Video: Hansjörg Auer riskantně slaňuje v Alpách | |
Video, jak riskantně slaňoval z malého přimrzlého kamínku, když utíkal ze zimního solo mixového lezení v Alpách, zveřejnil Rakušan Hansjörg Auer. Během pár dní má na Facebooku přes 500.000 zhlédnutí:
ústup | 17:03:04 10.03.2018 | tomu se říká z pekla štěstí | kahánek | odpovědět |
  | Re: ústup | 22:32:01 10.03.2018 | Ja tomu rikam demence. | | odpovědět |
Dotaz | 21:15:22 10.03.2018 | Muzu se zeptat co je na tom riskani? Bal bych se bud vylomeni sutru, nebo vykouznuti lana, ale prislo mi, ze obe moznosti si pohlidal. Kdyz obcas vidim z jakych smyc se slanuje, tohle rozhodne neprijde horsi... | P | odpovědět |
  | Re: Dotaz | 22:07:04 10.03.2018 | Tvl, mě se zdá, že riskantní je na tom všechno. Samozřejmě nejvíc začátek, nástup do slanění a první metry slanění. To video možná zkresluje, třeba je to trošku položenější terén, než se zdá, ale i tak tam nebylo místo na nejmenší chybku. Taky jsem se u toho orosil. Ta smyce na kamínku nějak betelně nedržela. | P. | odpovědět |
  |   | Re: Dotaz | 23:43:17 10.03.2018 | Neni na tom riskantni treba to,ze tam lezl solo?😉 | Hurvajz | odpovědět |
  |   |   | Re: Dotaz | 09:47:36 11.03.2018 | To asi je. Ale srovnavat lezeni solo se slanovanim z maleho primrzleho kaminku... | | odpovědět |
  |   | Re: Dotaz | 08:18:46 11.03.2018 | Smyce na kaminku? Zadne jsem si nevsiml... Apropos, cim polozenejsi teren by to byl, tim nestabilnejsi by zatizeni lana na sutru bylo. | | odpovědět |
  |   | Re: Dotaz | 08:18:54 11.03.2018 | Smyce na kaminku? Zadne jsem si nevsiml... Apropos, cim polozenejsi teren by to byl, tim nestabilnejsi by zatizeni lana na sutru bylo. | | odpovědět |
  |   |   | Re: Dotaz | 09:13:09 11.03.2018 | No když se podíváte na ty stromy dole, tak to navozuje dojem, že plotna je slušně položená. A souhlas - o to horší je stabilita lana obhozenýho kolem hrůtku....
P. | petr | odpovědět |
  | Re: Dotaz | 09:49:34 11.03.2018 | tam žádná šmitka není,přes ten kamínek má lano a je to naprosto šílený. | | odpovědět |
  | Re: Dotaz | 21:32:17 11.03.2018 | já bych řekl, že na tom riskantní není vůbec nic.. | | odpovědět |
  |   | Re: Dotaz | 00:14:19 12.03.2018 | Souhlas. Dával to s prstem v nose... Kdyby s kamerou na helmě chtěl nějakou slávu, slaňoval by na osmě a prusíkách. To by bylo adrenalinu nejen pro maglajzisty. Jemu ale o slávu nešlo, prostě mu už doteklo a nevyklepal... A zapomněl vypnout kameru, což je ale o level dál... | | odpovědět |
Podobná zkušenost | 14:41:25 11.03.2018 | My utíkali z Ostrého štítu před třemi lety na začátku července, dole 20°C, po vylezení štítu nás nahoře chytla bouřka, takže mínus, kroupy a pak sníh. To byla podobná slaňovačka s fialovými prsty a celý durch. Kdo nebyl ve vysokých kopcích a nezažil totál humus, nemůže znát... | Richard LB | odpovědět |
hm | 21:37:34 11.03.2018 | pokud tam dolezl ze zdola tak to rozhodně měl slézt,total čurákovina. gopro kamera to trošku zdramatizuje ,ale tohle nebylo úplně podle metodický příručky.no hlavně že má dost lajků.super horskej vůdce asi si u něj zaplatím nějakej vejlet. | daniel | odpovědět |
  | Re: hm | 22:33:20 11.03.2018 | jiste... nikdo tady nepochybuje o tom, ze ty bys to udelal daleko lepe a slezl to dolu vzhuru nohama s pisni na rtech a patama na stisk... | vojta | odpovědět |
  |   | Re: hm | 08:43:30 12.03.2018 | Ten nad tebou Vojto by hlavně takhle neriskoval.Ten cvok měl jenom štěstí.A to může kurevsky rychle dojít.Pak už jsou to jenom nekrology.Často tak trochu zbytečný.Jako to videíčko. | | odpovědět |
  |   | Re: hm | 08:43:52 12.03.2018 | to asi ne, vojto ale tenhle člověk žije v horách a má dost nalezeno určitě víc než já,a po tom co jsem viděl nějaký jeho videa sem došel k tomuto závěru,neřikal sem nic o tom co bych dělal já,ale určitě ne tohle. tak nepruď. | daniel | odpovědět |
