LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Máš-li sílu vola, zkus to vylézt na sokola.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
5.Štípek 11538
6.Nespoutaný 11416
7.Stribrny 11387
Bouldry:
5.Pochman 10603
6.Novák 10575
7.Kopecký 10375
Hory:
30.Rak 2854
31.Homolka 2838
32.HKvdf 2832

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5666 lezců
1140055 cest
Nové přelezy:
Elements 7b+
Annapurna 8a
Bulina 7c
El Menjapi 7b
Ambra 8B
Bombshell 8A
Bombshell 8A
Spálena Re 8A+
Noční Běžc 8A
Fantastisc 8A

Stěny
Big Wall - Praha 9 - Vysočany
Lezecká stěna Kbely - Praha 9 – Kbely
V 16 - Plzeň

Prodejny
Rock Point OC Olympia - Brno
LANEX eshop - Bolatice
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Caban: 4-4-8 - co měsíc, to osmitisícovka

Český horolezec Miroslav Caban má na dalších několik měsíců odvážné plány. Dvaačtyřicetiletý sportovec se rozhodl absolvovat náročný projekt zvaný Four Four Eight (4-4-8), kdy chce za čtyři měsíce vystoupit na čtyři osmitisícové vrcholy.


iDNES.cz   [úpravy] 14:18 16.03.2007Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 To: Chosemu14:24:15 16.03.2007
na tu "posledni" v rade K2 se prida asi k Poldovi. Co Chose praseci hlavinko? Aspon vam s tim kopcem helfne. Drzim palce jak skupine okolo Poldika tak i Cabankovi. Dejv
Dejvodpovědět 
 Re: To: Chosemu20:03:35 16.03.2007
Chose tam bude asi driv, ne ?
KENYodpovědět 

 Caban je drtič a frajer18:56:55 16.03.2007
Tak jestli to dá, tak je frajer a vytře všem zrak. A jestli ne...tak si aspoň napakuje kapsy...a taky vytře všem zrak...vinař z Hustopečí a primátor Prahy  elitní lezci, to je masakr.
Myšákodpovědět 
 Re: Caban je drtič a frajer19:02:20 16.03.2007
jo presne takovy adresaty jako jsi ty nesnasim, myslis elitni lezec? tak to si na omylu...dyt caban nevyleze na skalach ani velky prd...on je leda tak horochodec...nacvoknou jümara na fixní lano expedice nejake predchozi a vzuhuru na vrchol...
ondraodpovědět 
  Re: Caban je drtič a frajer19:15:36 16.03.2007
No, tys to moc nepochopil...ale podle komentáře jsi asi dost nesnášenlivý, viď, troubo?
Myšákodpovědět 
  Re: Caban je drtič a frajer19:18:45 16.03.2007
taky myslim ze neni zadna elita...myslim ze i poziva kyslik...veci mu nosi serpove,takze nic extra.Mesner,to je trida-osmitisicovky aplskym stylem.to je styl!
honzaodpovědět 
   Re: Caban je drtič a frajer08:38:12 19.03.2007
Caban kyslík nepoužívá.
Závidím mu, že si dokáže splnit svoje sny...
Filodpovědět 
   Re: Caban je drtič a frajer08:40:28 19.03.2007
...to se tobě nikdy nepodaří. Ty jsi abonent vysedávání u piva a tupého tlachání a pomlouvání. Přej a bude ti přáno. V Cabanových stopách (obrazně) bych chtěl jít. Sny by si měl každý plnit bez ohledu na závistivé kritiky.
odpovědět 
   Re: Caban je drtič a frajer18:53:51 19.03.2007
Jenže Messner taky začínal expedičním stylem. Stejně tak, jako používal i nosiče v průběhu cesty, byť ne na vrchol. Jinak nechápu, ajk někdo může srovnávat lezení na skalkách (v dobrém slova smyslu) jako takové s alpinismem a vysokohorským lezením.
b.k.odpovědět 
    Re: Caban je drtič a frajer23:16:37 19.03.2007
Jenže Messner byl první, kdo ho systematicky používat přestal. Těžko udělat něco novýho po Messnerovi. Leda bejt velkej drtič a frajer a hledat nový těžký cesty.
odpovědět 
  Re: Caban je drtič a frajer20:10:30 16.03.2007
Ondro tady jde o to neco dokazat, kazdej dela jak umi, tobe to pomlouvani docela jde !
KENYodpovědět 
   Re: Caban je drtič a frajer20:14:44 16.03.2007
vid? neznas newis...je videt ze ho neznas...to mam rad, normalni lezec ho nikdy nemuzu tak obdivovat
ondraodpovědět 
    Re: Caban je drtič a frajer20:26:47 16.03.2007
Omlouvam se ti za to ze pisu zvenku a nemam cesky tlacitka, na to budes asi stejne haklivej jako na to, kdyz chce nekdo neco dokazat, vid Ondro. Asi jsi piskovcovej borec ale slusnost patri taky k lezeni. Jsme prece lidi a hlavne lezci .
KENYodpovědět 

