LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Horolezci, horolezkyně, horolezčata, nelezte na skálu, co je hodně špičatá...
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Vyšla kniha Laviny v Česku
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu

Závody
SP boulder Keqiao (CHN) (18.04)
SP obtížnost, rychlost Wujiang (CHN) (25.04)
SP obtížnost, rychlost Indonesie (02.05)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Volf 11106
3.Stráník 11056
Hory:
1.Groš 7855
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)

Deníčky
5675 lezců
1144285 cest
Nové přelezy:
Out Of Thi 8A
Beatrice 7c
Beatrice 7c
Nabíječ 8A+
Big Sur 7C+
Demon 8A+
Kůrovec 7C+
Rodinný Vý 7C
Inri 7C
Elington B 8A

Stěny
Stěna GJW Prostějov - Prostějov
K2-Poprad - Poprad
Gejzír - Karlovy Vary

Prodejny
Rock Point - OC Olympia - Olomouc 7
Green sport s.r.o. - Uherské Hradiště
Popina = nejlevnější v ČR ! - Bruntál

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Název cesty:

Hýskovi Rorejsi

Klasifikace:8+/9-
Typ cesty:skalní
Sektor:Masiv Berana A Rorejsů
Oblast:Žleby
Poloha:Moravský Kras
Obtíže:boulder
Sklon:kolmá
Délka:30 m
Jištění:bh, nýty
Autor:R. Hýsek a spol, 1967
Popis:
Šikmo přes díru do první jeskyně (štand) a zleva jeskyně pod převisama na druhý štand, případně diretissimou dále...
Poznámka:
L1. 8+, L2. 7 , původní klasifikace V/A2, první RP T. Pilka 1985
Zapsal:Lukáš Abt (asu), 05.07.2009 17:32:35

 
* * * * * * * * 
Hodnocení / Počet:   8 / 1

  
(hezčí cesta - více bodů)

 Všechny cesty
 Nová cesta

Komentáře

druhá délka je dost výživná, špatné nohy a vratké spoďáky, rozhodně se tam dá ještě vypadnout (můj případ:-)
Zapsal: foton, 04.10.2009 21:53:43

a v názvu by to chtělo vyměnit obě "y" za "i" - Hýskovi Rorejsi je myslím správně gramaticky
Zapsal: foton, 06.10.2009 10:24:54

Jsou to ti rorejsi (ptáci), nebo ty Rorejsy (stěny)? :-)
Zapsal: d., 06.10.2009 10:30:36

no na skalních oblastech i ve starych pruvodcich je to s měkkýma...
Zapsal: foton, 06.10.2009 11:01:11

AFko?
Zapsal: p., 06.10.2009 12:18:19

ve druhé lehčí délce se mnou vypadl chyt...spodní délka, která je těžší ale rozhodně není za 8+/9-, z odstupu mi to dokonce pripada spise za 8
Zapsal: foton, 06.10.2009 12:38:05

no třeba v zobanově spřewodu to za 8 je,ale nezapomeň na ty, keří mají kratší nohy....a v tom případě by taková vedlejší propaganda musela být tak 8-. a cos urval, ten vyklavej spoďák, nebo náky mrdky na začátku? ty nýty nevypadaj, že by se do nich dalo skákat...
Zapsal: asu, 06.10.2009 13:20:48

Kdo ví, co jste lezli :)))
Zapsal: 1, 06.10.2009 13:22:32

Hosi, neprehanite to uz s tim srazenim cest?! V posledni dobe srazite skoro vse co lezete, nenapadlo vas, jestli nemate falesne naladenou kytaru?
Zapsal: Petricek, 06.10.2009 13:28:29

Zobanovo průvodce bych tady raději nevytahoval...;-)
Zapsal: d., 06.10.2009 13:38:09

Falešně naladěnou kytaru??=)) Co to je? Třeba Propaganda mi přišla rozhodně těžší. Ale vše je subjektivní....jak vidno. Tož je to asi jedno=) Hlavně, že je to pěkné....
Zapsal: Mrnda, 06.10.2009 13:40:01

urval jsem takovou malou pičovinu hned na začátku, nic významnýho, nýt to nějak zvládl, ale byl jsem v jeho těsné blízkosti...a co se týká klasy...co ja vim, me to proste prislo dost lezitelne oproti ostatnim 8+. A Petříčku, omžná máš špatně naladěnou kytaru ty:-)
Zapsal: foton, 06.10.2009 13:45:57

myslím, že o srážení vůbec nejde (stejně se dá posouvat i nahoru), ale o vyjádření názoru... spíš dyž sme u toho, tak má recht Pok v tom, že né všichni vylezli i druhou délku a tedy tu cestu nemají vylezenou (stejně tak Kouřilka, bo jiné vícedélky), to zachvíli budou tendence lézt jen k prvnímu bóru, nebo v horách vylézt první délku, bo jako co, hošani???
Zapsal: asu, 06.10.2009 13:51:36

