LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Ježíš von si zpívá? Tak to bude zase tlama jako kráva!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Vyšla kniha Laviny v Česku
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu

Závody
SP boulder Keqiao (CHN) (18.04)
SP obtížnost, rychlost Wujiang (CHN) (25.04)
SP obtížnost, rychlost Indonesie (02.05)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Volf 11106
3.Stráník 11056
Hory:
1.Groš 7855
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)

Deníčky
5675 lezců
1143855 cest
Nové přelezy:
Vrbata 7c
Sinter Wan 7b+
Armata Sik 7b
Sascha On 7b
O Erastis 1
Braveheart 7b
Fran-Fran 7b+
Tarantula 7c
KalyNikhla 7b
Sudoku 7c

Stěny
FreeSolo - Lezecká stěna - Praha
Hotel Praha - Broumov - Broumov
Squash Arena Liberec - Liberec

Prodejny
Rock Point Vaňkovka - Brno
Rock Point - NC Šestka - Praha 6 - Ruzyně
Keen Concept Store - Palác Flóra - Praha 3

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Slavný boulder Moonwalk 7A+ v Zillertalu zničily plameny

Slavný fotogenický boulder Moonwalk 7A+ v Zillertalu v Rakousku zničily plameny velkého ohně, který pod ním někdo před týdnem z neznámých důvodů založil. Boulder figuroval mj. na přední obálce  horolezeckého průvodce po Zillertalu.

Oheň i se žháři natočili na mobil a zveřejnili 21. května na facebooku lezci z Zillertalu.

Oheň údajně založili dva neznámí mladíci z dosud neznámých důvodů. Zjevně to nebyli lezci.

Video s ohněm na Facebooku:



Zničený boulder Moonwalk nyní vypadá takto:






Horolezecký průvodce od Markuse Schwaigera s Moonwalkem na obálce



Martin Spilka leze boulder Moonwalk 7A+, Zillertal

foto by Radka Krejčí


Karta boulderu Moonwalk, sektor Sundergrund v databázi na Lezci

Článek o zničení Moonwalku na Klettern.de

sth   [úpravy] 23:00 27.05.2016Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Baueři 11:11:53 28.05.2016
Respektive jejich pohůnci. Řekl bych, že to zapadá do akcí uřezaný bh a zapatlaný chyty vazelínou.
Steveodpovědět 
 Re: Baueři 12:14:16 28.05.2016
Jestli by to dělali, kdyby se lezci vždycky chovali tak, aby je to nedráždilo
odpovědět 
  Re: Baueři 20:31:35 28.05.2016
Kdyz se takhle nekdo chova, tak problem je primarne nekde v hlave a ne jinde. Byl-li to tedy umysl znicit nejznamejsi a jeden z nejhezcich boulderu v Zillertalu.
odpovědět 
   Re: Baueři 09:33:02 29.05.2016
Ano, vhodnější by bylo seřezat lezce a napatlat vazelínou je...
odpovědět 

 :(09:10:32 29.05.2016
Těšil jsem se na něj. Tady tedy neplatí, že skála vždy počká:( To že byl ten oheň založen z důvodu boulder zničit je snad jasné. Jiný důvod (náhodný oheň) nedává absoultně smysl.. Na druhou stranu, když spoustu lezců nedodržuje zákazy a dočasné zákazy lezení v různých sektorech...
Valmarodpovědět 
 Re: :(13:59:11 29.05.2016
Ja uz videl hodne okourenejch prevyslejch skal od ohnu, ktere delaji cundraci aniz by tusili, ze tim treba nekomu nici misto sportovnich aktivit.
A ten boulder je previslej, ale pravda, ne moc.
odpovědět 
  Re: :(14:55:17 29.05.2016
Ten boulder má 4m a ta vatra určitě není čundrácký ohníček. Daleko víc by mě zajímalo, jestli to pak vzali ještě kladivem, nebo to fakt oheň dodělal jako na fotce dole. Jinak je jasné, že kouř skálu je očoudí, ale nezniči, ale když někdo hodí kámen do ohně, musí čekat, že kámen pukne..
Valmarodpovědět 
   Re: :(10:33:34 30.05.2016
Tyhle rychle soudy bez dukazu je zhouba... Viz nize.
odpovědět 
  Re: :(10:13:20 30.05.2016
Já zase viděl řadu čundráckejch ohnišť vyklizenejch kvůli tomu, že borci co si tam vytvořili boulder si vyčistili dopadovku. Nic proti, ale je třeba si uvědomit, že ty čundráci tam byli dřív a taky k tomu místu mají vztah. Vždycky je to o vzájemném respektu a empatii.
odpovědět 

