LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRůVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Ježíš von si zpívá? Tak to bude zase tlama jako kráva!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Ostaš Bouldertopo 2026: nové vydání + spuštěný předprodej
Slovenské průvodce
Vyšla nejnovější kniha Reinholda Messnera Symboly

Závody
SP Praha (04.06)
2. liga Pardubice (13.06)
SP rychlost Zakopane (POL) (14.06)

Žebříček
Cesty:
2.Votoček 12550
3.Širůčková 11897
4.Štípek 11869
Bouldry:
2.Pochman 11075
3.Novák 11075
4.Volf 11031
Hory:
3.Skopec 7183
4.Černý 6468
5.Bloudek 6420

Výsledky
SP Madrid (28.05)
SP Bern (22.05)
EP boulder Liptovský Mikuláš (SVK) (16.05)

Deníčky
5938 lezců
1226972 cest
Nové přelezy:
Ludva 9+/10-
Protéza 7b
Luhr på tu 7c+
Tvrdá Změk 7C
Krkavčí Ma 9+/10-
Power of n 8C
Skleroza 7b+
Victoria 10-
Mnich 9-
Vyschlý Po 7C

Stěny
Rock 'n' Wall - Plzeň
Big Wall - Praha 9 - Vysočany
Lezecká stěna Kbely - Praha 9 – Kbely

Prodejny
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
standalezec.cz
hoplezec.cz

Lezecký park Davle: Z ošklivého lomu lezecký ráj

Před šesti lety to byl jen starý, nevzhledný lom u benzínky, kolem kterého většina lidí bez povšimnutí projela. Já se ale zastavil. Viděl jsem stěny schované pod nánosem suti a hlíny a v hlavě se mi spustil plán: vize lezecké oblasti, co by kamenem dohodil od Prahy, kde si zalezou i rodiny s dětmi.

Cesta od této první myšlenky k otevření oblasti trvala déle než 6 let. A rozhodně to tedy nebyla procházka růžovým sadem.

Forrest Gump v Davli

Vše začalo na úřadě. Starosta byl naštěstí pro a město Davle nám tedy dalo zelenou. V tu chvíli jsem si připadal trochu jako Forrest Gump – prostě jsem začal běžet (resp. spíš kopat) a k mé vizi se postupně začali přidávat další a další nadšení lidé. Pomalu mezi keři, kopřivami a zpod nánosů hlíny začaly vykukovat první kompaktní plotny. Pod nimi rostly přístupové chodníčky, schody a terasy pro bezpečný přístup a pobyt dětí. Odklízeli jsme hromady suti a sázeli stromy.

„Myslím, že jste si ukousli příliš velké sousto.“

Přesně tuto větu jsem uslyšel od jednoho lezce. Asi nám nevěřil, ale my věděli, že to prostě dáme!

Tuny hlíny a 200 výšlapů se sbíječkou

Pokud si představujete tvorbu cest pouze jako vrtání nýtů do čisté skály, v Davli tomu tak tedy rozhodně nebylo. Například v sektoru Bílý tesák bylo potřeba v některých místech „odtěžit“ až metr skály, abychom se dostali na kompaktní a pevný materiál, na kterém by se dalo bezpečně lézt.

V sektoru Černá dáma zase musel nastoupit bagr, který odvezl neuvěřitelných 28 tatrovek hlíny, abychom srovnali svah a vytvořili bezpečný prostor a zázemí pro lezce a jejich děti

Více než 200x jsme museli ke skalám táhnout těžkou sbíječku s centrálou a strávili bezpočet hodin s krumpáči a lopatami v rukou.

Teprve potom jsme byli odměněni „bonbonkem“ na závěr - samotným vrtáním cest!

Rakouský standard v Čechách

Cílovou skupinou jsou pro nás hlavně rodiny s dětmi. Chceme, aby lezení bylo dostupné a přehledné. Proto v lezeckém parku Davle najdete pod každým sektorem nákresy cest na tabulích, tak jak je to zvykem v moderních oblastech v Rakousku.

Velké otevření: 30. května!

Více než 6 let naší práce vyvrcholí. 30. 5., kdy oficiálně otevřeme Lezecký park Davle pro veřejnost. Přijďte se podívat, co se dá vytvořit, když máte vizi a partu nadšených lidí, co se nebojí práce.

Tímto článkem bych moc rád poděkoval nejen městu Davle, které financovalo veškerý použitá materiál i náklady spojené např. s bagrováním či odvozem hlíny a suti, ale především také všem dobrovolníkům, kteří se ve svém volném čase a zcela zdarma na tvorbě této oblasti podíleli. Obzvlášť jednomu nadšenci, který nechce být jmenován a který zde prací na terénních úpravách strávil více než neuvěřitelných 350 dní práce! Nebýt jeho, otevření této oblasti by bylo výrazně opožděno. Díky moc kámo!!

Veškerá topa a info o cestách (nejen) Lezeckého parku Davle najdete u mě na webu:

www.jankares.com

Těšíme se na vás ve stěně!


















Bílý tesák


Jan Kareš   [úpravy] 08:00 09.05.2026Tisk 


Související články:
Zobrazit další (22)

Komentáře

Nový komentář 
 Super.08:22:40 09.05.2026
Asi lze říci hlavně tohle. To je neuvěřitelné /pro mne / co vše zvládáš. Ač se tam asi nepodívám /Morava / přesto děkuji a gratuluji. Jaká je cca délka cest?
Martas.odpovědět 
 Lezecký park Davle 08:30:36 09.05.2026
Ahoj, děkujeme a do 30m nejvyšší, ale vetšinou 15-20m
Karešákodpovědět 
  Re: Lezecký park Davle 08:45:39 09.05.2026
Ahoj Honzo.
Napíšu to tedy jestě jednou, protože před chvílí lezec.cz "padl", tak to ten příspěvek neuložilo...
A tedy, že je super ten Tvůj zápal, entuziasmus pro podobné "zábavy" a doufám, že Tě tak skoro neopustí ;)
tah-sha-tungaodpovědět 
  Re: Lezecký park Davle 18:29:21 12.05.2026
Nešlo kurva kopat hloubš, nebo došel rozpočet?
odpovědět 
   Re: Lezecký park Davle 22:13:45 12.05.2026
Muselo se otvírat, starosta dal ultimátum.
odpovědět 
    Re: Lezecký park Davle 18:31:23 13.05.2026
Tak vod ceho ma ony Hrnce? To by slo urcite resit domluvou...
odpovědět 
  Re: Lezecký park Davle 17:33:15 22.05.2026
Takovej hezkej bývalý a částečně pohřbeny lom to byval, mohl odpocivat v pokoji a teď je tam jenom neklid a hnusný lezeni.
odpovědět 
   Re: Lezecký park Davle 17:57:21 24.05.2026
taková pěkná planeta to byla než ses narodil. Nechceš už jít někam odpočívat?
leeodpovědět 

 Pajcr a sbíječka08:48:11 09.05.2026
V Davli jsem nebyl, ale s obdivem gratuluji k otevření tohoto lezeckého terénu. Někteří kritizují tento přístup k tvorbě cest a oblastí, ale nebýt Kareše, tak by se nelezlo na Kobyle a ani v Tetíně. Přitom obě tyto oblasti, jsou velmi cenné a oblíbené. Honzo díky za ně a za tento nový přírůstek taky.
Steveodpovědět 

 Not bad09:56:31 09.05.2026
Je to pěkný, škoda těch tesaných chytů v některých cestách, přijde mi to zbytečný.
Janekodpovědět 
 Re: Not bad11:06:40 09.05.2026
Vynucena oblast za každou cenu. Koukal jsem na to začátkem 90 let.bylo to zarostlý,a za plotem.jako nějaký zašlemený lom.Karesak asi má tohle rád,jinak by tuhle pakárnu kazdej jinej určitě nedělal. Za to velkej obdiv.
Zodpovědět 
  Re: Not bad08:13:09 10.05.2026
Třeba činí pokání.
Svatýodpovědět 
   Re: Not bad16:01:41 15.05.2026
Že to tak skoro vypadá. Jen aby pak za tohle pokání nečinil další pokání... nemyslím di, že je tohle nejlepší způsob.
odpovědět 
 Re: Not bad11:30:06 09.05.2026
Vše má vždy svůj důvod. Stačí se zeptat:-) Ale osobně raději:-) Ať nepíšeme romány a stoprocentně pochopíš:-)
Karešákodpovědět 
 Re: Not bad14:55:10 09.05.2026
Taky jsem se nad tím nejdřív pozastavil, ale vlastně mi to nevadí. Vzhledem k tomu, kolik materiálu šlo dolů se o nějaké ničení skály fakt nejedná. A přitesané je to v místech, kde by jinak nic nebylo. Je lepší do linie přitesat pár chytů a udělat tak šestku/sedmičku pro spoustu lidí, nebo neudělat nic a mít tam nějaký projekt co možná časem někdo někdy vyleze? Ve většině oblastí bych řekl že ne, ale zrovna tady mi to dává smysl a vlastně jsem za to i rád.
odpovědět 
  Re: Not bad17:54:48 09.05.2026
Tuhle logiku jsem slyšel už u Prosečnice. A je to píčovina! Když je tam X desítek cest, tak nemůže jedna dvě zůstat jako těžký projekt pro někoho lepšího? Touhle cestou by nebyly žádné desítky jedenáctky. A o dvanáctkách bychom si ani zdát nenechali
odpovědět 
   Re: Not bad18:46:55 09.05.2026
Jo jo, pak jsem taky Karesaka slyšel říkat a viděl psát, že tesat už nebude, ale nyní jen "všechno má svůj důvod", je to asi o něco lepší než "bolest je jen mytus".
Takže může na ferovku říct, že tesat bude, ale ať si to dělá jen na místech jako je tohle.
odpovědět 
    Re: Not bad16:12:05 15.05.2026
Já si to překládám jako, "stejně si budu dělat, co mě se bude chtít a vyjebávat s čím a kým se mi bude chtít a nějakou pohádku na vysvětlenou si k tomu už z prstu vycucám a 40% lidí pak bude spokojeně hýkat, když jim to vysvětlím, třetině to bude putna a těm ostatním to vytmavím".
odpovědět 
     Re: Not bad16:19:00 15.05.2026
Za vykonanou práci a její množství respekt, ale jinak nejsem zastánce.

