LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Když se držíš, nemůžeš spadnout!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5672 lezců
1141544 cest
Nové přelezy:
Tarantula 7c
Andromeda 7c+
Crvena Tiš 7b
Noi Altri! 7b+
Veganza De 8a
Fantastisc 8A
Bombastisc 7C+
Katiforos 7b
Dynamitaki 8b
Blue Moon 7c+

Stěny
Boulder v síti - Praha 3
Lokal Blok - Praha 5
boulderingjicin - Jicin

Prodejny
SAMBAR sport Kladno - Kladno - Kročehlavy
HUDYsport - Jablonec nad Nisou
Ing. Jan Zavadil - PROFITSPORT - Plzeň

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Lezení u Jakuba ?? Zatím nechci

Zatím ....

Lezecký trenažér u Jakuba v Liberci zatím navštěvovat nebudu a ani nedoporučuji ...

Jít si zalézt na Jakuba v Liberci ??  Akorát na rozčílení …

Schválně tento článek píšu až po 2 týdnech, aby se snad nějakým způsobem neprojevila unáhlená reakce nebo něco podobného. Ale k věci.
Přestože začalo léto a člověk by nejraději vyrazil někam do hor a skal, hold člověk musí taky občas do práce a tak času moc nezbývá. Při jedné procházce jsem se konečně rozhodl nalézt a prozkoumat liberecký areál zvaný Jakub, který se nachází v areálu kasáren.
Hledání nebylo z nejtěžších. Docela mě potěšila otevírací doba – o prázdninách ještě o nějakou tu hodinu prodloužená a že lze, kromě bot, veškeré vybavení vypůjčit. Říkám si, paráda – po práci se zde sejdeme s dcerou a trošku potrénujeme…
Jen mě zarazilo, že po mně pan – říkejme mu správce – chtěl podepsat nějakou listinu –  i když jsem neměl vůbec v úmyslu ten den na stěnu ani sáhnout, jen jsem seděl na lavičce. Údajně souhlas s bezpečností (tuto stať jsem ale vůbec nedostal do ruky a ani jsem ji nikdy neviděl). Dobrá – jsme ve vojenském areálu – budiž.
Nevím, co jsem dotyčnému správci udělal, ale již od začátku u mě nebudil důvěru a tato domněnka se mi potvrdila .
Takto poučeni jsme asi za týden opravdu začali trošku lézt. A poučování začalo nabývat na intenzitě. Nejdříve jsem špatně jistil – prý dlouhý krok, pravá ruka daleko od osmy . Dobrá- říkám si : má víc zkušeností , proč mi ale nevysvětlí proč je to nebezpečné….
Divné mi bylo, že vedle mne si při spouštění lezkyně  kolegové počínali tak, že lezkyně letěla asi 6 m volným pádem a cca 1,5 nad zemi byla ,,zaseknuta“ a to na jedné karabině !!! ( lano pláče ). To zřejmě bylo dle správce v pořádku. Podle toho jedno lano opravdu vypadá. Opravdové lano začíná asi půl metru od konce opletu – nevím, jak by to dopadlo kdyby si někdo uvázal uzel jen na tomto opletu a třeba spadl…. Asi moc dobře ne …
Při naší další a pokud tam bude tento správce, i poslední návštěvě, jsem již odešel opravdu znechucen.
Náš rozhovor se odehrál asi takto (v závorkách je můj komentář) :

O: Máte tady uvolněné chyty …  ( ve všech řádech na stěnách je povinnost hlásit uvolněné chyty )
S: Kde ?
O: Tady na stěně – nejmíň čtyři jsou dost volné .
S: No jo – hold je to venkovní areál a dávat ven dřevo je trochu přežitek. Ráno to navlhne a pak se to uvolňuje. Jediné, co mohu nabídnout, je jiná stěna…

