LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Do volnýho (kamení) se nezakládá.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140281 cest
Nové přelezy:
Loose Cano 7b
Ajo En Vag 7C
Hammer Kin 7c
Mucho Tron 7b+
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+

Stěny
Big Wall - Praha 9 - Vysočany
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5
Rock 'n' Wall - Plzeň

Prodejny
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Zakleté čtyřky

Není čtyřka jako čtyřka

Čekáte, že se dozvíte o nějakém novém šíleném přelezu? Věřte, že se nedočkáte. Je to spíš o krásné oblasti, lezení a nás co jsme si naběhli.

Myslím, že bylo dost článků o šílených přelezech... co teď začít něco o lezení pro radost.
Začalo to docela nevinně. Krásná lezenice na Ráblu, kde jsme se s Ostravákama do sytosti vyřádili. V pátek i v sobotu bylo nádherně. V neděli se nám však počasí ukázalo nevlídnou tvář v podobě deště.
Guňa navrhl, že bychom se mohli podívat přes údolí na pěkné skalky.
Vyrazili jsme do Dobřečova, což je z Rabštejnu přes údolí zhruba 5km.
Nechali jsme auto v Dobřečově u kostelíku, který je nejvýše položenou budovou vesnice, a v příjemném deštíku jsme jen tak nalehko vyrazili asfaltkou mezi ohradníky. Asi po 300 metrech jsme přeskočili ohradník a  přeběhli do blízkého lesíku, kde se před námi po pár desítkách  metrů objevila pěkná stěnka z amfibolické břidlice. Cest tam není mnoho, ne víc než třicet, takže to není lezecky příliš vyhledávaná oblast. Přestože se nám skalky velmi líbily, obroušené prsty z předchozího lezení nemělo cenu dráždit. Tak jsme oblast alespoň obhlédli a předsevzali si, že se sem zkusíme podívat někdy jindy.


foto by Slunko


O týden později:
Dobřečovské skalky mne na tolik oslovily, že jsem dal do kupy sebranku lezců a jednoho nelezce, a společně jsme vyrazili směr Dobřečov. Dojeli jsme odpoledne, ale přesto ještě bylo dost času příjemně si zalézt. Začali jsme z kraje skály s tím, že když těch cest není tolik, tak to vezmeme postupně. První byla hranka. Pěkný materiál mi sedl, i když v jednom místě jsem tam musel lehce zabrat. Pak se u našich skal znenadání objevil místní lezec s kolem. Pro jistotu jsme ho vyzpovídali, jaké cesty tam jsou a jak jsou těžké, protože jsme se nikde nedopátrali nějakého průvodce ani zmínky o této skalce. Rozmáchlým gestem ruky nám vysvětlil, že odtud potud jsou čtyřky, od převisu doleva jsou nějaké těžší 8 a 9 a pak zase pěkné čtyřky. Pak se přesunul na kraj, kde si asi hodinku bouldroval, a poté zmizel jak dědeček hříbeček. Po náležitém výkladu místního znalce poměrů a s vědomím, že jsou to čtyřky,  jsme se s podstatně větším nadšením jali pokusovat další cestu. Rhuin do ní naběhl s pocitem převahy, ale nástup a gravitace měly lepší argumenty. Už jen nástup se nám zdál poněkud podezřelý. Malá oblinka a malý znamenitě vypečený krystal. Po několika pokusech dala, byla to znamenitá čtyřka se sedmičkovým nástupem a třemi zajímavými kroky byla moc pěkná.


