LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Lezec který nepadá, leze pod své možnosti.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140270 cest
Nové přelezy:
Loose Cano 7b
Ajo En Vag 7C
Hammer Kin 7c
Mucho Tron 7b+
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+

Stěny
Big Wall - Praha 9 - Vysočany
Boulder Bar - Praha 7
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno
LANEX eshop - Bolatice
Lezec-shop.cz - Štěchovice

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

I´m fucking frozen!!!

Skotsko

„Tak co chceš lézt? Něco lehkého, nebo těžkého?“ „Hmmmm…., něco těžkého, ať je sranda…“

Po chvíli mi můj britský parťák cosi ukázal v průvodci: „White Magic, to bych si chtěl někdy vylézt, ale na prvního si to netroufnu, je to spára za VII, 7.“ Samozřejmě jsem měl v té skotské stupnici zmatek, vůbec mi nic neříkala… Prý první číslo udává možnosti zajištění, druhé číslo nároky na sílu, vytrvalost a techniku. Žádné nýty, žádné skoby, žádné štandy…, vše si musím založit sám… Taky jsem věděl, že normálně se tady lezou tak V, 5 a maximum mají VIII, 8-9, v poslední době i 10…  „Spára? Proč ne, mám rád spáry… “



Následující den šlapeme pod stěnu. Je mlha, vítr se sněhem, mírně pod nulou… Po dvou hodinách brodění ve sněhu jsme konečně pod nástupem. „Vidíš? Ta spára je tvoje! Je to druhá délka.“ Celá stěna je bílá, zasněžená. Ale „moje“ spára jde zřetelně vidět, přímo bije do očí: dlouhá, příkrá, tenká. Pořád nevím, co mám od ní čekat, budí ve mně respekt…



Konečně lezeme, jde to pomalu, prvolezec musí lézt opatrně: jedním cepínem nebo rukavicí očistit skálu od sněhu, najít vhodný chyt pro hrot, založit, otestovat jestli nevyjede, pak pokračovat s druhou rukou podobně… Sem tam je dobré dát nějaké jištění, to taky vezme dost času.

Na druhého dolézám první délku, na štandu si udělám pořádek v matroši, prohlédnu spáru a raději hned jdu. Nechci ztrácet čas uvažováním, stejně nic nejde vidět. Obtíže začínají už od startu-jsou tu móóóc špatné nohy, takové zrádné oblinky, vůbec jím nevěřím. A tak musím fixovat a shybovat, nohy jen tak náhodně stojí a pořád ujíždějí. Navíc při čištění mi padá sníh do obličeje, očí, za krk… Vidím jen, jak se chudák jistič choulí do klubíčka před sněhem. S jištěním to není žádná sláva, spára je oblá, nic tam nedrží. Co založím, je špatné. Říkám si, že by mě to neudrželo. Tak tomu tady říkají VII… Jdu bezhlavě dál, metr po metru, předloktí začíná natékat, je třeba sklepávat… Nejspíš to bude ta druhá číslice 7…



Naštěstí víš se stěna mírně pokládá, stupy jsou jistější. Jsem zachráněn, dávám dobrého vklíněnce, už můžu klidně padat, do štandu to určitě nebude. Legrace taky byla při závěrečném traverzu, kdy spára brala na spoďák. To jsem jednoduše hodil cepíny přes ramena (jediná výhoda lezení bez poutek) a jako na bouldrovce zabral na max. Vzpomněl jsem si přitom na velké spoďáky ve višnovském Maratonu, ale do smíchu mi tady dvakrát nebylo.



Krásně jsem se pobavil při dobírání spolulezce. Taky mu pořád ujížděly nohy. Taky mu natékalo. Taky nadával. A jak jednoduše vytahoval moje vklíněnce. Však jsem to říkal…



Na vrchol jsme pak dolezli relativně lehkou délkou. Během jištění jsem se parádně třepal zimou, ale i to se mi líbilo, musel jsem různě poskakovat, tančit, kroužit rukama, strkat si je pod paže, kopat nohama jak vzteklý… Naštěstí byla mlha a nikdo mě nemohl vidět.
Tak tedy vypadal můj první den z týdenního lezení ve Skotsku, ostatní dny probíhaly v podobném duchu, vylezl jsem na Ben Nevis krásnou cestou Cornucopia VII 9, pak v okolí Glenmore ochutnal Fallout Corner VI 7, a poslední den utekl z parádní cesty Daddy Longlegs VII 9, kde jsem po vylezení těžké délky zeslanil hlavně kvůli množství sněhu, ale i to se stává.










O třídenní ztrátě a náleze Máry Holečka Vám rád povím někdy jindy, to byla taky sranda…


Scotland, Aviemore, Glenmore Lodge

Stanislav „Kvak“ Hovanec
ČHS, HO TJ Baník 1. Máj Karviná

Stanislav „Kvak“ Hovanec   [úpravy] 08:00 16.03.2005Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 parada08:24:52 17.03.2005
paradni clanek a super fotky ... zrejme slusnej oddil ten HO TJ Baník 1. Máj Karviná :)
snih v cechach taje, tak snad bude vic takovych paradani clanku jako je tenhle, nez tech o bezkach s triceti kily na zadech
SpiderCzodpovědět 
 Re: parada10:34:23 19.03.2005
Souhlasím, fakt parádní článek.Jako autor článku těch "nudných běžek" ti musím říct, že kdybych měl takovou výbavu jak ti kluci na tom ledu, na kterou hold nejsou prach tak nepíšu o běžkách
Tomodpovědět 
  Re: parada20:12:31 19.03.2005
si myslim ze to nejni vo vejbavě
odpovědět 
  Re: parada15:36:47 21.03.2005
Tomíku, lézt jde i ve svetru a se starou ruskou motykou. Asi už budu strarší ročník, ale ta bomba outdoor a hadrenalýnová vejbava mi nikdy nepřišla že by lezla ze mne :-))))
Lenušeodpovědět 
   Re: parada21:09:11 21.03.2005
Nevím kdo by si mohl myslet, že z něj leze outdoorová vejbava :-) Z lidí lezou většinou úplně jiný věci. :-)
Petr Jandíkodpovědět 
    Re: parada18:00:30 24.03.2005
No Tomík si to myslí. Nebo to alespoň píše.
Lenušeodpovědět 
   Re: parada22:25:16 21.03.2005
vybava hodne pomuze, clovek si muze udrzet mikrokomfort pri lezeni i v poradnem humusu, snehu, vetru... Ty tezke prasky asi nepujdou lezt bez poradne vybavy...
janodpovědět 
    Re: parada20:13:10 22.03.2005
Vzhledem k tomu, že vím jakou má výbavu, tak to by ses divil v čem jde lézt. :-).
vlkodpovědět 

 chvála09:03:08 17.03.2005
no sláva konečně nějakej akční super článek o něčem a ty fotečky už se někam zase těším    díky
climberodpovědět 

