Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Ostaš Bouldertopo 2026: nové vydání + spuštěný předprodej
Slovenské průvodce
Vyšla nejnovější kniha Reinholda Messnera Symboly

Závody
2. liga Pardubice (13.06)
SP rychlost Zakopane (POL) (14.06)
SP paralezení Innsbruck (15.06)

Žebříček
Cesty:
20.Svoboda 10477
21.Sejbal 10450
22.Schockherr 10444
Bouldry:
20.Vejsada 10006
21.Šlapák 10000
22.Majdloch 9950
Hory:
31.Tomasu 2179
32.Laňková 2132
33.Griger 2113

Výsledky
M Rakouska paralezení (07.06)
SP Praha (04.06)
SP Madrid (28.05)

Deníčky
5943 lezců
1228542 cest
Nové přelezy:
Rüpelpower 10-
Pravda A L 9
Therapie 9/9+
Teória Slá 9
Semišová M Xb
Xsychtomaz Xb
Glücksfabr 9
Herr Kules 9/9+
Glücksfabr 9
Alfabetix 7C+

Stěny
Adrenaline Pit - Praha 1 – Nové město
Fitpark - Uhříněves
Bongo Brno - Brno

Prodejny
HUDYsport - Hřensko
Outdoor Centrum Rock Point Poštovní - Ostrava 1
Rock Point - Smíchov - Praha 5 - Smíchov

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
standalezec.cz
hoplezec.cz

Název cesty:

Tour De Anče

Klasifikace:9+/10-
Typ cesty:skalní
Sektor:Aniččina Stěna
Oblast:Srbsko
Poloha:Český Kras
Obtíže:vytrvalost
Sklon:kolmá
Délka:20 m
Jištění:8 bh+řetěz
Popis:
N (přímou variantou) Safari pod převis, jako Safari nad převis (bh) k bh a doprava vzhůru k bh Šikmé plochy. Dále jako Záblesk (do římsy, sestupný T doprava na začátek boulderu Faty morgany a jí přes bh n.v.).
Poznámka:
...aneb čtyři stupně k dosažení vrcholu. Lezecká délka nad 20m, cesta vede stěnou šikmo zleva doprava. Spojuje nejtěžší pasáže cest Safari, Šikmá plocha a Fata morgana, s přidanou hodnotou traverzu mezi ŠP a FM. Bh nad římsou ŠP (před T do FM) prodloužit.
Zapsal:Ivo Semrád (ivoš), 16.11.2014 19:20:00

 
* * * * * * * 
Hodnocení / Počet:   7 / 5

  
(hezčí cesta - více bodů)

 Kontaktovat správce
 Průvodce
   - Aniččina stěna


 Všechny cesty
 Nová cesta

Komentáře

Klasifikace odhadem, jak jinak ;-) Určitě nejtěžší cesta na "Aničce". Pokud si dobře pamatuji, tak zřetelně těžší než např. "The Dance alone" v Juře. Neděste se, další varianty na "Aničce" nehrozí :-), rozhodně ne v dohledné době.
Zapsal: i, 16.11.2014 19:32:49

Ještě jednou velká gratulace Ivo... :-)
Zapsal: Em, 16.11.2014 19:53:56

Pro nelibozvučnost důrazně doporučuji opravit název na Tour Dur /ch/ Anče nebo na Toura Dura Anče, cesta je vhodná k vylezení především pro weak endové skalní bojovníky, kteří nejsou sto vylézt cestu la Dura,Dura, a spokojí se místo vavřínů s lístkem lipovým, skvělá zpráva, že Anče Důra již Ivoše neTýrá, blahopřeji a předávám mu olivovou ratolest.
Zapsal: Teasere, 17.11.2014 00:33:19

Dlouho jsem tě neviděl a koukám, že pořád bušíš víc a víc. Dobře ty!!
Zapsal: Majkl, 17.11.2014 21:30:28

Paráda Ivoši!
Zapsal: martan, 18.11.2014 09:24:18

Hezky pěkně, ty kombinace tam určitě patřily! Moc gratuluju. Dovolím si upozornit i na novinky na Červených stěnách, něco jsem tu už zapsal.
Zapsal: Petr Resch, 18.11.2014 09:32:39

