Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Ostaš Bouldertopo 2026: nové vydání + spuštěný předprodej
Slovenské průvodce
Vyšla nejnovější kniha Reinholda Messnera Symboly

Závody
2. liga Pardubice (13.06)
SP rychlost Zakopane (POL) (14.06)
SP paralezení Innsbruck (15.06)

Žebříček
Cesty:
1.Šindel 13034
2.Votoček 12550
3.Širůčková 11897
Bouldry:
1.Trojan 11325
2.Novák 11075
3.Pochman 11075
Hory:
1.Sejbal 7951
2.Groš 7322
3.Skopec 7183

Výsledky
SP Praha (04.06)
SP Madrid (28.05)
SP Bern (22.05)

Deníčky
5941 lezců
1227929 cest
Nové přelezy:
Alfabetix 7C+
Penblwydd 9
Edge Of Re 9+
Snatch 9
Dropzone 9-
Rote Kante 10-
Atlantis 9+/10-
Filek 10
Načrt zavo 8a
Mám Jednu 10-

Stěny
V 16 - Plzeň
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5
Boulder Bar - Praha 7

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno
Rock Point OC Olympia - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
standalezec.cz
hoplezec.cz

Název cesty:

Prachovka

Klasifikace:8+
Typ cesty:skalní
Sektor:Suterén
Oblast:Poříčí Nad Sázavou
Poloha:Posázaví
Obtíže:technika
Sklon:kolmá
Délka:15 m
Jištění:4 bh
Autor:?
Popis:
Direkt koutem vpravo od Frantova Omylu.
Poznámka:
1. přelez ?
Zapsal:Adam, 16.09.2010 22:16:34

 
* * * * * * 
Hodnocení / Počet:   6 / 1

  
(hezčí cesta - více bodů)

 Průvodce
   - Poříčí Nad Sázavou


 Všechny cesty
 Nová cesta

Komentáře

Pokud se leze od 2bh přímo k 3bh bez použití chytů vpravo z Prašné, tak bud hodne poctivá 8čka nebo i snad trochu těžší
Zapsal: Luk, 07.04.2012 21:42:10

Souhlas, bez chytů z Prašné. Klas 8. stopro.
Zapsal: Artie, 10.04.2012 08:41:32

direkt bych šacoval mnohem více než za 8... přišlo mě to natolik těžké že jsem to jednoduše zavrhl a po konzultaci se spolulezcem jsem volil variantu zprava... pokud někdo přeleze direkt považoval bych to za variantu (podobné jako u cesty Jáma a kyvadlo)... cestu jak popisuji bych hodnotil jako lehčí 8, možná 8-/8... všem mnoho zdaru
Zapsal: h, 10.04.2012 08:55:18

od přelezu se tímto distancuji (prosím adminy o stažení údaje o přelezu a taktéž fotky a názvu), doneslo se mi, že některé sortě lidí velmi leží v žalůdku že cesta není lezena direkt... (cestu jsem lezl bez jakéhokoliv popisu a znalosti) prosím tedy prvopřelezce direkt varianty o objektivní hodnocení obtížnosti, tak jak jsem cestu lezl já a hledal v ní číslici 8 budu chápat oblezem zprava, pokud bude i přesto direkt hodnocen za 8 tak se předem omlouvám za rozpoutání této debaty avšak alespoň s tím přívlastkem, že posloužila k tomu, že se o cestu začal někdo zajímat a snad i lézt, pro příště noname přelezy raději vynechávám a publicitu k cestě, ke které jsem si myslel, že by ji mohli slušet přelezy také vynechám... cestu však lezte, myslím, že je to parádní kousek a Poříčí si zaslouží další pěknou 8 nebo 8plus, vždyť je to jedno, čísla jsou pro ty, které zajimájí ;-)
Zapsal: h, 20.04.2012 14:36:53

Neplaš Honzo, udělal jsi více než dost. Pěkně jsi si zalezl, možná se někdy dozvíme jak se to jmenuje a určitě to dáš i direkt až uzraje čas;) Až z lezení zmizí tolerance a humor, už nebude lezení, jen zatrpklost a závist.
Zapsal: martan, 20.04.2012 14:53:55

