Nedávno to proběhla diskuze o obsahu a aktuálnosti obsahu zde na lezci a porovnání s webem Hory info. Lezec je mediální partner ČHS. Ví tady někdo na Lezci vůbec o tom, že o víkendu byl Závod Světového poháru v Brianconu? Nebo že byl Světový pohár v lezen
ahoj, nemáte někdo zkušenosti s výstupem na Pico de anete z jihu? jakej vercajk sebou (mačky, cepín, lano na navázání na ledovec? nebo stačí jen trek hulky? dá se vyjít na vrchol a zpet k autu za 1den, nebo je to s přespáním? díky
Ahoj, nebyl ste nekdo v posledni dobe v okoli Col du Midi? Chceme tam pristi tyden vyrazit, v planu 3vrcholy na Blanc a pripadne Contamine-Grisolle na Tacul...hlavne by me zajimalo jak to vypada se snehem a podminkama na normalce a snehem v Trianglu...dik
Zdravíčko, chci se zeptat, zda na Grossglockner stačí obyčejné turistické řemínkové mačky nebo je třeba mít nějaké lepší? Myslím na výstup po jedné z těch nejjednodušších cest...
Zdravíčko, chci se zeptat, zda na Grossglockner stačí obyčejné turistické řemínkové mačky nebo je třeba mít nějaké lepší? Myslím na výstup po jedné z těch nejjednodušších cest...
Zdravíčko, chci se zeptat, zda na Grossglockner stačí obyčejné turistické řemínkové mačky nebo je třeba mít nějaké lepší? Myslím na výstup po jedné z těch nejjednodušších cest...
Ahoj, mám prazvláštní dotaz..dneska jsem viděl dva mladé jedince na umělce a měli HMSku cvaklou přes obě poutka (kde se normálně vede lano u prvolezce) a na té zamklé HMS měli kýbl a lano a lezli takhle a jistili se..Je to ok, nebo sem je měl upozornit na
Nedávno to proběhla diskuze o obsahu a aktuálnosti obsahu zde na lezci a porovnání s webem Hory info. Lezec je mediální partner ČHS. Ví tady někdo na Lezci vůbec o tom, že o víkendu byl Závod Světového poháru v Brianconu? Nebo že byl Světový pohár v lezení na rychlost ve Val Daone? Hlavně že tu jsou pravidelně reklamy na Lidé & Hory. Ostatní obsah raději neporovnávám. Ostatně, on si při porovnání obsahu obou webů udělá obrázek o tom, kde je co důležitého a zajímavého, každý sám. I když, že se tu raději o výsledcích naší repre nepíše, to chápu :-)
No tak to je docela vtipná rekce, využívající slovní hříčku dvou významého slova lezec, jako označení pro osobu a jako jméno serveru.
Ale je to reakce, nikoliv odpověď. Na oprávněnou výtku (byť autorem nepodepsanou), že Lezec, jako hlavní mediální partner ČHS jaksi vynechává informace o závodech, kde vystupují čeští lezci NEODPOVÍDÁ. V neděli u nás pršelo, večer jsem byl na stěně a na pivu (ale o tom asi příspěvek na Lezce psát nebudu) a když jsem se vrátil, navštívil jsem server Hory info - kde ty informace o závodech byly.
To víš, ten (skoro) penzista co to tam skoro všechno píše je taky mediální partner ČHS a v neděli ještě stihnul na Prachově zapytlit klasickou sedmu, vybojovat dvě pětky, vypít dvě piva v Turisťárně a natáhnout si levou ruku :-), což mu teďka vadí při cvičení na kytaru.
Ohledně aktuálnosti ale taky zaváhal, protože o závodu v Brianconu napsal až ve čtvrtek po víkendovém závodě.
Ano ano, to je jistě chvályhodné. Že Lezec leze, protože ho to baví více, je jistě pro Lezce velmi příjemné. Ovšem pokud kdokoliv leze na úkor kvality odváděné práce, by už mělo být potěšující méně. Pro všechny. Kdybys přišel na úřad a paní ti tam řekla, že si zrovna hraje passians, že ji to baví více, než tvůj formulář, jak by se s na to tvářil?
Netuším, čí je Lezec projekt (a vcelku mne to nezjímá), ale když tady vidím ten hrdý nápis, že jste hlavní mediální partneři ČHS, a pak tu vidím, co je zde odváděno, nedá mi, abych se nezeptal a nezmínil to. Jistě, není povinností informovat o obecných věcech nebo vyvíjet nějakou činnost pro vlastní unikátní obsah, ale věci týkající se ČHS by zde být měly. Ať chcete nebo ne, sekce sportovního lezení je nedílnou součástí ČHS. Proč o tom zde neinformujete? To světový pohár v lezení není pro vás dostatečně důležitý a významný, abyste o něm napsali??? Co by podle Vás mělo být náplní práce hlavního mediálního partnera ČHS?
