LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Mladí horolezci - potrava hor.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5670 lezců
1140813 cest
Nové přelezy:
Dude Lebow 7C+
Fialka SD 7C
Anima 7b+
Walking On 7c
Mathilde E 7b
Hammer Kin 7c
Filtri 7b
Fratello S 7b
Matrix Xb
I Am Not A 8a

Stěny
V 16 - Plzeň
Rock 'n' Wall - Plzeň
SAUNA - Plzeň

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1
LANEX eshop - Bolatice

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu

Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli dnes na vrchol himalájské sedmitisícovky Langtang Lirung, prvovýstupem východní stěnou, a sestupují dolů. "V 11:00 jsme stáli na vrcholu. Východní děsivá 2,5kilometrová stěna Langtangu Lirungu je po pěti a půl dnech prostoupena. Sestupujeme dolů, do údolí a těšíme se na všechny  a na pívo. Maara a Ondra," uvedli na Facebooku.


Standa Holec   [úpravy] 18:23 30.10.2024Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Gratulace18:40:01 30.10.2024
Velká gratulace Máro a Ondro!!
Někde dáme bíra! Zdáár
Zdénaodpovědět 

 Veľa zdaru 20:45:36 30.10.2024
Gratulujem je to paráda.
Tomasodpovědět 

 Cesta 07:25:21 31.10.2024
2500km stěna,to je masakr.gratulace.to bude aspirovat na Zlaté cepín.
gorbi odpovědět 
 Re: Cesta Járy Vdolečka07:43:28 31.10.2024
vážně gorby? 2500 km na vejšku? už tolik nechlastej. to by nevylez ani Jára Vdoleček
Jára Vdolečekodpovědět 
  Re: Cesta Járy Vdolečka10:22:00 31.10.2024
Nauč se gramatiku a hlavně číst vdolečku.proc by nemohla ta stěna mít 2500km?
gorbi odpovědět 
   Re: Cesta Járy Vdolečka10:29:07 31.10.2024
viděl si někdy za střízliva kilometr gorbi? a viděl si někdy něco vysokýho dva tisíce pět set kilometrů? to byl byl kopec viditelnej i z marsu. no ale možná tam se právě nacházíš.
Jára Vdolečekodpovědět 
    Re: Cesta Járy Vdolečka10:48:20 31.10.2024
2500m sorry. Ale to muselo být jasný asi každému ze to je překlep.a ty tvoje narážky na mně si strc do prdele.muzem si to vyřídit přímo někde jinde.
odpovědět 
     Re: Cesta Járy Vdolečka11:30:20 31.10.2024
Jenže takhle vznikaj hoaxy a fejk news.
Děda říkával dvakrát měř jednou publikuj.
Dítě Wolfganga Mozartaodpovědět 
     Re: Cesta Járy Vdolečka12:02:06 31.10.2024
Tvl, von napíše nesmysl, po jemným upozornění mu to nedojde, a po druhým upozornění pošle do prdele že to je v pohodě. To je pitomec :D Měl by za domácí úkol vylízt těch 2500 km aby pochopil jak moc velikou blbost napsal...
Sinevidídohubyodpovědět 
      Re: Cesta Járy Vdolečka13:59:21 31.10.2024
Sranda navíc je, že ty km napsal 2x za sebou:-)))
MModpovědět 
       Re: Cesta Járy Vdolečka14:35:59 31.10.2024
jo, gorbyho nadšení nelze klást meze!
Jára Vdolečekodpovědět 
        Re: Cesta Járy Vdolečka15:35:50 31.10.2024
Gorbi...ukázkový progresivistický pičus.
odpovědět 
         Re: Cesta Járy Vdolečka17:26:33 31.10.2024
kdo je gorbi?
odpovědět 
      Re: Cesta Járy Vdolečka17:44:23 31.10.2024
No, každopádně vylézt je, to by byl poctivý domácí úkol :D.
M.odpovědět 
 Re: Cesta 18:47:13 31.10.2024
posmívat se někomu a honit si triko z důvodu obyčejného překlepu je ubožácké. jako částečný disgrafik mám pro překlepy pochopení a nikdy bych si nedovolil kvůli tomu do někoho vandrovat. na rozdíl od špatně použitých přechodníků, na to jsem pes.
Lukas B.odpovědět 
  Re: Cesta 19:16:07 31.10.2024
Jak už někdo napsal výše. První upozornění bylo velmi decentní. Že jej nepopral je jeho smůla. Předmětem posměchu se stal až za svou vlastní přemrštěnou reakci, kdy mu konečně docvaklo, že se dopustil boty.
Ale je fakt, že to je spíše roztomilé a v zásadě nevinné a že se to může stát každému. To zas jo. V porovnáni s jinými arogantními novobolševiky je Gorbi zlatý.
odpovědět 
  Re: Cesta 19:32:27 31.10.2024
To neni za překlep,ale za to jak se postavil k upozornění i na něj..
odpovědět 
  Re: Cesta 12:15:48 01.11.2024
"vážně gorby? 2500 km na vejšku? už tolik nechlastej. to by nevylez ani Jára Vdoleček"

