Prosím vám, kdo je to ten ambasador a jak se liší od influencera? Já jsem boomer a tyhle dvě pseudopříživnosti mám ve škatulce "prodejná děvka", co nezná skutečnou práci.
Jako opravdu tyhle lidi k něčemu jsou, nebo je to jen jeden z nástr
Ahoj, pro svůj výzkum do diplomové práce hledám lezce, kteří mají aktuálně zranění horní končetiny (prst/ loket/rameno/..). Jednalo by se o jednorázovou schůzku, kde bych si vyšetřila co potřebuji. Výměnou můžu nabídnout doporučení, jednorázovou terapii &
Ahoj, nevzpomenete si někdo na název filmu, případně i nějaký odkaz, kde leze asi desetiletý klučina s chlapíkem na Starostu? Začíná to, že se potkají v kempu a domlouvají se, na co půjdou. Pak se střídají v tahání až do víteznýho konce. Předem dík.
Ahoj
Neporadil by prosím někdo, jak by SPRÁVNĚ měla probíhat práce na železničním návěstidle? Tedy jaké vybavení by měl pracovník mít a jakým způsobem by se měl během lezení po stožáru nahoru/dolů jistit?
Případně odkaz na nějakou metodiku n
Jaká nehoda se asi mohla stát? Lezec spadl, a odletěl do stratosféry. Neboooo, lezec se přejedl borůvek a bolelo ho břicho... Nenenene, spíš na něj zaútočil zlý Kosťaej, který ho chtěl uvěznit ve svém paláci a nalévat ho pivem.
Doufám, že v nových tenderech na leteckou záchranku bude v požadavcích stroj s palubním jeřábem. Urychlilo by to proces o desítky minut oproti přistávání na louce s podvěsem a překládání.
To jsem psal už několikrát a nějakej borec ze záchranky tu podvěs ještě obhajoval. Můj názor šetří se, naviják = dražší vrtule tak se prosadil podvěs. Když srovnáš záchranku v civilizaci kdy přiletí vrtule, spustí záchranáře, zafixujou, vrtule je vytahne a odfrčí přímo do nemocnice a tady ten pravěk kdy tam borci jedou vlakem, do lesa se škrabou pěšky, k vrtuli zrakvenýho nesou a vrtule ho jen kousek poponese, pak ho zas nesou do vlaku, jedou s nim vlakem a pak asi ještě sanitou z nádraží.. To by se jeden posral. Lítat může armádní pilot v rámci výcviku, takže žádný prachy navíc by to nebyly..
Tuším, že argument, kromě ceny, byla i stabilita a změna těžiště při nakládce, což se může zdát v pohodě na louce, ale nadělat zlo to může v lese nebo u skal. I z toho mála, co sem viděl v horách, tak vrtule přiletěla, obhlídla situaci, kde to šlo, tak se fešák pověsil na podvěs a vrátili se pro nešťastníka, se kterým už sletěli rovnou do údolí.
Už i v Tatrách běžně zasahují s navijákem (konečně). V Alpách naprosto běžný zažitý standard. Je však nutno k tomu mít i dostatečně výkonnou vrtuli. Na virník se to namontovat nedá.
aké "konečne" ?
Roky zachraňovali z Agust 50 m navijakom a MI 171.
Pomáhali aj Poliaci s dlhším navijakom ( Sokól)
Potom bola trocha pauza, lebo Bell 429 mal haváriu s lehátkom na navijaku, teraz už majú výcvik, 88 metrov a max.záťaž 249 kg.
Osobně jsem zažil záchranku, kdy vrtulník odletěl sednout na zadek a podvěsit záchranáře, protože ten naviák neměl. Je to už sice nějaký pátek, ale pamatuji dobu, kdy ten naviják na palubě skutečně neměli a celá záchranka se kvůli tomu neúměrně prodloužila. Což s ohledem na charakter zranění mělo také patřičné důsledky. Ano, dnes již ten naviják na palubě KONEČNĚ mají a na slově konečně si trvám!
23.4.2006 som pod Zbojníčkou vo Výtoku pomáhal MUDr.Henrykovi Zajacovi z LZZS fixovať zlomeninu pravého podkolenia. Spustil sa na navijaku, do kabíny ho prekladali oproti pri totalizátori.
A co jako? Mám ti tu popisovat konkrétní záchranku u které jsem asistoval a kde to tak nebylo, protože ten naviják ještě neměli a jak jsem pak tuto událost popisoval řediteli popradské ATE, snažil se mu popsat mé zkušenosti z průběhu obdobných akcí v Alpách abych posléze mohl kvitovat, že si je vzal k srdci a pořídil jej taky?
Prostě byla doba, kdy se létalo bez navijáku a ten naviják se pořídil až po kritice. (Mojí) Tak nebuď tak vztahovačný, když ten vaš příklad dávám za vzor pro naši záchranku, která jej doposud nemá.
Snad se chytne někdo i u nás za nos a s dvacetiletým zpožděním od vás jej u nás KONEČNĚ pořídí taky...
Slováci to tenkrát namontovali na mašinu, kterou měli. Ale samozřejmě to musí být stroj, který tu vyosenou zátěž unese. Jestli to utáhnou ty stávající stroje nevím. Jinak souhlas, že výkonnější stroj bude jednak dražší a také bude mít dražší provoz.
Vrtulník vybavený navijákem musí údajně být větší kvůli páce, kterou působí rameno s navijákem a to je považováno v našich podmínkách za nepraktické, protože větší vrtulník hůře přistává v hustě zastavěných oblastech (a dělá větší bordel a působí větší škody). Záchran z podvěsu je u nás naprosté minimum a upřednostňuje se obratnost a schopnost se nacpat i do stísněného prostoru (mám to od chlapíka z letecké záchranky...)
Jo, jsou tak výhodné, že se nevlezou ani na fotbalové hřiště ...
V Ostravě a Olomouci ty výkonnější mašiny nevadí a navijáky mají, zatímco v Liberci, kde na rozdíl od OL a OV mají pískovcové věže, kde ty navijáky uživí více, navijáky nemají ...
Ba ne, je to proto, že tuto záchranku provozuje jiná společnost a jen dvě "P" vládnou světu. O první tady nejde a to druhé "P" není praktičnost.
Ty silnější mašiny jsou prostě dražší jak na počáteční investice tak hlavně na provoz. A když máš menší náklady, tak ti více škváry zůstane za nechtama. Tak prosté to je.
DSA jsou škrti a ty jejich prdítka jsou moc malý a slabý. Znám popisy jak probíhají záchrany od členů HZS, když přiletí vojáci, tak je to oproti DSA, úplně jiná pohádka. Soutěží se samozřejmě na cenu. Osobně jsem viděl záchranu ve Žlebu a donést borce v nosítkách k silnici a poslat sanitou by v reálu bylo asi rychlejší...
Obzvláště v tomto typu krajiny by se podvěs hodil.
Ač máš pravdu, tak jednu technickou si neodpustím, ti piloti už mají z 'to je v rámci výcviku, ne?' doslova jazyk na vestě. Jak dopravní, tak vrtulníková technika se skoro nezastaví a jakýkoliv požadavek přijde, včetně těch nejbizarnějších, tak je to vždy 'udela se to jako v rámci výcviku, aby to oficiálně nestálo nic navíc'...