LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRůVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Spára, to je jeden velkej chyt. Dole do ní vrazíš ruce a na vršku je vytáhneš.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Ostaš Bouldertopo 2026: nové vydání + spuštěný předprodej
Slovenské průvodce
Vyšla nejnovější kniha Reinholda Messnera Symboly

Závody
2. liga Pardubice (13.06)
SP rychlost Zakopane (POL) (14.06)
SP paralezení Innsbruck (15.06)

Žebříček
Cesty:
1.Šindel 13034
2.Votoček 12550
3.Širůčková 11897
Bouldry:
1.Trojan 11325
2.Novák 11075
3.Pochman 11075
Hory:
1.Sejbal 7951
2.Groš 7322
3.Skopec 7183

Výsledky
SP Praha (04.06)
SP Madrid (28.05)
SP Bern (22.05)

Deníčky
5941 lezců
1228057 cest
Nové přelezy:
Herr Kules 9/9+
Glücksfabr 9
Alfabetix 7C+
Penblwydd 9
Edge Of Re 9+
Snatch 9
Dropzone 9-
Rote Kante 10-
Atlantis 9+/10-
Filek 10

Stěny
Na Nivách - Trutnov
RadOTTín - Praha 5 - Radotín
Gejzír - Karlovy Vary

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Poštovní - Ostrava 1
HUDYsport - Teplice
LANEX eshop - Bolatice

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
standalezec.cz
hoplezec.cz

Název cesty:

Farao Přímo

Klasifikace:Xb
Typ cesty:skalní
Sektor:Centrální Stěna
Oblast:Panteon
Poloha:Český Ráj
Obtíže:boulder
Sklon:převislá
Délka:25 m
Jištění:kruhy, skoby
Popis:
od 2 K přímo ke 3 K
Poznámka:
To zase bude keců
Zapsal:Mirek Valcek (Mrázek), 07.03.2006 17:25:45

 
* * * * * * * 
Hodnocení / Počet:   7 / 1

  
(hezčí cesta - více bodů)

 Průvodce
   - Panteon


 Všechny cesty
 Nová cesta

Komentáře

Nekdo to udelat musel:))
Zapsal: l., 07.03.2006 17:53:49

Ale ne, třeba já kecy nemám :-)
Zapsal: Torouš, 08.03.2006 08:44:25

Nojo, už zase Xb :) Viz přímá Panta Rhei. Myslím že Slavík tuhle říkal, že na Panťáku v převisu asi žádný desítky nejsou... a teď rovnou dvakrát Xb. A kromě toho, co je to u Faraa přímo? Tak jsem to viděl zkoušet akorát loni Gilberta Mohylu, Klettermaschine ze Saska - pral to přímo mezi oběma variantami. Reálně je to spíš zprava a zleva :) A už jen ze sportu malá anketka: co vám přijde těžší - Farao zprava, nebo přímá Panta Rhei?
Zapsal: Piškot, 08.03.2006 20:07:40

dve 7c,srovnavat nema smysl a Prcas je vocas, nevsim si totiz ze na Pantaku zadny previsy nejsou:)
Zapsal: laco, 08.03.2006 21:22:01

Myslis srovnavat dve 7b+, zejo :) Previsy jsou relativni - musis to brat vzhledem k rajbasum jako je Satisfakce nebo Fr. styl.
Zapsal: Piskot, 09.03.2006 12:35:33

Vychazel bych ze statistik nazoru zkusenych prelezcu:))
Zapsal: laco, 09.03.2006 13:57:33

Tak bacha na styl :)))
Zapsal: Piškot, 09.03.2006 14:05:20

:) 2:1 pro variantu, a 1:0 pro tebe.
Zapsal: laco, 09.03.2006 14:09:41

Ptát se zrovna Prcase na obtížnost Panťáku je směšné. Chodí tam místo tréninku na umělou stěnu, aby ušetřil cejny. A jak se leze tato var. ví každý, kdo o ní má zájem. Přece přez lištu. Nějaký takový kecy, jako jestli zprava nebo zleva svědčí jenom o tom, že Piškot asi vůbec neví co lezl.
Zapsal: Mrázek, 09.03.2006 15:35:53

No, vzpomínám si už jenom matně :) Tuhle zimu jsem to tam úplně vypustil.
Zapsal: P., 09.03.2006 16:09:19

