LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Více odvahy, méně železa!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
36.Kolomazník 10459
37.Drbohlav 10456
38.Kalvas 10438
Bouldry:
36.Svoboda 8759
37.Scheuerová 8703
38.Hapala 8678
Hory:
8.Černý 6591
9.Sukačová 6464
10. 6150

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5668 lezců
1140451 cest
Nové přelezy:
Sensa Nome 8a
Lokální Kv Xb
Orgi Nerou 8a
Nymfa 8A+
Seastar 7C
Ortofrutta 7c
Koma Xc
Mr. Morgen 7b
Ri Rock 7b+
Les Furtif 8b+

Stěny
Česká beseda - tělocvična TJ Sokol Bělá - Děčín X
ZŠ TGM Otrokovice - Otrokovice
Hotel Praha - Broumov - Broumov

Prodejny
Mapis - mapové informační středisko - Praha 5
Namche - Outdoor, Travel & Climbinig Center, s.r.o. - Praha 8
Robert Janda - Treking sport - Plzeň

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Zlatník - nové povolení lezení

Správa CHKO České středohoří povolila na základě žádosti ČHS výjimku, na základě které je možno provozovat horolezectví na území letos nově vyhlášené Národní přírodní rezervace Zlatník na Mostecku.

Rozhodnutí o udělení výjimky nabylo právní moci 11. 8. 2017 a platí do konce roku 2022. Lezení je povoleno pouze pro členy ČHS.

Lezení je povoleno v období od 1. července do 31. ledna, výhradně na západním svahu Zlatníku - skály Molo a Škuner a dále skály od Sýrového masivu po Ztracený masiv.

Vrch Zlatník leží asi 5 km od Mostu, východně od obce České Zlatníky. Ve skalách převažují dlouhé a lehčí výstupy. Většinou po vlastním.

Bližší informace o podmínkách lezení naleznete na webu ČHS. Prosíme, abyste stanovená omezení respektovali.

Zlatník mapka

Božena Valentová   [úpravy] 12:16 12.08.2017Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Klasika...00:39:17 14.08.2017
Děkuji ČHS, že přes hromadu kritiky (hlavně přes www) něco dělá. Např. to výše uvedené.
Stejně tak děkuji nadšencům,co ve volném čase najdou trochu lezitelný matroš a nejdou na to stylem "Po nás potopa"...
Nejen někteří odchovanci umělek neocení,že dodržovat pravidla nejen správního řízení není pro každého.
Je dost rozdíl mezi vyplňováním žebříčku a sepsáním žádosti bez pravopisných chyb. Stejně jako mezi zahrabáváním hovna nebo vložky pod skalou, když už na to přijde...
Takže:Díky!
Softmoverodpovědět 
 Re: Klasika...15:36:07 14.08.2017
Tolik kritiky a horkosti bez jedine priciny. To chce nutnou davku frustrace...
odpovědět 

