LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Zakládej jenom tutový jištění, neser se s blbejma smyčkama a lez.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Průvodce Elbtal 1 a 2
Mistr skal
Na trh přišla kniha o horách a řekách Dobrodružství v prášku

Závody
Basecup 2025 (11.10)
SP paralezení Laval FRA (25.10)
EP ledolezení, Bern SUI (22.11)

Žebříček
Cesty:
12.Klapal 11126
13.Bulička 11106
14.Pail 11103
Bouldry:
12.Kučera 10328
13.Chytil 10325
14.Širůčková 10253
Hory:
23.Novák 2688
24.Chomová 2670
25.Bernard 2632

Výsledky
MS v lezení (21.09)
MS paralezení boulder, obtížnost, rychlost (21.09)
SP obtížnost Koper (SLO) (05.09)

Deníčky
5810 lezců
1185040 cest
Nové přelezy:
Cringer 11-
Queeel Dic 10/10+
Lost&Found 10+
Panychida 9+/10-
Ippolito 10-
Černá Zmij Xb
Tušení Sou 10-
Pojď Mi Ho 7C
Odchod Z I 7C+
From Hell 8A

Stěny
ZŠ Chřibská - Chřibská
321 Boulder Club - Brno
Extrém Plus - Praha 5 u Plzeňské - Praha 5

Prodejny
AIX -lezecké chyty a stěny - Praha
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1
Rock Point - Palác Flóra - Praha 3

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Záhadný M. Čermák opět perlí

Kdo ví?

Možná že už se někomu může zdát, že se do M. Čermáka navážím moc. Nové zprávy z 8a.nu: M. Čermák zopakoval boulder Crowbar 8b+, zabralo mu to 6 dní. Dále pak přelezl cesty Raubritter 8c (!), Nightmare 8b, Lügenbaron 8a+ OS a Prawda 8a+. Nechci rejpat do M. Č., ale jestli to přelezl jako Wallstreet v roce 1993, tak by se měl zahrabat navždy. A leze-li stále jen pro sebe, stále nechápu, proč se tlačí mezi ty světové veličiny, které se většinou lezením živí a prezentovat se potřebují. Tak co, Martine, máš dvě možnosti. Buď si sežeň hodnověrné svědky, třeba video, nebo zmiz z lezeckého světa. Dokážeš-li přesvědčit lezeckou nulu mého formátu, okamžitě se Ti veřejně omluvím.

David Chudoba   [úpravy] 11:38 30.09.2002Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

Nový komentář 

 :)
Souhlas s Papoušem,
nějak moc Tě to bere.
Napadla tě varianta, že to tam vůbec záhadný M.Č. nepíše.
Mráza taky nenapsal nic do deníčku a Dušín Jandík z toho nemohl usnout...:)
Zapsal: Oliváč, 12:50:55 30.09.2002
 
Tato varianta mě napadla, ale pokud to M.Č. sám nevyvrátí, tak o ní neuvažuji. Zas tak mlčenlivý není, na Lezce občas něco napíše. Jestli to tam i sem na Lezce někdo píše za něj, má dobrou fantazii a sehnal si i dost přesvědčivý model na fotografie. Je na nich dost svalnatej, to abych se ho bál potkat. Zas tak moc mě to nebere, jen mě překvapuje, že už je to každému jedno. Klidně ze sebe udělám pitomce, hlavně že bude jasno. Tomance ještě vydejchám, ale jestli budu srovnáván s Dušínem Jandíkem, tak na to fakt kašlu.
Zapsal: Bída, 13:06:29 30.09.2002
 