Nehadejte se hosi.Lezl jsem to pres listu dvakrat solo cca pred 10 lety.Panteon je spis takova cvicna stena pod sirym nebem a o klasifikaci zde je zbytecne se bavit.
Zapsal: martin zedek, 10.03.2006 13:18:08

Čau Martine, nějak ti na písku vynechává paměť. Pokud vím, lezls tenkrát sólo Panta Rhei. Lišta to asi byla. Zajeď si to zas někdy připomenout :-)
Zapsal: Piškot, 10.03.2006 13:45:12

Ty krávo...No nevim ale 10b se me zda prehnany jestli to je teda varianta lehce z prava...
Zapsal: Lachtan, 31.08.2006 14:16:15

Var. zprava je teda těžší, než zleva, ale Xb ?. Přímo to možná Xa bude (přes oblou díru, prostě mezi variantami). Lezl jsem to poprvé až letos.
Zapsal: Milano, 22.04.2008 21:06:47

Bylo by fajn tuto variantu přejmenovat na "Zprava", nebo "Úhybný manévr" ;) jinak je to dost matoucí. Lezl jsem to co nejpříměji to jde (asi jako Milano) a bral jsem následující: PR oblá díra, LR mikrobočák, PR lištička s palcem, LR divnodírky na spoďobočák, PR cvakací bočák pod 3.Q. Nic přímějšího jsem nevymyslel. Varianta zleva (klasické Farao) se asi zmíněným chytům vyhýbá. Takto mi to příšlo tak Xa...
Zapsal: relic, 24.06.2015 11:54:47

já to dnes zkoušel. jak to tady čtu, tak sem to lezl zas jinak. z madýlek pod druhým sem šel nátahem PR doprava od mělké dvouprstovky, dal levou patu k levé ruce na madýlko, LR do lišty zamykačky, PR kulatá díra na 3 prsty,LR bočospodák, PR cvakací u 3.KR...možná už jsem to šel moc zprava, asi by to šlo víc rovně i víc zleva a ted babo radˇ...nicméně velmi povedené lezení
Zapsal: honza k., 08.05.2017 19:41:31

Prase se v tom vyznej jak to teda je. Já osobně bych to viděl tak, že přímá varianta se holt leze přímo jak to o něco výše píše Miláno. Přímo je to hezký lezení o fous těžší než klasický Farao. No a když se ke klasice za IXc přidá ten fous tak z toho vychází Xa.
Zapsal: Plechy, 08.06.2019 00:20:12

No nakonec musim uznat ze "prima varianta" lezena "klasicky" zprava za tu mizernou dvojprstovku je tezsi a zajimavejsi nez to lizt primo.
Zapsal: Plechy, 14.05.2020 23:15:58

Lezení je na Panťáku hezký! Krasný cesty, jak zde zaznělo taková "překližka venku", i doba přístupu je tomu podobná, jako od parkovistě k recepci někde na stěně...! Jedny z prvních těžkých cest u nás, klasifikace přejmutá ze sousedního saska, kde se "udával tehdejší směr" sportovního pískovcového lezení. Bylo pár těžších cest i jinde v ČR, Petr a Pavel, Ztracený sen (obě původně RP Xc - Ztraceňák možná víc) a pár dalších. Pak nastoupil Marek Havlík a Tomáš Sedláček cesty jako Neuropatog XIb, Nejistá Sezóna XIa a další, cesty, které byli často v rozporu z pravidly ale posunuli to o velký kus, co se sportovního výkonu týče hodně dopředu! Pak ale začala doba "přitvrzování" objevila se jména jako Mázl, Beneš, Sobotka, Hrubý a tihle siláci se báli lézt lézt XI a XII, tak si rozjeli vlastní klasifiakci, která nenavázala na tuhle klasifikaci "určenou" do té doby nejtěžšími cestami na písku u nás...Třeba Tisá a Ostrov si tuhle "starou klasifikaci" udrželi tak nějak dodnes. Labák, Teplice a Ádr absolutně ne...Tě péro doktore, Panný (nebo Panenský) Výkřik, Akční Rádius (všechny Xa) mají spolěčného se 7b+ velký kulový, stejně jako Kapučíno, Noční Klub, Hranostoj (IXb/IXc) se 7a+/7b. Takže je to teď tak, že Bod Zlomu (původně Xc/XIa) si dneska běžně zapisují za Xb a takových připadů, kdy původně byla cesta před 30lety o stupeň, až dva těžší je víc...Xb z Labáku, nebo Ádru, má jinou váhu něž Xb (pokud berete "Pantu přímo" a Farao zprava, jako Xb) z Panťáku. Dnešní realitě odpovídají spíš cesty v plotně (Tutáč a Ďítě představ Xa) Satisfakce Xb, Francouzký styl Xc i proto, souhlas s tvrzením Slavíka, že v "první lize" desítky nejsou...protože to v měřítku dnešních cest platí
Zapsal: Pejskař, 20.03.2023 09:30:40