 ...07:00:49 14.08.2017
Dobrá práce! Díky.
Petrodpovědět 

 Jen členové ČHS?07:52:17 14.08.2017
Rasísmus! Diškrymynácija! :-) A lezci organizovaní v jiných horoleckých spolcích? OEAV, DAV, James... Toto neodpovídá idei otevřené Evropy s rovným přístupem ke všem.
vonkreuz odpovědět 
 Re: Jen členové ČHS?11:02:54 14.08.2017
neclenove CHS... polibte si prdel. A stejne kvuli tomu do CHS nevstoupim ;)
odpovědět 
  Re: Jen členové ČHS?12:05:34 14.08.2017
Ty jo, fakt hustý rebelstvi, fakt, REBELSTVI, na to kdybych tak mel ... hned bych byl stastnejsi a třeba by se mi i zvětšil ... třeba tamten, nebo i něco jinyho ... RESPEKT ... James Dean je vedle Tebe bábovka ...
J. Kladaodpovědět 
   Re: Jen členové ČHS?12:13:04 15.08.2017
S ČHS na věčné časy!
K.odpovědět 
   Re: Jen členové ČHS?07:25:15 16.08.2017
Naopak nejsi babovka, mas odvahu byt soucasti CHS, na to, ja srab, proste nemam :)
odpovědět 
 Re: Jen členové ČHS?12:57:21 14.08.2017
Ta podmínka je právně vadná, takže v klidu. Otázka je, jestli pak není náhodou právně vadné celé to rozhodnutí, ale to se mi nechce hledat/řešit, nemám v úmyslu tam jet. Jestli to tady bude číst třeba Sysel, tak to, odhaduju, bude vědět zpaměti.
D.odpovědět 
  Re: Jen členové ČHS?13:40:52 14.08.2017
Podmínka je z právního hlediska v pořádku, neboť výjimka byla povolena "rozhodnutím", tj. individuálním správním aktem, na základě žádosti ČHS. Správní řád stanoví, že "Rozhodnutí je jednostranný právní úkon, kterým správní orgán v určité věci zakládá, mění nebo ruší práva nebo povinnosti jmenovitě určené osoby nebo v určité věci prohlašuje, že taková osoba práva nebo povinnosti má anebo nemá." Jmenovitě určenou osobou je žadatel, v tomto případě ČHS a jeho členové.
Valentová, ČHSodpovědět 
   Re: Jen členové ČHS?14:18:07 14.08.2017
Ze strany ČHS je jistě vše v pořádku. Z hlediska rovného práva je samozřejmě systém výjimek tak, jak se dnes dělá, zhovadilost. A může časem dopadnout podobně jako návštěvní řád v Tatrách.
Kuba Turekodpovědět 
   Re: Jen členové ČHS?15:38:33 14.08.2017
Pani Valentova si v mezidobi rozsirila odbornost na pravnika. Gratulace!
odpovědět 
    Re: Jen členové ČHS?21:42:44 14.08.2017
Doplnila, nedoplnila, popisuje realitu, ano výjimky jsou pro členy chs pokud je vyjednává chs (jako jediní)... Premyslim, co Te vede k tak priblblemu komentari - člen chs ti přebral holku? Nebo snad něco horšího, takříkajíc hlubsiho, temnejsiho ... Pokud by Ti tahle frustrace mela interferovat s běžným fungováním, vyhledej odbornou (lékařskou/psychologickou) pomoc, fakt, bacha na to ...
J. Kladaodpovědět 
     Re: Jen členové ČHS?07:31:13 16.08.2017
Jak to tak ctu, frustraci vidim spis u tvyho prispevku. Fakt hele bacha na to, sorryjako.
odpovědět 
      Re: Jen členové ČHS?08:17:44 18.08.2017
Takže hlubší a temnější problém ...
J. Kladaodpovědět 
       Re: Jen členové ČHS?18:46:40 18.08.2017
Takovy comming out.. Ale jo, musis s tim na svetlo, ty jedna realito nerealito :)
odpovědět 
     Re: Jen členové ČHS?16:59:44 16.08.2017
Frustraci proti domnele frustraci nebo ses jen spatne vyspal?

Co se tyka popisu reality a prava - co pravnik, to jiny popis reality. Natoz pak, kdyz se jim do toho jeste zacnou montovat laici..
odpovědět 
    Re: Jen členové ČHS?22:01:30 14.08.2017
Nevím, jakou odbornost má paní Valentová (neznám ji a je mi to jedno), ale právní tedy určitě ne. Pokud je to povoleno rozhodnutím tak, jak se píše, tak to rozhodnutí je skutečně vadné a jakýkoliv příčetný správní soudce by ho zrušil pro nezákonnost. (Ono totiž není možné správním rozhodnutím přiznat nebo upřít nějaká práva skupině osob jen tak, jak si úředník zamane.) Hloupé na tom je, že pak si tam nezaleze vůbec nikdo.
(To, že je od ČHS přinejmenším neslušný chtít povolit lezení jen pro sebe a ne třeba pro Němce nebo Slováky, nechávám stranou; jen si říkám, jak by se to asi členům ČHS líbilo, když by to Němci dělali stejně.)
D.odpovědět 
     Re: Jen členové ČHS?22:59:09 14.08.2017
Tak nějak.
Kuba Turekodpovědět 
      Re: Jen členové ČHS?23:53:01 14.08.2017
Kdyby Němci měli stejně nastavená pravidla jako u nás, nic jiného by jim nezbývalo vy chytráci :) Nebo má snad vševědoucí soudruh STB Turek nějaký právně relevantní postup, jak by se mělo podle něj správně žádat o výjimky? Jestli ano, ať ho sem hodí i s citací příslušných paragrafů a vzorových rozhodnutí.
Juraodpovědět 
       Re: Jen členové ČHS?01:53:54 15.08.2017
Když už mě takhle oslovuješ, tak prosím přesně. Nebyla to StB anóbrž VKr. A soudruhem mě prosím také nenazývej, anžto jsem nikdy nebyl v KSČ ani Pionýr a členem SSM jsme byl cca měsíc. Pokud bych měl být Tvým soudruhem, tak to jsem fakt nebyl a nejsem.

