LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRůVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   ...I třetí družstvo zabloudilo a udělalo prvovýstup!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Ostaš Bouldertopo 2026: nové vydání + spuštěný předprodej
Slovenské průvodce
Vyšla nejnovější kniha Reinholda Messnera Symboly

Závody
2. liga Pardubice (13.06)
SP rychlost Zakopane (POL) (14.06)
SP paralezení Innsbruck (15.06)

Žebříček
Cesty:
11.Kohout 10931
12.Klapal 10918
13.Smetanová 10887
Bouldry:
11.Novák 10350
12.Bulička 10184
13.Břicháček 10175
Hory:
14.Zvonková 4029
15.Chomová 3836
16.Sukačová 3810

Výsledky
SP Praha (04.06)
SP Madrid (28.05)
SP Bern (22.05)

Deníčky
5943 lezců
1228357 cest
Nové přelezy:
Pravda A L 9
Therapie 9/9+
Teória Slá 9
Semišová M Xb
Xsychtomaz Xb
Glücksfabr 9
Herr Kules 9/9+
Glücksfabr 9
Alfabetix 7C+
Penblwydd 9

Stěny
ZŠ Jihlava - Jihlava
Bouldering za oponou - Měnín
Tendon Blok - lezecké centrum - Ostrava

Prodejny
HUDYsport - Karlovy Vary
HUDYsport - Havířov
2D chyty - Praha 6

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
standalezec.cz
hoplezec.cz

Název cesty:

Přelezený Projekt

Klasifikace:8
Typ cesty:skalní
Sektor:Paraple
Oblast:Solvayovy Lomy
Poloha:Český Kras
Obtíže:boulder
Sklon:kolmá
Délka:20 m
Jištění:5 bh. + sl.
Autor:Š. Průcha, 8/2016
Popis:
Od hrany předskalí koutu hladkou stěnou a přes polici.
Poznámka:
Navržený název Uzlařova lahůdka (1. AF Petr Melichar 8/2014).
Zapsal:Martin Tučka (martan), 07.09.2014 19:36:46

 
* * * * 
Hodnocení / Počet:   4 / 3

  
(hezčí cesta - více bodů)

 Kontaktovat správce
 Průvodce
   - Solvayovy lomy


 Všechny cesty
 Nová cesta

Komentáře

Projekt = cesta není otevřena veřejnosti.
Zapsal: Petr Melichar, 12.09.2016 10:26:28

Pravidla lezení ve skalních oblastech ČR, článek 4.6: Nárok na dokončení cesty či varianty trvá jeden rok od zahájení, nestanoví-li příslušná OVK jinak, a je označen smyčkou s dlouhými volnými konci v prvním jištění. Další družstvo může cestu nebo variantu dokončit v ochranné lhůtě jednoho roku pouze se souhlasem autorů projektu, nebo po uplynutí jednoho roku. Tento projekt, teď už cesta, je tedy otevřena veřejnosti, to by měl provozovotel horoškoly vědět :-)
Zapsal: ivoš, 12.09.2016 10:53:56

Navíc, pravidla ČHS nerovná se zákon a žádný zákon nezakazuje nalézt do cesty označené jako projekt. Nalézt do toho tedy může každý a to i před uplynutím jednoho roku.
Zapsal: x, 12.09.2016 11:46:13

Ano, i ve fotbale gól dosažený rukou může platit, páč na nějaká pravidla, co nejsou zákon, sere pes. Tady uplynul rok, proto je tenhle projekt (cesta) volná.
Zapsal: ivoš, 12.09.2016 12:31:17

uzlar a horoskola? jako ten co navrhoval davat nyty pouze tak aby hrozilo kyvadlo. ufff
Zapsal: jan, 12.09.2016 13:24:17

