pohled obyčejná pětka. akorát jsem do ní vůbec nenastoupil. zkoušel jsem to za dva roky snad osmkrát. uklidňuje mne informace z nového průvodčíka, Xb, Jürgen Schmeisser, 1994.
Zapsal: Lukas B., 13:28:10 10.09.2002
 Tak jsem se vratil z Hrubice a...
vidim, ze se to trochu rozjelo. Krome par oplzlych komentaru (ne ze bych je nekdy nemel)hodne komentaru. Mimochodem dal jsem si par cest a vypadalo to asi takto. 7b s * pohoda, krasne lezeni hromada smic i kdyz to od spodu nevypadalo. Rekl bych lehci 7. Potom 6 s * nastup - totalne jsem se vybal - nezajistene kroky v dolni casti vysoko nad hodinama (podlaha). No jeste, ze mam stouradlo a vyhrabal jsem bordel z tenke spary a zalozil jeden fous plochace. Nad predskalim jsem nasel zcela novou smici jak to nekdo zapytlil. Holt trochu ztežkla a asi se i po nastupu rozklepali kolena. Dal krasna cesta. V hospode jsem se dozvedel, ze podle pruvodce to nikdo neleze, a ze na 12 metrove predskali to vsichni lezou z druhe strany. Dal 8 s * - ale od Mayeru. Tak jsem to prozmenu pytlil ja. Tady to bylo videt od zdola, ze nic nezalozis. Vrsek jsem tusil jak by sel, ale tam jsem jiz nedolezl.
Jinak diky za podporujici komentare. Fakt si myslim, ze popis jisteni ma smysl. Vzdyt se podivejte na vsechny nove pruvodce po alpach. A co predevsim si vsichni zalezou nove cesty a zabrani se tim i stale silicim trendum pisek prejistit. No to se zase opakuju. Krasny lezeni!
Zapsal: Mahy, 20:08:58 10.09.2002
 To je des
Hergot, vy to snad delate schvalne, abyste pak mohli nadavat na toho kretena, co furt rejpe do pravopisu. Na to se ale fakt neda koukat, kdo vas proboha naucil psat "smice"? To pisete taky "smicka"? Jakekoli reakce na tuhle moji napsanost od dotycnych umelcu, krome podekovani, neprijimam.
Zapsal: Magnusek, 10:26:55 11.09.2002
 Re: Magnusek
Kdybych te neznal, tak si fakt myslim, ze jsi magor. Nastesti vim, ze jsi extra magor, ale dekuji. Neutuchej ve sve aktivite, upozorneni neni nikdy dost, clovek se alespon neco priuci a kdyz si da pozor, tak treba si i pri psani vzpomene. Diky tato.
Zapsal: Maty, 10:40:09 11.09.2002
 Re: Maty
Vyborne, zarny priklad, presne takhle jsem si to predstavoval :-). Jo a Mahy, nechtel bys nam zvedavcum trochu poodkryt zavoj tajemstvi vznasejici se nad tvoji navstevou Skalaku? Myslim jako co to bylo za cesty. Dik.
Zapsal: Magnusek, 12:16:21 11.09.2002
 šťouradlo
MaHy, uklidni mě, a řekni mi, že to šťouradlo bylo dřevěné nebo plastové. přece by jsi nešťoural ve skaláku kovovým šťouradlem, nebo snad jo?
Jinak znalci doporučují vyrábět šťouradlo na pískovec z plastové rukojeti štětce zároháku, kterej stojí v drogérii bratu osmnáct korun.
Zapsal: Lukas B., 12:43:00 11.09.2002
 Re: MaHy
Jé nebylo to v Mézlovce na Majáku, červená smyce? Ta je moje. Teda byla :o)
Zapsal: Anita, 15:58:20 11.09.2002
 Ještě k Mahy
Jo a pokud to bylo tam, tak už od prvního pohledu je jasné, že onen žlábek je naprosto nejistitelný a pekelně hnusnej. To jen pro ty, kteří tuto cestu neznají. Jinak skutečně to bylo jak píšeš: Prožité psycho ve žlábku mi ubralo morálu, kterého ještě trochu ubral pád do hodinek v převisu nad předskalím. Přesto nevolám po dojišťování, neboť za tento prožitek nenese odpovědnost nikdo jiný než já.
Zapsal: Anita, 07:46:50 12.09.2002
 jejda, mézlovka
tu jsem taky před třemi lety zapytlil. ale až u kruhu. slunce svítilo jak o život, a tak jsem při dobírání spolulezkyně dostal na slunci úžeh a blinkal jsem od kruhu pěkně do prostoru. A tak mě to nějak vysílilo, že jsem dál nelezl.
Zapsal: Lukas B., 08:15:35 12.09.2002
 byla to mezlovka
Ahoj. Pripadam si, ze mne nekdo vnima jako pruderniho lezce. Stouradlo mam zelezny. Sorry, nikdy mne nenapadlo mit jiny. Cesty: klasiky vsemi doporucovane. Mezlovka na Majak - to jste trefili spravne. Pry se bezne leze na predskali pravou sparou. Dalsi cesty 7b byla Majová na Mnicha. (pozor tezsi nastup do steny z diry, ale da se celkem zajistit. Kalfeřtova hrana Blatník za 6. Trochu se sype, ale smYc se tam da dat snad 20. Pak Julie a Odpoledni cesta. Divnej nastup (cca 7m) pak krasne. Od kruhu lepe primo (pevne). Od druheho cim vice v pravo tim lehci. Na Julii Romeo za 8b - kruh se cvaka hodne spatne. Nalez zprava a do male listy, nohy do malych nad polici a pak teprve kruh (je vsak nizsko). Potom lehci a nesmi dotect pri zakladani plochace do horniho hnizda.(je videt) Dolni je vybehany po zakladani. Na Jenovefu 7. Celkem hezka a lehka, ale volanty jako krava. Nadaval jsem a hledal male chyty. Dolez v pohode. Pytel byl a dlouho zustane na Manon - Colorado. Prvni se nadleze mirne vlevo a pak prez dve horsi diry do prava. Nohy v jemnych lamavych stupech. Prekrok jsem neudelal. S dalsimi prelezy to bude tezknout. Kamarad lezl vedle udajnou sedmu. Sakramento. A za 7 to urcite neni. Cvaknout kruh je velkej problem a od kruhu neodlezl. (leze 7c a do 8 Uiaa).
P.S. ANITA - smyci mas u mne. O vikendu jedu do Ostrova. Muzes se ozvat
Zapsal: Mahy, 23:15:25 16.09.2002
 re Anita a Kamilh
Jen pro cele info. Mezlovka - cvaknuti kruhu znamena posekano
Kamile - vzdy bude nekdo nadavat, ale v popisu tutove hodiny nebo smyce, kdyz je kruh v 15 nebo naopak kruh v 6 a za par metru davas podlahu urcite nikomu neublizi. Stara pisnicka. Argumenty jsem vycerpal vyse.
Zapsal: Mahy, 23:21:53 16.09.2002
 XFfCTRtDaVpRgu
LZ066u Thanks-a-mundo for the article post. Awesome.
Zapsal: oDahUwlvWfaYSNTEI, 18:46:45 20.12.2013
 KcHqbrygDmCKKTa
Aeqs1n I am so grateful for your article.Much thanks again.
Zapsal: mFatlhbhBLtC, 04:29:13 21.12.2013