To první upozornění není ani jemné, ani velice decentní. Není normální, aby někdo hned agresil kvůli banalitě, jako je překlep, což se bohužel Járovi Vdolečkovi povedlo na první dobrou. Taky se dalo napsat třeba "máš tam překlep". A už vůbec není normální hned kvůli banalitě o někom psát, že je pitomec, nebo progresivistický pičus.

Tady na lezci kdysi bývaly (už je to hodně dlouho) tak v pohodě diskuze.
odpovědět 
   Re: Cesta Járy Vdolečka12:27:50 01.11.2024
gorbyho příspěvky se netýkají nikdy ničeho jiného než banalit, často jde jen o nemotorné výlevy jeho nejasných pocitů. vzhledem k jeho zálibě v opojných nápojích je to pochopitelné a poskytuje to nejednu příležitost k jízlivému povyražení za nudných a mlhavých podzimních a zimních plískanic. a zvlášť když je schopen banální překlep zopakovat a svěřepě na něm trvat.
Jára Vdolečekodpovědět 
    Re: Cesta Járy Vdolečka12:46:08 01.11.2024
...borec tady čeká na nějakou banalitu, jako je překlep, aby mohl napsat jízlivej příspěvek (čehož si byl zjevně vědom i sám autor, takže žádný jemný nebo decentní) a vylít ze sebe trochu vlastní frustrace. To mluví samo za sebe. A ještě to, jak ses k tomu postavil. Mimochodem všim sis, že gorbimu vytrvle komolíš přezdívku? Kážeš vodu, piješ víno.
odpovědět 
     Re: Cesta Járy Vdolečka12:51:24 01.11.2024
že by si jára vdoleček spletl michaila sergejeviče s nějakým sýkorou?
Jára Vdolečekodpovědět 

 Gratulacia21:30:58 31.10.2024
Gratulujem PANI, brutal a tesim na nejaku podivanu. A poprosim spravcu vymazat komenty okrem prvych troch.
odpovědět 
 Re: Gratulacia22:55:39 31.10.2024
Jasan, 2 500 000 metru vysokou stenu tu samozrejme mechte.
odpovědět 

 Problém na sestupu08:27:52 01.11.2024
Akorát se zdá, že na sestupu je nějaká potíž :-/
KDodpovědět 
 Re: Problém na sestupu08:50:44 01.11.2024
Snad je to jenom nějaká technická potíž se spojením, držím jim palce ať se dostanou ve zdraví dolů.
Maca st.odpovědět 
  Re: Problém na sestupu09:54:08 01.11.2024
Obávám se, že za pár hodin si přečteme něco jiného :-(
KDodpovědět 
  Re: Problém na sestupu14:40:02 01.11.2024
Mára "dobrý", Ondra ... :-(
KDodpovědět 
   Re: Problém na sestupu14:50:10 01.11.2024
Nějaké větší informace nez jen kusé věty, kdy se pulka musí vymýslet? + případne zdroj
Děkuji
Hodpovědět 
    Re: Problém na sestupu12:50:48 02.11.2024
Zatim jen kusa informace z fb, kterou najdes pod hashtagem #saveOndrej