A k věci: Obecně je to tak, že jsme si před zákonem rovni. Z toho vyplývá, že mají být dány podmínky, ze kterých je možné lézt, a ne členství v jakékoliv organizaci jako podmínka lezení. Znovu opakuji - ČHS v tomto dělá, co může, a kličkuje českým právní řádem, jak to jenom jde.
Kuba Turekodpovědět 
        Re: Jen členové ČHS?14:05:57 15.08.2017
Nemám čas se pouštět do delších diskuzí, ale třeba v případě rybářského práva je nutné ze zákona mít
- rybářský lístek vydaný obecním úřadem někde v Čechách
- a povolenku pro daný revír.
Reálně se to úplně nedodržuje, někde se toleruje jen povolenka na soukromých revírech, ale na revírech ČRS, kterých je přes 90%, je to takhle.
Lístek se dostává po splnění určitých zkoušek, kde se prokáží znalosti týkající se výkonu rybářského práva.
- členi ČRS mají sice členské legitimace, ale rybářská stráž je nevyžaduje a ani na to nemá právo.

Tohle se mi zdá ok.

To o čem mluvíš, by v podstatě znamenalo, že členství nečlenství (ČHS a jiné spolky), podstatné by bylo jakési lezecké oprávnění, které by musel mít každý lezec, ať člen nebo nečlen. Ale jak to bývá: kde není žalobce, není soudce, prostě u nás žádná lezecká stráž jako u sasíků neni a nejspíš jen tak nebude. Ono taky kde kromě oblastí s měkkým pískem by jí bylo až tak potřeba...
T.odpovědět 
         Re: Jen členové ČHS?14:12:29 15.08.2017
Přesně.
Kuba Turekodpovědět 
         Re: Jen členové ČHS?15:25:48 15.08.2017
Svaz, který je veden směrem k masovosti a komercionalizaci, má strážit pořádek ve skalách? To je asi jako Mára Holeček v Disciplinární komisi udělující trest za mágo na Prachově. Navíc si svaz přivlastňuje práci a jednání místních a prezentuje výjimky jakoby je všechny dělali jen bafuňáři z Donské. A když budu chtít lézt ve Francii, tak budu muset vstoupit do jejich svazu? Tohle je na hlavu postavený Kocourkov a vrcholná ukázka pokrytectví.
T-90odpovědět 
       Re: Jen členové ČHS?21:05:12 15.08.2017
S Jakubem Turkem nemám nic společného a ani bych o to nestál. Nicméně pokud chceš znát „správný postup“ při udělování povolení pro lezení, najdi si třeba na webu (ČHS, AOPK, CHKO JH) dokument, který umožňuje lezení v CHKO Jizerské hory a NPR Jizerskohorské bučiny. Tohle rozhodnutí lze klidně považovat za vzorové, jsou tam i tebou požadované citace paragrafů.
D.odpovědět 
     Re: Jen členové ČHS?15:25:54 15.08.2017
Pokud vím, znění povolení záleží na tom, jak to chce místní ochrana přírody a ČHS s tím nemůže mnoho dělat.
Mezi ochranáři jsou jak zastánci povolení jen pro ČHS, tak zastánci vyhrazení pro všechny. Na tohle téma proběhl před časem (2013) společný seminář ČHS a Ochrany přírody. Zápisy jednotlivých příspěvků jsou na této stránce: http://www.horosvaz.cz/ochrana-prirody/ pokud to někoho opravdu zajímá. Zvukové záznamy přednášek jsou zde: https://goo.gl/JR9iun
Petr Jandíkodpovědět 
      Re: Jen členové ČHS?21:18:11 15.08.2017
„Znění povolení“ fakt nemůže záležet na tom, jak to místní ochrana přírody chce, ale pouze a jen na tom, jak to právní řád umožňuje. To, že český úředník je bohužel zhusta schopen vydat rozhodnutí nekonzistentní s právním pořádkem, je notoricky známo. Ovšem pokud se proti tomu dotčená osoba nepostaví – v lepším případě pro právní nevědomost, v horším případě proto, že jí to dokonce vyhovuje (nechci spekulovat, jestli v případě ČHS platí jen první nebo i druhé), dopadá to smutně.
Na té stránce http://www.horosvaz.cz/ochrana-prirody/ jsem žádné zápisy z roku 2013 nenašel, je tam jen něco ze Semináře k ochraně přírody a horolezectví 2011, což jsou nějaké powerpointové prezentace, žádný právní rozbor/dokument. (Zvukové záznamy jsem nezkoušel, tolik času, abych poslouchal přednášku, nemám.)
D.odpovědět 
       Re: Jen členové ČHS?23:29:22 15.08.2017
Jo, to jsou ty prezentace. Nesliboval jsem právní rozbory, ale pohled ochrany přírody na tu problematiku. Spíš si to chce poslechnout try záznamy. Ty Power Pointy jsou jen doprovod.
odpovědět 
       Re: Jen členové ČHS?09:12:08 16.08.2017