 Smekám09:27:46 17.03.2005
Kvaku ty jsi fakt šílenec.Opravdu smekám.Jen tak dál.
Lepraodpovědět 

 Hezkyyy10:02:56 17.03.2005
Jak vidim meli jste o trochu vic snehu nez my o dva tydny pred tim. Ta treti fotka ze spodu je typicky "cornice nose", nebo se vam tu krev podarilo vyrobit jinak? Jinak smekam, prasky jsou to opravdu hoooodne slusny.

Pro ostatni dodavam, ze:
White Magic je cesta na Alladin's Buttress, Northern Cairgorms; Fallout Corner - Nothern Corries (N. Cairngorms); Daddy Longlegs - Coire an Lochan (N. Cairngorms)
Obdaodpovědět 

 Kvak10:43:18 17.03.2005
Fajn článek Kvaku,ale když jsem v televizi zaregistroval, že se ve Skotsku hleda nějaký český lezec, byl bych se v tu chvíli vsadil, že seš to ty :-)
Vladekodpovědět 

 pochvala!10:45:59 17.03.2005
Super článek i výkony! Teď už jenom to 8c.
Penodpovědět 
 Re: pochvala!18:52:58 17.03.2005
Neboj Pene, to taky příjde. Sázka stále platí...
Kvakodpovědět 
  pichani20:25:10 21.03.2005
Jestli budes furt pichat, tak nic neprelezes!!!!
Hanysodpovědět 
   Re: pichani20:34:30 21.03.2005
...lajdak jeden))))
Jankoodpovědět 
   Re: pichani20:35:05 21.03.2005
Už nepicham. Ale začnu, až přelezu to 8c... jak urvany z řetězu
kvakodpovědět 
    Re: pichani12:19:35 22.03.2005
Je dobře hlídán, aby se nespustil z řetězu a všechny potenciální uchazečky jsou předem informovány, že pokud nepadne 8c, tak nic.:-)
vlkodpovědět 
     Re: pichani13:36:16 22.03.2005
..vidíš Kvaku, nebylo to tím, že nejsi pěkný)))))))
Jankoodpovědět 
      Re: pichani18:57:59 22.03.2005
Ja chci piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiichat!!!!!!!!!!!
odpovědět 
       Re: pichani22:31:06 22.03.2005
8c8c8c8c8c8c8c8c8c8c8c
moje mantra...
kvakodpovědět 
       Re: pichani17:38:35 27.03.2005
To chcete všichni. Ale většinou jen kecáte :-)))
Lenušeodpovědět 
        Re: pichani18:10:52 27.03.2005
Coze jsi to rekla???Ty by jsi potrebovala byt s nama!!!!Asi mas blby zkusenosti,co?;)stav se na buldr a my ti ukazem!!!
odpovědět 
         Re: pichani16:10:07 21.04.2005
To jako že předvedete přesilovku? Tak to byste možná zmákli :-)
Lenušeodpovědět 

 Super12:15:19 17.03.2005
A je to o lezení :-) Jen ten pravopis, borci!
Lenušeodpovědět 
 Re: Super13:28:42 17.03.2005
Hele,nejsi ty Lenuše učitelka??
Romanodpovědět 
  Re: Super13:33:51 17.03.2005
Uvedená diagnoza mě bohudíky nepostihla. A taky nepíšu pokaždý akorát. Jen jsem musela chvilí přemýšlet a z kontextu pochopit, že víš nemělo být od věděti, ale od výše :-)
Článek dobrej, fotky pěkný a nenechá si to od někoho přečíst. Škoda. A to co se dá odpustit komentářům snad nemusí být i v textu.
Lenušeodpovědět 
   Re: Super13:34:46 17.03.2005
Taky jsem si to nepřečetla. To bude keců, co borci?
Lenušeodpovědět 
    Re: Super19:01:24 17.03.2005
Tak mi dej svůj mail a já ti to příště pošlu přečíst, princezno zakletá...
kvakodpovědět 
     Re: Super12:18:36 18.03.2005
A telefon navrch :-) Depa holenku, ten můj by tě pak chtěl bít. Já mám na bitkaře štěstí.
Lenušeodpovědět 

 Peklo!!13:14:07 17.03.2005
See you in hell!! A né že né.
Skobaodpovědět 
 Re: Peklo!!20:31:17 21.03.2005
...aba jak cip)
Jankoodpovědět 

 ..14:07:00 17.03.2005
super a na report ala bludicka Marousek se tesi
lacoodpovědět 

