LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Parádní finta, takovýhle kroky jsem v přírodě ještě nedělal.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Vyšla kniha Laviny v Česku
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu

Závody
SP boulder Keqiao (CHN) (18.04)
SP obtížnost, rychlost Wujiang (CHN) (25.04)
SP obtížnost, rychlost Indonesie (02.05)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Volf 11106
3.Stráník 11056
Hory:
1.Groš 7855
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)

Deníčky
5675 lezců
1143855 cest
Nové přelezy:
Vrbata 7c
Sinter Wan 7b+
Armata Sik 7b
Sascha On 7b
O Erastis 1
Braveheart 7b
Fran-Fran 7b+
Tarantula 7c
KalyNikhla 7b
Sudoku 7c

Stěny
Lezecká stěna Kbely - Praha 9 – Kbely
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5
V 16 - Plzeň

Prodejny
Lezec-shop.cz - Štěchovice
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Dan Polman úspěšně zvládl projekt Praha-Sněžka

...okolo Česka

smallZa 4 dny vystoupal do stratosféry a objel republiku!

Pokořitel několika výzev v podobě bike&hike projektů – například z Benátek na vrchol Grossvenedigeru (Velký Benátčan), 3674 m nebo z Vídně na Grossglockner, 3798 m – jinak šéfredaktor časopisu lidé&HORY Dan Polman z Nové Paky se rozhodl vyzkoušet, co jeho tělo a vůle dokáže vydržet v podmínkách České republiky. Držitel českého rekordu ve čtyřiadvacetihodinovce, kdy v tomto limitu ujel v roce 2010 ve Švýcarsku 880 km, připravil svůj projekt, jehož cílem bylo propojit pomocí vlastních sil na kole a pěšky Prahu a Sněžku. K projektu ale přidal podstatný dodatek „... okolo Česka“, protože se rozhodl zároveň propojit nejvyšší body všech čtrnácti českých krajů. To vše se mu podařilo dosáhnout za necelých 98 hodin, a tak si splnil svou tajnou výzvu – zvládnout vše pod 100 hodin. Na své cestě musel překonat celkem 1463 km a 24 300 výškových metrů! Každý den tak musel Dan překonávat přes 6000 výškových metrů (přes 250 výškových metrů za hodinu!), což je s naloženým kolem a batohem na zádech skutečně extrémní výkon. Včetně pěší chůze, všech zastávek a spaní Dan projekt zvládl průměrnou rychlostí 15 km/h.

Akci spojil také s charitativní sbírkou na Domeček plný koleček – projekt víceúčelového bezbariérového centra buduje organizace Sportem proti bariérám ve Staré Pace. Hlavní myšlenkou tohoto projektu je, aby lidé s různými handicapy vytvořili komunitu, kde si budou navzájem pomáhat, pracovat, bydlet a budou mít zároveň možnost sportovního, kulturního a společenského vyžití. Těmto lidem bude zajištěna odborná asistence a supervize. Do dnešního dne se podařilo v rámci projektu vybrat 30 303,- Kč.

Dan Polman jel bez doprovodu, to znamená, že si s sebou vše vezl na kole (váha nákladu se pohybovala okolo 8 kg) anebo nakoupil po cestě. Jeho trasa ho postupně vedla přes dvanáct následujících vrcholů: Teleček (399 m) – hlavní město Praha, Klínovec (1244 m) – Ústecký a Karlovarský kraj, Tok (865 m) – Středočeský kraj, Velká Mokrůvka (1370 m) – Plzeňský kraj, Plechý (1378 m) – Jihočeský kraj, Javořice (837 m) – Vysočina, Velká Javořina (970 m) – Jihomoravský kraj, Čertův mlýn (1206 m) – Zlínský kraj, Praděd (1491 m) – Olomoucký kraj a Moravskoslezský kraj, Králický Sněžník (1424 m) – Pardubický kraj, Kotel (1435 m) – Liberecký kraj, Sněžka (1602 m) – Královéhradecký kraj. Kromě zmíněných čtrnácti krajů navštívil také území všech našich sousedních zemí: Německo, Rakousko, Slovensko a Polsko.











