LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Umíš jistit? Jasně, viděl jsem to na YouTube.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Průvodce Elbtal 1 a 2
Mistr skal
Na trh přišla kniha o horách a řekách Dobrodružství v prášku

Závody
3. liga - Lezeme Třináctku (20.09)
MS paralezení boulder, obtížnost, rychlost (21.09)
MS v lezení (21.09)

Žebříček
Cesty:
28.Pelíšek 10491
29.Chejn 10418
30.Kolomazník 10382
Bouldry:
28.Majdloch 9750
29.Šťastný 9675
30.Horáček 9675
Hory:
10.Procházková 6036
11.Švihálek 5970
12.Abt 5262

Výsledky
SP obtížnost Koper (SLO) (05.09)
MS mládeže v lezení (28.07)
SP Madrid (18.07)

Deníčky
5793 lezců
1179665 cest
Nové přelezy:
Mouchy Sně 7C
Osama Du S 9/9+
Allez Jump 7c+
Elle Reste 7c
Stroposkop 7C
Oblina Ve 10-
Oblina Ve 10-
Bagr 8A/8A+
Dolce Vita 7C+
The Face 7C+

Stěny
Big Wall - Praha 9 - Vysočany
V 16 - Plzeň
Rock 'n' Wall - Plzeň

Prodejny
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno
Rock Point OC Olympia - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Výběr nových správců na tatranské horské chaty

Vysoké Tatry

Klub slovenských turistů (KST) a Slovenský horolezecký spolek JAMES (SHS JAMES) dokončili výběrové řízení na nové provozovatele vybraných horských chat.



Chata pod Rysy (hi res)

foto by © Dorota i Marek Szala, www.gorskiewedrowki.blogspot.com



O provozování chat byl velký zájem. Uchazeči předkládali nejen finanční nabídky, ale také návrhy rozvoje a dlouhodobého fungování chat. Deset nejlepších bylo pozváno na osobní pohovory.
Výběrová komise ocenila připravenost, zkušenosti a schopnost uchazečů zvládat provoz v náročných podmínkách.

Vybráni byli:

  • Chata pri Zelenom plese – Tomáš Petrík
  • Chata pod Rysmi – Ján Ševčík
  • Téryho chata – Tomáš Hvizdák
  • Zbojnícka chata – Miki Knižka



Zdroj:

shsjames.org/vyber-novych-chatarov-na-horske-chaty-klubu-slovenskych-turistov-a-shs-james/




K tomuto rozhodnutí se objevila petice adresovaná Klubu slovenských turistov a Slovenskému horolezeckému spolku James žádá o přehodnocení rozhodnutí neprodloužit nájemní smlouvu na Chatu pod Rysmi Viktorovi Beránkovi, který zde působí téměř 50 let. Petenti zdůrazňují jeho zásluhy o zachování tradic vysokohorské turistiky, jeho osobní nasazení během rekonstrukcí, výchovu mladých turistů a horolezců, i to, že Chatu pod Rysmi proměnil v jedinečné místo uznávané doma i v zahraničí. Žádají, aby byla zachována kontinuita a tradice, které Viktor Beránek ztělesňuje, a navrhují buď revizi rozhodnutí, nebo veřejné výběrové řízení s transparentním průběhem.


JirkaS   [úpravy] 08:44 31.08.2025Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Vo svete09:32:51 31.08.2025
Ako podobne chaty funguju inde vo svete?
odpovědět 
 Re: Vo svete12:05:43 31.08.2025
ve svete moc neexistuji. Jediny kde muzes heldat precedent sou Alpske zeme. Nakolik vim, tak chaty (pokud nejsou soukrome) ma pod palcem alpsky spolek, a ten v nich ma provozovatele. Mimo alpske zeme sou to prakticky jen soukromnici. Taky by me zajimalo jak to tam funguje s prachama, byt sem sem se tom s mnoha chatari bavil - nekteri se zdalo ze dostavaji od spolku, jini se zdalo ze spise davaji spolku... Nekolik cechu je/bylo provozovateli chat pod nejakym alpenvereinem.. treba ctou a treba edukovane odpovi.

Nicmene za smer kudy ta chata ma jit, je zodpovedny spolek. Podle ceho vybyraji mi jasny neni, zda se ze se tma kandidati uplne nehrnou neb to asi uplne nenese (domenky).

Na kolik je ten model uspesny, nebo ne, se obavam ze muze odpovedet nedavna petice, eg info: https://www.lideahory.cz/clanek/petice-zach ranme-spolecne-chaty-horske-chodniky-v-alpach

Pokud to zkrachvoaly slovensky stat venoval nejvyssi nabidce, tak se obavam ze jen jde s dobou a snazi se nejak prezit.
odpovědět 
  Re: Vo svete13:16:23 31.08.2025
Tak minimálně Chata pod Rysmi je velmi, velmi lukrativní byznys v ideálním módu, kdy je provozována jen přes hlavní sezónu s nízkými provozními náklady a přes zimu má její provozovatel volno s možností cestovat po jižní Americe. např.

Viktor teď bude mít prostor užít si svého dobře zabezpečeného důchodu.
odpovědět 
   Re: Vo svete16:17:59 31.08.2025
Ze je to top lukrativni byznys nepochybuju. A Viktor uz je dost starej na to aby to preslo dal (byt na nej vzpominam jen v dobrym).

Ale covece jaky mel on - tedy pronajimatel (jestli chapu rozdil mezi alpskym provozovatelem, a slovenskym pronajimatelem) - realny cisty zisk by me docela zajimalo.
judovanaodpovědět 
    Re: Vo svete15:06:00 01.09.2025
Tenhle slovenskej model, kdy si to za velké peníze chatař pronajme a pak doufá že nebude ve ztrátě je divnej. Zvlášť když manjitel chaty nedává dostatečné finance do údržby a modernizace (bavil jsem se s různými chataři).
Alpskej model kdy je chatař jen provozní mi přijde rozumnější. Peníze ze spaní jdou z 95% spolku (majiteli), chatař má z jídla.
Davidodpovědět 
     Re: Vo svete21:45:15 01.09.2025
Podla teba vyhoretu Zbojnicku alebo rekonstrukciu Rysov zaplatili chatari zo svojho.
Tatranecodpovědět 
      Re: Vo svete02:02:17 02.09.2025
Zbojničku zaplatil KST a trošku JAMES, ale peníze šly od mnoha zdrojů. Asi by se to jinak nezaplatilo. Novinář Miki Argalács a chatař Ľudovít Záboj zorganizovali při likvidaci požářiště spoustu dobrovolné práce (dobrovolníci bourali, každý turista dostal pytlík se stavebním rumem, aby ho odnesl do údolí apod), sehnali zadarmo vojáky (nosili v rámci výcviku materiál na chatu a vojenské vrtulníky tam taky létali zadarmo), docela dost zaplatila pojišťovna stavební firmy (nechali zazděný trám v komíně), vybavení jídelny udělali zadarmo žáci truhlářského učňáku, dřevo poskytly lesy TANAPu, sponzorsky platili jednotlivci i firmy, něco dokonce u ČHS....
Kuba Turekodpovědět 
       Re: Vo svete08:34:02 03.09.2025
„Edo“ Ľudovít Záhor
odpovědět 
        Re: Vo svete14:05:34 03.09.2025
Jo máš pravdu, zhámotil jsem chatařovo jméno. Díky za opravu.
Kuba Turekodpovědět 
   Re: Vo svete21:29:36 31.08.2025
Provoz jen v lete? To je nejaka novejsi situace? Byl jsem tam nekolikrat na lezecky pobyt i v zime, pravda naposledy tak pred 10 lety.
josefodpovědět 
    Re: Vo svete05:48:01 01.09.2025
Už 25 let je Chata pod Rysmi během zimní uzávěry mimo provoz.
Viktor tam samozřejmě občas došel na kontrolu stavu, zatopil a přespal. Pokud si měl štěstí a podkal si jej na chatě, když tam byl, tak nikoho nevyhodil a obsloužil, ale chata už čtvrt století během zimního období skutečně ve standardním provozu, jako třebas Terynka či Zbojnička, nebyla.
Tj. od té doby co ji zbořila lavina z Českého štítu.
odpovědět 
     Re: Vo svete09:38:24 01.09.2025
za to, ze si to v zime nezazil otvorene, neznamena ze obcas otvorene nebolo.
odpovědět 
      Re: Vo svete09:52:51 01.09.2025
Psal jsem o standardním provozu.
Nakonec každý se může podívat na web chyty co o jejím provozu píše sám její dosavadní nájemce.
odpovědět 
     Re: Vo svete11:06:10 01.09.2025
to už je 25let? fakt bych řekl, že naposledy jsem tam v zimě byl tak před 10 a předtím x-krát. To je děsné, kolik mi už je, utíká to..
Josefodpovědět 
    Re: Vo svete02:04:11 02.09.2025
Na zimu si to musí předem objednat celý oddíl na týden a pak chatař otevře.
Kuba Turekodpovědět 
     Re: Vo svete06:02:52 02.09.2025
Takto fungovala v zimním období před lavinou z roku 2000. Po jejím obnovení jsem se osobně na zimní provoz Viktora ptal a ten mi sdělil, že i když má nová chata protilavinozní opatření (zešikmená zpevněná střecha na náhorní straně odkud přijela lavina), tak že má strach tam v zimně ubytovávat, že si to nechce vzít na svědomí.
Že by od té doby změnil názor, to vyloučit nemohu. V každém případě na webu chaty dodnes uvádí:

"Je otvorená len v letnej sezóne (od 1.6. do 31.10.)"