 I´m fucking pleased14:58:28 17.03.2005
Po několika dramatických přechodech a hrůzyplných nocích v mrazu na krušnohorském kopci kopci zase normální článek o lezení a ještě navíc ve Skotsku a navíc v zimě.
Paráda. Kdyby to tak po napsání ještě někdo trošíčku zkorigoval, bylo by to ještě lepší, ale i takhle dobrý.
Petr Jandíkodpovědět 
 Re: I´m fucking pleased16:15:21 17.03.2005
Jojo dobrej článeček. A těším se na to vyprávění o ztrátách a nálezech.
Tomáš F.odpovědět 
  Re: I´m fucking pleased17:05:25 17.03.2005
...psích pohledech a dotacích, který metamorfujou na půjčky a navopak... Možná, že by nebylo vod věci říct, kolik na to padlo děněg od CK ČHS :-)
Papoušodpovědět 
   Re: I´m fucking pleased17:45:15 17.03.2005
To je otázka pro M.O., ale pod tímhle článkem bych to skoro neřešil. Vzhledem k tomu, že tu není nic o podpoře ČHS bych předpokládal, že buď jeli za svoje, nebo tam mohla být nějaká podpora od zvoucí organizace.
Pokud se to nějak nezměnilo, kdysi BMC platil kemp a zajišťoval hostům dopravu z místa ubytování na akce a tuším jedno nějaké promítání s menším rautem. To bylo před dvaceti lety. Britové tradice udržují, tak to třeba zůstalo i dodnes.
Petr Jandíkodpovědět 
    Re: I´m fucking pleased18:45:49 17.03.2005
čhs nám kompletně zaplatil dopravu do Skotska, tedy cca 10 000 na osobu. Vše ostatní hradil BMC.
Kvakodpovědět 
     Re: I´m fucking pleased18:49:26 17.03.2005
Málem bych zapomněl: čhs taky zaplatil nominální poplatek 60liber za účastníka. Tedy dost slušná podpora ze strany čhs...
Kvakodpovědět 
      podpora ČHS19:19:09 17.03.2005
Pak by to ovšem mělo být v článku decentně zmíněno.
Petr Jandíkodpovědět 
      Vyjeďte si s CK ČHS19:38:02 17.03.2005
Deset litrů na osobu za dopravu do Skotska??? To bylo érem, né??? Boha jeho, tak za tohle se prožíraj love ČHS! Nebyl by nějakej ten litr na Papoušovy vejlety? Já bych si ho od svazu pučil a pak bychom to sfoukli jako dotaci, co? Žádnej štréz...
Papoušodpovědět 
       Re: Vyjeďte si s CK ČHS06:19:14 18.03.2005
Myslím že si moc nepolítáš ftáku. Milej xicht nemáš, a před modlou kontinuity nepoklekáš. P.S. Nezbytné: :o))
janodpovědět 
        Re: Vyjeďte si s CK ČHS08:19:52 18.03.2005
Tak, tak. Pokračování v započaté práci stačí, program nepotřebuješ... :-)
Papoušodpovědět 
         Re: Vyjeďte si s CK ČHS12:21:21 18.03.2005
Filípku koukni se do zrcadla a pak se koukni na Máru :-) Rozdíl co? Tobě bych poslala korunu :-)))
Ale vážněji. To byla akce repre? A kde je logo ČHS borcí?
Lenušeodpovědět 
          Re: Vyjeďte si s CK ČHS12:30:53 18.03.2005
Neblázni, když jedeš na vejlet s cestovkou, tak si taky její logo nedáváš na bundu.
Papoušodpovědět 
           Re: Vyjeďte si s CK ČHS12:33:30 18.03.2005
:-) Opravdu. Dobrý cestovky rozdávají trika.
Lenušeodpovědět 
           Re: Vyjeďte si s CK ČHS12:39:39 18.03.2005
No, kdyz te cestovce platis, tak si nic na bundu nedavas :-))) Ale kdyz ta cestovka vse zaplati za tebe, tak by jsi se hecnout mohl, a alespon miniaturni logo CHS prihodit :-)
Ten kdo o tom neco vi...odpovědět 
            Re: Vyjeďte si s CK ČHS12:44:15 18.03.2005
To je fakt. Ještě jedna věc: neměla by se část peněz vrátit do kasy, když se jeden z potenciálních nosičů loga na tři dny zdejchnul? Vlastně nic, to sfoukne psí pohled... :-)
Papoušodpovědět 
             Re: Vyjeďte si s CK ČHS12:52:37 18.03.2005
Psí pohled je dobrej. To ale není ten případ. On má ty oči takový kolouščí :-)
Lenušeodpovědět 
              Re: Vyjeďte si s CK ČHS12:58:29 18.03.2005
Koloušek, to je skoro jako Papoušek nebo Chocholoušek. Du cvičit "pohledy" před zrcadlo...
Papoušodpovědět 
               Re: Vyjeďte si s CK ČHS15:34:21 21.03.2005
Cvič, cvič :-) Třeba tě pošlou na výlet. Alespoň jako pozorovatele. Dvě mouchy, neznáš? ČHS tak bude víc pro lidi a známý potížista přeskočí barikádu :-))))
Lenušeodpovědět 
                Re: Vyjeďte si s CK ČHS19:02:29 27.03.2005
Ja tě asi znám Lenuše. Já si furt nemoh spomenout, ale než mi vyhodili za zédéešky, tak tam souškaučitelka říkala o ňáký Vjestonický Lenuši. To seš ty, né?
jan pušodpovědět 
                 Re: Vyjeďte si s CK ČHS16:12:06 21.04.2005
Pošli mi svoju fotku - zbieram pokémonov
Lenušeodpovědět 
                  Re: Vyjeďte si s CK ČHS17:20:06 21.04.2005
Fotku? Ja jsem preci virtualni...
jan pusodpovědět 
                   Re: Vyjeďte si s CK ČHS17:41:39 21.04.2005
tak alespoň toho psa co to píše...
Lenušeodpovědět 
          Re: Vyjeďte si s CK ČHS12:44:02 18.03.2005
Tohle nepsal Mára, ale Kwak. Mára je v repre A, Kvak v repre B. Ale ten rozdíl v zrcadle bude asi podobnej a nejen u Papouše.
