LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Hoď lano. ...ne celý!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
50.Nyč 10087
51.Zaoral 10075
52.Zedek 10072
Bouldry:
50. 8503
51.Šauli 8409
52.Palivec 8403
Hory:
8.Černý 6591
9.Sukačová 6464
10. 6150

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140329 cest
Nové přelezy:
Les Furtif 8b+
Loose Cano 7b
Ajo En Vag 7C
Hammer Kin 7c
Mucho Tron 7b+
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A

Stěny
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5
Lezecká stěna Kbely - Praha 9 – Kbely
V 16 - Plzeň

Prodejny
Rock Point OC Olympia - Brno
LANEX eshop - Bolatice
Lezec-shop.cz - Štěchovice

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

SEVEN SUMMITS

Kilimanjaro 5963m

Aktualizece 29.12 - doplnění fotek
Původní článek z 14.12.
9.12.2004 v 6.15 našeho času (cca 9.15 v Africe) hora dovolila a pustila Mirka na vrchol Kilimanjara 5963m,

tzn. pátý vrchol má Mirek za sebou. Ve středu odléta Mirek na pokus o šestý vrchol na antarktidu. A v březnu v roce 2005 jdeme společně pod Mirkovým vedením na Everest. Kdyz se povede Mirkovi Everest tak bude mít všechny hory (7summits) vylezené v jednom roce.

Projekt Miroslava Cabana SEVEN  SUMMITS

Po vylezení nejvyšších vrcholů dvou kontinetů Asie (Mount Everest) a Jižní Ameriky (Aconcagua).  Miroslav  Caban  vytvořil  projekt Seven Summits tj.,  vylezení všech sedmi  nejvyšších  vrcholů kontinentů. V případě  úspěchu  bude  Miroslav  Caban  první  v  České Republice,  komu se to podaří. Jedná se o celosvětově uznávaný mimořádný sportovní výkon.

www.7summits.cz




















Petr Dvorský   [úpravy] 09:29 29.12.2004Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Názor08:36:41 15.12.2004
Podle mě jsou podobné projekty kokotina.
Marťasodpovědět 

 Názor08:40:33 15.12.2004
To je fakt. Zajímalo by mne, jestli by pan Caban na všechny Ty kopce lezl, kdyby o tom pak nemohl nikomu říct.
Dejvodpovědět 

 Názor08:45:49 15.12.2004
Stačí, že už byl jako první Čech na Everestu, ne? (Bohužel ale jen při předávání posledních cen "Český anděl")
Georgeodpovědět 

 7 summits10:38:24 15.12.2004
Vyliezt na vrchol Everestu normalkou za vyuzitia fixov inych expedicii,potom vyliezt dalsich 6 chodakov nie je sportovy vykon. Podla mna ide skor o sikovnost pri zhanani prachov na takyto projekt. A tieto prachy potom zaplatime my, ked si budeme kupovat produkty od jeho sponzorov. Je to skutocne ko****ina. 20 rokov potom, ako Messner zdolal 14 osemtisicoviek si ludia davaju ciele, ktore su vykonnostne daleko pozadu. Je to len snobizmus. Mimochodom, Caban je Slovak...
Filipodpovědět 
 Re: 7 summits12:11:15 15.12.2004
Aha Slovak, tak o nem zpiva Elan v pisni Caban neblazni:).
JirkaSodpovědět 
 Re: 7 summits13:36:01 15.12.2004
Souhlas. Hodnotu má tento výkon jen pro p. Cabana samotného.Zajímalo by mě jak autor přišel na to že se jedná se o celosvětově uznávaný mimořádný sportovní výkon.
Roman Wodpovědět 
 Re: 7 summits13:40:42 15.12.2004
Vylez Everest (i mormalkou) neni chodak. Ty bys to dal urcite z fleku, co??
Mikodpovědět 
  Re: 7 summits15:14:53 15.12.2004
Neviem, pri dobrej aklimatizacii a dostatku casu na pripravu,a pri pocasi, ake mal cely cas by to problem nebol. Problem je ako vzdy cas a peniaze... Ale o to nejde. Ide o to, ze terajsie vyskove horolezectvo je len o tom, zdolat vrchol. Vobec nikoho nezaujima, ci to je normalka, expedicia... Everest normalkou je chodak... Na K2 bola zopakovana magicka linia po 20 rokoch - porovnaj si terajsi a vtedajsi vystroj, nieco to hovri o tom, ze sa vlastne nic zaujimave nedeje... Jednoducho, ide len o to, zdolat a nikoho nezaujima ako. Hrnu sa tam ludia, ktori tam len nechavaju bordel. Ludstvo je ako kobylky a tak sa uz spravaju aj horolezci. Bohuzial...
Filipodpovědět 
 Re: 7 summits15:31:15 15.12.2004
Moje řeč, navíc stejný nápad jako pan Caban měli již před 3- 4 rokama nějací dva amíci, takže ani v tomhle směru se nejedná onic nového, ať si leze kam chce, ale psát o tm knihu, že jsem vylezl "alpským" stylem na Everest je podle mě drzost.Hory má asi rád, ale to asi většina tady.
Tomíkodpovědět 
 Re: 7 summits20:03:40 16.12.2004
kdo si myslí že vylízt na Everest bez kyslíku neni vynikající sportovní výkon
Honzaodpovědět 
 Re: 7 summits20:03:41 16.12.2004
kdo si myslí že vylízt na Everest bez kyslíku neni vynikající sportovní výkon
Honzaodpovědět 

 Proc s tim obtezuje12:23:20 15.12.2004
Jasne ze to je ko****na. Ptam se, jaky je to prinos pro horolezeckou verejnost, ze pan Caban vylezl na Kilimandzaro v ramci 7 summits?
Romanodpovědět 
 Re: Proc s tim obtezuje14:47:55 15.12.2004
To je pěkná autoerotika, tenhle PR článek. Ten tenorista, kterej ho psal, má mailovou adresu firmy, kterou Mirek z poloviny vlastní (zřejmě se ženuškou). Tož Peťo, až vyhrejkáme na teho Kiliho, hoď to na Lezca, ať se o nás ví. Čau Míra.
Papoušodpovědět 
  Re: Proc s tim obtezuje23:29:03 27.12.2004
S bratrancem.
Kuba Turekodpovědět 

 Nekoho to mozna zajima14:58:00 15.12.2004
Na druhe strane, proc tolik kritiky od nas, co sedime doma na zadku. Vzdyt to nemusime cist a nekoho to urcite zajima.
Naopak ja posilam gratulaci k dobytym a tem dvoum zbylejm to Miro pekne natri.
 jirkasodpovědět 

 Botky15:34:58 15.12.2004
Ať je to, jak je to, má Míra, alespoň hezký boty.
Repuleodpovědět 

 ZÁVIST????18:04:56 15.12.2004
Tak sem si přečetl tyto komentáře a nenapadá mi nic jiného.Opět se projevila česká malost.Ono se to z tepla kanceláře vidí všechno trochu jinak.Tvrdit, že Everest, ze severu bez kyslíku je choďák a dá se to v pohodě,to je slušný blaf.Pomlouvat někoho, kdo byl tak schopný, že si na to sehnal peníze a na expedici byl 2,5 měsíce je troufalost.Každý máme stejné šance.Je otázka kdo toho využije a kdo bude jenom rýpat.
Filip píše, že problém je čas a peníze, může nechat práce a odjet někam do Patagonoie a tam dělat 2 roky prvovýstupy, není to přece problém. Asi jak pro koho. A přínos pro horolezeckou veřejnost, že Caban vylezl na Kilimanjaro je asi stejná jako ostatní články tady, to by se sem mohlo psát jenom o prvovýstupech a byla by tady trošku nuda.