Asi není obvyklé se zastávat konkurence, ale mediální partnerství s ČHS je smluvně založeno výhradně na vzájemném poskytování reklamy. Partner poskytne podle své úrovně příslušný počet zobrazení bannerů ČHS na svém webu a ČHS zobrazuje jeho banner na svém webu, dává na něj odkaz ve svém bulletinu a jeho logo dává na plachty v závodech. Navíc jsou v tištěných inzerátech ČHS zmíněni weboví mediální partneři a v bannerech na webech zase tiskoví partneři. To je vše.
Občas se na partnery ČHS obrátí s prosbou o uveřejnění nějaké důležité informace, tomu samozřejmě partneři vyhoví, i když to ve smlouvě není. Partner ani nemá smluvně zajištěn nějaký nadstandardní přísun informací z ČHS. Pokud něco takového je, jde vždy o osobní kontakty editora s příslušným komisařem.
Nu dobrá. I když jsem si myslel, že hlavní mediální partner by měl zastoupeného mediálně propagovat a informovat o jeho činnosti, výsledcích a úspěších (Standa Holec přímo píše ve vysvětlení, co znamená být hlavním mediálním partnerem ČHS, toto: "Znamená to, že mu bude pomáhat v propagaci ..." , jsem ochoten přijmout i to vysvětlení o pouhé výměně bannerů. Sice bych to nazýval jinak, třeba reklamní partner, ale očividně se v názvosloví a dnešním světe nevyznám. Mohl by mi ještě někdo vysvětlit, co znamená slovo "hlavní" ? Býval bych si myslel, že hlavní může být jen jeden. A když koukám na web ČHS, tak tam vidím "hlavní mediální partnery" nejméně tři.
Hlavní mediální partner na webu poskytuje tuším 100 000 zobrazení měsíčně. mediální partner, to jest HI 50 000 zobrazení měsíčně. Mezi weby je jeden hlavní a dva další mediální partneři - hory info a pohora. Mezi tiskovými partnery jsou taky hlavní a vedlejší, podle rozsahu poskytované inzertní plochy.
Je to 200.000 zobrazení banneru ČHS měsíčně. Jinak ČHS může volně přispívat do redakčního systému a taky to tak dělá. Lezec je principiálně komunitní web, který si píší sami horolezci. Roky jsem ve spolupráci především s Tomášem Mrázkem v sézóně skoro každý víkend podle jeho esemesek psal výsledky Světového poháru i v angličtině. V prvních letech jako jediný zdroj na světě. Od té doby zavedli na IFSC online výsledky a na svěťácích už nemáme pravidelně našeho favorita. A já jsem na Lezci dostal na starost jiné věci, tedy starat se o to, aby se jeho provoz uživil reklamou. To píšu na vysvětlenou. Určitě beru připomínku jako podnětnou, taky jsem se nad tím zamýšlel, že bychom měli najít nějaký systém, jak ty zprávy na Lezci i nyní pravidelně zveřejňovat. Díky moc za zájem a jdu na to ty informace zajistit a ... hore zdar.
K tvé odpovědi dodám jen pár drobností, co by mohly sloužit k zamyšlení a inspiraci.
Banner ČHS jsem tu snad nikdy neviděl, alespoň si to nevybavuji. Jen ten odkaz v tom článku o tom, že jste mediální partneři. Neříkám, že tu nikdy banner nebyl, ale pokud ano, tak takovým způsobem, že jsem ho nezaregistroval. Tedy je něco špatně. Ale abych řekl pravdu, bannery tu nemám žádné, takže pro mne ideální stav. na Lezce se bez blokace reklam koukat nedá.
Výsledky - nejde mi o zkopírování výsledkové listiny, to zapotřebí není. Ale tady chybí i informace o tom, že nějaké závody s naší účastí byly. A teď se neuraž, ale může v tomto být Lezec objektivní? Když někde někdo něco vyhrál, byla zde zpráva snad okamžitě. Ale ty poslední závody mi připadají, jako když je partner ČHS neuvádí úmyslně. Téměř vždy se zde strhla debata o penězích tekoucích do sportovního lezení. Myslím, že napsání článku o tom, jak dopadla naše "repre" v posledních závodech, by zde opět vzbudilo velkou vlnu nevole. Otázkou je, nakolik si Lezec může / chce dovolit publikovat negativní věci týkající se ČHS. Očividně nemůže/nechce.