Výlety za dobrodružstvím platí v tomto případě ze svého rozpočtu komise alpinismu, čili z peněz, které dostala přiděleny valnou hromadou.
Petr Jandíkodpovědět 
           Re: Vyjeďte si s CK ČHS12:51:21 18.03.2005
Taky ti nechtěj přidat na výlet? Chudinko ošizená :-)
Kwaka neznám, ale Mára je alespoň hezkej :-)
Lenušeodpovědět 
            Re: Vyjeďte si s CK ČHS13:13:47 18.03.2005
Tvůj hyperdedukční talent už trochu přetéká hrnec. Já si svoje vejlety platím sám a nic po nikom nechci. Nevím, jak jsi na to přišla, že chci od někoho něco platit?
Petr Jandíkodpovědět 
             Re: Vyjeďte si s CK ČHS15:31:12 21.03.2005
To musíš hned vyskakovat? Tak si vejlety platíš sám. Ale Mára je stejně hezčí :-)
Lenušeodpovědět 
              Re: Vyjeďte si s CK ČHS17:45:54 27.03.2005
Žádná reakce? Jsem smutná! Nikdo se se mnou nechce hádat :-( Už ani Papouš mi nepíše.
Takhle to nenechám!
Lenušeodpovědět 
               Re: Vyjeďte si s CK ČHS21:08:24 27.03.2005
S tautologickými výroky nelze polemizovat. Na svůj pohled jsem nikdy dotaci nedostal a márovský háro jsem neměl, ani když jsem zamlada dělal lokální bigbítovou hvězdu.
Stejně zak nelze polemizovat s výrokem, že je lepší holub hrsti, nežli vrabec na střeše (i když taková ruka posraná od holuba....).
A vůbec, jakto, že nelezeš?
Petr Jandíkodpovědět 
                Re: Vyjeďte si s CK ČHS16:15:46 21.04.2005
Alespoň někdo se ozval :-)
Nelezla jsem, balila do Rakouska. Vyhnal mě sníh. Už jsem tady tak vám zatopím :-)
Lenušeodpovědět 
                 Re: Vyjeďte si s CK ČHS16:20:35 21.04.2005
Tak to je super. Od včerejška je docela zima, tak se to bude hodit.
Petr Jandíkodpovědět 
                  Re: Vyjeďte si s CK ČHS16:54:18 21.04.2005
To jsem ráda že jsi rád :-)
Lenušeodpovědět 
                   Re: Vyjeďte si s CK ČHS10:38:30 04.05.2005
Kecáš. nezatopilas :-) Pokud nebudu počítat pár dalších, pohříchu osobních, rejpnutí do mé strátnoucí postavy a zvětšujícího se objemu v pase.
Tomáš F.odpovědět 
           Re: Vyjeďte si s CK ČHS13:23:12 18.03.2005
Alpinisti - to jsou ty vod toho bitkaře?
Jinak deset litrů na hlavu, to je mazec. Zpáteční letenka se pohybuje tak vod pěti do devíti (+-), busem je to tam a zpátky za bůra (+-). Voni chlapi z repre lítaj business classem? Teď jsem jel kolem Ruzyně a British Airways nabízej v týhle klase sedadlo, co se změní v postel...
Papoušodpovědět 
            Re: Vyjeďte si s CK ČHS13:53:29 18.03.2005
Báječně jsem si početl. Dokonce se nahlas smál u počítadla, a to se mi už dlouho nestalo. Papouši, myslíš známého bitkaře Martina O.? Petře J., neber si to tak. Já už to taky schytal :-) A kluci snad příště pridají zmínku o svazu.
Tomáš F.odpovědět 
             Re: Vyjeďte si s CK ČHS14:03:23 18.03.2005
Vzhledem k Tvé masáži ve prospěch A.Č. počítám, že důvody pro chytání se za bránici budou i v následujících dvou letech (nebo na jak dlouho je to funkční období).... :-)
Papoušodpovědět 
              Re: Vyjeďte si s CK ČHS14:13:46 18.03.2005
To taky doufám. Hele, Papouši, v tomto případě souhlasím s Petrem Jandíkem, že je třeba hlídat účelnost vynaložených prostředků atd. Dokonce půjdu tak daleko, že s vysokou pravděpodobností budu podporovat onen alternativní rozpočet, ale přesto (nebo navzdory tomu) si nemyslím, že by Alenino zvolení stav, v tomto případě, zhoršilo. A předpokládám, že do VV projde např. Petr Jandík, který je právě na přehnané výhody některých zvýhodněných poněkud alergický. Takže s Bloudkem rukou společnou a nerozdílnou budou stát v šiku, kdyby náhodou (jak jinde píše T.K.) Alena ve funkci zblbla.
Ale opravdu Alenu podporuju hlavně proto, že víc dělá než mluví.
Tomáš F.odpovědět 
               Re: Vyjeďte si s CK ČHS14:18:41 18.03.2005
No, jo. Budu Tě sledovat!
Papoušodpovědět 
                Re: Vyjeďte si s CK ČHS14:21:36 18.03.2005
Při čem? Při hlasování o rozpočtu? To bude mela. Těch návrhů, protinávrhů, revokací... Bojím se že se nestihnu sledovat sám :-)
Tomáš F.odpovědět 
                Re: Vyjeďte si s CK ČHS11:55:57 21.03.2005
:-) Sledovals? Své tři hlasy (jak známo, delegáti mají počet hlasů rozlišený podle počtu členů které zastupují - 4 hlasy obr oddíly, 3 hlasy normální oddíly atd, až po jeden hlaseček u oddílů do deseti nebo kolika členů) jsem pozvedl na obranu Radimova rozpočtu. Že to bylo prd plytný, je ovšem věc jiná. A ještě se mi nesplnila představa, že ve VV bude Jandík s Bloudkem :-) Viz text výše (jo, ten, na který reaguješ). Prostě všechno je jinak a bude ...?...
Tomáš F.odpovědět 