foto by Slunko


Potom jsme si užili  pěkné čtyřky, končící zajímavou strukturou z krystalů.
U slaňáků nás vítal úsměv Radky, našeho lezce nelezce (tj. maskota), která  nás rozptylovala podprsenkou a tangama, neb se opalovala nahoře na skále v rouše Evině.
Po příjemném večeru s pečeným kapříkem a hvězdné noci s náběhem na deštík jsme se probudili do oroseného rána. Rovnou ze spacáku jsem nalezl do další avizované čtyřky za asistence Ruina a přihlížení Aldy. Po nástupu, který  byl technicky elegantní, se vše rapidně změnilo. Zbyla jen škrabka na pravičku, dobré nohy. Na levou při rozpětí dvoumetrového kondora malá jednoprstová dírka o metr dvacet výše. Přes ni jsem se  profixoval do další úrovně této cesty, která byla o poznání lehčí. Překvapilo mě, s jakou lehkostí jsem to přelezl, a tak jsem zvesela pozval kluky, aby se tady také realizovali. Když jsem pak viděl marné pokusy Aldy a Rhuina, kteří si na ní vylámali zuby, byl jsem z toho, co jsem to vlastně přelezl, hodně zděšený. Pro jistotu jsme se posilnili vydatnou snídaní a naběhli do další čtyřky. Byla technicky zajímavá, jen jeden přesah téměř v závěru ne a ne překlapnout. Došel další místní bouchač a koukal na nás, jak že to lezeme. Potom nám vysvětlil, že ta cesta se leze do zetka a ta těžká místa se oblézají. A na přímo to může být tak za 8.
Suma sumárum nám ta malá oblá hranka dala všem pěkně pokouřit. S odřenými a opuchlými prsty jsme nechali zavěšený pytel, pro který si určitě přijedeme


foto by Slunko



foto by Slunko

Slunko, Rhuin   [úpravy] 00:50 30.01.2006Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 není čtyřka jako čtyřka...01:01:34 30.01.2006
Není čtyřka jako čtyřka, vezměme si třeba tu pěknou  čtyřku z dusíku ...
stipodpovědět 

 Broumovky01:17:49 30.01.2006
Nebo treba slavne Cepelkovi "trojky" a "ctyrky" v Broumovskych stenach....
Honzaodpovědět 
 Re: Broumovky01:34:44 30.01.2006
Jo, ale to vis do ceho jdes....tady me to dost prekvapilo :-).
Jak rika muj kamarad..."ty lehky cesty nemuzu lozit, ja se vnich nadru vic nez v devitce"
Clovek tam z lenosti hleda to nejvetsi a pak kdyz se nahodou vyskytne misto bez madel, tak trpi :-)....kdyz normalne busi 8 a vejs :-)
Rhuinodpovědět 

 Dobrecov08:02:44 30.01.2006
No jo, Dobrecov a Rabstejn jsou best.
Kacaodpovědět 
 Re: Dobrecov20:46:41 31.01.2006
Ale Kačul. Náhodou to tam je pěkné-vzpomínáš? Nevíš, proč se nikdo z nich nepodíval na skálu, kde je napsaná obtížnost? :-))))
Himbajzodpovědět 
  Re: Dobrecov22:54:20 31.01.2006
Asi jsi se spatne kouknul...jsou tam napsane IV a nejaka V....moc popsane to tam neni....ani ta krasna 9- za hranou....a ver, ze jsem ten nastup videl tolikrat....a dokonce i v letu :-D
Rhuinodpovědět 
  Re: Dobrecov09:00:53 05.02.2006
hihihi, Himbajz to jsem nepsala ja. Ja jsem si to precetla az dnes. Koukam na to jako blazen. To jsem necekala, ze se na Lezci objevi clanek o Dobrecove. Jasne, ze si vzpominam, byla to Echt! akce, nekdy to musime zopaknout, zvlaste pak tu krasnou dvojku po leve strane "hlavni steny" :-) Howgh!
Kac.odpovědět 

 ctyrky08:36:34 30.01.2006
Ctyrky v nekterych oblastech budi des. :) Nevim cim to je, take se casto pri zapisu prohodi VI za IV, ale v Jizerkach jsem byl schopny vylezt asi vsechny V a VI, nejakou a VIb a vetsinu IV. Nektere ne a nebo  vyvalenej jao leco. :)
dagodpovědět 
 Re: ctyrky14:40:25 30.01.2006
A někdy se v průvodci zamění i cesty. Pak se člověk dívá na již z nástupu odpuzující sedmičku a celkem jedlou devítku hned vedle.
Petrodpovědět 

 Průvodce09:05:13 30.01.2006
Nebyl by tady někdo kdo by měl nebo vytvořil průvodce? Občas tam jezdím za nelezeckými aktivitami, takže se tam už nějakou dobu chystám s lanem...
honzaodpovědět 

