Chtěl bych s kámošema uspořádat metodické cvičení v chytání pádu a nevím kde sehnat vhodné závaží. Používá se často pneumatika. Kde sehnat pneumatiku nebo jiné závaží (aspoň 50 kg)? Pochopitelně že "za dara" a abych jí taky potom mohl někam vrát
Koupil jsem boty Altaj od Prabosu, podrážka Vibram Tahoe. Podle výrobce druhá nejdražší bota pro nejnáročnější, s min. počtem švů atd. Po 3 měsících rozcházení v městských podmínkách a o víkendech i po nenáročných kopečcích musím konstatovat, že taky hodn
Ahoj všici lezczi. Nelezu skály, ale zajímalo by mě, jak posuzujete, že tahle cesta je zrovna 5b a tahle třeba 6c? A to nemluvím o + a -. Chodím sem tam na stěnu a ani nevím co lezu. Jen tak pro příklad, kolik má třeba taková klasická nepřevislá cesta na
Ahoj! Chtěl bych se zeptat co používáte k jištění (jakou pomůcku) při lezení s dvěma lany-půlkami v horách. Zajímají mě vaše zkušenosti a doporučení.
Vašek
Kouknul jsem na foto dne od M. Nehasila a je to zajímavé. Nevíte někdo kde to je, a jestli je to aktuální stav zalednění? Já tam asi předloni byl, jestli je to tam kde myslím (buď Klíč, nebo Břidličný). Tak bych ocenil aktuální info, abych se tam třeba ne
Koupil jsem boty Altaj od Prabosu, podrážka Vibram Tahoe. Podle výrobce druhá nejdražší bota pro nejnáročnější, s min. počtem švů atd. Po 3 měsících rozcházení v městských podmínkách a o víkendech i po nenáročných kopečcích musím konstatovat, že taky hodně kloužou. První pár jsem musel vyměnit hned druhý den, protože jsem si až doma všiml a pocítil, že vnější výztužný díl na achilovce je našitý křivě. Nový pár sice taky trochu klouže, ale zase mi nově praskl svršek obuvi na boku mezi podrážkou hned za pryžovým chráničem špice v délce cca 2,5 cm, takže je vidět podšívka - membrána. Zdůrazňuji, že jsem nebyl na žádné náročné tůře v horách a body pravidelně ošetřuji dle návodu včetně doporučené impregnace. Jsem z toho dost nešťastný, takže se chystám podruhé reklamovat a snad bych je i vyměnil za model Fatra Comtec - výrobce je moc neinzeruje (snad speciální vzor), ale dají se koupit. Ty sice nemají pryžový chránič, ale mají hladký svršek - useň (tady je semišový nubuk), podle obr. taky málo stehů a podrážku mají méně hrubou - Vibram Foura. Vím, že od bot Prabosu nemohu čekat zázraky a zatěžovat je extrémy, ale to ani nedělám (!!!). Ale boty za téměř 4000 by mohly vydržet trochu více než z tržnice. Myslíte, že je to lepší volba a máte někdo zkušenosti s Fatrami/Altaji. Děkuji, snad někdo odpovíte.
No jo, jenže prachy mi hned nevrátí. Proto ta uvažovaná výměna u nich za jiný model. Tak snad s nimi má někdo zkušenosti a ozve se. Předem díky!! Příště už tak hloupý nebudu.
no jo,to je průšvih.prostě pech.já zustanu už asi do smrti u Meindlů.stále ještě rodinná firma (jako snad jediná) je na péči o zákazníka skutečně znát (tedy moje zkušenost).ty nemalý peníze nejsou vyhozený do luftu.
Souhlasím s tebou, meindlovky jsou mercedesy. A to si dovedeš představit, jak jsem byl naštvaný, když jsem potom objevil v Hudy nějaký model celokožených černohnědých meindlovek A/B za 5800 Kč!! Těch 6000 je maximum, co bych do bot pro moji potřebu mohl dát. Teď už ale pozdě . . .
Zapominas na HANWAG , ktere jsou podle meho soudu o kategorii vys nez Meindl. Reknu to jeste jinak , nic lepsiho uz neznam. A pokud stary pan Wagner jeste zije je to porad jen jeho firma a nikdo jiny tam nema co povidat.
Tak tomu nerozumím podle zákona máš právo na odstoupení od smlouvy, pokud se na zboží vyskytne neodstranitelná vada, což prasklina o které píšeš určitě je. Prodejce má 30 dní na posouzení reklamace v této době musí rozhodnout.......Je opravdu dobré znát svá práva.
