Zákaz lezení na Kozlovi | Sokol stěhovavý |
 Oznamuji všem lezcům, že od 21.3.2025 do odvolání platí zákaz lezení na Kozlovi z důvodu zahnízdění kriticky ohroženého dravce a to sokola stěhovavého.
Platí též zákaz pohybu osob v blízkosti skály - po celém obvodu do vzdálenosti cca 30 metrů od Kozla je natažená páska s cedulemi! Do ochrany sokola stěhovavého na Kozlovi jsou zapojené státní orgány a Česká společnost ornitologická. Zmíněné subjekty budou sokola a jeho okolí pravidelně monitorovat a hlídat.
Uzávěra Kozel (hi res)
foto by © Michla Rožek
Važme si a respektujme tohoto krásného a nespoutaného dravce, který se po 65 letech vrátil do Chřibů!
Správce skal
Michal Rožek [úpravy] | 09:39 22.03.2025 |
Zakaz | 12:53:43 22.03.2025 | Není na Kozlovi náhodou zákaz až do konce března i normálně? Viz https://www.horosvaz.cz/skaly-sektor-111/ | | odpovědět  |
  | Re: Zakaz | 14:31:54 22.03.2025 | No, ale tak teď tam zahnizdil, tak je třeba ho vůbec nerušit, ať si v klidu poprcava. | | odpovědět  |
Plošný zákaz | 19:55:32 22.03.2025 | Platil vždy ten plošný zákaz lezení ve všech skalních oblastech Chřibů do 31.3. který je v appce horosvazu, nebo je to něco novějšího? | Inža | odpovědět  |
  | Re: Plošný zákaz | 20:24:22 22.03.2025 | Tento zákaz si vymysleli Rožek se Zavřelem v roce 2018 a je naprosto kokotský, Michalovi jsem to už řekl.Absolutně nerespektuje podmínky. Třeba na Michalce pokud není zima si ani nezalezeš. Dnes lézt těžké cesty na Břestku by moc nešly, pěkně by to klouzalo. Navíc ve smyslu jejich loňského dojištění cest na Kozlovi, kdy to s prominutím nasralo pěkných pár lidí, je ten zákaz naprosto absurdní. Na jednu stranu zákaz, na druhou dojištění, aby z některých cest byly žebříky. Navíc tento zákaz lze vymáhat pouze u členů zahrádkářského svazu v rámci disciplinárních řízení, ostatním to může být u .....a klidně si tam mohou lezt dle uvážení. Spousta lidí z našeho hradišťského oddílu u zahrádkářů není a o skály se starají řekl bych více než správci. Hlavní je mít rozum a když je písek mokrý, tak nelézt, klidně počkat i několik dnů, než to pořádně vyschne. PS: Zval jsem dnes Rožka, ať mi ten zákaz přijde vysvětlit na Břestek, ze Salaše to má kousek, ale ani se nenamáhal, jen poslal zmatečnou sms:-). | Vlk | odpovědět  |
  |   | Re: Plošný zákaz | 20:49:09 22.03.2025 | Jo? Co napsal? :D | | odpovědět  |
  |   |   | Re: Plošný zákaz | 21:04:07 22.03.2025 | Něco o rybách:-) | Vlk | odpovědět  |
  |   | Re: Plošný zákaz | 08:40:04 23.03.2025 | Pane Vlk píšete že.... HLAVNĚ MÍT ROZUM !... ale vy ho evidentně postrádáte !! | | odpovědět  |
  |   |   | Re: Plošný zákaz | 08:57:39 23.03.2025 | Však moje maminka mi říká, synku ty jsi rozum ještě nedostal, ale už ho ztrácíš. A jak víme maminka má vždy pravdu:-). | Vlk | odpovědět  |
  |   |   |   | Re: Plošný zákaz | 08:59:07 23.03.2025 | Moudrá to žena! ;) Zdravím do Brna. | tah-sha-tunga | odpovědět  |