 Vypečené čtyřky09:08:43 30.01.2006
Jo, tak to doporučuji vyrazit do Údolí Doubravky (Chotěboř u Havl. Brodu), tam je taky několik vypečených čtyřek :-)
Doktorzhorodpovědět 

 zurivy majitel10:43:01 30.01.2006
davejte si bacha na majitele louky. pasou se mu tam kravy a je dost neprijemnej, kdyz pres ni jdete, i kdyz tam zrovna zadny nejsou. nejlepsi je jit po te asfaltce az do nejvyssiho bodu a teprve pak pres tu louku. ke skalam se tak prijde z druhe strany
Jenaodpovědět 

 Jen tak dál...10:49:20 30.01.2006
Dík za typ. Tady na drsném severu těch lezeckých homolí zase moc není, a tak se hodí vše co neřve, když se toho člověk dotkne :).
Dadlenaodpovědět 

 Pěkná skalka12:38:51 30.01.2006
Až tam teda toho vice prelezete, tak to zadejte do db na lezce, udelame průvodce, ne?
JirkaSodpovědět 
 Re: Pěkná skalka13:15:58 30.01.2006
Uz ho mame rozpracovanej....jeste par cest...ale cekame na jaro....ted busime, at se tam zase nemusime stydet :-D.
Ale na lezce to hodime.
Rhuinodpovědět 

 clanek14:01:41 30.01.2006
jaktoze ten clanek neni mezi ostatnimi clanky na hlavni strance lezce?
odpovědět 
 Re: clanek14:02:48 30.01.2006
uz se mi tu zas objevil:-) asi je chyba v mem prijimaci...
odpovědět 

 pruvodce14:04:13 30.01.2006
nemate nekdo papirovyho pruvodce? nechce se mi verit, ze nic takovyho neni. minimalne tvurci cest by meli nejaky zakresy mit.
Jenaodpovědět 

 pruvodce14:04:41 30.01.2006
nemate nekdo papirovyho pruvodce? nechce se mi verit, ze nic takovyho neni. minimalne tvurci cest by meli nejaky zakresy mit.
Jenaodpovědět 
 RE14:57:00 30.01.2006
Dobrej článek Rhuine.Doufam,že tě zase někdy odchytim na stěně.
Vlastaodpovědět 
  Re: RE15:09:31 30.01.2006
Cau lumpe :-)....no bejvam ted o sobotach a nedelich v Kurimi.Staci tam dojet :-).
Mimo to tam ted se slunikem delame zase novou silenost....tak se prijd vytahnout :-).
rhuinodpovědět 
   PRO RHUINA11:09:14 31.01.2006
Jojo chlape,po zkouškovím tam budu snad taky pečenej vařenej.No jo no Pan říííditel si holt vždy nějak zařídí čas na lezení co? :-)Zato mi studenti se teď musíme snažit aby nás nevylily a tak tuku přibývá a síly ubývá. Jo ohledně ¨článku,jak je to tam na té stěně s jištěním? Čau a pozdravuj slunko. PS:třeba se potkáme v chajovně.
Vlastaodpovědět 
    Re: PRO RHUINA16:10:15 31.01.2006
Jisteni tam je....ale jde o to jak moc moralove se cejtis :-).Jinac v chaj se videt muzeme :-).
A nemysli si, ze kdyz je nekdo riditel, ze se flaka :-).Pak dame rec
Rhuinodpovědět 
 Re: pruvodce15:10:39 30.01.2006
Opravdu o zadnem nevime.....
Rhuinodpovědět 
 Re: pruvodce15:12:39 30.01.2006
Opravdu o zadnem nevime.....
Rhuinodpovědět 
 Re: pruvodce18:16:43 30.01.2006
Tvůrci žádnej nákres nemají, tak se to nějak odjistilo a my místní víme co je jak těžký. S těma čtyřkama až po převis vás někdo pěkně vypek. Je to tak na střídačku 4 - 6. Většinou se ale jedná o jeden těžší krok. Nejhezčí cesta (pro normální lidi) je v plotně za hranou. Ta je za V hrana VI vpravo od hrany 8-. Dobřečov mám moc rád a nejen proto, že ho mám 10km za barákem.
Jen ybch chtěl poprosit o několik věcí:
1. nejezděte ke skalám autem - potkal jsem spoustu hovad, která nebyla schopna dojít 300m pěšky. Pak se není čemu divit, že se majitel vzteká. Pokud necháváme auto na kopci na kraji louky, tak to majitel zatím toleruje.
2. Když tam nocujete a děláte oheň (mimochodem je to úžasně místo na přespání), tak po sobě poklízejte.
3. Nejezděte tam v zimě, nebo alespoň nelezte v mačkách - ta skála na to není opravdu stavěná.
4. Pokud možno nejezděte tam vůbec, nerad bych přišel o jedno z posledních klidných míst k lezení. :)
Kruťasodpovědět 
  Re: pruvodce20:50:06 31.01.2006
Nech tam tu kládu. Pak neprojedou autem :-)))
Himbajzodpovědět 
  Re: pruvodce16:58:41 12.09.2010
Přístupová cesta v kú Dobřečov. Asfaltový plac kolem kostela leží na par.č.200/1-majetek obce Horní Město 97, 793 44.Přístupová cesta par.č.1118 je majetkem obce a louky 208/1-Lesy ČR, 208/2-Katr, a.s. Stará Ves a pastvina 184/16 - Katr, a.s., Stará Ves.Pan Strápek je majitelem některých okolních pozemků,ale ne přístupové cesty.