Jsou kombinace které mají svou logiku a kouzlo, například Latinská spojka. Ale kladu si otázku, zda tohle už není za čarou, opravdu chceme z Krasu dělat další Hafty, kdy počet koleček a cikacků znamená novou cestu a tedy zářez do deníčku? V podstatě by se takhle daly kombit snad všechny cesty, jen co tření lana dovolí. Je to nutný? Není tohle už totálně mimo? Kladu si totiž otázku, proč, ač Srbsko, je oblastní velmi starou a téměř všechny logické linie byly již zdolány, dřívejší generace lezců byly v tomto jaksi pokorné a takovéto vynucené kombinace nevymýšleli a pokud je lezli a to se mohlo stát, neměli potřebu je uvádět jako "nové cesty". Možná jsem staromil, ale v tomhle nic hezkého ani záslužného nespatřuji. Tohle mi přijde jako definování cest a variant navzody jisté přirozené logice a kritičnosti a ptám se za jakým účelem. Vím, Ivoši, z jiných diskuzí, že jsi celkem zastáncem kombinací, hlavně, "když je to pěkný problém", byť na pár metrech, ale nebylo by lepší se smířit s tím, že prostě zde už nám pšenka nepokvete, nové směry tu nejsou a basta. Případně, když už je touha po nových linkách, tak silná, zda by nebylo lepší nesnažit se je hledat někde, kde ještě opravdu jsou i třeba v podobě panenských částí stěn, či rovnou oblastí. Kavčí lom se Pepovi podařilo vykřesat a lidé tam chodí...
Zapsal: k., 21.11.2014 09:26:20

Proc se zase nepodepises? Musis furt neco komentovat kdyz vo tom vis uplny prd?
Zapsal: Luk, 21.11.2014 10:47:22

Je v podstate uplne jedno jestli se podepise nebo ne. Dulezity v tomto pripade je obsah toho co "k." napsal - vi o cem mluvi. A s obsahem nelze nez souhlasit. Neni problem propojovat si cesty do chvile nez tah lana rekne STOP. Delam to porad - zejmena v Krase. Klasicky - prvni pulka Mobilis in Mobili druha pulka Obycejni lide, nebo vylucne lezeni Hecire od kruhu nahoru. Lezu to takhle uz skoro 15 let a spolu se mnou milion jinych - v zivote by mne nenapadlo davat do nejakych elektronickych databazi "novou" cestu "Mobilni lidi" cca 7+/8- nebo "..cir" cca 8-/8. Pro mne by to byla neucta autorum puvodnich cest. Ja jsem nic nedodal, nic nenavrtal, neprosel jsem si nejistotou prvovystupu - jediny co jsem udelal bylo, ze jsem si dal do jednoho borhaku delsi smycku. Taky vim, ze to takhle prede mnou lezlo desitky lidi, kteri take nemeli potrebu nechat stopu. Samozrejme diky za ocisteni spodku Annicciny steny, jiste dobre. Luk(y?(ino?)) Tvoje prvovystupy jinde resit nechci - jako k lezci k Tobe mam respekt, jsem si vedom, ze lezecky nejsi tlachal. Na druhou stranu, co jsem chtel jsem si na Anicce vylezl v puvodnim stavu a mel jsem to tam rad, mimo jine protoze tam nestaly zastupy, ktery by mne napominaly, ze jsem si zapomenul dat do kapsy dva kameny a nebrat 2,5 chytu protoze potom to neni "Tour de Ance", ale jenom "de Ance" nebo "Tour de" a tim padem ne 9+/10- ale jenom 9+/9.8- a tim padem ne 45 milionu bodu v denicku, ale jenom 44 000 milionu bodu. Shrnuto - 100% souhlasim s "k." pro mne tohle neni dobry trend, v danem stupni je treba se etablovat v proverenych a logickych liniich = etalonech - zde je uplne jedno jaky stupen sam lezu.
Zapsal: J. Klada, 21.11.2014 11:11:31

Hele Pepino a to je takovej pronlem se podepsat? A napsat neco ve smyslu: `Nedelejte varianty variant, sou to podle me picoviny!" Josef Sulke. Je to takovy problem? Mohl by nam Martan ci Libor sdelit jestli k. a j.klada prisli ze stejny adresy? Abychom meli jasno?
Zapsal: Luk, 21.11.2014 12:30:33