 :)16:10:48 17.03.2007
lezci=lidi??:-))
 čajodpovědět 

 huraa16:37:49 17.03.2007
a uz to jede, bude rekord v poctu komentaru?? taponoh, horoslap ... a jedeeeeeeeeeem
Mr Skivoodpovědět 

 Reakce16:50:05 17.03.2007
Tady se už scházej stejný omezenci jako na I Dnes,že Ondro?Napiš sem co jsi vylezl,nechť se trochu ukojíš.
Michalodpovědět 
 Re: Reakce20:51:04 18.03.2007
Sakryš, taky bych někam vyrazil.Pěkně v oteplovačkách v závěrečným exponovaným hřebínku někde okolo 8mi tisíc, to by bylo žrádlo.Ale taková severní stěna Chan Tengri, nebo Pik Pobeda(nevím jestli moje), taky neni k zahození.
kvapaodpovědět 

 Caban styl20:58:47 18.03.2007
Jen by mne zajímalo jestli pan Caban poleze světoznámým Caban stylem (známým z oblasti Everestu) nebo Himálajským...
Davidodpovědět 
 Re: Caban styl22:33:37 18.03.2007
Ulevil sis? Pamatuj: přej a bude ti přáno, hochu.
Petr J.odpovědět 

 Frajer09:02:01 19.03.2007
Caban je frajer už jen kvůli tomu, že co si předsevzal, si taky vzatím vždycky dokázal splnit. Nemyslím to, že vyběhl přímo na vršek hory. Dokázal to zorganizovat, sehnat prachy, natrénovat, nastoupit pod kopec. Pak už záleží na více okolnostech... Ale nezústal jen u snů. Takový člověk je pro mě motivací.
Golemodpovědět 

