Adam Ondra a Ela Adamovská k přípravě na olympijskou kvalifikaci | |
Adam Ondra se dnes, měsíc před závodem olympijské kvalifikace v Šanghaji v Číně, představil v Praze novinářům s tím, že příprava probíhá dobře, nemá žádné zranění a může trénovat naplno. Soustředí se na obě disciplíny, ale důležitější je pro něj obtížnost, ta je víc odvislá od toho, jestli má natrénováno, hlavně vytrvalostní fyzičku, v které může získat víc bodů, protože ti nejlepší na závodech nebudou.
Šance se kvalifikovat jsou dle Adama lepší, protože se nyní bude soutěžit o 12 míst na dvou závodech (v květnu v Šanghaji a v červnu v Budapešti) a výsledky se sčítají. Na předchozích příležitostech se bojovalo o 3 místa, resp. o 1 místo na mistrovstvích světa a Evropy. "Dobrý základ je dostat se na obou závodech do finále, a potom už by to mohlo do té dvanáctky vyjít," řekl Adam.
Kvalifikační závod je podle něj náročný, protože se leze čtyři dny. "Je důležité mít natrénováno na to, aby měl člověk výbornou formu první i poslední den," dodal.
Vedle Adama se představila Eliška Adamovská, která řekla, že před kvalifikací se cítí dobře. V tréninku se zaměřuje na svou slabinu bouldering, ale myslí, že šance, aby se na olympiádu kvalifikovala, tam jsou. Připravuje se pod vedením Jana "Čaje" Šálka, kterého si pochvalovala.
Vedle Adama a Elišky se na kvalifikační závody dostanou ještě Martin Stráník a Michaela Smetanová. Předseda ČHS Jan Bloudek vyjádřil naději, že všichni čtyři mají šance, a základ by podle něho byl, aby se kvalifikovali dva.
Tiskovka se věnovala také letošnímu závodu Světového poháru v boulderingu v Praze, který se chystá v září na Letné. Zde mají startovat jak Adam, tak Eliška, kteří se na závod těší. Novináři se v této souvislosti dozvěděli, že už se prodávají vstupenky a také že v současné době probíhá nábor pomocného pořadatelského personálu.
Tiskovka se pořádala v pražském nákupním centru Chodov, a to proto, že zde se chystá od 6. června akce Lezecké léto, má zde být stěna s lezením pro veřejnost, Adam Ondra bude ambasadorem.
Jan Bloudek, Adam Ondra a Eliška Adamovská na dnešní tiskové konferenci ke kvalifikačním závodům v lezení na olympiádu
Jan Bloudek, Adam Ondra a Eliška Adamovská na dnešní tiskové konferenci ke kvalifikačním závodům v lezení na olympiádu
Adam Ondra, Jan Bloudek a Eliška Adamovská na dnešní tiskové konferenci ke kvalifikačním závodům v lezení na olympiádu
... | 17:09:24 16.04.2024 | Se divím, že jsou protagonisti za tím bufetem vůbec vidět... | | odpovědět |
  | Re: ... | 18:13:12 16.04.2024 | No jo no Šestej se cpe červama a zalejvá to modrou vodou protože "tak je to spravne, tak to má byt! Dovolte mi odejit..." | Rádio Jerevan | odpovědět |
  |   | Re: ... | 20:32:40 16.04.2024 | Hele, proč sis dal tuhle přezdívku, když nejsi vtipnej? Sebevědomí a mindrák dohromady? | | odpovědět |
  |   |   | Re: ... | 04:46:54 17.04.2024 | Dal jsem si ji proto aby to zrůdičky jako ty mohli komentovat. :-))) | Rádio Jerevan | odpovědět |
  |   |   |   | Re: ... | 18:46:40 17.04.2024 | Takže obojí :-) | | odpovědět |
  |   |   | Re: ... | 07:50:56 17.04.2024 | ono to není až tak vtipné jako pravdivé.. a smutné. Tady si všichni přijdou na své - bafunáři, kouči, markeťáci, prostě celý ten kokon přisátých vačic. A sportovci samotní tam jsou vlastně do počtu. Ani z nich nemám pocit, že by je to nějak zvlášť bavilo. Elišky je mi vyloženě líto | | odpovědět |
Karťák | 20:43:00 16.04.2024 | Pošlete tam karťáka, možná zaleze líp.. | | odpovědět |
Legendy | 08:50:22 17.04.2024 | Já bych tam poslal Sviště a Špeka, ať je nějaká sranda... | | odpovědět |
Žádný titulek mne nenapadá. | 10:42:41 17.04.2024 | Moc držím Adamovi palce. | Martas. | odpovědět |
tak určitě profíci | 10:45:31 17.04.2024 | toto už je fakt absurdní, z ády je marketingovej produkt a čajda bude trénovat na olympyjádě, jsem jedinej kdo vidí jak je to mimo? | | odpovědět |