HELP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
2 days ago, after first successful ascent of East Face of Lantang Lirung, during the descent Ondrej Huserka felt into the crevasse. His partner - Marek Holecek was not able to recover him and after shouting to him and hearing no response, he assessed that Ondrej is dead and descended alone to the base camp. Yesterday was a helicopter rescue flight and nobody was willing to descent onto to glacier due to some objective dangers of the place. We have hope that Ondrej is still alive.
We appeal to the agency 14 Summits Expedition who was in charge of that expedition to organize tomorrow the next flight. We appeal to all experienced alpinists who are currently in Nepal – please help. If you are able to – go there with rescue team.
The case of Anurak Maloo rescued by Adam Bielecki and Mariusz Hatala after being trapped in crevasse for 3 days demonstrates us, that there always should be hope.
Hoping family : sisters and brother with, Ondrej`s parents, girlfriend

Please help, contact, push agency or anyone to help
Agency : +977 985-1056107, https://14summitsexpedition.com/contact-us/
my phone 00421 918 499255

#saveondrej
T.odpovědět 
     Re: Problém na sestupu13:25:49 02.11.2024
Nevidím to vůbec dobře.
Těžko požadovat po druhých, aby riskovali a nasazovali svůj život tam, kde ani jeho parťákovi nestálo zato zavrtat dva šrouby a slanit dolů aby mu poskytl první pomoc.
První pomoc musí být rychlá, aby byla účinná. Záchrana po několika dnech je již jen ...
odpovědět 
      Re: Problém na sestupu16:41:42 02.11.2024
Jak může někdo napsat tak hloupej a strašnej komentář... nevěřím vlastním očím.

Ty se příště fakt pořádně rozmyslí, než začneš mluvit (psát). Fakt pořádně.
odpovědět 
       Re: Problém na sestupu17:27:41 02.11.2024
Hloupému přijde vše hloupé. O Ondrově osudu rozhodl jeho parťák ve chvíli kdy vyhodnotil jeho situaci, tak jak ji vyhodnotil... Přístup rodiny chápu, ale také rozumím těm záchranářům na místě. Zítra uvidíš sám.
odpovědět 
        Re: Problém na sestupu19:04:59 02.11.2024
Tohle fakt není situace vynášet soudy a zavěry, když tam nejsi a skoro nic nevíš. To jednak. Druhak jde o lidský rozměr. A ty se projevuješ jako lidská zrůda.

Jen napsal, že je tvůj komentář hloupý, ne, že jsi hloupý ty. A ty hned útočíš v osobní rovině. A fakt píšeš hlouposti, například srovnávat úsilí k napsání zprávy na telefonu a zachraňování z ledovcové trhliny, to je fakt strašná hloupost. A výše - kdyby tam zrovna někdo nepsal o té záchraně z trhliny po třech dnech...
odpovědět 
         Re: Problém na sestupu19:17:54 02.11.2024
Vidíš a pro mě je lidská zrůda ten, kdo obhajuje neobhajitelné.
Viz trefný komentář níže, kde se dotyčný ptá, jak je možné, že Holeček už je v Katmandu, zatímco cizí horolezci se pokoušejí o záchrannou akci, ke které jej však potřebují kvůli přesné lokalizaci místa neštěstí?!
Nemluvě o tom, že on byl tím zkušenějším z dvojice a přitom poslal před sebe při sestupu po ledovci mlaďocha aniž by se navázali.
odpovědět 
          Re: Problém na sestupu19:50:25 02.11.2024
Vůbec nevíš, co se tam vlastně stalo a děje, veškeré informace, které máme, jsou útržky na dálku. Nevíš, kde Holeček je, nevíš, cnnevíš, v jakém byl Holeček zdravotním stavu. Drž piču, zrůdo, nemanipuluj, nesnaž se to otočit naopak, děláš ze sebe jen čím dál větší zrůdu.