 Parada15:39:21 17.03.2005
Kvaku nadhera, uplne te tam vidim a spolulezec nadherne nasekly nos :) Jen tak daaaaal....8c v lete a dalsi meta splnena :)
jirkaodpovědět 

 ...16:40:18 17.03.2005
Kwak, kwak.............))))
Kuzmicodpovědět 

 Cool18:39:32 17.03.2005
No vypada to jako Krakonosova hlava. Jsou ty fotky vubec ze Skotska :) Jinak na te posledni fotce musel fucet vitr jak svina, kdyz ty rampouchy rostly vodorovne :)
Bacaodpovědět 
 Re: Cool19:20:38 17.03.2005
Copak ty rampouchy, ale ty návěje pod převisem....
Petr Jandíkodpovědět 

 Moc pěkný......18:51:24 17.03.2005
Moc pěkný článek, jen co je pravda! Jen tak dál, jak s lezením, tak se psaním(jo a ten pravopis, ten není vůbec v tomto případě důležitej:-) ! Ď.
Kačenkaodpovědět 

 Ponauceni13:45:51 18.03.2005
Diskuse je peknym ponaucenim pro par nasich lezcu, kteri jsou schopni skutecne NECO VYLEZT, aby o tom radsi nepsali. Tim se vyhnou napadani od bandy zavistivych teoretiku.
P.S. Nemohl by Papous umistit na lezce sve CV, abychom my nezkuseni vedeli co v lezeni dokazal jeden z "nejchytrejsich" diskutujicich (jedine co si troufam odhadnout je, ze ma pohodovou praci, ktera mu umozni 20 hod denne viset na webu - a velmi mu to preji, ma moznost se realizovat:))
odpovědět 
 Re: Ponauceni13:54:24 18.03.2005
Dovolím si s nepodepsaným anonymem poněkud nesouhlasit. Tato diskuse je poučením v tomto případě pro komisi alpinismu, aby dostatečně zveřejňovala své akce a zdůvodňovala svá rozhodnutí. Když budou všichni vědět, že jsou naplánovány ty a ty reprezntační akce, které budou stát tolik a tolik, jaké jsou očekávané výsledky a z čeho se to platí (rozpočet komise, granty) a po akci vyhodnocení, jak se cíle splnily a zda byly finance vynaloženy efektivně, nemuselo by k takovýmto diskusím dojít.
Samozřejmě tu je otázka efektivního vynaložení prostředků a ta částka jízdného vypadá podezřele.

Petr Jandíkodpovědět 
  Re: Ponauceni14:03:31 18.03.2005
...jsem si až do teď myslel, že pan Kwak je nějaký borec jako Myšák (třeba), co má lezení za koníčka amatérského a o své dovolené vyjel stopem za kámošem a tak nějak jako odvážně "blbli", fakt. No, tak to je to ponaučení zas pro mě.
Honza P.odpovědět 
 Re: Ponauceni13:59:48 18.03.2005
Ty ses eště ani nenaučil(a) podepsat a juž chceš ptačí CV! Rozumim tomu tak, že se chceš zeptat, v jakých místech škály se pohybuji. Nu dobrá: čtyři až pět, když je posvícení, tak i šest! Ale to je druhotné, že. Podstatné je to, že když někdo dostane nažrat, měl by si po tom aspoň krknout, neřku-li zabučet. A taky je to vo tom, že z eráru se príma rozdává.
Papoušodpovědět 

 Papous opet radi14:09:18 18.03.2005
Papous je uz opet ve forme? Nejak jsem ho posledni dobou neregistroval a uz jsem se zacal strachovat, co s nim je.
JirkaSodpovědět 
 Re: Papous opet radi15:36:16 18.03.2005
Papousi neni to tak dlouho co jsem info o teto akci daval sem na lezce. Zeptal ses na CHS jestli maji volna mista? Jestli ne tak si nech kecy na koledu. A jestli se da litat bussiness do Prahy za deset litru tak to bych rad videl odkud (asi ze Kbel na Ruzyn a zpet).Tech £60 poplatku za ubytovani a plnou penzi na sest dni. Neznam ceny v Cechach, ale asi budes mit problem neco podobneho najit, protoze to taky zahrnuje zapujceni potrebneho materialu.
Rek bych, ze places na spatnym hrobe jak placka z seste cenove.
Stepan Ptacekodpovědět 
  Re: Papous opet radi16:05:50 18.03.2005
Přihlásil, nepřihlásil, fuk. Já mluvim vo vejletě, kterej je cvakanej z eráru. Šest pětek Pfundů poplatek - tomu rozumim, deset litrů na dopravu jednoho kusa - nerozumim. Ty seš nejspíš větší znalec: Kolik stojí zpáteční lupen z Prahy řekněme do Edinburghu - luftem, po souši a) busem, b) autem? S business class to byla samozřejmě nadsázka (až příště budu zveličovat, budu si muset uvědomit, že mezi ptactvem jsou i pomalu chápající jedinci).
Papoušodpovědět 
   Re: Papous opet radi18:57:48 19.03.2005
Tak to asi budes mit pravdu. Jako clen BMC, ktery tyto akce organizuje a sponzoruje a shodou okolnosti i clenem CHS a nakonec s prechodnym bydlistem kousek nad Londynem ti do toho asi radsi nebudu vic kecat. Koukam, ze v Cechach stale plati "bav se s blbcem kdyz nemas v ruce klacek". Je mi te lito.
Stepan Ptacekodpovědět 
  Re: Papous opet radi16:08:18 18.03.2005
Štěpáne, jistě máš v mnohém pravdu, ale jak tady kdosi psal, měl po přečtení pocit, že se jednalo o výlet tak maximálně oddílový.
Podotýkám, že článek je napsaný moc hezky. Opravdu se mi líbil. Byl vtipný, o lezení, s fotkama. Prostě samá pozitiva. Jen by se opravdu slušelo připsat, o jakou že to akce se jednalo a poděkovat sponzorům (a pokud sponzoři dávají, aniž by o poděkování měli zmínku v nějaké smlouvě, pak se jedná o hloupé sponzory - to by mě nevadilo, kdyby ovšem tím sponzorem nebyl spolek, ve kterém platím příspěvky; a skoro čtyřicet dalších jedinců se mnou v našem oddíle - tak to mě, Štěpáne, vadí!).
Tomáš F.odpovědět 
   Re: Papous opet radi16:38:57 18.03.2005
Týýýýý jo tohle jste horolezci?? ..nene jste banda zabadněnců co pořád jen řve, brečí, závidí, bonzuje...ještě tady chybí Puš a bude to kompletní skvadra diskutérů..tohle je věnováno diskůtérům Jandík ,Puš a dalším supermanům.....
odpovědět 
    Re: Papous opet radi16:43:41 18.03.2005
a rekl kripl...
odpovědět 
    Re: Papous opet radi17:55:39 18.03.2005
Ještě tady nejsem a ani se sem nehrnu milý neznámý tvore. Zařaď se do řady a vykřikuj ze stáda. Papouš je obdařen alespoň samostatným myšlením a odvahou se podepsat i s mejlem. Pokud chceš juchat nad všeobjímající láskou bratrů na laně, tak se jistě taky chytneš, neboj. Ahoj! Honza
jan pušodpovědět 
    Re: Papous opet radi17:42:42 27.03.2005
Týýýýý jo tohle jste horolezci?? ..nene jste banda zabadněnců
ZABADNĚNCI to oni budou. Ale se jim divíš že se čílej? Dobrej článek o lezení. To jo. Ale že to bylo repre ČHS snad mohli zmínit?
Lenušeodpovědět 
   Re: Papous opet radi16:45:32 18.03.2005
Tady to všade začíná být pěkný mazec až mě přechází zrak.
Nevím jak ostatním, ale mě jako nečlenu ČHS (a po tom co tady teď ve všude přítomných diskuzích čtu asi ani nikdy nebudu) je celkem fuk kolik je to stálo a za čí peníze tam jeli - tedy pokud to nedají jako součást článku abych měl představu za kolik se tam můžu podívat taky.
Naopak. Pomalu ale jistě mě všechny tyhlety plačky pomalu začínají vadit. Lidi, proč si z lezce.cz děláte nástroj na své volební kampaně ? Na vyřizování účtů apod. Proč si to v tom Svazu nedokážete vyříkat a proč to neřešíte na svazovém webu ? Nebo si založte konferenci na pandoře ..