Nazdar a choďte pěkně po svých.
Orelodpovědět 

 Foto15:17:13 30.01.2006
A fotka maskota nebude???
Kudrnatejodpovědět 
 Re: Foto15:28:41 30.01.2006
Dodame :-D
Rhuinodpovědět 
  Re: Foto amskota16:48:14 30.01.2006
Maskota fotka nebude, maskot nesouhlasí :)
Sxodpovědět 
   Re: Foto amskota17:37:29 30.01.2006
Tak ted vypadam jako maskokot :-D
Rhuinodpovědět 
   Re: Foto amskota17:39:58 30.01.2006
Tak ted vypadam jako maskokot :-D
Rhuinodpovědět 

 Průvodce19:31:33 30.01.2006
Ohledně průvodce na Dobřečov jsme se v oddíle bavili již několikrát, ale nidky nebyla dostatečná síla, abychom kvůli těm pár čtyřkám, které všichni známe nazpaměť, něco vydávali. Pokud by se zde někdy nějaký průvodce objevil, možná by nebylo od věci, poslat nám jej nejdříve na zvážení. Mohli bychom doplnit nějaké názvy cest, čísla, fotky atd.

HO Rymařov je správcem této oblasti a z této pozice je mou povinností upozornit na fakt, že skály jsou na soukromém pozemku. Majitel nám nejspíš bude lezení tolerovat, pokud však budeme dodržovat určitá pravidla. A zákaz ježdění autem po louce až pod skály je jedno z nich.

Hore zdar

Daniel Gromus
HO Rýmařov
gromus@email.cz
Daniel Gromusodpovědět 
 Re: Průvodce21:15:56 30.01.2006
má oddíl v Rýmařově nějaké jméno? na stránkách ČHS jsem ho vůbec nenašel...
odpovědět 
 Re: Průvodce21:19:32 30.01.2006
má oddíl v Rýmařově nějaké jméno? na stránkách ČHS jsem ho vůbec nenašel...
odpovědět 
 Re: Průvodce00:22:24 31.01.2006
Plne souhlasim.....nemam rad kdyz se clovek z lenosti, snazi dojet az ke skale a ze dveri auta nastupuje do cesty.

rhuinodpovědět 

 ???12:55:47 01.02.2006
Rhuine, mě přijde ten tvůj přístup celkem arogantní, jak můžeš dělat průvodce k oblasti ve které jsi byl dvakrát? Neznáš nikoho z těch kdo tam ty cesty dělal, prostě si přijdeš a slízneš smetanu, divím se, že kluci z Rýmařova reagují tak vstřícně...

Dobřečov je oblast lokálního významu a o to je to tam hezčí. Pokud tam někdo chce, určitě se doptá lezců na Rabštejně a cesty už pak nějak odhadne (s pomocí místních ...:-)).