Obsah - v poslední době je zde obsah opravdu dost hrozný. Mohl by někdo z Lezce jen tak naznačit, kolik obsahu je zde unikátního, vytvořeného místními redaktory? Skoro vše je převzaté, vložené jinými lidmi nebo jsou to reklamní články. Jaká je vlastní unikátní tvorba Lezce? Nebo má Lezec za cíl stát se jen diskuzní platformou o mágu, překližkářích a pískařích?
Výše jsem psal, že mám zablokované bannery. Ano. Chápu, že se něčím živit musíte. Ale já osobně bych místo bannerů raději přispěl ročně klidně stovku či dvě přímo Lezci. Když byste k tomu udělali eshop se zajímavými cenami... Ale vyžadovalo by to ten unikátní a zajímavý obsah. Řešení určitě jsou, jen je naprogramovat. Ale když se k tomu Lezec staví tak, že leze, protože ho to baví více, a chce po mě, abych něco zajímavého napsal já, je to divné a chápu, že je pak s obsahem problém.
Neber mé příspěvky nějak špatně. Na Lezce chodím již delší dobu a prostě se nestačím divit, jak se to zde proměňuje a, abych byl upřímný, upadá. Mohl bych být zticha a přejít jinam. Ale říkám si, zda třeba podobný pocit nemá více čtenářů a zda by se to nemělo dát redakci najevo.
Mimochodem, co si udělat vlastní objektivní průzkum? Třeba místní anketou. Otázka může být jednoduchá - "Jste spokojeni s aktuálním stavem webu Lezec.cz a jeho obsahem?" Anketa vás nic nestojí, jdete do toho?
Naprostý souhlas. Lezec jde pěkně ke dnu. Nechápu proč se majitel tohoto webu rozčiluje a reaguje TAK něco napiš anonyme.Vždyť články a schánění informací o lezeckém dění by měla být na jeho bedrech. Proč to vlastně dělá? Majitel by měl mít zájem aby to tady žilo, ale taky musí něco udělat. A nespoléhat se, že sem někdo napíše článek. Tudy cesta nevede.
Ahoj, psal jsem také i nějaké předchozí články o závodech, jako to třeba před tím dělali Standa, Helena Lipenská, organizátoři, závodníci a jiní, někdy více propracované, někdy méně. Bylo to hlavně třeba když jsem marodil nebo v zimě a vyskytoval jsem se mezi lezením i častěji doma v teple u internetu. Krom toho jsem do kalendáře na Lezci psal a hledal všechny závody ve světě i malé u nás nebo v okolních zemích. Často jsme komunikovali s organizátory i s komisí závodního lezení. A Lezec před lety opravdu poskytoval výsledky jako jediný v ČR (mimo časopisy). Ono se na to hezky zvyká, že to jeden za ostatní udělá, ale když pak třeba dotyčný nemá několik měsíců tolik času jako dřív, tak to pak podobně vypadá:) Ten rozdíl je krátce se připojit a udělat malé opravy třeba v databázích, nebo být několik hodin či půldnů u monitoru, ověřovat aktuálnost údajů a změny výsledkových listin pro delší kloudnej článek. Nejlíp se pak články píšou, po čtení komentářů, že jsou k ničemu, nebo když se pitvá od půlitru kvalita závodů, závodění, kdo kam dává peníze a podobně:)
A dále: ČHS má nyní po letech své propracované stránky a informace z dění v ČHS jsou nadále k dispozici také tam.
Čímž nechci říct, že si na závody opět třeba nenajdu čas klidně i já, ale závody nejsou všechno, o čem by jsme tady na Lezci rádi psali a na čem by Lezec stál, i když ta tradice kontinuity informací je zavedená. Tolik info ode mne, určitě vám zase o nějakých závodech napíšeme, to se nebojte. Ale jak bylo zopakováno výše: Neremcejte že tu chybí články a pokuste se je napsat sami;)
Nejvíc se mi líbí, jak tady opět někdo (anonymně) vykonstruovává jakýsi úmysl či záměr někoho protěžovat nebo o někom nepsat. Je to holý nesmysl a důvod je dalko prostší. Málo času. Mějte se pěkně, sluníčko na skály všem a pojďte ven;)
Neber si to nijak špatně. Prostě když tu vidím, že Lezec je hlavním mediálním partnerem ČHS, tak jsem myslel, že jej mediálně zastupujete. Fakt mne nenapadlo, že se za tak honosným titulem skrývá nesmyslná výměna bannerů, protože pokud se někdo o lezení zajímá, samozřejmě těch několik webů a ČHS zná. Asi jako když se uklízečka nazývá kosmetičkou podlahových krytin a obyčejná recepční managerkou front office.