  |   | Re: Plošný zákaz | 09:20:34 23.03.2025 | Jak se tu kdysi někdo ptal, proč Vlk není zmíněn v knize Perla Východu, tak zde má názornou ukázku proč. | | odpovědět  |
  |   | Re: Plošný zákaz | 11:17:00 23.03.2025 | Vlku, proč takto vyšiluješ? S Michalem jsem shodou okolností včera mluvil a shodli jsme se na tom, že se zákaz zimního lezení pro příští sezónu selektivně přehodnotí. A že to nemá cenu řešit ještě teď kvůli jednomu víkendu. Pokud jde o dojištění, taky nemáš rád, když ti do toho někdo kecá, proč to řešíš takto, když můžeš zvednout telefon a komukoli z nich cinknout. Mimochodem ohledně toho hnízdění tam Michal vcelku kmitá a odvádí dobrou práci, která může výrazně omezit budoucí restrikce ze strany OP. A že nějaké přijdou, je snad všem jasné. | V. Skýpala | odpovědět  |
  |   |   | Re: Plošný zákaz | 09:41:48 24.03.2025 | Ale no tak Vláďo, myslím si že mě znáš už dost dlouho na to, aby jsi věděl, že nevyšiluji, to by vypadalo jinak. Pouze jsem poněkud rozvitějším způsobem odpověděl Inžovi na otázku. Ano mohl jsem to napsat buď stručněji, nebo mu to vysvětlit až se potkáme na skalách. Nicméně zkus mi říci, co je tam nepravdivého, matoucího, zavádějícího. To že se vyjadřuji politicky nekorektně o mně moc dobře víš a v tom se rozhodně měnit nebudu:-).A oba kluci by ti řekli, že jsem to dojištění s nimi řešil už loni po telefonu, s Jelenem jsme si to vyříkali i Face to Face na oddílové schůzi. S Michalem si rád popovídám, až ho někdy zastihnu v obchodě, na což zatím nemám štěstí takže tak. Michalovy zásluhy nijak nezpochybňuji, vím jak má Chřiby rád. A poznámka na závěr, asi jsem poslední lezoucí pamětník doby, kdy se Kozel přejišťoval a je zajímavé, že se to tehdy přejistilo i pod dohledem autorů tak, jak se to přejistilo. A mezi námi, nejen OP může začít přitvrzovat podmínky a znění zákona je na její straně, bohužel, mohou s tím přijít i vlastníci pozemků a to teprve bude mazec. | Vlk | odpovědět  |
  |   |   |   | Re: Plošný zákaz | 12:51:23 24.03.2025 | Pokud je riziko vložení se do věci že strany OOP, pak je lepší být rychlejší, než oni. Protože, když už tam to jištění bude, tak s tím nic nenadělají.
Pokud jde o vlastníky, tak předpokládám, že pozemky jsou vedené jako les a do něj musí i majitel lesa umožnit vstup s několika výjimkami jako je težba dřeva a pod.
V zájmu vlastníků jsou pak cesty bezpečně zajištěné než-li obráceně.
Proto pokud ti jde o bezproblémový vztah s vlastníky, pak je lepší pohybovat se na straně bezpečnosti. | | odpovědět  |
  |   |   |   |   | Re: Plošný zákaz | 14:33:05 24.03.2025 | Sotva půl pravdy.
Víc jištění → víc lidí → víc parkující aut, křiku, dětí, psů, sešlapaných pěšin, ohnišť → větší pravděpodobnost konfliktů s OOP i vlastníky | XY | odpovědět  |
  |   |   |   |   |   | Re: Plošný zákaz | 14:34:36 24.03.2025 | → = šipka doprava, kterou evidentně lze napsat, ale její zveřejnění se již nepodaří | XY | odpovědět  |
  |   |   |   |   |   | Re: Plošný zákaz | 14:49:30 24.03.2025 | Je vidět, že jsi s žádnými vlastníky ještě nejednal a jen fantaziruješ.