Nechci tady zastávat pozici nějakého utajovače, ale můj názor je takový, že právo na "medializaci" oblasti má ten, kdo se zasloužil o její vznik. Že to v tomto případě neproběhlo je věc jiná.

Co se přístupu ke skalám týče, auto určitě nechat u kostela, zbytek pěšky. Přes louku jsem kdysi šel, ale místní honák se velice divil mé odvaze a říkal něco o agresivním býkovi (přece jenom je to trochu takový "divoký západ"). Tak teď jdu po asfaltce až do zatáčky a ke skalám přijdu z druhé strany. Ale to bylo někdy před dvěma lety, situace už může být jiná (třeba byl býk sněden jako biftek...:-)
Davidodpovědět 
 Re: ???13:42:58 01.02.2006
Trosku jsi me sokoval....nechapu pojem sliznout smetanu....zaprve tam zajedu jeste nekolikrat, nez se vubec do neceho vrhnu.A druha vec je, ze to urcite poslu oddilu co pod ne skala spada.
Oni at si s tim udelaji co chteji....a rad bych to umistil sem....kazdej neni hovado a nezkazi oblast.
A tam je fakt super lezenicko....byla by skoda o nem nevedet.
A co se mistnaku a jejich rad tyka....myslim, ze clanek je dost jasne.Ale jinak byli moc fajn.
Rhuinodpovědět 
  Re: ???14:46:03 01.02.2006
podporuji Rhuina. tu smetanu taky nechapu. kdyz toho pruvodce nejsou schopni udelat mistni, tak budme radi, ze to udela nekdo jinej, ne?
Jenaodpovědět 
   Názor místního lezce22:52:01 05.02.2006
Hm zajimávé , někdo napíše článek do Lezce o Dobřečově a jak jsem pochopil ještě mu to nestačí a chtěl by vytvořit průvodce na tuto oblast, kde byl sakumprdum 3x to vyvolává u mě úsměv na tváři - NO COMEN -. Jsem z Rýmařova a na Dobřečově jsem odkojený a stálý náštevník,ale opravdu vytvořit průvodce na Dobřečov mě nenapadlo asi nemám potřebu se někde zviditelňovat a mám úctu k tvůrcům cest. Osobně znám správce Rabštejna Gromuse z HO Rýmařov a jednou jsem lozil s členem z HO Rýmařov, který mi sdělil , že je autorem pár prvopočátečních cest na Dobřečově a který se zasloužil o rozjezd lezení na Dobřečově ,ale i přesto si myslím , že mi nenáleží vytvořit průvodce na tuto oblast,ale to je muj osobní názor a stotožnit se s ním nemusíte. Jak vidím Dobřečov po tomhle zveřejnění už asi nebude relativně klidným místem jak bejval. S Krutasem plně souhlasím sám jsem byl párkrát svědkem ,když si dojela přespolní bandička 3 auty až pod skály a pustili si nahlas autorádio ,zřejmě aby se jim lépe lezlo. Po příchodu majitele pozemku na kterém se nachází lezení se náštevníci s auty divili co vlastně po nich chce . Osobně se divím , že tam majitel ještě někoho lozit nechá a pochybuji , že potom to zveřejnění, bude přímo nadšenej jak mu budou lidi courat po jeho louce tam a zpět. Myslím že je zřejmě zbytečné tady psát , že ohradníky se dají podlést a ne strhnout a značka zákaz vjezdu všech vozidel znamená že je vjezd tam zakázán a že z toho vyplívá , že auto se má nechat u kostela a dál jít pěšky. Sám jsem s vlastní iniciativy s kámošema donesl koberečky na utření lezeček , který jsem nechal erárně na místě pro další náštěvníky v prasklině ve skále,aby nezmokly,ale zřejmě někteří to nepochopili . Že z Dobřečova odcházím s petkama v batohu, které jsem tam nedonesl a pak je vezu na kole do Rýmařova,abych je tam mohl hodit do popelnice se tu ani zminovat nebudu a jak vidím budu muset si koupit větší batoh po zvěřejnění se tam určitě náštěvnost zvýší a odpadků přibyde. Letost jsem tam vyčistil z vlastní iniciativy ohniště ,které s ohništěm nic společného nemělo a někdy si říkám jestli to se svou aktivitou nepřeháním. Majitel pozemku je vstřícný a velmi tolerantní,ale všechno má své meze je to jen člověk a zdá se mi, že začíná být na horolezce alergický