Samozřejmě se vůbec nejedná jen o závody, ale o spoustu jiných a zajímavých informací. Už i na iDnes nebo na Seznamu se člověk dočte o aktuálních událostech z horolezeckého světa více.
Podle toho, co píšeš, Lezec žije z nějaké historie, nemá lidi na obsah, a byl by nejraději, kdyby si uživatelé psali a vkládali články sami. A Standa Holec to vše prodává. Zajímavé.
Ta výměna bannerů není nesmyslná. ČHS potřebuje platící sponzory. Ti chtějí za své sponzorství propagační protihodnotu a tou je prezentace partnerů=sponzorů na inzerci u mediálních partnerů, inzerce v ročence atd. Takže: Když pominu, že mám k ČHS sympatie, protože jsem jeho dlouholetým členem a kromě toho jsem mu věnoval jednu velmi intenzivní část svého života, je pro mne jako mediálního partnera zajímavá výměna mé propagace za propagaci ČHS. Podobně tomu bude i u ostatních mediálních partnerů. Kromě toho má hlavička ČHS svou váhu. No a díky vybártrovanému prostoru u mediálních partnerů může ČHS vykázat platícím sponzorům reciproční plnění a tím od nich získat peníze, nebo materiál pro své členy. Já to chápu jako sice velmi pomalý, ale přece jenom start k postupné profesionalizaci služeb ČHS. Kolik to konkrétně bylo najdeš v bulletinu k valné hromadě.
Je to jinak. Bannery ČHS obsahují jednak logo ČHS a jednak loga partnerů a mediálních partnerů. Tyto bannery dodává ČHS a mediální partneři je zobrazují jako bártr výměnou za propagaci ze strany ČHS. Toto vše je vzájemně neplacené.
Ostatní reklamu si obstarává každý server sám a s ČHS nijak nesouvisí.
A jé, další vypatlaný chytrák. Myslíš, že jsem se nekoukl? Viděl jsem tu Hudy, pak nabídku na O2, nějakou slevu na dovolenou (reklamy z google ads) a banner na horolezecký festival. Tak nevím, co z toho patří ČHS. Pokud bannery rotují, tak jsme měl zrovna smůlu. Ale to není moje chyba, ale Lezce. Když neumí ukázat reklamu ...
Tak se podívej na HI, nebo pohoru, bannery ČHS jsou u všech partnerů stejné. Třeba má Lezec už splněno, nebo teď potřebuje pouštět jiné reklamy, co já vím. Banner ČHS poznáš, až ho uvidíš.
Na starých Montanách se mě líbilo, že to psali opravdu lezci lezcům. Ty nový sou třeba taky dobrý, ale už to není ono. A je fakt, že si každej rozmyslí něco napsat a poslat, když vidí, že skoro pod každým článkem dostane pojeb buď autor, ti co tam vystupují nebo i ti, co tam vůbec nebyli...
Pokud lezec bude fungovat stylem "neremcejte a radeji sami neco napiste", tak pujde rychle do haje. Lidi ti tu sami od sebe nejak ve velkem obsah vytvaret nebudou a kdyz tu nebude co cist, tak sem nikdo za chvili ani nepachne, prestanou se sypat penize z reklam a nebudou prachy na udrzbu lezce.. Jak mnozi ostatni informace ziskavam spis od jinud (hory info, euroclimbing, ukclimbing) a sem se chodim hlavne odreagovat ctenim diskusi, ale tuhle sondu do lidskych dusi nabizi i novinky.cz ci aktualne.cz.
nezbyva nez reaktivne nesouhlasit. lezec ma mesic co mesic zajimave clanky i reporty a krome prispevku redakce je od zacatku postaven i na clancich vsech normalnich amaterskych lezcu - a tim je i jedinecny.
anonymne tady kritizujes partu lidi, kteri vesmes odvadi dobrou praci - nikdy se neda stihnou informovat o vsem. a pokud ubyde rypalu jako ty, jen dobre.