O nějaké možnosti její otevření v zimním období pro velkou partiu, která si chatu zaplatí na celý týden, zde není ani čárka. Třeba se to s novým pronajímatelem změní a Rysy bude možné si opět na celý týden pro oddíl pronajmout.
odpovědět 
     Re: Vo svete15:54:04 08.09.2025
Není potřeba se o tom dohadovat. Je to tak, jak píše Kuba...
Za posledních cca 10 let jsme tam měli 2x oddílové zimní Tatry, kdy nám Viktor při určité minimální obsazenosti chatu otevřel. Chtěli jsme to shodou okolností i letos, ale tentokrát jí už otevřít nechtěl.
odpovědět 
      Re: Vo svete13:19:51 09.09.2025
Pokud Viktor Beránek po znovuvybudování chaty ji v zimním období zpřístupňoval netransparentním způsobem podle nálady, tak bych se nedivil, pokud by někoho nás*al a oni ho pak vyrazili.
odpovědět 
 VV SHS JAMES k výberu chatárov n14:39:41 02.09.2025
https://shorturl.at/U3YbT
odpovědět 

 Predstaveni zacina09:47:50 31.08.2025
A je to tady! Pojdme do toho, otviram popkorn!
Michalodpovědět 

 Normalizace10:52:32 31.08.2025
Normalizace dorazila i do Tater
Modpovědět 

 Youtuber12:58:32 31.08.2025
Youtuber Tomáš Hvizdák alias Enjoy chatarom :D
odpovědět 

 Titulek13:25:50 31.08.2025
takže poslední nejeblá chata končí :(
Rysyodpovědět 

  Viktor21:49:12 31.08.2025
Taky by me zajimalo, jaky ekonomicky model tady praktikuji. Holt patrne komis vybrala v tendru v principu podle ceny, kdo odvede/vydela spolku nejvic. Zda v tom byla i nejaka ta zakulosni politika ci machinace, je sice dost mozne, ale na zasluhy a osobni kredit se vetsinou u ekonomickych hledisek nehraje, tak to proste byva. Mel jsem Viktora rad. Myslim, ze pro vetsinu horolezcu byl nejlepsi chatar v Tatrach a oznaceni legenda je v jeho pripade na miste. Bude mi na Vaze chybet,ale to je zivot.
Kitalodpovědět 
 Re: Viktor21:54:28 31.08.2025
Pravda, s Viktorem byla normalni rozumna rec. Ve srovnani treba ten sibnuty Jilek blahe pameti na Teryne byl pekny exot a domlouvani s nim pritazke
Josefodpovědět 
  Re: Viktor02:05:38 02.09.2025
Miro Jílek nesnášel Jamesáky a možná i Slováky. V tom to bylo.
Kuba Turekodpovědět 
 Re: Viktor01:22:35 01.09.2025
O Teryne jsem slyšel hrůzostrašné historky, ale osobně jsem zažil kokoty jen na Zbojande.
odpovědět 
  Re: Viktor07:37:26 01.09.2025
třeba to měli na střídačku
Třebaodpovědět 
  Re: Viktor14:31:02 01.09.2025
Vidíš, já mám se Zbojandou ty nejlepší zkušenosti.
Loni jsem tam byl 2x
letos 2x a za 2 týdny tam jedu zase.
pravidelně na 3 noci
Jirka Kodpovědět 
   Re: Viktor17:02:10 01.09.2025
Jojo, měl jsem na mysli ty předchozí hospodáře deset patnáct let zpátky. I s nimi bych stejně radši jel tam než na Terynu - to je tak smradlavá myšárna, že jsem měl každý večer strach, že budu mít ráno okousané nohy od myší. Jeden zimní týden a nikdy vic
odpovědět 
    Edo 08:28:57 03.09.2025
Netreba sa veľmi dívať dozadu, keď sa už na Zbojníčke vymenilo x chatárov.

Asi si mal na mysli Eda Záhora, chatárčil zo 30 rokov ( asi do 2015). O.i. aj "postavil" chatu vyhorenú r.1998. Nuž, kráľ doliny bol občas nevrlý a keďže ryba smrdí od hlavy : platilo aj pre personál.
odpovědět 
  Re: Viktor08:45:52 03.09.2025
Terynka :
od 1994 Miro Jílek ( skončil skôr zo zdravotných dôvodov)
od 2014 Peter Michalka : teraz dostal od kopačky od KST.
PKodpovědět 
 Re: Viktor11:48:12 01.09.2025
Staci sa pozriet na webe KST. Mas tam vyzvy.

https://www.kst.sk/aktuality-kst/ vyzva-na-predlozenie-ponuk-chata-pod-rysmi/
odpovědět 

 Rysy09:57:43 01.09.2025
Tam jde o to, co vlastník preferuje.

Pokud kvalitu služeb pro návštěvníky ... samozřejmě při zachování nějaké rozumné ekonomiky ... tak to měli Beránkovi nechat a neblbnout s nějakým výběrkem. To mi vůči němu přijde až neuctivé. Za něj to je/byla nej fungující chata ve VT a i když připouštím, že hypoteticky mohl přijít Ševčík s nějakým "projektem", který by tu kvalitu služeb nějak citelně zvýšil, tak by mne v tom případě zajímalo, jaka v čem by to mělo být.

Pokud hlavně chce, aby mu to generovalo prachy ať se děje co se děje, tak je to holt jen o nejvyšší nabídce. Pak by ale KTS měl prostě jasně deklarovat, že hlavní jsou prachy (a ideálně doplnit, proč tomu tak je).

Beru, že vlastník má právo se svým majetkem nakládat jak uzná za vhodné a tím pádem preferovat  tu druhou možnost, ale že bych jim k tomu zatleskal, to teda fuxk ne.
MModpovědět 
 Re: Rysy11:14:36 01.09.2025
asi platí spíš var.2, ale vlastník může činit, co uzná za vhodné a řekl bych, že možná ani nemusí cíl výběru deklarovat předem. škoda, měl jsem viktora rád, budiž mu důchod příjemný
kitalodpovědět 
  Re: Rysy12:38:00 01.09.2025
Pokud by to byla soukromá firm, tak bych souhlasil, zde s ohledem na to, že jde o řekněme veřejné spolky bych to odůvodnění ... hlavně ve smyslu, na co ty peníze půjdou ... tak nějak očekával. Min pro členy, ale s ohledem na to kolik jich je tak nedává smysl to nezveřejnit pro všechny.

Ale je to samozřejmě jejich věc, mně se to může líbit a nebo ne, ale mám do toho prd co mluvit, členem ani KST, ani Jamesu nejsem.
MModpovědět 

 Ševčík10:31:48 01.09.2025
Pokud vím, tak Viktor už to stejně chtěl někomu předat. Otázka je, jestli zrovna Ševčíkovi.
Pavelodpovědět 
 Re: Ševčík12:44:51 01.09.2025
V nějakém vyjádření Beránky na FB jsem četl, že preferoval, aby to po něm dostal někdo ze stávajícího personálu, a sám do toho šel proto, aby udržel pohromadě personál, resp. jsem z toho tak nějak pochopil ... možná blbě, ale jo ... že personál chtěl, aby se do výběrka přihlásil a pokračovalo se. Jestli proto, že si z ostatních nikdo na to netroufl, nebo si říkali, že když přihlásí právě Beránek, tak bude mít nej šanci uspět, to už je otázka, na kterou znají odpověď jen oni.
MModpovědět 
 Re: Ševčík13:35:51 02.09.2025
Janko Ševčík má odmakané 17 rokov : Zamka a Terynka ( teraz zástupca). A jeho manželka ešte predtým aj Brnčalku.
No a Král Viktor I. toho už mal pred rokom plné trubky tých ceprov:
https://shorturl.at/IBRnq
PKodpovědět 
  Re: Ševčík14:20:00 02.09.2025
Což nic nemění na tom, že preferoval, aby vedení chaty převzal někdo z Rysů a že se, pro případ že by to nevyšlo ... jako že nevyšlo ... sám znovu přihlásil. A že mu situace, kdy si chaty rozdělují funkcionáři KST moc košer nepřijde.

