LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Z komína se nepadá.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Vyšla kniha Laviny v Česku
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu

Závody
SP boulder Keqiao (CHN) (18.04)
SP obtížnost, rychlost Wujiang (CHN) (25.04)
SP obtížnost, rychlost Indonesie (02.05)

Žebříček
Cesty:
20.Volf 10818
21.Reich 10798
22.Slezáková 10774
Bouldry:
20.Šťastný 9450
21.Horáček 9450
22.Šolc 9381
Hory:
7.Sejbal 6629
8.Sukačová 6464
9. 6150

Výsledky
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)

Deníčky
5675 lezců
1143863 cest
Nové přelezy:
Vrbata 7c
Sinter Wan 7b+
Armata Sik 7b
Sascha On 7b
O Erastis 1
Braveheart 7b
Fran-Fran 7b+
Tarantula 7c
KalyNikhla 7b
Sudoku 7c

Stěny
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5
SAUNA - Plzeň
Big Wall - Praha 9 - Vysočany

Prodejny
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Název cesty:

Lednová Neděle

Klasifikace:9+
Typ cesty:skalní
Sektor:Hlavní Kámen
Oblast:Břestecká Skála
Poloha:Chřiby
Obtíže:boulder
Sklon:kolmá
Délka:10 m
Autor:M.Zavřel, M.Rožek, 2003
Popis:
Boulderová cesta po malých chytech bez stupů
Poznámka:
1.RP Adam Ondra, 2004
Zapsal:bender, 06.05.2004 11:32:27

 

Hodnocení / Počet:   0 / 0

  
(hezčí cesta - více bodů)

 Průvodce
   - Břestecká skála


 Všechny cesty
 Nová cesta

Komentáře

Jen pro upřesnění, jednalo se o projekt navrtaný seshora ( tím pádem otevřený ), který přelezl Adam, takže správně by jako autor měl být uvedenen Adam Ondra.Vlk
Zapsal: vlk, 07.05.2004 09:06:39

Odkdy je projekt navrtaný seshora otevřený? Divná úvaha: já na tom strávim mládí vrtáním, dám do toho love a někdo to vyžere? Nic takového.
Zapsal: Papouš, 07.05.2004 11:32:34

Víš Papouši, Tvé názory si občas na Netu čtu jen tak pro pobavení.Nevím jak je to u Vás, ale u nás jsou tato nepsaná pravidla zaužívaná už mnoho let. A když si přečteš nového průvodce Moravské skály, tak to tam najdeš i písemně a všichni to ctíme, snad s výjimkou těch pár neukojených a zneuznaných géniů. Jinak i autoři tohoto projektu (mimochodem mí výborní kamarádi)to tak berou a autorství cesty samozřejmě přiznali Adamovi.PS:Když to vezmu podle Tvé úvahy dogmaticky, tak by mi Ti co lezou v Moravském Krase, cesty které jsem přejistil, měli platit poplatky za použití jištění a můj strávený čas, neboť všechna jištění platím ze svého, mám vlastní vrtačku a strávil jsem na tom měsíce času ( jde o hezkých pár set jištění za těch jedenáct let, co to dělám a nedělám to pro sebe, ale pro ostatní,protože já jsem schopný vylézt ty cesty i v původním stavu). :-))). Závěrem: To nic takového si nech pro Vaše oblasti, my u nás jsme poněkud korektnější a umíme si vážit výkonu někoho jiného.:-))
Zapsal: vlk, 07.05.2004 12:18:46

Úzus na Lezci: Tak jako jsme se dohodli, že budeme psát písmena boulderové klasifikace velká tiskací, tak zaznamenáváme i první RP do poznámky a do rubriky Autor dáváme, jména prvoprůstupců, jakýmkoliv stylem. Je to jen zvyk, který nijak neupřednostňuje žádná jména ani výkony, jen zaznamenává historii cesty.
Zapsal: JirkaS, 07.05.2004 12:29:20

