TOPlist


 LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Gravitace je sviňa!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Křest Perel východu a video ze Stránské skály
Křest knihy Perly východu
Vyšla kniha Laviny v Česku

Závody
SP boulder Keqiao (CHN) (18.04)
SP obtížnost, rychlost Wujiang (CHN) (25.04)
Petrohradské Padání (25.04)

Žebříček
Cesty:
1.Votoček 12456
2.Šindel 12397
3.Trojan 12228
Bouldry:
1.Volf 11353
2.Konečný 11275
3.Novák 10925
Hory:
1.Groš 7855
2.Rojko 7592
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR v ledolezení na obtížnost (15.03)
MČR ve skialpech (08.03)
POMOCA Sprint Rokytnice (22.02)

Deníčky
5701 lezců
1138705 cest
Nové přelezy:
El Menjapi 7b
Stargate 11-
Lame Chuch 8a
Šílený Tan XIa
El Bonbóne XIc
Al Capone XIb
Wallfahrt 10-
Der Bewegt 9+
Inscenovan 7B+
Ruce Zla 8A

Stěny
V 16 - Plzeň
Lezecká stěna Kbely - Praha 9 – Kbely
Big Wall - Praha 9 - Vysočany

Prodejny
LANEX eshop - Bolatice
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno
Rock Point OC Olympia - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Zákaz lezení na Kozlovi

Sokol stěhovavý

Oznamuji všem lezcům, že od 21.3.2025 do odvolání platí zákaz lezení na Kozlovi z důvodu zahnízdění kriticky ohroženého dravce a to sokola stěhovavého.

Platí též zákaz pohybu osob v blízkosti skály - po celém obvodu do vzdálenosti cca 30 metrů od Kozla je natažená páska s cedulemi! Do ochrany sokola stěhovavého na Kozlovi jsou zapojené státní orgány a Česká společnost ornitologická. Zmíněné subjekty budou sokola a jeho okolí pravidelně monitorovat a hlídat.


Uzávěra Kozel (hi res)

foto by © Michla Rožek



Važme si a respektujme tohoto krásného a nespoutaného dravce, který se po 65 letech vrátil do Chřibů!


Správce skal

Michal Rožek   [úpravy] 09:39 22.03.2025Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Zakaz12:53:43 22.03.2025
Není na Kozlovi náhodou zákaz až do konce března i normálně? Viz https://www.horosvaz.cz/skaly-sektor-111/
odpovědět 
 Re: Zakaz14:31:54 22.03.2025
No, ale tak teď tam zahnizdil, tak je třeba ho vůbec nerušit, ať si v klidu poprcava.
odpovědět 