Ostatně, nepostnul jsi ty sám ... mám pocit, že tam máš nick Peter61, nebo??? ... do diskuzi na hikingu odkaz na článek z Denníku N, kde to celé Beránek jasně popisuje?

MModpovědět 
   Re: Ševčík08:38:56 03.09.2025
uhod jsi
PKodpovědět 
    Re: Ševčík10:20:26 03.09.2025
Pamatuji si ... na stará kolena ještě občas aspoň něco;-)
MModpovědět 

 Funkcionáři KST12:51:07 01.09.2025
No, na Slovensku se spekuluje, že nový nájemce Rysů má odvést pozornost od Térynky, kde “kontroverzní “ T.Hvizdák alias youtuber Enjoy je členem Výkonného výboru KST(v jednom svém videu třeba navrhuje,že by se chaty měli zatraktivnit třeba nějakou uměleckou instalací, a hlavně přitáhnou víc lidí a peněz). A pikantní k tomu je, že J.Ševčík(ten má aspoň zkušenosti z chat) je zas členem Majetkové komise KST! Do toho současná politika na Slovensku, snaha vedení KST umlčovat neposlušné chataře(Fabricius na Štefáničce) vytváří  velmi výbušnou směs.
Peterodpovědět 
 Re: Funkcionáři KST13:44:48 02.09.2025
S tým dymom s chatou pod Rysmi by to sedelo.

Proti tým dvom indivíduám ( Peter Švec, predseda KST, Tomáš Hvizdák, člen výkonného výboru KST zodpovedný za IT,nerobil na chate )
zorganizovali aj pochod:

Poďme spoločne ukázať jednotu, silu,solidaritu a postavme sa za budúcnosť tatranských horských chát i ich hodnoty.

Udalosti posledných dní ukázali, že aj do Tatier sa dostávajú praktiky a ktoré tam nepatria. Osoby vo vedení KST bez kúska pokory a rešpektu roztáčú kolesá mamony, neúcty, chamtivosti a klamstiev. Máme obavy o to, kto môže rozhodovať o osude a fungovaní chát.

Chceme rešpekt, férové a transparentné rozhodnutia. Ukážme vedeniu KST, že chaty nie sú len ich majetkom, ale slúžia aj ľuďom, ktorí za nimi stoja a návštevníkom a návštevníčkam,ktorým slúžia.

Ukážme im, že spoločne ubránime hodnoty, ktoré sa v horách vytvárali, ľudí spájajú a zároveň sú živou súčasťou kultúrneho dedičstva Tatier.

Ste vítaní všetci, kamaráti a kamarátky hôr a tatranských chát. Stretnime sa v nedeľu 7.9.2025 o 10:00 na mieste Tatranského ľadového dómu na Hrebienku. Odtiaľ budeme spoločne podľa záujmu pokračovať na Téryho chatu solidárnym výstupom na čele s jej zamestnancami a nosičmi. Zoberte si pevnú obuv, vodu a dobrú náladu.

Tatry tvoria ľudia, ktorí ich milujú – chatári, nosiči, turistky, horolezkyne aj obyvateľstvo podhoria. Pridajte sa k nám a podporte budúcnosť horských chát, ktorá bude stáť na úcte, spolupráci a pokore. "Toto bol svet voľnosti a ticha".

‼️
Prosíme, správajme sa pokojne, ticho a slušne. Rešpektujme pravidlá ochrany prírody, návštevný poriadok, buďme ohľaduplní k ostatným zúčastneným ako aj k Tatrám samotným.
PKodpovědět 

 vyjadrenie JAMESu12:55:46 03.09.2025
https://shorturl.at/eyZGf
tah-sha-tungaodpovědět 
 Re: vyjadrenie JAMESu10:13:58 04.09.2025
Zajímavé čtení, díky za odkaz.

No, když to shrnu (a s pojebem se počítá;-))) ... další důkaz toho, že to tehdy Venca s Vladom rozštípli nejlíp, jak to reálně jen šlo.
MModpovědět 
  Re: vyjadrenie JAMESu20:07:10 04.09.2025
No keby nám ostal aj Bureš, tak už kúpim jednosmernú letenku.
PKodpovědět 
   Re: vyjadrenie JAMESu22:55:11 04.09.2025
No, s touhle mentalitou, kdy je to u vás na ..., tak se všici "normální" seberou a idú na západ, tak se toho na Slovensku moc nezmění. A je to škoda.
odpovědět 
  Re: vyjadrenie JAMESu20:07:19 04.09.2025
No keby nám ostal aj Bureš, tak už kúpim jednosmernú letenku.
PKodpovědět 
   Re: vyjadrenie JAMESu10:05:47 05.09.2025
No, kdybych si mocí mermo musel vybrat ... a naštěstí nemusím ... mezi velkouzenářem a třeba takovým Matovičem, tak ... tak zatnu zuby a půjdu si dát párek z Kosteleckých;-))).
MModpovědět 
    Re: vyjadrenie JAMESu12:15:33 05.09.2025
Co takhle uherák od Viktora?
odpovědět 
  Re: vyjadrenie JAMESu21:18:52 04.09.2025
Slovenským spolkům ty jejich horské chaty alespoň zůstaly a kromě slev při ubytování jim přinášejí navíc ještě nemalé peníze do spolkových pokladen, což se o těch našich horolezeckých chatách říct nedá...

PS: Přitom Bureš s tím opravdu nemá nic společného.
odpovědět 
   Re: vyjadrenie JAMESu10:02:27 05.09.2025
Pokud se bavíme o horských chatách v Tatrách, tak se bavíme o KST, a to pak se musíme bavit o KČT, který chaty furt má, a ne tak málo.

ČHS je trochu jiný spolek, trochu hodně, a tím pádem i jiný příběh ... do kterého je navíc drtivé většině nečlenské veřejnosti tak nějak prd.

MModpovědět 
    Švec + Hvizdák12:27:54 05.09.2025
KST má 75 % v Brnčalke, Terynke, Zbojníčke a 60 % pod Rysmi. Zbytok partrí SHS JAMES.
"Predseda Klubu slovenských turistov si nahrával videá z nelegálnych túr v častiach Tatier, kam aj vedci chodia iba na výnimku"
https://shorturl.at/khyPG
Denník N som odomkol : https://shorturl.at/U5pbV

Rozhovor s predsedom KST v Hiking:
"Ceste hrdinov SNP možno zmenia názov. Povstanie je pre niektorých kontroverzné, vraví nový predseda KST"
https://shorturl.at/FGOnw
Švec a Brat za Bratom :
https://youtu.be/BD-GeccKMfo?feature=shared

PKodpovědět 
     Re: Švec + Hvizdák11:37:04 09.09.2025
Fakt je, že ta pozice JAMESU je tady hodně nešťastná, protože jsou tam jako křoví ... leda by měli při výběru správce chaty právo veta, ale to z toho jejich vyjádření k výběrkům teda nevypadá.