K tomu bych, ale dodal, že je škoda, že se hlavně v minulosti nedělalo víc lehčích cest s dobrým jištěním. U nás rozhodně je na čem lézt, když to porovnám se světem, tak jako málokde jinde.
Milanodpovědět 
     Re: Not bad16:32:55 15.05.2026
Je potřeba si uvedomit, že nevyvolenych je převaha.
odpovědět 
   Re: Not bad09:06:58 12.05.2026
To by klidně mohl, ale "já to dělám pro prodiny a dětmi a kdybych to tu neprisekal nikdo by sem nechodil a starosta by nebyl stastnej jak jsem to udělal"
odpovědět 
    Re: Not bad16:35:05 15.05.2026
Tak to je fosofie hodna blba.
odpovědět 
     Re: Not bad16:36:23 15.05.2026
filosofie...
odpovědět 
 Re: Not bad22:05:30 09.05.2026
Je to lom. Tady se tesalo ode dávna. Nevidím v tom problém.
Honzaodpovědět 
  Re: Not bad18:10:33 10.05.2026
To hodne mist kde se leze na vapne u nas, neni ale duvod do toho zasahovat znovu po ukonceni tezebni cinnosti.
Coz se o Davli rict neda, to proste bylo znovuobnoveni tezby jak vysity.
odpovědět 
   Re: Not bad10:14:52 11.05.2026
Přijde mi absurdní, že považujeme za normální vytěžit les, vyasfaltovat silnici nebo obecně měnit krajinu všude kolem nás, ale drobné úpravy skal v lomech, kde se dříve těžilo jsou takový problém. Chápu, že když je to nějaké významnější území, tak to může být škoda, ale zrovna Davle tenhle případ není.

Upřímně řečeno, podle mě je skvělý, co za cesty Kareš dělá. Lidi na to mají spoustu řečí, ale mnozí z nich pro ostatní lezce sami neudělali nikdy nic.
 Honzaodpovědět 
    Re: Not bad10:43:51 11.05.2026
S touhle logikou by mozna stalo za to odtezit vetsinu piskovcovich vezi na pisek - taky se tam casto tezil pisek pro sklarny.
odpovědět 
     Re: Not bad08:23:00 13.05.2026
Blbost, řeč je o bývalém rozlámaném vápencovém kamenolomu, srovnávat to tedy můžeš opět jen se stejně rozbitým kamenolomem bez OP.
odpovědět 
      Re: Not bad08:44:40 13.05.2026
Takže třeba českej ráj nebo kokorinsko...
odpovědět 
       Re: Not bad08:54:26 13.05.2026
Zjevně máš problém rozumět psanému slovu a nerozumíš pojmům jako rozbitý bývalý kamenolom a navrch ještě srovnáváš skálu bez ochrany OP se skalami ZCHÚ. Prostě průvan mezi ušima . . . (:-!).
odpovědět 
        Re: Not bad09:21:44 13.05.2026
Ty mas pruvan mezi usima. Cast tech piskovcu je mimo chko.
odpovědět 
         Re: Not bad10:26:34 13.05.2026
Jo a současně jsou to bývalé kamenolomy s velmi rozbitou skálou . . . (:-!).
odpovědět 
 Re: Not bad07:26:07 25.05.2026
Chtelo by to skalni torzo narovnat až predklonit.
odpovědět 

 Jištění11:05:54 09.05.2026
Ahoj,
díky moc za skvělou práci!
Jak moc/často jsou cesty jištěné? Můžeme čekat bezpečnější jištění každých pár metrů anebo spíše pískovcový styl?
Kláraodpovědět 
 Re: Jištění11:28:08 09.05.2026
To je přeci jasný, když to to je pro rodiny z dětma, že to je jak na stěně. Klettergarden:-)
Karešákodpovědět 

 Obrovska vdaka14:49:28 09.05.2026
Klobúk dole. Zrejme sa tam nikdy nepozriem, ale dakujem za vsetkych, ktori si to tam uziju. neskutocne, ze v dnesnej dobe sa najdu takito ludia. A neskutocne je aj to, ze to niekto kritizuje. To je uz uplne iny vesmir... Obrovska vdaka! A este raz, hlboka poklona!
erpeodpovědět 

 Díky14:51:45 09.05.2026
Je to tam moc hezky udělané, musím ocenit chodníčky a terasy pod cestami, to muselo dát fakt hodně práce. Díky za novou oblast!
odpovědět 

 Díky 16:22:24 09.05.2026
Také se přidávám. Klobouček...
 zaoralfodpovědět 
 Re: Díky 22:27:56 23.05.2026
klouboček zní podobně nechutně asi jako "kafčo"
kapůčoodpovědět 
  Re: Díky 07:15:20 25.05.2026
Mně se například zdravě potí nohy:)).
odpovědět 

 Drina20:35:54 09.05.2026
Fuuf, to musela bejt brutalni drina. Smekam. Ale kazdopadne dekujeme a s detma sem brzy zavitame a lokalitu prozkoumame. Dekujeme.
Smejčiodpovědět 
 Re: Drina07:16:46 25.05.2026
A je to zadarmó.
odpovědět 

 Díky!22:01:39 09.05.2026
Skvělá práce, jste opravdu borci! Těším se až se tam zajedu podívat. Mám radost, že v okolí Prahy vznikají sportovně jištěné oblasti a podle toho co jsem slyšel jste tady odvedli obrovský kus práce. Díky moc! Mimochodem, máte v plánu nějaký další projekt podobného typu?
Honza V. odpovědět 
 Re: Díky!08:03:40 10.05.2026
Ahoj, teď možná dopadne dohoda na jednu už hotovou oblast, ale nikdo tam neleze, díky tomu, jak to je očištěné a navrtané. Jinak nic nemáme, tak uvidíme, třeba někdo doporučí...
Karešákodpovědět 
  Re: Díky!09:13:31 10.05.2026
Jakože budete prevrtavat cizí cesty nebo to jen vyčistite?
odpovědět 
   Re: Díky!20:53:41 12.05.2026
dojistí, přejmenuje a zapíše jako vlastní cestu. o to se neboj
odpovědět 

 bomby22:04:54 09.05.2026
jsem upřímně překvapen a hlavně rád, že se tam našlo tolik 7a-7c cest, to je úplná bomba.
Teď ještě umělku v Jílovém a stane se tu z toho světová oblast.
odpovědět 
 Re: bomby20:56:26 12.05.2026
Pro tři tamní lezce??
odpovědět 

 Wow22:34:15 09.05.2026
Respekt
Modpovědět 

 Smekám07:29:33 10.05.2026
Smekám Honzo..
P.odpovědět 

 Psi08:10:49 10.05.2026
Budou povoleni i dnes nezbytni psi jak je dnes kůl?
Svatýodpovědět 

 Lepené borháky09:33:44 10.05.2026
Z fotek to vypadá, že Karešák konečně upustil od nýtů ze stavebních kotev a začal používat lepené borháky. Za což si zaslouží pochvalu. Krom toho je lepí chemickou maltou a ne ampulemi, jak to masivně propaguje Vlčák. Navíc je má pěkně hluboko zasekané. Za což si zaslouží trojnásobnou pochvalu.
Takže díky i za to.
odpovědět 
 Re: Lepené borháky12:14:55 10.05.2026
To jsem někdy používal? O tom nevím. Vždy to byly klasické nýty, co používám všude ve světě:-)
Karešákodpovědět 
  Re: Lepené borháky12:24:49 10.05.2026
Máte staticky posouzeni te lomove stěny?
odpovědět 
   Re: Lepené borháky17:15:49 16.05.2026
Ano, je na úřadu městysu Davle, můžeš se přijít podivat.
statikodpovědět 