Noo a nebylo by fajn držet tu saskou návaznost? (aspon u nás, v Labáku at si zapisujou třeba 8a fr. za VIIIc). Nejhorší na tom je, že některý cestu se shazujou a další, častu už se zajetou klasou se nechávají být. Pak člověk vleze do Xb a může to být 7c až 8a+. Vím, že globálně se to nikdz nesjednotí, ale aspon v rámci oblastí bychom mohli držet jednu klasu u starších i novějších cest.
Zapsal: V., 20.03.2023 09:56:13

Podle mě to nejde rozhodnout od klávesnice a nařídit. Klasifikace se nějak sama vyvíjí. I v tom Sasku se liší nějaká Xa od Arnolda z 80. let a některá třeba patnáct let stará od lidí jako Stiller a tak. Umělé stěny a bouldrování hodně věcí změnily, teď jsou "silové" cesty vnímané spíš jako lehčí než dřív (to je případ toho Panťáku). Když jsem kdysi byl se Sasíkem T. Wolfem v Prachově, tak Sezónu skoro flešnul, spadl až nahoře v "lehkém" kvůli tomu, že je malý, lezl i Petra a Pavla... a v Sasku by to taky Xc ani XIa podle něj nebylo. Hlavně je asi jedno, jak se ta klasifikační mřížka přiloží, jestli o stupeň výš nebo níž. Tomu se člověk přizpůsobí snadno. Spíš je problém, když to hodně lítá v rámci jedné oblasti.
Zapsal: P., 20.03.2023 11:07:50

To je právě problém, pokud se začne snižovat klasifikace u těžkých cest, musí se to provést až k těm nejlehčím, jinak to někde začne lítat. To se však ve většině výše zmiňovaných oblastí nestalo. V Labáku je ale například výhodu, že je i německý průvodce, takže ti méně znalí pokud se orientují podle něj si většinou hubu nenabijí. Pak je samozřejmě výhodou mít starší průvodce a porovnat si to s novými, ale kdo je dne ještě má?
Zapsal: Vlk, 20.03.2023 12:07:59


 Přidání komentáře 
Jméno
Email
Komentář

Souhlasím se zpracováním osobních údajů.

 