Povolit lezení na území NPR je nyní možné, podle zákona o ochraně přírody a krajiny, třemi způsoby: udělení výjimky formou rozhodnutí, udělení výjimky prostřednictvím opatření obecné povahy, vyhrazení míst prostřednictvím opatření obecné povahy. Volba závisí na rozhodnutí orgánu OP. Vyhrazení míst, opatření obecné povahy = povolení lezení pro všechny, viz např. Jizerky, Broumovky. Výjimka formou rozhodnutí = povolení pro žadatele, viz např. Zlatník nebo Bořeň.
Valentová, ČHSodpovědět 
        Re: Jen členové ČHS?13:03:43 16.08.2017
Ach jo. Ještě tohle.
Paní Valentová, zkuste se prosím zamyslet nad tím, jaký je obsah právních instrumentů ad hoc rozhodnutí a opatření obecné povahy. Nejpozději tak ve druhém semestru se lze dozvědět, že ty instrumenty jsou nekompatibilní a už z jejich názvu jaksi vyplývá, proč. Pro širokou veřejnost řečeno, k řešení jakékoliv situace se (právně korektně) dá použít buď jedno nebo druhé, podle toho oč se jedná, ale rozhodně ne to i to. (V případě trvalého povolení lezení je zjevně na místě použít opatření obecné povahy.) To, že úředník koná jinak, je bohužel možné, ale nesprávné a soudní přezkum by to fakt nevydrželo.
D.odpovědět 
         Re: Jen členové ČHS?13:45:17 16.08.2017
No dobře, a co my s tím? Začít právnickou válku s ochranou přírody? To by nám nic dobrého nepřineslo. ČHS by musel platit právníky a výsledek by byl, že by možná nějaké vydané rozhodnutí neobstálo před soudem, ale naštvaní ochranáři by nám o to víc zatopili jinde. ČHS utopil spoustu peněz v právních sporech. Právní purista by byl sice spokojen, ale víc k lezení bychom toho rozhodně neměli.
Petr Jandíkodpovědět 
          Re: Jen členové ČHS?14:03:23 16.08.2017
Nevím jak to přesně ten učeně mluvící D myslel, ale o válce tam nic nevidím. Spíš jen povzdech nad tím, že profesionálové, tedy lidé za svoji práci placení( obě dvě strany ), by měli práci dělat profesionálně, nikoliv amatérsky. Nevidím důvod proč by se úředník čertil, když by byl slušně upozorněn na chybku, spíš naopak. To se ČHS neporadí s právníkem, když něco podobného řeší? Pak nemá bublat pod pokličkou lezecká rebélie a na svaz členstvem pohlíženo skrze prsty. Takovouto prací se ten mediální obraz rozhodně nevylepší.
odpovědět 
           Re: Jen členové ČHS?14:11:42 16.08.2017
Vůbec nemáš tuchy o čem mluvíš.
odpovědět 
            Re: Jen členové ČHS?14:28:50 16.08.2017
Právě naopak, velice dobře vím o čem mluvím.
odpovědět 
             Re: Jen členové ČHS?14:30:02 16.08.2017
Kolik výjimek jsi vyjednával?
odpovědět 
              Re: Jen členové ČHS?14:47:23 16.08.2017
I když napíšu že několik, je to k ničemu. Domělý monopol přináší nedostatek sebereflexe a pokory. Že problém existuje potvrzuje vysoká míra nervozity. A že monopol dávno není monopolem, již někteří jedinci začínají tušit.
odpovědět 
               Re: Jen členové ČHS?16:52:34 16.08.2017
Nesmysly. Požádat o výjimku může kdokoliv, klidně Franta Vopršálek s horní dolní. Žádný monopol neexistuje. Členové ČHS svými příspěvky platí údržbu skal - výměnu jištění. Ani v tom není monopol, existuje pár lidí, kteří to dělají mimo ČHS.
odpovědět 
            Re: Jen členové ČHS?14:30:09 16.08.2017
V několika zápisech z jednání VV ČHS bylo, že svaz stále nevybral právního poradce. Nějaký D. by se jim viditelně hodil.
K.odpovědět 
            Re: Jen členové ČHS?17:10:03 16.08.2017
LOL. Tyhle reakce jsou nejlepsi, ty delaji lezce lezcem. Pokud ti tak jeho prispevek vadi, zkus na to jit s argumenty ;)
odpovědět 
          Re: Jen členové ČHS?17:07:33 16.08.2017
Co vy s tim? V prve rade neuvadet lidi v omyl (lezeni jen pro CHS), v druhe asi zacit spolupracovat s pravniky, aby to budoucna nevznikaly takto pravne zavadna povoleni.
odpovědět 
        Re: Jen členové ČHS?15:35:07 16.08.2017
Zdravím,
pokud jde o předmětné rozhodnutí, má zajisté několik poměrně zásadních vad. Mám k tomu toto:
1. Bylo vydáno na základě § 43 odst. 3 ZOPK, ač toto ustanovení v době vydání rozhodnutí takovou výjimku neumožňovalo. Orgán ochrany přírody si asi nevšiml novely č. 123/2017 Sb. (výjimky jsou nově v § 43 odst. 1).
2. Rozhodnutí samo vůbec neodůvodňuje, proč povolovaná činnost významně neovlivní předmět ochrany. Je to tam jen jako proklamace bez uvedení důvodu.
3. Orgán ochrany přírody navíc došel k závěru, že lezení je převažující veřejný zájem. Ač tento pojem nemám rád, je tento závěr opravdu zlomový. Máme veřejný zájem na dálnicích, na elektrárnách, na vyzbrojování státu, ale u lezení mě to nikdy nenapadlo.
4. Ano je pravda, že rozhodnutí se vydává pro konkrétní osoby- tedy pro žadatele. Tady je jím ČHS. Takové rozhodnutí ale nemůže zakládat práva a povinnosti dalších osob. Členové ČHS jsou samostatné osoby a pokud nebyly účastníky, takto postupovat nelze (ano vím, že se to tak dělá leta, ale je to špatně).
5. I rozhodnutí správního orgánu musí být nediskriminační (i k ostatním sdružením a zahraničním osobám). Vzhledem k tomu, že členství v ČHS je jedna uhrazená složenka, nevidím, jak lze odůvodnit výjimku jen pro členy. Asi nelze tvrdit, že jsou vyškolení v ochraně přírody při svém lezení.
6. Nalijme si čistého vína- ochrana přírody vytvořila toto paskvilní rozhodnutí, aby si ušetřila práci s vydáváním opatření obecné povahy (je to o dost složitější proces) a navíc bez odůvodnění diskriminuje členy ostatních spolků, ale i nečleny.
7. Asi si musím jít zalézt na Zlatník.
Syselodpovědět 
         Re: Jen členové ČHS?16:01:24 16.08.2017
A já si vždycky myslel, že podstatný je to, co je napsaný tučně a s mezerama mezi písmenama, zatímco tím zbytkem ouřada pouze více či méně obratně dokazuje svoji nepostradatelnost.
honzaodpovědět 
         Re: Jen členové ČHS?17:12:34 16.08.2017
Kdo vas platy? Zase tady jedete sprostou ucelovku na CHS. Vse jsou lzi, chcete jen spinit. Hnusna zakaska.
odpovědět 
          Alda18:53:04 16.08.2017
Pujdu lézt a nejsem členem ČHS na ten Zlatník, jestli po mě někdo půjde, tak ho svážu do kozelce a udělám si sním foto a pošlu to na ČHS, zcela vážně a nekompromisně.
odpovědět 
           Alda18:58:20 16.08.2017
Tak takhle by to přeci nešlo ne? Vždy by se měly dělat věci v určité rovnováze a zdravém rozumu, aby ro vyhovovalo věčině a ne rozdělovat lezeckou komunitu na dva tábory, to je hloupost.
odpovědět 
            Re: Alda19:43:16 16.08.2017
Rozděluje v prvé řadě CHS, to je merito věci. Samozřejme nevědomky, ale dělá to.
odpovědět 
             Re: Alda22:46:46 16.08.2017
To je fakt tolik peněz dát 4stovky za rok,za Chs-ku,(taky Čhs nežeru,ale těch 400kč mě nezabije a má to občas i nějakou výhodu,sleva na chatách-Tatry,vstup do Adru a Teplic a nevím kde ještě všude,a ruku na srdce ty kruhy,borhaky apod.taky něco stojí a to nemluvim o tom čase stráveným výměnou kruhů apod.Většina už toto neřeší jen přijde pod skálu naváže se na špagát a hurá nahoru
Aldaa odpovědět 
              Re: Alda23:31:24 16.08.2017
Jo je problém vyhazovat 4 stovky na které se nabalí další penize z dalších zdrojů, aby je pak někdo spotřeboval neefektivně nebo za ně nepracoval dobře a potřebnou práci přehazoval na dobrovolníky.
odpovědět 
               Re: Alda06:39:23 17.08.2017
Buď konkrétní, tyhle obecný žvásty jdou o ničem.
odpovědět 
                Re: Alda10:27:52 17.08.2017
Konkrétni to bylo až až a kdo to nechce chápat toho detaily nepřesvedčí, stejně jako kvalita vyjímky viz předchozí diskuse.
odpovědět 
                 Re: Alda14:33:16 17.08.2017
A který další peníze se na to nabalí?Já nevím,zaplatim v Lednu 400kaček a lezu nic víc nic míň.Do Adru vyrazim tak 5krat do roka,tak než bych měl platit vstup,tak to mám zpátky a Čhs přispívá na kruhy,borhaky a ostatní po čem ty potom lezeš,pokud tedy nelezeš solo
Aldaaodpovědět 
                 Re: Alda18:04:06 17.08.2017
Asi chápeme psany text trochu jinak, tvé obecné konstatování se dá aplikovat na 99% firem, organizaci po celém světě. Problem je v tom, ze dneska se spoustu lidi živí prázdnými řečmi, rádoby chytrý, v detailu vlastně o ničem. Něco jako všichni kradou.