Martinodpovědět 

 vsechno je relativni - i kokotina18:10:50 15.12.2004
Vy ste teda ale vosklivy. Treba je smutnej ze tu (na Lezci) neni snehochodeckej  zebricek kam by si vytukal vystupky. Jakej by pak mel smysl zivota?:):) 
    Pocitam ze orgasmus uspesneho boulderisty prozity na 1.5m vysokem kvaku a popsanem na webu 'www.priznivecvzdalenehosnehu.mars' by taky nedosel velkeho uznani.
lacoodpovědět 
 Re: vsechno18:16:10 15.12.2004
je fakt, ze kdyby reklamni fotku zpod cedule doplnil zazitkem z boje se lvem a z voziracky s nacelnikem kmene Unga-Unga bylo by to trochu o necem jinym.
lacoodpovědět 
 Re: vsechno je relativni - i kokotina18:32:35 15.12.2004
Bať! Pro většinu lidstva je boulderista menší pošuk, protože alespoň mrhá časem v teple, ale horošlap má pak zase, na stranu druhou, pěknou fotku, co může dát do obýváku nad telku.
Když chce někdo vylézt na všechny nej kontinentů, no - tak ať na ně leze. Mechy tam snad moc cestou nesešlape...
Koho to zajímá? Někoho áno, někoho nie...
Já bych třeba na všechny páte nejvyšší, nebo tak.
Znal jsem i několik borců, co chtěli vlézt na všechny. Ale neměli k tomu tu fotodokumentaci.
jan pušodpovědět 

 hehe21:00:09 15.12.2004
urcite ten vystup byl poradnej kriminal...! A Cabos nam to popise az se vrati! :o)))))
steepodpovědět 
 Re: hehe11:37:45 16.12.2004
ano uz je to v regionalnim tisku... zase je to "buh" a vystup byl "kriminal" protoze ve 4000m porad prsi! :o)
steepodpovědět 

 Hmmmmm....10:13:27 16.12.2004
Upozorňuji, že závist není důvodem mého komentáře ani náhodou!!!
a) mám pocit, že projkt 7 Summits už vymyslel a realizoval někdo dříve a ne pan Caban... :-(
b) sportovní přínos hodnotím stejně jako většina ostatních nulou a pro mé oko jsou fotografie z článku via ferráty v Rakousku 1000x příjemnější, než vrcholová trapárna z Kilimanjára...
c) možná, že fotka vrcholového "bilboardu" mohla být detailnější..
d) až sem příšte někdo bude dávat fotku a pod ní bude vypsáno padesát sponzorů, tak se asi pobl... a myslím, že "redakce" by podobná sdělení mohla cenzurovat, nebo zpoplatnit a upozornit, že se jedná o komerční projekt!!!
Závěrem jenom tolik, že článek jsem si otevřel a čekal, že si přečtu co obnáší výstup, fotky z výstupu (třeba krajiny, ne detail sponzorem dodané výstroje) a trošku se potěším...
Škoda, nestalo se tak, ale budou vánoce, tak Hezké svátky.
Michal V.
adlerodpovědět 
 Re: Hmmmmm....11:16:40 16.12.2004
Suhlasim, nejde o zavist... Napisat na lezca clanok o tom, ako niekdo zdolal Kili, na ktore chodia pupkati podnikatelia s kopou nosicov, je nieco podobne, ako napisat, ze niekto dal OS 5 krokovej cesty za 4+:-))) Ale pan Caban sa urcite bude mat cim chvalit, ved o to predsa ide...
Filipodpovědět 
  Re: Hmmmmm....12:04:36 16.12.2004
Hmmm... Vůbec nejde o obtížnost, mě je milejší hezky napsaný článek o cestě třeba 3+ (s popisem, pocitama, fotkama - proč ne?) než dva řádky a patnáct jmen sponzorů u něčeho, co je opravu výkon.