Martine díky, řekl jsi to pěkně. Mě opravdu nešlo o nic jinýho než si zalízt a naopak spíš dát najevo že tam ta cesta je, má nějaké jméno a ne tři otazníky a že se dá lízt. Vycházel jsem z toho že zde byla zadána za 8 (proto jsem vymýšlel smysluplný směr který bude odpovídat číslu 8) Ten direkt mě opravdu přišel v tu chvíli nad mé síly.
Zapsal: h, 20.04.2012 14:59:49

nemel ses nechat takhle vycukat. neco si lezl a veris tomu, ne? direkt i varianta mohou preci existovat obe, to je na lezeni pekny. tedka z toho utect s tim, ze sis chtel vlastne jen zalezt, zni fakt divne.
Zapsal: markéta, 20.04.2012 19:16:05

Souhlas s Markétou. Jestli jsi objevil lehčí způsob jak to vylét, řekl bych, že jsi to vylez chytře a jestli se to výrazně liší, je to varianta(I když bych osobně vynucenej direkt považoval za variantu spíše..)Smyce tam tuším nevysela, tak jestli je někde problém, tak mi to přijde trochu smutný..
Zapsal: Valmar, 20.04.2012 19:24:51

lezu pro radost, ne pro nějaké konflikty... prosím o respektování mého rozhodnutí, cestu považuju v mém srdci za vylezenou, pouze mé hlavě je líto, že někomu může natolik vadit to, že cesta není direkt, že mě někde akorát pomlouvá, to je ubohost... už zde nadále nebudu obtěžovat svými přelezy... berte to v klidu, není na tom nic smutného, pouze lezu z čisté radosti a bohužel stále více vidím, že deníček mě ji akorát kazí, ahoj
Zapsal: h, 20.04.2012 19:31:29

Autor cesty odvedl dobrou práci tím, že osadil pěknou liniii. Ale tím, že k cestě nepodal zádné informace tuhle linii vlastně znehodnotil. A to je velká škoda, tahle pěkných, logicých linií v celkem kvalitní skále už v okolí Prahy určitě moc nezbývá. Adam sem tu cestu zadal s dotazem, jestli nědo neví, co je to za cestu (projekt). Pokud předpoládám, že je to projekt, automaticy očekávám že cesta bude těžká (řekněme na úrovni, která se v dané oblasti neleze každý týden). Proto mě překvapilo, že sem byl nahlášen přelez (prvopřelez) variatnou, která se přímo vyhýbá klíčovému místu a dosahuje obtížnosti, terá se v této oblasti leze denně. Nicméně dneska během krokování jsem se dozvěděl, že jiným zase příjdě nepochopitelné možnost oblezu nevyužít. Nikdo jiný, než autor cesty (projektu) nemůže objasnit, jak se to má lézt správně. Já lezl boulder takto: LR nátah do bočákové lišty, PR blbá oblina, LN těžce narvat na plochu těsně pod LR, PR přídrž a nátah do blbě orientované boční lišty, PN do kouta, LR nátah do lišty v plotně asi 30 cm nad hranou. V tomhle kroku jsem při první návštěvě padal a tenkrát se mi cesta jevila tak na 9-/9. Dneska mi všechno nějak dobře sedlo a výsledný dojem byl maximálně 9-, možná jenom 7b. Den přede mnou to zjevně někdko nacvičoval, protože chyty i stupy byly načárkované a označen byl i velký spoďobočák ve Franotvě Omylu. Zkoušel jsem ho brát a závěřečný tah se s jeho pomocí hodně zjednoduší. Zakázal jsem si ho, ale vlastně jsem nenašel logický důvod, proč by se brát nesměl (snad jedině, že je to klíčový chyt pro vedlejší cestu). Bez jeho zákazu bych cestu považoval za přirozenou, logickou, v případě zakázání by už opravdu byla definovaná. Kudy teda tahle cesta vede? Jak se jmenuje a za kolik je? To jsou dotazy na autora cesty.
Zapsal: Mihal, 22.04.2012 22:17:41

ono je vlastne na kazdym jak tu cestu vyleze.nikde neni napsano ze ji musi lezt tou nejtezsi variantou.akorat si ji dotycnej lezec napise za min.
Zapsal: gorbi, 23.04.2012 01:15:04