Tuto větu jsem skousl – asi má pravdu, ale posílat někoho ke konkurenci ???. Konstruktér nejsem. Proč to tedy nepřitáhnout, viděl jsem to na této stěně dělat spoustu lidí a klíč- imbus- leží támhle v trubce.
Vzal jsem ho a poslal dceru jeden chyt, kvůli kterému se nemohla dostat nahoru, utáhnout.
Dcera má 9 let a bohužel neměla sílu – chyt se jí točil dál.
Nevadí, hned vedle je nakloněná rovina cca 45stupňů s velkými dírami . Vyběhnu a utáhnu ho. Nebezpečí je minimální, zvlášť, když správce minule tudy také bez problému lezl….
To jsem dostal ale hloupý nápad !!!

S: Hej, kampak??
O: Jdu utáhnout ten chyt.
S: To nemůžeš …
O: Proč, točí se ..
S: Já si nenechám zničit chyt, to se ráno napije a šroub se procedí skrz

Dobrá, slezl jsem.

O: Ale tady to utahují všichni ???
S: Ale všichni byli jištění …    ( tady správce trošku odbočil od problému )
O: Vy jste minule tady taky takhle lezl nahoru …
S: Ale já jsem instruktor a to je si myslím rozdíl !    ( a už jsem věděl, že tady končím )
O: Já jsem podepsal bezpečnost a je to na mé nebezpečí ( tato věta je napsána i na stěně) , tudíž vy jste v klidu ne ?  (ale to už byl jen výstřel do vzduchu )
S: To nejsem v klidu, zvlášť s tímto přístupem…

A na tuto odpověď jsem rezignoval.

Nevím, kdo tento pán je a co má za sebou. Abych někoho nepoškodil, je to ten starší správce, tak kolem 50let. O jeho přístupu si však myslím své. Mohl bych tu polemizovat o způsobu lezení a o rizicích nečekaného protočení chytu, ale nebudu. Bylo by to asi subjektivní. Leč, jestli tento pán bazíruje na skoro neohmatanosti stěny a chytů víc, než na bezpečnosti (viz.spouštění na laně)…je to trochu podivné. Ještě podivnější je to, že trpí kouření desetiletých dětí přímo pod stěnou- patrně podle svého přístupu. Škoda, lezení je krásný sport a areál Jakub je slušným sportovištěm i pro tzv.nemajetnou mládež.
Nakonec však dám na jeho radu – budeme s dcerou  chodit jinam.
Martin Olšák as. Olson.vs
P.S. Prosím někoho, kdo má podobné zkušenosti, ať se ozve

Olson.vs   [úpravy] 15:54 09.07.2005Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 stejnej názor17:25:21 09.07.2005
Nic si z toho nedělej. Tenhle správce není z nejlepších. Párkrát jsem tam taky byl a pochopil jsem, že to nemá cenu. Cesty tam jsou postavený nějak divně, chyty se protáčejí a ještě ten personál. Ten správce o kterém píšeš je, s prominutím, trouba. Jeden příklad: Nevim jestli to tam ještě funguje, ale před nějakou dobou tam nabízel volný pád. Spočívalo to v tom, že člivěk vylezl asi do půlky celé konstrukce a pak navázán na laně skočil dolů. No a tento pán ho chytal do lana.Bohužel nedokázal pochopit, že by měl jít o metr vedle a tak tam jednomu návštěvníkovi lanem spálil celé lýtko. A je toho víc. Tenhle trenažér je dobrý nápad, ale vedení nestojí za nic.Lepší je, přenechat tuto zábavu dětem, které se tady vyblbnou a lezci, pojďme lézt jinam.
vanillodpovědět 