 Důkaz pro bouldristy s hořákem13:54:13 29.05.2016
Napadá mě jedna pozitivní věc. Používání ohně na skálu skálu ničí. Toto je jasný důkaz. A platí to tedy logicky i pro hořák na sušení chytů v zimě a po dešti. Používání hořáku na sušení chytů je vlastně eticky ještě horší, než čin rakouských sedláků(nebo někoho, kdo prostě nemá rád lezce), protože to lezec dělá, aby si on cestu vylezl a nebere ohled na další, kteří by chtěli cestu lézt.  Myslím, že přelez s použitím hořáku by se neměl počítat.
Valmarodpovědět 
 Re: Důkaz pro bouldristy s hořákem22:03:39 12.07.2016
Použití hořáku by mělo být stavěno na roveň sekání chytů.
m.odpovědět 

 Píchnutí do vosího hnízda07:11:47 30.05.2016
Počínání Bauerů je logické, a bude jistě pokračovat. V každé oblasti my lezci děláme již dlouhou dobu "zlou krev". Chybu hledejme však především u sebe. Jsem zhnusen tím, jak většina lezců již odvykla běžné chůzi a autem se přibližují až téměř ke skalám, nerespektující ani zákony ochrany přírody, ani soukromé vlastnictví pozemků. Prostě ujít 2 km je nadpozemský úkol. Na místě pak bordel, řev, láhve od chlastu (nikdo po sobě již ani neuklízí, odnést si po osobě svůj bordel je také nadpozemský úkol). Je běžné na místě potkat lezce s pajsry, majzlíky, motorovými pilami..  Prostě dlouhodobě neudržitelný odklon od původního záměru. Tohle na druhou stranu je jen nutná obrana, pokus o navrácení přírody přírodě (bez lidí). S následky ohně si příroda poradí, to je známá věc.
Ten kdo o tom něco víodpovědět 
 Re: Píchnutí do vosího hnízda08:04:42 30.05.2016
Tak neviem kde presne nosia pajsery a motorove pily do prirodnych rezervacii ale na druhej strane chapem ze si asi 'strazca povodnych (- najsamcistejsich) zamerov' a extremne konzervativna dusicka, ale mas tam jednu chybu v argumentacii: ohen (resp.nicenie cohokolvek) zalozeny Bauermi je logicky, zatial co od lezcov je fuj? nie priatelu, VSETCI maju zakazane zakladat ohne v prirodnych rezervaciach po celej europe. Lezci zvycajne maju dost rozumu na to, aby si pockali do tmy alebo aspon ten svoj ohen dobre zamaskovali. to spravanie co popisujes sa hodi viacej na ceprov ako na lezcov, ktori si zvycajne vazia miesto kde sa da kvalitne zaliezt. Nevraviac o takej ikone ako je Moonwalk
Miroodpovědět 
  Re: Píchnutí do vosího hnízda08:36:01 30.05.2016
Řešíš ale následky, vrať se k příčině.
odpovědět 
  Re: Píchnutí do vosího hnízda10:32:56 30.05.2016
Pokud vim, tak v Zillertalu je vetsina lezeni na soukromem pozemku, majitel si tam tedy muze delat co chce. Stejne tak muze navstevnikum urcovat pravidla jaka chce.
odpovědět 