Navázaní? Však to mohlo být klidně jejich rozhodnutí-zase-neviš nic, děláš závěry, obviňuješ...
odpovědět 
           Re: Problém na sestupu19:59:02 02.11.2024
Sám si to co píšeš a taký proto tak útočíš.
odpovědět 
            Re: Problém na sestupu21:15:24 02.11.2024
Byl jsi přeargumentován a tak zákonitě přišla reakce lidí tvého ražení; již zcela bez věcné argumentace. K pochybení se nikdy nepřiznáš, tak aspoň doufám, že v tobě zbyla poslední špetka lidskosti a zastydíš se.
odpovědět 
             Re: Problém na sestupu21:21:50 02.11.2024
Ano na argumenty typu "Drž piču, zrůdo" nemám co říct. To je fakt. Takovými argumenty mě velmi snadno přeargumentuješ, to uznávám.
odpovědět 
              Re: Problém na sestupu21:35:41 02.11.2024
Ale ty chuděrko... Vždyť s invektivy jsi sám nešetřil, tak nebreč. Ani mi není líto, že tě postihla náhlá selektivní slepota, takže vidíš jen to drž piču a ne ty argumenty, které tam ale jsou.
odpovědět 
               Re: Problém na sestupu21:52:09 02.11.2024
Jeden z nás dvou to skutečně nešetří invektivy, to ano. O tom, kdo to je, se zjevně neshodnem, ale že bych kvůli tomu tady brečel to ne. To zas nepřeháněj. Mě je tebe v podstatě jen líto. Seš pro mě jen ubožák. Taková arogantní myš, co řve, když už ode mě chceš mermomocí nějaké ty invektivy.
odpovědět 
                Re: Problém na sestupu22:10:54 02.11.2024
Úplně stejné chování, které jsem pojmenoval předtím, věcné argumenty jsi opět nenapsal žádné, akorát brečíš a ñafáš.
odpovědět 
                 Re: Problém na sestupu22:12:11 02.11.2024
Ukňouraný seš tu tak akorát ty.
odpovědět 
      Re: Problém na sestupu17:23:24 02.11.2024
Jasne, totalne vycerpanej po nekolikadennim prvaci v takovy nadmorsky vysce, ze…skoda slov. Kdyz o necem vim howno, tak se k tomu nevyjadruju a soupu nohama.
T.odpovědět 
       Re: Problém na sestupu17:38:18 02.11.2024
Tak jistě. Na on-line informováni z výstupu přes satelitní telefón má síly dost, na slanění k parťákovi aby zjistil jak na tom je už ne.
Před tv kamerami a mikrofony jsou všichni kámoši jak hrom, ale když přijde na lámání chleba, tak každý sám za sebe...
odpovědět 
       Re: Problém na sestupu18:03:35 02.11.2024
V 73. zůstal Psotka s raněným Kounickým na Makalu OSM dní v 7850ti metrech dokud Kounický nezemřel... Každej to ale holt má jinak žánop... ještě nutno vzpomenout Zdenka Hrubého...ja bych s Márou nešel ani na Milešovku...
Rádio Jerevan odpovědět 
        Re: Problém na sestupu18:17:28 02.11.2024
Není žádný důvod vzpomínat na Hrubého.
odpovědět 
         Re: Problém na sestupu18:29:41 02.11.2024
Paralela?
odpovědět 
          Re: Problém na sestupu19:06:50 02.11.2024
V čem spočívá ta paralela?
odpovědět 
           Re: Problém na sestupu19:35:19 02.11.2024
No ono když ti při sestupech umírají parťáci a jsi u toho jen ty.. a pak třeba někoho jistíš a používáš špatně kýbl... tak to minimálně nutí k zamyšlení... nikoho nesoudím...nic nenaznačuji... pouze předkládám fakta...jsou věci které ví jen Mára... o tom že se pořádají zachrané akce jeho parťáka ale on si odfrčí do Káthmándú ani nemluvím...
Rádio Jerevan odpovědět 
           Re: Problém na sestupu20:55:36 02.11.2024
Karma ...
odpovědět 
         Re: Problém na sestupu18:29:55 02.11.2024
Když to říkáš... Když před časem běžel na ČT ten seriál s Márou a Zárybnickou. V jednom díle (to video se jistě dá dohledat) jistí Mára Sulovského a má kýbl obráceně... Jasně to zase tak velký vliv na funkci nemá...ale při jeho zkušenostech takováhle věc... Jak říkám nešel bych s ním ani na Milešovku...
Rádio Jerevan odpovědět 
          Re: Problém na sestupu19:33:00 02.11.2024
To je jasný že bys nešel. Po dvou krocích by jsi nestačil. To máš tak když nesportuješ a sedíš jen u počítače.