Problém je že tenhle článek je reklamní zblitek. A zároveň to ani není nijak úchvatný výkon.
odpovědět 
  Re: Hmmmmm....12:19:55 16.12.2004
Jak to vidím já.
A) to také nikdo v tom článku netvrdí.Píše se pouze:Jedná se o celosvětově uznávaný mimořádný sportovní výkon, což se myslím pravda. 99 procent všeho co se dějě v horách je opakoání toho co už nekdo vymyslel či vylezl.
B) tady si myslím opak, sportovní přínos toho že bude (samozřejmě pokud se mu to povede) jako první Čech, kdo má 7 summits je podle mě dost velký. Zatím dle diskuse asi nedoceněný. Vždy je někdo první, at je to první vúbec, první kdo to zopakuje, první ze své země, a když se vyčerpají všechny první, pak už je pouze opakování.S tím se musíme smířit.
C)+ D) S fotkami souhlasím, mohlo jich být více. A odkazy na sponzory mi nějak nevadí, reklama e dnes úplně všude, jinak to asi nejde.
A pro filipa: To že do hor jezdí pupkatí podnikatelé s nosičema je také realita se kterou se musíme smířit, peníze si na to vydělali a jak je kdo utratí je jeho věc, někdo je může dát na charitu, někdo za kurvy, někdo jezdí do hor. Třeba si za 20 let na podobné diskusi budou stěžovat astronauti, že se jim prochází po Marsu.
Pokud vím, tak to na Kili ani bez nosičů nejde, je to bohužel drahá povinost a asi stejný nesmysl jako v Tatrách.
Jinak také přeji pěkné vánoce
Martinodpovědět 
   Výkon???14:14:39 16.12.2004
Jak o tom tak uvažuji, v kontextu volného času a prostředků na takové akce, tak musím jednoznačně pouze gratulovat. Nezáleží totiž na tom, kde vylezeš, ale jestli vůbec vyjedeš. Už to tady padlo... kdybych měl čas...peníze...pěkné počasí..... ale záleží na tom, jestli si ochoten podřídit svůj čas a peníze svým koníčkům. A věřte, že vím, po deseti letech podnikání, o čem mluvím. Jen málo lidí zvedne tu svou osezenou prdel a zorganizuje si nějakou expedici, či delší časově a finančně náročný výlet. Je totiž rozdíl vyjet do Labáku a nebo do Afriky.
alsoodpovědět 
   Re: mimoriadny športový výkon?14:20:48 16.12.2004
k 26.10.2004 registruje web www.7summits.com 127 úspešných horo- lezcov/chodcov.
soloodpovědět 
    Re: mimoriadny športový výkon?14:47:27 16.12.2004
a ty si myslíš, že 127 horo lezců/chodců je hodně??? a kolik z toho má everest bez kyslíku??? když už jsme u těch statistik
martinodpovědět 
     Re: mimoriadny športový výkon?15:26:27 16.12.2004
M. Caban je na Moravu prizeneny Slovak, cize ako Slovak bude druhy, za P. Hamorom, ktory ale absolvoval Everest s kyslikom pocas HZDS expedicie. Cize tiez nic moc. Z celej 7summits je asi najtahsi Puntiak Jaya (pokial Caban pojde tam a nie do Australie:-))), kvoli neuveritelne dlhemu nastupu cez drsnu dzunglu. Nechcem uz polemizovat o sportovych hodnotach vykonu na Evereste alebo na Kili, len pre horolezecky sport to nema absolutne ziaden vyznam a je to cele dalsi krok dozadu - tymto smerom sa bohuzial vyskove lezenie ubera posledne roky a Caban tomu len pridava. Cele je to zaujimave asi pre nelezecku verejnost, ktora to mozno oceni. Ale urobit severnu stenu Nilgiri by mna osobne oslovilo niekolko nasobne viac. Kto ju videl na vlastne oci, vie, o com hovorim. A hlavne je nezlezena. Na taketo projekty clovek dostane prachy ovela tahsie, ako na "7 summits", co je tema ovela atraktivnejsia - dokonca aj pre vyrobcov prezervativov:-))), ako sa dozviete na jeho stranke. Ocenovat to, ze nesedi doma na riti - to snad robi kazdy z nas, kto cita tento server - v ramci svojich moznosti. A tym padom mu ani nemame co zavidiet, ak si niekto mysli, ze piseme zo zavisti:-)))
Filipodpovědět 
     Re: mimoriadny športový výkon?15:40:13 16.12.2004
Ťažko povedať či je to veľa alebo málo. Rozhodne je to viac, než by som ja osobne očakával pri "mimoriadnom výkone". Netvrdím, že vyliezť na Everest (resp. na všetkých 7 kopcov) je brnkačka, ale ak toto je "mimoriadny celosvetovo uznávaný výkon" tak nám už nezostáva dostatok silných slov pre podniky typu Humarovho sóla na Dhaulághiri, alebo Babanovove výstupy v Himalájach a pod.
soloodpovědět 
      Re: mimoriadny športový výkon?15:46:27 16.12.2004
Presne tychto ludi som myslel aj ja. To, co robia oni, je skutocne moderne horolezectvo a ich vystupy mozno povazovat za mimoriadne sportove vykony.
Filipodpovědět 
       Re: mimoriadny športový výkon?16:21:32 16.12.2004
Tak s tím samozřejmě souhlasím, že solo prvovýstup je hodnotnější, viz třeba také Šmíd nebo solo výstupy Mesnera o tom se nikdo nepře a ani nemůže, otázkou je kolik lidí si něco takového vůbec může dovolit podniknout a ted nemluvím o penězích ale spíše o tom si na to troufnout. Jestli čekáte takové novinky, tak to taky můžeme čekat na 3 zprávy za rok...
Martinodpovědět 
        Re: mimoriadny športový výkon?17:07:49 16.12.2004
Messner je nenapodobitelny. Jeho vystupy zopakuju mozno samovrahovia. Tym nechcem znizit jeho vykony, prave naopak, to, co dokazal je neuveritelne a casom sa to potvrdzuje stale viac. Prave preto expedicie typu 7 summits nemusim. Pre sponzora Lifestyles by som to nazval 7 samic:-)))
Filipodpovědět 
         7 samic09:49:22 03.01.2005
to nie je zly napad.
na kazdom kontinente zbalit a prekotit jednu domorodu samicu. keby to bolo uplne bez kysliku, tak klobuk dole, je to vykon... dufam, ze sa toho niekto chyti a najde dost sponzorov.
tesim sa hlavne na fotky z antarktidy s tucniackami :)

a pf 2005

blxa
blxaodpovědět 

 je to frajer bouchač19:11:01 16.12.2004
Teda, ten Míra, to je drsňák!!! Já ho obdivuji. Jaké to muselo být- představte si ty laviny komárů na přístupovce. A to povolení od strážců parku, to byl ale vopruz.A ty strašlivé kuloáry liánových průchodů. A ty domorodky...teda, možná si musel nějakou koupit a ta má teď foťáček Olympus a lapa HP. A ten řídkej kyslík. A ten sníh taky docela zebe Teda, to mu nezávidím a teď si vemte, že se musí pomalu chystat na Kosciusko v Austrálii. Tam jsem byl a tam jsou obrovský hovada, vzdal jsem to 5km od vrcholu, protože jsem neměl repelent a slaňovací osmu.
Míla s lachtánkemodpovědět 
 Re: je to frajer bouchač08:17:18 17.12.2004
Ano Mílo! Všichni máme své limity, všichni máme své cíle, všichni víme o něčem, co je pro nás zdánlivě nemožné a přesahující naše lidské omezení. A přeci, a nebo právě proto se snažíme to dokázat.
Já jsem včera třeba dokázala vlézt do hypermárketu a i nalezla cestu ven! Sama!!!
Janička s kačenkouodpovědět 
  Re: je to frajer bouchač10:17:28 17.12.2004
Janičko, my nemáme limity vůbec žádné, to přece víš. A pokud můžu mluvit za sebe , nemám limity už ani v pohlavním životě. Janičko, já se tak spustil. Ale je to prima. Dokonce jsem pár dnů necvičil na prstech, ale držel se pořádných madlisek.Ale Janičko , my naše heroické výkony nekřičíme na celý svět a nefotíme se se směšnými vlaječkami plnými komerce...stejně si myslím,že nejhorší je ta JUNGLE.....jóóóó jungle, janičko , tam někdy vyrazíme , žijí tam podivuhodné bytosti
Míla s lachtánkemodpovědět 
   Re: je to frajer bouchač12:57:26 17.12.2004
Aha! Tak to jsou nějaké výrobní podniky! Na té vlaječce. To mi našlo do hlavy, proč se v Africe píše o Olympu.
Tak ty jsi se spustil! Spustil, nebo na měco vlez? To je jedno, hlavně že máš zase nějaké nové zážitky!
Pozdravuj v junglee!
Janička s kačenkouodpovědět 

 co to kecáte?20:06:19 16.12.2004
kdo si myslí že vylízt na Everest bez kyslíku neni supr sportovní výkon, tak tam buď vylez pozpátku a bos, nebo neví o čem mluví.
Kam jste prosim vás vylezli nejvejš, že to můžete soudit?
Honzaodpovědět 

 Chytráci21:04:20 16.12.2004
Opravdu mě pobavily reakce většiny zde přispívajících. Dobrá, reakce směřují i na poněkud nabubřelý text. Podotýkám, že, jak z podpisu patrno, jej nepsal Caban, o kterém se domnívám, že by pro zprávu právě na toto mediu použil střízlivější tón, avšak nedomnívám se, že to dává právo někoho zde soustavnou kritikou zesměšňovat a snižovat jeho výkony.