Anonymko Saro, muzem mi rict, co ti na mem komentu prislo jako kritika? Asi bych ve vsech nehledal jen kritiku a rejpani, svet pak bude jednodusi. Co se tyka lezce, nikde netvrdim, ze jeho soucasti nejsou nebo by nemely byt clanky od samotnych lezcu. Problem je, ze posledni dobou je jich tu cim dal tim mene a mnoho lidi si zvyka chodit za poctenim o lezeni jinam.
Kritika je v podstatě každý tvůj koment!
Nevím jaký typ článků ti tu chybí, ale Simča sem dost často sype rozhovory. Jirkas dává recenze novejch hejblátek a průvodců. Martan informace o prváčich na kdejakym šutru. Článků je tu tolik, že je ani nestíhám číst.
Teď je sezóna a lidi tráví čas ve skalách a psaní hodnotných článků si nechávají na dlouhé zimní večery.
Já teď využívám lezec jako deníček a databázi potencionálních cest + inzerci a jsem naprosto spokojenej.
Jestli tě zajímají závody, tak si výsledky najdi a klidně je sem můžeš připíchnout do článku. Místo toho abys tady tvořil dvacet dlouhatánskejch ubrblanejch komentářů, tak už jsi dávno mohl mít článek - vyšperkovanej i s fotkama.
Mediální partnerství je široký pojem a hodně záleží na podmínkách ve smlouvě. Pokud ČHS stojí o to, aby byly výsledky prezentovány, tak by je měli sami zpracovat a poslat na lezce. Kluci určitě nebudou mít problém je tu vyvěsit. Je jasný, že se tady objeví info o RF, závodu, kam jede Adam, nebo když se zadaří Hrozovcům, či Stránikům. To jsou informace, který lidi opravdu zajímaj a ty tu nikdy nechybí. Informace o tom, že mlaďáci sbíraj zkušenosti, sílu a bůh ví co ještě na chvostu startovního pole, jsou pro 99% čtenářů balastní...
Už nemám čas dál datlovat, takže zakončím radostným pokřikem... Lezec je boží! A jdu si zabalit věci do skal :p
Takže tři - čtyři Lezec je boží!!! :D
Je pravda, že dříve bylo na lezci více článků. Jednalo se o články o oblastech, výjezdy za neznámem. V dnešní době internetu je asi těžké napsat něco nového a zajímavého a hlavně aby do toho pak někdo nerejpal, že jo? Konkurence je také veliká, spoustu lidí má svoje blogy. Ale ani takové zprostředkování informace nebo překlad článku není věc, kterou editor zpracuje za minutku. A nějaký poutavý článek nebo rozhovor je práce na hodiny, i když to třeba tak nevypadá. Takže myslím, že kdo si nezkusil napsat nějaké příspěvky (třeba o závodech světového poháru) , tak ať to nejprve zkusí a ukáže všem svůj talent jinak než jako anonym v diskuzi.
1. Editoři to snad nedělají jako charitu, ale mají plat, nebo ne? Server s podobnou návštěvností, jako má Lezec, musí být schopen vydělat minimálně statisíce ročně. Dát si na web inzerci od Google je hodno MFA webů, ne toho, který má nějakou vizi a plán.
2. Vkládání článků samotnými uživateli je velmi velmi problematické. Pokud chceš příklad, koukni se na ten článek o Kienově houpačce. To, co je v článku uvedeno a ukázáno, je život ohrožující. Přesto je to dáno jako návod. Jsou tu i nováčci a neznalí. Chceš jim tu předkládat podobné články plné metodických chyb a nesmyslů?
Nechápu o co tady jde.Web má majitele a ten se o něho buď stará a nebo ne a přes to nejede vlak.A když už ten vlak přes to jede tak to už jde docela do kytek.Ale kritika se tady na Lezci vždy špatně nesla.jJe to lapší svést na lidi, jako že nepíšou na náš web...vždyť jsme nejlepší néééé a tak to končí...Anonym PS: za vše může Anonym..
Nějak nechápu, co zadavatel řeší. Pokud jsem to správně pochopila, majiteli Lezce za mediální partnerství žádné peníze od ČHS nejdou. I kdyby tomu tak bylo a dotyčný jako člen ČHS měl pocit, že z jeho příspěvků žije nekvalitní web, měl by se obrátit spíš na ČHS, aby uzavřela smlouvu s někým jiným.
Pokud by se mi tu obsah nelíbil, tak sem prostě nebudu chodit, web se stane méně zajímavým pro inzerenty a je pak na majiteli, jestli se rozhodne se na to celé vykašlat nebo jej třeba oživí vlastní tvorbou nebo vkládáním výsledků ze závodů (což tu třeba mě fakt nechybí).