Tohle vůbec nemělo nastat, KST měl dostat nějaké chaty a JAMES zbytek (klidně jen jednu, ale byla by jeho). Jenže teď už s tím nikdo nic nenadělá, KST stávající situace plně vyhovuje a JAMES si může trhnout.
MModpovědět 
      Re: Švec + Hvizdák12:49:12 10.09.2025
Pokud ti jde o Rysy, tak Beránek již před rokem veřejně avizoval, že už nemá zájem dále Rysy provozovat. Ledaskdo by se tak mohl domnívat, žes ohledem na jeho věk se do tendru přihlásil jen formálně, z důvodu vyšší šance na úspěch, ale reálně by chatu provozoval někdo úplně jiný.
odpovědět 
       Re: Švec + Hvizdák14:35:27 10.09.2025
Pardón, to jsem špatně pověsil, patří pod jiný tvůj komentář níže.
odpovědět 
 Re: vyjadrenie JAMESu15:06:04 05.09.2025
Zajimave cteni. Ani jsem nevedel, ze vyber najemce chat se dela co 5let. No,jestli predseda pise pravdu, tak tady to vypada na takovy kockopes tendr/ netendr. Nejdriv sice vybori vyberou viteze (dle ceny, pochopitelne), pak ale umozni stavajicim najemcum cenu dorovnat, coz u nekterych chat projde, u jinych ne. Budiz, ty 2 spolky jsou sice soukromy vlastnik, takze si mohou delat, co chteji, ale slo to tedy udelat lepe, o tom naopak nebudiz pochyb.
Janodpovědět 
  Re: vyjadrenie JAMESu19:25:31 05.09.2025
Výberové konanie po slovensky. Otvoríte obálky a potom zavoláš kamarátovi aby dorovnal ponuku... Keďže to považuješ za skvelý nápad, tak sa s tým ešte pochvális v oficiálnom stanovisku.
odpovědět 
   Re: vyjadrenie JAMESu21:13:39 05.09.2025
no u nas je to tak :-)
odpovědět 
   Re: vyjadrenie JAMESu21:13:44 05.09.2025
no u nas je to tak :-)
odpovědět 
   Re: vyjadrenie JAMESu21:14:43 05.09.2025
no u nas je to tak :-)
odpovědět 
   Re: vyjadrenie JAMESu21:15:05 05.09.2025
no u nas je to tak :-)
odpovědět 
   Re: vyjadrenie JAMESu15:37:22 08.09.2025
puvabne je, jak se na uplnem zacatku nejdriv vybori usnesou, ze tendry delat vubec nebudou, protoze stavajici spravci spravuji dobre. nacez nasleduje obrat o 180, ze tendr naopak bude, nebot pry clenska zakladna to tak zada z duvodu transparentnosti pronajmu chat. ty tendry pak jsou primo vzorem transparentnosti, cha! nejdriv vyberou dle ceny viteze a pak volaji svym favoritum, at dorovnaji. ok, je to soukromy vlastnik, necht cini, co chteji, ale pytlikuji to priserne.
odpovědět 
    Re: vyjadrenie JAMESu16:10:07 08.09.2025
Nemyslím si.
Otevřené výběrové řízení je nejlepší způsob jak zajistit nejlepší cenu. Že však současně nechtějí riskovat smlouvu s nájemci u nichž nemají záruku, že starost o jejich majetek zvládnou a raději upřednostňují za stejných finančních podmínek ty, s nimiž již mají zkušenosti a jsou s nimi spokojeni, je celkem logické a správné.
odpovědět 
     Re: vyjadrenie JAMESu11:33:44 09.09.2025
Já si myslím, že to je slušná prasárna, zejména pokud v podmínkách výběrka nebyla tato možnost jasně předem deklarována.

Navíc na Rysech tu možnost dorovnání dostal ne Beránek, jako stávající osvědčený chatár, ale Ševčík, který v posledních hodně letech neměl s Rysy nic společného (kdysi tam snad nosil, ale to už je kua let).

Prostě věděli kdo z kamarádů činovníků má vyhrát a ten taky vyhrál.
MModpovědět 
     Re: vyjadrenie JAMESu14:09:03 09.09.2025
lástkól je standardní praktika v obchodní i občanské praxi (třeba v podobě předkupního práva). ovšem vocaď pocaď. pokuď ty činovníky nezažaluje někdo z klubu slovenských turistů, tak nezbývá než skřípat zubama.
Lukas B.odpovědět 
      Re: vyjadrenie JAMESu14:52:02 09.09.2025
To je zase taková hezká akademická debata, jak je zde zvykem.
Doporučuji představit si, že jsi v situaci majitele a že se máš v takové situaci, jako je zde rozhodnout, co uděláš?
Já bych postupoval přesně tak jako ti komisaři.
V duchu řádného hospodáře bych jednak usiloval o nejlepší cenu a současně bych preferoval ty, s nimiž mám nějaké zkušenosti a u nichž, je předpoklad, že mi tu chalupu nevybydlí a její provoz zvládnou.
odpovědět 
       Re: vyjadrenie JAMESu14:56:15 09.09.2025
nemám sebemenší problém s lastcallem pro stávající bezproblémové nájemce. akorát jsem z diskuse pochopil, že lastcall dostal někdo jiný. mýlím-li se, potom děkuji za upozornění a přečtu si to ještě jednou a pozorněji.
Lukas B.odpovědět 
        Re: vyjadrenie JAMESu05:47:52 10.09.2025
No to si teda ještě jednou přečti a pečlivě.
odpovědět 
         Re: vyjadrenie JAMESu12:32:10 10.09.2025
To si může přečíst kolikrát chce, ale tu možnost dostal Ševčík, ale ne Beránek. Což je prostě prasárna, ať si to obhajuje kdo jak chce. Protože jestli u někoho bylo jasné že to zvládne a jestli s někým byly ty nej zkušenosti, tak to byl Beránek ... a neplatí to pro Rysy, ale pro všechny chaty ve VT.
MModpovědět 
          Re: vyjadrenie JAMESu18:51:11 10.09.2025
Já docela žasnu nad tou mírou emočního vzepjetí u věci, která ti může být naprosto ukradená.

Chaty patří většinově slovenským turistům a menšinově slovenským horolezcům a jak s nimi naloží je jen a jen jejich věc.

Ceny tak jako dosud budou tak vysoké, jak vysoké je my návštěvníci budeme akceptovat. Nikdo je kvůli našim modrým očím snižovat nebude. Viktor Beránek by Rysy osobně už stejně neprovozoval, i kdyby vyhrál, tak wo co go?

Naopak se změnou chataře je zde šance, že zimní provoz na chatě bude mít jasné, pro všechny stejné, podmínky a nebude otevřena jen pro spřátelené kamarádíčky.

Proto já jsem z nových provozovatelů naprosto v klidu. Zhoršení situace na Tatranských chatách se rozhodně nebojím.
odpovědět 
           Re: vyjadrenie JAMESu21:47:21 10.09.2025
Nekteri z nas jsme meli viktora radi a bereme to emocionalne, to je hlavni duvod. Ale v konecnem dusledku ano, mas pravdu, zivot jde dal
odpovědět 
           Re: vyjadrenie JAMESu11:43:25 11.09.2025
To je zase příspěvek o hovně a jabka a hrušky.

Nikdo netvrdí, že není právo vlastníků, zde primárně KST jako většinového vlastníka s chatami naložit jak uzná/uznají za vhodné.

Řeč je nicméně o tom, jak je v některých případech toto rozhodování ... zde jak došlo k výběru správce "Rysů" ... vnímáno a hodnoceno veřejností. A to moc kladně není a ze zcela jasných důvodů.

Pokud nechápeš ten rozdíl, tak někoho popros, ať ti věnuje hoďku či dvě a třeba to nakonec pochopíš.

MModpovědět 
            Re: vyjadrenie JAMESu20:57:33 11.09.2025
Jsi málo agresivní, měl bys ještě přitvrdit, abys přidal svým argumentům na váze!

Být tebou, tak bych ty Rysy zas tolik nerozmazával. Viktor totiž společně se svými lidmi z chaty udělal něco, v čem by mohl někdo vidět podobnost s Gantnerovou fintou. Na což jsou majitelé tatranských chat velmi citliví. Takže mě zas tolik nepřekvapuje, že byl nakonec vyřazen z výběrového řízení.

Víš svého času provozoval Brnčálku nějaký Gantner (na křestní si už nevzpomenu) se svou ženou, která zde žila a trénovala od děctví. Chata pod jejich vedením fungovala velmi dobře. A těšili se do té doby velmi vysokému respektu podobně jako dnes Viktor na Rysech. Po sem všeobecná spokojenost. No a ten Gantner, když bylo obdobné výběrové řízení na provozování chaty na dalších pět let, podal dvě nabídky. Jednu jako fyzická osoba a jednu jménem své firmy. Jedna nabídka byla velmi velkorysá a druhá už výrazně méně. Když se pak všechny nabídky vyhodnotily, tak Gantner s tou velkorysou nabídkou zvítězil a s tou střídmější byl druhý. A tak jej nenapadlo nic lepšího, než že s tou velkorysou nabídkou odstoupit z výběrového řízení v očekávání, že zůstane ve hře s druhou nabídkou, která by mu zajistila větší zisk než ta první nabídka. Jenže se zlou se potázal. Výběrová komise ho pak vyřadila i s jeho druhou nabídkou a Gantner byl pak rád, že jej ještě nehonili po soudech za podvodné jednání.