odpovědět 
           Re: Problém na sestupu19:36:51 02.11.2024
Ale jdi ty brepto...
Rádio Jerevan odpovědět 
        Re: Problém na sestupu18:30:22 02.11.2024
S tím Klinickým to bylo úplně jinak než píšeš. Zjisti si fakta.
PJodpovědět 
         Re: Problém na sestupu18:31:21 02.11.2024
Kounickým samozřejmě.
PJodpovědět 
         Re: Problém na sestupu18:47:26 02.11.2024
No já tam nebyl ale četl jsem asi tři různé nicméně podobné verze podle toho kdo z té expedice o tom vyprávěl každopádně pointa je asi každému jasná...
Rádio Jerevan odpovědět 
          Re: Problém na sestupu19:45:09 02.11.2024
Ale jdi ty brepto.
odpovědět 
   Re: Problém na sestupu15:11:31 01.11.2024
Okamžik, který se stává věčností......to snad ne, věřím, že přijdou povzbuzující zprávy.
Maca st.odpovědět 
   Re: Problém na sestupu12:43:57 02.11.2024
Ondra nesestoupil, pád do trhliny. Mára je už dole. Rodina a kamarádi apeluji na to, to nevzdat a zkusit zorganizovat rychle pomoc a jít Ondru ještě zkusit zachránit (věří, ze pád do trhliny mohl prezit). Drzme ještě palce a verme v zázrak.
odpovědět 
   Re: Problém na sestupu12:44:01 02.11.2024
Ondra nesestoupil, pád do trhliny. Mára je už dole. Rodina a kamarádi apeluji na to, to nevzdat a zkusit zorganizovat rychle pomoc a jít Ondru ještě zkusit zachránit (věří, ze pád do trhliny mohl prezit). Drzme ještě palce a verme v zázrak.
odpovědět 
    Re: Problém na sestupu17:27:05 02.11.2024
Lezení v takovém mordoru je ruská ruleta a smrt si vybírá.
medvedodpovědět 
     Re: Problém na sestupu19:00:18 02.11.2024
Tak jistě. Pokud sestupuješ po ledovci bez navázání a jako prvního pošleš mladého sokolíka, tak je o tom, kdo si zahraje se smrtkou ruskou ruletu rozhodnuto.
odpovědět 
      Re: Problém na sestupu19:12:29 02.11.2024
Kde bereš, že šel první, natož, že ho Mára prvního dokonce poslal? A koneckonců, není to tak, že někdo prostě první jít musí?
odpovědět 
       Re: Problém na sestupu19:23:20 02.11.2024
To tak nějak vyplývá z logiky věci, že na sněhovém mostě přes trhlinu se do ní propadne ten první.
Ano někdo jít první musí, ale pro tento případ se na ledovci navazuje, aby ten druhej toho propadnuvšího zachytil.
odpovědět 
        Re: Problém na sestupu19:41:41 02.11.2024
To seš fakt vocas. Vůbec nevíš, co se stalo, jestli to bylo na mostě přes trhlinu, nevíš, kdo šel první, pravděpodobnost neznamená, že se to tak skutečně stalo. Tohle fakt není situace psát tady nepotvrzené píčoviny. Tady jde o lidský život, o blízké, a další lidi...copak ses fakt taková zrůda? No seš.
odpovědět 
         Re: Problém na sestupu19:57:46 02.11.2024
Přesně! Jde tady o lidský život a obhajováním neobhajitelného je velký předpoklad, že Mára napříště se bude opět chovat stejně a riziko opakování se jen zvýší. Navenek sehraje divadlo, jak je mu to všechno strašně líto a pojede dál močálem černým podél bílých skal...
odpovědět 
          Re: Problém na sestupu20:24:56 02.11.2024
Jsem zvědav jestli se aspoň v duchu zastydíš až si přečteš , co se skutečně stalo.
Máca st.odpovědět 
          Re: Problém na sestupu20:24:58 02.11.2024
Jsem zvědav jestli se aspoň v duchu zastydíš až si přečteš , co se skutečně stalo.
Máca st.odpovědět 
           Re: Problém na sestupu20:39:08 02.11.2024
A ty jako víš, co se přesně stalo, že mě tak soudíš?!