OOP bude pindat vždy, ale když už to bude osazené, tak s tím nic nenadělají, protože je to státní orgán a ten nemůže konat retroaktivně. Jinak více lidí by zde OOP vadit nemuselo. Neroste zde nic vzácného. Je to obyčejný les a skála je zde relativně tvrdá. S českou s strouhanku se to srovnávat nedá. | | odpovědět  |
  |   |   |   |   |   |   | Re: Plošný zákaz | 17:36:40 24.03.2025 | Měl jsem pocit, že debata už se od konkrétní skalky posunula do obené roviny. Budeš se divit, ale účastnil. Podobné laciné ad hominem útoky si nech od cesty. Takže mi chceš tvrdit, že neexistují oblasti, kde majitelé pozemků (byť třeba okolních) netlačí na omezení/zákaz lezení, protože je serou věci, které jsem zmiňoval výše a které souvisí se zvýšeným počtem lezců? A že tito nespokojenci mohou využít právě OOP k realizaci svých požadavků, protože lezení na nějakém kvaku bylo do té doby mimo rozlišovací schopnosti daného OOP? | XY | odpovědět  |
  |   |   |   |   |   |   |   | Re: Plošný zákaz | 18:18:17 24.03.2025 | Jenže já jsem nemluvil obecně, ale konkrétně pro danou oblast.
Dvě až tři jištění navíc na Kozlovi celkovou návštěvnost neovlivní. Tak nanejvýš četnost přelezů konkrétních cest. Aniž by to mělo jakýkoli dopad na opotřebení skály samotné.
Z hlediska OOP se jedná jen o obyčejnou Přírodní památku s nejnižším stupněm ochrany. Žádné zákazy lezení a ponížené doprošování se OOP o výjimku ze zákazu (teda pokud si to ti smardi nedali do BOP-nedohledal jsem). Kdyby se zde nezatoulal jeden dezorientovaný fógl, tak by o ní nikdo z OOP ani nezavadil.
Jinak chceš-li obecně, tak majitelé obvykle nemají zájem, aby se na jejich pozemku rakvili lidi a spíše hrozí snaha omezit či zakázat lezení z důvodů hromadících se úrazů. A Zeleným Kmérům se ve finále nezavděčíš nikdy. Ale celkově si ty svoje všeobecné pindy strč víš kam.
Jestli něco může do budoucna ovlivnit změnu přístupu OOP (zvýšení stupně ochrany a z toho plynoucí zvýšená buzerace), tak je to právě to Vlkovo veřejné vyrývání na internetech a jeho dělání z komára velblouda. Stejně jako tvoje přiblblé zevšeobecňující pindy. Nebo si myslíš, že ti zelení Kmérové neumí číst? Děláš místním lezcům medvědí službu a založil by sis s polečně s Vlkem tak akorát ... nakopat do zadku ze předku (žádná výzva jen metafora)
| | odpovědět  |
  |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: Plošný zákaz | 21:58:35 24.03.2025 | Jo jo, klasika. Čím slabší argumenty, tím siláčtější řeči. Odpovědí jsem se nedočkal (ty zakrouceniny na konci věty značí otázku), tedy sbohem.
| XY | odpovědět  |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: Plošný zákaz | 05:52:23 25.03.2025 | Jen hloupě žvaníš a hraješ si zde na chytráka. Přitom o dané oblasti a tamních podmínkách nevíš vůbec nic! | | odpovědět  |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: Plošný zákaz | 09:30:34 25.03.2025 | Kdyby sis neseděl na vedení a dokázal pochopit psaný text, došlo by ti, že o tenhle konkrétní kvak mi vůbec nejde a celou dobu zpochybňuji tvé zevšeobecňující tvrzení, že: „V zájmu vlastníků jsou pak cesty bezpečně zajištěné než-li obráceně.
Proto pokud ti jde o bezproblémový vztah s vlastníky, pak je lepší pohybovat se na straně bezpečnosti.“, což prostě není pravda. Rozhodně né celá, což jsem přesně psal v prvním příspěvku. Každopádně jestli způsobem, který tady předvádíš, obohacuješ nějaká jednání, tak to teda potěš koště. | XY | odpovědět  |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: Plošný zákaz | 09:56:45 25.03.2025 | Zatímco v tvé případě by nebylo od věci, kdybys kromě nicku zanechal i adresu pro případ, že by ti mistňaci ti chtěli osobně poděkovat za tvůj osobní přínos... | | odpovědět  |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: Plošný zákaz | 10:45:25 25.03.2025 | Poslední komentář směrem ke tvé osobě. Jen ti chci ukázat, že je lepší se nepouštět do věcí, na které zkrátka nestačíš... Uvědomuješ si vůbec, že tady v diskuzi nejdřív nabádáš k vyjebaní se zelenýma tím, že je potřeba tam naprat železa, co to jde (přičemž se pomýleně zaklínáš vlastníky pozemků), než to budou moct zakázat, urážíš je a pak na adresu lidí, které netěší masy ve skalách (což je zájem shodný se zelnými), házíš to, že kvůli nim to zelení zavřou. Ty opravdu nevidíš, že omezení ve skalách přicházejí právě kvůli takovým, jako jsi ty?