A pak hoši existuje v určitých oblastech taky třeba takový historický úzus, že prostě do projektu cizímu nevlezeš, dokud leze nebo se s ním nedomluvíš, že ti ho pustí a to platí již několik lezeckých generací. Což je vlastně o tom nejobyčejnějším a to základní lidské slušnosti, která však většině lidí absolutně nic neříká:-). U nás jsou projekty staré i třicet let, ale kluci lezou a nikdo jim do toho nevleze a i třeba Adam počkal, až mu Pólo pustil projekt na Lidomorně. A to nemohou ovlivnit žádná pravidla, kdo je nechce dodržovat nebude, kdo chce tak s nimi nemá problém a je jedno jestli je to při lezení či jakékoliv jiné činnosti.
Zapsal: Vlk, 12.09.2016 14:28:12

Jaky je uzus v Solvayovych lomech? Tezko rici, v pruvodci o tom neni zminka. Nezavrhoval bych cloveka, ze naleze do cesty, kde visi v borhaku nejaka smycka... Vetsina lidi, co si jde zalezt na skaly ani nevi, co to znamena (casto ani nemaji moc moznosti se to dozvedet, pokud teda neprocitaji pravidla lezeni ve skalnich oblastech). A taky asi casto tezko zjistis, ze uz nekdo jiny tvuj projekt prelezl ;). Ostatni odemne byla jen nadsazka na nedavnou diskuzi o jisteni Petra Prachtela, kde se mu dostavalo obhajoby, ze si muze davat do cest jake jisteni se mu zamane, protoze mu to zadny zakon nezakazuje a vse ostatni je tudiz irelevantni.
Zapsal: x, 12.09.2016 16:39:22

Nevidím nic špatného na tom do takové cesty vlézt a pokusit se jí přelézt za předpokladu, že ve cestě po sobě nenechám žádné stopy (využiji jištění, které tam je, ostatní si odjistím sám tak, abych nenechal na skále viditelné stopy a zase po sobě vyberu) a následně se tím nechlubím a nikam to nezaipsuji, mám z toho radost sám.
Zapsal: Michal, 12.09.2016 18:29:58

Čtu některé shora uvedené názory a nevěřím svým očím. Autor cesty vyčistí skálu a osadí borháky (dost často jím zakoupené)- zkrátka stráví v projektu čas a energii - mimo jiné i proto, aby se "zapsal do dějin lezení". Budiž, je to egocentrická a povrchní pohnutka, nicméně je to tak. Ten, kdo nalejzá do cizích projektů je debil. Jediná možnost je požádat o dovolení autora, většinou není těžké dohledat, kdo jím je. A nebo počkat onu vymezenou "dobu hájení" - mám dojem, že to bývaly dva roky (což se ovšem může různit oblast od oblasti). Opravdu není nic krásnějšího, než když konečně vydrtím nějakou svou noční můru a za čas potkám borce, který mi důvěrně sdělí "že už to loni vylezl, ale ať si to klidně napíšu, že mu to nevadí..."
Zapsal: OS, 12.09.2016 19:58:43

@OS Sice jsi diskuzi cetl, ale blbe... O dobe je tam zminka hned dvakrat. Je to jeden rok a ten tu uz davno uplynul. Ale neni nad to si takhle odventilovat zlost, vid? ;) Ale jinak souhlas s tim, ze prvac / nytovani cest je hlavne sobecka zalezitost (ovencena radoby spanilymi pohnutkami).
Zapsal: Tom, 12.09.2016 20:22:28

Je jaksi samozřejmé, že pokud (řekněme) se mi nějaký označený projekt líbí, připadá mi, že je tam už dlouho, a chtěl bych si ho vylézt, tak se pídím po autorovi a zeptám se jeho (minimálně kvůli zjištění, jak dlouho je projekt projektem). Na druhé straně, stanovení časového limitu je rozumné, dva roky se traduje už od doby (a jistě i předtím) kdy jsem začal lézt, tedy dlouho, teď tedy karanténu na ne-písku zkrátili, nevím proč, na jeden rok (o tom proč tomu tak je bys mohl Vlku něco vědět?), ale dva roky, což je případ tohoto projektu, je doba dostatečná, aby jej autor mohl vylézt, nebo poznat, že na něj z nějakých důvodů nestačí.
Zapsal: ivoš, 12.09.2016 20:54:34