 Ach jo19:48:28 10.05.2026
To muselo dát takový práce a přitom taková blbost.
Opět další oblast doslova vyrobená navzdory pravidlům lezení a bazální etice.
Tento trend se u autora v čase evidentně zhoršuje: Čím dál větší kvak, čím víc práce - zasahu do terénu, vegetace a skalní stěny. Musim uznat, že množství práce je úctihodné, ale jen to množství.
Dle mého názoru by vyrobené "cesty" neměl svaz (potažmo komunita) uznat a k takovému konání zaujmout nějaký postoj.
Argument lomem neobstojí, neb mnoha, dnes již klasických oblastí, se těžba kamene nějak dotkla a toto se tam nedelo a neděje. Naštěstí. Zatím...
Argument altruismem též ne.
Položím řečnickou otázku: Co by dělal autor, kdyby tam někdo cizí přišel a ve shodě s pravidly udělal prvovýstup a ten řádně zaprotokoloval?
K potenciálním argumentům soukromým pozemkem sw zeptám, zda a případně jak, má autor smluvně ošetřené využití obecního pozemku?
J.odpovědět 
 Re: Ach jo20:16:08 10.05.2026
Ahoj,rád to s tebou detailně rozeberu,ozvi se mi na email nebo telefon.
Karešákodpovědět 
  Re: Ach jo21:05:30 10.05.2026
Kdybych to chtěl řešit v zákulisí, tak to tak udělám.
Soudím, že mnou výše zmíněné argumenty by bylo záhodno řešit ve veřejném prostoru.
Mám dojem, že tennto postoj v minulych debatách nad obdobnou tématikou rezultoval z argumentační nouze dotčených...
J.odpovědět 
   Re: Ach jo21:25:39 10.05.2026
Jo, to je celej Karesak, zavolej mi, napis, sejdeme se. Ale dej si bacha, protoze s Hrncem jsou to takovy dva mafiani a kdyz neco neni po jejich neboji se vyhrozovat fyzickym nasilim. Nebyl bys prvni a asi ani posledni.
Filipodpovědět 
    Re: Ach jo15:45:15 12.05.2026
Nebezpečné vyhrozovani je trestny cin a NO je na místě.
odpovědět 
     Re: Ach jo22:13:17 12.05.2026
Podal ho nakonec Turek, myslím, že ne, že jen Hrnce vysmál. Ale není jediný, komu jeden nebo druhý vyhrožoval nebo ho obtěžoval.
odpovědět 
      Re: Ach jo18:29:58 13.05.2026
Jakej Turek? Asi ti vypadlo v textu par souvislostí.
odpovědět 
      Ale prd... nenechám Hrnčíře zavřít 18:48:03 14.05.2026
Tohle se odehrálo už před 3 lety. To jsem si psal s Honzou Karešem veřejně na diskusi pod článkem https://1url.cz/@davlehrnec Bohužel dodnes žádná omluva nepřišla.

Mimochodem, kdy mohu očekávat odvolání slov Tvého kolegy Honzy Hrnčíře a jeho omluvu? Včera odpoledne mi telefonoval, nebyl schopen se vymáčknout, co po mně chce, ale během třičtvrtěhodinového telefonátu mi několikrát zopakoval například toto:

* že o mě všechno víte, kde bydlím, kde mám práci, kudy chodím a že to proti mě využijete
* výhrůžku, že už nikdy nebudu moci chodit ven, aniž bych si ohlížel přes rameno, protože se budu bát
* že až mě osobně potká, tak mi rozbije hubu
* že dá mé telefonní číslo stovkám lidí a ti mi budou neustále telefonovat
* že má daleko víc peněz než já a díky těmto penězům že mě zničí
* že ničím vaši práci a že na ní nezákonně profituji
* že jsem čůrák, že jsem kokot, že jsem zmrd, že jsem idiot, že jsem kretén atd...
* že mám jít dělat jinou práci, protože za tohle mám strašně málo peněz
* že participuji na vaší práci, za kterou jste už dali 600 000 korun
* že nesmím lézt po skalách, kde chci, a že vy mi to zakazujete
* že mě viděl na dvou novinářských akcích a že mě poznal podle toho, že vypadám jako kokot a že teda jsem kokot
* že Novotňák to v Extra.cz dělá daleko slušněji než já
* že jsem lidský odpad
Kuba Turekodpovědět 
       Re: Ale prd... nenechám Hrnčíře zavřít 19:04:00 14.05.2026
Jak jsi mohl telefonovat 45min s clovekem co se neumí vyjadrit;)?
Prvni odrazka je nelogicka plus par dalších.
odpovědět 
        Re: Ale prd... nenechám Hrnčíře zavřít 19:27:18 14.05.2026
Čteš nepozorně. Nepíše, že se H. vůbec nedokázal vymáčknout, ale že nedokázal za 45 min jasně vyjádřit, co konkrétně po JT chce.
odpovědět 
         Re: Ale prd... nenechám Hrnčíře zavřít 09:01:24 15.05.2026
Tak to ovsem mění situaci na frontě.
odpovědět 
          Re: Ale prd... nenechám Hrnčíře zavřít 14:10:47 29.05.2026
Hrnec, jsi to ty?
odpovědět 
 Re: Ach jo21:06:08 10.05.2026
Už bych ho nechal. Někde prostě kutá, bagruje, fotí se u toho, oblbuje lidi okolo a pak je z toho Davle. Za mě cajk.
Hlavně, že dává jištění, které evidentně odpovídá požadavkům normy. To dřív nebylo zvykem.
V Davli navíc nehrozí problém mezikrystalické koroze, jako třeba na Sardinii. To je mnohem větší problém než nějaká Šavle.
S.odpovědět 
  Re: Ach jo21:26:30 10.05.2026
Shyby mu lezou na mozek vic a vic kazdym rokem.
odpovědět 
 Re: Ach jo06:30:00 11.05.2026
Není skála, jako skála.
Tesat v Lidomorně v NPR byla prasárna, zde to evidentně bylo více méně jen dočišťování skály od volných bloků. Takže za mně v poho. A pokud s tím má někdo problém, tak tam jezdit nemusí.
odpovědět 
  Re: Ach jo10:52:16 11.05.2026
Jen docistovani skaly :D :D :D :D :D
Ty jsi nevidel jak to predtim vypadalo a co sam mistr tesar pise ze tater a tun odtezil? :D
odpovědět 
   Není skála, jako skála.06:46:21 12.05.2026
Chtěl jsem tím říct, že ani tak nezáleží na rozsahu prací, jako spíše, kde se to dělá. Skála v bývalém kamenolomu je po těžbě zpravidla velmi narušená a než se dostaneš na pevný základ, tak to mnohdy představuje odpajcrovat velkého množství skály. Bez toho je lezení v takové lokalitě velmi nebezpečné. Naproti tomu sekání chytů na přírodní skále ve Zvláště chráněných územích je již pěkná prasárna, třebaže se jedná o objemově neporovnatelný rozsah.

Prostě není skála, jako skála, kdy primárně nejde o rozsah, ale o to kde se co dělá.
odpovědět 
    Re: Není skála, jako skála.09:05:24 12.05.2026
Tak já ti řeknu jak to bylo Karesak a spol to očistili (to jeste beru, ale brala se tam i kompaktní skála) a pak, když už tam ty cesty navrtali a nezdálo se jim to, tak tam sem tam pár chytu prisekali. A nebylo to aby z desítky udělali sedmičku, já jsem tam ty cesty lezly tak 4-5 let zpátky, většinově to jsou naprosto zbytečný záseky, aby se ze sedmičky udělala 6+. Ale Karesak ti řekne "všechno má svůj význam kamaráde, jen mi zavolej" a když mu zavoláš, tak ti mele kraviny který jsou absolutně nerelevatni a pokud ho s tím pošleš k šipku pošle na tebe vzteklyho hrnce co by ti nejradši vytloukl zuby. Nevím kdo z nich to nemá víc v hlavě v pořádku, ale je to bizar nad bizar.
Lojza odpovědět 
 Re: Ach jo08:42:48 11.05.2026
ano soudruhu, je třeba zaujmout řádné stanovisko a vysvětlit všem, co si o tom mají myslet. A taky najít viníka (tady je to jasné) - vždyť považ, zničil "přírodní" a zanesený lom a způsobil, že tam teď třeba budou chodit lidi - a navíc děti s rodinami, takže si dovolil na těch patnáctimetrových bombách ani nenechat místo pro budoucí elite projekty! Já bych protestně nařídil všem členům ČHS bojkot! (tím se nechci trefovat do celého ČHS, vím že tam jsou i normální lidé). *konec ironie* Jako promiň, nejsem z Prahy, ale raději bych s dětmi šel na osekané pětky, než někam na Ostrov a asi z toho budou mít radost i v ostatních oblastech, které pro děti úplně určené nejsou a kde už teď je koncentrace lezců vysoká nebo kde se brousí už tak solivý písek na rybu...
флodpovědět 
  Re: Ach jo21:15:35 11.05.2026
Přesně tak. Vzhledem k tomu, že komunitě se občas nelíbí ani přejišťování skoro vražedných cest a zároveň skal v okolí Prahy není mnoho, chápu že vznikají oblasti, kde se seká. U tohoto zapomenutého zarostlého lomu v rušné zatáčce je podle mě jen dobře, že hoši tohle místo oživili.
odpovědět 

 Není to novinka21:28:23 10.05.2026
Jen takový detail:
Ten nápad je mnohem starší.
Jen v dřívějších dobách nebyla vůle ze strany obce a ani OOP...
DDYodpovědět 
 Re: Není to novinka21:29:52 10.05.2026
No, proc myslis, ze se to drzelo tak strasne dlouho tajny? :) Kde myslis, ze byl ten hacek?
odpovědět 

 Moc díky!07:07:15 11.05.2026
Ahoj Honzo, moc díky, věděl jsem, že v Davli něco roste, ale nechával jsem si první návštěvu do oficiálního otevření. Už se tam těším, moc díky.
 pavelllodpovědět 

 ...11:36:37 11.05.2026
Je to taková venkovní překližka ... což někomu může vyhovovat. Pro mne by to nebylo, mně to tam přijde hnusný (nemyslím cesty/sektory, myslím okolí té pumpy jako takové), ale to je každého věc. Plus je pravda, že zrovna tam to není nic proti ničemu, takže když to někoho baví ... why not.