Hmm to je blbé. Nevím jestli to tak je, ale když do reklamačního listu napíšeš, že jsi ztratil důvěru ve výrobek tak by ti měli peníze vrátit. Nebo je to až po třetí reklamaci? Každopádně hodně štěstí.
Až po třetí reklamaci. Ale jistě chápeš, že potřetí stejný model, se kterým jsem (ne záměrně) nespokojen, je magořina. To se na ty botky nemůžeš už ani podívat
To už to změnili? Mám za to, že prachy můžeš chtít spátky už při 2. reklamaci, ale možná to musí být stejná závada... Každopádně to chtěj po prodejně a na řeči, že musí mít vyjádření výrobce se můžeš vykašlat. Ty jsi koupil boty v krámě a řešíš to s krámem, jak si to zaříděj oni s výrobcem, nebo velkoobchodníkem je jejich věc.
Bohuzel, penize muzes opravdu chtit Ty az po 3. reklamaci. Zmenili jen to, ze pokud reklamujes (myslim) do pul roku, je prodejce povinen postupovat jako pri neodstranitelny vade, tj. bud vymena za jine nebo vratit penize.
Drzim palce a muzu doporucit pak treba La Regineta, js stejne drahy, ale mnohem kvalitnejsi.
Skoro vsechny, co znam, maj s Praboskami jen pakarnu.
Doporučuji ke studiu občanský zákoník.
Kupní smlouva dle občanského zákoníku (=pro osobní potřebu, pokud není výslovně dohodnuto jinak) zakládá nárok na zákonnou záruku. Mimo jiné máš právo na vrácení peněz nebo výměnu zboží za bezvadné, je-li to možné, nebo přiměřenou slevu, dle tvé volby při větším počtu závad nebo opakovaném (tedy již druhém) výskytu závady.
Pokud prodávající odmítne vylepit háky (náklady reklamace nese on, tedy žádné manipulační poplatky, diagnostiky a podobně, naopak ty máš nárok na úhradu účelně vynaložených nákladů, například jízdenky), funguje velmi dobře tato věta: "Dejte mi prosím písemně prohlášení, že při opakované reklamaci mi odmítáte vrátit peníze, ať s tím pak nejsou komplikace u soudu...". Odkaz na to, že kompetentní k rozhodnutí je někdo, kdo zrovna není v krámě není relevantní, ty jednáš s prodejcem, což může být právnická osoba a interní kompetence nejsou tvoje starost.
Joe má pravdu. Ovšem jde o to, jestli na to hádání a dupání a případné souzení budeš mít sil. Každopádně dožadovat se písemného vyjádření je velmi vhodné. To se vyplatí ostatně na všech možných místech. Další nouzová varianta jsou doporučené dopisy. Chtít písemné vyjádření, jak hodlají tvoji reklamaci řešit. To co ti jsou v krámech, na úřadech... ochotní tvrdit per huba se často velmi liší od toho, pod co se jsou ochotni podepsat. Holt: "Napsané zůstává." Pochopitelně dopisování musí být formou doporučeného dopisu.
P. S. Zrovna mi zajímá, jestli Hudy nemá povinost poskytovat pozáruční servis (podrážka na boty). Kdybych nebyl tak línej a otrávenej... :o)))
No s reklamacema mám taky (bohužel) trochu zkušenosti, je to tak že až při třetí reklamaci ti musej vratit prachy, ale pokud je vada neodstranitelná t.j. musej ti dát nový výrobek, tak máš právo dostat prachy zpátky hned, a prasklej matroš je špatnej matroš tutíž bych se toho na tvém místě dožadoval...
No mysli ze se musite neucit nakupovat v serioznich obchodech a pak pujde vse hladce. Jeden obchod sam mam a mnohem radeji vyjdu vstric cloveku kterej se chova normalne nez nejakemu vypatlanci kterej hned hrozi 10ti soudama atp. (toho necham hned podle zakona ve veci pekne vykoupat a pocka si urcite celejch 30dni). Jinak kazdy obchodnik Vam musi pri prvni neodstranitelne zavade vratit prachy nebo si muzete vybrat jiny zbozi to uz je jen na vasem rozhodnuti.
On i téměř každý raději vyjde vstříc prodavači, nežli by vyhrožoval žalobama. :o)) Ale někdy to nepomáhá. Já byl vždycky každou vyřízenou reklamací tak dojatej, že jsem hnedle v krámě něco dalšího koupil, aby je to tak nebolelo. Vážně!