Tento projekt jsem vylezl proto, protože je 2 roky starý, a už jsem se nechtěl dívat na to, jak v prvním borháku visí smyčka. Nedovolil bych si např. nalézt do rok starého projektu, i když to pravidla dovolují. Navíc, na obtížnost, kterou projekt má se dá natrénovat během jednoho roku, vím to z vlastní zkušenosti. Tohle je vše, co bych k tomu chtěl říci.
Zapsal: kimulin, 19.09.2016 15:53:29

Klonim se k Vlkoj. Víme, kdo má cestu rozdělanou, brnknem mu, domluvíme se. Nechce, najdem si jinej směr, ne?
Zapsal: Papouš, 19.09.2016 17:18:19

Vlk má rozumný názor, ale platí to jen v případě, má-li autor šanci to do 2 let, nebo i více let vůbec přelézt. Což není zrovna tento případ. Pravidlo roku či dvou je tu také od toho, aby lezci vrtali cesty obtížnosti, na jakou stačí, a neblokovali pak daný směr zbytečně dlouho.
Zapsal: Bída, 19.09.2016 22:08:17

No jo, chudak Uzlar, ten to tu zas schytal :D
Zapsal: PeP, 19.09.2016 22:23:56

Tak nevím s tou obtížností. Když mě do toho před lety Uzlař pustil, abych to otestval, tak jsem nad nejtěžším místě ujel ze zahliněného chytu a řekl 7 nebo 7+. Letos není forma, tak se rozhoduju mezi 7+ a 7+/8-, ale 8+? To je fakt úlet...
Zapsal: Mleman, 05.03.2017 18:34:23

Asi jste ukrutně dobří. Já tu cestu šla nedávno zbaběle na druhém (když mi přemrzají prsty, nějak není morál), ale teda kroky v dolní plotýnce, pokud se jde přímo středem přes háky a nikam neuhýbá, mi osmičkové přišly. A sousední "potkan" klidně za těch 8-, co se k němu uvádí. Jasně, od třetího už mají obě cesty dolezy velmi lehké, ale hodnotit kvůli tomu celkovou obtížnost za 6+ či 7 mi připadá zvláštní.
Zapsal: F., 24.11.2020 10:35:42

Autorem je Petr Melichar. Jestli autorství není to, že jsem to očistil, navrtal, zkrokoval a nahodil klasu 8-, tak co je potom autorství? Mj. jestli odpověď bude, že to není autorství, tak to se bude přepisovat autorství asi hodně cest.
Zapsal: Uzlař, 12.04.2021 11:13:58

Tak jestli to Uzlař celý navrtal a Afnul, měl by být také za autora.
Zapsal: Valmar, 21.03.2025 14:33:00


 Přidání komentáře 
Jméno
Email
Komentář

Souhlasím se zpracováním osobních údajů.

 