 Plošný zákaz19:55:32 22.03.2025
Platil vždy ten plošný zákaz lezení ve všech skalních oblastech Chřibů do 31.3. který je v appce horosvazu, nebo je to něco novějšího?
Inžaodpovědět 
 Re: Plošný zákaz20:24:22 22.03.2025
Tento zákaz si vymysleli Rožek se Zavřelem v roce 2018 a je naprosto kokotský, Michalovi jsem to už řekl.Absolutně nerespektuje podmínky. Třeba na Michalce pokud není zima si ani nezalezeš. Dnes lézt těžké cesty na Břestku by moc nešly, pěkně by to klouzalo. Navíc ve smyslu jejich loňského dojištění cest na Kozlovi, kdy to s prominutím nasralo pěkných pár lidí, je ten zákaz naprosto absurdní. Na jednu stranu zákaz, na druhou dojištění, aby z některých cest byly žebříky. Navíc tento zákaz lze vymáhat pouze u členů zahrádkářského svazu v rámci disciplinárních řízení, ostatním to může být u .....a klidně si tam mohou lezt dle uvážení. Spousta lidí z našeho hradišťského oddílu u zahrádkářů není a o skály se starají řekl bych více než správci. Hlavní je mít rozum a když je písek mokrý, tak nelézt, klidně počkat i několik dnů, než to pořádně vyschne. PS: Zval jsem dnes Rožka, ať mi ten zákaz přijde vysvětlit na Břestek, ze Salaše to má kousek, ale ani se nenamáhal, jen poslal zmatečnou sms:-).
Vlkodpovědět 
  Re: Plošný zákaz20:49:09 22.03.2025
Jo? Co napsal? :D
odpovědět 
   Re: Plošný zákaz21:04:07 22.03.2025
Něco o rybách:-)
Vlkodpovědět 
  Re: Plošný zákaz08:40:04 23.03.2025
Pane Vlk píšete že.... HLAVNĚ MÍT ROZUM !... ale vy ho evidentně postrádáte !!
odpovědět 
   Re: Plošný zákaz08:57:39 23.03.2025
Však moje maminka mi říká, synku ty jsi rozum ještě nedostal, ale už ho ztrácíš. A jak víme maminka má vždy pravdu:-).
Vlkodpovědět 
    Re: Plošný zákaz08:59:07 23.03.2025
Moudrá to žena! ;) Zdravím do Brna.
tah-sha-tungaodpovědět 
  Re: Plošný zákaz09:20:34 23.03.2025
Jak se tu kdysi někdo ptal, proč Vlk není zmíněn v knize Perla Východu, tak zde má názornou ukázku proč.
odpovědět 
  Re: Plošný zákaz11:17:00 23.03.2025
Vlku, proč takto vyšiluješ? S Michalem jsem shodou okolností včera mluvil a shodli jsme se na tom, že se zákaz zimního lezení pro příští sezónu selektivně přehodnotí. A že to nemá cenu řešit ještě teď kvůli jednomu víkendu. Pokud jde o dojištění, taky nemáš rád, když ti do toho někdo kecá, proč to řešíš takto, když můžeš zvednout telefon a komukoli z nich cinknout. Mimochodem ohledně toho hnízdění tam Michal vcelku kmitá a odvádí dobrou práci, která může výrazně omezit budoucí restrikce ze strany OP. A že nějaké přijdou, je snad všem jasné.
V. Skýpalaodpovědět 
   Re: Plošný zákaz09:41:48 24.03.2025
Ale no tak Vláďo, myslím si že mě znáš už dost dlouho na to, aby jsi věděl, že nevyšiluji, to by vypadalo jinak. Pouze jsem poněkud rozvitějším způsobem odpověděl Inžovi na otázku. Ano mohl jsem to napsat buď stručněji, nebo mu to vysvětlit až se potkáme na skalách. Nicméně zkus mi říci, co je tam nepravdivého, matoucího, zavádějícího. To že se vyjadřuji politicky nekorektně o mně moc dobře víš a v tom se rozhodně měnit nebudu:-).A oba kluci by ti řekli, že jsem to dojištění s nimi řešil už loni po telefonu, s Jelenem jsme si to vyříkali i Face to Face na oddílové schůzi. S Michalem si rád popovídám, až ho někdy zastihnu v obchodě, na což zatím nemám štěstí takže tak. Michalovy zásluhy nijak nezpochybňuji, vím jak má Chřiby rád. A poznámka na závěr, asi jsem poslední lezoucí pamětník doby, kdy se Kozel přejišťoval a je zajímavé, že se to tehdy přejistilo i pod dohledem autorů tak, jak se to přejistilo. A mezi námi, nejen OP může začít přitvrzovat podmínky a znění zákona je na její straně, bohužel, mohou s tím přijít i vlastníci pozemků a to teprve bude mazec.
Vlkodpovědět 
    Re: Plošný zákaz12:51:23 24.03.2025
Pokud je riziko vložení se do věci že strany OOP, pak je lepší být rychlejší, než oni. Protože, když už tam to jištění bude, tak s tím nic nenadělají.
Pokud jde o vlastníky, tak předpokládám, že pozemky jsou vedené jako les a do něj musí i majitel lesa umožnit vstup s několika výjimkami jako je težba dřeva a pod.
V zájmu vlastníků jsou pak cesty bezpečně zajištěné než-li obráceně.
Proto pokud ti jde o bezproblémový vztah s vlastníky, pak je lepší pohybovat se na straně bezpečnosti.
odpovědět 
     Re: Plošný zákaz14:33:05 24.03.2025
Sotva půl pravdy.

Víc jištění → víc lidí → víc parkující aut, křiku, dětí, psů, sešlapaných pěšin, ohnišť → větší pravděpodobnost konfliktů s OOP i vlastníky
XYodpovědět 
      Re: Plošný zákaz14:34:36 24.03.2025
→ = šipka doprava, kterou evidentně lze napsat, ale její zveřejnění se již nepodaří
XYodpovědět 
      Re: Plošný zákaz14:49:30 24.03.2025
Je vidět, že jsi s žádnými vlastníky ještě nejednal a jen fantaziruješ.
OOP bude pindat vždy, ale když už to bude osazené, tak s tím nic nenadělají, protože je to státní orgán a ten nemůže konat retroaktivně. Jinak více lidí by zde OOP vadit nemuselo. Neroste zde nic vzácného. Je to obyčejný les a skála je zde relativně tvrdá. S českou s strouhanku se to srovnávat nedá.
odpovědět 
       Re: Plošný zákaz17:36:40 24.03.2025
Měl jsem pocit, že debata už se od konkrétní skalky posunula do obené roviny. Budeš se divit, ale účastnil. Podobné laciné ad hominem útoky si nech od cesty. Takže mi chceš tvrdit, že neexistují oblasti, kde majitelé pozemků (byť třeba okolních) netlačí na omezení/zákaz lezení, protože je serou věci, které jsem zmiňoval výše a které souvisí se zvýšeným počtem lezců? A že tito nespokojenci mohou využít právě OOP k realizaci svých požadavků, protože lezení na nějakém kvaku bylo do té doby mimo rozlišovací schopnosti daného OOP?
XYodpovědět 
        Re: Plošný zákaz18:18:17 24.03.2025
Jenže já jsem nemluvil obecně, ale konkrétně pro danou oblast.

Dvě až tři jištění navíc na Kozlovi celkovou návštěvnost neovlivní. Tak nanejvýš četnost přelezů konkrétních cest. Aniž by to mělo jakýkoli dopad na opotřebení skály samotné.