Jo, Davle není město;-)))
MModpovědět 
 Re: ...12:28:08 11.05.2026
Je to industriál způsobem tvorby i umístěním u benzinky a silničního nájezdu. Pokud to uleví Krasu, hlavně Kobyle, tak budiž.

Nebezpečí sekání je v tom, že se přenáší i do jiných oblastí. Když připustím, že zde je zdůvodnitelné, tak si to pak každý může zdůvodnit i jinde dle vlastní potřeby. Pak se přisekávají i již dávno přelezené cesty s argumentem "vždyť je to lom a tohle bylo moc těžký"...a to se děje...

V mnohém nesouhlasím, v součtu ale převládá obdiv nad Karešákovo energií!
Valyodpovědět 
  Re: ...14:13:07 11.05.2026
Já vím, kde to tam je ... a od pumpy se i se zájmem podívám;-). Lézt by mne tam nenapadlo ani ve snu, to mi přijde větší romantika balkna v garáži.

Spíš mi to přijde jako takový nový fenomén ... není to úplně překližka, ale ke skále to má asi tak daleko, jako tlaková myčka u té pumpy k proudící vodě;-).

Ale 100% souhlas v tom, že je potřeba tohle hlídat, aby se to nerozlejzalo do skutečných skal, bo to by byl průser. Na tohle by si měl svaz i jednotlivé OVK dávat bacha.
MModpovědět 
   Re: ...15:17:11 11.05.2026
Já jsem v zásadě většinu času překližkář, mám málo času, ocením kontakt se skálou, bydlím od tohohle asi 30 minut veřejnou dopravou, takže to spíš asi občas využiju. Líbí se mi to, děkuji autorům, a chápu, že debata o sekání chytů má svoje nuance, a i když neznám celý její kontext, intuitivně bych řekl, že tady to vůbec nevadí, ve starém lomu v hezkém prostředí, který je třeba součástí PP je to hnus, a na přírodní skále je to zločin hodný vyobcování z lidské společnosti :D
preklizkarodpovědět 
    Re: ...08:59:17 12.05.2026
Prosím preklizkare co nikdy nesahal na skutečnou skálu, ať se nevyjadruje.
odpovědět 
     Re: ...12:42:05 12.05.2026
Se projevil rozený "demokrat". Tipují, že ty budeš také nadšený stoupenec selektivní "demokracie".
odpovědět 
      Re: ...15:49:57 12.05.2026
Tady je fakt, ze kovany preklizkar a pravy nefalsovany skalni lezec jsou dve neslucitelne dimenze. Dva svety, dve mentality.
odpovědět 
       Re: ...16:21:13 12.05.2026
Vždyť to také není klasická přírodní skála v pravém slova smyslu. Takže ten překližkář má nakonec větší kompetenci se k tématu vyjadřovat než ten sebestředný, ortodoxní skalkař (:-!).
odpovědět 
        Re: ...18:20:07 12.05.2026
Ne, nemá.
odpovědět 
        Re: ...18:24:12 12.05.2026
Kližkař ma kompetenci leda tak šoupat nohama.
odpovědět 
         Re: ...18:29:15 12.05.2026
Příkladná ukázka šovinismu v praxi . . . (:-!).
odpovědět 
         Re: ...07:25:12 13.05.2026
Ja robim oboje a oboje mam rad. Skvelo sa to doplna a vyrazne mi to pomohlo nielen v posune mojej obtiaznosti. Tiez na oboch stranach je mnoho skvelych ludi s dobrymi radami. Ale tebe nic neodopieram. Len mi nedalo, tu napisat ze s tebou nesuhlasim. S tym nacistickym zmyslanim.
odpovědět 
          Re: ...08:43:20 13.05.2026
Slovák a má něco proti nacistům, to jen protože už je po válce, co?
odpovědět 
           Re: ...11:05:59 13.05.2026
Aspon ze je s tebou sranda.
odpovědět 
          Re: ...12:28:10 13.05.2026
Tak jsi polokližkař, to je jeste cajk. Ale motat se jenom na umelotinach vyzaduje zvlastni mentalni "dovednosti". To je jako mit doma misto ženy nafukovaci panu.
odpovědět 

 Skvělé!12:02:59 11.05.2026
Úžasná práce! První návštěvu Prahy mířím tam! Vděčnost, uznání!
Zico, Rtodpovědět 
 Re: Skvělé!17:44:06 11.05.2026
Ahoj všem! Lezu přes 40 let, pořáď stejně blbě, ale pořád nás to s manželkou baví. Jsem vděčný za každou novou oblastečku často vykutanou doslova z hlíny! Takže díky všem tvůrcům jako je Karešák, Martan, Skuhrovcovi a další - stále se objevují nové a nové skalky! Díky Dick
Dickodpovědět 
  Re: Skvělé!17:45:58 11.05.2026
Sorry, nějak se to naklonovalo!
Dickodpovědět 
   Re: Skvělé!21:11:28 11.05.2026
speciální funkcionalita lezce, co nedává žádný signál o tom, že se už komentář odeslal na první kliknutí :D
odpovědět 
  Re: Skvělé!05:25:34 13.05.2026
Jeszli lezes blbě, tak tahle oblast je pro tebe s manzelkou ideal.
odpovědět 
 Re: Skvělé!15:43:54 12.05.2026
"Ja nechci do ústavu, ja vam na to seru"
odpovědět 

 sekání, sekání09:36:58 12.05.2026
Překvapuje mě, s jakou bohorovností se tu akceptuje výroba chytů s odůvodněním, že je to stejně lom...

Jak by vypadaly jiné lomové oblast? Chápete, že tohle se týká i naprosté většiny Srbska? Vltavské žuly? Bráníku? Hlubočep? Prokopáku? Vinoře? Trojzubce? Zákolan, Zbořeňáku? A to jen u "pražských" oblastí jsem vyjmenoval tak půlku.
odpovědět 
 Re: sekání, sekání11:20:57 12.05.2026
Jo, taky to nechápu jak se tohodle někdo může zastávat, hlavně, že po Posečnici tvrdil, že už to udělá a hele...
Lenkaodpovědět 
 Re: sekání, sekání12:38:04 12.05.2026
Když mohl 2. místopředseda ČHS de facto beztrestně kurvit přírodní skálu, tak pohoršovat se nad tím u rekultivace rozchrastaného kamenolomu . . .
odpovědět 
 Re: sekání, sekání13:35:32 12.05.2026
Není lom jako lom ... a to píšu jako někdo, koho fakt neláká tam lézt.

Tady to vypadá, že lézt se tam dřív nedalo ... okolo jezdím často, ale nikdy mne nenapadlo to v tom roští nějak zkoumat ... a v zásadě došlo k odtěžení půl kopce, aby se tam vybudovalo něco, co je stejně zcela "nepřírodní" a umělé. Kdyby si Kareš místo toho pronajal kus pozemku a vylil tam stěnu z betonu, tak by to bylo v podstatě stejné. Takže pokud s tím obec, orgány ochrany přírody a hlavně vlastník pozemku souhlasili, tak proč ne.
MModpovědět 
  Re: sekání, sekání20:42:34 12.05.2026
odlámat rozchrast pajcrem X do odlámaného pak majzlíkem vysekat lištu ... ty necítíš rozdíl??
odpovědět 
   Re: sekání, sekání14:08:17 13.05.2026
Rozdíl cítím, ale mně osobně to tady nevadí ... a to TADY zdůrazňuji.
MModpovědět 

 příliš velké sousto13:09:56 12.05.2026
jeden by řekl, že se jím nakonec udávíte a budete se rýpat v hlíně do skonání věků. klobouk dolů před takovou zavilostí, před kterou blednou i historky o mladém Bělinovi, jak pobíhal v Labáku s krumpáčem a odkopával náhorní stěny masivů, aby se tyto staly plnohodnotnými věžemi.

teď už věřím, že se dožiju i jaderné fúze.