Naposledy, aby to došlo třeba i tobě. Víc železa znamená víc lidí, což přináší víc problémů a to ústí ve větší riziko zákazů a omezení. Taklhe prosté to je. | XY | odpovědět  |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: Plošný zákaz | 11:39:06 25.03.2025 | To jsi špatně pochopil. Já nebrojím za plošné pojišťování skal, ale proti zneužívání hnízdění k prosazení svých horolezeckých postojů které zde předvedl Vlk a několik dalších, kteří jste na něj navazali ve snaze vnutit ostatním svou vizi. A hned zkraje jsem uvedl věčné důvody, proč nemá pravdu. Aniž bych měl snahu se v tom více nimrat, protože zde to nemá co dělat.
Ty jsi zneužil situace a snažíš silou prosazovat svůj horolezecký názor pod článkem, který s tvým tématem nesouvisí!
Pak kdo tady na co nestačí...
Aneb jak že je ten slavný citát že hry Ztráta třídní knihy?! | | odpovědět  |
  |   | Re: Plošný zákaz | 19:29:31 24.03.2025 | Ono dojišťování by se snad mělo dělat vyjímečně a vždy správci skal a projednáním s majiteli či CHS. Většinou jde přece použít jištění vedlejších cest na rybu. Pokud to někdo chce na OS a nemá na to - jeho problém. V rámci možností může dojistit materiálem. Jinak má smůlu. | HonzaK | odpovědět  |
Hoši | 09:29:47 23.03.2025 | Musite tam na jaře chodit delat mejdany, voheň aby vam tam ti vrabci nehnizdili. Inač mate po ptakach!
O tom dojistovani co pise Vlk, to je teda pekna blbost. Akorad z toho udelate kolotoce pro decka a z sutru budete mit hromadu pisku. Zdar! | Al Coholik | odpovědět  |
  | Re: Hoši | 14:52:55 23.03.2025 | S Jelenem se nedá mluvit a to jištění tam dal on, Michal mu to jenom schválil. Vlk má tentokrát pravdu. | Xd | odpovědět  |
  |   | Re: Hoši | 16:14:23 23.03.2025 | Milý Xd, nemáš pravdu, běžně komunikuji (umím se i podepsat s emailem) a nejsem správce skal. Na Kozlovi nevznikly žádné žebříky, výška, vzdálenost i počet jištění odpovídá okolním cestám a jen se omezily vážné úrazy. Sokolovi ať se daří a horké hlavy vychladnou! | Jelen HOUH | odpovědět  |
  |   |   | Re: Hoši | 16:39:50 23.03.2025 | Cesty se ix let lezly tak, jak byly, ale najednou přijde Jelen a vrtá o sto šest. A pak tvrdí, že je to oukej. Není. Série to hodně lidí, ale ty si to nechceš přiznat. | Xd | odpovědět  |
  |   |   |   | Re: Hoši | 17:18:16 23.03.2025 | S anonymem se těžko komunikuje: nejsem správce skal, proto nevrtám (nemám pravomoc ani nástroje). Ale souhlasím s rozhodnutím správců ohledně Kozla (i aktuálním uzavřením kvůli hnízdění sokola), díky Michale! Napadlo ty, které to sere, že je třeba mnohem víc lidí, kteří dojištění uvítali? | Jelen HOUH | odpovědět  |
  |   |   |   |   | Re: Hoši | 19:18:19 23.03.2025 | Dojisteni je Ok, je to trend a dinosauri tomu nezabrani, jelikoz vyhynou. Jen s tim blbym sokolem nemas pravdu, je treba to svinstvo likvidovat jak jen to pujde, ted uz i na Bycine navic. holt bud se přizpůsobí, nebo skonci s dinosaurama a jinde u nas uz hnizdi na tovarnich kominech ... | | odpovědět  |