 Asi tak12:57:08 19.03.2007
Jeho vystupy nejsou nic svetoveho,potiz je  - a tim leze znalym lezcum na nervy - v tom, ze navenek je za takove vydava, pricemz jeho marketingove kampane jsou proste priserne nabubrele. Cili denni tisk, TV a verejnost to zere, standartni (fuj, to je slovo) lezec nikoliv. Nicmene je treba rici, ze ma sen ci vizi a tu si plni. Sponzory sehnat, zorganizovat vse kolem expedic neni sranda a to on dokaze. Tady, myslim, jisty obdiv zasluhuje. Je mi vcelku ukradeny a nechal bych ho jit svou cestou, pouze vadi, ze jeho barnumskou reklamou zvelicene uspechy prebijeji jine, nesporne hodnotnejsi vystupy, ktere proste nemaji ten jeho marketing. Pokud je to ovsem napriklad takovemu Rakoncajovi nebo Sulovskemu jedno a jsou nad to povzneseni (docela doufam,ze ano), nechal bych M.Cabana plavat. Toz tak asi.
Josefodpovědět 
 Re: Asi tak15:58:32 19.03.2007
Vše nejlepší k svátku :-) a jinak souhlas, ale Cabanovi tam určitě pomáhat nebudeme, klidně si fixy které pověsíme vezmeme zpět sebou domů to by byla i sranda ne?
Jose prasečí hlavaodpovědět 
  Re: Asi tak22:06:00 19.03.2007
Tak ted, jsem z toho uplne na padrt Chose, uz vim proc jsi mi volal;-) Chtels pochvalit k svatku,me vubec nedoslo, ze Chose se rekne cesky Praseci hlava a spanelsky to je Josef ! Ale ty vis ze mam IQ zhruba nekde na urovni houpaciho kone, Takze kamo vsechno nejlepsi k svatku.
KENYodpovědět 
 Re: Asi tak10:43:33 20.03.2007
S tou marketingovou kampaní Cabana je to asi trochu složitější. Když si ji neudělá, nebude mít prachy na své sny. Když si ji udělá, zvedne laťku ostatním, kteří se také musí prezentovat pro své sponzory. Ale může za to Caban, že ostatní nejsou schopní si udělat potřebnou reklamu?
Nehodnotím, jestli leze na kopce čistě nebo ne. Každopádně mi ale přijde směšné, že by měl vysvětlovat novinám, TV nebo prostě prosté veřejnosti, že on tam poleze trošku jinak, než tam vylezl Messner, Rakoncaj, Jozef Kopold. Není to jeho úkol, nemá na to v médiích prostor a veřejnost to beztak nezajímá.
Podle mě, kromě nemilého faktu, že zdvihá laťku sebeprezentace ostatním, alespoň trochu propaguje tento sport mezi "laickou" veřejností.
Ondra - jiný Ondra, než ten, co nadával výšeodpovědět 

 Styri potencialne osmy nielen v Cechach...16:38:10 19.03.2007
Len pre info dodam, ze na styri osmy sa chysta tento rok aj Dodo Kopold. Akurat ze Cho Oyu a Nanga su medzi nimi skor kvoli aklimatizacii a na vrsok sa za kazdu cenu hrabat nebude. Ono stvorkove prvenstvo teda pripadne zrejme Cecham :-) Kazdopadne Dodo uz na cestu vyrazil. Ak budete niekedy mat chut, tak pozrite www.himalaya2007.expedition.sk
Kacaodpovědět 
 Re: Styri potencialne osmy nielen v Cechach...23:00:06 19.03.2007
Vis Kaco, ja si myslim,ze slovaci byli vzdycky lepsi jak Cesi !! Dodo je urcite super ale sakra musite se jako Slovaci furt povysovat nebo vo co de? Tady nejakej Cech neco leze a tady zas Slovak se vo to pokousi ? 8oootisici stovek je dost, mrtvech slovaku taky, Takze Hore zdar, Fuj to je hnusna odpoved ? Diky bohu nejsou na svete jen Slovaci ale i krestani
karelodpovědět 
  Re: Styri potencialne osmy nielen v Cechach...12:10:28 20.03.2007
no neviem ci na to vobec odpovedat, ale ked som uz zacala, tak to dokoncim. vobec mi nenapadlo, ze to niekto moze zobrat ako vyvysovanie. nechcela som to nijak prirovnavat, uz len preto, ze tomuto lezeniu nerozumiem. proste mi to prislo s dodovymi planmi jemne podobne a myslela som, ze niekto bude mat chut kuknut na jeho stranku. vcelku jednoduche ale asi sa to dalo pochopit rozne :-)
uprimne si myslim, ze caban ma vacsiu sancu na ono spominane prvenstvo, kedze dodove plany trochu poznam.
vsetko dobre obom...
Kacaodpovědět 
   Re: Styri potencialne osmy nielen v Cechach...13:09:04 20.03.2007
Dík za info a odkaz na Dodovy stránky, hned tam browsim a držim palce! Tvůj komentář vyzněl přesně tak jak si myslela, karel se musel fakt hooodně špatně vyspat ;-)
Špicálodpovědět 
  Re: Styri potencialne osmy nielen v Cechach...12:53:10 20.03.2007
tyvoe,karel,cos to tady vysypal za nesmyslny kraviny?
jjodpovědět 
 Re: Styri potencialne osmy nielen v Cechach...23:13:16 19.03.2007
Dodo je počertech dobrej!
Přeju úspěch. Kéž bychom měli taky takový lezce mezi těmi mladšími :-)
odpovědět 
  Re: Styri potencialne osmy nielen v Cechach...16:05:08 20.03.2007
Když mladé někdo nenasměřuje a nebude se o ně starat, tak nebudou, jak prosté :-)). Hledat si cestu sám bez pomoci stojí mnoho času a omylů.
Vlkodpovědět 