Bída má pravdu, jedna věc je věřit, ale na druhou stranu by člověk této výkonnosti měl mít na své prásky svědka, nebo alespoň na některé.
Co se týče zapisování Mrázovo lezení, je to jedno, protože toho nikdo zpochybnit nemůže.
Zapsal: BB, 14:10:32 30.09.2002
 šerloci
hele vy šerloci, co kdyby mu takhle někdo zatelefonoval, napsal dopis (jánevim třeba doporučeně) nebo poslal mejl, aby se k tomu nějak vyjádřil. Ten legendární Dvanáctkař Čermák bydlí tuším kdesi v Blíževedlech na Mělnicku. takhle mi to připadá vůči němu tak trošku nefér (jakkoli se domnívám že jsou zmiňované informace o úžasnejch přelezech poněkud nepravdivé)
Zapsal: Lukas B., 14:22:47 30.09.2002
 Bídný Oliváč
Neměl jsem nic proti Mrázovi, jen proti tomu, že se matou pojmy. MČ je mi srdečně jedno a spaní mi ani neruší, že jsem na Brumlovce zaslechl povídat, že tam Oliváč obšlehl tvary chytů a vydává je za svoje. Jen se bavím :-), takže si se mnou nemusíte dělat staropsti.
Mimochodem, před časem byl na Lezci článek o tom, jak MČ se svezl se známým do Rakouska a přelezl tam nějaké vysoce cenné bouldry. Byly u toho i fotky.
Zapsal: Petr Jandík, 15:36:14 30.09.2002
 No tak už dost...
Přijdu si jak v v dívčím kroužku osmé třídy ZŠ. Tohle vzájemné pomlouvání, dokazování a osočování začíná už být tak trochu moc.... ať už u Čermáka, Oliváče nebo Petra J. Poněkud smutně to snižuje úroveň jinak velmi dobrého Lezce a ještě ke všemu si za to můžeme sami:-(
Zapsal: Gejza, 15:54:07 30.09.2002
 :)
Proč? Dyť je to celý jenom sranda...:)
Já se bavím až se za břicho popadám...Já vyrábim chyty :) no to je prča.Přidej Petře Jandíku vypal ještě nějakou perlu :)

Zapsal: Oliváč, 16:32:37 30.09.2002
 Souhlasím s Bídou
MČ nemá asi všech pět pohromadě, protože i vymýšlet si je třeba s mírou a nedá se přeskočit několik stupňů. Výskyt nedůvěryhodné osoby z Czech republic na předních místech 8a.nu může v očích cizáků zpochybnit i výkony našich dalších borců a to si asi nezaslouží.
Zapsal: David, 16:50:16 30.09.2002
 Chytychyty
to nevim ze olivka placa chyty:)co se tady clovek nedovi...chyty zn.BB fakt se bavim:)PJ napis jeste neco,at se zase priste muzu zasmat.
Zapsal: Sládič, 19:34:21 30.09.2002
 