Název někde zazněl: Prachovka. Zkuste to tam takto prosím doplnit. Je škoda mít docela lezenou a pěknou cestu bez názvu.
Zapsal: Ivoš, 25.10.2012 21:08:35

Tak dnes jsme cestu z Hugem dali oba. Když čtu Mihalův program tak vlastně přesně tak jsem dal i klíč(napoprvé) pak se vydrolila ona klíčová lišta na tu levou ruku Ale, když tam člověk v tý divný roznožce trochu vykozí a prohne se, tak LR došáhne po té plotně nad převískem víc doprava a tam je hranka trochu poklopenější a jde to také. (takže vydrolení klíčového chytu z Mihalova popisu podle mne nemá vliv na obtížnost. Spíš je potřeba bej v týhle cestě dobrej rošěpář:-) Dlouho mě tak nebolelí nohy a prsty u nohou z nějaký cesty. Snad ani s karavany v čepech ne:-) paradní technická lajna. Lidi menší než tak 173cm budou mít podle mne o dost těžší do toho bouldru uprostřed vůbec nastoupit. já to měl tak tak jako nejtěžší krok cesty.
Zapsal: Valmar, 29.04.2014 22:31:20

A spoďobočák s Franty sme teda zkusili vzít, ale fakt nevím, jak by mi pomohl..
Zapsal: Valmar, 29.04.2014 22:36:09

Tedy pro lidi, kteří necvaknou z police druhou presku, je to o život. Tenhle styl jištění nesnáším. P. S.: Mám 168 cm.
Zapsal: Klára H., 08.07.2015 09:59:26

Ahoj cesta po výlomu prašné I je z nejhoršího očištěna ale určitě se ještě něco menšího loupat bude!! Tak pozor a tedy teď se i cesta poleze jinak.
Zapsal: Míla , 15.05.2026 07:51:43


 Přidání komentáře 
Jméno
Email
Komentář

Souhlasím se zpracováním osobních údajů.

 