 No dobrý, né?00:53:59 21.03.2007
Vylézt na čtyři osmitisícovky za čtyři měsíce je určitě řádnej výkon. Zmíněný Messner byl velmi hrdý na to, že vystoupil za rok na dvě.
Světoznámý Caban styl myslím není, stejně jako nevím co je  Himálajský styl? Snad Alpský, ne?  "Caban styl" je "světoznámý" snad leda v úzkém kruhu českomoravských lezců (i když prej jeden šerpa tuhle povídal... :-)).
Nemohu se zabavit pocitu, že Míra Cabanů dráždí, krom prezentace, tím, že není z žádné správné party, nesedává v těch správných hospodách a lezení se vůbec moc nevěnoval a nevěnuje.
Nicméně na ty hory leze, tedy je horolezec, leze na velký hory a úspěšně, je tedy velký horolezec.
I když víc mého obdivu mají jiné akce v horách, třeba zmíněný Dodo...
Leč Caban -- jestli se mu i tohle podaří, tak je také dobrej, nojo, no.
Hore Zdar! Oba. A ostatní také.
dagodpovědět 
 Re: No dobrý, né?18:22:57 21.03.2007
dag dag..totiž chci říci tak tak...
Petr J.odpovědět 
 Re: No dobrý, né?00:40:49 23.03.2007
M.C. spíše dráždí ne zcela poctivým informováním o svých akcích. Jeho Alpský styl na Everstu byl od skutečného alpského stylu poněkud vzdálen. Do alpského stylu nepatří používání cizích fixů, propůjčených stanů a ani jinými prošlapaných stop. Také sólovýstup v houfu lezců jiných expedic není až tak úplně pravým sólovýstupem.
Petr Jandíkodpovědět 
  Re: No dobrý, né?07:36:20 23.03.2007
To zahrnuji pod tu prezentaci. Nabubřelost neserioznost. Ovšem mnozí "z nás" mají také své a lezný dav je k nim shovívavější, respektive nesahá hned k takové zuřivé nenávisti jako někdy v případě Cabana.
Hele víš jak to bylo s jedním uznávanýma velmi, ale velmi dobrým horolezcem a jeho sóly na osmy. Vyběhl tam po fixním laně expedice, kterou vedl. Výkon jako sviňa, ta sólovost v tom byla, ale přeci jen...
Nebo výroky jednoho z nejuznávanějších osmařů o stavění stanu v 220km/h, jeho někdy značně spekulativní hledání vyjimečnosti každého výstupu, jsou také spíš veselé, Ale odpouští se mu, bere se to jako přípustná forma nadsázky pro novináře.
Dagodpovědět 