odpovědět 
                  Re: Alda21:26:31 17.08.2017
Dá, ale bavíme se snad o ČHS.
odpovědět 
              Re: Alda14:40:47 17.08.2017
Jak souvisí ochota lidí dát 400 Kč za průkazku s tím o čem se tu diskutuje a i s příspěvky na které reaguješ?
odpovědět 
               Re: Alda19:05:57 17.08.2017
Asi jak se staneš tím členem Čhs,tím že zaplatis tyto kačky.(pro mě taky úplná blbost,ale takhle to funguje všude chceš chytat ryby,uděláš zkoušku zaplatiš povolenku a můžeš chytat,chceš být myslivcem šup udělej zkoušky a zbrojak a můžeš střílet, u nás je to jen o tom zaplacení,naštěstí žádné zkoušky dělat nemusíme a myslím,že v pravidlech je,ze pokud chceš provozovat horolezectví mel by si být členem nějakého horolezeckého svazu,pokud to tam není tak sorry,ale myslím, že to tak je
odpovědět 
                Re: Alda20:44:58 17.08.2017
Možná se pletu, ale kdysi bylo členství ve svazu podmíněno absolvováním horoškoly, nebo aspoň členstvím v oddíle, a odpovědné osoby to musely odsouhlasit a bez toho lézt legálně nešlo, tzn., že kdysi tu jistá samokontrola a splňování zkoušek bylo, až nyní je systém nakolik zvrácený, že po skalách může lézt každý a členem čhs být taky každý. Proč si rybáři, myslivci a podobní, vykonávající specializovanou činnost, drží jistou, alespoň bázálně ošetřenou, stavovskou kvalitu, ale lézt na skalách může každý?
Osobně s tím nesouhlasím a volám po nějaké systémové kontrole, protože, co lidi ve skalách dějí, ať už ve vztahu k bezpečnosti, či k trvalému jištění, či přírodě v poslední době je opravdu smutné... A nemají sebemenší sebereflexi!
O vlivu propagace lezení, zádveřních šopů, kurzů, cestovek a podobným pičovin, ve kterých mají prsty lidé, kdysi dávno relativně kvalitně odchovaní, kteří se rozhodli na svém porozumnění horo/lezecké činnosti vydělávat lze polemizovat, ale regulovat by se to asi mělo, ne? Insturktorem lezení na stěně se stane, každý troglodit, co člověk občas vidí, by blil a to je jen začátek řetězu...
k.odpovědět 
                 Re: Alda20:47:18 17.08.2017
Kdyby sis napřed přečetl diskusi, než jsi začal plácat blbosti, věděl bys, že plácáš blbosti. Takže Ctrl+F rybáři.
Kuba Turekodpovědět 
                 Re: Alda21:43:17 17.08.2017
S tím se nedá nic než souhlasit a mám na to stejný nazor
 Aldaaodpovědět 
                 Re: Alda21:44:05 17.08.2017
S tím se nedá nic než souhlasit a mám na to stejný nazor
 Aldaaodpovědět 
                  Svoboda lézt po skalách23:38:45 17.08.2017
Já vám nevím, asi jsem z jiného světa. Měl jsem za to, že můj příspěvek se dá pochopit jediným možným způsobem a ono ne. Takže se pokusím to napravit: Nevolám po tom, aby průkazku dostali jen lidé, kteří udělají nějaké zkoušky a navíc se smělo lézt jenom s takovou průkazkou. Má to být právě naopak. V demokratické zemi se svobodou pohybu a svobodou obecně by to mělo být právě naopak. Lézt může každý a kdekoliv, pokud nepoškozuje přírodu.
Syselodpovědět 
                   Re: Svoboda lézt po skalách07:24:49 18.08.2017
Vzhledem k tomu, ze na západě se prosazuje intelektuálská levice, tak se nemusíme divit všem regulacim, oni to mají v krvi a o demokracii už jen mluví a to slovo už je tak znasilnené. Trendem je dělat z lidi nesvéprávného jedince, kteří vzhledem k úrovni integrace, nejsou schopni základních dovednosti, které dříve byli normální. Ono to jde vidět po každém útoku v EU, jak jsou ti lidé s hodnotami zmatení a plní strachu a nemohou reagovat, a pokud žiješ jako kořist, tak pak dokážeš přijmout zdánlivě pochopitelně regulace, které jsou z podstaty nesmysl.
odpovědět 
                    Re: Svoboda lézt po skalách08:08:05 18.08.2017
:-)
P.odpovědět 
                    Re: Svoboda lézt po skalách11:17:18 18.08.2017
Ale jdi ty brepto. Kecy o intelektuálské levici na Západě teď už rok jedou čeští zastydlí komanči. Před tím zase měli v kurzu slovo neokonzevativci a před tím neoliberálové. Aniž byste věděli, o co jde, a co tím vlastně říkáte.