 Jakub & company11:35:25 10.07.2005
Bohužel, musím souhlasit. Toho pána mam v jádru ráda, věřte, je starostlivej a dokáže se o děti postarat, jen mu hodně často ujedou nervy a pak si, úplně zbytečně, dělá z lidí nepřátele. Hafo návštěvníků, a jiných, ho nemá rádo. Uráží, zbytečně kritizuje, zveličuje.. Zastávala jsem se ho do doby, než si vylil nějakou svou blbinu na mě. ..Teď už se vídáme jen málo a já se naučila obcházet možné střety.. ..Tak asi tak. Co se kvality lezení týče : Cesty jsou nejspíš postavené ,,amatéry" , kteří se snahou udělat je co nejtěžší, dělají zbytečně překombinované kroky (dlohé, extrémně silové,..). Cesty jsou pak nevyrovnané a musim říct, že se mi stejně leze ta, kterou pokládají za nejtěžší, jako ta, která je úplně průměrná. ..Přesto ale - pokud někdo začíná - nechá se ,,jakubovat" celkem dobře, dětem to hodně dá. Jako před nějakou dobou mně.
..Ke kasárnám jsem zavítala nedávno, asi po roce a půl. Moje definitivum, stejné jako má vanill - nechme tento trenažer těm, co se teprve dolézají k lepšímu prostředí.
P.S. Chyty se venku točí všude, hlavně v létě, jen na Jakubovi jsou hrozný desky a tak každej druhej bíbl po necitlivym dotažení vypadne.
Lídaodpovědět 
 Re: Jakub & company22:21:34 11.07.2005
U nas se chyty netocej :D Delal je pan, kterej
to nikdy nedelala a pridelal je sestkovejma vrutama vzdy poctive dva az tri, nevim ale jestli je jeste nekdo nekdy sunda :DDD
Joeodpovědět 

 volný chyty22:18:56 11.07.2005
Ber ty volný chyty jako trénink do hor, tam to občas taky nedrží, takže aspoň tě to nijak nezaskočí :-)
dlabikodpovědět 
 Re: volný chyty17:36:59 12.07.2005
:c)
Lídaodpovědět 
  Re: volný chyty17:55:47 12.07.2005
když se mi někde nelíbí,tak tam zkrátka nechodím.hotovo!
Honzaodpovědět 
   Re: volný chyty17:56:14 12.07.2005
já nejsem ten zprávce,jo!:)
odpovědět 

 Souhlasím !!!!21:15:16 12.07.2005
No, já na Jakuba už taky nechodím. S borcem "správcem co trénuje speciální jednotky" (jeho slova) jsem měl taky jeden konflikt. Týkalo se to slaňování. Měl jsem jiný názor než on. Snažil jsem se mu vysvětlit, že v knize P. Šubrta: "Bezpečnost na skále atd." jsem četl něco jiného, než co tvrdí on. Jeho další reakce byla: "Ty Šubrte, já trénuju speciální jednotky ... (jinými slovy, já vím všechno nejlýp). Tak jsme prostě odešli, a už jsem tam asi dva roky nebyl.
Jinak obecně tam ten pan správce učí takové věci a postupy, které tě na skále a v horách spolehlivě zabijou. :-(
Martin Sivekodpovědět 
 Re: Souhlasím !!!!19:19:21 13.07.2005
Můžeš uvést příklad?..
(Nechci Tě nijak zkoušet, jen nemám se skálama tolik zkušeností - závodím na překližce, tak, bohužel, není moc čas.. ..něco málo mě totiž naučil, a tak bych jen chtěla vědět, jestli jsem mrtvá, když pojedu za tejden lízt ven.)
odpovědět 
  Re: Souhlasím !!!!22:34:47 13.07.2005
no tak se ho moc nezastávej. Co tě naučil??? Stejně je to k*k*t
ten kdo víodpovědět 
  Re: Souhlasím !!!!08:40:26 15.07.2005
No třeba spouštění v rukavicích. I ty skoky do lana, a způsob slaňování, jaký prosazuje. Jak jsem psal, tak jsem tam už tak ty 2 roky nebyl. Takže si nepamatuju všechny podrobnosti. Ale pamatuju si, že jsme vždycky koukali s kámošem na "výcvik nováčků" a nad některými věcmi jsme jen kroutili hlavou. Asi tak.
Martin Sivekodpovědět 