Jasně, jasně, nic takovýho beru zpět. Jinak v tom mám guláš. Tak postupně: a) vyměníš starý jištění za svý prachy a ve svým vlastním čase. Tvoje volba, všechna čest. b) navrtáš novou cestu shora, nevylezeš, zkusíš jindy. (já bych si tam teda loupnul smyci do prvního, jakože obsazeno, i když to se u dělání cest shora asi nenosí). Nevylezeš do roka, necháš někomu jinýmu. c) navrtáš novou cestu shora, vylezeš jí, řekněme aspoň AF, jsi autor. d) navrtáš novou cestu shora, vylezeš, ale nedáš RP. Dá někdo jinej - je autor 1. RP, ty zůstáváš autor cesty Rozumím tomu dobře, nebo je v tom ještě nějaká lokální specialitka? Původně jsem si Tvůj příspěvek vyložil tak, že zavrtáš shora, přijde jinej borec, cestu vyleze a je autorem. To by byli pánové Rožek se Zavřelem dobrý samaritáni. Ale jak teď čtu Jirkasovo vysvětlení, tak autorem cesty je zmíněná dvojice a mladý nadějný chrt je "pouze" autorem 1. RP. Tak tomu rozumim. A propos: byste na těch píscích u Vás nemuseli prasit prvovýstupy seshora, ale dělat je pěkně odspodu. Ale nechce se, co? P.S. pro Wehrwolfa: pěknej medajlónek vonehdá v Montáně.
Zapsal: Papouš, 07.05.2004 13:16:05

To nevadí, že tomu nerozumíš, holt jinej kraj jinej mrav.U nás navrtáš projekt seshora a je volný, kdo dá stylem RP či PP je to jeho, navrtáš zespodu a dáš klidně jen AF je to Tvoje. Např. na Břestku cestu Wolfův revír navrtali taktéž výše zmínění kamarádi a koukni se do průvodce.To samé Severka na Osvětimanech. Budeš se divit, ale klukům to vůbec nevadí a kdo je zná, tak ví kolik toho ve Chřibech za poslední čtyři roky udělali jen proto, aby se další kameny zpřístupnily ostatním.Nejsou to žádní samaritáni,ale mají k tomu poněkud jiný přístup, který by asi Ty nechápeš.Takže autory projektu byli hoši, autorem cesty je Adam a Ty s tím můžeš nesouhlasit, můžeš s tím chtít polemizovat, ale to je tak vše, co s tím můžeš udělat (leda by jsi chtěl vyrobit vlastního průvodce, kde by jsi to uváděl, jak chceš Ty :-)), ale to je trochu moc práce, v příštím vydání průvodce tam bude pouze jedno jméno).Jinak u nás je velká tolerance, kdo chce dělá výstupy odshora, kdo chce odspodu. Já patřím k těm druhým, i když to bere víc času. A nezdá se mi, že bychom něco moc prasili, naše písky jsou něco jiného než Český skanzen. A speciálně pro Papouše:to nebyl medailónek, pouze rozhovor,ten přijde až za třicet let,to bude tak akorát, vždyť lezu teprve cca 20let.A víš kolik peněz jsem za to dostal, abych vůbec promluvil a jak dlouho mě museli přesvědčovat? :-)).
Zapsal: vlk, 07.05.2004 20:40:50

Díky za vyčerpávající odpověď. Nemám žádné další dotazy ani komentáře, jen tupě zírám do blba s otevřeným zobákem. (Ne nadarmo se říká, že Asie začíná za cedulí, kterou končí Říčany :-) )
Zapsal: Papouš, 08.05.2004 13:31:13

Jenže ta Asie v lezení pěkně ten vyspělý západ (západně od Vysočiny)válcuje.:-))).
Zapsal: vlk, 08.05.2004 20:09:15

Tak to je pravda, chrti rostou hlavně v Brně. Že by i díky velkorysosti předvrtávačů? Já jsem ale přeci jen zvyklej na ten svůj místní "píseček".
Zapsal: Papouš, 09.05.2004 00:11:21