Především ale nechápu, proč se zde strhla podobná lavina. Jedná se o zprávu. Nic víc, nic míň. Osobně se těším, až si o výstupu přečtu víc. Navzdory tomu, že výše uvedený kopec je spíše známým choďákem, přesto mám pocit, že většina zdejších čtenářů jej neběhá ob měsíc jen tak tréninkově. Takže by to mohlo být čtení zajímavé a zábavné.

A ke sportovnosti a k výkonu. Netuším, kde a kdo z Vás, zde přispívajících byl nejvýš. Vylézt ovšem onu (uznávám, mírně zprofanovanou) „velikou sedmičku“ považuju za výkon opravdu pěkný. I když zrovna pro Lezec.cz si autor mohl možná některé superlativy odpustit, jsou to většinou opravdu „choďáky“. Přesto však snižovat její hodnotu je, domnívám se, poněkud unfér. Jestli se mnou nesouhlasíte, běžte to zkusit!
A zcela závěrem. Nedomnívám se, že se jedná o reklamní článek. Je to prostě zpráva. A je doplněna fotkou s logy sponzorů. A co? Každý z nás si občas chce splnit některé svoje sny. A že k jejich plnění použije sponzorských peněz? A že se to snaží sponzorům trochu vrátit? To mu vyčítáte? Nebo mu závidíte, že jste na ten nápad nepřišli trochu dřív a nejezdíte teď za sponzorský prášulky po světe Vy? A kdo Vám bránil?
Tomáš F.odpovědět 
 Re: Chytráci22:17:16 16.12.2004
Puvodne jsem se nechtel do teto diskuse zapojovat nicmene mi to neda
1/ vylezt na Everest jakoukoli cestou, jakymkoli stylem je velky fyzicky vykon, lze vsak kazdy vykon pokladat za alpinismus?
2/ usporadat v jednom roce sedm vyjezdu do sedmi casti sveta, organizacne slozite, je potreba hodne usili, ale je to alpinismus, nebo narocna vysokohorska turistika?
3/ je v poradku verejne nalhavat styl vystupu (Everest 2002), je v poradku verejne prohlasovat ze je nejlepsi ceskoslovensky horolezec historie (interwiuv 2004)

Takze asi tak, preji at se autorum clanku zadari a svym 7summits sesbiraji, bude to pro ne urcite obohacujici zazitek, nicmene pro cesko, pripadne ceskoslovenske lezeni to nic prevratneho neni a tomu co horolezci minulych generaci zanechaly ve svete se to neblizi ani zdaleka, takze aspon pro odborna periodika - lezec, montana, pripadne i dalsi lezecke media bych chtel pozadat o trochu vetsi strizlivost.
Radek
zobanodpovědět 
  Re: Chytráci08:12:37 17.12.2004
Pod to, co napsal Radek, bych se mohl připodepsat :-)
Já jen nevycházím z údivu nad reakcemi. Prostě sem někdo z Cabanova okolí dal zprávu (normální zprávu, i když poněkud nabubřele napsanou). Já si jí přečetl když se tady objevila, vzal ji jako zprávu a ke komentování mě nevyprovokovala. To až reakce :-)
U těch sedmi vrcholků (zejména, poleze-li nejvyšší vršek Austrálie a ne jako někteří jiní nejvyšší vršek Austrálie a Oceánie) to je opravdu hlavně o šlapání a pro české horolezectví opravdu nic přelomového. I když je možné, že úspěšná "sedma" pomůže protagonistovi i ve shánění peněz na méně populární zato však obtížnější projekty a třeba ještě něčím přelomovým překvapí.
Tomáš F.odpovědět 
   Re: Chytráci10:59:42 17.12.2004
Toto je trochu jine kafe - slepy Erik Weihenmayer (takovy Honza Riha) a jeho Seven summits :-)
http://www.sevensummitsexpedition.com/

U neho by ta nabubrelost byt mohla, i kdyz tam neni...
Ten kdo o tom neco vi...odpovědět 
    Re: Chytráci13:48:09 17.12.2004
Obdivuhodý výkon. Myslím toho slepého. I když, ještě dál, on je možná největší vkon bejt slepej nebo na vozejčku a nemít kontakty a dobré lidi a žít z invalidního důchodu doma (na lístek na vlak nemaje)...atd
Ale to už je úplně mimo. Teda! Možná není...
jan pusodpovědět 
   Re: Chytráci19:24:37 17.12.2004
Radek a Tomáš to napsali velmi přesně a vyváženě. K tomu se lze jen připojit.