 12:06:20 14.07.2005
taky máme v brně jednu takovou správkyni...:-) na bouldrovce VUT
odpovědět 
 Re:22:46:21 14.07.2005
Ale s tím rozdílem, že ta tomu rozumí a pokud něco někomu radí, tak opravdu ví co dělá.Dělá to proto, aby se lezec poučil, nebo něčemu přiučil a ne proto, aby se zviditelnila.
Pajaodpovědět 
 Re:12:08:54 15.07.2005
tak to HAPO je proti libereckému správci celkem v pohodě :o) (a můžu to posoudit)
ktovakodpovědět 

 muj nazor21:39:56 14.07.2005
cau lidi, parkrat jsem tam byl a musim souhlasit s tim ze pan spravce je nekdy zbytecne moc chytrej a vostrej zaroven- tim si pochpitelne dela zbytecne zlou krev. Myslim si ze v jadru to je dobrej clovek ale mel by se nad sebou drobet zamyslet a zmenit pristup. mejte se krasne a doufejme v napraveni vsech spravců
fidaodpovědět 

 potapec...21:25:54 16.07.2005
Byt vama, tak to tolik neresim. Ja toho pana taky moc nemusim, ale kdyz me necha zadarmo si zalizt na jeho lane a jeste mi pujci sedak, tak proc ne. Dokonce me i parkrat odjistil, kdyz jsem byl sam, a nejak zvlast jsem se nebal. Je pravda, ze obcas dochazi ke konfliktnim situacim, kdyz tam peruje vojaky v teplakach a nakonec se ukaze, ze ti kluci jsou piskari a asi lezou vic nez on, ale to je o lidech.

Spis mi vadej ty volny chyty, ale taky to uz nejak beru jako fakt. Jinej spravce mi vysvetloval, ze kdyz to utahnou moc, tak zas hrozi, ze vytrhnou matku z preklizky. Nevim, ale budiz.

Zkratka a dobre, kdyz chci vecer do bazenu, tak vyjdu o hodku nebo dve driv, vezmu lezecky, stavim se tam a pak se vykoupu.
J.odpovědět 

 názor17:48:04 17.07.2005
já mám stejné skušenosti stim správcem,když jsem tam byl poprvé,tak byl dost svině,ale když jsem tam přišel po 2 tak už se slidnil,poprvé jsem ho málel poslal kamsi,takový kecy o bezpěčnosti člověk je zvyklej lízt s utaženejma nohavicema na sedáku(pohodlnější,a bezpečnější)a von že je to blbost... prostě to chce neutrál,a nechat ho vypovídat,a lízt si podle svího.  Ahoj
kpt.hawkeyeodpovědět 