osobně se mu ani nedivím . Chtěl bych apelovat na všechny náštěvníky, at se tam chovají slušně a po sobě uklidí rád bych si tam ještě někdy v budoucnu zalozil. Zřejmě kdo naštíví Dobřečov naštíví i Rabštejn a chtěl bych upozornit, že v průvodci Rabštejna je přesně specifikované, kde je na Rabštejně povolené stanovat a rozdělávat oheň. To je tak zhruba vše co jsem tu chtěl napsat. Nechtěl jsem tady moralizovat ,ale určité věci mě dokážou dostatečně vytočit. Jinak přeji všem náštěvníkům Dobřečově krásné polezení. PS: Krutas když tak se ozvi trpím neustálým nedostatkem spolulezců o))).
Pepaodpovědět 
    Re: Názor místního lezce23:28:46 05.02.2006
Marne zkousim pochopit o co se tu jedna?....ja jsem nehodlal (a to uz jsem psal pred touto reakci) delat pruvodce a nedat ho Skupine, ci spravci oblasti....ale ted me vazne presla chut.
To ze nekdo udela pruvodce znamena, ze ukradne cesty nekomu jinemu??.....ja dodnes povazoval pruvodce jako pomocnika pro lezce aby vedeli kdo tu cestu a kdy udelal, jeji obtiznost a nazev.Jestli tim, ze nekdo udela papir s nazvama cest ukradne cesty tak pak nevim :-(.
Delal bych to z radosti ke krasne oblasti a k lezcum co milujou prirodu.A je mi u pr.... jestli tam bude me jmeno....udelam to anonime.
A kdyz domovsky HO neudelal provodce, tak jsem jim ho chtel nabidnout. Mimochodem jsme tam za ty 2 navstevy prelezli skoro vse.Ale asi je to pro nekoho mira nemoznosti poznat oblast...ale nesud nas dle sebe.
Co se tyka toho ohniste...cistil jsem ho taky....ano ikdyz jsme tam byli 2X.
Kdyz jsem sel na kralicak, taky jsem cestou sbiral papirky a lahve , ktere jsem vyhodil dole ve mestecku.
Ale stale nechapu úroc proti tomu, ze jsme tu napsali clanek o krasnem lezeni v krasnem miste neustale nekdo utoci.
Zacina mi byt lito, ze jsem se snazil....asi se na to priste vykaslu a budu i ty papirky nechavat na zemi, jeste by me mohl nekdo za toto servat.
Smim se zeptat na tvuj nazor?...a cim sem te opravdu pobouril?
rhuinodpovědět 
     Re: Názor místního lezce08:50:08 06.02.2006
chapu Pepu. je mistni, na skaly to ma kousek, zna to tam a nema zajem, aby tam jezdilo vic lidi. to je typicky pristup domacich. ty skaly jsou prece jejich a kdyz ty nic takovyho za barakem nemas, tak mas smulu.
kdyz se od toho oprostim, tak myslim, ze pruvodce (at ho dela kdokoli) je dobra a potrebna vec.
Petrtrodpovědět 
      Re: Rhuin -Názor místního lezce 220:02:28 07.02.2006
reakce na Rhuina: Já jsem nenapsal, že kdo udělá průvodce ukrade cesty?? jsem to tak nemyslel a nemyslím. Ty se diváš na to z pohledu náštěvníka, který si dobře zalozil a chtěl se podělit o zážitky s ostaními, osobně proti tomu nic nemám a rád jsem si to prečetl. Já se dívám na to z pohledu člověka, který zde bydlí a chtěl by tu LOZIT I V BUDOUCNU. Co si tady budeme nalhávat po zveřejnění tvého článku je pravděpodobné , že mohou začít nájezdy lezců do Dobřečova. Mě osobně to nevadí do určité míry a nic proti tomu nemám, rád pokecám s jinými lezci. Mě spíše jde o jednu dost podstatnou věc lezecká oblast se nachází na SOUKROMÉM POZEMKU a to by si všichni měli řádně uvědomit. Lozí se tam jen díky toleranci majitele pozemku. V minulosti jsem byl párkrát svědkem, kdy si tam přespolní lidi dojeli autem, otáčeli se na louce pod skálou, kde majitel suší seno a nebo stáli s auty ve vjezdu, kde majitel jezdí traktorem pod skálu k louce.Viděl jsem jak rozzuřený majitel přišel za lezci co pod skálou stáli s auty a psal si spz: aut,ale nakonec se to obešlo bez další asistence policie. Jen mám pochopitelnou OBAVU z toho, aby zůstalo do budoucna krasné lezeni v krasnem miste - jak jsi sám napsal. I mezi lezci se najdou zhovadilci, kteří nemají žádné zábrany a nectí žádné pravidla a pokud to na Dobřečově přesáhne neslušnou míru únosnosti, tak se taky může jednoho krásného dne stát , že už si tam nezalozí nikdo a myslím si ,že místních lezců se to dotkne nejvíc, bez urážky. Ještě k názoru Petrtr v mém předešlém komentáři, jsem napsal, že všem náštěvníkům Dobřečova přeji krásné polezení a opravdu nevím, kde přišel k názoru, že chci mít skály jen pro sebe???? Jen chci, aby mi (Nám lezcům) majitel pozemku,kde jsou skály, bez problému umožnil si na Dobřečově zalozit i v budoucnu. Dal jsem si tu práci a zjistil, kdo je majitelem pozemku na kterém se nachází skály a dnes jsem si s ním promluvil co se mu vlastně nelíbí. Byl bych rád,nebo chtěl Vás požádat, jestli teda někdo toho průvodce bude realizovat, aby tam napsal co ted napíšu (udělal výcuc) a nebo si to vzal k srdci , kdo chce Dobřečov naštívit. Majitel je v celku vstřícný člověk a obecně proti sportu nic nemá,ale nelíbí se mu, když lezci jezdí autem až pod skálu, nebo auta odstavují na křižovatce, kde cesta od skaly vyustuje na asfaltovou komunikaci. Z toho vyplívá PARKOVAT jen u kostela nikde jinde. Pokud někdo pujde ke skalám at si nezkracuje cestu přes pastviska, které jsou ohrazené elektrickými ohradníky na pastviskách chová majitel dobytek s telaty a krávy přirozeně chrání své telata a mohlo by dojít k úrazu.Takže pro ty mín chápavé jít od kostela po asfaltové cestě cca.500m a odbočit vlevo na učelovou cestu , která vede ke skalám. Dále mi sdělil, že se mu nelíbí volné pobýhání psů, protože mu plaší dobytek a ovce. V minulosti se majiteli stalo, že nájakým horolezcům zavazeli vzrostlé stromy, tak je motorovou pilou shodili to jen tak okrajově co je všechno možné, tak tam prosim Vás žádnej, živej porost nelamte, neřežte . Majitel si nepřeje, aby se pod skálou stanovalo a pokud tam někdo rozdělá oheň at ho řádně uhasí, podotýkám nikde v blízkém okolí se nenachází voda at s tím počítáte, při uhašování ohně a jak mi sám řekl majitel, byl svědkem , že tam nalezl ohniště se žhavými uhly a stačí,aby zafoukal vítr a může se stát že okolní porost shoří a mu škodu nikdo nenahradí. Že po sobě má každý uklidit je samozřejmostí a co si přinesl odnést zpět domů. To je zhruba v kostce vše. Možná někomu bude připadat co jsem tady napsal za SAMOZŘEJMOU VĚC a řekne si co tady potím, budu jen rád. To je vše co jsem chtěl. jako místní k lezení v Dobřečově dodat.
pepaodpovědět 
       WC12:56:02 09.02.2006
Kde tam chodí pan majitel srát?Když se vyseru nahoře na skále, tak mu to vadit nebude?Kam chodí srá t Pepa, Rhuin a Krutas?
Konzument.odpovědět 
       Re: Rhuin -Názor místního lezce 223:14:28 09.02.2006
Dekuji za nazor......plne s tebou souhlasime...je to krasnej kousek prirody a chtel bych tam semotamo zajet zprijemnit si zivot.....doufam ze te tam potkam a zalezeme :-)
Rhuinodpovědět 
     Re: Názor místního lezce13:01:36 09.02.2006
Ty máš Rhuine zřejmě pocit, že musíš psát o něčem, co Tě zaujalo. A nejen psát ale i hovořit. No a vidíš....NEMUSÍŠ!
Ale mám pro Tebe návrh: Zdá se , že všemu rozumíš, všude jsi byl a vše je pro Tebe snadné. Tak napiš konečně pořádného průvodce Krasu, kde snad máš domovskou oblast a ty ostatní nechej povolanějším! Doufám, že po této poznámce Tě již ta chuť na psaní průvodce, jako dobrého skutku pro nás Neználky, už přešla DEFINITIVNĚ!!Ahóóóój! (-:
Znalec.odpovědět 
      Re: Názor místního lezce23:26:25 09.02.2006
>Ty máš Rhuine zřejmě pocit, že musíš psát o něčem, >co Tě zaujalo. A nejen psát ale i hovořit. No a >vidíš....NEMUSÍŠ!