K reklamě ve článcích na Lezci bych dodal asi toto:
Autoři píší na Lezce zadarmo, nedostávají žádné honoráře. Udělat dobrý článek je docela hodně práce, kterou autoři věnují lezecké komunitě. Určitě by si za ten čas mohli i ledasco vydělat.
Autoři tímto vlastně server Lezec tvoří a sponzorují a umožňují, že může fungovat i bez řvoucí reklamy na každém volném kousku obrazovky. Byl bych rád, kdyby to tak zůstalo i dál a kdyby to respektovali i přispěvatelé a nekazili lezce reklamou v článcích, kde podle mne nemá co dělat.
Reklama je v pořádku v bannerech a maximálně ve zvlášť označených článcích.
Neudělejme z Lezce neco podobného plytkému bulváru typu HD. Nejsem proti reklamě jako takové. Bez ní to nejde, ale nemělo by jí být příliš a měla by být tam, kde má své místo a to články nejsou.
Petr Jandíkodpovědět 
    Re: Chytráci12:01:10 20.12.2004
No částečně máš Petře Pravdu.....jsou jistě články u kterých být reklama nemusí, protože čtenáře lezce stejně neosloví jako necílená. Pak jsou zde čánky o závodech, expedicích atd. kde je uvádění sponzorů téměř nezbytné. Pokud od někoho dostanu peníze na pořádání závodů či na expedici očekává za to minimálně to, že se jeho jméno objeví ve článcích atd. a to zejména v odborném tisku, webech atd. pokud se jedná o sponzory z řad výrobců vybavení pro outdoor či prodejců. Je asi zbytečné na lezci reklamovat kondomy či foťáky olympus, ale většina akcí je podporována právě z řad outdoor a climbing mecenášů, pro něž je reklama na nejnavštěvovanějším serveru o lezení žádoucí. Občas to bývá podmínkou sponzorské smlouvy občas dobrým mravem ať je sponzor ČHS...či nějaký výrobce horomateriálu. Pokud někoho nějaké logo či řádek s mecenáši obtěžuje stačí to zkusit nevnímat. Ale z mého pohledu pokud by tomu tak nebylo...nebude v dalších letech o čem psát, protože pořádat závody alespoň s nějakou minimální úrovní, expedice, významné lezecké podniky atd. bez sponzorských peněz za své defacto nelze. Stačí se podívat na reporty našich nejlepších lezců. Myslíte že, by mohli studenti či mladí lidé trávit převážnou část roku ve světových lezeckých oblastech a zvyšovat výkonost bez alespoň minimální podpory sponzorů? Osobně beru loga atd. jako nutnou daň za to, že ti dobří mohou lézt zatímco já průměrák chodím do rachoty....a pokud by byl business kolem lezení více rozjetej objevil by se Tomáš Mrázek třeba v top 10. českých sportovců, či by jste se mohli mrkat na přímej přenos ze závodů na ČT ve sportovním odpoledni. Nevím o co je více divácky atraktivní třeba střelba než lezení? A jistě je větší základna lezců než střelců - a to je patrné i z úspěšných projektů umělých stěn, které rostou jako houby po dešti atd.....Štěstí přeje dobrým sportovcům, ale navíc i schopným, kteří dokáží sehnat peníze, organizovat a mít plnění svých snů jako výnosné zaměstnání - i když se nám to nemusí líbit. Takže sportu zdar a sponzorovanému zvláště ....tímto díky sponzorům, kteří naše akce v minulosti podpořili a v budoucnu zase podpoří.....na ziscích se jim to jistě vrátí.
Radim Bzuraodpovědět 
     Re: Chytráci20:58:21 21.12.2004
No víš, Radime, tenhle nabubřelý způsob refencí a reklamy volívá obvykle te, kdo chce ve veřejnosti, a tím i spozorech, vzbudit dojem většího výkonu, než byl ve skutečnosti vykonán. Aby bylo jasno, nepodezírám z toho Mirka Cabana, protože on tenhle článek nepsal.
Myslím to obecně. Porovnej si množství reklamy a sponzorských log u článku o výstupu Radka Jaroše na Šišu, nebo z jiného soudku u článků o Mrázovi. Potřebují oni snad méně peněz? Určitě ne. Nemají snad sponzory? Mají.
Spíše za ně mluví více činy a nepotřebují to na Lezci dohánět velkými logy a slovy.
Znovu chci podoknout, že mi jde jen o reklamu ve článcích na Lezci. V Blesku, Staré frontě předevčírem či jiných obecných novinách bych to snesl. Tohle je odborný server a tady tenhle styl nemá co dělat.
Petr Jandíkodpovědět 
      Re: Chytráci12:02:23 27.12.2004
Lezec je nekomerční server pouze do jisté míry. Jsou zde bannery, jsou zde články o komerčních akcích či o komerčních podnicích ( Boulder BAr, výstavy, atd.. atd... ). Každý závdo je dnes věcí i částečně komerční. Že se v některých článcích objevuje reklama v´íce než v jiných je dáno tím, jak hodně chce autor celou věc nafouknout, zviditelnit, zveličit...jak je vázán sponzorkými smlouvami atd...... . Osobně mě to nijak neomezuje. Jde taky o to s jakým prvotním cílem sem někdo píše. Zda s dílem podělit se o zvé zážitky či výkony, zda se přoitom zviditelnit, zda se pouze zviditelnit atd. atd.. atd.. Míra reklamy je zde na moje gusto únosná. Názývat něco kam může psát naprosto každý a naprosto cokoliv mi přijde naprosto zcestné. O odbornosti nemůže být bez záruk, uvedení zdrojů, holých faktů bez osobních invencí atd. ani řeč. Lezec je normální informační médium, kde si každý muže najít ze svého soudku, ale o nějaké objektivitě a odbornosti to není rozhodně ( rozhodně do doby než zasahuje radakce do textů, faktů atd,.. )
Radim Bzuraodpovědět 
       Re: Chytráci12:03:31 27.12.2004
Snad ti překlepy Petře přelousáš......
Radim Bzuraodpovědět 
        Re: Chytráci12:17:36 27.12.2004
Jasňe, Raďyme. :-)
Petr Jandíkodpovědět 
    Re: odpověd12:10:59 20.12.2004
Radku a´ Zobane
přestaň si už ventilovat svoje názory na M.Cabana touto cestou
/máš špatný zdroj informací/a zkus to pěkně z očí do očí, domluvím Ti schůzku až se vrátí z Antarktidy
Manželka Dana
Manželka Danaodpovědět 
     Re: odpověd14:01:25 20.12.2004
Dekuji ze se ozval nekdo z blizkeho okoli, ale nicmene jsem mu to do oci rekl osobne na Sportlifu 2002, bezprostredne po jeho slide show. Bohuzel jsme byli primo nad nim a slysel jsem tak vse co rekl.
Nesnizuji fyzicky vykon ktery podal, co je mi ale nemile, kdyz se od zcela neznameho cloveka z druheho konce sveta dozvidam o novem ceskem "Cabanstyle" tak to se mne dotyka... Alpinismus je skutecne neco jineho.
Radek Jaros ma za sebou take nekolik skutecne prezentacnich a komercnich expedic, ale staly se mu prostredkem aby se mohl posunout ke skutecne alpskemu stylu a vystupum, ktere jsou od slapacich normalek kousek dost jinde.
U Mirka Cabana o takovem vyvoji vzhleme k rade jeho , nebo mu do ust vlozenym vyrokum, pochybuji.
Radek
zobanodpovědět 
     Re: odpověd12:24:52 22.12.2004
Prosím tě, podívej se pravdě do očí, vím , je to těžký, ale takováhle slátanina o šaškárně Tvého muže sem nepatří.
Myšákodpovědět 
      Re: odpověd12:41:00 22.12.2004
Vazeny Mysaku,
a Vy jste presvedcen ze slova Vami pouzita, jmenovite slatanina a saskarna, sem patri? A ze nejak povznesou lezeckou verejnost a prispeji k vseobecne urovni teto stranky?
Budte tak laskav a udrzujte formu sveho projevu v civilizovanych mezich. Nejste-li schopen vyjadrit svuj nesouhlas s publikovanym jinou formou nez vulgarismy a urazkami, radeji mlcte.
Jirka
jirkaodpovědět 
       Re: odpověd09:55:32 23.12.2004
Ahojky, slova slátanina a šaškárna opravdu, ale opravdu nepovažuji za vulgarismy. Ale neboj, tenhle článek již brzy zmizí, jen by bylo prima, kdyby si Mirek ty komentáře přečetl , možná by pak mírně přehodnotil svůj styl výstupů a jejich prezentace a třeba ani nemá takovou hroší kůži jak mnozí zde poznamenali. Uvidíme. S pozdravem Myšák
Myšákodpovědět 
        Re: odpověd10:54:30 23.12.2004
Dobry den,
Nejedna se ani tak o slova ale kontext. V neadresnych komentarich lze pouzit takrka cokoli - jestlize nekdo zahaji diskusi tim ze vsechny Cabanovy vystupy povazuje za kokotinu, nevymyka se to beznym tradicim posuzovani pocinani nekoho kdo neni pritomen. Kdybyste v soukrome konverzaci rekl panu Cabanovi ze povazujete jeho vystupy za saskarnu a jejich popisy za slataninu, take by proti tomu nebylo mozno vznest namitky. Co mi vadi je to ze ve verejne diskusi timto zpusobem oslovujete Cabanovu zenu a napadate skrze ni akce jejiho manzela pote co se ohradila proti neobjektivnimu hodnoceni jeho pocinani a pouzivani zkreslenych informaci. V tomto kontextu lezi Vami pouzite terminy za hranici dobreho vkusu. Chcete-li ovlivnit pana Cabana, mozna byste mel napsat primo jemu.