Pravda, posouvat se da i nahoru, akorat ze u tezsich cest (kol tech 9-) jste to nikdy neudelali a neudelate. Takze argument je to slaby. A zpet k ceste, Pokac i Vitek vypadli az ve druhe delce, takze chleba se mozna lame az nahore, kdyz to clovek leze v cele tahu.
Zapsal: Petricek, 06.10.2009 14:28:36

podle mě je jasný klíč dole, nahoře je jeden těžší bouldr hned po traverzu pod převisama, ale dyž to vymyslíš, tak je to určitě o level lehčí než ten spodek...
Zapsal: asu, 06.10.2009 14:35:52

Hoj diskutéři Bukanýři:) V tomhle případě bych možná řekl, že ta naše klasa muže být trochu nadsazená. Minimálně já a Mrnda sme to lezli kldž to bylo vlhký a teplo, což na těch lištách a prdlajs nohách moc nepřidá. Takže Poku, mužeš mit kliďo pravdu. Jinak Peťane, kolem těch devítek se to těžko posuzuje, páč je to naše hraniční obtížnost....ale Hýskovy už dávno neee:))
Zapsal: Leošák, 06.10.2009 15:26:59

Asi myslels Hýskovi...:-/ Je divné, aby pro ty co maj kratší nohy to bylo za 8+ a pro nohy s rozpětím kondora max. za 8. Kde to jsmé?!Klasa někde být musí. A to nejspíš po RP přelezci, kterej měl asi krátký nohy. Pro ostatní je to lehká 8+ (třeba)
Zapsal: tulak, 06.10.2009 16:28:09

Kdysi stačilo 6 stupňů, cesta byla cesta a kdo si na ní troufnul a jak si s ní poradil byl jeho boj. Ti co přelezou budou dávat vždycky níž a ti co nepřelezou výš a proč ne.
Zapsal: názor, 06.10.2009 16:29:50

Dřív stačily stupně tři: Jde to, jde to blbě a nejde to, dnes je jeden z těch všech čísel občas zmaten. A pro Leošáka: Na to jsi ten den spotřeboval víc pokusů než já v tom narovnání Diretky a podmínky jsme měli stejné, Narovnání je 8+/9- (v převise přímo přes borhák)a když si vemu, že jsi silnější a víc vylezeš než já, tak mi to nějak neštimuje:-)).
Zapsal: Vlk, 06.10.2009 16:52:20

A taková pěkná hákovačka to bejvávala než tam přibyly ty moderní očka.
Zapsal: adam, 06.10.2009 18:41:39

no pokud by to bylo po RP přelezci (tedy asi Svišťovi), tak by to bylo 8-(dle staršího spr.), pak by to aj k těm pokovy 8smy sedělo...dyž se ale podíváte na podobné bouldrové cesty jako Anarchie, Růženka, Orient, Zlodějina...., tak je težší a bouldr je delší, navíc borci sami musíte přiznat, že silné prsty z bouldrovky má dnes každý a takové cesty tak pak většině sedí... a jako hákuvka to stejně bylo jen více méně nýtovaný žebřík, taže až tak zajímavá zas nebyla...
Zapsal: asu, 06.10.2009 19:13:38

...lezl jsi to jako hákovačku? , že tomu dáváš přívlastek žebřík.
Zapsal: adam, 06.10.2009 19:25:34

Šulibrci, na písek s váma! A žádný hvězdičkový, zajištěný a jistitelný klasiky. Pěkně si vypláchnout hlavičku nad kolečkem a pak bude nějaký + nebo - úplně ukradený:-)
Zapsal: Willhem, 06.10.2009 19:48:58

Pro Wilhema: Na Rorejsech leze mlidi, rek bych ze vetsina z nich sou diskutujicí, nevím jestli jsi tam lezl, ale pokud ne je zbytečný se vyjadřovat, zvlast pokud nevís co maji dotyčni na písku přelezeno, pak tenhle komentář působí trošku vtipně:) Pro Vlka: pocet pokusu u me nehraje roli, su hroznej patlal:) napřiklad v Dekadentní sem potreboval jen 1 pokus navíc, a to je panečku jinej kalibr:)Takze kdyz mam stesti tak to de, kdz ne tak to nejde:)
Zapsal: Leošák, 06.10.2009 20:11:59

To máš pravdu, ale už cca třetím pokusem nejsi schopný objektivně posoudit klasu, to už jsi cvičená opička:-).
Zapsal: Vlk, 06.10.2009 20:15:57