Ale muzu, ja mel doted pocit a jistotu, ze se zde pise o tom co koho zaujme.
A tak jsem zde ...nejen ja ale i slunko napsal o necem krasnem a ani ty mi nemuzes pokazit tu nadheru co jsme tam zazili.

>Ale mám pro Tebe návrh: Zdá se , že všemu rozumíš, >všude jsi byl a vše je pro Tebe snadné.

Jo kamarade, kdyby to tak bylo, tak se ten clanek nejmenuje "zaklete ctyrky"...a ty bys nemel na co tak hloupe reagovat.
A rozumim stezi sam sobe....ale tobe kamarade nerozumim...ale vis ze mi to ani moc neschazi?

> Tak napiš konečně pořádného průvodce Krasu, kde >snad máš domovskou oblast a ty ostatní nechej >povolanějším!
Kras necham povolanejsim :-)(ma domovina je mimochodem ADR tak prijd zamachrovat tam)....a jak se pozna povolanejsi clovek?.....ze bys to byl ty? :-D

Doufám, že po této poznámce Tě již ta chuť na psaní průvodce, jako dobrého skutku pro nás Neználky, už přešla DEFINITIVNĚ!!Ahóóóój! (-:

Pro tebe bych to asi nepsal.....spis pro lidi co se touzi podivat na krasnou lokalitu...zavodnik a "masnak" tam asi nepojede.....A dost se stydim, ze jsi asi lezec.....mozna te seru, mozna te moc seru, ale ta oblast za to stoji a ty s tim nadelas asi tak .......

P.S. az me potkas, tak me uvedom ze jsi to ty ...rad si s tebou promluvim o pruvodci :-D
odpovědět 
       Re: Názor místního lezce14:19:55 21.01.2008
Lidi, přestaňte se hádat a raději víc lezte... Pokud chcete průvodce, tak je na http://dokopce.net , je udělanej podle toho, co tam visí na stromě, jelikož HO Rýmařov, který skály spravuje, nedokázal za půl roku dodat potřebné materiály.
Matěj Černýodpovědět 

 Podivné 09:53:28 22.05.2011
Tak jsem si to vcera zkusil na vlastni kůži. Já šestkař jsem některé čtyřky nepřelez a některé na druhý pokus, naopak IV+ vedle jsem přelezl celkem hravě, tak si říkám co je špatně...
Cidasodpovědět 
 pruvodce dobrecov08:36:35 01.08.2014
http://www.goat.cz/Lezeni/Jeseniky/_Guide/Dobrecov.zip
odpovědět 
 pruvodce dobrecov08:39:46 01.08.2014
http://www.goat.cz/Lezeni/Jeseniky/_Guide/Dobrecov.zip
odpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179372)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
1. Senza Nome 6a+ Coltura
Hrebeň Končisté 3 Batizovská Dolina
JZ Komín III Prachov
Foreign Afair 6a Krraba
Shadow On The Wall 6b Krraba
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Mussulmani 6b+ Jerzu

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 360 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 315 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 284 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 285 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 255 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.