Předvrtávači na to nemají žádný vliv, to víš máme tu lepší podmínky a Kras je Kras a ty bouldry ve Chřibech taky stojí za to. A o dalším ani nemluvě.
Zapsal: vlk, 09.05.2004 20:02:22

Vlku, Vlku - ty si ale tolerantní.Takto to vypadá,že si děláš svoje pravidla a píšeš si průvodce jak se to hodí tobě - nezdá se ti?Mě je srdečně jedno,jak si to kluci s Adamem vyříkají,ale myslím si, že z hlediska historie cesty je tvůj pohled na autorství trochu zcestný.Ale každému jak je libo a průvodce děláš ty,takže už mlčím(ale stejně je mě líto, že se vlastně nedozvím,kdo ty cesty navrtal).
Zapsal: Břeťa Lebloch, 22.03.2006 14:57:55

Nikoliv, a pokud se týče Chřibů určitě dobře víš kdo borháky do projektů navrtal :-). Jen si představ, že projdu s vrtačkou nějakou oblast a navrtám si seshora ze slanění, co mě zrovna napadne a tím znemožním ostatním, kteří mají zájem dělat cesty, se zrealizovat. Na Břestku mi spíš vadí jiná věc, že se naši mlaďoši ani nepobavili s našimi zasloužilými členy a navrtali jim do jejich cest borháky jak je napadlo a navíc jejich cesty přejmenovali podle svého. Jen tak pro zajímavost v roce 1960 bylo na Břestku asi 16 cest. :-)).
Zapsal: Vlk, 22.03.2006 15:22:09

Tak to je zajímavé. Tak proc si ty "repasované cesty" do svého svého průvodce dával když jsi s tím nesouhlasil? Oni tě nějak donutili?
Zapsal: PavelS, 22.03.2006 19:02:27

To je jednoduché, každý jsme měli na starosti nějaké oblasti, já jim do Chřibů vůbec nemluvil, ani neprováděl korektury, zjistil jsem to až dodatečně, což mě však neomlouvá, pokud jsem pod tím podepsaný měl jsm si to dohlídat a ne se spolehnout na kamarády. Na nápravě se již pracuje. :-)).
Zapsal: Vlk, 22.03.2006 20:45:08

O tom kdo bórky navrtal vím, vím taky o tom, že tam byly staré cesty - dokonce jsem i některé lezl v době kdy na břestku žádné borháky nebyly. Ale ty píšeš u jiné cesty (devizák), že dalším autorem cesty je... (jak můžou být 2 autoři - první přelez mohl udělat jen jeden). Navíc se mě moc nelíbí, že podle tebe je autor i ten kdo cestu dá AF - to je trochu blbé ne.Dovedu si představit, že překrokuju spoustu takových těžkých projektů AF - to pak budu jako jejich autor? Když už to chceš dělat takto nebylo by lepší aby autorem byl ten kdo to dal první čistě (RP,PP,OS,FLASH)?A další věc-představ si, že si cestu tři neděle čistíš-každý víkend v ní strávíš množství času a pak někdo přijde po třech týdnech v pondělí - protože má zrovna volno a tvoji očištěnou a osazenou cestu ti přeleze - mě osobně by to teda docela štvalo.Tebe ne?
Zapsal: Břeťa Lebloch, 23.03.2006 08:16:39

A jak se to má s projektem Wolfgang Gullich na Bajerce? Ten je vodevřenej, nebo dělanej zdola? No né že by to bylo na RP, ale AF je AF :-)))))
Zapsal: 3k, 23.03.2006 09:20:54