 Jak to skutečně bylo09:27:43 30.05.2016
Než se tady rozpoutá vášnivá diskuze, jak se již stalo na FB nebo 8a, tak by si o tom mohl autor třeba přečíst něco víc. Oheň udělali 2 mladí kluci, kteří jako každý rok (s pověřením majitele pozemku) uklízeli pastviny před letem. Nejsou lezci a dané místo jim prostě přišlo na oheň vhodné - je tam málo trávy a je to závětří. O tom co dělají pro lezeckou komunitu neměli ani páru. Sám majitel i kluci se pak vyjádřili, že jim to je moc líto a že vůbec netušili co vyvedli. Musíme si uvědomit, že co pro nás lezce znamenají kameny, to nelezcům přijde jako kus šutru na zemi, který nemá nijakou společenskou hodnotu. Do budoucna se majitel domluvil s OAEV, že o ohni se vždy budou informovat aby se nic podobného už neopakovalo. Na druhou stranu, MOONWALK už není ale možná tam vznikl nový zajímavý boulder i když asi ne za 7A+... Samého mě to moc mrzí, protože jsem si tenhle boulder loni rozlezl a letos jsem ho chtěl vylézt. Mimochodem v Sundergrundu padla loni skalní lavina (a něco padlo i letos), takže ve srovnání s průvodcem je tam páv balvanů navíc a taky se už něco moc lézt nedá.
 mifoodpovědět 
 Re: Jak to skutečně bylo09:48:49 30.05.2016
Díky. Zase mi tu chybí tlačítko lajk. Páni admini, co takhle propojit lezce s facebookem, aby diskuse nabraly jiný směr ;-)
Bídaodpovědět 
  Re: Jak to skutečně bylo10:01:07 30.05.2016
ne ne ne, ja chci retro... kazdopadne palec hore!
janodpovědět 
   Re: Jak to skutečně bylo10:35:51 30.05.2016
Presne! Hlavne at je nenapadne udelat layout, ktery by umoznoval obrazky v textu sirsi nez 300 px. To by pak na nich mozna i bylo neco videt a lidi by sem zacali prispivat a cist.
odpovědět 
 Re: Jak to skutečně bylo10:07:13 30.05.2016
Díky za doplnění.
 Standaodpovědět 
 Re: Jak to skutečně bylo17:34:52 30.05.2016
Omluvam se za vyrok, ze zamer boukder znicit byl jasny. Mel jsem napsat, ze je jasne, ze to neni cundracky ohnicek. Dekuji za upresneni. Je necekane fajn vedet,ze o konflikt se sedlaky neslo. Na dalsim komentu, ze by se melo zasadne postihovat pouzivani flambovani chytu, protoze je jasne videt, co s nimi ohen dela, trvam. Hlavne proto, ze se to rozmaha mezi spoustou lezcu, kteri se drave prokousali k 8Ajdum a ovlivnuji dalsi jeste mladsi lezce. Tenhle trend mi prijde nestastny.
Valmarodpovědět 

 volný profil12:04:14 30.05.2016
Asi bych to neviděl jako takovou tragédii, něktěří šikovní borci by tam asi dokázali vytvořit nový zajímavý směr obdobné obtížnosti. 
Karelodpovědět 
 Re: volný profil13:16:23 30.05.2016
?
Bouldery se venku netvori. Proste tam bud je nebo neni :).

Jde o to, zda novy kousek bude stejne krasny jako ten predchozi (patril k nejkrasnejsim a nejznamejsim boulderum oblasti).