P.S.: Myslím, že nemá smysl tyhle žblebty míchat do debaty, zda se má povolovat v chráněných územích lezení pro všechny s tím, že budou dodržovat předpisy, nebo pro někoho s tím, že bude členem nějakého spolku.
Kuba Turekodpovědět 
                     Re: Svoboda lézt po skalách12:17:35 19.08.2017
Každý to vidí jinak a nechápu proč me urážíš. Já se k tomu nesnizim, protože nejsem jako ty. Já tam tu korelaci vidím a hodně silnou. Obecně je to pro mne problem nastavení psaných pravidel, které zvýhodňují určitou osobu/skupinu, většinou v menšině před ostatními. On je rozdíl jestli lidi reflektují přirozená pravidla, tím že chápou proč to tak je, proti silovym regulacim s účelem páchat dobro. A lezení na skalách je o svobodě, respektu k přírodě a k lidem, moralu, výkonu,, alespoň pro mne a pořadí není náhodné. Takže pro mne pravidla občanské spilecnosti mají souvislost s mirou regulace v různých spolcích.
odpovědět 
                      Re: Svoboda lézt po skalách12:35:23 19.08.2017
Jenže ty předpokládáš, že všichni dojdou v otázce prospěšnosti a pravidel ke stejnému závěru a že všichni vyznávají stejné hodnoty. Ale každý jsme jiný, každý to vidíme jinak, pro každého je "normální" něco jiného. A aby mohla takto namixovaná společnost fungovat, je potřeba to trochu sjednotit a to "normální" nějak definovat.
odpovědět 
                 Re: Alda08:09:55 18.08.2017
Rybáři,myslivci...ti zabíjejí jiné tvory,tož chápu,že nějaká regulace je u nich potřeba...ale koho zabíjejí lezci?Možná někoho svými články na Lezci.:-D
odpovědět 
                  Re: Alda07:12:56 19.08.2017
Kdo neni myslivec nebo rybar je pytlak. Kdo neni v CHS je co? :-) Asi rebel :-)
odpovědět 
                   Lezecká stráž?09:09:08 19.08.2017
A máš pocit, že u rybářů jsou lidi dobrovolně? Rybáři mají rybářskou stráž, má status veřejného činitele, která chodí a kontroluje, často ve spolupráci s Policií ČR. A za nedodržení podmínek ti seberou papíry a ještě dostaneš pokutu. A je naprosto běžné, že pokud někdo přijde k vodě a chytá nepovoleným způsobem, ostatní na něj zavolají policii i RS. Zkus jít někdy na Slapy v březnu vláčet nebo na svazové vodě před ostatními vybalit tři pruty.