Z hlediska OOP se jedná jen o obyčejnou Přírodní památku s nejnižším stupněm ochrany. Žádné zákazy lezení a ponížené doprošování se OOP o výjimku ze zákazu (teda pokud si to ti smardi nedali do BOP-nedohledal jsem). Kdyby se zde nezatoulal jeden dezorientovaný fógl, tak by o ní nikdo z OOP ani nezavadil.

Jinak chceš-li obecně, tak majitelé obvykle nemají zájem, aby se na jejich pozemku rakvili lidi a spíše hrozí snaha omezit či zakázat lezení z důvodů hromadících se úrazů. A Zeleným Kmérům se ve finále nezavděčíš nikdy. Ale celkově si ty svoje všeobecné pindy strč víš kam.

Jestli něco může do budoucna ovlivnit změnu přístupu OOP (zvýšení stupně ochrany a z toho plynoucí zvýšená buzerace), tak je to právě to Vlkovo veřejné vyrývání na internetech a jeho dělání z komára velblouda. Stejně jako tvoje přiblblé zevšeobecňující pindy. Nebo si myslíš, že ti zelení Kmérové neumí číst? Děláš místním lezcům medvědí službu a založil by sis s polečně s Vlkem tak akorát ... nakopat do zadku ze předku (žádná výzva jen metafora)
odpovědět 
         Re: Plošný zákaz21:58:35 24.03.2025
Jo jo, klasika. Čím slabší argumenty, tím siláčtější řeči. Odpovědí jsem se nedočkal (ty zakrouceniny na konci věty značí otázku), tedy sbohem.
XYodpovědět 
          Re: Plošný zákaz05:52:23 25.03.2025
Jen hloupě žvaníš a hraješ si zde na chytráka. Přitom o dané oblasti a tamních podmínkách nevíš vůbec nic!
odpovědět 
           Re: Plošný zákaz09:30:34 25.03.2025
Kdyby sis neseděl na vedení a dokázal pochopit psaný text, došlo by ti, že o tenhle konkrétní kvak mi vůbec nejde a celou dobu zpochybňuji tvé zevšeobecňující tvrzení, že: „V zájmu vlastníků jsou pak cesty bezpečně zajištěné než-li obráceně.
Proto pokud ti jde o bezproblémový vztah s vlastníky, pak je lepší pohybovat se na straně bezpečnosti.“, což prostě není pravda. Rozhodně né celá, což jsem přesně psal v prvním příspěvku. Každopádně jestli způsobem, který tady předvádíš, obohacuješ nějaká jednání, tak to teda potěš koště.
XYodpovědět 
            Re: Plošný zákaz09:56:45 25.03.2025
Zatímco v tvé případě by nebylo od věci, kdybys kromě nicku zanechal i adresu pro případ, že by ti mistňaci ti chtěli osobně poděkovat za tvůj osobní přínos...
odpovědět 
             Re: Plošný zákaz10:45:25 25.03.2025
Poslední komentář směrem ke tvé osobě. Jen ti chci ukázat, že je lepší se nepouštět do věcí, na které zkrátka nestačíš... Uvědomuješ si vůbec, že tady v diskuzi nejdřív nabádáš k vyjebaní se zelenýma tím, že je potřeba tam naprat železa, co to jde (přičemž se pomýleně zaklínáš vlastníky pozemků), než to budou moct zakázat, urážíš je a pak na adresu lidí, které netěší masy ve skalách (což je zájem shodný se zelnými), házíš to, že kvůli nim to zelení zavřou. Ty opravdu nevidíš, že omezení ve skalách přicházejí právě kvůli takovým, jako jsi ty?

Naposledy, aby to došlo třeba i tobě. Víc železa znamená víc lidí, což přináší víc problémů a to ústí ve větší riziko zákazů a omezení. Taklhe prosté to je.
XYodpovědět 
              Re: Plošný zákaz11:39:06 25.03.2025
To jsi špatně pochopil. Já nebrojím za plošné pojišťování skal, ale proti zneužívání hnízdění k prosazení svých horolezeckých postojů které zde předvedl Vlk a několik dalších, kteří jste na něj navazali ve snaze vnutit ostatním svou vizi. A hned zkraje jsem uvedl věčné důvody, proč nemá pravdu. Aniž bych měl snahu se v tom více nimrat, protože zde to nemá co dělat.

Ty jsi zneužil situace a snažíš silou prosazovat svůj horolezecký názor pod článkem, který s tvým tématem nesouvisí!

Pak kdo tady na co nestačí...