 Co je spatne na Cabanovi16:17:49 23.03.2007
Vsichni citi ze neco s Cabanem neni v poradku. Podle mne je to jedno – Caban zamenuje pricinu a nasledek. Mesner nebyl nejlepsi horolezec protoze vylezl na Everest bez kysliku ,  ale protoze byl v te dobe nejlepsi vylezl na everest bez kysliku. Neni mozne srovnavat jeho vykon a vykon Cabana. Byt nejlepsi neznamena podat vykon jako ten nejlepsi pred 30 lety. ale znamena podat vykon lepsi nez soucasnici. A to je prave ten problem Cabana. Odvozuje svoje naroky na to byt nejlepsi na zaklade vykonu ktere byly aktualni pred 30 lety a nesrovnava se se soucasnou spickou - kterou tim padem deklasuje. A protoze bezny pisalek do novin o horolezectvi vi to co si precetl v knize “himalajsti tygri” ( vydana nekdy v 60 letech) muze je Caban oblbnout a krade tim posici a tim i prostredky tem kteri jsou opravdu dobri. Je to jako kdyby nektery zacinajici jezdec formule  prohlasoval ze on je nejlepsi jezdec sveta protoze doposud to byl Caraciola  (pro ignoranty- slavny jezdec minulosti) ale on zajede Nurburgring rychleji. V dnesni dobe , kdy je vetsina klasickych cest proslapana a zajistena fixy a placeni serpove te v pripade nutnosti dostanou nahoru i kdyby jsi nechtel neni mozne tento vykon srovnavat s vykonem Maloryho. A tohle je podle mne problem Cabana. Neni a nebyl nikdy horolezcem. Je urcite spickovym  vysokohorskym turistou. Ale vzhledem k tomu ze si dela narok nato, aby byl prohlasovan za nejlepsiho horolezce, degarduje sam sebe  do posice podvodnika a hochstaplera.
Richardodpovědět 
 Re: Co je spatne na Cabanovi17:47:57 23.03.2007
kto je potom podla teba horolezec?
matoodpovědět 
  Re: Co je spatne na Cabanovi18:51:17 23.03.2007
No, vetsina, i tech nelepsich vykonu posledni doby byla jen opakovanim dost starych vykonu. Treba Scotta a MacInrtyre...
Caban je lezecky hodne v historii, ale tech, co delaji vylozene neco noveho? Treba jako Messner, ale zdaleka nejen Messner v te dobe.
Chces oznacit za turistiku vsechny vystupy normalkami poslednich let? To te nebudou mit radi mnozi uznavani borci, Richarde. :-)
Co je fakt, ze se nebiji v prs a nervou ze jsou king of universe. :-) Ale to je "jen" prezentace.
Dagodpovědět 
   Re: Co je spatne na Cabanovi19:25:58 23.03.2007
Podivej dagu ja vim ze to asi nebude moc popularni ale tak nejak to je. Existuje urcita degradace hodnoty vykonu. Je dana zmenou materialu, lepsi fyzickou vykonnosti, lepsi organizaci, spojenim,stravovanim a nevim co jeste. Jak jsem vyrozumel znas Tatry. Ve Velicke doline je "Gulaty kopec" Kdyz by jsi na pocatku minuleho stoleti usporadal expedici a zdolal tento kopec -jak pravi pismo svate vydane panem puskasem - cez "gulatu priehybu" jiste by jsi po navratu dolu do Smokovce byl oslavovan jak nebojacny dobyvatel hor. Dneska tamtudy vybehnes se skolni druzinou nezletilych ditek kdyz jste na vyletu ubytovani Na Slezskem dome a ze se pohybujes v horolezeckem terenu si uvedomis az nejake tele z HS te bude pokutovat protoze pouzivas cestu klasifikace I k vystupu. Ja vim ze na Everestu je zima , neni tam luft a kdovi co jeste. Ale dost tezko muzes srovnavat vystup na jizni sedlo s vystupem na Trango. Z cesty pres jizni sedlo se pomalu stava vysokohorska zalezitost. Dalsi takovy klasicky priklad je vystup na Ostry rohac/Banikov na Rohacich. I kdyz je to pohyb ve vysokohorskem terenu neni to horolezectvi. A vidis prece tolik horolezcu ma tuhle zalezitost v merku a nejen v lete, ale i v zime bych tam chtel prodavat