  |   |   |   |   | Re: Hoši | 20:15:34 23.03.2025 | Stačí si najít komenty pod cestou Mazácka, kde je tvůj přístup k diskusi vidět.... Že se pojišťovalo po nějaké diskusi. Prd. Prostě jste to tam namlatili a po nás potopa. Kdyby k tomu odpůrci pojišťování přistupovali stejně, k čemu by to asi vedlo? Se sokolem problém nemám. Tady omezení chápu. Ale zákaz přes zimu a podobné kraviny jako nesmyslné pojišťování, které navíc nic neřeší, s tim běžte někam. | Hrdý anonym | odpovědět  |
  |   |   |   |   |   | Re: Hoši | 14:53:22 24.03.2025 | Hrdý anonyme, u cesty Mazácká mám 5 podepsaných komentářů, všechny jsou čistě informační. | Jelen HOUH | odpovědět  |
  |   |   | Re: Hoši | 14:32:54 24.03.2025 | Koukám, že progresivismus jde ze západu na východ. My v Čechám máma Marťana a vám se tam na východě zbláznili Jeleni.
Já myslím, že dojišťování je možné pouze se souhlasem autora, případně po diskuzi/schválení příslušnou OVK.
Pokud to sere hodně lidí, co tam lezou, tak by jsi se nad sebou měl zamyslet, ne?
| k. | odpovědět  |
  |   |   |   | Re: Hoši | 14:42:22 24.03.2025 | Dojištění proběhlo po diskuzi/schválení příslušnou OVK a členem OVK - správcem. | a. | odpovědět  |
  |   |   |   |   | Re: Hoši | 08:08:47 25.03.2025 | Zeptám se znova za všechny anonymní lezce, kteří Kozla znají dobře ze všech stran. Pokud nás dojišťování sere, máme vzít pajsry a bez předchozí diskuse to vykroutit, nebo jak? Však jebat na všechno. Správce skal - nenechte se vysmát, pajsr byl jeho oblíbeným nástrojem, tak vo co go. Každý si přece můžeme dělat, co chceme, ne? Navíc, kdo toho pána zvolil za správce. Já ne. A tamten taky ne. A tamten oný ani není ve spolku, tak co je mu po správci?
Víc jištění = víc lidí. To platí - kdo říká, že ne, lže. Kdysi dávno, když na Kozlovi byly jen kruhy, tak tam lezl ve srovnání z dneškem zlomek lidí. Skála se neošlapávala, neloupala, neničila. Ano lezců přibylo, ale to není důvod k tomu, abychom zbytečným dojišťováním dělali z Kozla pískoviště, na které chodí každý, kdo si koupil sedák. Jak tu kdosi psal - nemáš na to, smůla. Pak došlo k dojištění, o kterém psal Vlk. Furt to bylo v mezích rozumu, ve volných místech vznikly nové cesty, OK. Ale už i toto znamenalo vyšší návštěvnost a opotřebování skály. Jestli tady ten borec, co si myslí, že ví všechno, nezaznamenal, že v nástupu do Mazácké proběhlo odlomení skály na několika místech, že v Hraně někdo vyryl stup, že nástup do Fialky vypadal před pár lety úplně jinak atd., tak ať radši drží hubu, protože evidentně o pevnosti místního písku ví kulové. Dojištění Mazácké a Kopyta evidentně neřeší žádný problém - tam když někdo spadne pod původně prvním (dnes druhým) nebo nedejbože spadne s nabraným lanem, tak to stejně bude podlaha. Jediným výsledkem bude zvýšený tlak na tyto cesty a na Kozla celkově.