  |   |   | Re: hm | 09:36:32 12.03.2018 | hahahahha ne ty bys to určitě nedělal,protože jsi jenom kecal na netu..posral by ses tam a utíkal za maminkou,,,teda jestli by si dokázal z toho kamínku slanit..a vůbec co tady machruješ,jaké máš zkušenosti oproti tomu chlápkoj,že tady poučuješ...řekl bych že na tvůj debilní názor není nikdo zvědavej.. | | odpovědět |
  |   |   |   | Re: hm | 09:54:05 12.03.2018 | tak debílku nejdříve se podepiš.a pak si to přečti znovu.psal jsem že hansjörg je velice zkušenej lezec co žije v horách, a že má určitě nalezeno více než já ,a že to video a způsob slaňování je čurakovina asi tak jako tvoje výpady proti mě. nic o mojí mamince sem nepsal.a byl bych rád pokud by sis jí nebral do huby. | daniel | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: hm | 10:13:18 12.03.2018 | Pod videem je odkaz na rozhovor s Auerem. Myslím, že docela případnej rozhovor, kterej to video dává trochu do souvislostí, takže pak nepůsobí jako pitomej výkřik o klikance na FB. Škoda, že z toho rozhovoru ti, kdo sem video pověsili, neudělali třeba nějaké shrnutí. Myslím, že tam A. říká něco v tom smyslu, že kdyby dokázal odhadnout, co to na internetu udělá, asi by si to zveřejnění rozmyslel.
No a vzhledem k A. zkušenostem bych respektoval jeho schopnost posoudit, co by bylo v té situaci rizikovější, jestli ten těžký úsek pod sebou slézat, anebo takhle slanit. Píše, že kdyby to slanit nešlo, musel by se to pokusit slézt. Ale vybral si raději tohle řešení.
Jinak děkuju komentátorům výše za opravu té smyčky. Kouknul jsem na to jen jednou, a jak jsem se u toho orosil, unikaly mi detaily. Sorry :) | P. | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: hm | 10:44:56 12.03.2018 | Myslím , že ten kamínek nemohl být přimrzlý , byl to kus skály. A za takové se jistí i slaňuje i v sasku.
S pozdravem MM | Maštálko | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: hm | 12:35:21 12.03.2018 | se prober prosím Tě ... "kdyby dokázal odhadnout, co to na internetu udělá, asi by si to zveřejnění rozmyslel" hahaha, nic jiného než odpočátku kalkul o lajky, trapné... | Robert | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: hm | 15:23:56 12.03.2018 | Nevím, co A. odhadnul anebo ne, a jakej byl jeho záměr. Já třeba, kdybych trochu víc myslel, bych pod tohle video nenapsal žádný komentář a bylo by to mnohem lepší. S reakcemi jsem dopředu nepočítal. Teď už se vezu. | P. | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: hm | 18:54:28 12.03.2018 | Myslím, že to musí mít opravdu dobře rozmyšlený, protože mi přijde, že zveřejnění takovýhodle videa je nejednoznačný, jestli byznysu prospěje nebo uškodí. Jako klient bych se rozmejšlel, zda se nechat vést takovým střelcem. Dtto jako sponzor (klíčová slova: Honnold, Potter, Clif Bar). | honza | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   | Re: hm | 21:15:38 12.03.2018 | Doba se mění :-) Je otázkou, zda z několika podobných videí nemá více, než od sponzorů :-) | | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: hm | 01:51:52 14.03.2018 | Nekdy ti takova curakovina muze zachranit prdel, jindy to nevyjde. Hele volove, to je jako sednout do auta o vikendu. Kazdej vikend to nekomu nevyjde, a nemyslet si, ze kazdej kdo boural byl kokot. Tak asi tak. | | odpovědět |
  |   |   |   | Re: hm | 15:01:13 12.03.2018 | Toďe uber! Už ti to zase přerůstá přes hlavu... | | odpovědět |
  |   | Re: hm | 01:48:22 14.03.2018 | :-)) | | odpovědět |
Dotaz | 11:18:02 12.03.2018 | nechapu kdyz se nekdo rozhodne si vzit lano, proc nema alespon jednu skobu. Vzdyt to zase tak tezky navic neni | | odpovědět |
Cepín? | 12:09:44 12.03.2018 | Dotaz pro znalé...