Začínáte se celkem dost přibližovat k české politické scéně, která svoje spory taky řeší přes média.

Nebo snad lezce financuje ČHS ? Asi mě někde něco uniklo.

A taky v neposlední řadě: Uvědomte si, že to tu pravděpodobně čte celkem dost velká lezecká veřejnost = potencionální členská základna. Neměl by svaz vůči těmto lidem vystupovat nějak transparentně (i když může mít problémy) ? Vždyť to jsou jeho potencionální "zákazníci" a Svaz je "firma", která by měla mít "image" ...
cifraodpovědět 
    Re: Papous opet radi17:54:03 18.03.2005
Tohle je otevrenej web, psat sem muze kazdy.
Ze se zalezitosti CHS propiraji verejne, to je dobre. Lepsi nez ututlavaci kabinetni praxe.
Posvitit si na to. Kde jinde tohle mas? Proste dobra organizace. Stan se clenem!
odpovědět 
     Re: Papous opet radi18:11:15 18.03.2005
Ano web to je otevřený. Ale proč toho zneužívat ? Nikdo nebrání ČHS aby si prala svoje zasviněné prádlo veřejně, ale proč tady ? Vždyť má svůj web.
O tom jestli je praní veřejného prádla dobré nebo ne, nebudu polemizovat, to ať si přebere každý sám.

A proč bych se měl stát členem ? Co mě to přinese ? a vůbec, to už sem ani nepatří, tady to má být o lezbě, případně o lezbách pokud někdo potřebuje kvantitu :-)
cifraodpovědět 
  Re: Papous opet radi16:30:58 18.03.2005
www.letuska.cz praví: Praha - Glasgow a zpět: Ceny od 3000 do 5000 Kč, s poplatky (nevím co to je) maximálně 7500 Kč s ČSA. Pokud počítáme něco na zmrzlinu a místní autobus, mělo by stačit 8500 na osobu, pokud by si tedy neměli platit dopravu vůbec
Petr Jandíkodpovědět 
   Re: Papous opet radi16:41:07 18.03.2005
Tak. Praha - Londýn s Capital Expressem (bus): necelý tři tisíce za zpáteční lístek, Londýn - Edinburk - necelý dva tisíce za zpáteční lístek. Čili bůra vod cesty?
Papoušodpovědět 
    Re: Papous opet radi17:26:26 18.03.2005
Pavel Nedvěd taky nejezdí Capital expressem. Buďme rádi, že takové borce máme.
Bobanodpovědět 
     Re: Papous opet radi17:42:25 18.03.2005
S Pavlem Nedvědem by se mohl ekvivalentně srovnávat Mráza a ne člen reprezentačního týmu B. A Mráza jezdí autem.
Petr Jandíkodpovědět 
   Re: Papous opet radi18:50:44 18.03.2005
No vidis 10 hadru nebo 8.5 to je vcelku putna. Berte to tak ze 2500 dostali jako utrpny za budouci komentare na Lezci. Kazdej ma tu moznost, jenze tady vlastni investice mnohonasobne prevysuje nejaky priblbly cestovny (ono totiz musis neco umet)
Apropo busem nekam jet daleko je desnej vopruz. Nechcete je tam poslat stopem? Dobry lidi potrebujou proste oporu- motivujou napriklad ostatni, ten zbytek co ne, ten tu zase muze kecat. Tj. za tu trochu penez fura muziky:) Jo taky pocitam ze kdyby tam jeli stopem tak se tu objevi stejny pocet komentaru (od stejnych lidi?)jaci ze na tom svazu jsou hajzlici ze nezaplatej ani takhle dobry lidi. Ani nevim proc to sem vlastne pisu, priste to bude stejny (taky obcas plkam o nesmyslech), tak snad jenom prani: At ty co neco umi se nenechaji odradit komentary ktere nejsou uplne k veci a znova neco napisi, mlcici vetsina to oceni.
lacoodpovědět 
    Re: Papous opet radi20:25:53 18.03.2005
Tys ses ňák rozněžnil na to, že de vo mejdan v NoBorhákLandu, navíc zimní. Když to teda vemu tvym náhledem - vyšleme chrta, von tam něco práskne a všechny nás namotivuje: za tu pětku (+-)by tam a zpátky károu dojeli čtyři chrti a bylo by ještě více muziky :-)
Papoušodpovědět 
     Re: Papous opet radi16:44:06 19.03.2005
sem desne neznej, ale nikdo to nevi
lacoodpovědět 
    Re: Papous opet radi20:31:32 18.03.2005
Myslím si, že peníze nejsou vynaložené zbytečně, a že by se tyto akce měly podporovat. Co by se však mělo změnit je zveřejnění akcí. Je pěkné, že Kwak dá článek na lezce, ale tento článek v podrobnějším znění o smyslu, průběhu a zhodnocení akce by se měl objevit na stránkách ČHS, případně přes odkaz na Lezci (popravdě, Lezec je asi čtenější než stránky ČHS). Členové reprezentace uskutečnili v minulosti spoustu skvělých výstupů, podporovaných z peněz ČHS, ale nikde o nich není ani zmínka (pár článků v Montaně). Když chci v práci proplatit cesťák, taky musím napsat report z pracovní cesty. Být v repre je myslím pocta a tyto reporty z toho plynoucí povinnost. Chápu, že v dobách, kdy neexistoval Internet a informace se sháněly velice těžko, stačilo přednést úspěchy reprezentační akce před členy výboru, ale proč dnes nevyužít možností, které nám doba dává. Chce to jen trochu času, na oplátku za investované peníze ČHS (a tedy jejích členů prahnoucích po motivaci a informacích). Beru tento článek jako začátek tohoto spojenectví a očekávám od členů reprezentace další podrobná líčení jejich dobrodružství, doplněná o spoustu kontaktů, nákresů, ititnerářů a dalších podrobností, které se určitě všem následovatelům budou hodit. Vždyť členové reprezentace jako nejlepší z nejlepších by měli prošlapávat cestičky a uskutečňovat sny, které ostatní nadchnou svou odvážností, kuráží a stylem provední a jsou hodny následování. To jsem se zase kurva rozkecal.
Bačaodpovědět 
     Re: Papous opet radi20:42:38 18.03.2005
To tedy ano, je vidět, že ledy Ti odtekly a stavět se zatím nedá.:-).
vlkodpovědět 
     Re: Papous opet radi20:51:50 18.03.2005
Moje řeč. Tak by to mělo být.
Petr Jandíkodpovědět 
     Re: Papous opet radi21:31:56 18.03.2005
Zhruba to samí jsem v jiný diskusi napsal také a předseda komise alpinismu p. Otta se mě hodlá na valné hromadě ČHS veřejně insultovat....tak bacha na to co píšeš....na peníze komise alpinismu či na propagaci jejich členů nesahej....nebo skončíš na dně orlíku!!!!
Radim Bzuraodpovědět 
   Re: Papous opet radi19:02:34 18.03.2005
Hm tahle matematika zni sice pekne ale ma jeden hacek. To je reklama pro dusevne slabsi jedince. Ve skutecnosti zalezi na tom kdy si tu letenku objednavas. Kdyz to bude 3 mesice dopredu tak se to da poridit i mnohem levneji nez za 3000 . Kdyz to bude ale dva dny pred odletem tak asi zaplatis vic nez 20000. Pravdou ale je ze autobus ma fixni ceny.
Richardodpovědět 
   Re: Papous opet radi19:08:21 18.03.2005
Jenze kdyz tam dojedes busem tak potrebujes dva dny aby jsi se zase postavil na nohy. A pro svaz 10000 za letenky neni zadne tunelovani. Tak se papousi a spol uklidnete. Ona kontrola je sice na miste ale hledat hnidy za kazdou cenu je spis znamka dusevni uchylky.
Richardodpovědět 
    Re: Papous opet radi20:49:53 18.03.2005
Teda nevim, ale před dvaceti lety se jezdilo na tyhle akce Avií, nebo autobusem - a to i v zimě, třeba do Julek nebo do Alp. Tak z toho nedělej drámo. Kdyby se po jízdě autobusem měl dva dny rekreovat starej rakváč jako já, bylo by to OK. Tohle jsou ale mladí a zdatní kluci.
Sám jsem vezl delegaci do Walesu na sraz BMC Avií a lézt se šlo hned po příjezdu. Skotsko je sice o trochu dál, ale ne zas tak moc.
Petr Jandíkodpovědět 
    Re: Papous opet radi20:50:00 18.03.2005
Tak tam můžeš vyrazit s dvoudenním předstihem a aklimatizovat se na místě. To je přece standardní postup. Třeba dospat cvičně v záhrabu, bivaku aj. Dyk chlapi nejsou přeci žádný vořezávátka a mohli by si to pak napsat do trajninkovýho deníčku.