Je to již, myslím třetí obdobný članek-dle mého názoru každý normální člověk, který tyto cesty přelezl by se již ozval a protestoval.Přelezy cest této obtínosti by měli také jasné dokázané.
The end
Zapsal: vilem, 20:31:49 30.09.2002
 vilem
Jsou lidé, kteří se rádi předvádějí a publikum jejich výkon zvýší. Na druhou stranu jsou lidé, kteří pro svůj výkon potřebují klid, soustředění a soukromí. Před publikem svůj výkon nedovedou kdykoliv na požádání předvést, nemusí ale být proto lháři.
Před časem byla velmi podobná atmosféra kolem bratrů Coubalů. Také uváděli výkony, které se nezdály odpovídat tomu, co vidělo publikum. Mnoho lidí si myslelo, že by měli, obrazně řečeno, předstoupit před arénu a ukázat, že umí. Jenže oni se místo toho stále víc uzavírali do sebe a na pochybnosti nereagovali. Když už většina lidí říkala, že umí jen dobře kreslit, pozvali mne abych natočil dokončení jejich prvovýstupu IXb. Když se na ten film dívám dneska, říkám si, že je pochybovači odsuzovali neprávem a z velké části proto, že nedokázali říct, že jsou abnormálně vytrvalí a že na své výstupy potřebují mnohem víc pokusů, než ostatní, kteří ale nemají tu vytrvalost.
Možná, že i M. Čermák je introvert, který si leze spíš pro sebe a publikum ho ruší a nechce se vydávat napospas davům, které jsou s hodnocením jiných povah rychle hotovy. O to těžší to takový človék má, chce-li své výkony prokázat. Možná, že by kamarád s kamerou mohl tohle dilema vyřešit.
Zapsal: Petr Jandík, 21:16:04 30.09.2002
 Teda
že by sem se z téhle diskuse utřískal, to ne. Pro hodně lidí, kteří lezení věnují podstatně víc času než já, je tenhle problém určitě dost důležitý. Jen si pokládám otázku, jestli pravověrný introvert hlásí na 8.nu svý osmičky. Bohužel ti co jsou hodně nahoře asi musejí myset taky trochu na to, že musejí být při svých výkonech vidět. Jinak bude platit teorie Oliváče: co když to tam záhadný MČ vůbec nepíše? A ještě moje teorie: Co když za jasných nocí leze ve skalách nějaký borec třináctky? Akorát že je introvert, ale ten pravý, co mu to nezveřejňují na 8.nu... To teda není nic proti Petru Jandíkovi (kterého bych se v tom vtipném šťouchu kvůli Mrázovi rozhodně zastal) ani proti introvertům, ale tam nahoře, tj. na 8.nu bych bral solidně ověřené výstupy. No tak snad se tahle diskuse k MČ donese, sehnat jeho adresu mi nepřipadá až tak jednoduché.
Zapsal: tomash, 22:27:35 30.09.2002
 Teda
že by sem se z téhle diskuse utřískal, to ne. Pro hodně lidí, kteří lezení věnují podstatně víc času než já, je tenhle problém určitě dost důležitý. Jen si pokládám otázku, jestli pravověrný introvert hlásí na 8.nu svý osmičky. Bohužel ti co jsou hodně nahoře asi musejí myset taky trochu na to, že musejí být při svých výkonech vidět. Jinak bude platit teorie Oliváče: co když to tam záhadný MČ vůbec nepíše? A ještě moje teorie: Co když za jasných nocí leze ve skalách nějaký borec třináctky? Akorát že je introvert, ale ten pravý, co mu to nezveřejňují na 8.nu... To teda není nic proti Petru Jandíkovi (kterého bych se v tom vtipném šťouchu kvůli Mrázovi rozhodně zastal) ani proti introvertům, ale tam nahoře, tj. na 8.nu bych bral solidně ověřené výstupy. No tak snad se tahle diskuse k MČ donese, sehnat jeho adresu mi nepřipadá až tak jednoduché.
Zapsal: tomash, 22:28:53 30.09.2002
 Teda
že by sem se z téhle diskuse utřískal, to ne. Pro hodně lidí, kteří lezení věnují podstatně víc času než já, je tenhle problém určitě dost důležitý. Jen si pokládám otázku, jestli pravověrný introvert hlásí na 8.nu svý osmičky. Bohužel ti co jsou hodně nahoře asi musejí myset taky trochu na to, že musejí být při svých výkonech vidět. Jinak bude platit teorie Oliváče: co když to tam záhadný MČ vůbec nepíše? A ještě moje teorie: Co když za jasných nocí leze ve skalách nějaký borec třináctky? Akorát že je introvert, ale ten pravý, co mu to nezveřejňují na 8.nu... To teda není nic proti Petru Jandíkovi (kterého bych se v tom vtipném šťouchu kvůli Mrázovi rozhodně zastal) ani proti introvertům, ale tam nahoře, tj. na 8.nu bych bral solidně ověřené výstupy. No tak snad se tahle diskuse k MČ donese, sehnat jeho adresu mi nepřipadá až tak jednoduché.
Zapsal: tomash, 22:31:54 30.09.2002
 Tomash
Na internetu se nedá ověřit, kdo vlastně píše za koho Za Tomáše Mrázka to celkem logicky psal někdo z jeho týmu, on má jistě jiné starosti než psát žebříček na Lezci. MČ může mít buď tajného příznivce (co třeba ctitelku znalou internetových fíglů se změnou totožnosti:-), který tam ty výstupy strká, nebo naopak tajného nepřítele, který ho tím chce znemožnit. Jenom bych byl pro to, aby se nedělala štvanice předem, dokud se neví, jak to je.