To je pěkná diskuse. Možná začala (na Lezci) zde, pak se (nezávisle) přes Pulp fiction na Hrubé skále vrátila zase sem. Názor "cizince": 1) Ten kdo udělá cestu odspoda dle pravidel (tj. měl by cestu přelézt alespoň stylem AF) je autor cesty. Pravidla mohou zahrnovat i minimální vzdálenost fixního jištění. 2) Kdo cestu jako první přeleze odspodu v kuse (PP,RP,flash,OS) měl by být v historii cesty uveden jako autor 1.RP (nebo 1.PP, 1.flash, 1.OS). Autor cesty může (ale nemusí) být autorem prvního přelezení v kuse. Pro úplnost: "historicky" (když jde třeba o významnou cestu) lze zaznamenat i třeba autora 1.OS pokud je úspěšný až po 1.RP (PP). Výjimečně může být RP náročnější než flash (s nacvakaným "nefixním" jištěním). 3) Pokud si cestu očistím a navrtám seshora, tak by mi pravidla, která připouštějí tvorbu cest shora měla dát nějaký čas na její přelezení v kuse (například 1 rok). Pokud "karanténa" uplyne a cestu pak přeleze někdo jiný, pak holt mám smůlu. 4)V téhle diskusi by dosud stačil jediný komentář. Ten první, Vlkův.
Zapsal: i, 23.03.2006 09:47:59

..a pokud nekdo smycku nerespektuje a cestu navrtanou shora da v ochrane lhute na RP, tak je co? ... ? coze je? no to snad ne!:), prece autorem 1.RP:)) ... Priklady jsou znamy, jmena si ted nejak nemuzu vybavit..., radsi:)
Zapsal: ve(l)kej jesita, 23.03.2006 11:27:06

...ale jo, tak je maradonista, česky unterwassermann...
Zapsal: i, 23.03.2006 11:39:58

Jednoduché Břéťo, když dělám cestu od spoda nedělám ji sám, aspoň to tak nikdy nebylo a vždy jsme se střídali, každý dával nějaká jištění, takže autorů máš víc a autorem je ten kdo to dá i AF a tak to asi bude vždy, pak už může být jen autor prvního RP či OS přelezu, ale to je jiná kapitola.Jinak pokud dělám cestu od spodu dám si smyčku a čistím ji a dodělávám postupně, pokud udělám cestu odshora, smyčku do ní nedávám a je to volný projekt. Jinak WG byl dělán odspodu a kdo ví jak jsem vysoký si dokáže představit jak jsem dával druhý :-)).Jenže já to nepřelezu a dělali jsme to s Petrem, takže má čas než to dá v kuse, ale u nás není moc lidí, co jsou schopni lézt v převise za poslední článek jednoho prstu a ještě cvakat :-)).Smyčku můžeme podle pravidel sundat až na podzim 2007 či kdykoliv budemě považovat cestu za hotovou :-)).
Zapsal: vlk, 23.03.2006 11:51:27

A není ten druhý třetí ?:-)
Zapsal: 3k, 23.03.2006 12:21:36

Teď kdybys mě zabil si z hlavy nevzpomenu, kolik jich tam je celkem jestli tři či čtyři. Jen vím, že nejhorší pakárna byl ten v převise a málem se si při tom nabil nos :-)).
Zapsal: Vlk, 23.03.2006 12:28:11

Nechci se do toho moc motat, ponevadz jsem ze severu a lezu jen na domacich sandech. Beru to ale ze selskeho rozumu. 1.)Autor cesty je proste ten, kdo ji navrtal. Mel by byt vzdy uveden jako autor v pruvodci. 2.) Samozrejme prvni RP, je prvni RP. Preci ale neni problem napsat do pruvodce prvni RP prelez. Tudiz cesta Lednova nedele je zapsana presne dle mych predstav, tak by se to melo uvadet i v papirove verzi.
Zapsal: Miki, 23.03.2006 15:40:21