Pro Asu: Starší průvodce nelze brát moc vážně, tam byla úplně jiná klasifikace(poctivá krasová), když zůstanu ve Žlebech tak třeba Nová Saxi za 8-, Zodiac za 7, Opocená za 7- a tak bych mohl hodně dlouho pokračovat:-).
Zapsal: Vlk, 06.10.2009 20:20:37

Zajímavé je, že od 3tího pokusu se ta klasa v Krase začíná rovnat mým subjektivním pocitům o obtížích cesty...
Zapsal: Mrnda, 06.10.2009 20:24:01

Něco pro Leošáka: Na Rorejsech mám cosi přelezenýho, jinak bych se nezapojil. Ovšem, na písku jsou místo -, celýho a + písmenka a, b, c:))) A vůbec, pokud se nepočítají moderní mordy jako na Lidomorně, je v MK vše za 6+/9-... Ať se daří!
Zapsal: Willhem, 06.10.2009 20:35:25

Pro Wilhema: sákríš, musim uznat žes mě dostal:)Nějak mi ty skryty vyznamy hlava na vecer nebere...:) Tož čest a ať to leze:)
Zapsal: Leošák, 06.10.2009 21:01:29

Si mě dobře pobavil, nechtěl bys nám třeba ukázat jak se leze takový 9- kový Učeň či osmičková Pochybná pověst, rád se nechám poučit:-).
Zapsal: Vlk, 06.10.2009 21:02:30

Ok, Vlku. Uděláme kšeft. Já tu Pochybku a ty nějaký Xa či Xb, co? Jinak jsem měl pocit, že to 6+/9- pochopí i Andula:-)
Zapsal: Willhem, 06.10.2009 21:16:08

To by šlo, to je pro mě podstatně jedlejší než nějaká klasika za VI či VIIa :-)), ale rýpnout jsem si musel, to mi nedalo, taková pěkná čísla.
Zapsal: Vlk, 06.10.2009 21:56:20

ad vilém - chápu, že dost lidi nemusí bavit, hledání čísla, ale na skalkách to asi už bude věčná diskuse...na písku zas spíš řešíme, esli budem po přelezu + nebo - náš život... ad vlkodav - byla to jen snaha o chabé slovo do pranice a tys mě musel hned odhalit! jinak se rád podívám jak si vyprášíš svou srst v Klekání, nebo podobné dardě! ad adam - jako hákuvku sem to samozřejmě nelez, ale vzhledem k tomu, že bóry sou místo původních nýtů, tak se charakterem nic nezměnilo (prvovýstupce měl nýty taky tutové), navíc v druhé délce jich pár ještě zůstalo....myslím, že na rorejsech a i jinde na moravě je ještě spousta jiných zajímavějších hákůvek, ve kterých se nemusíš jen přecvakávat, ale musíš i myslet a zakládat,nezapomeň taky, že spousta pěkných hákuvek,je dnes přelezena volně a vlastně dodáním dobrého jištění se původní psychologický level snížil, či vymizel, taková už je ale doba...lezbě zdar!
Zapsal: asu, 07.10.2009 09:16:27

po prvovýstupu to byla hakuvka asi opravdu ala žebřík (myslím spodek). Ale před obórkováním to již mohlo být zajímavější co jsem tak viděl ty nýty:)) KAždopadně je tomu nyní konec
Zapsal: tulak, 07.10.2009 10:28:42

Plkáte tady o nesmyslech jako je klasa, ale jak je to s tím i/y se asi nedozvíme...:-)
Zapsal: d., 07.10.2009 10:35:51

..aha, změna již tiše proběhal, takže s měkkým :-)
Zapsal: d., 07.10.2009 11:11:43

"To by šlo, to je pro mě podstatně jedlejší" Vlku, jen do nich, Xa ci Xb smrknes jako nic zejmena treba v takovym prejistenym Labaku a pak se z toho cizkove priondej... "Hodne stesti..."
Zapsal: J., 08.10.2009 04:14:38

K této cestě se dá říct, že jak první, tak i druhá délka jsou zhruba stejně těžké. Ta spodní je tak za 8 ve stylu, otázkou je, když člověk leze v kuse obě délky najednou, jak moc tomu přidává ten tah lana (kolik si toho dovolí pod sebou vycvakat, aby to tolik netáhlo), protože do horní jeskyně je to dobrých 40 metrů, to mi pak přijde poněkud těžší než 8.
Zapsal: Vlk, 11.10.2009 21:08:00

no vlku s tím názorem, že je i druhá délka za 8 bych určitě nesouhlasil, a lézt to vkuse celé mi příde nereálné, vzhledem k tomu jak cesta kličkuje...
Zapsal: asu, 12.10.2009 12:41:41