Danu Polmanovi jsme položili několik otázek:

Co tě vedlo k tomuto projektu?
Jako vždy byla prvotním impulzem náhoda a potom vše rozvinula moje bujná fantazie. Na přednáškách o mých non-stop akcích v Alpách se lidé často ptali, co plánuji dál. Padaly hesla jako Praha – Everest atd. Na to jsem s úsměvem odpověděl, že jako táta dvou malých dětí a manžel něco takového v plánu mít určitě nebudu. A vždy jsem s chutí dodal – proč ne například Praha – Sněžka, vždyť i to je krásná výzva. Při cestě z jedné přednášky mě napadlo, že z Prahy se přece nemusí jet na Sněžku nejkratší cestou. Záhy přišla myšlenka propojit nejvyšší body všech čtrnácti krajů a projekt byl na světě.

Porovnej tuto cestu z Prahy na Sněžku kolem Česka s tvými cestami v Alpách.
Letošní projekt se lišil v mnohém. Oproti alpským projektům jsem jel sám bez podpory, to znamená, že člověk musí vézt na kole náklad a také často stavět kvůli jídlu, vyndávání věcí z batohu, výměně baterií v různých přístrojích atd. Orientoval jsem se sám podle mapy, takže mnohokrát jsem stál na křižovatce a přemýšlel, kam odbočit nebo se ptal lidí. Několikrát jsem si zajel – především v noci, tomu se člověk neubrání. Projekty v Alpách navíc byly oba do 24 hodin, doprovázel mě můj brácha Martin a kamarád Petr Novák, který akce zaznamenával na kameru. Vše potřebné se vezlo v autě a kluci mi to během jízdy podávali. Letos jsem fotky i videa pořizoval sám, rozdíl je také v tom, když si člověk v noci svítí čelovkou nebo za ním jede doprovodné auto s dálkovými světlomety. Při cestě z Prahy na Sněžku jsem musel počítat s tím, že druhý den nebudu v cíli, ale čeká mě pokračování. Překvapilo mě ale, že úbytek sil nebyl nějak velký a tělo fungovalo skvěle až do cíle na Sněžce. Na druhou stranu alpské projekty byly spojené s výstupy na třítisícovky, kde člověk potřebuje horolezecké vybavení. Při projektu Praha-Sněžka ...okolo Česka mi stačily jen lehké běžecké boty.

Co jsi na cestě jedl a co jsi pil?
Dietologové a trenéři profesionálních sportovců by se asi zvrátili – ale já jsem to celé odjel na bagetách a sladkostech zakoupených na benzínkách. Nákupy jsem dělal v podstatě výhradně na pumpách, protože tam člověk na kolo vidí a může ho tam nechat stát ověšené všemi brašnami. Navíc tam mají záchod, umyvadlo, mýdlo. Na regulérní jídlo jsem stavěl třikrát a opět to byly vybrané mňamky jako smažený řízek, sekaná, klobása. Před jednorázovým závodem bych něco takového nejedl, ale například po dvoudenní non-stop šichtě mě lehký salátek opravdu nelákal. S sebou jsem si ale vezl i doplňky stravy a energetické tyčky od PowerBaru, které jsem průběžně konzumoval po všechny čtyři dny. Mezi těmito produkty byly i rozpustné tablety s minerály a iontový nápoj v prášku. Chytl jsem obrovská vedra, takže bylo klíčové toho vypít hodně a v těle udržet dostatečné množství minerálů. V tom byla další výhoda benzínek, protože tam si člověk mohl natočit vody z kohoutku, kolik chtěl. Každý den jsem také vypil tři desetistupňová piva a tři kafe.