dotazec: jak je to tam s tolerovaným/netolerovaným parkováním? málo platný, přímo pod skálu se mnoho aut nevejde a pumpaře by předpokládám mohlo časem nakrknout pravidelné zabírání míst u pumpy.
Lukas B.odpovědět 
 Re: příliš velké sousto15:12:06 12.05.2026
Parkování se řeší další za mostem. Vše bude na cedulích s TOPEM pod sektory. Pumpař je velmi sympatický a prý to chápe :-) A dekujeme
Karešákodpovědět 
  Re: příliš velké sousto16:01:29 12.05.2026
By mne zajímalo, co tam v tom "zátiší" poleze za "lidi". Zase je fakt, ze nebudou aspoň otravovat ve skalach.
odpovědět 
 Re: příliš velké sousto18:19:13 12.05.2026
Pleteš si Micka s Belinou a Labak s Adrem.
odpovědět 
  Re: příliš velké sousto08:14:18 13.05.2026
já to slyšel o Bělinovi. a považuji za možné, že i jinde jsou podobní dělníci skal a objevitelé věží (které je nutno nejdříve vykopat).
Lukas B.odpovědět 

 respekt22:24:04 12.05.2026
Respekt ty praci, co jste tam odvedli! Mazec. A komu vadi, jak tam ty cesty vznikly, no tak at tam nejezdi. ;-) Treba v HISu je taky spousta odhrnuteho materialu.
 calimanodpovědět 
 Re: respekt22:34:24 12.05.2026
Tak ja si jdu taky neco pritesnout na srbac a komu to vadi, at tam nejezdi!
odpovědět 
  Re: respekt05:37:44 13.05.2026
Ale beda ti, jestli tva tvorba nesedne mym prstum.
odpovědět 
   Re: respekt11:20:15 13.05.2026
Obecne nejsem priznivec vysekavanych cest, ale zaroven se necitim kvalifikovan kvuli par cestam toho tipu (kolik jich tam vlastne je? nesmiritleni kritici budou urcite vedet!) cely projekt v Davli pausalne odsoudit. Ale to je jen muj nazor. Zdar!
 calimanodpovědět 
    Re: respekt17:23:30 15.05.2026
Nezaregistroval jsem žádné paušální odsouzení, jen kritiku sekání chytů
odpovědět 
     Re: respekt08:42:30 16.05.2026
Já taky ne. Jde o to, že si tady jedno nacistický h. dělá holubník z toho co by se mělo a nemělo a omlouvá si to alibistickyma kecama. Kdyby tam nesekal, nikdo by mu zadnej hejt nedaval, nikdo.
odpovědět 

 odříkaného chleba největší krajíc11:00:47 13.05.2026
Venkovní překližky mi vaděj, protože jsem klasik. Naproti tomu: sekaný cesty mi vaděj, protože jsem správňák. A konečně: lezení nad benzínkou mi vadí, protože jsem romantik. Ale už se těším, až do Davle vyrazím, protože odříkaného chleba, jak už to tak bejvá, si s chutí uhryznu největší krajíc.
honzaodpovědět 
 Re: odříkaného chleba největší krajíc11:11:26 13.05.2026
Blíží se 100 komentář, kdopak si ho napíše?
preklizkarodpovědět 
  Re: odříkaného chleba největší krajíc11:18:35 13.05.2026
No dobře, tak já, pod vlivem téhle diskuze jsem se trochu dovzdělal a našel starší diskuzi o sekání https://www.lezec.cz/clanky.php?key=13498 Nejsem z toho vela mudrý, a nevím kde je ten správný práh? Nikdy? No ale to je ve srovnání s jinou činností lidí, např. výroba těch lomů z hlediska ochrany přírody zanedbatelné a z hlediska ochrany zajímavých lezeckých terénu asi taky ne, fakt nevím...
preklizkarodpovědět 
   Re: odříkaného chleba největší krajíc12:24:01 13.05.2026
V tom mám jasno, lezení venku = vyřešit problém daný přírodou. Pokud nepajcruješ lokry kvůli bezpečí (=OK) ale přitesněš lištičku abys přelezl nějaký místo, tak to OK neni, protože problém jsi nevyřešil ale změnil. Pro mě to platí i pro lomy, kde se problém vytvořil přirozeným odlomením dynamitem. Kromě Srbárny apod. např. Polínko.
Na druhý straně jsou překližky, kde problém nevyrábí příroda ale stavitel, cesta se vyrábí aby byla taková jakou chce. To je od přírodní skály zásadní rozdíl.
Davle je umělá stěna z přírodního materiálu a jak tu už zaznělo našpricovat tam beton a do toho vyrobit chyty by bylo prakticky to samý. Tady asi OK, ale na běžný skále zásadně NE, tam bych se držel řešení přírodního problému a jediný možný úpravy bych nechal sunutí lokrů dřív než spadnou samy (na lidi dole). Jakýkoliv přitesnutí za účelem zlehčení nebo i ztížení lezení nedovolit.
Btw v Davli když se někomu nebudou líbit kroky, tak si to může přitesnout podle libosti :-D
odpovědět 
    Re: odříkaného chleba největší krajíc12:42:31 13.05.2026
já bych byl smířlivější (možná proto, že už jsem si nějaké to čištění a pajcrování párkrát vyzkoušel); ťukáš, lámeš, ještě nebo už dost? a sakra, teď se vytvořila moc vostrá hrana, poťukám ji kladivem, aby někomu neufikla prst (můžu? za mě jo.) a hele, tady tohle malý se maličko kejve. radši to ještě vyťuknu, aby se to s ňákým frištěnským neurvalo. a sakra, on je tady najednou z toho chyt mnohem beroucnější než před tím (to se děje v jednom kuse). atakdále.
já bych to nechal v komplet vyhrabávanejch oblastech koňovi. ale na druhou stranu chápu obavu, aby se to tak ňák nerozlezlo i do lomů lezecky ustálených 40 let a do skal přírodních...
Lukas B.odpovědět 
    Re: odříkaného chleba největší krajíc14:32:17 13.05.2026
Skoda, ze nikdo z místních "klasiku" - lezcu teoretiku - nikdy nelezl biorytmus v Labaku, to by je musel odvest vrtulnik (je li to dostatecne konzervativni zachranna metoda)
odpovědět 
     Re: odříkaného chleba největší krajíc16:35:08 13.05.2026
Delsi osma uiaa, pekna expozice, mistni kejč a dobry na rozlez jako treba kruh za kruhem a pod.
odpovědět 
     Re: odříkaného chleba největší krajíc10:49:29 15.05.2026
odkaz na Biorytmus mi nejak unika ... ? ... co ma proboha tak pekna cesta spolecnyho s benzinkovou tezebni oblasti?
j.kladaodpovědět 

 Yes15:46:53 13.05.2026
Přeju oblasti ať je pro prcky bezpečná, ať se tam prima leze, žádný smrťáky a autorovi projektu díky a mnoho elánu do dalších akcí. Ahoj Honza
odpovědět 

 to uz neni ani outlier12:06:30 14.05.2026
tesne vedle tohohle reportu je jiny s videem o lezeni v Sasku, kde se rika - prvace uz nedelam, protoze stejne nic hezciho nez jak to je neudelam. A rika to clovek spojeny s komercne superuspesnou stenou ...
Nevim, co k tomuhle rict, odtezena lomova stenka vedle benzinky ... jasne, mezi cestama si muzes dat kafe. Predstava, ze vezmu deti v sobotu odpoledne na benzinku lezt ... opravdu nechapu motivaci tohle vytezit/odbagrovat/dostavet ...
j.kladaodpovědět 
 Re: to uz neni ani outlier15:21:26 14.05.2026
Někdo má rád holky, jiný zase vdolky. Aneb nech brouka žít (:-!).
odpovědět 
 Re: to uz neni ani outlier16:44:27 14.05.2026
Karešák a spol mají můj obdiv. Lezl sem od něj pár cest na písku nebo na vápně venku a všecko pěkný lezení. Tady ty vykutaný oblasti mě nezajímají, ale věřím, že si to svýho kupce najde. Ono každej, kdo dělá cesty ve velkým je tak trochu "jinej", jinak by to nedělal. Borci díky a kdo nechce, ten může jinam.
odpovědět 
 Re: to uz neni ani outlier16:54:43 14.05.2026
Vidíš rozdíl mezi námi. Já to věděl hned, že to bude super. Jel bych tam ihned se synkem a byl happy. I on tam může brzy tahat cesty. Vždy vím, co dělám a proč a nebyl jsem sám. Věděl jsem to u Tetína, Kobyly a dalších oblastech co dělám a budu s kamarády dělat. Tam, kde se líbí mě, se většinou líbí i jiným..
Karešákodpovědět 
  Re: to uz neni ani outlier17:36:04 14.05.2026
Tak jiným lidem se bude ta kopanina líbit bude o tom netřeba pochybovat. A že jich je.
odpovědět 
 Re: to uz neni ani outlier17:01:00 14.05.2026
V okolí Prahy je stále celkem málo superlehkejch dobře jištěnejch cest.
honzaodpovědět 
  Re: to uz neni ani outlier23:05:34 14.05.2026
a to je prave super ne? sorry, tohle proste nejsou ani vdolky ani holky ... to uz neni ani outlier ... pamatuju si jak se tady pred lety resily nejaky vykopany bouldery ... panbuh nam dal prvni delku zbytek si musime vykopat sami ... zde bylo misto na slanaky a zbytek si musime vykopat sami ... mam tip ... na Strahove je pod kolejema strahovskej piskovcovej sutr, z jedny strany dokonce kruhy ... ja myslim, ze by na Praze 5 slo urcite vyjednat, aby se tam lehce pobagrovali s cilem mir Prazskej Adr ... to by bylo dobry ne? Nebo v Decine troxh zalobovat a z Labaku udelat Verdon ... dva kompresory, zbijecka a to by bylo aby to nebylo ...
j.kladaodpovědět 
   Re: to uz neni ani outlier07:02:15 15.05.2026
Ja hlasuju pro vypusteni Orliku. :)
jx zeroodpovědět 
    Re: to uz neni ani outlier10:30:18 15.05.2026
V posledních letech se tam značně zvýšily skalní útesy na březích Vltavy i Otavy. Na Orlíku manipulují po půl století s vodou.
Kuba Turekodpovědět 
    Re: to uz neni ani outlier13:40:40 15.05.2026
ne to se nepocita!!! malo tezby ... neni potreba tatrovek, zbijecek, agregatu, michacek, bagru a jine stavebni techniky.
moc lehky - staci otoceni kohoutkem, neplati, to neni horolezectvi, ne, ne, ne ...
j.kladaodpovědět 
  Re: to uz neni ani outlier09:30:21 15.05.2026
Co je podle tebe superlehká cesta? A kolik je podle tebe málo?