No mně ty délky přijdou zhruba stejně těžké ale to posouzení je asi znehodnoceno tím tahem toho lana, jde to v kuse, ale dře to, reálné to je:-).
Zapsal: Vlk, 12.10.2009 12:58:02

nezapomeň, že tvůj (!) úsudek je trochu jinde, než realita a dyž si cestu ještě navíc i stěžuješ, tak je to uplně jinde 3x (na trénink možná dobré, ale každý normální člověk, využije štandu, obvzvlášť když je v nohandu)... téměř nezávislý pozorovatel asu
Zapsal: asu, 12.10.2009 13:19:25

ja to taky lezl v kuse a zas moc extra to nedřelo...chce to dloooouhou expresku do standu a necvakat vsechno stare jisteni a je to:-)
Zapsal: foton, 12.10.2009 13:33:11

když lezeš na ten druhej štand tak snad až tak to nedře, ale pokud bys měl cvakat vše a lézt až nahoru do poslední jeskyně, tak to je jiná...
Zapsal: asu, 12.10.2009 13:42:07

to se jako leze až úúúplně nahoru? to je chaos...
Zapsal: foton, 12.10.2009 13:45:32

Jasně až do horní jeskyně, vždyť jsem psal 40 metrů a někteří masochisti si pak jeskyni za odměnu prolezou do Okovů, viď ASU:-).
Zapsal: Vlk, 12.10.2009 13:57:39

Jééé, já bych chtěl vidět jak dá Vlk Xb v Labáku jak nic, prosímprosím, to máš Vlku ale obdivovatele, co?
Zapsal: nesmrtelný blázen, 12.10.2009 14:05:34

Sloučeno se Zobanovo zápisem.
Zapsal: JirkaS, 16.05.2017 21:55:44


 Přidání komentáře 
Jméno
Email
Komentář

Souhlasím se zpracováním osobních údajů.

 

Přelezy

asu8+PP03.07.2009
čaj8+PP09.08.2009
Mrnda8+PP13.08.2009
zoban8+PP24.10.2009
foton8+PP31.07.2010
Martin.S8+/9-flash13.11.2010
zaoralf8+/9-PP22.11.2015
AK8+/9-RP16.07.2018
Polda JPPP8+/9-AF14.11.2018
Polda JPPP8+/9-RP17.11.2018
tomtom8+/9-PP11.09.2019
svihalek8+PP11.10.2021
Inža8+PP01.08.2022
Mikuláš8+PP01.08.2022
čápik8+OS20.08.2022

 Přidání cesty do deníčku

Reklama:
 Foto dne:

Bue
 Databáze cest:
Všechny cesty (179868)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Trialog 6B Bahratal
Nová Plotna 7A Vlčí Kopec
Es Castell 7b Castell De Santueri
Bohemians 6B+ Skály U Zahrádek
Powered By Tiramisú 7b+ Jerzu
Nově komentované:
The North Face 6 Skály V Údolí Svitavy
Když Se Snáší Déšť 8A Hlubočepské Plotny
Kotlík 7A+ Tisá-Modřín
O Erastis Sou 1 Kalymnos
J´Ai Du Temps Donc J´Ai De... 7b+ Kalymnos

 Nově v diskusi:
Re: cvaknuté první jištění - přelez | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Soudnost? | Re: cvaknuté první jištění - přelez | Re: Kalymnos vs Geyikbayiri | Re: cvaknuté první jištění - přelez | Vítězslav Škorpík: (Nejen) Československé Himálajské dobrodružst | Re: cvaknuté první jištění - přelez | Re: cvaknuté první jištění - přelez | Re: cvaknuté první jištění - přelez |

 Nové komentáře:
Re: Co sa dialo pred padom | Re: Co sa dialo pred padom | Re: Co sa dialo pred padom | Re: Co sa dialo pred padom | Re: Co sa dialo pred padom | Re: Ondrej | Re: Ondrej | Re: Komunikace | Re: Co sa dialo pred padom | Re: Co sa dialo pred padom |

 Kde to vře:
Zkusíme to znova (134)
Rozhovor s Markem Holečkem po návratu z Langtang Lirung (5)
Nepálští záchranáři našli a vyzvedli tělo Ondreje Húserky (5)
Rozhovor s Honzou Trávníčkem na kanálu naHoru.tv (3)
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (3)

 Nově v inzerci:
skialpové boty La Sportiva | STANOVÉ KOLÍKY - SET 8+1 | RAB DOWNPOUR ECO-membránová bunda pánská | Nové lezečky Scarpa Booster Vibram XS Grip2 | Horolezecké knihy | TENDON Master PRO 9.7 | Lezečky La Sportiva Miura | Korsica | PRAHA,PRODÁM VESTU | Tenaya Indalo vel. 37 |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 541 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 459 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 427 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 409 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 367 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.