No, už se těšim, jak po týhle debatě budou přilétat konzumenti svazového rozpočtu opálení z akce, na Ruzyni pokynou smečce fotografů v mikině s logem ČHS (jeho velikost bude smluvně daná podle počtu grošů odčerpaných z kasičky svazových poplatníků), pak sami (ti méně slohově zdatní přes předem prověřené pisálky, kteří se samo sebou nebudou ptát na debilní otázky, jestli byl už dotyčný na osmitisícovce či Mont Blancu) zaplaví média skvělými příběhy ze života na konečcích prstů a čepelích čakanů, abychom se my, pěšáci, mohli načas zasnít a pak je pochválit za to, jak skvěle naložili s penězi jim svěřenými. Šťouralové a psychicky narušení jedinci se dozví, kolik akce stála z veřejného, a nezbyde jim nic jiného než vrhat psími pohledy a tlouct hlavou o zeď. A bude navěky klid...
Papoušodpovědět 
     I am fucking frozen too21:08:02 18.03.2005
Pekne Kwaku, paradni vykon a pekny clanek:)

A zase ta diskuse .....
No nic noveho a zajimaveho jsem se nedozvedel, jenom pripominky lidi, ktery jsou vecne s necim nespokojeni a neoceni ani Ň.
Nebylo by lepsi presunout tyto debaty moudrych muzu na jiny server?! (www.lezeniJENpresKLAVESNI.cz) :)
Michalodpovědět 
    Re: Papous opet radi21:05:51 18.03.2005
No, myslím si, že je lepší zadotovat jednou nebo dvakrát za rok kvalitní akci několika kvalitním lezcům, než tyto peníze rozpustit v davu.
Vzhledem k nízkému rozpočtu komise alpinismu,
je dotace těchto levných akcí mnohem účinnější
než finanční podpora drahých podniků ve vysokých horách nebo podniků, kterých se účastní hodně lidí.
Nakonec, kdo má zájem tyto dotace též využívat,
ať se stane členem repre. Stačí jenom něco dobrého
vylézt a dát o tom vědět např.: Standovi Šilhánovi nebo Martinu Ottovi.
jendaodpovědět 
     Re: Papous opet radi21:36:14 18.03.2005
Jen pro pořádek: komise alpinismu platí i výlety do hor nejvyšších, její rozpočet je navrhován VV v částce 530 000 Kč - a to není na takové výlety a půjčky na oplátku zase tak málo.
Radim Bzuraodpovědět 
    Re: Papous opet radi21:27:54 18.03.2005
Nojo, pokud někdo potřebuje dva dny na to se vzpamatovat z jízdy autobusem, tak to se holt nedá nic dělat. Ale letadlo taky není idální, to je prudká změna času. Nejlepší je jít pěšky. Člověk se pomalounku aklimatizuje.
Ten titulek je radí, nebo řádí? Nějak nevidim ani jedno. Je jenom pomýlený a ujel. Zajímá se o spolek, jehož je členem, to se občas stane, to nemusí být úchylka.
jan pušodpovědět 