Tobě není divné, že ta Márova poslední verze se nějak hóóódně liší od té verze, kterou popisuje rodina ve své výzvě o pomoc?
Kde k ní přišla, když jediný, kdo byl na místě, byl Mára Holeček? Nemá ji náhodou od něj a ten pak svou oficiální verzi patřičně upravil v rekci na kritiku?! Ta první jakoby autentická, ta druhá formulována tak aby byla trestněprávně nenapadnutelná?!

Tebe ani nezarazí jeho apel na to, jak odrazuje od pokračování v záchranné akci?!?!?!?!?!?!

"Dezinformace typu “zachraňme Ondru”, je nesmysl. Všichni, kdo se budou podílet na vyzvednutí tělesné schránky z divokého místa, riskují jediné a to, že navýšíme počet nešťastných pozůstalých."

Na mě to působí dojem, jako by měl obavy, že to co záchranáři na místě najdou bude v rozporu s jeho poslední verzí.
odpovědět 
            Re: Problém na sestupu21:46:21 02.11.2024
Ten stejnej zmrd, kterej bez dostatku informací neměl sám problém spekulovat a soudit ve velmi závažné věci, má najednou problém, když někdo "soudí" jeho kvůli prkotině (úvozovky proto, že ani nesoudí). K tomu už fakt není co dodat.
odpovědět 
             Re: Problém na sestupu21:59:12 02.11.2024
Ale copak copak zmrdíku? Ještě před chvíli se s tady rozohňval nad tím, jak že tady jde o lidský život a najednou ti vůbec nevadí Márovy výzvy k nepokračování záchranné akce?!
Mě Mácovo osočování nerozhazuje. Mě vadí jeho nesoudnost.
odpovědět 
              Re: Problém na sestupu22:07:17 02.11.2024
Si to aspoň přečti; vzdyť s ním Mára byl, než dodýchal, proč by někoho podporoval v potenciálně smrtelně nebezpečné záchranné akci?
odpovědět 
               Re: Problém na sestupu22:10:56 02.11.2024
Jo to říká teď. Předtím byla verze poněkud jiná. Nebo chceš tvrdit, že si ji rodina vycucala z prstu?
odpovědět 
           Re: Problém na sestupu20:51:26 02.11.2024
To co se stalo je obrovská tragédie to je fakt. Márovi se zabili už dva parťáci při sestupu to je fakt. Prokazatelně minimálně v jednom případě používá špatně kýbl při jištění to je taky fakt. Všechno ostatní je jen Márův popis událostí protože on je ten jediný kdo u toho byl. Četl jsem tu jeho nezkrácenou verzi a upřímně dva dny po takovém zážitku vyplodit takovýhle košatý román to tedy musí být nátura... Já osobně myslím že bych po takovém zážitku tak měsíc vůbec nemluvil... No ale jak jsem říkal každý to holt má jinak...
Rádio Jerevan odpovědět 
            Re: Problém na sestupu21:56:16 02.11.2024
Ale jdi ty brepto...
odpovědět 
    Re: Problém na sestupu17:41:27 02.11.2024
Více info z webu:
On Thursday, Ondrej Huserka of Slovakia fell into a crevasse during his descent of 7,234m Langtang Lirung with Marek Holecek of the Czech Republic. The pair had just completed the first climb of the east face. Holecek couldn’t reach, see, or hear anything from his stricken companion, so he continued down alone. Holecek reached base camp yesterday.