Aneb jak že je ten slavný citát že hry Ztráta třídní knihy?!
odpovědět 
    Re: Plošný zákaz18:29:52 25.03.2025
Ahoj Vlku, k tomu dodanému jištění na Kozlovi. Pokud si dobře pamatuju, už jsme to osobně řešili a říkal jsi mně, že pokud jsme přidali jištění do cest, tak že změníš jištění v Devizáku, tak nevím, proč teď píšeš, jak to chceš se mnou probírat. Potahuješ mě jak hadr po zemi, takto verejně:-). Věř mi, že nemám žádné potěšení se na lezci rozepisovat, protože většina lačných zde přítomných jen čekají na kom by se svezli, ale i já mám své hranice a meze. Za mě není problém časové omezení, dodané jištění, vzdálenosti jištění jsou za mě na Kozlovi v pohodě, jak psal i Jelen, který jinak dělá poslední roky v Chřibech neskutečnou práci a tady ho stírají. Od anonymů nelze čekat úroveň. No a jak Ti psal Skypoš a to jsem psal i Tobě soukromě, že tahle zima byla jaká byla a do dalšího roku pořešíme a upravíme s Markem časové omezení. Samozřejmě Břestek nejsou Osvětimanky. Zákaz je od roku jak píšeš a do teď nebyl problém a možná se mýlím, ale i Ty jsi s tím souhlasil, aby se ty tři měsíce nelezly. Pokud jsi to neřekl, omlouvám se Ti tady veřejně! Nemám s tím problém.
Dnes jsem se již tady vyjádřil ke Kozlovi. Za mě je největší problém hoblování cest na druhém. Mnohdy je Kozel takto obšancovaný doslova kompletně. Viděl jsem několikrát, že lezec, který vyleze Rohovku se pak na druhém pustí do Goriláku, nebo i do Devizáku a zkouší a zkouší, vše rve silou, nemá evidentně na tyhle cesty, ale bude tam klidně i hodinu a takových lezců tam je v sezóně hodně, takže dodané jištění velkou část lezců vůbec nezajímá.
Koho se přidané jištění osobně dotklo, omlouvám se mu tady prostřednictvím lezce.cz! Třeba to jištění navíc někomu pomůže, že díky němu nespadne na zem a nebude přinejmenším dolámaný. Společnost se rychle mění a vlastník Kozla jsou Lesy ČR a pokud tam bude víc zraněných lezců a důvody můžou být různé, tak jednoho dne řeknou, jako vlastník skály, Vám lezcům zakazujeme lezení, nebo povolíme jen dlouholetým členům ČHS na výjimku a konec. Ostatně to tady někdo již zmínil. Proč tohle píšu. Doba došla tak daleko, že všichni se hned ohání právníkama a soudama. Ano, lezení je na vlastní nebezpečí, ale vše se tak rychle mění, že za nějakou dobu může být vše jinak. Aby to však nevyznělo, že jsme přidali jištění kvůli tomuto důvodu! Člověk je tady jako u soudu, cokoli řekne může být použito proti němu:-). Ať Ti to Vlku leze, všem ostatním též, buďte všichni ve zdraví a nehádejte se!
Michal Rožekodpovědět 
  Re: Plošný zákaz19:29:31 24.03.2025
Ono dojišťování by se snad mělo dělat vyjímečně a vždy správci skal a projednáním s majiteli či CHS. Většinou jde přece použít jištění vedlejších cest na rybu. Pokud to někdo chce na OS a nemá na to - jeho problém. V rámci možností může dojistit materiálem. Jinak má smůlu.
HonzaKodpovědět 