Zfleku bych vysypal z rukávu několik oblastí s minimalně stovkou dvojek/trojek/ctyřek jen v Praze a okolí a několik z nich je vyloženě začátečnických
odpovědět 
   Re: to uz neni ani outlier11:35:18 15.05.2026
Superlehká = míň než za pět.

Dobře jištěná = je běžné tam v těchhle lehkejch cestách jen cvakat presky.
honzaodpovědět 
    Re: to uz neni ani outlier16:43:36 15.05.2026
Pro dnešní komerci i pětka může byt nad celkové moznosti.
odpovědět 
    Re: to uz neni ani outlier16:47:00 15.05.2026
Ok, takže míň než pět a jen s preskami. Takových je podle tebe v Praze a kolem ní vážně MÁLO???
odpovědět 
     Re: to uz neni ani outlier21:30:35 15.05.2026
Jo. Netvrdím, že nejsou žádné.
honzaodpovědět 
      Re: to uz neni ani outlier00:58:12 16.05.2026
Kolik si myslíš že jich je? A kolik si myslíš že by jich mělo být?
odpovědět 
       Re: to uz neni ani outlier21:23:46 16.05.2026
Myslel jsem si, že jich jsou desítky a že by jich měly být stovky. Umělina mi našla cca 170 cest, což se přiznávám, že mě překvapilo a uznávám, že jich je dostatek. Mám to v excelovský tabulce, můžu poslat link, když už jsem se s tím stroj sral.
honzaodpovědět 
     Re: to uz neni ani outlier08:19:21 16.05.2026
Dobré jištěných cest v okolí Prahy, které jsou obtížnosti nižší než 5 je opravdu celkem málo.
odpovědět 
      Re: to uz neni ani outlier08:44:05 16.05.2026
Lol, ani náhodou. Já na pětkach začínal a je toho fakt hodně. Jasný, nemáš jištění po půl metru (což v Davli je), ale to prostě přehnaný.
odpovědět 
     Re: to uz neni ani outlier09:13:43 16.05.2026
Tak jsem si dal tu práci a začal počítat cesty POD pět, zapsané na databázi horosvazu jako sportovní. Tedy třeba prakticky celé Kolínsko a další jsem musel ignorovat, protože tam nejsou vyplněné ikony sport/trad.

A jen v oblasti Praha a střední Čechy jsem se dostal s dvojkami až čtyřkami přes sto ještě než jsem otevřel vltavskou žulu. A v Českém krásu jich taky určitě "pár" bude. Mimochodem Davli tam ještě nemají.

Takže opakuju - vážně ti je nějakých 150 až 200 cest za 2 až 4 pro pražáky málo??
odpovědět 
     Re: to uz neni ani outlier09:13:43 16.05.2026
Tak jsem si dal tu práci a začal počítat cesty POD pět, zapsané na databázi horosvazu jako sportovní. Tedy třeba prakticky celé Kolínsko a další jsem musel ignorovat, protože tam nejsou vyplněné ikony sport/trad.

A jen v oblasti Praha a střední Čechy jsem se dostal s dvojkami až čtyřkami přes sto ještě než jsem otevřel vltavskou žulu. A v Českém krásu jich taky určitě "pár" bude. Mimochodem Davli tam ještě nemají.

Takže opakuju - vážně ti je nějakých 150 až 200 cest za 2 až 4 pro pražáky málo??
odpovědět 
     Re: to uz neni ani outlier09:15:23 16.05.2026
Tak jsem si dal tu práci a začal počítat cesty POD pět, zapsané na databázi horosvazu jako sportovní. Tedy třeba prakticky celé Kolínsko a další jsem musel ignorovat, protože tam nejsou vyplněné ikony sport/trad.

A jen v oblasti Praha a střední Čechy jsem se dostal s dvojkami až čtyřkami přes sto ještě než jsem otevřel vltavskou žulu. A v Českém krásu jich taky určitě "pár" bude. Mimochodem Davli tam ještě nemají.

Takže opakuju - vážně ti je nějakých 150 až 200 cest za 2 až 4 pro pražáky málo??
odpovědět 
      Re: to uz neni ani outlier07:11:01 17.05.2026
Tak si to bez okouknout a neseď jen u počítače, to že to není na CHS neznamená, že to neexistuje, jo? Lezes vůbec? Nebo jen pasivně, sleduješ Adama?
odpovědět 
       Re: to uz neni ani outlier09:35:16 17.05.2026
Eeee? Neříkám že to Kolínsko ( o tom píšeš?) neexistuje, jen ho nemůžu započítat... Argumentují proti někomu,kdo tvrdí, že je tu málo superlehkých cest na presky. A takový by jedinou cestou se skobami popíral všechny ostatní.

A ne, na videa Adamem Ondrou nekoukám
odpovědět 

 Overtonovo okno16:50:12 14.05.2026
Poněkud zapadly dvě hlavní myšlenky mého příspěvku:
1) Od dob reschení kartáčováním při tvorbě nových boulderů na Petr. padání dochází k jasnému posunu Overtonova okna ve smyslu čím dál větších úprav zádveřních terénů ve smyslu "čištění", sekání a úprav terénu. Testování hranic jak moc je to lom a lamavé je jasná šikmá plocha. A souhlasné hýkání prekližkářů bez nějakého přesahu a chápání problému v kontextu je spíše jasným dokladem, že veřejná diskuze je nutná. Např. někdo výše si evidentně plete přejišťování a dojišťování.

Podotázkou je mlčení širší lezecké veřejnosti a hlavně svazu, potažmo tohoto webu. Mohu si napsat do deníčku vykopanou, vypajcrovanou a přisekanou cestu? A můžu Teda i cestu na Gutovce? Ta je přece taky venku a je z rekonstituovaného vápence.

2) Mistr shybu se zahráním do soukromí vyhnul dotazů na přístup v hypotetickém případě, jak by zachoval, kdyby tam někdo udělal prvovystup. A jak to má domluvené/smluvně podchycené s vedením obce.
J.odpovědět 
 Overtonovo okno už je otevřené delší dobu17:39:40 14.05.2026
Radši abychom na ten břeh nelezly. Máš recht. Ještě nám narostou plíce a upadnou ploutve. Je to šikmá plocha, která vede k růstu nohou, vzpřímenému postoji a rozvoji mozku. Následně bychom byly tak civilizované a blahobytné, že bychom samou nudou začaly lízt na skály, jenže by nám to moc nešlo, tak bychom majzlíkem občas něco přitesly. Tvl. jen to ne! Zalezme zpátky do bahna.
honzaodpovědět 
  Re: Overtonovo okno už je otevřené delší dobu17:46:19 14.05.2026
Spiš do základní školy.
odpovědět 
 Re: Overtonovo okno19:34:39 14.05.2026
Ahoj, tak na tvoji otázku: Ano , může tam vrtat kdokoliv, když tam s námi bude čistit, dělat terásky a bude to umět. To je jasný a dohoda s obcí byla, aby to vypadalo takhle, takže když i on dodrží např. vzdálenosti jištění od sebe, nebyl by problém. Dohoda byla se starostou, vše platili oni a svaz v tom figuruje až teď při smlouvách a ani nemusel. Starosta věřil nám a o to šlo celou dobu. Teď ve smlouvě mezi Davli a svazem je i zákaz dělání dalších prvovýstupů kvůli bezpečnosti. A každý si může napsat do deníčku co chce,je to přeci na něm, jako to, kam půjde lízt..
Karešákodpovědět 
  Re: Overtonovo okno23:23:52 14.05.2026
Jen se chci ujistit. Mam business plan na komercni kurzy lezeni venku, je ok tam vzit klienty? treba 15-18 lidi? hlavne vikendy. tohle je perfektni misto, fakt diky.
instruktorodpovědět 
   Re: Overtonovo okno08:15:50 15.05.2026
Jo je to v pohodě, ale radši napiš kdy, já mám jen sice jen 10 lidí, tak snad vejdeme. Možná bychom mohli založit sdílený kalendář?
Instruktor 2odpovědět 
    Re: Overtonovo okno08:50:49 15.05.2026
A co takhle rezervační veřejný kalendář?
odpovědět 
   Re: Overtonovo okno09:32:30 15.05.2026
Jasný, je tam i na trénink vicedelek řetěz na nástupu, uprostřed a nahoře Ideál místo na kurzy.
Karešákodpovědět 
  Re: Overtonovo okno08:48:13 16.05.2026
Počkej, jak může tam vrtat kdokoli, když v další větě píšeš, že je tam zákaz prvovystupu? Tohle je ještě vyšší level nesmyslů než doposavad.