Přelezy

Bobeš8+flash20.04.2012
MihalPred trema tydny jsem zkrokoval a dal 2 pokusy, vzdy padal v kroku do listy v plotně. Zdálo se mi tak za 9-/9: souzeno podle Chilli, Hranice, Lídy a Koření, které jsem lezl den předtím. Teď jsem přijel rozbitej z bouldrů, po nemoci a bez kůže. Zoufale nakroknul a úplně napohodu vylezl. Zdaleka jsem v tom neviděl 9-. Ale odhaduju, že mi to v tom pokuse asi hodně sedlo a za míň, než 7b to nebude. A tak vzhledem tomu, že jsem patrně první, kdo tady zapisuje přelez neodlehčené varianty, dávám za 7b (nejspodnější uvažovaný stupeň) a tím vlastně poprvé v životě na lezci zvedám klasu.8+/9-PP22.04.2012
Pred trema tydny jsem zkrokoval a dal 2 pokusy, vzdy padal v kroku do listy v plotně. Zdálo se mi tak za 9-/9: souzeno podle Chilli, Hranice, Lídy a Koření, které jsem lezl den předtím. Teď jsem přijel rozbitej z bouldrů, po nemoci a bez kůže. Zoufale nakroknul a úplně napohodu vylezl. Zdaleka jsem v tom neviděl 9-. Ale odhaduju, že mi to v tom pokuse asi hodně sedlo a za míň, než 7b to nebude. A tak vzhledem tomu, že jsem patrně první, kdo tady zapisuje přelez neodlehčené varianty, dávám za 7b (nejspodnější uvažovaný stupeň) a tím vlastně poprvé v životě na lezci zvedám klasu.
mrclimberpřišlo mi to celkem těžký nebo jsem slabej :)8+/9-PP16.05.2012
přišlo mi to celkem těžký nebo jsem slabej :)
BlemJednou zbytecny pad u prvni.Tezko rict za kolik to je, lezeno bez chytu z franty i prasne 1.. kazdopadne jedna noha z prasne uplne logicky byla. Tezko rict kolik to je, ale 8+/9- bych se nebal8+/9-PP16.05.2012
Jednou zbytecny pad u prvni.Tezko rict za kolik to je, lezeno bez chytu z franty i prasne 1.. kazdopadne jedna noha z prasne uplne logicky byla. Tezko rict kolik to je, ale 8+/9- bych se nebal
Beedeeu 2. zleva. 30stupňu na to je přecejen trošku moc. moc pěknej přešah do lištičky.8+/9-PP18.07.2012
u 2. zleva. 30stupňu na to je přecejen trošku moc. moc pěknej přešah do lištičky.
Bobeš8+RP08.04.2013
relicúhyb doprava mi přijde opravdu zbytečný. člověk se okrade o ty nejhezčí (nejtěžší) kroky. Pravda ale je, že jsem si vůbec nebyl jistý, jestli to lezu dobře. Já například došel do skryté lišty pravačkou a hrnul to hore bez toho zoubku v pravo.8+/9-PP15.05.2013
úhyb doprava mi přijde opravdu zbytečný. člověk se okrade o ty nejhezčí (nejtěžší) kroky. Pravda ale je, že jsem si vůbec nebyl jistý, jestli to lezu dobře. Já například došel do skryté lišty pravačkou a hrnul to hore bez toho zoubku v pravo.
VasekdegammaV prvním pokusu sem skončil u druhýho bh a nemohl sem přijít na to, jak to místo přelézt. Pak sem to krokoval nadruho a vymyslel sem strašnej nátah ze spoďáku levou rukou na celý rozpětí, pak těžce vyměnit ruce a dál už to nějak šlo. Pak sem to v ostrým poslal, ale v tom vedru na slunku to bylo fakt úmorný :)8+/9-PP18.08.2013
V prvním pokusu sem skončil u druhýho bh a nemohl sem přijít na to, jak to místo přelézt. Pak sem to krokoval nadruho a vymyslel sem strašnej nátah ze spoďáku levou rukou na celý rozpětí, pak těžce vyměnit ruce a dál už to nějak šlo. Pak sem to v ostrým poslal, ale v tom vedru na slunku to bylo fakt úmorný :)
Bobeš8+RP12.04.2014
Hugobert8+/9-PP29.04.2014
ValmarSuper poleznice, kvůli zavřenýmu Braníku jsem jeli sem.:-)8+/9-PP29.04.2014
Super poleznice, kvůli zavřenýmu Braníku jsem jeli sem.:-)
zaoralfV OSu pád v posledním těžkém půlkroku. Škoda veliká.8+/9-PP14.05.2014
V OSu pád v posledním těžkém půlkroku. Škoda veliká.
Lukš8+/9-PP26.05.2014
ivošPo mém způsobu: u druhého pr do výrazného spoďáku, lr spoďák vlevo, ln nakopnout vysoko na malý stoupek, zarvat přes záda, pn opírat o stěnu a lr přes špatnou šikmou lištu vlevo do špatného stisku trochu vpravo výš. Dnes jakžtakž držel, pn nakozit nad ln, pr do lepšího chytu a vzhůru.8+/9-PP22.10.2016
Po mém způsobu: u druhého pr do výrazného spoďáku, lr spoďák vlevo, ln nakopnout vysoko na malý stoupek, zarvat přes záda, pn opírat o stěnu a lr přes špatnou šikmou lištu vlevo do špatného stisku trochu vpravo výš. Dnes jakžtakž držel, pn nakozit nad ln, pr do lepšího chytu a vzhůru.
Bobeš8+RP01.11.2018
Bobeš8+RP11.10.2020
Dan PTak zase na domácích sportovkách. Tohle brát, tohle už ne, to se rika, kdyz tam hamtam v os a bez pruvodčíka. Prostě koutek, na tamní poměry zajímavý, trochu i nakej odlez a vlastně jsem si docela maknul. A libilo se mi to, zdar.8+OS25.02.2021
Tak zase na domácích sportovkách. Tohle brát, tohle už ne, to se rika, kdyz tam hamtam v os a bez pruvodčíka. Prostě koutek, na tamní poměry zajímavý, trochu i nakej odlez a vlastně jsem si docela maknul. A libilo se mi to, zdar.
sentik8+PP14.03.2024
blacks8+RK15.06.2024