Pro vysvetleni - neznam osobne ani pana Cabana, ani jeho zenu, k jeho zpusobu prezentace a ziskavani prostredku mam take sve vyhrady, ale to s tim o cem mluvim nema co delat.

Budte dlouho zdrav.
Jirka
jirkaodpovědět 
         Re: odpověd12:27:50 23.12.2004
OK, omluvám se tímto paní Cabanové za své výroky, jsou to subjektivní pohledy dvou lidí, o objektivním pohledu si lze tak nějak udělat obrázek ze zbylých komentářů. Nicméně pochybuji, že by nějaký pošuk / drobný vulgarismus jistě odpustíš/ dával takovéhle věci na net bez vědomí páně M.C.A to je prostě fakt hrůza, ale o tom už je psáno. Měj se pěkně, hezké Vánoce a ať ti to leze. S pozdravem Myšák
Myšákodpovědět 
  Re: Chytráci12:26:57 17.12.2004
připodepisuji se také (pod Radka).není co dodat
Ládaodpovědět 

 pro p. Cabana20:33:38 19.12.2004
Nevim, proc se tu vetsina lidi, co pisi komentare, panu Cabanovi vysmiva ...! Vzdyt pan Caban byl jako prvni Cech na Mont Everestu!!! Zadnej Polda Sulovsky ... ale Miroslav Caban. Je to proste takovej Superstar. Zajimalo by mne, co by mohl dodat ke vsem komentarum sam pan Caban ... tezko je ale muze vyvratit ... v cechah je par horolezcu, opravdovych horolezcu, u kterych je problem jenom sehnat penize na poradno akci ... kopce co dela (7 summits, ...) je jen otazkou sponzorskych penez, nikoli lezeni.
odpovědět 
 Re: pro p. Cabana20:49:41 19.12.2004
1) Cabanovi se tu nikdo nevysmívá, pouze se tu uvádí na pravou míru nabubřelý styl tohoto příspěvku.
2) Na Everestu a bez kyslíku byli již v roce 1998 Radek Jaroš a Vláďa Nosek. Viz http://www.horosvaz.cz/skaly/view.phtml?id=168:
Mount Everest (8848 m), jaro, CZ, severní žebro a SV hřeben, vedoucí Zdeněk Hrubý, počet účastníků 8, na vrcholu dne 19. 5. Radek Jaroš a Vladimír Nosek (oba bez kyslíkových přístrojů).
Mirek Caban byl sice ve dvoučlenné expedici a na vrchol došel sám, ale použil natahané fixy jných expedic, což už pak nelze nazvat alpským stylem, protože jedu-li po fixu, není už rozdíl, jestli ho natáhl člen mé expedice, nebo jiné.
Petr Jandíkodpovědět 
  Re: pro p. Cabana08:54:01 20.12.2004
Kdyby pouze fixy!!!
Co stan ve kterem si zaplatil nocleh a jidlo ktere tak snedl, nehovovorim o dalsich vecech, ktere jsou o nem na kopci znamy. Je smutne, kdyz nekdo prijede do BC pod Everestem (jaro 2004) a na odpoved ze je z cech dostane dotaz, jestli to poleze jako Caban, nebo normalne. To je myslim daleko horsi, nez cokoli jineho a o leccems co se u nas radeji neventiluje to svedci.
Radek
zobanodpovědět 

 jenom bych...09:39:01 20.12.2004
Je to fajn, jet se podívat někam do hor. Ale já bych vzal taky mamču a děcka. Ale mamča to možná fotila. Taky někdy nemáte na co postavit foťák se samospouští?
Jan pusodpovědět 

 já mu teda nefandim :)10:59:37 20.12.2004
Hele, lézt po kopcích pro radost ze samotného výstupu, přírody kolem a třeba poznávání sám sebe, to je vono.
Myslim, že pan Kuchař kdysi řek, že člověk by si měl do výstupu nastoupit i kdyby na 100% věděl, že se o tom výstupu nedozví nikdy nikdo jinej, kromě jeho spolulezce. Myslím si ale, že u pana Cabana to takhle fakt není... Tuhle jsem dostal jeho knížku, tak jsem si jí přečet, abych mu nekřivdil, ale co tam píše mě v mim názoru na něj ještě víc utvrdilo. 
Je mi jasný, že když chce člověk takhle žít, potřebuje na to love a ty dostane jen tehdy, když je jeho ksicht známej, ale mě se tohle fakt nelíbí...
med-vedodpovědět 
 Nechápu vás17:43:49 21.12.2004
nejdřív se pokusim o objektivní zhodnocení: Pan Caban udělal jistě obdivuhodný sportovní výkon, potřebue na to prachy a tak má spoustu reklamy, je kritizován za to, že "nenese přínos lezecké veřejnosti", že je "komerčák" a že není srovnatelný se špičkovými alpinisty.
A teď něco ode mě: Prachy potřebuje každý. Když lezu cokoliv tak na přínos opravdu nehledím a myslím, že nikdo z nás. A kritizovat někoho za to jaký si vybral styl výstupu je zbytečné neboť ho dělal jen pro sebe a ne pro nějakou lezeckou veřejnost. V tomto ohledu se pana Cabana zastávám.
Michalodpovědět 
  Re: Nechápu vás17:28:02 23.12.2004
Je to spis blbost tech sponzoru, ze davaji penize na takoveto podniky... ale jsou to jejich penize a tudiz i jejich rybiz.
steepodpovědět 

 Další téma11:36:47 23.12.2004
No, mádžo tu netrumfne, ale "Kausa Caban" se začíná slušně rozjíždět! Já osobně mám k megagigaslidevideofono...show o lezení vztah spíše záporný a jako mladší jsem to komentoval podobně jako Myšák. Ale léta jdou, cholesterol se ukládá a má játra i mozek nabývají strukrury mých milovaných žulovách skal. No dobrá, dobrá-koneckonců, mne to nijak neomezuje. TV doma nemám a tím pádem se mi také nedotýká.
Mirek (to "pan Caban" se mi nějak nezdá, leda že by si to sám přál) svá vyjádření přehnal víc, neži je běžný koeficient lhavosti a egocentrizmu (věční to průvodci horolezce) a tak je to tady. Ale o co vlastně jde? Začal s tím asi Messner, který své nepochybně famózní výkony uměl i famózně podat a prodat. Dneska je to už rozjetý. Někdo to přibarví víc, jiný míň, někdo to prodá líp, jiný hůř.
Když chtěj na drahý kopce a ověšej se kvůli tomu nálepkama jak vánoční stromek? No, je to jejich cesta. Vlídně jim kynu ručkou stařeckým třasem stiženou... :o)))