 Jak jsem se seznámil s ředitelem zeměkoule.19:37:20 05.02.2006
Na tohle je internet skvělá věc, už jsem fakt myslel, že je nějaká chyba ve mě, ale ostatní mě uklidnili - že co se tak divíš, podívej se na Lezce - heslo Jakub.
Tak už se tak nedivím a mám trochu klid. No, klid. To asi nevíte, že tenhle expert si nehraje jenom na tom svým písečku, ale chodí taky na stěnu do tělocvičny Vysokých škol do Harcova - Liberec. Ale co je nejhorší, tenhle agresivní cholerik tam chodí s partou malých dětí a "učí" je ty svoje nesmysly!!!
To by nakonec nebyla až tak moje věc. Já už chtěl pověsit lezení na hřebík, s tím, že pro skály nejvíc udělám, když na ně nepolezu. Jenže můj synek pobral nějaký geny nebo co, tak jsem zase v tom. Kde jinde, než na stěně, dělá mi radost, chlapec. No jo, ale kde je nějaká pohoda, když mi tenhle přechytřelej teoretik do toho furt kecá? Nejsem žádnej extrémista, ale po dvaceti letech ve skalách snad nepotřebuju, aby mi někdo vykládal, jak se dává lano do karabiny? Když mu ale řeknu, že je rozdíl, když je karabina zámkem ke mě, nebo od sebe, nebo když chytnu lano podhmatem nebo nadhmatem (s tím se potýkaj děti, ne my), tak na mě civí jak vrána a neví, která bije, protože se to asi nikde nedočet. A ještě se naprudí, ale jak! Já jsem trpělivej tvor a jasně jsem mu dal na srozuměnou, aby si hleděl svýho a nechal mě na pokoji. Nepřipadá mi to jako přemrštěný nadstandardní požadavek, ale fakt měl pěnu u huby, no nemoh to rozchodit. Vyvrcholilo to tím, tak po určité výměně názorů, která ani pro mne nebyla lichotivá - nechal jsem se strhnout na jeho úroveň - ke mě přiskočil a začal do mě strkat tím svým pupkem a že ze mne udělá dva malý. I kdybych v tu chvíli neměl synka navázaného na laně skoro nahoře, tak bych asi moc nenadělal. Praxe ukázala, že zápasit s někým, kdo má o hlavu a o padesát kilo víc, moc naděje na úspěch nedává. Takhle se chová "instruktor" a provozovatel lezecké stěny s plnou hubou bezpečnosti. Jasně, klouček by se jenom trochu prolít, alespoň by to měl za sebou. Tak jsem zase jednou utrpěl tu známou nejhorší srážku. Ještě že to už A. E jasně definoval: jenom tři veličiny jsou nekonečné, ale u času a prostoru to není tak jisté.
Takže hrubá síla zase oslavila úspěch, divte se pak teroušům.
Jedině mě hřeje, že se s tímhle individuem těžko setkám ve skálách - no to by mě zinklo. S takovým se nikdo nemůže navázat na lano, se stejným by nic nevylezl a normální by radši skočil dolů, aby to poučování už nemusel poslouchat.
Tak hodně zdaru u Jakuba - ale dejte si fakt bacha, láce někdy může přijít draho!!!!!!!!!!
Míraodpovědět 