vstupenky. Nekdy je to tam na mistenky. A nikoho z turistu nenapadne o sobe prohlasovat ze jsou horolezci . I kdyz pred 100 lety by to byla extremni horolezecka tura jen pro tvrde trenovane jedince. Takze si stojim za tim co jsem rekl- Caban je vysokohorsky turista , mozna extremni vysokohorska turista , mozna prukopnik novych smeru ve vysokohorske turistice, ale neni horolezec. A ze mne tedy nebudou mit radi jini kteri tam byli ? Ale proc, to by mne museli nenavidet i ti co chodi na ten rohac a vraceji se nadseni. Nikdo z nich tam nejde aby ziskal titul horolezec roku. Ten dneska za vystup pres jizni sedlo na Everest taky nedostanes. Ale jdou tam aby si splnili nejaky sen. svuj vlastni sen. A tady je ta chyba Cabana. Chce se pres neznalost novinaru propasovat nekam jinam nez patri protoze kdyz rekne ze je vysokohorky turista tak kazdy pokyva hlavou a rekne ze je to pekne. Kdyz bude prohlasovat ze je nejlepsi cesky horolezec ma sanci od sponzoru neco vymamit. (a zeny mu budou padat k noham) . No to jsem toho zas nakecal.
Richardodpovědět 
    Re: Co je spatne na Cabanovi19:40:56 23.03.2007
Ja k noham Cabanovym nepadam, za nejvetsiho cekeho horolezce ho nemam. :-) O tom zadna.
Definice turisty, horskeho turisty, horolezce... Ja ji neznam. respektive ty co znam, by radili valnou cast cest na osmitisicovky do VH turistiky (pod klas IV).
Ovsem borci se shoduji, ze treba V+ plotna, kterou i ja v Tatrach vicemene odzyvam, je na jizni K2 spickovy vykon.
Tohle nevyresime. Ja mam pocit, za Caban je vybornej lezec technicky nenarocnych cest ve velikych vyskach. S priserne nabubrelou prezentaci, kde zkresluje vic, nezli je zdravo.
Jinak mi je to vcelku volny. :-)
Dagodpovědět 
    Re: Co je spatne na Cabanovi19:43:34 23.03.2007
Ovsem pokud pujde na K2 Chokori (uz se jednou pokousel, vite s kym) tak na tu pokud vim zadnej chodak nevede. Pokud nekecaj a nemaj tam nejakou pesinku schovanou. :-)
Dagodpovědět 
  Re: Co je spatne na Cabanovi20:16:08 23.03.2007
Pro Mata: právě Slováci mají hnedlinka minimálně dva kteří se i v současný době dokáží protlačit mezi absolutní špičku. Dosáhnou v posledních letech zpravidla nejenom na nominaci na Zlatou skobičku (na zlatej pikl, pravda, ne, ale ta skobka je slušný vocenění). V ČR se jednou za pár let podaří tak ta nominace :-)
Ovšem, kupodivu, ne právě Cabanovi.
Ale mezi náma, já bych mu to nevyčítal. Každej holt dělá co umí. A on se 1. umí prezentovat; za 2. má fyzický předpoklady vylézt a pobejt vysoko; 3. má vůli a odhodlání, a když už je vysoko, taky dojít na vršek.
Tomas F.odpovědět 
   Re: Co je spatne na Cabanovi20:24:33 23.03.2007
Tome, oni jich mají víc, tak trochu se s klukama znám, oni v tom mají prostě systém vyhledávání, výchovy a směřování a hory jsou u nich č.1 a tomu to také podřizují, narozdíl od nich nám chybí ten mentor, který by dokázal povznést náš alpinismus do bývalých výšin.
Vlkodpovědět 
    Re: Co je spatne na Cabanovi20:59:26 23.03.2007
Nojo, dyk já vim.
Mezi náma, je to jedna z věcí, která mi na našem svazu tak trochu vadí. Voni nám naši vejboři schovaj všechno, co souvisí s mládeží do "servisní části", je toho ostudně málo a eště se divěj, že se to třeba někomu nelíbí. Achjo. Já bych klidně navýšil rozpočet KA na násobek (pravda, na úkor soutěžního lezení), pokud by to šlo směrem k té podpoře mládeže, vyhledávání talentů a jejich systematické výchově...
Ale dovolil bych si to nazývat pravým jménem (tedy by to bylo ve "sportovní části" rozpočtu).