Všechno toto nemá se sokolíkem, který je asi taky trochu zhulený, protože v celých Chřibech moc frekventovanějších míst není a klidu tam teda neužije, nic společného. Zákaz kvůli sokolovi je za mne OK a je správný, protože bez ohledu na stupeň ochrany Kozla je třeba ještě brát v potaz stupeň ochrany sokola a ten je, pokud se nepletu, kriticky ohroženým druhem a požívá tedy nejvyššího možného stupně druhové ochrany v ČR. | xyzž | odpovědět  |
  |   |   |   |   |   | Re: Hoši | 09:11:16 25.03.2025 | Přihlas se do místní OVK jako správce skal = volný čas, práce, pohonné hmoty, vše zdarma, každý to chce dělat. | a. | odpovědět  |
  |   |   |   |   |   | Re: Hoši | 09:14:21 25.03.2025 | Ty taky, podobně jako Vlk což XY nebudeš nejostřejší tužkou v penále...
KOZEL v současnosti podléhá nejnižšímu stupni ochrany přírody. Ovšem teď je díky hnízdění Sokola na něj upřena pozornost všech zelených Kmerů v republice. Tím, že zneuživate situace k řešení vašich osobních bolistek a rošlapanych báboviček, můžete docílit jediného, činovníci OOP zneužijí situacea zvýší ochranu Kozla na NP. Dostuduj si, co to znamená...
Přitom viní nebudou spraci skal, do kterých šiješ, ale tvá nevymachaná huba, Vlka a vám podobných! | | odpovědět  |
  |   |   |   |   |   |   | Re: Hoši | 09:41:15 25.03.2025 | Hele ty afektovaná tužko, XY není xyzž. Já ten váš kvak ani nenajdu na mapě, jen se mi nelíbí, jak se v lezení posouvá Overtonovo okno směrem k dojišťování z důvovu masovosti, se kterou souvisí celá řada problémů, která ve výsedku povede (a už vede) k omezování lezení, což je něco, co jsi za celou dobu nedokáza argumentačně vyvrátit, přičemž tuto nouzi nahrazuješ stupňující se agresivitou. | XY | odpovědět  |
  |   |   |   |   |   |   |   | Re: Hoši | 10:09:29 25.03.2025 | Tak se neser do skal, do kterých ti nic není a své mindraky si reš u sebe doma. | | odpovědět  |
  |   |   |   |   |   |   | Re: Hoši | 09:46:23 25.03.2025 | No, hlavně, že ty jsi ostrý, jako břitva. Diskuse tady na Lezci má smysl, protože tobě podobní vrtači už neví, co by. Kazíte Kozla, kazíte lezení a hrajete si na spasitele. Jestli má Michal Rožek problém s benálem, protože je správce skal, tak ať to nedělá, chybět nám nebude. Možná bud nejlepší, když správcem skal nikdo nebude. Stejně si každý dělá co chce, ne?
Talk na skálu se se zvyšujícím počtem jištění zvyšuje. To prostě neokecáš. | xyzž | odpovědět  |
  |   |   |   |   |   |   |   | Re: Hoši | 10:07:10 25.03.2025 | Pokud máš nějakej konkrétní problém, tak bys ho měl řešit v danou chvíli na konkrétní skále.
Zneužití hnízdění Sokola na cizí skále k řešení svých bolistek je CHUCPE! | | odpovědět  |
  |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: Hoši | 10:47:51 25.03.2025 | Takže nová jištění na Kozlovi vymlátit? Aby to bylo dost konkrétní a na dost konkrétní skále? Ty si sám CHUCPE! Se prober! Meleš tu ačky s ovnama takovým způsobem, že mám pocit, že jsi Kozla viděl akorát na fotce v tomto článku. | xyzž | odpovědět  |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: Hoši | 11:13:32 25.03.2025 | Psal jsem také "v danou chvíli".
Zneužití hnízdění sokola k prosazení svého horolezeckého stanoviska je podpisová sviňárna. | | odpovědět  |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: Hoši | 11:41:30 25.03.2025 | Evidentně nečteš, co jsem napsal. Píšu, že se zákazem ohledně sokola nemám problém. Je tam sokol, je třeba to brát jako realitu a přizpůsobit se, aby nám zelení Kozla nezatrhli. Ale domlacováním jištění se to (= vliv zelených na lezení) asi nevyřeší, to je jedna věc, a druhá věc - byla snad nějaká diskuse o tom, zda dojistit, či nedojistit? Nebyla. Borci naklusali a vrtali podle hesla, my jsme správci, my můžeme. Nikoho se neptali - nebo o tom aspoň nevím, diskusi jsem nezaznamenal. Takže ani nebyla možnost v ten čas zasáhnout. Tady já vidím jasnou podpásovku lidí, co mají pocit, že když mají vrtačku, mohou všechno.
