LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Solidní vrstva mechu pohnojená dávkou strachu ve výlezu na vrchol udrží všechno.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Křest knihy Perly východu
Vyšla kniha Laviny v Česku
Update sprievodca Jelenec

Závody
Kontinentální pohár a MČR v ledolezení (07.12)
Novoroční Open (11.01)
Novoroční pohárek (25.01)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11156
3.Volf 10959
Hory:
1.Groš 7855
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)

Deníčky
5679 lezců
1145611 cest
Nové přelezy:
Maximum 7b
Čao Bejbe 8a
Espermatoz 7b
Vilémovy K 9
Attention, 7C+
Lexikon Mr 7C
Patička Le 8A+
Babočka Ad 7C
Menos Gait 7c+
Blue Sessi 8A

Stěny
Stěny v Hejnici - Hejnice (okr. Liberec)
Spolkový dům - Vlašim
Lezecké centrum Mammut - Praha 7 - Holešovice

Prodejny
PROVIDE + YETTI Havlík - Děčín
HUDYsport - Ústí nad Labem
HUDYsport - Jihlava

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Název cesty:

Běženec

Klasifikace:XIa
Typ cesty:skalní
Sektor:Mravenčí Stěna
Oblast:Labské Údolí - Pravý Břeh
Poloha:Labské Pískovce
Obtíže:boulder
Sklon:kolmá
Délka:15 m
Autor:T.Sobotka, 2015?
Popis:
Od 1.bh cesty Hang on dog sokolíkem do děr a ke 2.bh. Odtud doprava ke sl. Hang on dog
Poznámka:
Lehce defi, v bouldru se nebere velký bočák vlevo, ale valí se přímo
Zapsal:Martin Jungling (Džangli), 04.08.2016 11:46:13

 

Hodnocení / Počet:   0 / 0

  
(hezčí cesta - více bodů)

 Průvodce
   - 6. Nad přívozem


 Všechny cesty
 Nová cesta

Komentáře

Lehce defi? Bočák, ze kterého dosáhnu na borhák se nebere?! Škoda, že se uměle vymýšlí problém. Za mě opravdu nesmysl. S bočákem to bude třeba Xb, ale naprosto logických.
Zapsal: Olin, 16.02.2022 11:58:56

Tak to nelez, když se ti to nelíbí :)
Zapsal: Střelenec, 16.02.2022 19:02:00

Tyhle věci opravdu na písek nepatří... stačí že je na Panťáku dost variant! Do Labáku nebrat! Třeba na Tři Sestry taky nesmsl lezení .
Zapsal: Kvííí, 16.02.2022 23:45:07

To je taková libůstka našich labských prvovýstupců. Ono totiž lépe vypadá jedenáct-áčko, než deset-béčko. Už jsem podobným autorům navrhoval, ať si udělají vlastního průvodce, ať si to klidně lezou jak chtějí, ale ostatním to vnucovat nemusí a už vůbec ne uvádět jako prvovýstup. A věřte, že tento případ je ještě slabý odvárek, toho co občas navrhují.... no prostě sranda, tady v Labáku.
Zapsal: Zbynek H., 17.02.2022 07:11:33

Definování cest je jasná budoucnost, vzniknou tisíce možná miliony nových cest. jaká paráda bude např. Aksův chomot bez sokolíku nebo Břízková na Suškách bez spáry. A je šance i pro tradiční oblasti, např. Údolka na podmokelskou bez vyšlapaných stupů.
Zapsal: H, 17.02.2022 07:16:12

Spíš je divný, že se takový paskvil uzná jako cesta.
Zapsal: K, 17.02.2022 18:19:20

A krom Olina taková obligátní otázka - a zkusil jsi to vylézt?
Zapsal: K., 17.02.2022 22:10:36

Nově již tyto popisy v databázi CHS na Pravém břehu nenajdeš, jako nové prvovýstupu to už neuznávám.
Zapsal: Zbynek H., 18.02.2022 07:19:24

Omlouvám se , myslel jsem že to pravidla umožňují a patřilo to k tradici hledání obtížnosti jako např . Zub času bez hrany , Hadí oči , Částečné zatmění či nepochopitelný ale často lezený Levý a Pravý inox . Honbu za číslem v tom nehledejte . Už se to nebude opakovat , děkuji za pochopení ..
Zapsal: Tomajda, 18.02.2022 09:29:14

Nenech se omezovat dobroserama a opakuj
Zapsal: Element, 18.02.2022 10:42:05

Nemáš se Tomajdo za co omlouvat.jako prvovystupce jsi to vylezl po svým, a každej ať si to vyleze jak chce.
Zapsal: gorbi, 18.02.2022 13:04:07