 Jak jsem se seznámil s ředitelem zeměkoule.19:37:56 05.02.2006
Na tohle je internet skvělá věc, už jsem fakt myslel, že je nějaká chyba ve mě, ale ostatní mě uklidnili - že co se tak divíš, podívej se na Lezce - heslo Jakub.
Tak už se tak nedivím a mám trochu klid. No, klid. To asi nevíte, že tenhle expert si nehraje jenom na tom svým písečku, ale chodí taky na stěnu do tělocvičny Vysokých škol do Harcova - Liberec. Ale co je nejhorší, tenhle agresivní cholerik tam chodí s partou malých dětí a "učí" je ty svoje nesmysly!!!
To by nakonec nebyla až tak moje věc. Já už chtěl pověsit lezení na hřebík, s tím, že pro skály nejvíc udělám, když na ně nepolezu. Jenže můj synek pobral nějaký geny nebo co, tak jsem zase v tom. Kde jinde, než na stěně, dělá mi radost, chlapec. No jo, ale kde je nějaká pohoda, když mi tenhle přechytřelej teoretik do toho furt kecá? Nejsem žádnej extrémista, ale po dvaceti letech ve skalách snad nepotřebuju, aby mi někdo vykládal, jak se dává lano do karabiny? Když mu ale řeknu, že je rozdíl, když je karabina zámkem ke mě, nebo od sebe, nebo když chytnu lano podhmatem nebo nadhmatem (s tím se potýkaj děti, ne my), tak na mě civí jak vrána a neví, která bije, protože se to asi nikde nedočet. A ještě se naprudí, ale jak! Já jsem trpělivej tvor a jasně jsem mu dal na srozuměnou, aby si hleděl svýho a nechal mě na pokoji. Nepřipadá mi to jako přemrštěný nadstandardní požadavek, ale fakt měl pěnu u huby, no nemoh to rozchodit. Vyvrcholilo to tím, tak po určité výměně názorů, která ani pro mne nebyla lichotivá - nechal jsem se strhnout na jeho úroveň - ke mě přiskočil a začal do mě strkat tím svým pupkem a že ze mne udělá dva malý. I kdybych v tu chvíli neměl synka navázaného na laně skoro nahoře, tak bych asi moc nenadělal. Praxe ukázala, že zápasit s někým, kdo má o hlavu a o padesát kilo víc, moc naděje na úspěch nedává. Takhle se chová "instruktor" a provozovatel lezecké stěny s plnou hubou bezpečnosti. Jasně, klouček by se jenom trochu prolít, alespoň by to měl za sebou. Tak jsem zase jednou utrpěl tu známou nejhorší srážku. Ještě že to už A. E jasně definoval: jenom tři veličiny jsou nekonečné, ale u času a prostoru to není tak jisté.
Takže hrubá síla zase oslavila úspěch, divte se pak teroušům.
Jedině mě hřeje, že se s tímhle individuem těžko setkám ve skálách - no to by mě zinklo. S takovým se nikdo nemůže navázat na lano, se stejným by nic nevylezl a normální by radši skočil dolů, aby to poučování už nemusel poslouchat.
Tak hodně zdaru u Jakuba - ale dejte si fakt bacha, láce někdy může přijít draho!!!!!!!!!!
Míraodpovědět 
 Re: potapec show21:02:11 05.02.2006
No hezky, ted aby se bali lidi chodit na Harcov na stenu. Takze upresneni pro ostatni. S temi detmi tam byva pouze od ctyr do sesti, potom uz je klid. (Pricemz povahy s hrosi kuzi si docela dobre zalezou v tezsich cestach i v inkriminovanou dobu, to tam sice obcas byva dusno, ale obsazeny jsou jen lehci cesty a jeste ne vsechny.)
jx0odpovědět 
  Re: potapec show21:36:04 05.02.2006
Heh koukam ze z vasich prispevku tam u Vas skodi peknej idiot :-))) se divim ze mu uz nekdo nezozbil hubu :-))
t@modpovědět 
   Re: potapec show21:51:27 05.02.2006
Jak vyplývá z předpředchozího příspěvku, je (to) asi (idiot) příliš velikej :-)
odpovědět 

 Funguje?18:29:20 01.12.2011
Nevíte prosím, jestli tahle stěna ještě pres léto funguje?
Šárkaodpovědět 

 Foto dne:

Jonáš
 Databáze cest:
Všechny cesty (179560)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Tunel I Ostrov
Stará Cesta I Ostrov
Contamin-labrunie 6a+ Chamonix
Suntandora 7a Kalymnos
Suntadora 7a Kalymnos
Nově komentované:
Noi Altri! E Voi Altri? 7b+ Limski Kanal
Nespavost Low 8A Töpfer
S-Kante VIIb Pfaffenstein
S-Kante VIIb Pfaffenstein
Buf! 7a Alaro

 Nově v diskusi:
prsty prsty | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: letadlo matroš | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování |

 Nové komentáře:
Re: Ss | Re: jak to vidi mainstream | Re: jak to vidi mainstream | RIP Ondro | Re: jak to bylo doopravdy? | Re: RIP + pridať 15° | Esence bytí | jak to vidi mainstream | Re: Ss | Re: Hustý! |

 Kde to vře:
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (128)
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (97)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (40)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (16)
VENI VIDI VOLAVI in honorem Alexandri (10)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (4)
Rozhovor s Lynn Hill i s lezením na její domácí bouldrovce (3)

 Nově v inzerci:
STANOVÉ KOLÍKYUltralehké,odolné,kvalitní SET 8+1NOVÉ,NEPOUŽITÉ! | RAB DOWNPOUR ECO-membránová bunda pánská | Pátek sobota | stěna Jirkov | Statická a dynamická lana | Lezačky | Mantra Pant W | Prodám lezečky | Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) | druhý konec lana |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 375 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 325 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 293 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 294 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 274 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.