A u lezců? Když se tu začneme bavit o tom, že by se nepovolené chování mělo nahlásit a že by měly být kontroly a postihy, začne se tu mluvit o práskání, udávání, hajzlech, ručním vyřizování...

No a další věcí je, že ČHS tak nějak nic nemá. Myslivci i rybáři umožňují altivity na svém. Je to buď jejich, nebo to mají pronajaté (zjednodušeně napsáno). Takže co by bránilo ČHS asi by skály pronajal a pak si tam řídil činnost dle sebe? Ale mezi lezci opět tak nějak panuje mínění, že je to všech a že si tam mohou dělat, co chtějí.
odpovědět 
     Re: Jen členové ČHS?18:47:38 18.08.2017
Tomu hovno rozumis a nevis co je realita.
Mala Kladaodpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179404)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Talbac Ext. 7a Leonidio
Al Di La Del Fico 6b Ulassai
Al Di La Del Fico 6b Ulassai
Giugno Piovoso 6b+ Ulassai
Gemisto Kalamari L1 6c Manikia
Nově komentované:
Sensa Nome 8a Calvario
Pioggia Di Maggi 6c Ulassai
Banana Split 5c Paklenica
Zollamt 6A+ Bor
Hammer King 7c Brseč

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) | druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 361 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 315 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 285 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 288 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 257 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.