Jak těžké bylo pro Tebe vyrovnávat se s tropickými teplotami, které Tě na cestě zastihly?
Bylo to náročné, protože lépe se umím vypořádat se zimou než s vedry. Nejhorší to bylo na jižní Moravě, kde jsem jel na slunci celý den v šíleném protivětru. Chvíli mi na větru pomohl Michal Vlášek – kamarád z Lomnice, který studuje v Brně. Našel si, kudy pojedu, a najednou se ke mně přidal – bylo to úžasné překvápko a navíc přišlo v momentě, kdy jsem byl psychicky dole. Cestou k hranici se Slovenskem jsem si představoval, jak se večer smočím v nějakém horském potoce. Jenomže večer se ozvala horečka, zimnice a studená voda byla to poslední, co bych vyhledával. Slunce mě dostalo do velkých problémů. Pak jsem si ale dal v půlnoci u kiosku pivko a rozhodl se pokračovat celou noc, protože jsem věděl, že druhý den bude slunce svítit stejně silně. V noci je příjemná teplota a hlavně tolik nefouká. Nakonec jsem se zastavil až pod Králickým Sněžníkem – hýbal jsem se 44 hodin v kuse. Vedro mě druhý den ničilo také, bylo mi občas na zvracení, ale nevzdával jsem to. Největším problémem pro mě byly velké bolesti plosek u noh, které byly otlačené a totálně přehřáté od sálajícího horkého vzduchu nad asfaltem. Tropická vedra byla jednoznačně tím nejsilnějším soupeřem, který mě měl mnohdy už na lopatkách.
 
Měl jsi nějakou poruchu na kole?
Ne, ani jednu! Vše fungovalo naprosto skvěle a dodnes nemohu věřit tomu, co kolo vydrželo. Vždyť jsem najezdil dobrých 150 km po polních a lesních cestách. Dokonce jsem ve sjezdu přes velké kameny předjížděl i bikera tlačícího kolo dolů. Bylo to ve sjezdu z Pradědu přes Švýcárnu na Červenohorské sedlo. Lidé si ťukali na čelo, co tam ten magor dělá na silničce navíc s brašnami. Mnohdy jsem si ale terénní vložkou ušetřil i desítky kilometrů. To kolo by si zasloužilo postavit muzeum – stejně jako mé tělo totiž překonalo samo sebe.

Kolik jsi celkem za tuto svoji pouť naspal?
Regulérní spaní jsem si dopřál dvakrát. Potřeboval jsem se osprchovat, tak jsem si vždy vyhledal ubytování v soukromí. Jednou to bylo po 32 hodinách od startu v Praze za Jindřichovým Hradcem a podruhé po 44 hodinách jízdy v Dolní Moravě. V obou případech jsem se do postele dostal kolem půlnoci a ve čtyři mně zvonil budík. Čili dohromady to bylo pouhých sedm až osm hodin. Jo a taky jsem dvakrát usnul asi na deset minut přes den – jednou v autobusové zastávce a jednou na lavičce v parku. Co se spánku týče, zjistil jsem, že s jeho deficitem se člověk při aktivitě vyrovná celkem snadno a hlavně pouhé tři hodiny spánku jsou neskutečnou vzpruhou – tělo je jak vyměněné.

Nechci tě provokovat, ale pomýšlíš ještě na nějaký podobný výkon?
Už před projektem jsem věděl, že půjde o můj pomyslný Everest. Také jsem z toho měl pořádný respekt a obavy. Věděl jsem, že to bude extrém, ale nakonec to bylo těžší, než jsem čekal. Svou roli v tom sehrálo hlavně velké převýšení přejezdů mezi jednotlivými kopci, vítr a zmíněná vedra. Sáhl jsem si do všech možných rezerv jak fyzických, tak psychických. Odpověděl jsem si na otázku, co mé tělo vydrží za hranicí 24 hodin. Tu odpověď znám – zní „hodně“! Dokazovat si to znovu už nemusím a v budoucnu ani nechci, protože upřímně – nejedná se asi o nic zdravého. Teď den po dokončení projektu, kdy mozek vydal tělu impulz, že už nemusí dál, se ozvaly znovu horečky, bolesti kloubů... Regenerace bude běh na dlouhou trať, myslím, že mám možná i po závodní sezóně. Ale rozhodně to stálo za to – čtyři dny jsem žil svůj sen a na Sněžce za doprovodu rodiny a kamarádů vše vyvrcholilo v krásný pocit, který mě bude naplňovat do smrti.