The incident was not made public until today when Eva Miloska of Huserka’s home team sent a message to Poland’s Adam Bielecki. She hoped that Huserka might still be alive,

However, Bielecki is back home in Poland, too far away to help. But he shared the SOS on his social media: “Anybody in Kathmandu who could help organizing rescue?”

Ukrainians ready to help
He also asked this writer. I then contacted Mykyta Balabanov and Mykhailo Fomin of Ukraine. They had just arrived back in Ama Dablam’s base camp after completing a new route on the West Face. They had not heard the news but immediately volunteered to help.

The only problem is that we sent all our gear by helicopter to Lukla,” Fomin told ExplorersWeb. “But I think if we are picked up by helicopter, we can first go to Lukla, fetch the gear, and then to Langtang to help.”

They have also said they’ll need Marek Holecek to go with them to point out the crevasse, but Holecek is already in Kathmandu.

The Ukrainians have contacted Huserka’s regular climbing partner Wadim Jablonski, who is coordinating the rescue efforts. “If possible, we will fly there tomorrow,” Fomin said.

In an update today, Jablonski confirmed they have a helicopter ready to fly to Langtang Lirung on Sunday and that they are looking for two climbers to help. It is unconfirmed whether the Ukrainians will take part in the rescue or whether the coordinators will turn to other climbers for logistical reasons.

Někdo další update?
odpovědět 

 nechapu16:05:08 02.11.2024
Asi nechapu, proc ho tam nechali a nesnazili se dostat do te trehliny?
Nejsem zimolezec a uz vubec ne velkych hor.
Dotak k tem co vedi.
Vazne jsou ty podminky na tom ledovci tak nebezpecne? Jak se teda od tam dostal sam Mara, kdyz je to tak nemozny? Mel jen proste obri stesti?
Chapu ze asi nemel Mara vybaveni pri sestupu, ale kdyz se tam vrati vrtulnikem...
...odpovědět 

 Lantang18:49:06 02.11.2024
Jak muže být Holeček už v Kathmandu?????
Petrodpovědět 

 Ondra19:00:19 02.11.2024
Proč se 2 dny nic nedělo dop…i????tajna expedice
Tomodpovědět 

 Ondra19:08:12 02.11.2024
Nesli navázáni nebo co????
Tomodpovědět 

 Ondra19:09:09 02.11.2024
Nesli navázáni nebo co????
Tomodpovědět 
 Re: Ondra19:23:54 02.11.2024
Nevíme nic.nechme to ted být a pojďme doufat
Jamesodpovědět 

 Nějaká ta smutná fakta19:59:08 02.11.2024
OD M. Holečka (facebook):