No a Viktor do tohoto výběrového řízení šel jednak sám pod svým jménem a jednak jeho lidi podali také nabídku do konkurzu. Někdo by pak mohl v jejich jednání vidět pokus o napodobení Gantnerovy finty. Tím spíš, že již před rokem Viktor avizoval, že osobně nehodlá dále pokračovat v provozování chaty na Rysech. Což dohromady vzhledem jeho věku a k tomu, že tendr je na pět let, z jeho strany vypadalo opravdu velmi zvláštně.
odpovědět 
           Re: vyjadrenie JAMESu14:17:52 11.09.2025
Rysy nebyl otevřené jen pro spřátelené kamarádíčky. Mohl si to objednat kdokoliv, ale musela to být nějaká větší grupa horolezců. Důvody pro to byly dva - jednak tam v zimě turisté nesmí podle TANAPu a jednak se nevyplatí mít otevřeno jen pro pár lidí.
Kuba Turekodpovědět 
            Re: vyjadrenie JAMESu15:58:37 11.09.2025
Mě osobně do očí Viktor tvrdil, že po obnovení chaty, tento zimní režim, jak ty popisuješ, už z bezpečnostních důvodů neobnoví a na webu o této možnosti také nepíše. Výslovně tam tvrdí, že pouze letní provoz. Tzn, že pokud tam někoho v zimě ubytovával,tak neměl pro všechny stejný režim. Čili jen pro kamaradičky.
odpovědět 

 Hvizdak, Go Home07:19:01 10.09.2025
foto z Malej Studenej d. (ehm, predpokladám, že mi  neprišli foto  z  Bradavice)

https://shorturl.at/E10lS
odpovědět 
 Re: Hvizdak, Go Home08:54:25 10.09.2025
Moze dalej behat po zakazanych uzemiach a tocit tie svoje videa ako on a jeho kamosi mozu ked chcu robit co chcu. Nerozumiem ako moze on a dalsi jemu podobny byt v KST? Takyto ktory nie su ochotny respektovat ochranu prirody. So robia z hor telocvicnu a zdroj obohatenia. Ubohe
odpovědět 
  Re: Hvizdak, Go Home10:15:34 10.09.2025
ryba začína smrdieť od hlavy
odpovědět 
  Re: Hvizdak, Go Home07:01:35 11.09.2025
Vždy mě dojme, když tam, kde jde o majetky a peníze, začne někdo šermovat etickými otázkami jako je starost o ochranu přírody a pod. Zpravidla to bývá neklamným znamením falše a špatně skrývané frustrace z prohry právě o ty peníze a majetky.
odpovědět 
   Re: Hvizdak, Go Home08:25:01 11.09.2025
Ani nie, na jeho konanie uz bolo upozornovane davnejsie, daleko skor nez doslo na vyber chatarov. Len som konstatoval, ze sa moze kludne venovat svojej aktivite a to je parazitovaniu prirody vo svoj prospech.
Co sa tyka chat samotnych. Zazil som pred 20rokmi rozhovor chatara s clenom z KST, bavili sa o vedeni chaty a novych podmienkach. Zo slov chatara mi bolo naozaj smutno a clen KST posobil velmi arogantne "nedas bude iny". Tieto chaty v porovnani s tymi vo svete maju velmi nizku uroven. Takze nieco tam naozaj smrdi. A ci bude teraz novy chatar taky alebo onaky, asi tam velka zmena nenastane. Ale je tu aspon moznost zmeny. Cas ukaze. Za mna, zmena by mala nastat vo vedeni KST a Jamesu. Su ako stare skostnatene truhlice.
odpovědět 
    Re: Hvizdak, Go Home09:00:55 11.09.2025
- právě že jde velmi vousaté záležitosti s provozováním chat nesouvisející, proto jejích oprašování právě teď smrdí na sto honů.

- z dřívějších vyjádření vedení KST jsem vyrozuměl, že jsou si vědomi investičního dluhu na Tatranských chatách a že od nových provozovatelů očekávají řešení právě tohoto.
Sám nejsi s jejich stavem spokojen, tak není čas na změnu? Dělat věci stejně se stejnými lidmi a očekávat jiné výsledky je projevem, řekněme, nerozumu.
odpovědět 
     Re: Hvizdak, Go Home09:15:51 11.09.2025
Prvej vete nerozumiem, mozno len preklep v casti vety.
Vybrat ludi "uplne novych" bez skusenosti na takychto chatach by bolo asi dost trufale. Kazdopadne ludi ktory tam uz robili minimalne ako zamestnanci, takych by bolo dost, takze skusenosti by sa nasli.
Vyjadrit sa viem len k tym slovam chatara z pred 20 rokov - Hovoril, ze KST chcu len vyssie a vyssie prijmy ale nemaju ochotu investovat do chat. Ze on chatar nerobi nic ine len obhana sponzorov aby vedel chatu udrzat v chode, aby zohnal prachy na solary, opravu strechy atd. Ze su celkovo chatary doslova nasraty a nemaju ochotu jednat o zvysovani najmu zo strany KST. Vtedy mu len stroho odpovedal, nedas bude iny. Rozpravali sa dlho v tomto duchu. Zrejme v dnesnej dobe to uz nebude taketo, ale vzhladom na stav chat a ich historiu je zrejme ze moc sa tam nezmenilo. A ako uz pisal niekto vyssie, su to dost lukrativne chaty. Preto sa NAIVNE domnievam, ze by si tie chaty, nie ludia, zasluzili daleko viacej pozornosti. Cim by sa vyriesili vsetky ostatne neduhy ako take same.
odpovědět 
     Re: Hvizdak, Go Home12:03:41 11.09.2025
Další nesmyslný argument.

"... od nových provozovatelů očekávají řešení právě tohoto." & "Dělat věci stejně se stejnými lidmi a očekávat jiné výsledky je projevem, řekněme, nerozumu."

Pokud to očekávají, mají možnost to dát ... a to velmi podrobně .. do podmínek soutěže. Jinými slovy, mohou si vystřihnout seznam věcí, které je povinen správce na chatě udělat/vyřešit a ten pak bude součástí podmínek výběrka. Tedy každý zájemce se zaváže uvedené v daném časovém horizontu splnit. A jen tak na okraj, není zase taková věda si to splnění ošetřit ... no, pro KST možná jo, v soukromém sektoru je to zcela běžná věc.

Nebo to mohou dělat jako dosud, výběrko bude mít dvě kritéria, první jsou nějaké min kvalifikační předpoklady, u kterého je to easy ... splnil/nesplnil ... a druhé je výše nabídnuté ceny. A je pak už čistě na KST/J, co s tím nájemným udělá, tedy kolik z toho vrazí zpátky do chat a konkrétně na co. A samozřejmě, u té ceny si opět vlastník může stanovit min výši, která bude vycházet z jeho požadavků na min úroveň investic do chaty.

V obou případech je ale to, v jakém jsou chaty stavu výlučnou odpovědností vlastníků a pokud ten stav je špatný, tak je to jeho/jejich vina.

Jinak ani jeden z přístupů není žádná raketová věda a něco světoborného. Ale samozřejmě i zde platí okřídlené, že když se nechce, tak je to horší, než když to nejde.
I když tady se holt chtělo něco jiného, no;-).

MModpovědět 
    Re: Hvizdak, Go Home15:16:49 11.09.2025
SHS JAMES je v menšine, aj keď pre KST má starostlivosť o chaty Laco Gancarčík z JAMESu.
U nás ťažko niečo presadiť alpskú taktiku : zbúrať a postaviť novú.
Technológia o ničom : Zbojníčku a Rysy ( o.i. blbá lokalita !) treba modernizovať, tie staršie zbúrať a postaviť znova : viď Zamka.
odpovědět 
     Re: Hvizdak, Go Home15:38:18 11.09.2025
Vecny kolotoc toto, vie sa v com je problem . A ako vzdy to vysi na rozhodnuti niekoho nechopneho. Nepochopitelne, ako moze byt niekto tak natvrdli. Uz len ked to zoberiem ekonomicky. 100% biznis ale aj tak do neho nebudem investovat. A vsetci co tam chodite platte ako telce a drzte huby. Mozno keby to mal sukromnik by to bolo lepsie.
odpovědět 
      Re: Hvizdak, Go Home15:52:07 11.09.2025
Myslíš, jojo má Zamkovského?
Tak to děkuji pěkně.
odpovědět 
       Re: Hvizdak, Go Home15:54:24 11.09.2025
Tak Zamku by som z tohoto kolotoca naozaj vynechal. Ta by tam skoncila nepravom.
odpovědět 
        Re: Hvizdak, Go Home16:01:57 11.09.2025
Tak si tam někdy zajeď, přeji mnoho štěstí.
odpovědět 
       Re: Hvizdak, Go Home16:47:29 11.09.2025
len aby bolo jasné :
Zamkovského chatu Janka odkúpila od pôvodných majiteľov pred cca 30 rokmi a pred cca 2 rokmi ju rekonštruovala = Zamka je nová chata.
odpovědět 

 Petícia : Chaty nepatria iba KST a SHS JAMES12:54:40 11.09.2025
Organizuje  M.Krasňanský  pre členov aj nečlenov .
Zoznam Signatári a signatárky, priatelia hôr  : 96  osôb.
https://shorturl.at/qockI

Podpisy = je nás zatiaľ 1 289

včerajší článok (ak chcete vedieť, ako sa  Čobolovia ... ) :
Chatár z Téryho chaty: Aká korupcia? Ponúkol som len zvýšenie nájmu, nikto to nemusel vedieť

https://shorturl.at/mYDYf

PKodpovědět 
 Re: Petícia : Chaty nepatria iba KST a SHS JAMES13:04:11 11.09.2025
Je nás zatiaľ 1 305.