A slovenskýmu JAMESu můžem tak akorát závidět. Systematičnost, promyšlenost, jasné stanovení priorit a bazírování na nich. Ale tuhle dišputaci netřeba tahat sem :-) Já ji zkopčím třeba na HI, co Ty na to?
Tomáš F.odpovědět 
     Re: Co je spatne na Cabanovi21:14:17 23.03.2007
Jasně, to beru. Mně právě taky zarazilo velké krácení u mládeže, kde já vidím budoucnost, víš, co mi dalo práce, než jsem se v těch číslech trochu prohrabal, já nechtěl nikoho obviňovat, ale přišlo mi to jako trochu záměrné mlžení. Přece není nic jednoduššího mít pořád stejnou skladbu rozpočtu, aby to bylo přehledné. Třeba mi volala i Evča O., že tam byla na stránkách nějaká data a ty, že už nemůže najít, to mě štve. Když vidím jak v Jamesu zcela otevřeně napíší, kolik dostane za rok výkonný tajemník, kolik předseda, kolik šéfové komisí a trenéři a je to v pohodě, žádná závist tak vidím, kolik práce to dá, než se u nás stane svaz otevřenějším a přesvědčí lidi,že je tu pro ně, že není, co závidět, že jsou to poctivě vydělané peníze a členové z toho mají přínos. No a o práci, kterou věnují tomu, aby měli systém v oblastech, kde jsou nutné výjimky, kde ne, aktivní přístup k jednání s orgány OP, no škoda mluvit.
Vlkodpovědět 
      Re: Co je spatne na Cabanovi22:14:23 23.03.2007
jsem ten kousek diskuse zkopíroval k diskusi o VH. Tam to třeba tolik nezapadne :-)
I když nevím, zda j¨sou naše plky spíše přínosem nebo naopak. Domnívám se, že na ně nebude hleděno okem milostivým.
Tomáš F.odpovědět 
      Re: Co je spatne na Cabanovi16:59:41 25.03.2007
Vlku hod mě na sebe maila rád bych s tebou dal řeč mimo lezce. dík david.peterka@setto.cz
odpovědět 
  Re: Co je spatne na Cabanovi20:24:05 23.03.2007
No vida, já Ti odpovídal (zmaten Richardem a Dagem) na něco jiného :-)
Ja hledal ty špičkové horolezce, těch je u nás pomálu :-) Ale v zásadě souhlasím s Richardem, když říká, že tyhle výkony by se za špičkové považovaly kdesi v dálnověku horolezecké historie, nesouhlasím s ním ve snižování těch výkonů. Jsou to výkony jak kráva. Jen kdyby kolem nich jejich protagonista nedělal (nebo nenechal dělat) takovej cirkus. Podobný výkony dneska podává kdekdo (a to i v tom našem malým rybníčku a v tom sousedním, slovenském, rybníčku také).
Tomáš F.odpovědět 

 Foto dne:

Langtang Lirung
 Databáze cest:
Všechny cesty (179353)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Prosze Konia 7 Przewodziszowice
Za Kantem Serka 7 Przewodziszowice
Kant Serka 7+/8- Przewodziszowice
Humus 4 Budčice
Údolka (Mešní Cesta) IV Malý A Velký Štolpich
Nově komentované:
Confetto ... 6c+/7a Massone
Confetto ... 6c+/7a Massone
Kdo Hledá, Najde 6C+ Kotek
Star Line 6+ Geyikbayiri
Yilan 7- Geyikbayiri

 Nově v diskusi:
Chýba SERENE | Re: Slanění z nýtu | Re: Slanění z nýtu | Re: Slanění z nýtu | Re: Slanění z nýtu | Re: Teoretik | Re: Slanění z nýtu | Re: Slanění z nýtu | Re: Teoretik | Re: Praktitik to je v*l |

 Nové komentáře:
Re: Není to jednoduché | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta Járy Vdolečka | Cesta | Re: Není to jednoduché |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (43)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (8)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | 2X Simond Piranha | Asolo Elbrus vel. 46 | Našel jsem presky | Benešov u Prahy 29.10.-01.11. |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 352 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 307 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 279 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 277 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 247 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.