  | Re: tak určitě profíci | 11:05:20 17.04.2024 | existuje hezké české rčení: seš slabej jak čaj. tak uvidime - možná by bylo lepší dát si kafe. | Joudová | odpovědět |
Síla | 10:48:10 17.04.2024 | Tak ruce asi mají extra silné, ale můj obdiv sklízí spíše jejich žaludky. Stát tam vedle někoho z vedení ČHS a usmívat se a tvářit se, jak nám to vše šlape a jak je ČHS skvělý, to bych nedal. U AO to ještě chápu, ono mu nic jiného nezbývá (i když na OH se možná dostane, ale na výsledek tam už dávno nemá), ale u Ely, která nemá jedinou šanci, u ní fakt nechápu, že jí to za to stojí. Asi jim ČHS zaplatil fakt hodně, aby lezení mělo alespoň šanci na olympioniky, jinak si to vysvětlit neumím :-( | J. | odpovědět |
  | Re: Síla | 11:49:21 17.04.2024 | Umivat se a mavat hosi, usmivat se a mavat! | | odpovědět |
  | Re: Síla | 12:24:09 17.04.2024 | já bych to tak dramaticky nehrotil. skoro u každé práce je občas potřeba zatnout zuby nebo dokonce spolknout živou ropuchu a usmívat se u toho. není každej nezávislým osadníkem na prérii. | Lukas B. | odpovědět |
  |   | Re: Síla | 13:06:02 17.04.2024 | Ale jo, ale závislost a zneužívání jsou odlišné věci. Ty makáš, ty si vše platíš, ty jedeš sám na sebe a pak přijde někdo jako Bloudek a s úsměvem se ke všemu má, jak když je to vše díky němu a jeho práce, i když jeho role byla jen ta, že nikdo jiný nemůže přihlášku poslat. Proto se také tolik lidí na repre vykašlalo. Závodili sice rádi, ale neměli žaludek na to se nechat takhle využívat. Pokud na to Adamovská a ostatní mají, tak proč ne, každý děláme, co umíme, a dobře se lze mít i bez hrdosti a sebeúcty. | | odpovědět |
  |   |   | Re: Síla | 14:49:21 17.04.2024 | Možná aji líp | | odpovědět |
  | Re: Síla | 18:23:13 17.04.2024 | Ty jseš fakt blázen, pro kterýho je klávesnice škoda. Úplně stejně to přece běhá ve všech sportech, které potkalo to "štěstí", a jsou v týhle divný době nově na olympiádě. Přesně jak píše Lukáš, ke každý práci něco prostě patří. A to včetně hejtrů, kteří přesměrovávaj svý ublíženky z původních zdrojů svýho neklidu k jiným, kteří jim přijdou jako líp "trefitelní"... V klidu. | DX | odpovědět |
  |   | Re: Síla | 18:58:26 17.04.2024 | Máš pravdu, patří to k tomu. Netvrdím, že je to v jiných sportech jiné. To samé je třeba Ledecká a podobně. To ale na podstatě nic nemění. To, že se to na této úrovni děje běžně i jinde, ještě přeci neznamená, že to není nechutné a že ten závodník na to musí mít žaludek. | | odpovědět |
  |   |   | Re: Síla | 20:00:06 17.04.2024 | jenže rozdíl v Ledecké a Elišce je ten, že Ledecká je aspoň trochu v žitě. U Elišky se napakovali všichni okolo a o Ellu vlastně vůbec nejde. A to je ta nechutná část. | | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Síla | 08:26:32 18.04.2024 | Opet uplne mimo a dalsi zbytecny vykrik do tmy. Why? | | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Síla | 09:16:35 18.04.2024 | Ledecká v žitě? Máš vůbec představu, v jakých řádech se pohybují částky, které táta musel vydělat na muzikálech, aby se dcerka dostala na slušnou úroveň v klouzání po sněhu a občas něco vyhrála? | Kuba Turek | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: Síla | 12:35:44 18.04.2024 | Dostat se mezi špičku stálo údajně 12M + odstěhovat se pod kopec. Svas na ní do tý doby zvysoka protože neměla tlačenku. Bafuňáři ze svazu se pak zkusili přiživit co to šlo, naštěstí byla natolik známá i ve světě že jim mohla dát nůž na krk že bude jezdit za jinou zemi a ostrouhaj úplně, takže si dohodli kompromis. AO je na tom podobně, taky by je mohl poslat do hajzlu. Ale asi je naivní patriot, tak chce reprezentovat česko a třeba tomu jak je ČHS super i věří (?) Eliška pokud se chce zůčastnit tak musí stáhnout vocas a dělat že je všechno OKK.