Organizátor: Martin Krasňanský

(zrejme poznáte podaktorých )
Signatári a signatárky, priatelia hôr:

Pavol Barabáš, významný filmový režisér
Peter Hámor, významný slovenský horolezec
Zoltán Demján, významný slovenský horolezec
Igor Koller, horolezec, prvovýstupca, bývalý funkcionár a predseda SHS JAMES
Jana Kalinčíková, chatárka na Zamkovského chate
Jaro Michalko, horolezec, horský vodca UIAGM
Miro Jilek, dlhoročný bývalý chatár a nosič na Téryho chate
Robert Galfy, horolezec, záchranár HZS, horský vodca UIAGM, bývalý úspešný reprezentant v skialpinizme
Viktor Beránek, chatár na Chate pod Rysmi, nosič
Michal Brun, súčasný chatár na Chate pod Borišovom, bývalý spolu-chatár na Zbojníckej chate
Ján Kořínek, lekár vrtuľníkovej záchrannej služby, horský vodca UIAGM
Marián Šajnoha, 9 rokov predseda SHS JAMES, významný horolezec a metodik
Jakub Šiarnik, reprezentant Slovenska v skialpinizme
Miriama Kováčová, turistka, horolezkyňa, dobrovoľníčka HZS
Ivan,Iveta,Katarína Bohušovci, Vydavateľstvo IB Vysoké Tatry, tatranskí historici a turisti
Denisa Šulcová, horská vodkyňa UIAGM
Miro Černo - horský vodca
Zuzana Gálfyova, skialpinistka
Martin Matúšek, horolezec a nosič
Rasťo Hatiar, režisér horských filmov, turista, skialpinista
Marcel Forgáč, turista, bývalý horolezec, moderátor
František Piaček, významný horolezec, dlhoročný člen výkonného výboru JAMES, bývalý predseda komisie alpinizmu SHS JAMES
Milo Neumann, významný československý horolezec, dlhoročný náčelník štábu THT
Martin Mráz, bývalý chatár na Žiarskej chate
Františka Kriššáková, bývalá spolu-chatárka na Téryho chate
Martina Kedrová, vysokohorská turistka, členka KST, TV TK
Jano Adáme - člen KST
Juraj Klobučník - člen KST
Miro Bereš - člen KST
Vladimír Linek, horolezec, vedúci redaktor časopisu Horolezec
Martin Krasňanský, horolezec, člen Oblastnej správy Vysokých Tatier
Lukáš Zavadský, zamestnanec Téryho chaty
Michal Sabovčík, horolezec, prvovýstupca
Vlado Zboja, horský vodca UIAGM, horolezec, horský záchranár HZS
Eduard Kuro Lipták, horský vodca UIAGM, horolezec, horský záchranár HZS, nosič
Palo Jackovič, horolezec
Peter Frankovič, horolezec
Milan Packo, horský vodca
Anna Lineková, bývalá zamestnankyňa Zbojníckej chaty
Jakub Vošček, zamestnanec Téryho chaty, lezec, turista
Jan Šuster, záchranár v HZS, horský vodca UIAGM
Jozef Červeň, záchranár v HZS, horský vodca UIAGM
Juraj Laštík, záchranár v HZS, horský vodca UIAGM
Marek Černý, horský vodca UIAGM, horský záchranár HZS
Marián Fiam, zamestnanec Téryho chaty
Róbert Pažitka, zamestnanec Téryho chaty
Maria Hámor, riaditeľka Medzinárodné hofestivalu horských filmov, Poprad
Gabriel Šlárko, skialpinista reprezentant JAMES
Soňa Tremková, zamestnankyňa Téryho chaty
Samuel Škvara, nosič
Štefan Bačkor, nosič, prevádzkovateľ Švajčiarskeho dom a múzea nosičstva
Róbert Vrlák, horský vodca UIAGM
Pavol Lutišan, horský vodca
Robert Repka, skialpinista, reprezentant JAMES
Martin Bartoň, horal, Vetroplach magazín
Mária Dutková, horolezkyňa, riaditeľka festivalu horských filmov Horyzonty
Jaro “Duce” Dutka, horolezec, riaditeľ festivalu Horyzonty
Richard Pouš, horal, Vetroplach magazín
Ivan Doskočil - horský vodca
Bohuš Antoška, LAJF o.z., horský bežec
Igor Žiak, horský záchranár HZS
Miloš Gazdarica, horský záchranár HZS
Tomáš Cuník, skialpinista, reprezentant JAMES
Tereza Šuligová, skialpinistka, dobrovoľníčka na Chate pod Rysmi
Anton Sedlák, horský vodca UIAGM
Lukáš Brejčák, vysokohorský nosič
Roman Švarc, vysokohorský nosič, učiteľ na gymnáziu D. Tatarku v Poprade
Izolda Jakubcová - horolezkyňa
Patrik Drengubiak,
Peter Majerský,nosič a bývalý zamestnanec Téryho chaty
Rudo Golec, horský vodca UIAGM, horský záchranár HZS
Miro Medvec, horolezec
Rudolf Hajdučík, horolezec
Stanislav Filkor, horolezec
Monika Hajko, turista
Tomáš Rigoci, turista,horolezec
Viktor Kapusta, nosič
Kristína Hrivnáková, Téryho chata
Jakub Vojtašek nosič
Branislav Páleník,
Horský uzol, priestor pre horské vzdelávanie a outdoorovú komunitu
Martin Eliaš, zamestnanec Téryho chaty
Filip Stankovič, skialpinista, reprezentant JAMES
Richard Nemec, horolezec
Martin Beliš, vysokohorský nosič
Barbora Žiaková
Martin Fúčela
Ivan Capko, lezec
Matúš Vnenčák, vysokohorský nosič
Katarína Kubová,
Martin Heuger, horolezec
Vilo Jakubec, horolezec
Jan Matava chatar na chate Plesnivec, horský bežec
Matúš Macko, turista
Laura Dušeková, jaskyniarka
Michal Mravec, skialpinista, reprezentant SHS JAMES
Milan Kellner, skialpinista, reprezentant SHS JAMES
PKodpovědět 
  Re: Petícia : Chaty nepatria iba KST a SHS JAMES21:10:48 11.09.2025
K petici se patří dodat, že vítěz konkurzu na Teryně tvrdí, že dosavadní provozovatel jemu osobně nabídl úplatek v přepočtu 1,5 mil Kč, že má na to důkazy a že již podal na něj trestní oznámení (alespoň tak jsem jeho slova pochopil já).

Tak aby pak všichni ti petenti nebyli za ... (tydýty).
odpovědět 
   Re: Petícia : Chaty nepatria iba KST a SHS JAMES21:49:25 11.09.2025
Je to IT hajzel a klamár.
Alebo klamár a IT hajzel.
Ani na tej stránke KST to nefunguje.
odpovědět 
   Re: Petícia : Chaty nepatria iba KST a SHS JAMES21:49:30 11.09.2025
Je to IT hajzel a klamár.
Alebo klamár a IT hajzel.
Ani na tej stránke KST to nefunguje.
odpovědět 
    Re: Petícia : Chaty nepatria iba KST a SHS JAMES22:01:48 11.09.2025
To už nechme na policii, prokuratuře a soudech posoudit, kdo z nich mluví pravdu.
odpovědět 
   Re: Petícia : Chaty nepatria iba KST a SHS JAMES01:21:30 12.09.2025
Nabídl mu úplatek jako členovi vedení KST nebo jako konkurentovi ve výběrovém řízení?
Kuba Turekodpovědět 
    Re: Petícia : Chaty nepatria iba KST a SHS JAMES07:14:03 12.09.2025
Cituji:

"...dal by som Ti, ročně 60000(Eur). Alebo komu povieš kst, Švecovi, komukolvek. Takto začiatkom septembra každý rok v hotovosti, na fakturu, ako si povieš. A považujem za uplne samozrejme, že dohoda by zostala navždy len mezi nami."
odpovědět 
     Re: Petícia : Chaty nepatria iba KST a SHS JAMES07:33:26 12.09.2025
Ještě doplním zdroj:

https://www.youtube.com/watch?v=nxinu1NNaYE
odpovědět 
      Re: Petícia : Chaty nepatria iba KST a SHS JAMES14:09:43 12.09.2025
Tak to je dobrý hnůj. Bez důkazů a bez možnosti obrany tohle tvrdit veřejně.
Kuba Turekodpovědět 
   Re: Petícia : Chaty nepatria iba KST a SHS JAMES06:07:49 12.09.2025
V peticii nie je ziadna zmienka o konflikte Hvizdaka s chatarom. Takze neviem preco by sa signatari mali... A so znenim peticie osobne mozem len súhlasiť. V skratke Hvizdak do hor nepatri. Je skor zarazajuce ze takyto clovek je kde je a ze k tomuto vobec doslo. Tam by som sa pozrel najskor.
odpovědět 
    Re: Petícia : Chaty nepatria iba KST a SHS JAMES08:10:27 12.09.2025
Vždyť přece chcete, aby se "hrálo fér".