Zkusím ještě jednou, tak jak to vnímám (možná špatně, šedá teorie...): 1)autor(autoři) cesty: ten kdo cestu vytvoří odspodu, a přeleze minimálně AF a snad i ten, kdo cestu navrtá shora (pokud se to v oblasti toleruje) a jako první(!) přeleze v kuse. Na to své první přelezení by měl mít ochrannou lhůtu, ale může se jí vzdát jak je zde vícekrát uvedeno. Autor cesty je vždy nejméně spoluautorem projektu. Dle mého názoru na autorství cesty nestačí, aby autor uměl "pouze" vrtat díry do skály (v tomto nesouhlasím s Mikim a bodem 1. předchozího komentáře). A pro autorství cesty by neměl stačit ani AF přelez po předchozím osazení shora. Přece za to, že cestu "můžeme" osadit shora, bychom měli něco (přelez v kuse) předvést(!!). A když se nám to nepovede, tak se přece nemůžeme považovat za autory cesty (nejvýše za autory projektu). Zkrátka, autorství cesty by si měl člověk zasloužit a každá cesta tak nemusí mít autora. 2)autor 1.přelezu v kuse to je snad jasné 3)autor(autoři) projektu ten kdo cestu vymyslí a celou (shora), nebo alespoň částečně (odspoda) osadí jištěním. Příklad: Hrana na Kance v Teplicích. Autoři projektu: Hudy, Otík Vašek, Michal Rosecký. Autor 1.RP(PP) Rosťa Tomanec Autor cesty: není A u téhle cesty? Podle toho, co kolegové výše uvedli jsou autory projektu M.Zavřel a M.Rožek a autor 1.RP Adam Ondra. Autor cesty není.
Zapsal: i, 23.03.2006 17:09:41

Nevím, jak je tato cesta myšlena, ale vzhledem k výšce prvního jištění se to zřejmě leze zprava. Pak je ale nesmysl nešlapat doprava za hranu. Takto to ale zase je zhruba 9-. Tak fakt nevím...
Zapsal: Zaoralf, 25.03.2022 12:04:26

* 9-/9
Zapsal: Zaoralf, 25.03.2022 12:06:38


 Přidání komentáře 
Jméno
Email
Komentář

Souhlasím se zpracováním osobních údajů.

 

Přelezy

zaoralf9-/9PP25.03.2022
Mrnda9-PP29.09.2024

 Přidání cesty do deníčku

Reklama:
 Foto dne:

Tratt
 Databáze cest:
Všechny cesty (179833)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Mission Impossible 8+ La Riba
Cesta Ke Smazání II Adršpach
Normální Cesta I Adršpach
Komín IV Adršpach
Berufsgärtner 8B Kremstal
Nově komentované:
O Erastis Sou 1 Kalymnos
J´Ai Du Temps Donc J´Ai De... 7b+ Kalymnos
Directa Reus 6b+ La Riba
De Sába 9- Lom Kobyla
#7 6b Margalef

 Nově v diskusi:
Re: cvaknuté první jištění - přelez | Re: cvaknuté první jištění - přelez | Re: cvaknuté první jištění - přelez | Re: cvaknuté první jištění - přelez | Re: cvaknuté první jištění - přelez | Re: cvaknuté první jištění - přelez | Re: cvaknuté první jištění - přelez | Re: cvaknuté první jištění - přelez | Re: cvaknuté první jištění - přelez | Re: cvaknuté první jištění - přelez |

 Nové komentáře:
Re: Co sa dialo pred padom | Re: Co sa dialo pred padom | Re: Co sa dialo pred padom | Re: Co sa dialo pred padom | Re: Co sa dialo pred padom | Re: Co sa dialo pred padom | Co sa dialo pred padom | Re: Co sa dialo pred padom | Co sa dialo pred padom | Co sa dialo pred padom |

 Kde to vře:
Zkusíme to znova (80)
Rozhovor s Markem Holečkem po návratu z Langtang Lirung (6)
Rozhovor s Honzou Trávníčkem na kanálu naHoru.tv (3)
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (1)

 Nově v inzerci:
Nové lezečky Scarpa Booster Vibram XS Grip2 | Horolezecké knihy | TENDON Master PRO 9.7 | Lezečky La Sportiva Miura | Korsica | PRAHA,PRODÁM VESTU | Tenaya Indalo vel. 37 | Mammut GTX kalhoty | Prodám VHT boty a mačky | Lano |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 520 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 438 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 407 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 394 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 356 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.