Vědělo se o tvé cestě mezi lidmi?
Řekl bych, že docela jo. S hradeckou firmou Sport-Base jsme připravili on-line přenos mého pohybu. Vezl jsem s sebou přístroj, který vysílal moji přesnou pozici každých deset minut. Mnoho lidí tak trávilo dost času u internetu a sledovalo projekt v přímém přenosu. Sice jsem musel vézt hodně baterií, které neváží málo, ale stálo to za to. Byla to taková živá show, která lidi bavila.

Jak se ti šlo dolů ze Sněžky nebo jsi použil lanovku?
Ze Sněžky se mi šlo krásně, protože se mnou šla manželka a velká skupina mých kamarádů. Šli jsme pomalu a povídali si. Byla to taková sladká tečka na konec.

Zajímavých příhod bylo určitě dost.
No to teda! To by vydalo na knížku. Nejvtipnější bylo setkání s bujarou skupinou hasičů z Moravských Bránic na benzínce – oni tam přijeli s koňským povozem a já na kole. Potom jsem byl několikrát za exota na bikových trasách, lidé se mě ptali, jestli chci zabít sebe nebo kolo. No a veselá příhoda se mi stala ve Frenštátě na lavičce v parku, kde jsem si dal šlofíka po jídle. Najednou vedle mé hlavy zazní líbezný dětský hlásek: „Tati, proč tady ten pán spí?“ Chvíli mě taťka s dcerkou řešili a já dělal, jako že spím. Pak jsem se oklepal, hodil do sebe kafe a jel dál. Velký zážitek pro mě bylo shledání s kamarádem Jardou z Kadaně, který mě byl doprovodit hned v první etapě na Klínovec a pak za mnou přijel autem i do Pece! Potom ta další shledání se známými – s Michalem na jižní Moravě a bandou Pačáků na Horkách... Kluci měli i zvonce na fandění a jeli se mnou až na Mísečky, Zdenda z Jilemnice se mnou dokonce vyšlápl i na Zlaťák a Harrachovy kameny. To jsou momenty, které nezapomenu, a dávají mi jasný signál, že tím projektem jsem nežil pouze já a že taková akce má smysl, ač o tom hodně lidí před jejím startem pochybuje.

Byl jsi někdy v takovém stavu, že bys to nejraději zabalil?
Byl jsem několikrát ve stavu, kdy jsem to na chvíli musel zabalit, sednout si, natáhnout nohy, dát si pivko a na pár minut se hodit do klidu. Ale myšlenka, že se na to vykašlu – navíc s vědomím, co už mám za sebou – mě nepřepadla nikdy. To se ani nesmí stát, jakmile člověk přestane věřit sám sobě, je to v háji. Největší krize jsem zažil na jižní Moravě v protivětru a na silném slunci, potom při přejezdu z Beskyd pod Praděd – nebyly tam hospody, benzínky a pořád jen samé kopce, za kterými se ne a ne objevit vysílač na Pradědu. Tam to byl velký morál opět v hrozném vedru. A potom na Králickém Sněžníku jsem bojoval se silným deštěm a utíkal před bouřkou. Alena Zárybnická mi psala SMSky, odkud co přijde – byla to celkem napínavá hra.

Kolik tě stála tato cesta tvé hmotnosti?
Shodil jsem pouze jedno kilo. Ale mám v sobě hodně vody v podobě otoků kloubů, čili váha dolů potom tolik nejde.
