A kvalda na OH by měla být beztak že každá země pošle dva lidi od každý disciplíny a vybere si je jak chce. Nominace těsně předem a náhradníci když onemocní. Kvalda do hlavního závodu finále atd. už na místě.
Celá olympiáda je beztak už jen komerční sračka a olympijsmej duch se dávno vytratil. Prachy by se neměly cpát do repre ale hlavně mezi děcka a běžný lezce = oddílová stěna, tábořiště, údržba skal a zázemí oddílů. Aktuálně reprezentant za stovky tisíc neprojde kvaldu a to je všechno. A když lezení nebude populární, tak aspoň bude míň bordelu ve skalách. | Já | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: Síla | 14:12:53 18.04.2024 | To není tak jednoduché u IFSC. Abys mohl závodit za jinou zemi, potřebuješ jejich pas. A pokud jsi v předchozím roce závodil za jiný národní svaz, tak potřebuješ jejich souhlas. Takže bys musel sehnat občanství a zároveň by ti to musel ČHS schválit. Řešil jsem to samé, ale je to komplikované, výsledek byl, že než si takhle nechat od ČHS srát na hlavu, tak se raději na závodění vykašlat. Ty budeš dřít a vše si zařizovat a platit a ČHS se pak bude chlubit, to fakt ne. Tohle funguje u dětí, proto také mají výsledky, když je tlačí ambiciózní a ne moc chytří rodiče. Ale třeba můj potomek, když poznal, jak to funguje, řekl, že tohle ne, buď mu to svaz zaplatí, nebo nasrat, neobětuje mládí a vzdělání tomu, aby si s ním pak Bloudek vytíral zadek. A raději si jezdí do skal a závodí si pro radost, než vozit medaile pro ČHS. Co tak vím, s přechodem z U do dospělých to takhle mělo a má hodně závodníků. Jestli ČHS chce výsledky, musí si je zaplatit. A nebo čekat na jelito, které bude mít jen to lezení a věci jako sebeúcta a hrdost nebude řešit. | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: Síla | 14:49:00 18.04.2024 | By mě fakt zajímalo jméno tvého potomka, který vozil medaile pro CHS a raději se na to vykašlal a leze skály. Ale to se nedozvíme, protože ty medaile byly jen tvé zbožné přání. Ale nějak si to okecat musíš. | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   | Kurz | 15:16:44 18.04.2024 | Možná by ses v první řadě měl zajímat o nějaký kurz češtiny se zaměřením na pochopení psaného textu. | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: Kurz | 15:39:30 18.04.2024 | Ach jo, klasika. | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: Kurz | 16:09:46 18.04.2024 | Souhlasím, ach jo. Nebudu pitvat, zda potomek měl nebo neměl medaile ze světa, ale z věty "A raději si jezdí do skal a závodí si pro radost, než vozit medaile pro ČHS." to nevyplývá, takže tvůj koment "By mě fakt zajímalo jméno tvého potomka, který vozil medaile pro CHS..." je fakt nesmyslný a ukazuje, že nechápeš psaný text. Sorry, ale je to tak, vzdychat můžeš, jak chceš, ale tenhle příklad je ukázkový, jak moc mimo jsi. | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: Síla | 14:54:17 18.04.2024 | Koukám, že jsi neopoměl svou oblibenou frázi "ne moc chytří rodiče". Ten tvůj komplex se uz stává legendárním. | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   | Re: Síla | 15:15:45 18.04.2024 | Jo, znám hodně šikovných a chytrých, i finančně za vodou. A světe div se, hádej co... jejich děti už nezávodí, nebo to mají jako zábavu a závodí si jen tak pro radost, už ne jako výkonnostní sport :-) A pak znám pár takových, co závodí, úspěšně, dětem gratulace, ale co si budeme nalhávat, na moc velký pokec s rodiči to není. Tedy pokud se nechceš bavit o tom, jak jsou jejich děti dobré a jaké byly jaké závody. | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: Síla | 15:38:43 18.04.2024 | Tak hlavně že ty jsi chytrý a o to tu jde. | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: Síla | 16:10:37 18.04.2024 | Ne, o mě tu nejde. Jde o to, na jakém systému je založené závodní lezení v ČR. | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: Síla | 16:15:20 18.04.2024 | A že se v tom tak urputně angažuješ? To je nějaký tvůj boj nebo co? Potomek ti už nezávodím, lidé kolem toho jsou hloupí, tak co tě to tak zajímá? | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: Síla | 16:28:29 18.04.2024 | Že potomek nezávodí neznamená, že jsem s aktivitami okolo lezení na závodní úrovni skončil :-) | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: Síla | 16:50:47 18.04.2024 | Tak to lituji ty, které tam potkavas. Poslouchat tyhle kecy :-) | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: Síla | 18:51:44 18.04.2024 | Myslíš? Ale asi to nebude tak hrozné, když mě za to platí... :-) | | odpovědět |