Jistou historickou roli uz ale novy boulder mit nebude, tedy pro mnoho pametniku oblasti sve kouzlo ztrati, stejne jako by napr. Kobyla v Prihrazech ztratila pro mnohe kouzlo, kdybys ji ze vsech stran ofrezoval o 1 metr.
odpovědět 
  Re: volný profil14:17:20 30.05.2016
Jak to,že netvoří :) A co Žihle? Vlastně ta ne,tam se kartáčuje :D
odpovědět 
   Re: volný profil14:32:58 30.05.2016
Pravda. Opemnel jsem Reschovu modulaci skal :). Ale ta se snad v Zillertalu nedeje.
odpovědět 
    Re: volný profil15:03:11 30.05.2016
Pokud na tom vašem šutráku ta modulace neproběhne, tak si tam moc nezalezete, páč stejně, jak se odloupla jedna plástev, se bez důkladnýho opracování sbíječkou odloupne i ten zbytek.
honzaodpovědět 
     Re: volný profil17:56:15 30.05.2016
Byl ses tam podivat nebo z ceho cerpas?
odpovědět 
      Re: volný profil20:04:12 30.05.2016
Nebyl. Čerpám z téhle fotky: http://tinyurl.com/zatlpfd . Namítat něco proti opracování toho ohořelýho šutru, to zavání neoklasicismem. Bral bych to tak, že přírodní živly skálu poničily a přírodní živly (horník je přeci také součást přírody) ji zase opraví.
honzaodpovědět 
       Re: volný profil20:08:52 30.05.2016
Hmmm, nejak porad nechapu, z ceho si tak jiste "vykoukal", ze bude nutna modulace..
odpovědět 
        Re: volný profil11:13:47 01.06.2016
Vykoukal jsem to z tý fotky. Při pokusech se budou odlupovat další a další plástve narušený žárem. Samozřejmě si tím nejsem 100% jistej, ale jsem o tom přesvědčenej natolik silně, že jsem si dovolil komfort nepoužití slovního obratu "myslím si, že..", kterej jinak běžně používám.
honzaodpovědět 

 Užívání hořáků09:58:48 01.06.2016
Valmare, naprostý souhlas se vším včetně pokutace za používání. Tento trend je nepřípustný. Je mi opravdu líto co dnešní ne/výkonostní lezec dokáže udělat jen kvůli svému egopřelezu. Natavení pravidel etiky je víc než na místě viz. článek od Oliho pro inspiraci http: //boulder.sk/clanky/boulderingova- etika-mna-sa-to-netyka/ (odstraň mezery)
Jackalpackalodpovědět 

 Foto dne:

Tratt
 Databáze cest:
Všechny cesty (179833)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Mission Impossible 8+ La Riba
Cesta Ke Smazání II Adršpach
Normální Cesta I Adršpach
Komín IV Adršpach
Berufsgärtner 8B Kremstal
Nově komentované:
O Erastis Sou 1 Kalymnos
J´Ai Du Temps Donc J´Ai De... 7b+ Kalymnos
Directa Reus 6b+ La Riba
De Sába 9- Lom Kobyla
#7 6b Margalef

 Nově v diskusi:
Re: cvaknuté první jištění - přelez | Re: cvaknuté první jištění - přelez | Re: cvaknuté první jištění - přelez | Re: cvaknuté první jištění - přelez | Re: cvaknuté první jištění - přelez | Re: cvaknuté první jištění - přelez | Re: cvaknuté první jištění - přelez | Re: cvaknuté první jištění - přelez | Re: cvaknuté první jištění - přelez | Re: cvaknuté první jištění - přelez |

 Nové komentáře:
Hmm | Re: další pohled | Re: další pohled | Re: další pohled | Re: další pohled | Re: Komunikace | Re: Ledovec | další pohled | Re: Ledovec | Re: Ledovec |

 Kde to vře:
Zkusíme to znova (63)
Rozhovor s Markem Holečkem po návratu z Langtang Lirung (6)
Rozhovor s Honzou Trávníčkem na kanálu naHoru.tv (3)
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (1)

 Nově v inzerci:
Nové lezečky Scarpa Booster Vibram XS Grip2 | Horolezecké knihy | TENDON Master PRO 9.7 | Lezečky La Sportiva Miura | Korsica | PRAHA,PRODÁM VESTU | Tenaya Indalo vel. 37 | Mammut GTX kalhoty | Prodám VHT boty a mačky | Lano |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 518 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 438 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 405 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 394 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 355 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.