 Přidání cesty do deníčku
 Foto dne:
finále
SP 2026 lezení na obtížnost Praha
 Databáze cest:
Všechny cesty (192008)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Mechopády V Prachov
Superšustrák 8 Beckov
Kôň 7- Beckov
Katovská třicítka 6B+ Jívka II
Kat band 6B Jívka II
Nově komentované:
Balrog VIIIb Labské Údolí - Levý Břeh
VI+ 6+ Olomoucké Hradby
Železniční Pravá Varianta 5 Hlubočepské Plotny
Na Věčné Časy VIIa Adršpach
Levák 6+ Tetínské Skály

 Nově v diskusi:
Re: Rozpočítání amortizace | Re: Rozpočítání amortizace | každýho věc | Re: Rozpočítání amortizace | Re: Rozpočítání amortizace | Re: Rozpočítání amortizace | Rozpočítání amortizace | Re: Nález lezaček Kozelka. | Nález lezaček Kozelka. | Re: Gesto |

 Nové komentáře:
Re: 9b klub | Nevylezl! | Re: 9b klub | Re: 9b klub | Re: 9b klub | Re: Kde je Janja? | Re: Skvělý Adam i holky! | Re: Skvělý Adam i holky! | Re: obtížnost | Re: Skvělý Adam i holky! |

 Kde to vře:
Na svěťáku na Štvanici závodí i tři ruští lezci (114)
Pepa Šindel přelezl cestu obtížnosti 9b. (58)
Čech František D'Agostino, Yosemity: 3 těžké bigwally za 2 týdny (22)
Lezecký park Davle: Z ošklivého lomu lezecký ráj (17)
Video:Will Bosi a Jana Švecová v top boulder projektu ve Skotsku (17)
Světová lezecká elita míří do Prahy, na Štvanici začíná svěťák (17)
SP v lezení na obtížnost Praha (14)
SP v bouldrech a v lezení na obtížnost Praha (11)
V Adršpachu se vážně zranil lezec po pádu z 15 metrů (10)
Video: Elias Iagnemma a jeho 4letá cesta za prvním 9A+ na světě (5)

 Nově v inzerci:
Ocun Ozone 3.0 | duplexy | Nové lezečky La Sportiva Genius (aktuální model) | Lezečky Unparallel TN Pro - 42,5 EU | Statická a dynamická lana | Lezecké kalhoty OCUN Honk Pants Blue Opal, L | Titanové závětří Vesuv pro Evernew 0,9 l | Labak | úterý 9.6. lezení na písku | Ztratil jsem expesky |

 Anketa:
Posuzuješ bezpečnost jištění před nástupem do cesty?
 Ano – aktivně si zjišťuji informace  
 1101 
 Ano – spoléhám hlavně na vizuální kontrolu 
 1210 
 Kombinuji obojí (něco si zjistím + vizuálně posoudím) 
 1411 
 Řídím se doporučením ostatních 
 1379 
 Neřeším to – lezu vše 
 1072 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.
Na webu NaVylet.cz objevíte pestrou paletu turistických cílů a tipů na výlet napříč celou Českou republikou. Nechybí ani oblíbené lezecké oblasti jako Český ráj s pohádkovými skalními věžemi či dramatické Labské pískovce, které lákají dobrodruhy i horolezce z celé Evropy.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy © 2000–2026 Lezec.cz


Zobrazit desktopovou verzi