 dobrá práce03:37:45 19.03.2005
...kvaku dobrýýý!!! good luck ;-)
štěpánodpovědět 

 pochvala17:04:13 19.03.2005
Krásný článek a zveřejněný ve zcela odpovídající době po akci. Obdivuju, že taky dokážeš při lezení fotit. A zároveň jsi poznal, že ne každý že tě za to dokáže obdivovat...snad je to doopravdy jen proto, že jsi v komentáři dostatečně nezdůraznil roli ČHS. Jistě se příště polepšíš. Vše o plánované akci lze nalézt v zápisech komise. Sraz BMC ve Skotsku měl plánováno 20 000 Kč,nebylo jasné, zda to bude pro dva nebo tři vybrané zájemce. Nakonec jedno místo navíc nebylo a tudíž oba účastníci dostanou zaplacenou letenku Easyjetem z Polska, účastnický poplatek BMC (novinka posledních dvou srazů)ve výši 60 liber a protože si našli nejlevnější spoj, kterým museli přiletět do Inverness o den dřívě, tak i ubytování B and B zde, než budou moci použít dopravu organizovanou BMC. Zároveň bych poprosila organizátory honů na čarodějnice, aby si položili otázku, proč si členové BMC nestěžují na to, že jejich svaz léta  pořádá za jejich peníze akce otevřené pro všechny federace UIAA a proč ČHS na tyto oficiální akce posílá raději své reprezentanty než papouše. O rozdělení článků na webu ČHS a Lezci možná dojde k nějaké rozumné dohodě obsahující vzájemné odkazy, ale nepředjímejme.
Alena Čepelkováodpovědět 
 Re: pochvala17:42:39 19.03.2005
A kdepak to je v tom webovém bludišti schované? Pod Komisí Alpinismu o téhle akci není nic.
P.odpovědět 
 Re: pochvala19:38:57 19.03.2005
No vida, jsem moudřejší. Otázka je, jestli bych se něco dozvěděl bez své pověstné zvídavosti. Možná, že by se mi dostalo třeba jen rady: "Tak to si tu zřiď zvláštní sloupek a máš o zábavu postaráno." P.S. Ještě maličkost: Dobrej ártikl, dobrej vykon.
Papoušodpovědět 

 pochvala17:04:23 19.03.2005
Krásný článek a zveřejněný ve zcela odpovídající době po akci. Obdivuju, že taky dokážeš při lezení fotit. A zároveň jsi poznal, že ne každý že tě za to dokáže obdivovat...snad je to doopravdy jen proto, že jsi v komentáři dostatečně nezdůraznil roli ČHS. Jistě se příště polepšíš. Vše o plánované akci lze nalézt v zápisech komise. Sraz BMC ve Skotsku měl plánováno 20 000 Kč,nebylo jasné, zda to bude pro dva nebo tři vybrané zájemce. Nakonec jedno místo navíc nebylo a tudíž oba účastníci dostanou zaplacenou letenku Easyjetem z Polska, účastnický poplatek BMC (novinka posledních dvou srazů)ve výši 60 liber a protože si našli nejlevnější spoj, kterým museli přiletět do Inverness o den dřívě, tak i ubytování B and B zde, než budou moci použít dopravu organizovanou BMC. Zároveň bych poprosila organizátory honů na čarodějnice, aby si položili otázku, proč si členové BMC nestěžují na to, že jejich svaz léta  pořádá za jejich peníze akce otevřené pro všechny federace UIAA a proč ČHS na tyto oficiální akce posílá raději své reprezentanty než papouše. O rozdělení článků na webu ČHS a Lezci možná dojde k nějaké rozumné dohodě obsahující vzájemné odkazy, ale nepředjímejme.
Alena Čepelkováodpovědět 
 Vysvětlení.10:15:22 20.03.2005
Aleno Č., článek se mi taky moc líbí.
Musíš ovšem pochopit, že většina členů ČHS je členem proto, aby mohla lízt (kvůli vyjímkám atd.) ne proto, aby platili "rozvoj horolezectví" u nás vedený ČHS. Ve chvíli, kdy ČHS okupuje licenci na lezení se není co divit. Obecně platí, že členem občanského sdružení může být, kdo chce a nebýt, kdo nechce, ale právě kvůli současné situaci vyjímek na pohyb v chko apod. se to mění- Členy jsou i ti, kteří by jinak (bez existence vyjímek) členy nebyli. V tu chvíli by se ČHS mělo zaměřit na to co je v zájmu těchto lidí- to znamená údržba oblastí s vyjímkami a všechno kolem. Ostatní aktivity by neměly být sponzorovány a už vůbec ne soukromé výjezdy za účelem "reprezentace".
Proto nejsem členem ČHS.
Michalodpovědět 
  Re: Vysvětlení.11:16:21 20.03.2005
Článek, fotky a hlavně výkon = moc pěkné.
Členství-nečlenství: čhs také pracuje na údržbě skal a vyjednávání těch vyjímek, které jde využívat i s jinou průkazkou. Jde na to zhruba třetina peněz vybraných z příspěvků. Tu stovku, až budu nečlen, na tenhle účel pošlu.
jan pušodpovědět 

 Žádná překližka07:23:40 21.03.2005
Fotky mě doslova nadchly! A myslím,že nějaký text doslova přehlušily. A možná tu text i netřeba! Takhle si představuji lezecký boj v zimě. A není důležité, kde se odehrává.
Pěkný počin,chlapci
Íziodpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179372)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
1. Senza Nome 6a+ Coltura
Hrebeň Končisté 3 Batizovská Dolina
JZ Komín III Prachov
Foreign Afair 6a Krraba
Shadow On The Wall 6b Krraba
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Mussulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 359 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 314 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 284 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 285 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 254 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.