 Hoši09:29:47 23.03.2025
Musite tam na jaře chodit delat mejdany, voheň aby vam tam ti vrabci nehnizdili. Inač mate po ptakach!
O tom dojistovani co pise Vlk, to je teda pekna blbost. Akorad z toho udelate kolotoce pro decka a z sutru budete mit hromadu pisku. Zdar!
Al Coholikodpovědět 
 Re: Hoši14:52:55 23.03.2025
S Jelenem se nedá mluvit a to jištění tam dal on, Michal mu to jenom schválil. Vlk má tentokrát pravdu.
Xdodpovědět 
  Re: Hoši16:14:23 23.03.2025
Milý Xd, nemáš pravdu, běžně komunikuji (umím se i podepsat s emailem) a nejsem správce skal. Na Kozlovi nevznikly žádné žebříky, výška, vzdálenost i počet jištění odpovídá okolním cestám a jen se omezily vážné úrazy. Sokolovi ať se daří a horké hlavy vychladnou!
Jelen HOUHodpovědět 
   Re: Hoši16:39:50 23.03.2025
Cesty se ix let lezly tak, jak byly, ale najednou přijde Jelen a vrtá o sto šest. A pak tvrdí, že je to oukej. Není. Série to hodně lidí, ale ty si to nechceš přiznat.
Xdodpovědět 
    Re: Hoši17:18:16 23.03.2025
S anonymem se těžko komunikuje: nejsem správce skal, proto nevrtám (nemám pravomoc ani nástroje). Ale souhlasím s rozhodnutím správců ohledně Kozla (i aktuálním uzavřením kvůli hnízdění sokola), díky Michale! Napadlo ty, které to sere, že je třeba mnohem víc lidí, kteří dojištění uvítali?
Jelen HOUHodpovědět 
     Re: Hoši19:18:19 23.03.2025
Dojisteni je Ok, je to trend a dinosauri tomu nezabrani, jelikoz vyhynou. Jen s tim blbym sokolem nemas pravdu, je treba to svinstvo likvidovat jak jen to pujde, ted uz i na Bycine navic. holt bud se přizpůsobí, nebo skonci s dinosaurama a jinde u nas uz hnizdi na tovarnich kominech ...
odpovědět 
     Re: Hoši20:15:34 23.03.2025
Stačí si najít komenty pod cestou Mazácka, kde je tvůj přístup k diskusi vidět.... Že se pojišťovalo po nějaké diskusi. Prd. Prostě jste to tam namlatili a po nás potopa. Kdyby k tomu odpůrci pojišťování přistupovali stejně, k čemu by to asi vedlo? Se sokolem problém nemám. Tady omezení chápu. Ale zákaz přes zimu a podobné kraviny jako nesmyslné pojišťování, které navíc nic neřeší, s tim běžte někam.
Hrdý anonymodpovědět 
      Re: Hoši14:53:22 24.03.2025
Hrdý anonyme, u cesty Mazácká mám 5 podepsaných komentářů, všechny jsou čistě informační.
Jelen HOUHodpovědět 
     jištění na Kozlovi16:09:17 25.03.2025
Pročítám si všechny názory. Je to mela řeknu Vám.
Co sokolíci odstartovali je něco!
Napadlo někoho z Vás, co může být největší problém pro Kozla? Ne jak psal Jelen o vzdálenostech a námi dodané jištění, ale lezení na druhém!
Většinu dnů v roce působí Kozel jako umělá stěna, kde z vrchu visí jedno lano vedle druhého.
Takže pokud se bavíme o vytíženosti Kozla, tak bychom museli odřezat skoro všechny slaňáky a problém by byl vyřešen! A pokud bych se choval u těchto diskuzí jako tady mnohdy čtu, tak bych odřezal jištění všechny až do devátého stupně obtížnosti a zbylé cesty si klidně polezu free solo. Vážně, nejhorší je hoblování Kozla stylem TR, tak to prostě je!!! Samozřejmě další aspekty, leze kde kdo, neumí, nevnímá skálu, že leze celkově moc lidí a tak dále. Tohle jsou debaty na týdny!
Michal Rožekodpovědět 
      Re: jištění na Kozlovi17:16:51 25.03.2025
Michale, to ale neodstartovali sokoli. To vzniklo už dávno. Plošné a nesmyslné zákazy, které nikdo nerespektoval, dojistovani atd. Sokolici k tomu přišli čistou náhodou. Velká část diskuse se pod tento článek možná úplně nehodí, ale už to tu je. Tak se o tom bavme . Klidně týdny. Lepší, než zase někde něco skoro nevratně navrtat. A úplně si nemyslím, že bys chtěl všechno pod devítku lézt free solo, ale budiž.
Fanoušek chribskych skal
Sokolici?odpovědět 
       Re: jištění na Kozlovi19:28:42 25.03.2025
Sokolíku, až mě uvidíš někde ve skalách, přijď za mnou a rád se s Tebou o tom pobavím. Zapomněl jsem dodat ke svým příspěvkům, že anonymům neodpovídám, ale máš hezké jméno, tak to výjimečně poruším.
Michal Rožekodpovědět 
   Re: Hoši14:32:54 24.03.2025
Koukám, že progresivismus jde ze západu na východ. My v Čechám máma Marťana a vám se tam na východě zbláznili Jeleni.
Já myslím, že dojišťování je možné pouze se souhlasem autora, případně po diskuzi/schválení příslušnou OVK.
Pokud to sere hodně lidí, co tam lezou, tak by jsi se nad sebou měl zamyslet, ne?
k.odpovědět 
    Re: Hoši14:42:22 24.03.2025
Dojištění proběhlo po diskuzi/schválení příslušnou OVK a členem OVK - správcem.
a.odpovědět 
     Re: Hoši08:08:47 25.03.2025
Zeptám se znova za všechny anonymní lezce, kteří Kozla znají dobře ze všech stran. Pokud nás dojišťování sere, máme vzít pajsry a bez předchozí diskuse to vykroutit, nebo jak? Však jebat na všechno. Správce skal - nenechte se vysmát, pajsr byl jeho oblíbeným nástrojem, tak vo co go. Každý si přece můžeme dělat, co chceme, ne? Navíc, kdo toho pána zvolil za správce. Já ne. A tamten taky ne. A tamten oný ani není ve spolku, tak co je mu po správci?
Víc jištění = víc lidí. To platí - kdo říká, že ne, lže. Kdysi dávno, když na Kozlovi byly jen kruhy, tak tam lezl ve srovnání z dneškem zlomek lidí. Skála se neošlapávala, neloupala, neničila. Ano lezců přibylo, ale to není důvod k tomu, abychom zbytečným dojišťováním dělali z Kozla pískoviště, na které chodí každý, kdo si koupil sedák. Jak tu kdosi psal - nemáš na to, smůla. Pak došlo k dojištění, o kterém psal Vlk. Furt to bylo v mezích rozumu, ve volných místech vznikly nové cesty, OK. Ale už i toto znamenalo vyšší návštěvnost a opotřebování skály. Jestli tady ten borec, co si myslí, že ví všechno, nezaznamenal, že v nástupu do Mazácké proběhlo odlomení skály na několika místech, že v Hraně někdo vyryl stup, že nástup do Fialky vypadal před pár lety úplně jinak atd., tak ať radši drží hubu, protože evidentně o pevnosti místního písku ví kulové. Dojištění Mazácké a Kopyta evidentně neřeší žádný problém - tam když někdo spadne pod původně prvním (dnes druhým) nebo nedejbože spadne s nabraným lanem, tak to stejně bude podlaha. Jediným výsledkem bude zvýšený tlak na tyto cesty a na Kozla celkově.
Všechno toto nemá se sokolíkem, který je asi taky trochu zhulený, protože v celých Chřibech moc frekventovanějších míst není a klidu tam teda neužije, nic společného. Zákaz kvůli sokolovi je za mne OK a je správný, protože bez ohledu na stupeň ochrany Kozla je třeba ještě brát v potaz stupeň ochrany sokola a ten je, pokud se nepletu, kriticky ohroženým druhem a požívá tedy nejvyššího možného stupně druhové ochrany v ČR.
xyzžodpovědět 
      Re: Hoši09:11:16 25.03.2025
Přihlas se do místní OVK jako správce skal = volný čas, práce, pohonné hmoty, vše zdarma, každý to chce dělat.
a.odpovědět 
      Re: Hoši09:14:21 25.03.2025
Ty taky, podobně jako Vlk což XY nebudeš nejostřejší tužkou v penále...