ÚPLATKY však do férové hry zcela jistě nepatří.
odpovědět 
     Re: Petícia : Chaty nepatria iba KST a SHS JAMES08:21:00 12.09.2025
Ano uplne suhlasim. Ale peticia nie je o nejakom uplatku, alebo mi nieco uslo? Uplatok nech riesi policia a sudy, poriadok musi byt.
odpovědět 
      Re: Petícia : Chaty nepatria iba KST a SHS JAMES08:54:51 12.09.2025
Petice souvisí s událostmi jež jsou údajně doprovázené nabídkou úplatku 1,5 mil Kč za rok.
odpovědět 
      Re: Petícia : Chaty nepatria iba KST a SHS JAMES08:54:54 12.09.2025
Petice souvisí s událostmi jež jsou údajně doprovázené nabídkou úplatku 1,5 mil Kč za rok.
odpovědět 
       Re: Petícia : Chaty nepatria iba KST a SHS JAMES09:03:20 12.09.2025
Je nieco napisane v peticii o nejakom uplatku alebo ze sa zastavaju predchadzajuceho chatara? Ja tam nic takeho nevidim a nikde tam nic take nieje spomenute. To ze Hvizdak vyvolal tolko nenavisti a rozkolu v spolocnosti je dosledok jeho predchadzajuceho konania, tak ako sa pise v peticii. To kam to az dospelo je len a len jeho blbost a nadutost. Ak mate tolko casu ze chcete stracat cas pozeranim jeho videi na youtube, jeho arogantne spravanie a pohrdanie vsetkym co k horam patri si kludne uzite.
odpovědět 
        Re: Petícia : Chaty nepatria iba KST a SHS JAMES09:59:59 12.09.2025
Jistě, nic s ničím nesouvisí, ani ta částka nesedí... :-).
odpovědět 
         Re: Petícia : Chaty nepatria iba KST a SHS JAMES10:09:45 12.09.2025
Uz chapem, takze pan Hvizdak je fajn chalan, ktory chcel len precistit chod chaty, zveladit ju umenim a sprahladnit financne toky. A vsetci mu teraz za to nakladaju jak sialeny. Do hor chodi aj na zakazane uzemia len preto aby aj divakom na youtube mohol ukazat tieto krasy. Horsku a ochranarov len napomenul ze vlastne by si mali svoju pracu robit inak. Chapem, pan Hvizdak chcem sa VAM v mene vsetkych ospravedlnit a verte, ze mi vsetci sme akosi na hlavu a plny hnisu. Amen :) :) ;)
odpovědět 
          Re: Petícia : Chaty nepatria iba KST a SHS JAMES10:26:51 12.09.2025
Panu Hvizdiakovi do hlavy nevidím a jeho skutečné motivy si netroufal odhadnout. V každém případě to však vypadá tak, že ti co proti němu štvou veřejnost, nejsou žádní svatoušci, za které se vydávají a nejde jim o žádné vyšší hodnoty, za které se schovávají, ale jen o zachování výnosného businessu.
odpovědět 
           Re: Petícia : Chaty nepatria iba KST a SHS JAMES11:31:35 12.09.2025
Precitaj si prosim aspon par mien v tom zozname. A opat si prosim precitaj znenie peticie. To co tam je napisane pod to sa podpisali. Ostatne uvahy su len tvoje uvahy. A necakaj ze sa s nimi bude niekto stotoznovat.
odpovědět 
            Re: Petícia : Chaty nepatria iba KST a SHS JAMES12:05:17 12.09.2025
některá ta jména v tom seznamu odněkud znám. odkud jen....? aha. už si rozpomínám. z průvodců, z propiskou kreslených schémat prváčů na chatách, z knížek, z filmů, z minihor, montany, papírového jamesáka co jsem si kupoval v době předinternetové...
Lukas B.odpovědět 
             Re: Petícia : Chaty nepatria iba KST a SHS JAMES12:40:03 12.09.2025
Lidé se často nechají zmanipulovat, pokud se jim věc nasvítí v těch správných barvách. Mnozí se pak nechají strhnout davem, obzvláště, když je k tomu ponouká člověk, kterému důvěřují.
odpovědět 
              Re: Petícia : Chaty nepatria iba KST a SHS JAMES13:29:06 12.09.2025
ano, občas se někdo nechá strhnout davem a připojí se k něčemu jen tak z nerozumu. ale že by všichni tito (někteří už dost staří a dá se předpokládat že i zkušení) pánové (a dámy)?
Lukas B.odpovědět 
               Re: Petícia : Chaty nepatria iba KST a SHS JAMES14:35:03 12.09.2025
Prý občas, ty jsi vážně srandista :-).

Až se někdy budeš nudit, tak si pusť Francouzský dokument "Udělení souhlasu" pak si můžeme na to téma hezký povykládat.

Z podobného ranku je film tuším že se
jmenuje "Vrtěti psem".
odpovědět 
                Re: Petícia : Chaty nepatria iba KST a SHS JAMES14:36:37 12.09.2025
Hrubě manipulativní je už jen samotný název oné petice.
odpovědět 
            Re: Petícia : Chaty nepatria iba KST a SHS JAMES12:34:24 12.09.2025
Tak poslyš, článek pod kterým zde diskutujeme je o výběru nových správců Tatranských chat.

Ty se tady opakovaně navážiš do pana Hvizdiaka s tím že se má jednat o morálně velmi pokleslého člověka, což mají dokazovat jeho údajné túry po zapovězených horských lokalitách. To jsi zde opakoval několikrát. Přestože toto téma s předmětem článku absolutně vůbec nesouvisí. Šermuješ tady petici, která vznikla jako reakce na průběh výběrových řízení na obsazení nájemců těchto chat, z nichž jeden z dosavadních najemců, který ve výběrovém řízení neuspěl, měl podle Hvizdiaka mu nabízet úplatek 1,5 mil Kč ročně za to, že Hvizdiak, který v tom řízení uspěl,z něj odstoupí a přenechá mu pronájem chaty (alespoň takto to chápu já). A ty se tady točíš na tom a tvrdíš, že to spolu nijak nesouvisí...

Tak já ti teda říkám, že pokud ono tvrzení o úplatku je pravdivé, tak že to spolu setsakramentsky souvisí a to co tu předvádíš Ty, je vrchol pokrytectví!!!
odpovědět 
             Re: Petícia : Chaty nepatria iba KST a SHS JAMES12:57:30 12.09.2025
Clanok je o vybera chatarov, tak vzhladom k tomu ze petcia vznikla k tomuto popudu je celkom miestne ze to tu je.
Hvizdak je exot, pozri si par jeho videi.
A ja neviem ci som uz mongoloidny, ale ked v tej peticii nie je nic o tom ze nejaky chatar podsuval prachy Hvizdakovi, tak zrejme ta peticia nie je o tom ze mu podsuval prachy ale o tom ze Hvizdak nie je kompetentny na chatara. Mozes to spajat ako chces ale na preslapy Hvizdaka upozronovali daleko skor nez bolo vobec vyberove konanie. Vychadzam z toho zavadzajuceho tvrdenia - K petici se patří dodat, že vítěz konkurzu na Teryně tvrdí, že dosavadní provozovatel jemu osobně nabídl úplatek v přepočtu 1,5 mil Kč, že má na to důkazy a že již podal na něj trestní oznámení (alespoň tak jsem jeho slova pochopil já).
odpovědět 
              Re: Petícia : Chaty nepatria iba KST a SHS JAMES13:13:19 12.09.2025
Ty máš zjevně problém rozumět textu v češtině.

Nerozhoduji umístění petice pod článkem že by s článkem nesouvisela, jen dodávám, že k petici se patří připojit také informaci o údajné nabídce úplatku od jednoho dosavadního nájemce chaty. Protože tato informace na tu petici vrhá hodně jiné světlo!