Přelezy

Laco Šaolinfakt uz nevim, bych tak rek7cPP00.00.0000
fakt uz nevim, bych tak rek
robXbRP30.05.1989
otahrubanXbPP08.09.1989
ZdendyšXbPP30.06.1990
martin zedekXbPP07.07.1990
MrázekXbPP00.04.1993
Mattessonpřímo od 2.K a úkrok do prava těsne pod 3.K->né rovnou zpravaXaRP16.03.2007
přímo od 2.K a úkrok do prava těsne pod 3.K->né rovnou zprava
siskaXaPP07.04.2007
Martin7cPP16.06.2007
richardmullerXbRP14.04.2008
Zajdamuseli jsme se hecnout navzájem s Mírou :)XbPP15.07.2008
museli jsme se hecnout navzájem s Mírou :)
HoromirekKdyž to dal Zajda,tak sem musel taky:)ale tak takXaPP15.07.2008
Když to dal Zajda,tak sem musel taky:)ale tak tak
radousXaPP10.10.2009
pajamrazeksaunaXbPP11.07.2010
sauna
VlčákXbRP25.07.2010
George-JPDneska se mi fakt dobře lezlo až na stres nad 3k kde sem byl na spadnutí.XbRP20.08.2010
Dneska se mi fakt dobře lezlo až na stres nad 3k kde sem byl na spadnutí.
Ohne MBez maglaizu, 17 st. C.XaRP14.11.2010
Bez maglaizu, 17 st. C.
honzazimaXbPP09.03.2011
Malej bejklezl jsem to uplně rovně přes kruh, přes oblou díru.. příjde mi to jako logická pěkná linie, Xa by bejt snad mohlo.. klase tam nerozumim ale nijak nachozený sem to neměl.. každopádně skvělá cestaXaPP02.04.2011
lezl jsem to uplně rovně přes kruh, přes oblou díru.. příjde mi to jako logická pěkná linie, Xa by bejt snad mohlo.. klase tam nerozumim ale nijak nachozený sem to neměl.. každopádně skvělá cesta
novakjaSchudnéXbRP08.08.2011
Schudné
DžangliXbPP01.07.2014
tarwacXbPP26.10.2014
relictrochu poladěnej program, ale s deravýma prstama. Lezeno nejvíc direkt, jak to jen jde. Původně jsem si to zapsal za Xa, ale je to spíš devítka, takže béčko nechám.XbPP30.07.2015
trochu poladěnej program, ale s deravýma prstama. Lezeno nejvíc direkt, jak to jen jde. Původně jsem si to zapsal za Xa, ale je to spíš devítka, takže béčko nechám.
vojta (vlčák)Xbflash05.09.2015
Komíňákjistil Luka, Smolo, Kubrt. Nahodit nohu k ruce a nasednout na ni mě dost trápilo. Pak mi párkrát došlo v pravačce při kroku za měsíček. Nejlepší to tam bylo nahulit bez jistoty a trefit jamku. Klasu dám něco mezi vzhledem k ostatním cestám.Xa/XbPP15.04.2017
jistil Luka, Smolo, Kubrt. Nahodit nohu k ruce a nasednout na ni mě dost trápilo. Pak mi párkrát došlo v pravačce při kroku za měsíček. Nejlepší to tam bylo nahulit bez jistoty a trefit jamku. Klasu dám něco mezi vzhledem k ostatním cestám.
ruzaMezi 2. a 3.Q přímo přes 2 mikrolišty..XbPP04.05.2017
Mezi 2. a 3.Q přímo přes 2 mikrolišty..
PaďasXbPP15.07.2017
honza k.minule asi dva pokusy neska po nacvakání a repete kroků 1.pp...asi spíš lehčí Xb kdo se v klase má vyznatXbPP03.09.2017
minule asi dva pokusy neska po nacvakání a repete kroků 1.pp...asi spíš lehčí Xb kdo se v klase má vyznat
TrojeyyXbPP06.05.2018
rychtrmocXbPP19.05.2018
vondřejXa/XbRP23.06.2018
SumecTour de Pantak kolem dokola s dětma, navršku pívo a párek a najednou to šlo..Xa/XbPP22.09.2018
Tour de Pantak kolem dokola s dětma, navršku pívo a párek a najednou to šlo..
Růžaskoro RP :-)XbPP08.05.2019
skoro RP :-)
Bárty92XbRP23.05.2019
KendajzXbOS08.03.2020
PlechyvpravoXbRP03.04.2020
vpravo
PENXaPP23.04.2020
pepa07XaPP23.04.2020
lukcmuchXaPP16.05.2020
LukšXbPP28.06.2020
MarczanyXa/XbPP05.07.2020
trumenXaPP17.07.2020
Rygarcca 7b+ nebo 7cXbPP01.09.2020
cca 7b+ nebo 7c
KwikwiXaPP28.04.2021
DempsiXbPP11.05.2021
Peca goVedro 27 stupnuXbPP11.05.2021
Vedro 27 stupnu
Veruna0XbPP11.10.2022
TomZXbPP18.03.2023
OlinV podstatě OS, před 11 lety jsem lezl Farao originál.XaRP19.03.2023
V podstatě OS, před 11 lety jsem lezl Farao originál.
vojta.rXaflash19.03.2023
PepikXaPP19.03.2023
majklXbPP30.04.2023
MarinXaOS19.04.2025
FreezBoyXbPP25.05.2025
PavelBXaPP27.07.2025
DamajdaBomba cesta! Před měsícem na dolez jen omrknout, dneska v RPčku smekla noha :/ Lezl jsem to úplně přímo přes dvě malý lišty. Bohužel mi prostě není jasný, jaký je ten zamýšlený program, ale zdá se že podle lezce jsem to asi lezl správně. Přesto mi to prostě přišlo spíš jako Xa/9-. Každopádně zatím moje nejtěžší cesta na panťáku a radost z přelezu :) Samozřejmě mi zas zmrzly prsty v nejhorší moment, takže jsem nad třetím ještě za pochodu upravoval program, protože jsem neměl cit v pravé ruce v mělkém bočáku.XbPP20.02.2026
Bomba cesta! Před měsícem na dolez jen omrknout, dneska v RPčku smekla noha :/ Lezl jsem to úplně přímo přes dvě malý lišty. Bohužel mi prostě není jasný, jaký je ten zamýšlený program, ale zdá se že podle lezce jsem to asi lezl správně. Přesto mi to prostě přišlo spíš jako Xa/9-. Každopádně zatím moje nejtěžší cesta na panťáku a radost z přelezu :) Samozřejmě mi zas zmrzly prsty v nejhorší moment, takže jsem nad třetím ještě za pochodu upravoval program, protože jsem neměl cit v pravé ruce v mělkém bočáku.