jan pušodpovědět 

 Závist14:10:46 23.12.2004
Neschopný vykouřenci a alkáči tady něco žvatlaj o sportu! Vyhopkejte Everest a pak něco slintejte, lůzo závistivá.7s je normální splnění snu jednoho chlápka a je to naprosto v pohodě.
Avalokítešvaraodpovědět 
 Re: Závist15:24:35 23.12.2004
Jo, to je slovo do pranice...asi teda půjdu dát pár krabiček startek a kartonek plzní
Myšákodpovědět 
  Re: Závist22:00:12 23.12.2004
To umí každej.
Michalodpovědět 
   Re: Závist23:45:55 23.12.2004
a neni to uplne jedno,kdyz se mi chce nekam lizt tak tam vylezu,kdyz se s tim chci pochlubit, tak se s tim pochlubim, kdyz na to mám peníze abych někam jel, tak tam jedu a co je komu do toho, co kam napíšu, číst to přeci nemusí. No a když peníze nemám, tak tam většinou jedu taky a taky tam vylezu (pakliže těch peněz ale nemám hodně málo:))...prostě se tu bavíme úplně o ničem. Když tam Mirek Caban vylez a chtěl se s tim pochlubit, tak dobrá, mně to nevadí a komu to vadí, tak nevim, proč leze na lezce, protože se tu chluběj úplně všichni ve všech článcích...i já.
Zdar a sílu du si dát nějaký to cukroví, jsou přeci Vánoce, třeba mi ježíšek přinese nějakej cepín nebo kus peněz abych mohnul zase někam vylízt...a když ne tak si to koupim sám a tak všelijak vůbec, hlavně když neprší a neni v zimě teplo, to je totiž vopruz přeci
honzaodpovědět 
   Re: Závist00:33:05 24.12.2004
a neni to uplne jedno,kdyz se mi chce nekam lizt tak tam vylezu,kdyz se s tim chci pochlubit, tak se s tim pochlubim, kdyz na to mám peníze abych někam jel, tak tam jedu a co je komu do toho, co kam napíšu, číst to přeci nemusí. No a když peníze nemám, tak tam většinou jedu taky a taky tam vylezu (pakliže těch peněz ale nemám hodně málo:))...prostě se tu bavíme úplně o ničem. Když tam Mirek Caban vylez a chtěl se s tim pochlubit, tak dobrá, mně to nevadí a komu to vadí, tak nevim, proč leze na lezce, protože se tu chluběj úplně všichni ve všech článcích...i já.
Zdar a sílu du si dát nějaký to cukroví, jsou přeci Vánoce, třeba mi ježíšek přinese nějakej cepín nebo kus peněz abych mohnul zase někam vylízt...a když ne tak si to koupim sám a tak všelijak vůbec, hlavně když neprší a neni v zimě teplo, to je totiž vopruz přeci
honzaodpovědět 
    Re: Závist08:50:06 24.12.2004
lezec.cz je nekomercni a proto by se na nem nemeli objevovat takoveto fotky. Kdyz chce Mirek Caban delat reklamu sponzorum tak ale nekde jinde .... i spatna reklama je reklama a tu on dela! Sportovni vykon??? Everest jak vylezl on, je dosti nesportovni a kvuli tomu jsme jako cesi od nekterych sousedicich narodu odsuzovani vsichni. Kili v Africe, Kosciuszko v Australii, Mt. Vinson na Antarktide... tam taky mejde zrovna o "celosvetove uznavany a mimoradny sportovni vykon" jak sam M.C. tvrdi. Mimo jine, priznejme si, ze Elbrus neni o lezeni ale spise o chuzi. Takte kde je ten duch lezeni??? Proc se o 7summits tak mluvi, kdyz vlastne ani nejde o lezeni?!?! Jde jenom o ego a penize pro Mirka Cabana. A verte ze penez v tom lita dost.... Neverim, ze je to jeho sen, ktery si plni, protoze se jednoho rana vzbudil a rekl si: "tohle ja chci". Ale spise: cely svet o mne bude slyset, na uctu budou pribyvat penize rychlym tempem.... jo to se budu mit. Kdyby lezl opravdu pro radost, nezalezelo by mu tolik na vrcholu, ale spise na ceste a STYLU jakym by lezl...
Petr Janacekodpovědět 
     Re: Závist14:43:54 24.12.2004
Asi se budu muset opakovat.
1.Co se sportovního výkonu týká: ten člověk se musel několik hodin pohybovat v nadmořské výšce nad 7000 metrů, natažené fixy tě nahoru nevytáhnou a ani to, že nemusíš nést tolik materiálu co ostatní. Vy totiž všichni porovnáváte jeho výkon s ostatními a to nemůže vést k objektivnímu soudu.
2.Všichni Češi kradou, pijou pivo a lezou na osmitisícovky potupně jednoduše. Takže si to onich každej cizinec nutně musí myslet.
3.Jak známo je "lezení" na vysoké kopce dost o něčem jiném než skalkařina či mixy a podobně. Je to prostě jiná disciplína. A popravdě je tam toho pravého lezení aspoň co se normálek týče méně.
Michalodpovědět 
      Re: Závist19:51:33 27.12.2004
K bodu 2 jedna rada, CHCIPNI DEBILE!
Frantaodpovědět 
   Re: Závist14:18:54 24.12.2004
tak to prrrr!!! Každý rozhodně ne!
Myšákodpovědět 

 Caban a moje chlupy01:59:46 28.12.2004
Nevím čím to, ale kdykoliv potkám na netu p.Cabana, ježí se mi chlupy stejně, jako při shlédnutí billboardu s upřímným Grossem. Chlupy se mi, potvory, naježily, i když jsem ho potkala v Himaláji. Nedovedu si to vysvětlit. Budu se muset oholit. Člověk prý má začít hledat chyby nejdřív u sebe.
Nohaodpovědět 

 Maličkost07:51:56 28.12.2004
K tomu aby si člověk udělal vo někom úsudek stačí maličkost. Nikdy sem Cabana nijak neobdivoval ani nezatracoval a když na mně vodněkud z médií vykouknul tak sem si řek: "Jo, je dobrej, dokáže si sehnat peníze a dokáže si udělat čas, ať si leze na co chce, je to jeho věc." To samý si řeknu vo Jarošovi taky.
Trošku mi ale neseděl styl těch jeho prezentací. Přesně to co se objevilo tady a všude jinde kde je jméno Caban. A postupně sem kněmu začal chytat averzi.
Pracuju v jednom outdoorovym kvelbu a jednoho dne přišel do krámu panáček kterej vypadal jako Mirek Caban. Tak sem ho vobsluhoval, dali sme se do řeči a já sem si řikal: "Ten Caban je docela v pohodě, vidíš vidíš jak to z těch novin zkresluje. Von je vlastně docela malej, ani nevypadá nijak namakaně a dá se s nim normálně mluvit, sem příjemně překvapenej!" No, a pak vodcházel a podal mi navštívenku se slovy: "Ať taky víte s kym ste mluvil!" A na navštívence stálo: Miroslav Caban, Mount Everest.
Takže teď když slyšim Caban, tak si hned řeknu: "Jo, ten frajírek....."
Kodlodpovědět 
 Re: Maličkost14:45:03 30.12.2004
No, alespoň, že před tím Huďákem nestojí a nerozdává navštívenky jak hajhuláci na Staromáku. Ale třeba začne...před expedicí do Austrálie:-)
Myšákodpovědět 

 Fotky10:34:26 30.12.2004
Přibyla řada dalších a pěkných fotek, což je dobře....a třeba to i zmírní některé vášně ( jsou bez reklam )
Radimodpovědět 
 Re: Fotky13:02:47 30.12.2004
jo ten boldr na ty paty fotce vypada dost vodvazne.
lacoodpovědět 
  Re: Fotky13:47:53 30.12.2004
Ten už je dávno vylezenej. Jmenuje se Hic sunt leones 6b+ Fb.
Papoušodpovědět 
  Re: Fotky21:25:18 02.01.2005
Tam maj prvovýstup ty lvové! A ty bijou vo mříže a navíc je jim hic, jak podotkl již Papouš. Aby nebyl! V Africe! Ale ta skála na tý devátý! To je matroš!!!!!!!!!!!