Máme ale možnost zasáhnout později a vymlátit to. Bude to postup přesně podlé těch, kteří dojišťovali, akorát, že druhá skupina má opačný názor.
Prostě jen narážím na to, že až podle tohoto hesla budou jednat všichni, tak z Kozla nezbude nic.
Znova opakuji - zákaz kvůli sokolíkovi je OK a každý rozumný lezec ho bude respektovat. Ty další zákazy (plošné - viz výše), ty byly tak mimo, že je stejně nikdo nedodržoval. A to ani ti nejlepší z nejlepší, ty velké vzory mnoha dalších. Však určitě víš. Nedělej, že nevíš. | xyzž | odpovědět  |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: Hoši | 11:57:54 25.03.2025 | Diskuse s arogantním anonymem? | | odpovědět  |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: Hoši | 12:12:43 25.03.2025 | Jenže zneužíváš článku o sokolovi k nastolení svého tématu a to je podpásová sviňarna.
Kdybys v době osazení těch několika borháků napsal svůj vlastní článek na dané téma, tak by asi nebylo o čem, ale cpát to sem pod článek o sokolovi je všivárna. | | odpovědět  |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: Hoši | 12:36:42 25.03.2025 | Já to vnímám jinak. Za mne je to úplně v pohodě. Článek je o Kozlovi. V celých Chřibech asi nejzásadnější skále. Tak píšu o poměrech na Kozlovi. Případný text zde na lezci o dodaných jištěních by navrtaným borhákům asi nezajistil odstranění. Takže jsem s tím v pohodě. Naopak vnímám jako všivárnu to, co dovrtávači na Kozlovi udělali. A jako totální zaslepenost vnímám to, že někdo tvrdí, že více borháků a tím pádem více lidí nebude orgánům OP vadit. A co víc, že to snad prospěje skále. Takové ty kecy o NP, kdy autor musel myslet NPP (protože NP z Kozla ani Chřibů nikdy nebude) apod. to ani nebudu komentovat. | xyzž | odpovědět  |
  |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   |   | Re: Hoši | 12:41:32 25.03.2025 | Jasně, účel světí prostředky...
Jinak samozřejmě, že jsem chtěl napsat NPP a ne NP. Taky jsem se už opravil a omluvil za to. Zatímco ty na své podpásovce trváš. | | odpovědět  |
  |   |   |   |   |   |   | Re: Hoši | 10:51:55 25.03.2025 | Sám si dostuduj, ...... Nejnižší ochranu má všechno, co není v žádné rezervaci. Evidentně neznáš zákon a jenom tu hněteš z bláta. Možná čteš dobře, ale obsahu nerozumíš. | - | odpovědět  |
  |   |   |   |   |   |   |   | Re: Hoši | 11:10:32 25.03.2025 | Pleteš si přírodní pamatky s rezervacemi a zamenuješ nejnižší stupeň ochrany bez přívlastku s nejvyšším označeným s přívlastkem "Národní" a přitom vandruješ do lidí, kteří jsou v obraze... To nevymyslíš! | | odpovědět  |
  |   |   |   |   |   |   | Re: Hoši | 12:36:52 25.03.2025 | Omluva za překlep, mám jich tady sice celou řadu, ale tento je podstatný.
