Řež je snad jedinou oblastí, do které je lépe dojet hromadnou dopravou. Dopravíte se sem nejlépe vlakem a to do zastávky Řež (na trati č.91 - Praha-Děčín). Skály se tyčí přímo nad zastávkou. K jednotlivým masivům jsou vyšlapány cesty a vytvořeny schody. Případné auto je možné zanechat v obci Řež (pravý břeh Vltavy) a přejít po lávce pro pěší, případně na silnici mězi obcemi Úholičky a Libčice nad Vltavou a pokusit se o průnik k masivův ze shora.
Věže Skalka u přívozu (15 m), Ignacius/Pasáček (30 m) a poměrně nový sektor 51 (zde ale není lezení povoleno a hrozí řícení skal) jsou na druhé straně řeky.
Popis oblasti
Lezecká oblast, která je pro část lezecké veřejnosti naprosto nepřijatelná, jinými velmi oblíbená. Jde o okrajové buližníkové masivy, tyčící se nad pravým břehem Vltavy, nad železniční tratí Praha-Děčín přímo nad vlakovou zas- távkou Řež. Stěny jsou členité, vysoké max. 60 m, místy lámavé. Z lezeckého hlediska jsou zajímavé 2 masivy (třetí, čtvrý), první vzal za své při rekonstrukci železničního koridoru v r. 2002, na druhém je jen několok cest. První cesty zde vznikly v první pol. 60. let (Tuňáci, Vzpomínka na Rozsutec, Šípková Růženka aj.). Další vlna spojená zejména se jmény Jiřího Pechouše a Ivana Rigela nastala v 70. letech (72-76), kdy zde byly slezeny nejtěžší cesty, často technického rázu. Možnosti prvovýstupů byly tímto takřka vyčerpány. V 80. letech přibylo několik cest na III. masivu, prostoupených místními lezci a zejména začala éra - jako i v jiných oblastech - přelézání technických cest volně. Devadesátá léta minulého století jsou ve znamení tvorby cest sportovnějšího rázu opět spíše na III. masivu.
Cesty jsou zajištěny skobami a kruhy a velmi se zde ctí takřka pískařská etika, co se týče dojišťování a tvorba cest ze slanění. Prakticky zde nenalezneme borhák, či nýt, vše je tak jak nám zanechali prvovýstupci, jen staré skoby jsou vyměňovány za nové. S trochou nadsázky jde o jednu z posledních "klasických" oblastí v pražském okolí. Klasifikace tradiční Welzenbachovská někde se VII stupněm (volné přelezy). Oblast je v péči HO Řež.
V posledních letech zde jako protiváha a alternativa vzniká několik sportovně jištěných nových cest na menších skalách u pěšiny u kolejí, které bývaly souhrnně označované jako Masiv V a téměř zde není možné zakládání vlastního jištění. Poměrně nový je sektor 51 na pravé straně řeky za výzkumným ústavem (zde ale není lezení povoleno), nejnovější pak sektor Barunka na levé straně nad sektorem V. masív.
Seznam sektorů:
1)I. masiv - 15 cest
2)II. masiv - 11 cest
3)III.masív - 42 cest
4)IV.masív - 57 cest
5)V. masiv - 26 cest
6)Barunka - 16 cest Topo sektoru Barunka:
7)Trojúhelníková stěna - 3 cesty
8)Ignacius (Pasáček) - 14 cest
9)Skalka u přívozu - 11 cest
10)51 - 15 cest (zde ale není lezení povoleno)