P.S. Za pár let bude na každým tom hicový lvu nastříkaná reklama na granule pro kočky... :o)))
jan pušodpovědět 
   Re: Fotky22:22:20 03.01.2005
Ty poveseny hajzlaky koukolem dosvedcuji ze jde o podvrch. Jedna se o cestu od Srbskeho Pupku do blizkeho Svateho Jana pod skalou a to chvili po jarni povodni.
lacoodpovědět 
 Re: Fotky20:06:52 30.12.2004
Tak s těma fotkama už to je o něčem jiném. Fotky se mi líbí a takhle už je poměr něčeho zajímavého pro čtenáře a úlitby sponzorům poněkud vyváženější.
Petr Jandíkodpovědět 
  supervykon20:10:38 31.12.2004
Hledam sponzora. Chci vylezt na |Milesovku severni stenou. Bez kysliku a alpskym stylem, zimni vystup. Mam se obratit na CHS nebo spis na KCT?
wydloshodpovědět 

 dotaz08:22:50 09.01.2005
Jenom takovej menší dotaz od nevědoucího nelezce: těch 7 summits se musí vylézt v určitém časovém limitu, nebo klidně třeba během dvaceti let?
Pavelodpovědět 
 Re: dotaz10:41:32 09.01.2005
Obvykle na case nezalezi. To je asi tak na projektu pana Cabana to nejzajimavejsi, ze se to snazi stihnout behem jednoho roku. (Nahoru, fotka pro sponzory, dolu, sehnat dalsi sponzory, nahoru, ... Verim tomu, ze sehnat prachy na sedm vyprav v jednom roce je narocne, proto se asi prezentuje tak, jak se prezentuje.)
J.odpovědět 

 7summits15:52:18 04.02.2005
Ahoj všichni! Snad ani nechci řešit hodnotu výstupů pana Cabana, ale celkovou atmosféru a jakousi etickou úroveň komunikace, která tady vznikla... Již jednou jsem na lezce.cz psal nějaký dotaz a teď - po delší odmlce - musím zkonstatovat, že to co čtu, spolu s mými osobními zkušenostmi, ve mně utváří velice silný dojem, a sice: "...na lezci.cz je zřejmě nejvyšší koncentrace zamindrákovanejch lidí ve střední Evropě ..." Moje osobní lidská zkušenost a prosté dívání se kolem sebe mi napovídají, že člověk, který něco dokázal (a to v naprosto obecné rovině) a má tušení o realitě posuzovaného, se nikdy neprojevuje rejpavě, arogantně, nemá důvod chytračit  a poukazovat na sebe a schazovat výkon ostatních. Takový člověk má maximální orientaci v dané problematice, nové inforamce v klidu vstřebává, učí se z chyb jiných, pozoruje, dělá si závěry sám pro sebe a svých zkušeností a umu maximálně použije dobrou a taktní radou ve správný čas.... To co tady čtu je normální lynč...ale za co? Že výkon pana Cabana není takový extremismus, za jaký se prodává? No a co? Kdo Vás nutí s tím souhlasit? Že existují těžší cesty? Máte pravdu... Že se o něm píše? Máte pravdu... Že nějakej novinář přesně nereprodukoval skutečnost, protože sám o tom nic neví? Smůla... Takže vlastně co? Já to vidím tak, že si dal nějaký cíl - finančně náročný - a dokázal to se vším všudy.... Ono by to asi nešlo bez sponzorů, nešlo by to bez vůle, nešlo by to bez toho plakátu se sponzorama... A takový demagogie, že na to doplácíme "MY," protože kupujeme zboží od sponzorů, které sponzorují takovéhle akce, tak to je snad už opravdu moc...to seš (pisateli)buď mladej nepřemýšlící chlapík, kterej plknul něco, co letělo kolem a  snad se z toho dostaneš, anebo seš zbytek nějakýho komoušskýho agitačního hnutí...to sis popletl ovšem století kamaráde :-)))))
Takže pane Cabane, horalové, a vůbec všichni nadšenci, jež umíte proměňovat své sny ve skutečnost, byť i jen každodeního života, budiž Vám všechny reakce takovéhoto typu jen povzbuzením a zárukou, že podáváte minimálně tak dobré výkony, které Vašemu okolí rozhodně stojí za povšimnutí a míra agrese a urážek je jen přímou úměrou závisti a vlastní neschopnosti...i takoví jsou lidé (i ti z hor - a že mi to trvalo, než jsem to zkousnul) ...

Marek Schebesta 
maraodpovědět 
 Re: 7summits12:06:10 07.04.2005
Milý pane Miro a paní Cabanová,dostáváme se až nyní na tuto www stránku.Je vůbec možné,že nenávist českého človíčka nezná hranic?A o to víc je smutné a v častých urážlivých výrazech na Vaši osobu,že jsou to ponejvíce lidé,kteří jsou horolozeci,jsou to snad lidé,kteří byli a jsou spokojeni se svým sportovním výkonem a nebo to jsou lidé,kteří dokáží jen ponížit,nezlobte se,ale nám to připadá jako veřejný linč.Je nám moc smutno kam až došla závist malého českého človíčka,ale dle reakcí zejména Slováků.Rádi jezdíme do slovenských hor,máme velice blízký vztah k Vys. Tatrám,nejsme špičkoví sportovci,ale s nějakou to skobou a lanem jsme při cestách pana Puškáše a později p. Kroutila poznali krásy těcto hor.A proto se stydím za všechny ty nehorázné urážky a zesměšňování.Vážíme si Vás,jste dobrý člověk,přejeme Vám úspěšné dokončení Vašeho programu v Australii a v N. Zelandu.Nenechte se znechutit těmi,kteří Vás dokáží jen urážet!Ať se Vám daří a přes všechny "duchaplné interpelace"mnoho úspěchů ve sportovním i osobním životě Vám přejí M+L+R Brno,jistě víte kdo se Vám ozval.
M+L+R Brnoodpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179389)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
December Pain 9 Beycik
Triska 8- Beycik
Vodka Punch 8+ Beycik
Wild 7a+ Orsomarso
Duble Expresso 9- Beycik
Nově komentované:
Zollamt 6A+ Bor
Hammer King 7c Brseč
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 361 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 315 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 284 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 285 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 256 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.