Komentáře
Nevíte někdo, proč to není dole odjištěný? Pod ten stávající první by se jeden až dva bh vešly...takhle je pěkná lehčí cesta zbytečná morálovka
Zapsal: janek, 02.07.2007 10:39:45 Zkus použít friendy (takový ty hejblátka do spár...) a třeba ti to pak tak krutě morálový nepřijde. Osobně myslím, že daleko "morálovější" jsou právě ty dva zrezlý nejty nahoře.
Zapsal: kleboň, 02.07.2007 11:33:29 Přesně, jak psal Kleboň. Cesta se dá dojistit, buď friendama, čokama, nebo smyčkama. Já si tam tu smyčku vždycky dám a nevidím to jako problém.
Zapsal: Kočka, 02.07.2007 12:16:28 Ja ne a u BH si vzdycky rikam jakej sem to ale moralista. :-))
Zapsal: Usak, 02.07.2007 13:57:28 Brat si friendy na Roviste je fakt blbost!!!!
Zapsal: Bobo, 02.07.2007 13:58:29 Viz posledni komentar - a o tom to prave je. Roviste je sportovni oblast. Samozrejme se tahle cesta da zajistit at uz smycema nebo hardwarem, ale je skodal ji nelizt, protoze je clovek nema, jelikoz prijel do sportovni oblasti.. Je to jedna z nejhezcich sestek v naprosto supr materialu pripominajicim Jizerky. Nebo mam jiny navrh: vytlucte "ty dva zrezly nejty" a Roviste bude mit aspon jednu klasiku;)
Zapsal: janek, 02.07.2007 14:45:32 Kde je napsáno, že když jedu do sportovní oblasti, zakládátka mám nechat doma...???:-))) Rád se poučím. Pro tebe je škoda jí nelízt, protože jsi si nevzal matroš, pro autora cesty je třeba škoda a zbytečný to dojišťovat nejtama, když to jde tutově dojistit jinak bez zbytečnýho vrtání. Co bude asi prioritní?!? Chlapi, mluví z Vás prototyp sportovního lezce,překližkou odkojenýho, expresky za pasem a hurá do venkovní tělocvičny, když mají v Holešovicích zavřeno...:-)
Zapsal: kleboň, 02.07.2007 15:17:20 Hele Kleboň, tvůj příspěvek je zbytečně konfrontační. Teoreticky by se dalo na rovišti lízt s vlastním jištěním úplně všude a samotná Velrybářská výprava by nemusela mít ani ty dva nejty co nahoře má, protože i tam se dá odjistit. Široko daleko okolo ní není cesta, která by měla odjištěný vršek a spodek nechaný na klasiku. Prostě jsem se ptal, proč to není dojištěný, protože by to dávalo smysl. Překližkou odkojen nejsem, spíš Skalákem a lezením po smycích, pro tvou informaci. A Roviště opravdu je sportovní oblast, kde nejsou "hejblátka" z 99% potřeba. Ať je klidně VV nedojištěná, lízt se to dá, dá se to i odjistit, ale zase je to cesta pro ne úplně výkonostní lezce a ti by si ji jistě užili víc bez vidiny podlahy z 5 metrů. Nebo myslíš že ne?
Zapsal: janek, 03.07.2007 13:11:52 Myslím, že určitě jo. Nicméně si taky myslím, že i "ne výkonnostní lezec" by měl bejt soudnej a u lezení přemejšlet. A ne vlézt do čehokoliv a pak se divit, že tam neni nejt, nebo že jsou tam delší odlezy, který by šly dojistit...kdybych sebou něco měl. Na "mých" domácích skalkách se přesně kvůli tomuhle už pár takových zrakvilo. Přišli...přečetli na skále, že to je za 4, ani se nepodívali, kudy to vede a co tam je za jištění...3m nad prvním nejtem ze dvou pád (jde tutově dojistit) a hurá na po zádech na polici. Na Rovišti je to určitě rarita, nicméně se ospravedlňovat tím, že jsem ve sportovní oblasti a vlezl jsem do cesty, kde hrozí z šesti metrů podlaha, je alibismus. Buď jsem s tím měl počítat (morál) a nebo si to dojistit. Konkrétně u VV to je poznad ze země... JO a nechtěl jsem se tě dotknout, tím prototypem sport. lezce, jen tak na mě působyly ty komentáře.
Zapsal: kleboň, 03.07.2007 13:39:49 V klidu;) však myslím, že bychom si rozuměli...máš pravdu, že soudnej lezec si to prohlídne než naleze a zjistí, že k prvnímu to je dálka..Odjíždím do Finále (to je teprve venkovní překližka), ať to pěkně leze!
Zapsal: janek, 04.07.2007 10:36:12 Kdyz uz jsme u toho, kolikrat jste na Rovisti ty friendy s sebou meli?