KOZEL v současnosti podléhá nejnižšímu stupni ochrany přírody. Ovšem teď je díky hnízdění Sokola na něj upřena pozornost všech zelených Kmerů v republice. Tím, že zneuživate situace k řešení vašich osobních bolistek a rošlapanych báboviček, můžete docílit jediného, činovníci OOP zneužijí situacea zvýší ochranu Kozla na NP. Dostuduj si, co to znamená...
Přitom viní nebudou spraci skal, do kterých šiješ, ale tvá nevymachaná huba, Vlka a vám podobných!
odpovědět 
       Re: Hoši09:41:15 25.03.2025
Hele ty afektovaná tužko, XY není xyzž. Já ten váš kvak ani nenajdu na mapě, jen se mi nelíbí, jak se v lezení posouvá Overtonovo okno směrem k dojišťování z důvovu masovosti, se kterou souvisí celá řada problémů, která ve výsedku povede (a už vede) k omezování lezení, což je něco, co jsi za celou dobu nedokáza argumentačně vyvrátit, přičemž tuto nouzi nahrazuješ stupňující se agresivitou.
XYodpovědět 
        Re: Hoši10:09:29 25.03.2025
Tak se neser do skal, do kterých ti nic není a své mindraky si reš u sebe doma.
odpovědět 
       Re: Hoši09:46:23 25.03.2025
No, hlavně, že ty jsi ostrý, jako břitva. Diskuse tady na Lezci má smysl, protože tobě podobní vrtači už neví, co by. Kazíte Kozla, kazíte lezení a hrajete si na spasitele. Jestli má Michal Rožek problém s benálem, protože je správce skal, tak ať to nedělá, chybět nám nebude. Možná bud nejlepší, když správcem skal nikdo nebude. Stejně si každý dělá co chce, ne?
Talk na skálu se se zvyšujícím počtem jištění zvyšuje. To prostě neokecáš.
xyzžodpovědět 
        Re: Hoši10:07:10 25.03.2025
Pokud máš nějakej konkrétní problém, tak bys ho měl řešit v danou chvíli na konkrétní skále.

Zneužití hnízdění Sokola na cizí skále k řešení svých bolistek je CHUCPE!
odpovědět 
         Re: Hoši10:47:51 25.03.2025
Takže nová jištění na Kozlovi vymlátit? Aby to bylo dost konkrétní a na dost konkrétní skále? Ty si sám CHUCPE! Se prober! Meleš tu ačky s ovnama takovým způsobem, že mám pocit, že jsi Kozla viděl akorát na fotce v tomto článku.
xyzžodpovědět 
          Re: Hoši11:13:32 25.03.2025
Psal jsem také "v danou chvíli".