Ono by se to dalo vzít i tak, že někdo si honí ego kvůli bodům v deníčku a tak dělá kombinace, aby se zvedla klasa. Já si myslím, že jak píšeš o 44000000bodech, tak stejně si ty honíš ego na 44000000 navrtanejch jištění do těch pravej a jedinejch linií, který pak musej všichni lézt tak, jak to tam svatej prvovýstupce navrtal. (Mluvím přímo k tobě, jsi li J sulke.) Jestli ne, tak mluvím obecně. Stejně většina lidí poleze ty hlavní logický linie. Když jsem přijel poprvý na Srbsko,Roviště, tak jsem si taky vylezl nejdřív ty rovný, nebo logický lajny. No a ti, co buší a chtěj pak přelézt něco jinýho, protože maj už všechno vylezený, tak si vymyslí kombinaci. že je tu zapsaná na lezci.? Co je na tom za problém? Není vytesaná do kamene, tak jako je v kameni narvaný to jištění od svatého prvovýstupce, který si tím skálu "přivlastňuje" jako své dílo. Ta skála tam byla vždy a klidně mohl někdo navrtat hned na začátek nějakou diagonálu. navíc myslím, že tuhle konkrétní variantu ještě nikdo opravdu nelez. narozdíl od Mobilních lidí... Spousta lidí, co nemají čas jezdit někam daleko na skály, jsou rádi za další těžkou variantu poblíž domova. Tím neříkám, že si původních linií necením víc než kombinací.. Je to ale opravdu problém zapsat ji sem? Krom bodů je to i o tom, že to inspirace pro spoustu dalších lezců, kteří hledají výzvy v okolí. Není to spíš jen o závisti?..k?
Zapsal: Valmar, 21.11.2014 15:00:50

Chacha - komentář J.Klády je stylisticky i obsahově tak vybroušen, že v něm neshledávám žádné slabiny. A soudě dle větné skladby není tento pan Jekyll zároveň panem Hydem skrytým pod pseudonym "k." ... "9+/9,8-" , "de Ance" ci jen "Tour de", "44 000 milionů bodů do deníčku" - řehtám se jak protržený a jsem šťasten, že primitivní a vulgární redukcionismus (viz. nedělej varianty variant, jsou to píčoviny) nezvítězil nad vybroušeným jemným humorem a brilantní stylistikou. Možná, že Kláda nemá navrch lezecky, ale zcela jistě má navrch eticky a dosti pravděpodobně i intelektuálně. P.S. A ani já nejsem paranoidní pan k., který si musí glosovat vlastní příspěvky. Jsem nahodilý čtenář, který na skalách prožil už pěknou řádku let a který tuto "deníčkovskou horečku" sleduje s rostoucím znepokojením...
Zapsal: mar, 21.11.2014 15:20:32

Dobře Ivoš a komu se to nelíbí,ať to neleze! A ta slohová cvičení bych přesunul na sociální sítě... :-)
Zapsal: Fíša, 21.11.2014 18:26:02

Přesně tak...gratulace Ivoši
Zapsal: E.T., 21.11.2014 18:47:09

"k" a "J. Kladu" dylyt, dylyt, dylyt. Prudej. Takovyty nekonecny recicky o banalizaci lezeni, bla, bla, bla ... Nic dotaz: sem to zkousel a nejak sem nepobral klic - krok cislo 303, hned nad druhym. Jak? Diky.
Zapsal: Kuba Dvakrat, 21.11.2014 20:45:40

Kubo,to chce zabrat :)
Zapsal: vAclav, 22.11.2014 09:04:37

E.T., Fíša: je fajn, že na Anču jezdíte a že se vám tam líbí. Tomův přelez TdA mě potěšil (pravda, doufal jsem, že by doba od prvního odzkoušení po přelez mohla být trochu delší, jenže pro desítkového lezce, který si to možná ještě nechce připustit, je Aniččina stěna pouze místo pro kvalitní sezónní rozlezení :-)). Dobrá práce!
Zapsal: ivoš, 20.05.2016 13:05:35

Berete po traverzu madlo před boulderem z Fatamorgány, nebo se do boulderu vleze hned jak to jde?
Zapsal: Beedee, 19.10.2020 16:25:27

Z popisu cesty: ...T doprava na začátek boulderu Faty morgany. Když se leze FM, doleze se do toho chytu z kterého začíná boulder. Takže ano.
Zapsal: ivoš, 19.10.2020 20:55:50

Nakonec pěkná cesta. Proč nevyužít možností krasné plotny i takovou kombinací. Ostatně logických linií za 8a v Krase moc není. Díky za ní.
Zapsal: Pivoš, 04.10.2022 20:51:30


 Přidání komentáře 
Jméno
Email
Komentář

Souhlasím se zpracováním osobních údajů.