 Přidání cesty do deníčku
 Foto dne:
semifinále
SP 2026 lezení na obtížnost Praha
 Databáze cest:
Všechny cesty (192013)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Westweg IV Bielatal
AW II Bielatal
Kosprd 5A Lachovská Hejda
Telecí 4+ Lachovská Hejda
Benjamínek 3+ Lachovská Hejda
Nově komentované:
Magnetická Hrana VIIa Tisá - Velké Stěny
Rodinný Gang VIIIc Labské Údolí - Levý Břeh
Balrog VIIIb Labské Údolí - Levý Břeh
VI+ 6+ Olomoucké Hradby
Železniční Pravá Varianta 5 Hlubočepské Plotny

 Nově v diskusi:
Re: Rozpočítání amortizace | Re: Rozpočítání amortizace | Re: Rozpočítání amortizace | Re: Rozpočítání amortizace | Re: Rozpočítání amortizace | Re: Rozpočítání amortizace | Re: Rozpočítání amortizace | Re: Rozpočítání amortizace | Re: Rozpočítání amortizace | Re: Rozpočítání amortizace |

 Nové komentáře:
Re: Janja | Re: Janja | Re: obtížnost | Janja | 2+2=4? | Re: Na placku to nevypadá | Velký obdiv | Re: Kde je Janja? | Re: Na placku to nevypadá | Re: obtížnost |

 Kde to vře:
Na svěťáku na Štvanici závodí i tři ruští lezci (114)
Pepa Šindel přelezl cestu obtížnosti 9b. (58)
Čech František D'Agostino, Yosemity: 3 těžké bigwally za 2 týdny (22)
Světová lezecká elita míří do Prahy, na Štvanici začíná svěťák (21)
SP v lezení na obtížnost Praha (19)
Lezecký park Davle: Z ošklivého lomu lezecký ráj (17)
Video:Will Bosi a Jana Švecová v top boulder projektu ve Skotsku (13)
SP v bouldrech a v lezení na obtížnost Praha (11)
Video: Elias Iagnemma a jeho 4letá cesta za prvním 9A+ na světě (5)
Česká horolezkyně Miri Jirková byla 2. na Everest Marathonu, (5)

 Nově v inzerci:
Statické lano 11 mm, 60 m | Ocun Ozone 3.0 | duplexy | Nové lezečky La Sportiva Genius (aktuální model) | Lezečky Unparallel TN Pro - 42,5 EU | Statická a dynamická lana | Lezecké kalhoty OCUN Honk Pants Blue Opal, L | Titanové závětří Vesuv pro Evernew 0,9 l | Labak | úterý 9.6. lezení na písku |

 Anketa:
Posuzuješ bezpečnost jištění před nástupem do cesty?
 Ano – aktivně si zjišťuji informace  
 1106 
 Ano – spoléhám hlavně na vizuální kontrolu 
 1214 
 Kombinuji obojí (něco si zjistím + vizuálně posoudím) 
 1416 
 Řídím se doporučením ostatních 
 1385 
 Neřeším to – lezu vše 
 1078 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.
Na webu NaVylet.cz objevíte pestrou paletu turistických cílů a tipů na výlet napříč celou Českou republikou. Nechybí ani oblíbené lezecké oblasti jako Český ráj s pohádkovými skalními věžemi či dramatické Labské pískovce, které lákají dobrodruhy i horolezce z celé Evropy.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy © 2000–2026 Lezec.cz


Zobrazit mobilní verzi