Zapsal: Bobo, 04.07.2007 11:00:52 Ja temer pokazdy, mam je v batohu skoro porad, abych az prijedu do klasictejsi oblasti nelitoval ze sem je zapomel doma. P.S a do takovyho Supita presta si 2ku dolu davam vzdycky, je mi to tam neprijemny a ten nejt je pekne hnusnej...PS. Kleboni nedej se :-))
Zapsal: Usak, 04.07.2007 12:56:33 Na Rovišti jsem byl teď podruhý a friendy se stoperama jsem měl poprvý, teď jsem tam dojel akorát s opicí;))
Zapsal: janek, 04.07.2007 13:49:23 Ahoj, taky přidám svojí trošku do mlýna :))
Minulí týden sem tuto cestu lezl, tutovej stoper cca ve 2.m a vesele nahoru. Mohu
porovnávet s "Liberátorem" krerý je hned vedle, založit se fakt nedá a první nýt je dost vysoko a nástup o dost těžší... Já sem tlamu cca ze tří metrů "na tvrdo" ustál, kamarád už ne, leží v hospitlu a čeká na operaci zlomený paty.
Závěr ??? i na super odjištěném Rovišti se najdou cesty, který zasloužej vykřičník.
Zapsal: Prema, 12.05.2008 14:05:48 :) Velrybarska Vyprava a Liberator jsou kazdopadne na Rovisti vyjimecny. Chapal bych ze kde se da dojistit, jisteni nebude a taky na mistech o hodne lehcich nez zbytek cesty. Vetsina cest je ale zajistena i tam kde by se dalo dojistit, z toho mi pak vypliva, ze kdyz tam nic neni, bude to v nejistenych mistech lehky :) VV je, Liberator ale na zacatku neni (pokud to nechci lezt vedlejsi cestou). Zkusim ho zas priste. Moralu zdar. Hodne stesti lidem kteri to lezou "na hrane"...
:) PS:zacinal jsem s lezenim v zahranici a pride mi velka skoda tady v CR, ze neni k vetsine cest v pruvodci aspon par vet typu "pekna cesta sparou kl.6 s nejistenym ale ne prilis obtiznym nastupem/pozor, s tezkym nezajistenym nastupem, jinak hezka cesta...
Zapsal: Danny, 18.03.2010 20:49:01 Když si zobrazíš průvodce zde na Lezci (odkaz vedle popisu cesty), hodnocení (ve formě hvězdiček) tam mít budeš. Mě spíš v papírovém chybí informace o autorství cest.
Zapsal: Libor, 19.03.2010 10:38:41 Zdar, přidal jsem poznámku k popisu cesty. Pokud máte pocit, že jištění je někde nevyhovující, doporučuji to pozanemat na SO.
Zapsal: martan, 19.03.2010 11:11:38 takhle je to uplne ok s tim dovetkem. Ocenuji jeste mnohem vic u Liberatora. Jinak me nevadi, kdyz cesta neni zajistena, lezli jsme hodne v irsku a UK, kde si clovek jisti vsechno sam, ale pruvodec (i klasifikace sama o sobe) predem varuje na co si dat pozor a kam nenalezat jen tak. Ve sportovnich oblastech je snadny neco podcenit..
kazdopadne dik za reakci.
Zapsal: Danny , 19.03.2010 14:18:02 ...jo a chybejicich jmen prvovystupcu je taky skoda, kolikrat by se hodil vymluvnejsi popis cesty, specialne tech hodne blizko u sebe, co v ktery se "smi" vzit aby to clovek vylez stejne jako prvovystupce a ve stejny klase.
Nechci timto nijak utocit na lezce.cz, vsem lidem na tomto serveru patri diky, spis to zminuju jako obecne zjisteni o pruvodcich v CR a nekterych dalsich statech Evropy, kde jsme meli tu cest lezt.
Zapsal: Danny, 19.03.2010 14:27:15 Jestli Ti to udělá radost, tak v bibliografii na sklaly.horosvaz najdeš všechny naše průvodce o kerých vím, posléze snad i zde. V těch starších najdeš (ke starším cestám) i popisy a většinou i plánky, které později v některých průvodcích nejsou. Doporučuji antikvariáty, něco vzácnějšího je již naskenováno. K novým cestám může napsat popis kdokoliv, třeba zde na lezci, databáze je živá a otevřená.
Zapsal: martan, 19.03.2010 20:20:09 Cesta má už delší dobu dole dodáno jištění. Určitě ji teď lze doporučit i pro začínající lezce. Je to pěkná cesta.
Zapsal: Bébul, 14.04.2022 14:22:48
Souhlasím se zpracováním osobních údajů.
| | Přelezy
Přidání cesty do deníčku
|