Ahoj,
ten kdo nechce si přečíst celý příběh, tak předkládám pouze fakta skrze své oči. Můžete je rozporovat, ale nikdo krom mě, Ondry a vesmíru tam v danou chvíli nebyl. Takže buď to přijměte, nebo si vytvářejte své obrazy, či přeludy:
Šestého dne, tedy 31. října, kolem čtvrté hodiny odpolední, se po nástupu do stěny stalo následující. Já slaňoval z “ledovcových” hodin (co to znamená si můžete dohledat). Po mě slaňoval Ondra. Co mně bez problémů prošlo, jemu se stalo osudným. Ledovcové hodiny praskly a on se zřítil do ledové propasti. Nejprve narazil po osmi metrech na šikmou plochu a dále pokračoval labyrintem do útrob ledovce. Slanil jsem za ním a čtyři hodiny byl u něj, než jeho hvězda vyhasla. Víc není co dodat. Jediné co podotýkám je, že žádná záchranná akce nemůže vzkřísit co nedýchá. Dezinformace typu “zachraňme Ondru”, je nesmysl. Všichni, kdo se budou podílet na vyzvednutí tělesné schránky z divokého místa, riskují jediné a to, že navýšíme počet  nešťastných pozůstalých. Jediné co ještě dodám je, že děkuji agentuře 14 Summits Expedition s Honza "Tráva" Trávníček a Subin Thakuri, Mammut teamu Nicolas Hojac a François Cazzanelli, jelikož hned další den, hned co mohli zareagovat, spustili záchrannou akci. Létaly helikoptéry, drony a na místě byli aktivováni lidé. Však na výsledku již neměli co změnit. Konec je konec a zvonec.
krutonodpovědět 
 Re: Nějaká ta smutná fakta20:38:38 02.11.2024
No, to moc nesedí s předchozími zprávami co psaly "Holecek couldn’t reach, see, or hear anything from his stricken companion, so he continued down alone". Tak jsem zvědavý, jak se to vyjasní.
odpovědět 
 Re: Nějaká ta smutná fakta20:46:13 02.11.2024
Dobre, mohlo se stat. Ale nechapu, ze si aspon protentokrat neodpusti to svoje pseudobasnicky blaboleni. Tohle neni vhodna chvile.
odpovědět 
  Re: Nějaká ta smutná fakta20:49:30 02.11.2024
Souhlas
Petodpovědět 
 Re: Nějaká ta smutná fakta20:52:46 02.11.2024
Maro,jste všichni co, postupují krásné nebezpečí hor,borci. Přinášíte všem "menším " horolezcum inspiraci a úžas, co všechno lze dokázat, když člověk opravdu chce. Vůbec nepochybuji o tom, že vy všichni děláte maximum proto, aby jakýkoliv podnik v horách skončil parádní přednáškou treba na festaku v Teplicích. A kdo tomu alespoň trochu rozumí, ví, že horolezci v tehlech podmínkách jsou zajisté přátelé, ale značnou část výstupu i sestupu jedou sami za sebe. Kdo viděl výstup na MukuKish Hačka, Banana Radara, tak chápe. Píšu to proto, že se divím, jak se může rozjet diskuse zrovna na lezci... Situace je dost smutná a přeji všem, kterých se to dotýká nejvíc, hodně sil.
Grajgrodpovědět 
 Re: Nějaká ta smutná fakta21:35:44 02.11.2024
Dobre, mohlo se stat. Ale nechapu, ze si aspon protentokrat neodpusti to svoje pseudobasnicky blaboleni. Tohle neni vhodna chvile.
odpovědět 
  Re: Nějaká ta smutná fakta21:47:57 02.11.2024
...bacha na to refreshování, zrůdo. My víme, že seš to ty.
odpovědět 
   Re: Nějaká ta smutná fakta22:07:46 02.11.2024
Zmrdíku, bacha na tu paranou! Budeš-li to stále přiživovat tak je velké riziko, že se řádně rozjede a to teprve pak budou grády. Dej si zavčas oraz a vyhledej odbornou péči než bude pozdě. Začínáš ujíždět na šikmé ploše!
odpovědět 

 Foto dne:
Patagonia
Dorothy, 7
 Databáze cest:
Všechny cesty (179455)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Objížďková 4 Skála U Nového Spolí
Bruska Umí Středověk 9- Skalný
Anima 7b+ Brseč
Walking On The Rain 7c Terre Alte
I Am Not A Carpet Muncher 8a Buzetski Kanjon
Nově komentované:
Krumlovská 7 Skála U Nového Spolí
Nech Mne Žít 5 Budčice
Dvoukruhová 5+ Skalný
Black Cobra 9a Baile Herculane
Kríza Stredného Veku 10- Porúbka

 Nově v diskusi:
Re: Slanění z nýtu | Re: Slanění z nýtu | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Nějaká ta smutná fakta | Re: Problém na sestupu | Re: jak to bylo doopravdy? | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: bezcitnosť |

 Kde to vře:
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (90)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
Mantra Pant W | Prodám lezečky | Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) | druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 364 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 319 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 288 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 289 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 262 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.