Co s článkem nesouvisí je tvoje dehonesovani Hvizdaka jeho údajnými túrami v zakázaných oblastech.
odpovědět 
               Re: Petícia : Chaty nepatria iba KST a SHS JAMES13:18:13 12.09.2025
Omlouvám se za překlep, mělo být:

"Nerozporuji umístění petice..."
odpovědět 
               Re: Petícia : Chaty nepatria iba KST a SHS JAMES13:20:03 12.09.2025
Ale to je len tvoja domnienka. Ked nieco nie je uvedene v nejakom dokumente potom nemozes tvrdit ze to spolu suvisy. Aj ked to moze byt zrejme ale tvrdit sa to neda. A ked to niekto napise v podstate ako holy fakt, ze vlastne peticia vznikla na tento popud, znie to ako keby tou peticiou vyslovne riesili co tvrdis ty. Ale kedze to tam nie je je to dost od veci. V podstate tu s tebou riesim absolutnu blbost, len kvoli tomu ze nevies normalne napisat vetu s porozumenim?
odpovědět 
                Re: Petícia : Chaty nepatria iba KST a SHS JAMES14:04:31 12.09.2025
Musíš si vybrat. Pokud jedno, pak i druhé.

Buďto petice s tímto článkem souvisí, pak s ní souvisí také informace o tom, že se nájemce chaty údajně měl pokusit o uplácení Hvizdaka a nebo informace s údajným úplatkem s peticí
nesouvisí, pak ovšem zde nemá co dělat ani ta petice.
odpovědět 
                 Re: Petícia : Chaty nepatria iba KST a SHS JAMES14:37:05 12.09.2025
Buďto petice s tímto článkem souvisí,:
1 . ANO SUVISI A TO SOM TVRDIL AJ JA SAM

pak s ní souvisí také informace o tom, že se nájemce chaty údajně měl pokusit o uplácení Hvizdaka
2. ANO AJ TOTO S CLANKOM SUVISI A AJ TO SOM PISAL, "policia si bude robit svoju pracu..."

a nebo informace s údajným úplatkem s peticí
nesouvisí, pak ovšem zde nemá co dělat ani ta petice.
AK NIE JE NAPISANE V PETICII O UPLATKU POTOM PETICIA NIE JE O UPLATKU. Alebo sa mylim? Neviem si to pravne vysvetlit ako by sa to inak dalo chapat. A kedze clanok je o vybere chatarov na chaty a celu dobu sa tu bavime o tom, potom si myslim ze to tu patri. Ale tak ci onak, tvrdit nieco o dokumente co tam nieje mi pride uplne absurdne, nech je to v akomkolvek clanku.
odpovědět 
                  Re: Petícia : Chaty nepatria iba KST a SHS JAMES14:40:39 12.09.2025
Ne, ty se nemyslíš, ty přímo zamesrně manipuluješ! Argumenty opakovat nebudu, už jsem je uvedl výše.
odpovědět 
               Re: Petícia : Chaty nepatria iba KST a SHS JAMES13:22:44 12.09.2025
Fakt si mongol, " Tvoje urazanie Hvizdaka udajnymi...". Cital si tu peticiu? Pozrel si si aspon par jeho viedi? Cital si nieco o nom a jeho kamosovi? Vyber Hvizdaka bol zo strany Jamesu komentovany aj vzhladom na jeho porusovanie zakonov o ochrane a prirody... Ak toto nesuvysi s vyberom chat a tymto clankom tak fakt zozerem svoje topanky.
odpovědět 
                Re: Petícia : Chaty nepatria iba KST a SHS JAMES14:09:19 12.09.2025
Pokud u jednoho užívám výraz údajně, tak i u druhého užívám stejný výraz. Všem stejným metrem.
odpovědět 
                 Re: Petícia : Chaty nepatria iba KST a SHS JAMES14:17:40 12.09.2025
Lenze on neporusoval "udajne" ale zakon porusoval. Ja som si dal tu namahu tvrdit nieco taketo skor nez som to pisal, to ze ty nemas ochotu si to overit je tovoj problem. Toto je pre mna ukoncene.
odpovědět 
                  Re: Petícia : Chaty nepatria iba KST a SHS JAMES14:27:19 12.09.2025
Trošku máš hokej v tom, kdo nese důkazní břímě. Je to ten, kdo něco tvrdí!

Není na mě, abych si ověřoval TVOJE tvrzení, ale na tobě abys dokládal svoje tvrzení. Pakliže k tvým tvrzením dodávám "údajně" pak se chovám velmi korektně a je na místě to respektovat, ne se za to do mě navážet.
Ukazuješ tak svůj pokřivený charakter.
odpovědět 

 Foto dne:

Pumplori, 11
 Databáze cest:
Všechny cesty (186635)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Sentinel 4+ Porúbka
Zauberriss V Wildalpen Klettergarten Obrd
Koryťácká 7-/7 Rohanovský Vrch
Dýmka Míru 7- Rohanovský Vrch
Válečná Sekera 7- Rohanovský Vrch
Nově komentované:
Údolní Spára VIIb Tisá - Hřebenové Věže
Kurdistán IXc Tisá - Modřín
Mucho Trabajo No Dinero 7 Josefovské Údolí
Štěrbův Kout 6+ Josefovské Údolí
Posedlost IXc Labské Údolí - Pravý Břeh

 Nově v diskusi:
Re: Zpětná vazba | Re: Zapomenutý friend BD vel. 5 | Re: Zpětná vazba | Re: Zapomenutý friend BD vel. 5 | Re: Zapomenutý friend BD vel. 5 | Re: Zapomenutý friend BD vel. 5 | Re: autistický pseudohumor | Re: autistický pseudohumor | Re: autistický pseudohumor | Re: autistický pseudohumor |

 Nové komentáře:
Re: Petícia : Chaty nepatria iba KST a SHS JAMES | Re: Petícia : Chaty nepatria iba KST a SHS JAMES | Re: Petícia : Chaty nepatria iba KST a SHS JAMES | Re: Petícia : Chaty nepatria iba KST a SHS JAMES | Re: Petícia : Chaty nepatria iba KST a SHS JAMES | Re: Petícia : Chaty nepatria iba KST a SHS JAMES | Re: Petícia : Chaty nepatria iba KST a SHS JAMES | Re: Petícia : Chaty nepatria iba KST a SHS JAMES | Re: Petícia : Chaty nepatria iba KST a SHS JAMES | Re: Petícia : Chaty nepatria iba KST a SHS JAMES |

 Kde to vře:
Výběr nových správců na tatranské horské chaty (128)
SP v lezení na obtížnost Koper, Slovinsko (19)
Italský horolezec prohlášen včera za svatého (18)
Bouldrové závody na Fesťáku (18)
Kleiner Südpfeiler (270m, IV+) (17)
Nové stěny a cesty v Českém Krasu (16)
ČHS: František D’Agostino přelezl vícedélku Histoire Sans Fin 8b (8)
Průvodce Elbtal 1 a 2 (7)
Lenka Poláčková: jako první Slovenka vylezla na K2 (7)
Video: Adam Ondra trénuje na Arco Rock Master (7)

 Nově v inzerci:
Bydlení 3+kk Praha 6 (Divoká Šárka)u | Lana zdarma | LS Cobry 37 málo lezené | Ferraty, stěna | Naviják na Telco | spolulezec na písek či okolí Prahy | Ztráta průvodce | Nákoleník | Nabízím odkoupení noclehu v tatrách | Hledám lezkyni |

 Anketa:
Jaký film na Fesťáku 2025 je nejlepší?
 1000 Miles Adventure 2024 
 217 
 50 dní v divočině 
 149 
 Alter Traum. Příběh nejstarší desítky na písku 
 174 
 Andrea 
 161 
 Ashima 
 126 
 Barkley Marathon 
 175 
 B.I.G. - světové prvenství 
 153 
 ESSENCE: Story of Johnny Dawes 
 138 
 Gálfy - Horský život 
 130 
 Jak se staví ledovec 
 117 
 JAMES - Století nad oblaky 
 177 
 Kupkolo.cz MTB Trilogy 2024 
 152 
 Lezci z Manína 
 155 
 Nespoutaný živel - deset let terapie dobrodružstvím 
 153 
 Operace Nos 
 137 
 Plamen nikdy nezhasne 
 130 
 Pohlednice z konce světa 
 148 
 Pomíjivost ledu 
 138 
 Reel Rock: Jezdci v bouři! 
 146 
 Reel Rock: Smrt padouchů 
 140 
 Rhapsodia Corcontica 
 127 
 Sama 
 143 
 Šampioni zlatého údolí 
 143 
 S lyžemi v oblacích 
 165 
 Tenaya Traverse Challange 
 139 
 Tenkrát na východě 
 146 
 Velká alpská silnice - 73 
 139 
 Za oponou velehor 
 194 
 Zápasník Dee Dee 
 145 
 Životní výprava 
 132 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.
Na webu NaVylet.cz objevíte pestrou paletu turistických cílů a tipů na výlet napříč celou Českou republikou. Nechybí ani oblíbené lezecké oblasti jako Český ráj s pohádkovými skalními věžemi či dramatické Labské pískovce, které lákají dobrodruhy i horolezce z celé Evropy.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.