Dnes nam v Srbsku kym sme liezli ukradli vsetok matros com sme aktualne nemali na sebe (sadu friendov 0.75-4 Rock Empire Reflex, vklinencov 2-8 Kouba PRDL, prsak Ocun Variant a este mobil Nokia, celovku Tesco a cierny noz Wenger). Podozrivy je "ocumo
Pristi vikend se chystam s kamaradem na prebeh/prechod hrebene NT v maratonkach. Nevite nekdo, v jakem stavu je vychodni cast, tj. Telgart - Certovica? Nejsou tam stale jeste kmeny popadanych stromu pres cestu?
Zatim nevim nic konkretniho, jen kuse informace od kluku, kteri dnes sli s hosty do Velicke.
Udajne vypadnul hned v úvodu cesty, následoval pomerne dlouhy pad, kdy bohuzel pri jednom kontaktu se skalou prisel o prilbu a hlava tak pri dalsim padu nebyla chranena.
Jeste na miste se pritomni pokouseli o resucitaci pred priletem vrtulniku TOPR ale bohuzel marne.
Doufam ze se kamaradi dotycneho ozvou s podrobnou zpravou na BK CHS. Vim ze je to neprijemne a tezke resit po nehode nejake zpravy, ale je to jedine z ceho se je mozne poucit.
Neprijemnou otazkou mi zustava proc mu spadla helma, mohlo to byt silou narazu, spatnym serizenim, ale take vadou helmy. Zejmena z hlediska posledni varianty by analyza BK byla velmi dulezita pro vylouceni.
Radek
Zatím je nejpodrobnější informací zpráva slovenské HZS:
Krátko pred 10:00 hod. došlo v západnej stene Lomnického štítu, v druhej dĺžke horolezeckej cesty „Puklina v platni“, k výpadku jedného z dvojice českých horolezcov. Náhodní svedkovia, ktorí sa v tom čase nachádzali v blízkosti dvojice, nehodu okamžite nahlásili na tiesňovú linku HZS „18 300“. Vzhľadom na závažnosť situácie, bola o súčinnosť požiadaná VZZS, no po preverení letových podmienok VZZS zásah nevykonala. Službukonajúci na oblastnom dispečingu HZS vo Vysokých Tatrách sa okamžite obrátil na poľský TOPR, s požiadavkou na poskytnutie vrtuľníka. Keďže poveternostné podmienky na severnej strane Tatier boli lepšie, vrtuľník TOPR-u vysadil horských záchranárov pri postihnutom. Žiaľ, 39 – ročný horolezec pri páde utrpel viaceré vážne poranenia, nezlučiteľné so životom.
--
Cokoliv dál by bylo jen spekulací, takže nezbývá, než poprosit zbylé účastníky akce, aby prostřednictvím hlášení úrazů na webu ČHS podali zprávu co se stalo, abychom mohli v případě, že selhalo něco neočekávaného, vyvodit obecné varováni i pro osatní horolezce.
Tomáš Kublák, BK ČHS
tak ja neviem , pokial ide o spominanu cestu tak druha dlzka je za III, tam by som previs necakal, ale zrovna pady v takomto terene byvaju neprijemne.
Uprimnu sustrast, nehody sa stavaju.
len tak mimochodom - no po preverení letových podmienok VZZS zásah nevykonala. - asi by to aj tak nepomohlo ale dovod by ma celkom zaujimal. obzvlast ak poliaci priletiet mohli.
len tak mimochodom - no po preverení letových podmienok VZZS zásah nevykonala. - asi by to aj tak nepomohlo ale dovod by ma celkom zaujimal. obzvlast ak poliaci priletiet mohli.
Tiez mi to nejaky cas neslo do hlavy ale ked sme od 08:00 v sobotu vystupovali do Batizovskej doliny tak bola husta vrstva oblacnosti (cca. od 1200m.n.m. do 1400m.n.m.) nad ktorou bolo zasa azuro. Mozno na polskej strane boli lepsie podmienky pre vzlet/pristatie a kvoli tomu volali TOPR. Neviem, nie som expert ale hadam by to len tak nehodili na poliakov bezdovodne, to by bolo ozaj dost mimo.
Oni keď vidia len trochu mráčkov tak už neletia.
Poliaci to vedia aj v takýchto podmienkach.
A ako tvrdiš bola to len vrstva a tu museli meteorkari na Skalnatom alebo Lomničáku vidieť.
Mohli si tam zavolať.
Tou dobou jsme stoupali Javorovou dolinou a podmínky byly bezproblémové. Mraky byly vidět dááleko v Polsku tak v max 900mnm. Viditelnost maximalní, bezvětří.
Počasí bylo opravdu dobré. Nicméně v inkriminovanou dobu se dolina zaplnila mrakem takže opravdu asi nešlo leťět ze Slovenska. Tato oblačnost se rozplynula během chvíle ale to už asi stačilo na to, aby leťeli poláci.
Mně se to každopádně zdá divné a jenom pevně věřím, že se mi na Slovensku nikdy nic nestane. Mnohé záchranné akce letecké záchranky z Popradu jsou přinejmenším zarážející.
Su v tom veeeeeelke peniaze... Staci si spomenut na pripad Vanda. A to este netusis, ze mame v armade vetrone - stihacky bez motora a s hrackarskymi vysielackami na palube, ale to je ina pesnicka (dufam ze som zas nevyzradil nejake nase statne zvrchovane tajomstvo :D
No ja koukam, ze tady je to samej pilot vrtulniku a odbornik ... nezlobte se na mne ale vy tezko posoudite letove podminky. Znam nekolik pilotu zachr. vrtulniku osobne a pokud to je jen trochu mozne leti. V Popradu to jiste bude stejne. Situaci, ktera tam panovala, neznam ... nedelejme rychle soudy a nehazejme spinu na let. zachranare v Popradu. Kdyz predali let do Polska meli k tomu jiste zavazne duvody. Vrtulnik na letistni plose stoji penize a kdyz neleta, nic nevydela. Ucteme hlavne pamatku toho kluka!