 Vložení nového komentáře 
Název
Jméno
Email
Text

Souhlasím se zpracováním osobních údajů.

 Foto dne:

Jonáš
 Databáze cest:
Všechny cesty (179554)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Flake Is Fake 6c Vrbovsko
Lora II 6c Vrbovsko
Fits My Style 6b+ Vrbovsko
Hugo 6b Vrbovsko
Mäusezähnchen VIIIa Schmilka
Nově komentované:
Noi Altri! E Voi Altri? 7b+ Limski Kanal
Nespavost Low 8A Töpfer
S-Kante VIIb Pfaffenstein
S-Kante VIIb Pfaffenstein
Buf! 7a Alaro

 Nově v diskusi:
Re: letadlo matroš | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování |

 Nové komentáře:
RIP | RIP | Re: Ani | Ss | Ani | Re: masakr | Re: To není vše | To je fakt nádhera. | Re: poučení | Hustý! |

 Kde to vře:
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (128)
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (91)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (40)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (14)
VENI VIDI VOLAVI in honorem Alexandri (5)
Rozhovor s Lynn Hill i s lezením na její domácí bouldrovce (3)

 Nově v inzerci:
Pátek sobota | stěna Jirkov | Statická a dynamická lana | Lezačky | Mantra Pant W | Prodám lezečky | Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) | druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 372 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 323 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 291 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 293 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 270 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.