Škoda, že se to tam nedá víc prokombinovat.
Zapsal: K., 18.02.2022 13:57:54

Na úvod, nechci tu rozpoutat jiný flame, než byl ten v komentářích k cestě výše i než jsou ty v jiných paralelních diskusích. Ani nechci MS obvinit z neserióznosti, nemá to zapotřebí a pokud by náhodou něco nebylo v pořádku, tak je to zřejmě jenom nedorozumění. Chtěl bych si ale ujasnit, jak to je s flashem v cestě. Měl jsem dojem, že na rozdíl od bouldrů nepřipouští flash v cestě s lanem dotýkat se ze slanění chytů... Ale možná si to myslím špatně (bez ironie), proto se ptám.
Zapsal: P., 26.11.2024 12:32:20

Je to těžká cesta piskote.jde v podstatě o čistý svědomí
Zapsal: gorbi , 27.11.2024 16:52:33

Jasně, osobně mě to netrápí, ani nechci Martina nařknout z nepoctivosti. Ale měl jsem podle svých pravěkých představ za to, že pokud si ze slanění prohlédl a namaglajzoval chyty, což píše v poznámce k přelezu, už by to nebyl flash, ale třeba RP prvním nálezem. Kdyby mu to připravil někdo jiný, tak by to asi bylo OK. - Ale asi to řeším zbytečně a možná se to prostě posouvá, takže už se to nebere tak striktně. Proto jsem se taky ptal. Akorát už by pak zase byl jen kousek k tomu, zkusit si do chytu se srovnat jako bych byl v lezecký pozici... Ale pochopil jsem, že bouldristický flash není tak striktní a chyty si asi můžeš i osahat - ???
Zapsal: P., 27.11.2024 18:30:15

Ahoj,proto jsem si je neosahaval ale jen omagoval kartáčkem, lezecky mně přišlo že je to "jako" Flash,ale jak píšeš,je to spíš první pokus..
Zapsal: Noo noo, 27.11.2024 19:28:13

Jasně, díky za odpověď. Fakt jsem tě nepodezíral, to bys to nepsal do poznámky, žejo. Sorry, že jsem to otevřel.
Zapsal: P., 27.11.2024 19:49:30

Dobrej point. Ja to vnimam stejne jak pise P. Taky to neni vubec osobni utok. Cisteni kartackem je dobrej scan chytu a myslim ze by to jako flash nemel byt, ale kdo jsem ja, abych... tak sem to pochopil za x letou praxi, stejne jako slanovani kolem cesty neni Ok v tomtu stylu. Coz u bouldru je to beznou praxi, naslanovat a ocistit a flashovat. Co vim tak stromy jsou jeste povoleny :DD
Zapsal: K., 27.11.2024 20:04:38

Když máš nastudované video přelezu dané cesty i s detailními záběry jak se berou chyty. Do toho ti to předleze kámoš, načárkuje a řekne záludnosti, to je čistý flash. Myslíte, že proslanění a okartáčkování chytů ti řekne víc? Pak ještě může být kombinace obou. Těžko říct, kde je hranice.
Zapsal: M., 27.11.2024 21:50:52

Už je to trochu akademická debata. Vnímám to tak, že styl flash byl zavedený kvůli takovým těm situacím, že třeba vidíš, jak někdo cestu lezl, možná ho dokonce jistíš, nebo třeba lezeš OS, nevíš, a někdo ti poradí: "teď musíš vzít pravou lištu a pak musíš sáhnout doleva za hranu, je tam madlo." Původně jsem to vnímal tak, že flash je takové bolestné za ušmudlanej OS. No a pak je tu takový natahování flashe na skřipec typu dvacetkrát nakoukané detailní video, detailní konzultace a cílené načárkování cesty, vizualizace kroků a tak. Prostě snaha dostat se až na samou hranici toho, co flash připouští, maximálně ho vytěžit. Ale už to podle mě jde trochu proti původnímu smyslu flashe, který chápu jako "o trochu slabší OS". Pokud se ta hraniční podoba flashe začne vnímat jako něco pro flash normální, tak asi budeme mít tendenci hledat hranici zas o kousek dál. Vůbec nechci diktovat, jak se to má dělat, ono se to nějak samo vytříbí, ale vzpomínám si, jak jsem kdysi nechápavě zíral na takové ty dokonale připravené flashe typu precizně nastudovaná videa, vizualizace kroků a tak, a připadalo mi to trochu absurdní. Je to asi flash, formálně to pravidla dodrží, ale už se to hodně blíží tomu PP na první pokus. Ale to už by asi nemuselo být v diskusi k cestě, žejo. Tak klidně ať to admini celé smažou, to by bylo asi nejlepší.
Zapsal: P., 27.11.2024 22:33:15

za me teda flash bouldru je pouze mozno si osahat chyty kam dosahnu ze zeme a i bez matic apod, strom je ok na okoukani ale sahat ci dokonce proslanovat je cheat jak prase, v cestach uz vubec, jedniny pripustny je rada od nekoho, koukani na jiny jak to lezou, video, vizualizace jak dela AO je ok , pokud plati vyse psane!!! jestli tam visi expy nebo ne, je to namagovany apod je fpoho, dale kdyz ma cesta napr spolecny zacatek prvni 2-4haky treba tak kdyz jedna je 7a a druha 7b a vylezu obe na OS,tak spolecny zacatek musi byt max 6a = v podstate omacka ktera nerozhoduje pokud by to bylo do rozdeleni 6c apak doleva 7a doprava 7b yak uz bych to videl prvni cesta OS druha RP ,flash spis ne,ale to zalezi na kazdym jaxi toto vyhodnoti, napr s=domluva s lidma se kterejma sem na zajezdu a co to taky lezli, jinak bohuzel Martinuv Flash nelze uznat toto je jass=nej ojeb Kamo
Zapsal: tapir, 27.11.2024 22:52:26