Zapsal: Petr Jandík, 22:50:58 30.09.2002
 Adresa Martina Čermáka
Jo a adresa tajemneho demona skal Martina Cermaka je pomerne jednoducha , nejsou to Blizevedly ale Skalka.Na Vlhost coby kamenem dohodil.To je ten kopec,kde mu pani z vrcholovy komise(pokud vubec) zrusily vsechny cesty a pak si nektery vzapeti sami "vylezli" treba v uzasne obtiznosti okolo sestky - ze jo, Borku M.???!!! Jo bejt v pruvodci je tak sladkeeeeee....
Zapsal: marťas, 01:38:10 01.10.2002
 Pro Magnuska a další
M.Č. to zkouší průběžně od roku 1993, tj. 9 let. Zkrátka mi došla trpělivost, zvlášť když už to není jen záležitostí České republiky. Jestli se chce někdo s jeho pověstí srovnávat se světovou špičkou, musí přistoupit na její pravidla se vším všudy. Kdyby se kterýkoli špičkový lezec choval ve své vlasti jako M. Čermák, už si prostě neškrtne. Komentátoři zde více vyjadřují osobní antipatie než názor na vyslovený problém. Škoda. Stejně je to na téma M.Č. můj poslední pokus s tím něco dělat. "Reprezentuje" lezce z ČR a většina z Vás se tváří, že se jich to netýká. Až Vám budou někde říkat: "Mráza, monster and unicum, he´s fucking good. Stefanek, he´s very, very strong, I saw him in Frankenjura. Who is Martin Cermak?", tak mě fakt zajímá, jak odpovíte.
Zapsal: Bída, 15:10:55 01.10.2002
 Pravda...
je dycky složitá. faktem ale je, že martin čermák si toho už navymejšlel tolik (viz například zcela a naprosto vysněné cesty za 11a na Vlhošti) že se mu nedá věřit ani za mák. viděl jsem ho osobně lízt začátkem devadesátejch eště na Vyšehradě na tý malý stěně, a ačkoli jsem byl osobně svědkem toho, že nějakou sekvenci nepřelez, klidně se tam přede mnou chlubil ulmanovi s majerem, že to přelezl, ať to po něm zkusej. martin čermák se nezměnil.
pokud jde o coubaly, určitě vylezli tak 80 % toho, co inzerovali, potíž je v tom, že ani vytrvalost často nestačí na těch vrcholovejch 20ˇ%(viz např. ta pověstná přisekaná díra na KObyle nebo klíčový místo na Ty časy..., kde postavili k hodinám).
Zapsal: cep, 00:13:17 02.10.2002
 Sráči
Jděte s těma kecama už do prdele! Co vás pořád zajímá co kdo leze a neleze? Proč se každý nestará sám o sebe? Proč se se asi ten váš záhadný M.Č. zveřejnil na zahraničním serveru? Protože se stydí za to ubohý čecháčkovství... Kdo je tu branej jako nejlepší, jako špička? Závodníci, závodníci, závodníci... Já vám na to kašlu, stejně tak jako M.Č. a plno dalších o kterých nikdo z vás neví a který jsou tady nebo ve světě a jen lezou a lezou a nemusí se nikde zveřejňovat, natož fotit nebo natáčet, aby potvrdily svoje výkony...... Lezení pro každýho asi znamená něco jinýho, tak si to užijte česká lezecká scéno!!!!!
Zapsal: K2, 16:18:38 02.10.2002
 Pro K2 (asi ňáký lyže?)
V Montaně 2/97 je velice vtipný rozhovor Filipa Šilhana s Martinem Čermákem, bohužel není v její internetové verzi. V klidu a pozorně si ho přečťete (myšleno vy, lyže). Jako správný a statečný Čech ses mohl aspoň podepsat.
Zapsal: sráč Bída, 16:43:31 02.10.2002
 Pro Vás.
Jelikož nemám doma pčítač,tak až ted sem sedostal na lezce a nestačím se divit!Martina znám asi tak tři roky a naposledy jsem sním byl v Juře,právě když přelezl Crowbar.Martin ani moc nedoufal že se mu podaří,je tam prý pro něj těžké dynamo.První den dal několik pokusů a další den se mu to zas po nějakem zkušení,ten přešah podařil a pak už to dolezl,jo trochu se hvěl.Škoda že jsme neměli sebou foták,ale myslím že není problem se tam někdy vrátit.Jinak co o Martinovi vím?Leze nějakejch 16let,nevím jak lezl dřív(1993),aal zato vím jak leze ted,byl jsem sním párkrát v juře,labáku,dubské skaly,srbsko...Martin se pravděpodobně ozve sám,ted totiž nemůže,protže hned po té juře odjel na nějakou dobu do Fontainebleau,tam vlastně jezdí od1996 každý rok jednou či dvakrát.Taky vím jak je mu lezení drogou,vydělá pár peněz a šup někam do skal.A taky nemá rád moc lidí kolem sebe,prostě není tolik společenskej a toje asi chyba.No snad se ozve,až se vrátí. PS.Moc by mě zajímalo kdo z vás(D.Chudoba...),Martina doopravdy zná,či ho aspon viděl !
Zapsal: Filip, 10:01:37 07.10.2002
 Pro mazaného Filipa
Snad se nejmenuješ Marlowe. Už se těšíme na další fantastické zprávy, tentokrát ze samotného Bleau. M. Č. by měl někdy pracovat i více, aby se mohl ozvat třeba z Rocklands nebo z Austrálie. Už se měl tu čest jej potkat a doufal jsem, že už ho nikdy neuvidím. Ale šanci spatřit samotného "mistra" na Sněžníku si asi nenechám ujít.
Zapsal: Bída, 11:48:03 07.10.2002
 Co mají podobného M. Čermák a jeho "kamarádi&
pravopis, tedy spíš nepravopis
Zapsal: , 22:47:34 07.10.2002
 FgYdxgLXo
6HFJSG Very good post.Much thanks again. Great.
Zapsal: BnAlJseKqk, 22:59:18 06.06.2013