Přelezy

kimulin8RP25.08.2016
Jumper8OS24.09.2016
blacks8OS10.12.2016
Melman7+/8-RP05.03.2017
Pard8-OS02.05.2017
Mikundulasjasně Mílo, až to dáš na OS, pak si chod brečet, i když takový mešuge jako ty je schopný to shodit i tak, berounská demence, tak bys měl nazvat nějakou svojí cestu8OS17.02.2019
jasně Mílo, až to dáš na OS, pak si chod brečet, i když takový mešuge jako ty je schopný to shodit i tak, berounská demence, tak bys měl nazvat nějakou svojí cestu
jirkas8OS08.05.2019
Cend8RP15.03.2020
dom8-OS28.03.2020
Vojťas H.Debilně promrzlé prsty, vylítnul jsem, příště RP8RK17.11.2020
Debilně promrzlé prsty, vylítnul jsem, příště RP
I.Baltazar8PP26.08.2023
Valmarminule posledni cesta a jen Af, dnes paradni lezeni RP. Uzil jsem si to. Z tech tri 8 tady je nejhezci, nejvic opravdu za 8. Pekny kroky v plotne. Tezky az vejs nad 2 bh.8RP28.03.2025
minule posledni cesta a jen Af, dnes paradni lezeni RP. Uzil jsem si to. Z tech tri 8 tady je nejhezci, nejvic opravdu za 8. Pekny kroky v plotne. Tezky az vejs nad 2 bh.

 Přidání cesty do deníčku
 Foto dne:
semifinále
SP 2026 lezení na obtížnost Praha
 Databáze cest:
Všechny cesty (192046)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
NATAL 6a Domusnovas
SOYUZ 6b Domusnovas
CINISMO 6a Domusnovas
JET-LI 5b Domusnovas
CINECITTÀ 5b Domusnovas
Nově komentované:
Skleroza 7b+ Davle
Skleroza 7b+ Davle
Skleroza 7b+ Davle
Skleroza 7b+ Davle
Skleroza 7b+ Davle

 Nově v diskusi:
Re: Kamarád versus parazit | Re: Kamarád versus parazit | Re: Rozpočítání amortizace | Re: Rozpočítání amortizace | Adblue? | Re: Kamarád versus parazit | Re: Kamarád versus parazit | Re: Kamarád versus parazit | Re: Kamarád versus parazit | Re: Kamarád versus parazit |

 Nové komentáře:
Re: Novy trend | Re: Vrtěti psem | Re: Novy trend | Re: Vrtěti psem | Re: Megos | Re: Megos | Re: Vrtěti psem | Re: Novy trend | Re: Xyz | Re: Megos |

 Kde to vře:
Na svěťáku na Štvanici závodí i tři ruští lezci (114)
Janja Garnbret přelezla cestu Bibliographie 9b+ (90)
Pepa Šindel přelezl cestu obtížnosti 9b. (40)
SP v lezení na obtížnost Praha (19)
Světová lezecká elita míří do Prahy, na Štvanici začíná svěťák (14)
SP v bouldrech a v lezení na obtížnost Praha (11)
Lezecký park Davle: Z ošklivého lomu lezecký ráj (5)
Plánovaný přesun na nový server: v pondělí 18. 5. 2026 (1)
Česká horolezkyně Miri Jirková byla 2. na Everest Marathonu, (1)

 Nově v inzerci:
Tarantule, vel.39 | Dámská přilba | lezení Itálie | Statické lano 11 mm, 60 m | Ocun Ozone 3.0 | duplexy | Nové lezečky La Sportiva Genius (aktuální model) | Lezečky Unparallel TN Pro - 42,5 EU | Statická a dynamická lana | Lezecké kalhoty OCUN Honk Pants Blue Opal, L |

 Anketa:
Posuzuješ bezpečnost jištění před nástupem do cesty?
 Ano – aktivně si zjišťuji informace  
 1110 
 Ano – spoléhám hlavně na vizuální kontrolu 
 1220 
 Kombinuji obojí (něco si zjistím + vizuálně posoudím) 
 1419 
 Řídím se doporučením ostatních 
 1388 
 Neřeším to – lezu vše 
 1081 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.
Na webu NaVylet.cz objevíte pestrou paletu turistických cílů a tipů na výlet napříč celou Českou republikou. Nechybí ani oblíbené lezecké oblasti jako Český ráj s pohádkovými skalními věžemi či dramatické Labské pískovce, které lákají dobrodruhy i horolezce z celé Evropy.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy © 2000–2026 Lezec.cz


Zobrazit desktopovou verzi