Zneužití hnízdění sokola k prosazení svého horolezeckého stanoviska je podpisová sviňárna.
odpovědět 
           Re: Hoši11:41:30 25.03.2025
Evidentně nečteš, co jsem napsal. Píšu, že se zákazem ohledně sokola nemám problém. Je tam sokol, je třeba to brát jako realitu a přizpůsobit se, aby nám zelení Kozla nezatrhli. Ale domlacováním jištění se to (= vliv zelených na lezení) asi nevyřeší, to je jedna věc, a druhá věc - byla snad nějaká diskuse o tom, zda dojistit, či nedojistit? Nebyla. Borci naklusali a vrtali podle hesla, my jsme správci, my můžeme. Nikoho se neptali - nebo o tom aspoň nevím, diskusi jsem nezaznamenal. Takže ani nebyla možnost v ten čas zasáhnout. Tady já vidím jasnou podpásovku lidí, co mají pocit, že když mají vrtačku, mohou všechno.
Máme ale možnost zasáhnout později a vymlátit to. Bude to postup přesně podlé těch, kteří dojišťovali, akorát, že druhá skupina má opačný názor.
Prostě jen narážím na to, že až podle tohoto hesla budou jednat všichni, tak z Kozla nezbude nic.
Znova opakuji - zákaz kvůli sokolíkovi je OK a každý rozumný lezec ho bude respektovat. Ty další zákazy (plošné - viz výše), ty byly tak mimo, že je stejně nikdo nedodržoval. A to ani ti nejlepší z nejlepší, ty velké vzory mnoha dalších. Však určitě víš. Nedělej, že nevíš.
xyzžodpovědět 
            Re: Hoši11:57:54 25.03.2025
Diskuse s arogantním anonymem?
odpovědět 
            Re: Hoši12:12:43 25.03.2025
Jenže zneužíváš článku o sokolovi k nastolení svého tématu a to je podpásová sviňarna.
Kdybys v době osazení těch několika borháků napsal svůj vlastní článek na dané téma, tak by asi nebylo o čem, ale cpát to sem pod článek o sokolovi je všivárna.
odpovědět 
             Re: Hoši12:36:42 25.03.2025
Já to vnímám jinak. Za mne je to úplně v pohodě. Článek je o Kozlovi. V celých Chřibech asi nejzásadnější skále. Tak píšu o poměrech na Kozlovi. Případný text zde na lezci o dodaných jištěních by navrtaným borhákům asi nezajistil odstranění. Takže jsem s tím v pohodě. Naopak vnímám jako všivárnu to, co dovrtávači na Kozlovi udělali. A jako totální zaslepenost vnímám to, že někdo tvrdí, že více borháků a tím pádem více lidí nebude orgánům OP vadit. A co víc, že to snad prospěje skále. Takové ty kecy o NP, kdy autor musel myslet NPP (protože NP z Kozla ani Chřibů nikdy nebude) apod. to ani nebudu komentovat.
xyzžodpovědět 
              Re: Hoši12:41:32 25.03.2025
Jasně, účel světí prostředky...

Jinak samozřejmě, že jsem chtěl napsat NPP a ne NP. Taky jsem se už opravil a omluvil za to. Zatímco ty na své podpásovce trváš.
odpovědět 
       Re: Hoši10:51:55 25.03.2025
Sám si dostuduj, ...... Nejnižší ochranu má všechno, co není v žádné rezervaci. Evidentně neznáš zákon a jenom tu hněteš z bláta. Možná čteš dobře, ale obsahu nerozumíš.
-odpovědět 
        Re: Hoši11:10:32 25.03.2025
Pleteš si přírodní pamatky s rezervacemi a zamenuješ nejnižší stupeň ochrany bez přívlastku s nejvyšším označeným s přívlastkem "Národní" a přitom vandruješ do lidí, kteří jsou v obraze... To nevymyslíš!
odpovědět 
       Re: Hoši12:36:52 25.03.2025
Omluva za překlep, mám jich tady sice celou řadu, ale tento je podstatný.

Nemělo být NP, ale NPP.
odpovědět 
      Re: Hoši09:17:48 25.03.2025
https://www.youtube.com/watch?v=az0vyIqmg5s - Hezké video kde je i lépe vidět krásu skály. Myslím, že by byla škoda z toho udělat prolézačku a zvyšovat návštěvnost. Takové skvosty bychom si měli vážit a lézt na něm by mělo být za zásluhu, tedy natřenovat. Abych uměl na něj vylézt i bez dodatečného jištění. A tím projevil úctu vůči sobě, přírodě a jiným. Proto souhlasím s odstraněním nepotrebnyho dodatečných jištění. Čímž dojde k menšímu počtu návštěvníků, kteří tam nejsou primárně kvůli lezení. A chráněný dravec může klidně naplnit své poslání.
odpovědět 

 Velke nic.07:31:13 24.03.2025
Podle fotky super, tady není třeba ani jištění, stačí přehodit lano na druhou stranu !OpRop!. Cca 20m lana potřebuji? Vypadá to fakt pro děti. A myslím, že děti jistě podpoří hnízdění vzácného ptáčka. Tolik poviku pro nic.
odpovědět 
 Re: Velke nic.08:39:45 24.03.2025
fotka klame
odpovědět 
 Re: Velke nic.08:39:49 24.03.2025
fotka klame
odpovědět 
  Re: Velke nic.10:55:41 24.03.2025
to je tedy pořádnej klam. jeden přespolní by od pohledu skoro řekl, že je to takovej menší Bažináčův bratříček a že zoufalí lidé lezou na zoufale malé věci.
Lukas B.odpovědět 
   Re: Velke nic.11:41:52 24.03.2025
Svým způsobem máš pravdu.
odpovědět 
   Re: Velke nic.11:42:47 24.03.2025
Hlavně v té poslední větě :D
odpovědět 
    Re: Velke nic.19:10:16 24.03.2025
to byla jedna jediná věta, byť souvětí.
Lukas B.odpovědět 
 Re: Velke nic.16:45:23 24.03.2025
To je ta perspektiva, z určité vzdálenosti budeš taky poměrně bezvýznamný
Peterodpovědět 
 Re: Velke nic.17:35:19 24.03.2025
22m na výšku sice není žádný bigwall, ale ani "velké nic".
S Adršpašskýma věžema se to srovnávat nedá, ale na místní poměry je to docela významná skála.
odpovědět 
  Re: Velke nic.19:50:04 24.03.2025
A donedavna tam byla nejtezsi moravska cesta mimo Kras.
odpovědět 