 Vložení nového komentáře 
Název
Jméno
Email
Text

Souhlasím se zpracováním osobních údajů.

 Foto dne:

Divnej Patrik, 7-
 Databáze cest:
Všechny cesty (187531)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
La Pof-Pof 3 Fontainebleau
L´Oppo Motive 3 Fontainebleau
Détour Récalcitrant 4c Fontainebleau
La Récalcitrante 4c Fontainebleau
Bouclier 4c Fontainebleau
Nově komentované:
Ultramarin Xa Tisá - Modřín
Timba Climber 7b Kalymnos
Snesitelná Lehkost Lezení 5A Hlavatice
Kozy Zdržují 8+/9- Tetínské Skály
Welcome 7- Břestecká Skála

 Nově v diskusi:
Re: metoda - nezkušený jistič lehčí o 50 kg | Re: metoda - nezkušený jistič lehčí o 50 kg | Re: Lezení s rodinou v zimě | Re: Lezení s rodinou v zimě | Čištění péřové bundy | Re: Lezení s rodinou v zimě | Re: Lezení s rodinou v zimě | Re: Lezení s rodinou v zimě | Re: metoda - nezkušený jistič lehčí o 50 kg | Re: metoda - nezkušený jistič lehčí o 50 kg |

 Nové komentáře:
Re: Jurčenko | Re: Jurčenko | Re: Jurčenko | Re: Jurčenko | Re: Jurčenko | Re: Jurčenko | wow | Re: Jurčenko | Re: Jurčenko | Re: Jurčenko |

 Kde to vře:
Secret Spot Bouldering 2025 (120)
MČR v boulderingu (46)
Petice proti stavbě hotelového komplexu v Adršpachu pod Křižákem (36)
Video: Domen Škofič leze cestu za 8a na letícím letadle (19)
Mára Holeček a Radek Groh vyrazili do Nepálu na Cho Oyu (8188 m) (16)
Alex Honnold se chystá na free solo na mrakodrap Taipei 101 (16)
Lezec se zabil při slaňování z El Capa při streamu na TikTok (11)
Wetterhorn - 3690 aneb traverz k pohledání (10)
MČR v boulderingu - semifinále a finále (6)
Alone on the wall (6)

 Nově v inzerci:
Statická a dynamická lana | Ocún Sigma 11,5 UK | Scarpa Maestrale RS Zdarma | Suunto vertical solar | Tatry poslední týden v Říjnu | konec října za teplem | Batoh TrekSport Patagonia 80+15+2x7 | Adr 15.10. | SingingRock Lucifer III Tech | Testarossa 38,5 |

 Anketa:
Jaký film na Fesťáku 2025 je nejlepší?
 1000 Miles Adventure 2024 
 1008 
 50 dní v divočině 
 680 
 Alter Traum. Příběh nejstarší desítky na písku 
 869 
 Andrea 
 721 
 Ashima 
 580 
 Barkley Marathon 
 655 
 B.I.G. - světové prvenství 
 635 
 ESSENCE: Story of Johnny Dawes 
 583 
 Gálfy - Horský život 
 536 
 Jak se staví ledovec 
 543 
 JAMES - Století nad oblaky 
 724 
 Kupkolo.cz MTB Trilogy 2024 
 633 
 Lezci z Manína 
 638 
 Nespoutaný živel - deset let terapie dobrodružstvím 
 591 
 Operace Nos 
 599 
 Plamen nikdy nezhasne 
 565 
 Pohlednice z konce světa 
 694 
 Pomíjivost ledu 
 531 
 Reel Rock: Jezdci v bouři! 
 570 
 Reel Rock: Smrt padouchů 
 545 
 Rhapsodia Corcontica 
 568 
 Sama 
 633 
 Šampioni zlatého údolí 
 617 
 S lyžemi v oblacích 
 719 
 Tenaya Traverse Challange 
 596 
 Tenkrát na východě 
 709 
 Velká alpská silnice - 73 
 609 
 Za oponou velehor 
 732 
 Zápasník Dee Dee 
 609 
 Životní výprava 
 626 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.
Na webu NaVylet.cz objevíte pestrou paletu turistických cílů a tipů na výlet napříč celou Českou republikou. Nechybí ani oblíbené lezecké oblasti jako Český ráj s pohádkovými skalními věžemi či dramatické Labské pískovce, které lákají dobrodruhy i horolezce z celé Evropy.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.