Nemělo být NP, ale NPP. | | odpovědět  |
  |   |   |   |   |   | Re: Hoši | 09:17:48 25.03.2025 | https://www.youtube.com/watch?v=az0vyIqmg5s - Hezké video kde je i lépe vidět krásu skály. Myslím, že by byla škoda z toho udělat prolézačku a zvyšovat návštěvnost. Takové skvosty bychom si měli vážit a lézt na něm by mělo být za zásluhu, tedy natřenovat. Abych uměl na něj vylézt i bez dodatečného jištění. A tím projevil úctu vůči sobě, přírodě a jiným. Proto souhlasím s odstraněním nepotrebnyho dodatečných jištění. Čímž dojde k menšímu počtu návštěvníků, kteří tam nejsou primárně kvůli lezení. A chráněný dravec může klidně naplnit své poslání. | | odpovědět  |
Velke nic. | 07:31:13 24.03.2025 | Podle fotky super, tady není třeba ani jištění, stačí přehodit lano na druhou stranu !OpRop!. Cca 20m lana potřebuji? Vypadá to fakt pro děti. A myslím, že děti jistě podpoří hnízdění vzácného ptáčka. Tolik poviku pro nic. | | odpovědět  |
  | Re: Velke nic. | 08:39:45 24.03.2025 | fotka klame | | odpovědět  |
  | Re: Velke nic. | 08:39:49 24.03.2025 | fotka klame | | odpovědět  |
  |   | Re: Velke nic. | 10:55:41 24.03.2025 | to je tedy pořádnej klam. jeden přespolní by od pohledu skoro řekl, že je to takovej menší Bažináčův bratříček a že zoufalí lidé lezou na zoufale malé věci. | Lukas B. | odpovědět  |
  |   |   | Re: Velke nic. | 11:41:52 24.03.2025 | Svým způsobem máš pravdu. | | odpovědět  |
  |   |   | Re: Velke nic. | 11:42:47 24.03.2025 | Hlavně v té poslední větě :D | | odpovědět  |
  |   |   |   | Re: Velke nic. | 19:10:16 24.03.2025 | to byla jedna jediná věta, byť souvětí. | Lukas B. | odpovědět  |
  | Re: Velke nic. | 16:45:23 24.03.2025 | To je ta perspektiva, z určité vzdálenosti budeš taky poměrně bezvýznamný | Peter | odpovědět  |
  | Re: Velke nic. | 17:35:19 24.03.2025 | 22m na výšku sice není žádný bigwall, ale ani "velké nic".
S Adršpašskýma věžema se to srovnávat nedá, ale na místní poměry je to docela významná skála. | | odpovědět  |
  |   | Re: Velke nic. | 19:50:04 24.03.2025 | A donedavna tam byla nejtezsi moravska cesta mimo Kras. | | odpovědět  |
Fajn lidi | 18:16:49 24.03.2025 | Když to tak čtu. Buďte v klidu. I tak si nezalezete. Jste tak nasráni že když se setkáte dáte si do držky a dlouho nebudete moci lézt. Musíte tam být fajn lidé, radost jít s vámi lézt. | | odpovědět  |
  | Re: Fajn lidi | 19:46:48 24.03.2025 | Však jo, pod skalou kamarádi a hihihi a jen se sedne ke komplu, tak samo kokot :D | | odpovědět  |
Jištění | 19:19:22 24.03.2025 | Jestli na tohle vede víc jak dvaK a jedna skoba tak uz je to s náma fakt zoufalý | | odpovědět  |
Klobásky | 08:31:01 25.03.2025 | To Kozla dojistil Kuba Novák klobáskami a je to teď zamaštěné, nebo proč vyšilujete? Na Kozlovi jsem začínal ... kromě AO Thulia, Hrany kopyta a Kubové Obřízky :) mám všechny cesty přelezené. Nepamatuju si nějaké nebezpečné místo ... myslím, že se muselo dávat pozor při nástupu do Goriláka, jinak byl Kozel dobře odjištěný, ne? Kde tedy přibyly skoby/klobásky? V Komíně a tlačí teď do zad? :) | Raďas | odpovědět  |
  | Re: Klobásky | 09:52:43 25.03.2025 | Zajeď, uvidíš. A můžeš si udělat vlastní názor. Ta dodaná jištění uvidíš i zpoza pásky. | xyzž | odpovědět  |
Du na oběd | 11:48:26 25.03.2025 | Hoši,
du si na oběd, doufám, že po obědě bude zase co číst. Aspoň dobrou chuť byste mně mohli popřát. Sokol ani Kozle to neudělají a nové borháky už vůbec ne. | abcd | odpovědět  |
  | Re: Du na oběd | 13:01:41 25.03.2025 | Já si dal matjesy s koprem, listovej salát, čerstvej chleba a hlta kořalky. Toho hlta by si tady měl dát nejmíň každej druhej... | | odpovědět  |
|