A co když je v nákresu klička třebas doprava u 5 jištění nebo jedno jakýho, bude to pořád OS, když vím, že se tam mám cpát doprava?
Zapsal: ?, 27.11.2024 22:56:08

už jen informace o tom, že tudy vede cesta, notabene informace o její obtížnosti, autorech, době vzniku, počtu přelezů a jménech přelezců znamená, že onsight neexistuje.
Zapsal: Lukas B., 28.11.2024 11:02:29

Za mě to není tak složitý:-). OS - neznám nic z kroků, pohybů, úchopů, velikosti a tvaru chytů. Flash znám cokoliv z výše popsaného, ale nemám s tím žádnou osobní interakci.
Zapsal: Olin, 28.11.2024 13:52:04

A čištění kartáčkem je, nebo není osobní interakce?
Zapsal: P., 28.11.2024 15:55:37

Není, je to interakce kartáčku a chytů :DD
Zapsal: q, 28.11.2024 16:10:13

To Piškot: Za mě už to je osobní interakce. Vidíš, jak jsou ty chyty velký, jak natočený, atp. Není tam zprostředkování od někoho druhého (podstata flashe). Jsi tam jenom ty a cesta:-).
Zapsal: Olin, 28.11.2024 19:10:22

presnevjak pise Olin, vic se v tom hrabat nema smysl, otazky typu kudy cesta vede , dle nakresz z topa jsou irelevantní ...
Zapsal: tapir, 29.11.2024 09:00:40

no, jestli si s těmi chyty povídáš trochu blíž, tak už to osobní interakce je a flash nejde uznat. A navíc to mágo ti to na pravým suverénně shazuje na IXb, takže...je nám líto. PS: diskuzi nemazat! :-D
Zapsal: klasik, 29.11.2024 20:57:51


 Přidání komentáře 
Jméno
Email
Komentář

Souhlasím se zpracováním osobních údajů.

 

Přelezy

DžangliXcPP02.08.2016
rychtrmocXcPP25.10.2020
noo nooXcPP25.11.2024

 Přidání cesty do deníčku

Reklama:
 Foto dne:
Sektor Orta
December Pain, 9
 Databáze cest:
Všechny cesty (179999)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Arms Dealer 7A+ Foxtown Boulders
Corkscrew 7A+ Foxtown Boulders
Escaqueitor 7b Margalef
Saša Jede 7A+ Panský Les
Stamo Ext 6c Leonidio
Nově komentované:
Vršek Macochy 7 Žleby
Spodek Macochy 6- Žleby
Klenba VII Vlhošť
Klenba VII Vlhošť
Stamo Ext 6c Leonidio

 Nově v diskusi:
Re: foto dne vcera | Re: socialní průjem | Re: Juraj Durifuk solo Himalaje | Re: Juraj Durifuk solo Himalaje | Re: Stropy v ČR | Re: socialní průjem | Re: Stropy v ČR | Re: Stropy v ČR | Re: foto dne vcera | Re: Stropy v ČR |

 Nové komentáře:
Re: Konec diskuze | Re: Kurva Maro | Re: James hnuj | Re: Efektivnější postup? | Re: Konec diskuze | Re: Co sa dialo pred padom | Re: Kurva Maro | Re: Stanovisko SHS JAMES | Re: Další další pohled | Re: Věnujte raději vzpomínku |

 Kde to vře:
Zkusíme to znova (92)
Stanovisko SHS JAMES k neštěstí pod Langtang Lirung (88)
Mára Holeček: porovnejte si můj pohled a prohlášení SHS JAMES (72)
Křest knihy Perly východu (12)
Trofeje z 1. lezecké stěnky Adama Ondry pro dětské závodníky (12)
Video: Adam Ondra na jedné z nejvyšších umělých stěn na světě (9)
Jugal Base Camp Bouldering Guidebook (3)
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (2)
Projekt Dandy Polmana „Velký Benátčan“ na YouTube (2)
Nová videa z bouldrování Jany Švecové ve Švýcarsku (1)

 Nově v inzerci:
Boty Lowa Locarno GTX LO | Jurek DOME 3 | ...ve dvou je to lepší | Patagonia retro x mikina | lezečky Triop Tiger 39,5 | Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) | Nová bunda Mountain Equipment Tupilak GTX Pro vel. S | Skialp lyže Dynastar Legend | Nové lezečky La Sportiva Solution W vel. 35,5 | Cepíny SR Bandit |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 691 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 600 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 521 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 538 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 458 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.