Nedalo se slanit z cepínu?
Nechat ho tam. | VladaM | odpovědět |
  | Re: Cepín? | 12:44:45 12.03.2018 | mozna by mu lano nevyslo az na zem a cepin jeste potreboval na zlezeni niz ... i kdyz ked uz tam nechaval matros tak mohol ist na jednoducho, nebo mel jenom kratoucke lano presne na takovouhle pitomou situaci... | | odpovědět |
  |   | Re: Cepín? | 20:15:58 12.03.2018 | Slanil 30m a pak pokracoval jinama nahoru... jak tam mel nexhat cepin? V pulce steny? Hosi vasi bystrost vam zavidim... | | odpovědět |
MAGOR | 12:44:31 12.03.2018 | totalni...... | Luk | odpovědět |
  | Re: MAGOR | 14:27:14 12.03.2018 | Jeden z adeptů, u kterého není otázkou jestli, ale kdy | | odpovědět |
  | Re: MAGOR | 01:55:40 14.03.2018 | Kritizovat umi kazdej, az bude kazdej umet co tihle chlapici, tak pak muze kritizovat, jinak drzte tlamu radej. | | odpovědět |
Dobře provedeno | 23:11:56 12.03.2018 | Já nevím, co se vám nezdá. Použil moderní tkaničku do bot, neobhodil kamínek ale normální hrot, jakožto součást skalního bloku. A pokud to mělo dostatečný sklon aby to nespadlo, tradá dolů. Lana si srovnal, aby s tím zbytečně necukal a pak se táhl podél stěny jako smrad. Pokud by slaňoval jako Dajvyd Hajzlhof v pobřežní hlídce, tak by to asi dopadlo jinak.
Před nějakou tou delší dobou jsem tímto způsobem zdrhal v Tatrách. Šel jsem solo. Vydrtil si nějaký snadný žlábek a na sestupu som poblůdil. Došel jsem kam to šlo a pak založil první slanění. Nemajíc víc než dvě skoby a 40m 9mm drátu z Bolatic, který se vlivem letitého používání zvětšil na asi tak 12mm a chlup, použil jsem z úsporných důvodů první hrot který mi padl pod lano. Lano jsem ohnul do potřebného radiusu, z bezpečnostních důvodů jsem nepoužil osmu ale dvouruční svírku, abych s tím zbytečně necukal a pelášil dolů. Druhé slanění bylo ze smyce ve spárce, do které jsem před uzel vložil kamínek, abych zvětšil diametr. Vlastně jsem vyrobil UFO. Jako spousta lidí přede mnou. Pokud neshnila, je tam dodnes. Tenkrát byla tma na krku a tak jsem rychle zdrhal do chaty. No problem.
Já i on o tom můžeme vyprávět, takže za mě - dobrý. Hory jsou někde trochu jinde a pokud znáte kdejaký špinavý trik jak se malým průserem dostat z průseru většího, je to Vaše plus. | ABL | odpovědět |
  | Re: Dobře provedeno | 01:58:16 14.03.2018 | Stejne ti nebudou trolove rozumet, ...Tomas Marny:-) | | odpovědět |
|