Takže tam nikdo nemůže dělat prvovystupy.
odpovědět 
   Re: Overtonovo okno09:25:06 16.05.2026
Protože to je hotové přeci už.
Karešákodpovědět 
    Re: Overtonovo okno16:46:22 18.05.2026
Jooo tak :D ty vole ty ses vtipnej, vlastne se vubec nedivim, ze vam kluci ukradli tu cestu v Srbsku
odpovědět 
 Re: Overtonovo okno21:24:02 14.05.2026
Tady má pořád někdo problém pochopit, že se jedná o zarostlý lom kde by se bez Honzy Kareše nikdy nelezlo. A opravdu máme v Česku rostoucí problém se sekáním a dalším přehnanými úpravami? Kde???
odpovědět 
  Re: Overtonovo okno08:51:17 15.05.2026
+1
odpovědět 
   Re: Overtonovo okno13:01:09 15.05.2026
-1
odpovědět 
  Narciska08:44:58 16.05.2026
Ano, ten problém se sekání máme a vyrábí ho tenhle narciska
odpovědět 
   Re: Narciska09:48:53 16.05.2026
Tohle tu bylo vždycky. Na začátku dvacátého století by se do kultivace zarostlého lomu pustil místní Okrašlovací spolek. S cílem zvelebiti místo k procházkám slovutných pánů měšťanů a jejich dam. A ten by si s otesáním kusu kamene hlavu také moc nelámal. A dnes by byl zmíněn a oslavován na pamětních cedulích a o výročích v místním tisku. A teď čí etika vítězí? Etika sportovce, který by ale bez v onom spolku aktivního pana lékárníka na daném místě stejně nemohl svůj sport provozovat? Nebo etika člověka volajícího po zvelebení veřejného prostoru a jeho využitelnosti pro ostatní. Jasně že můžeme řešit, zda zvolil vhodný způsob, ale v základu se mi misky vah zdají tak nějak vyrovnané a můžu si akorát vybrat pravou nebo levou stranu.
V tomhle případě jsem si ještě nevybral. Protože upřímně řečeno na jednu stranu mi v tom překáží osobní dojem z mistra shybu a na druhou stranu cítím určitý respekt k tomu, kolik to muselo dát práce. A přitom je to taková blbost.
Fanoušek baletuodpovědět 
    Re: Narciska17:34:08 16.05.2026
Moc lidi a názorů a zbytečných diskusi. Je potreba tenhle nešvar konečně začít řešit.
odpovědět 
   Re: Narciska10:29:01 16.05.2026
Takže "rostoucí problém se sekáním cest v Česku" je to, že Karešák v umělém lomu se 100 novými cestami vysekal chyty pro 4 z nich? Lool
odpovědět 
  Re: Overtonovo okno08:17:51 22.05.2026
Poříčí n/S - Magie: 3x stup na pětimetrové cestě, Kobyla - Traveller, a to je sekání v již přelezených cestách. A dalo by se pokračovat...
odpovědět 
   Re: Overtonovo okno21:36:33 23.05.2026
Je to prostě čůrak a potvrzuje se to každým dnem víc a víc.
odpovědět 

 Studie07:30:39 16.05.2026
Britští vědci zjistili, že při každém špatně provedeném shybu zemřou dvě mozkové buňky. Tím se vše vysvětluje.
Mudr. Chocholoušekodpovědět 

 Inu 13:19:05 17.05.2026
O téhle oblasti nevím nic. Jen pokud zahrnuje cesty pro začínající malé lezce je to jistě přínos, stejně jako na Moravě ony Lažánky.
HonzaKodpovědět 

 Takový práce!20:36:52 17.05.2026
Byl jsem se na Davli podívat a hodně se mi to líbilo. Z takové ošklivé zatáčky jste udělali místo, kde najednou budou chtít trávit čas i lidi i mimo auta. Za mě skvělá iniciativa a extrémně hodně vynaložené práce. Možná až moc, ale kdo jsem abych to hodnotil když jsem se nijak nepodílel ale rád to budu využívat. Nenechte se od dalších projektů odradit negativními komentáři. Mám radost, že u nás vznikají hezké a dobře zajištěné oblasti na úrovni západní Evropy a nemusíme mít při lezení strach o život. Díky 🙏
odpovědět 
 Re: Takový práce!20:52:21 17.05.2026
Děkuju moc a určitě nenecháme. Dneska jsem napočítal asi 80 lidí na skalách a pod nimi, to je nej odměna pro nás...Ještě chybí ty cedule s nákresy cest atd. a je to hotové a my pokračujeme jinde. Dokonce se někdo i ozval se dalším lomem, ale je to veliké, děsně práce, zase a jak si to umíš představit :-)) Každopádně já už budu makat jen tam, kde to bude přátelské jako tady. To jednoduše skvěle motivuje.
Karešákodpovědět 
  Re: Takový práce!06:17:14 18.05.2026
To musela byt dobra groteska, nicméně selekce je uz dnes nutná i v lezení.
odpovědět 
  Re: Takový práce!12:28:20 23.05.2026
Radši bych tam viděl 80lezcu než lidí. Ale zase co by tam lezci dělali. Tak aspoň tak.
odpovědět 
 Re: Takový práce!23:42:30 17.05.2026
Takže lezení podle Tebe degraduje na gymnastiku?
Kuba Turekodpovědět 
  Re: Takový práce!16:09:25 18.05.2026
To myslím, že opravdu degraduje. Současnej závodní bouldering a rychlolezení jsou toho důkazem. Že zatím ještě nezdegradovalo kompletně je jediný štěstí, ale má k tomu nakročeno.

Ale vlastně vůbec nechápu tyhle ideový spory o čistotu oblastí, protože tyhle outdoorový tesaný překližky jsou win-win. Sportovci maj kde lízt a maj o to menší potřebu rybařit a zkoušet v klasickejch oblastech.

Možná by bylo dobrý, kdyby si každá názorová větev ponechala tu svoji úchylárnu a vzájemně respektovali. Sportovci budou sekat, zatímco klasici budou nechávat nebezpečný viklavý vraždy a smrtící rakoviny, který budou dodávat zas jinejm oblastem ten klasickej punc.
honzaodpovědět 
   Re: Takový práce!16:45:20 18.05.2026
Ne! Pak tyhle picoviny tahaji i do jinych oblasti.
odpovědět 
   Re: Takový práce!17:37:05 18.05.2026
Sportovci ...:))
odpovědět 
 Re: Takový práce!06:06:57 18.05.2026
Je potreba se nejdříve podivat do lezeckych oblastí zapadni evropy a potom posuzovat.
odpovědět 
  Re: Takový práce!16:44:25 18.05.2026
Jenze ty oblasti na zapade nevznikaji znovuobnovenim tezby v lomu.
odpovědět 
   Re: Takový práce!17:46:33 18.05.2026
Nejhnusnejsi vapenec jsem viděl v Srbsku a okoli. Zbytek lezeni po nepiskovcich okolo Prahy je vynucenej fialovej hnus, vyjma Roviste. To je jasny snad kazdymu, kdo vycestoval za lezenim na západ.
odpovědět 

 Průvodce k Davli10:38:11 23.05.2026
Průvodce k Davli i s mapou a co se dá stáhnout do PDF k dispozici zde:

https://openclimbing.org/relation/20692897
 jvaclavikodpovědět 

 Upřímně smekám!16:01:23 24.05.2026
Vyloženě obdivuhodný výkon.
Martin Podržlanoodpovědět 

 velky respekt18:58:02 24.05.2026
Uzasny projekt, sklanam sa pred velkou obetou.
borisodpovědět 