Zde jsou pro informaci ještě SMSky, které Dan během projektu poslal:
9. 6.: Vše je ready – zítra mezi 15. a 16. hod. se vydám na oběžnou dráhu z kraje Prahy.
10. 6.: Start v 15.00 hod.
10. 6. (20.00): Klínovec zdolán, z Prahy 135 km a 2364 m. Dnes mě byl na trase pozdravit kamarád z Bike Campu Jarda. Milé shledání!
11. 6. (10.00): Jsem kousek od Modravy, pivo&sekačka. Kolem půl 4 ráno padnul vojáky obléhaný Tok. Celkem 401 km a převýšení 6650 m.
11. 6. (16.00): Zdravím od Lipna, Šumava zdolána – 90 km po rozmlácených nebo kamenitých cestách, jsem vytřesenej jak ratlík. Túra na Plechý úžasná! Zatím 480 km a 8464 m.
12. 6. (9.00): Spal jsem necelé 4 hodiny v posteli u rodiny, dobrá regenerace. Javořice mě vyškolila – bloudění. Teď mám 200 km v protivětru na SK hranici. Připomínám: projekt má i charitativní část ;-).
12. 6. (21.00): Dnes šílený vítr a do toho vedro, Javořinu jsem dal silou vůle. Moc mě potěšil kámoš Michal Vlášek – našel mě a kus jel se mnou – skvělý zážitek. Pojedu přes noc.
13. 6. (6.30): Čertův mlýn zdolán – teď už zbývá velká čtyřka a z té mám respekt. Přeci jen únava se stupňuje. Už mám 1010 km a nastoupáno přes 15 000 m.
13. 6. (16.00): Po 3 dnech a 1hodině na minutu přesně padnul Praděd! Dnes extrém – hlavně to slunce, vedro a kopce...
13. 6. (21.30): Králický Sněžník dosažen – pěkně mě to tu spláchlo. Zdrhal jsem před bouřkou. Zítra se při krkonošském finále budu těšit s mnohými z vás na viděnou!

14. 6. (17:00): Vrchol Sněžky zdolán, projekt dokončen – za necelých 98 hod, 1463 km a 24 273 m! Na posledních kilometrech mě doprovodila rodina a hodně kamarádů – super zážitek. Díky všem za podporu!

text: Miloslav Pour, redaktor novopackého Achátu
foto: archiv Daniel Polman, www.lideahory.cz

Lezec.cz   [úpravy] 10:12 12.09.2015Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 dobry...20:27:44 12.09.2015
Neni to sice o lezeni, ale je to super. Dik za clanek. 28. je svatek, takze jeste staci vzit si v patek volno... hahaha. Ty prejezdy musi byt fakt na palici. Venediger mi tenkrat prisel logictejsi, od more az nahoru.
jx zeroodpovědět 

 Velká Mokrůvka21:18:03 12.09.2015
Určitě super výkon, ale pokud vím, tak na Velkou Mokrůvku se nesmí. Docela by mě zajímalo, jak to řešil.
Pavelodpovědět 
 Re: Velká Mokrůvka14:01:54 14.09.2015
Je to na hranicnim chodniku, kam se smi... Na Tok se nesmi ;)
Honzaodpovědět 

 ?10:58:53 13.09.2015
jen dotaz, ne kritika... rozhodl se propojit nejvyšší body všech čtrnácti českých krajů, ale jeho trasa ho postupně vedla přes dvanáct následujících vrcholů.
odpovědět 
 Re: ?11:10:01 13.09.2015
On uvádí Klínovec a Praděd jako nejvyšší horu dvou krajů. Nicméně ani jeden vrchol neleží na krajské hranici, ale kousek od ní. Klínovec tak leží v KV a Praděd v MS.
Jeňaodpovědět 
  Re: ?08:27:43 14.09.2015
Nejvyšší bod Ústeckého kraje je svah hory Klínovec, přijde mi logický nehledat nějakej bod někde v lese a zaokrouhlit to na vrchol hory, stejně je to s Olomouckym krajem a Pradědem.
pavelllodpovědět 

 vrcholy14:23:54 14.09.2015
Ahoj všem, díky za odezvy! Rád bych vysvětlil pár věcí týkajících se vrcholů:

1/ Vrcholů je 12, protože na dvou z nich (Klínovec, Praděd) probíhá hranice krajů. I když nejde přímo přes vrchol, stále je nejvyšší bod kraje na dané hoře. Byl by nesmysl lézt někam jinam a níž...

2/ Na 3 vrcholy se nesmí (Tok, Velká Mokrůvka a Kotel). Tok - z důvodu, že leží ve vojenském prostoru, jsem se pokoušel oficiálně zažádat o povolení. Nedostalo se mi odpovědi, a tak jsem start projektu naplánoval tak, abych tam byl okolo 2- 4 hod. ráno a nemusel s vojáky diskutovat. jinak na tento vrchol lidi často chodí a vojenský prostor bude v příštím roce zcela zpřístupněn. Další vrcholy jsou nedostupné z důvodu ochrany přírody (Mokrůvka a Kotel) a to už je důvod, který budu vždy 100% ctít. Na Velké Mokrůvce jsem to vyřešil následovně: Vystoupil jsem do sedla (1285 m), kam se smělo. Pravda, z pohledu výškových metrů jsem projekt trochu ošidil, ale už předem jsem měl plán, jak to napravit. Na Velké Javořině leží nejvyšší místo Jihomoravského kraje na úbočí hory, nikoliv na vrcholu. A já tím, že jsem pokračoval na nejvyšší bod, jsem splatil dluhy i s úroky. Kotel jsem řešil výstupem na nejbližší a pouze o 14 m nižší vrchol Harrachovy kameny. Tak teď už je snad vše jasné ;-).
Dan Pol.odpovědět 

 Foto dne:

Tratt
 Databáze cest:
Všechny cesty (179833)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Mission Impossible 8+ La Riba
Cesta Ke Smazání II Adršpach
Normální Cesta I Adršpach
Komín IV Adršpach
Berufsgärtner 8B Kremstal
Nově komentované:
O Erastis Sou 1 Kalymnos
J´Ai Du Temps Donc J´Ai De... 7b+ Kalymnos
Directa Reus 6b+ La Riba
De Sába 9- Lom Kobyla
#7 6b Margalef

 Nově v diskusi:
Re: cvaknuté první jištění - přelez | Re: cvaknuté první jištění - přelez | Re: cvaknuté první jištění - přelez | Re: cvaknuté první jištění - přelez | Re: cvaknuté první jištění - přelez | Re: cvaknuté první jištění - přelez | Re: cvaknuté první jištění - přelez | Re: cvaknuté první jištění - přelez | Re: cvaknuté první jištění - přelez | Re: cvaknuté první jištění - přelez |

 Nové komentáře:
Hmm | Re: další pohled | Re: další pohled | Re: další pohled | Re: další pohled | Re: Komunikace | Re: Ledovec | další pohled | Re: Ledovec | Re: Ledovec |

 Kde to vře:
Zkusíme to znova (63)
Rozhovor s Markem Holečkem po návratu z Langtang Lirung (6)
Rozhovor s Honzou Trávníčkem na kanálu naHoru.tv (3)
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (1)

 Nově v inzerci:
Nové lezečky Scarpa Booster Vibram XS Grip2 | Horolezecké knihy | TENDON Master PRO 9.7 | Lezečky La Sportiva Miura | Korsica | PRAHA,PRODÁM VESTU | Tenaya Indalo vel. 37 | Mammut GTX kalhoty | Prodám VHT boty a mačky | Lano |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 518 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 438 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 405 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 394 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 355 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.