  |   |   | Re: Síla | 20:37:14 17.04.2024 | Nejde o to, na jak svetove urovni jsi. Proste je to olympijsky sport a ten potrebuje tvare a pribehy a bere shora. Srovnani s Ester je mimo misu. | | odpovědět |
  |   |   |   | Re: Síla | 21:53:42 17.04.2024 | Možná máš pravdu. Sice jde o to, kdo se sám a za své peníze organizuje svůj rozvoj a kdo na tom pak parazituje, ale uznávám, že u Adamovské ty náklady nebudou tak vysoké, jako u Ledecké nebo třeba tenisek nebo jiných olympioniků, a zároveň tam ale není ani srovnatelná výkonnost. Vždyť Adamovská je už mimo špičku už i v ČR. A i když nějaké peníze asi od státu má a ČHS jí třeba loni dopřál ten asijský výlet, tak nejsou to stále jen peníze, které ČHS na Adamovskou dostává od státu, takže je jen předává dál? Co tedy ČHS pro Adamovskou nebo Ondru udělal, že se teď Bloudek tváří, jak když za jejich rozvojem už od dětí stojí on? Jak je to dlouho, co se sám AO postavil proti ČHS? A teď dělá křoví předsedovi... | | odpovědět |
  |   |   |   |   | Re: Síla | 08:24:07 18.04.2024 | Hele fakt naposledy: Chceš na olympiádu, bez spolupráce s ČHS se neobejdeš. S tímhle nemá žádná hrdost nic společnýho, prostě to tak je, patří to k věci a každej to od začátku ví. To, jestli se Mr. Bloudek tváří tak nebo onak a jestli to jeho tváření má nebo nemá nějaký reálný nebo nereálný základ, nemůže nikomu normálnímu a motivovanýmu být překážkou jít si za svým sportovním snem. Pokolikáté už tady mám pocit, že si tu píšu s debílkama, kteří o věci buďto vědí úplný prd, nebo, a těch je víc, prostě jen opakovaně rejou a píšou to samý furt dokola jak kafamlejnek? Zočivoči by takhle dementně snad nekomunikoval nikdo, možná jednou než by se mu ostatní vysmáli. | DX | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: Síla | 08:44:31 18.04.2024 | Hele, já ti to přeci nevyvracím. Já jen říkám, že ta spolupráce je násilná a vnucená. Pokud by sis mohl poslat přihlášku na mezinárodní závody a OH sám, ČHS fakt nepotřebuješ. ČHS nemá ani potřebné zázemí, ani trenéry, ani know-how, nic. Ok, systém je takový, jaký je, kdo chce závodit, nezbývá mu, než ohnout záda a lézt jim do prdele. Ne každý na to má, někteří očividně ano. | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: Síla | 09:18:58 18.04.2024 | Nooo... bez ČHS a podobných spolků všude po světě by žádné lezení na olympiádě nebylo. Takže Adam by mohl závodit v Arku a na svěťáku, ale širokou veřejnost by to nezajímalo. | Kuba Turek | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   |   | Re: Síla | 09:30:15 18.04.2024 | a to je špatně? Buď o něco je zájem čímžto pádem se to dostane do povědomí široké veřejnosti samospádem. A nebo o něco zájem není. Pak může nastoupit marketing typu RedBull, Adidas atp čímž se zvětší zájem, a zase se to dostane do povědomí samo. Ale aby mi ČHS za moje peníze(doslova) nutil, o co mám mít zájem, následně do toho lil opět moje peníze(protože má vliv na stát a dotace) a pak se za moje peníze plácal po zádech. Tak to mi nepřijde úplně košér | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   | Re: Síla | 09:13:48 18.04.2024 | Tak zrovna ty mi přijdeš jako prototyp internetového hrdiny. Všechny, kteří mají jiný názor okamžitě napadáš, diskutovat odmítáš a pořád si jedeš tu svou lajnu. To bych taky řekl, že si z očí do vočí úplně nelajzneš říct někomu, že je blázen, debílek, dement atp. A i kdyby jo, tak úplně nevím jaký by to mělo efekt a jestli by s tebou takový člověk vůbec pokračoval v konverzaci. | | odpovědět |
  |   |   |   |   |   |   | Re: Síla | 22:44:02 18.04.2024 | pokud by ti někdo v normální konverzaci během 5 minut zopakoval 6x to samý (jak je tu v poslední době u dvou/tří jedinců zvykem), v možná mírně odlišnejch formulacích, ale bylo by to pořád totéž, a bylo by přitom úplně jedno zda a jak na ta jeho opakování postupně ne/eaguješ, nejspíš bys mu řek to samý, teda pokud nejseš obdobnej typ, pak byste si mohli mlít vzájemně každej to svý do alelujá...;) | | odpovědět |
|