 Fajn lidi18:16:49 24.03.2025
Když to tak čtu. Buďte v klidu. I tak si nezalezete. Jste tak nasráni že když se setkáte dáte si do držky a dlouho nebudete moci lézt. Musíte tam být fajn lidé, radost jít s vámi lézt.
odpovědět 
 Re: Fajn lidi19:46:48 24.03.2025
Však jo, pod skalou kamarádi a hihihi a jen se sedne ke komplu, tak samo kokot :D
odpovědět 

 Jištění19:19:22 24.03.2025
Jestli na tohle vede víc jak dvaK a jedna skoba tak uz je to s náma fakt zoufalý
odpovědět 

 Klobásky08:31:01 25.03.2025
To Kozla dojistil Kuba Novák klobáskami a je to teď zamaštěné, nebo proč vyšilujete? Na Kozlovi jsem začínal ... kromě AO Thulia, Hrany kopyta a Kubové Obřízky :) mám všechny cesty přelezené. Nepamatuju si nějaké nebezpečné místo ... myslím, že se muselo dávat pozor při nástupu do Goriláka, jinak byl Kozel dobře odjištěný, ne? Kde tedy přibyly skoby/klobásky? V Komíně a tlačí teď do zad? :)
 Raďasodpovědět 
 Re: Klobásky09:52:43 25.03.2025
Zajeď, uvidíš. A můžeš si udělat vlastní názor. Ta dodaná jištění uvidíš i zpoza pásky.
xyzžodpovědět 

 Du na oběd11:48:26 25.03.2025
Hoši,
du si na oběd, doufám, že po obědě bude zase co číst. Aspoň dobrou chuť byste mně mohli popřát. Sokol ani Kozle to neudělají a nové borháky už vůbec ne.
abcdodpovědět 
 Re: Du na oběd13:01:41 25.03.2025
Já si dal matjesy s koprem, listovej salát, čerstvej chleba a hlta kořalky. Toho hlta by si tady měl dát nejmíň každej druhej...
odpovědět 

 Foto dne:

Srbsko
 Databáze cest:
Všechny cesty (181987)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Rebaixes 7a Sant Llorenç De Montgai
Marche A Suivre 4b Fontainebleau
Jaune 29 3 Fontainebleau
Marche A Suivre 4b Fontainebleau
Le Serpent 4c Fontainebleau
Nově komentované:
Stargate 11- Krkavka
Stargate 11- Krkavka
Bez Tkaniček 6A U Lesníka
Bez Tkaniček 6A U Lesníka
Lame Chucha Baby 8a Siurana

 Nově v diskusi:
El Chaltén - lezení 25.3.2025 | Re: Hnízdní uzávěry Sasko | Re: Hnízdní uzávěry Sasko | Hnízdní uzávěry Sasko | Re: Mir Davli | Re: Tekuté mágo pro Gym | Re: Názor | Re: Mir Davli | Re: Názor | Re: Názor |

 Nové komentáře:
Re: jištění na Kozlovi | Re: Podnět k zamyšlení | Re: Gran Sasso a Benito Skorzeny | Re: Plošný zákaz | Re: jištění na Kozlovi | jištění na Kozlovi | Nové i staré jsou fajn | Re: Du na oběd | Re: Hoši | Re: Hoši |

 Kde to vře:
Zákaz lezení na Kozlovi (74)
Seb Berthe: 2. opakování Dawn Wall na El Capa (39)
Jazda Olympanov (31)
Zveřejněna pozvánka na Valnou hromadu ČHS (29)
Chris Sharma: video záznam z přelezu cesty Sleeping Lion 9b+ (22)
Uganda 2025 (16)
Film: Adam Ondra a boulder Soudain seul 9A (16)
Tragická lavinová nehoda v Ťažké (České) dolině v Tatrách (11)
SP v ledolezení v Kanadě: Aneta Loužecká 2. v rychlosti (7)
Adam Ondra vylezl boulder Soudain seul 9A ve Fontainebleau (7)

 Nově v inzerci:
LS Cobra vel.37 | montáž VZT | Statická a dynamická lana | Průvodce Adršpach 2. díl | Tendon Lowe 9,7 mm | La Sportiva Mythos Eco | Petzl Elios | La Sportiva Miura Men 38.5 | Dětská krosna Salewa | Prodám hodinky Suunto t4c |

 Anketa:
Vadí vám filmující drony na skalách?
 Ano 
 1197 
 Ne 
 1160 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.