 Které cesty jaou sekané.09:00:58 01.06.2026
Zdravím, v oblasti jsem ješté nelezl. Skvělý počin. Mohu poprosit někam do průvodce přidat do poznámky, které cesty jsou sekané ? (P.Resch v nějaký střeše v krase má v popisku vždy napsáno, která cesta je sekaná) .. myslím, že by to bylo fér to uvést, pokud to teda nejsou úplně všechny cesty, nebo si to autoři nepamatují. Díky moc a ať Davle dělá radost. Richard
dobytekodpovědět 
 Re: Které cesty jaou sekané.10:20:01 01.06.2026
S tímhle podnětem bych šel asi přímo na Karešáka.
honzaodpovědět 
 Re: Které cesty jaou sekané.19:46:50 01.06.2026
Ty máš tedy vznešený starosti.
odpovědět 
 Re: Které cesty jaou sekané.21:40:33 01.06.2026
Ja si myslim, ze si to pamatuji moc dobre :) ale zaroven to nereknou aby se neztrapnili.
odpovědět 
  Re: Které cesty jaou sekané.22:36:02 01.06.2026
A není to úplně jedno? Byl jsi v Buoux, byl jsi ve Višňovém, byl jsi někde ve Španělsku, třeba Cuenca? V Legeru je dokonce přišroubovanej chyt v nějakým 7a+ nebo 7b. V Siuraně třeba Gigolo jedno z prvních 8a+ v oblasti vysekaný obr díry. Prvních část Tabou a nejen ta - v Buoux je sekaná každá přibližně pátá cesta. Takovej Underground v Massone...jasně, je to "slepá vývojová větev" a moderní trend je (díky bohu!) jinej ale když to jinak nejde a ta cesta by tam jinak nebyla tak co? Můžeš si vybrat, jestli budeš jezdit do přírodní oblasti, nebo někam tam, kde tomu někdo víc, nebo míň pomohl. Ale ty cesty by bez téhle pomoci nevznikly a to je za mě velkej rozdíl, když někde někdo upraví tak, že zkazí tu krásu tý přírodě. Pokud to bez sekání bude třeba 9a a někdo tam "předélá" dva chyty, tak je to podle mě prasárna a zbytečný. Všehny tyhle cesty by ale prostě vůbec nebyli a ve svý době takový Tabou (včetně druhé délky Tabou Zizi) byli prostě legendy a posouvali hranice ve svojí době. A to že posledních 5m bereš jednoordy od 8mm, nebo 10mm vrtáku a je tam asi jedna dvouprda...no tak to nelez, když se ti to nelíbí. Asi takhle je to s touhle oblastí, tam nejezdi. Můžeš místo toho třeba na Hrubici
Všude byl, všehno zná odpovědět 
   Re: Které cesty jaou sekané.08:38:40 02.06.2026
Jo, díky za výčet. Právě podle toho jsem se rozhodl, Karešák mi napsal v podstatě to samé, vpodstatě je to jedno, víc sekané cesty se lezou víc a sekané jsou všechny .. Davli nechám být, až bude chladno a krátký den, zajdu tam .. vím že to je oblast typu prosečnice sekaná. .. přírody je kolem dost, s tím máš pravdu, tu preferuju.
dobytekodpovědět 
    Re: Které cesty jaou sekané.08:59:11 02.06.2026
Je to asi podobný téma jako mít v dnešní době cvaklý první dvě expresky. Co je víc "vojeb" mít tam 10 bouldrmatek, nebo mít cvaklý první dvě? Že to borci kdysi nedělali? Ben Moon když lezl Huble, měl taky cvaklý první dvě a že by mu to někdo v té době schazoval, tak o tom nevím...spíš v té době byla ta cesta unikátní tím, že byla tak krátká a silová. Standartně se lezli jiné cesty. Ale když ten co to vylezl první si to cvakne, tak proč by si to neměl cvaknout ten další? Pokud si to cvakat nebude a vyleze to s 10 bouldrmatkama tak budeš jako za blbnečka když si to cvakneš? Tak není jednodušší si to radši normálně cvaknout a netahat sebou na lano 10 bouldrmatek? Nevím, přijde mi, že lidi dneska víc řeší blbosti, než aby lezli ve skalách.
Všude byl...odpovědět 
     Re: Které cesty jaou sekané.09:19:33 02.06.2026
Spiš pokladaji za normalni vsechno vojebat a to, ze podvadeji hlavne sebe jim je bohuzel šumak. Je to ubohy, do sportu to nepatří.
odpovědět 
      Re: Které cesty jaou sekané.14:00:27 02.06.2026
Presne tak, vsechno vojebat, dosekat a tak. Jeden z duvodu proc to Karesak nenapise verejne, ale schovava se za prazdny fraze.
odpovědět 
      Re: Které cesty jsou sekané.15:59:42 02.06.2026
Není náhodou skalní lezení "překonávání cesty pouze pomocí přirozených skalních útvarů"?
Kuba Turekodpovědět 
       Re: Které cesty jsou sekané.14:55:27 04.06.2026
Je to lom. Nikdo neseká nic na přírodních skalách. V lomu je cíl, aby tam lezlo co nejvíc lidí a každý centimetr skály byl využitý. Nevykopeš skálu a pak se na ni budeš jen koukat, či ty kroky jsou tak těžké, že by to nikdo nelezl.V Rakousku třeba, jsou i umělé chyty v podobných destinacích. Znám jeden lom a tam bez sekání téměř všeho, až na pár výjimek, nepůjde nic lízt. Když klapne povolení...., to pak zase bude komentářů anonymních k tomu. Ale to je jedno, opět to udělá mraky lidí happy,jako i všechny,co na tom budou makat.
Karešákodpovědět 
   Re: Které cesty jaou sekané.16:00:32 02.06.2026
Tohle je zajimave tema, kdysi jsem videl nejaky polsky dokument, kde nekdo srouboval chyty do nejake jeskyne. Tehdy to bylo dost pohorsujici, ale zpetne? Prisroubovany, nebo nalepeny chyt/kamen v miste, kde to nic neposkodilo, lze odstranit temer k nepoznani, vysekla dirka nejspis taky, ale prisekly chyt uz nikdo do puvodniho stavu neda. Neni dobry ani jedno, ale pokud se tady machruje dalsima generacema...
odpovědět 

 Foto dne:
kvalifikace
SP 2026 lezení na obtížnost Praha
 Databáze cest:
Všechny cesty (191943)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Z hranka II Příhrazy
Normální cesta II Příhrazy
Normální cesta III Příhrazy
Normální cesta I Příhrazy
Normální cesta II Janské Lázně
Nově komentované:
Scalo ma non brontolo 4a Monte Cucco
Čerte Vstávej 5B Čertovy Nohavice
Prstový šlem 7B+ Tisá - Modřín
Beer catcher Xb Bezděčín
Beer catcher Xb Bezděčín

 Nově v diskusi:
Re: Gesto | Re: Mobilní web?! | Re: Pád na Prachově | Pád na Prachově | Re: Mobilní web?! | Re: Mobilní web?! | Re: Mobilní web?! | Isfc | Re: Gesto | Re: Gesto |

 Nové komentáře:
Re: Peace | Re: Peace | Re: Peace | Re: Peace | Re: neřešte kraviny - nejsme politici | Re: PALEC HORE! | Megaaaaaa | Re: Peace | Re: neřešte kraviny - nejsme politici | Re: neřešte kraviny - nejsme politici |

 Kde to vře:
Lezecký park Davle: Z ošklivého lomu lezecký ráj (72)
Pepa Šindel přelezl cestu obtížnosti 9b. (49)
Na svěťáku na Štvanici závodí i tři ruští lezci (39)
Čech František D'Agostino, Yosemity: 3 těžké bigwally za 2 týdny (22)
Video:Will Bosi a Jana Švecová v top boulder projektu ve Skotsku (17)
Plánovaný přesun na nový server: v pondělí 18. 5. 2026 (13)
V Adršpachu se vážně zranil lezec po pádu z 15 metrů (13)
Kalymnos rebolting report (12)
Světová lezecká elita míří do Prahy, na Štvanici začíná svěťák (11)
Polák Bartosz Kacper Ziemski sjel na lyžích z Lhotse (8516 m) (8)

 Nově v inzerci:
Lezecké kalhoty OCUN Honk Pants Blue Opal, L | Titanové závětří Vesuv pro Evernew 0,9 l | Labak | úterý 9.6. lezení na písku | Ztratil jsem expesky | Do skal ve dvou | Karabiny | Lano | Dětský sedák | Singing Rock RAMA |

 Anketa:
Posuzuješ bezpečnost jištění před nástupem do cesty?
 Ano – aktivně si zjišťuji informace  
 1076 
 Ano – spoléhám hlavně na vizuální kontrolu 
 1162 
 Kombinuji obojí (něco si zjistím + vizuálně posoudím) 
 1379 
 Řídím se doporučením ostatních 
 1351 
 Neřeším to – lezu vše 
 1038 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.
Na webu NaVylet.cz objevíte pestrou paletu turistických cílů a tipů na výlet napříč celou Českou republikou. Nechybí ani oblíbené lezecké oblasti jako Český ráj s pohádkovými skalními věžemi či dramatické Labské pískovce, které lákají dobrodruhy i horolezce z celé Evropy.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy © 2000–2026 Lezec.cz


Zobrazit desktopovou verzi