 

Přelezy

ivošna první ostrý (mnoho na Záblesku, pár na Safari). Ideální podmínky. Poměrně rychlé přelezy Safari i Tour jsou kolaterálním efektem Záblesku :-)9+/10-PP15.11.2014
na první ostrý (mnoho na Záblesku, pár na Safari). Ideální podmínky. Poměrně rychlé přelezy Safari i Tour jsou kolaterálním efektem Záblesku :-)
rychtrmocDíky Ivoši:-)9+/10-PP14.05.2016
Díky Ivoši:-)
007pěkný lezení, možná o trochu lehčí...9+/10-PP09.09.2016
pěkný lezení, možná o trochu lehčí...
JirkaCh9+/10-flash24.05.2020
pelda9+/10-PP26.05.2020
BeedeeSestupnej traverz je boží.9+/10-PP25.10.2020
Sestupnej traverz je boží.
draKubasemočně to přebila následná hodinka a la Pat a Mat :D9+/10-PP03.05.2021
emočně to přebila následná hodinka a la Pat a Mat :D
Mikundulascesta (hlavně traverz) je náročná na kloubní jamku levého ramene9+/10-PP30.04.2024
cesta (hlavně traverz) je náročná na kloubní jamku levého ramene

 Přidání cesty do deníčku
 Foto dne:

Vypečená 7+
 Databáze cest:
Všechny cesty (192104)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Hadí síly VI Křížový Vrch
Píšťalky V Broumovské Stěny
Cesta ke zpovědi VIIc Broumovské Stěny
Jarní výběr VIIa Broumovské Stěny
Pinkoláče VIIa Broumovské Stěny
Nově komentované:
Skleroza 7b+ Davle
Spigolo Giallo 6+ Tre Cime Di Lavaredo
Skleroza 7b+ Davle
Skleroza 7b+ Davle
Skleroza 7b+ Davle

 Nově v diskusi:
Re: Kamarád versus parazit | Re: lezec.cz | Re: lezec.cz | Re: Rozpočítání amortizace | Re: Kamarád versus parazit | Re: Kamarád versus parazit | Re: Rozpočítání amortizace | Re: Rozpočítání amortizace | Adblue? | Re: Kamarád versus parazit |

 Nové komentáře:
Re: Boulder | Re: Furt? | Re: | Re: | Re: | Re: | Re: | Re: | Re: | Dát na mladé |

 Kde to vře:
Na svěťáku na Štvanici závodí i tři ruští lezci (114)
Janja Garnbret přelezla cestu Bibliographie 9b+ (101)
Pepa Šindel přelezl cestu obtížnosti 9b. (24)
SP v lezení na obtížnost Praha (20)
Světová lezecká elita míří do Prahy, na Štvanici začíná svěťák (14)
SP v bouldrech a v lezení na obtížnost Praha (12)
Lezecký park Davle: Z ošklivého lomu lezecký ráj (5)
Zákaz lezení na Kozlovi (3)
Plánovaný přesun na nový server: v pondělí 18. 5. 2026 (1)
Česká horolezkyně Miri Jirková byla 2. na Everest Marathonu, (1)

 Nově v inzerci:
Tilak Raptor, vel L., goracovka | Expedicni boty, výškovky | Tarantule, vel.39 | Dámská přilba | lezení Itálie | Statické lano 11 mm, 60 m | Ocun Ozone 3.0 | duplexy | Nové lezečky La Sportiva Genius (aktuální model) | Lezečky Unparallel TN Pro - 42,5 EU |

 Anketa:
Posuzuješ bezpečnost jištění před nástupem do cesty?
 Ano – aktivně si zjišťuji informace  
 1112 
 Ano – spoléhám hlavně na vizuální kontrolu 
 1225 
 Kombinuji obojí (něco si zjistím + vizuálně posoudím) 
 1423 
 Řídím se doporučením ostatních 
 1390 
 Neřeším to – lezu vše 
 1084 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.
Na webu NaVylet.cz objevíte pestrou paletu turistických cílů a tipů na výlet napříč celou Českou republikou. Nechybí ani oblíbené lezecké oblasti jako Český ráj s pohádkovými skalními věžemi či dramatické Labské pískovce, které lákají dobrodruhy i horolezce z celé Evropy.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy © 2000–2026 Lezec.cz


Zobrazit desktopovou verzi