LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Gravitace je sviňa!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Vyšla kniha Laviny v Česku
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu

Závody
SP boulder Keqiao (CHN) (18.04)
SP obtížnost, rychlost Wujiang (CHN) (25.04)
SP obtížnost, rychlost Indonesie (02.05)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Volf 11106
3.Stráník 11056
Hory:
1.Groš 7855
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)

Deníčky
5675 lezců
1143855 cest
Nové přelezy:
Vrbata 7c
Sinter Wan 7b+
Armata Sik 7b
Sascha On 7b
O Erastis 1
Braveheart 7b
Fran-Fran 7b+
Tarantula 7c
KalyNikhla 7b
Sudoku 7c

Stěny
Boulder Bar - Praha 7
Rock 'n' Wall - Plzeň
SAUNA - Plzeň

Prodejny
Rock Point OC Olympia - Brno
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Nejasnosti nad olympijskou kvalifikací před závodem v Toulouse

Japonci žalují IFSC

Nejasnosti panují kolem závodu v Toulouse, který má za 3 týdny sloužit ke kvalifikaci na olympiádu 2020. IFSC změnila nedávno pravidla, když zrušila kvótu 2 mužů a 2 žen na jednu zemi, Japonci jí kvůli nominacím žalují a zatím není jasné, kdo má v Toulouse startovat.

Informují o tom lezecké portály 8a.nu a obsáhle britský ukclimbing.com.

Japonci v žalobě protestují proti tomu, že musejí vyslat na olympiádu v Tokiu své dva závodníky a dvě závodnice nominované v létě na MS v Hachioji, ale přitom je podle 8a.nu známo, že by se chtěli o nominacích rozhodnout později podle aktuální formy blíže před olympiádou.

Nedávno závodníci dostali od IFSC pozvání do Toulouse, ale pak se objevila informace, že se kvóta 2 mužů a 2 žen na jednu zemi ruší. To zjevně souvisí s japonskou žalobou. Tedy není jasné kolik Japonců do Toulouse pojede a kdo z ostatních, kteří se podle původního pravidla do Toulouse nominovali, tam nakonec bude moci startovat.

V Toulouse ve Francii (28. listopadu až 1. prosince) má totiž  podle nominačních pravidel startovat 20 mužů a 20 žen nejlepších v kombinovaném rankingu. Náš Adam Ondra je v kombinovaném rankingu na 2. příčce, tedy by ho nejasnosti ohledně startovní listiny ani japonská žaloba neměly ve startu ohrozit.

Viz aktuální kombinovaný ranking:

kombinovaný ranking


IFSC COMBINED WORLD CUP RANKING 2019

V Toulouse se pak má na olympiádu kvalifikovat nejlepších 6 mužů a 6 žen.


Více o nejasnostech viz:

8a.nu: 0 - 8 from Japan in Toulouse?

ukclimbing.com: Japanese Federation sues IFSC, Olympic Selection Rule Changes Confuse


StandaH   [úpravy] 12:20 09.11.2019Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 nový sport12:39:33 09.11.2019
Ano. Olympiádou se z lezení stává definitivně úplně jiný, nový sport. Lobing, zákulisní vyjednávání, odvolávání, rozhodování pod tlakem, peníze - věci, které byly ještě v nedávným dobách našemu sportu spíš cizí. Je to vlastně úplně logické. A vlastně je to dobře, ať je to od skal a kamarádech co nejdál....
I tak budu AO nesmírně fandit...
petrodpovědět 
 Re: nový sport14:35:29 09.11.2019
Nemyslím si, že se z lezení jako takového stává úplně jiný sport. Ze sportovního na nejvyšší úrovni možná, ale zbytku se to dotkne pramálo. Profesionální sport je svět sám pro sebe a od dob, kdy olympiáda není klání amaterů, ale marketingový produkt, má s “normálním” sportem pramálo společného. Vyzní to jako dehonestace, ale olympiáda v dnešní podobě, není nic jiného, než divadlo. Ať dopadnou všechny spory, odvolání a stížnosti jakkoliv, to pravé pohodové lezení, s prolezenými prsty a ohněm na konci dne, bude pořád stejné. Možná snad přibude těch, kteří mají lezení místo fitka... to je ale asi tak vše.
odpovědět 
 Re: nový sport14:54:35 09.11.2019
Tak rákosníci čujou více placek, nic víc bych za tím nehledal. Su zvědavej na styl těch cest a boulderů, nakonec rychlost bude jediná objektivní...
odpovědět 
  Re: nový sport18:03:19 09.11.2019
"Tak rákosníci čujou více placek, nic víc bych za tím nehledal."

To bylo slabší. Je to totiž přesně o tom, co Petr píše.
odpovědět 
 Re: nový sport16:30:54 09.11.2019
hele, to že jsou běžky nebo volejbal olympijskej sport, ještě neznamená, že mi někdo brání to praktikovat na mý softmoverský úrovni, objet si jizerskou padesátku mimo termín na bruslích ve dvojnásobném čase než je (klasický soupaž) rekord trati nebo na chalupě strávit epesní sobotní odpoledne na plácku, kdy věkový rozdíl mezi nejstarším hráčem a nejmladší hráčkou je jednašedesát let.
jo, jasně, olympiáda přivede víc frikulínů a kreténů a dětiček ambiciozních hovad, ale mám pocit, že by se jima mohlo dláždit už teď. čili vlastně vocogou?

z toho, že v obecném povědomí nebude nejlepším horolezcem nějakej himalájskej kompletovač normálek, ale nejlepší překližka, mi asi zbytky kdysi bujné kštice nevypadají.
Lukas B.odpovědět 
  Re: nový sport20:11:43 10.11.2019
+1
pepanodpovědět 

 jestli17:59:55 09.11.2019
Jestli je to opravdu tak, jak se píše, tak jsou Japonci trapáci a ještě trapnější je na základě jejich breků něco měnit.
odpovědět 
 Re: jestli09:13:49 10.11.2019
Někdo by jim měl připomenout, kdo prohrál poslední válku...
odpovědět 
  Re: jestli09:26:03 10.11.2019
...Honduras? Angola?
odpovědět 
   Re: jestli11:09:51 10.11.2019
Spíš Ušáci a s nima celý NATO v Afganistanu...
odpovědět 
    Re: jestli21:57:17 10.11.2019
trochu si pleteš prohanou válku s nechutí dál se patlat s kusem kamenitý země. Kdyby ji USA a před tím CCCP opravdu chtěli, tak už ji maj
trochuodpovědět 
     Re: jestli17:39:13 11.11.2019
Převrátit to tam vzhůru nohama by asi zvládli, ale vyhrát ne, pokud se výhrou rozumí, že z toho něco mám.
odpovědět 
     Re: jestli12:58:35 12.11.2019
myslel jsem jejich poslední válku, a že mají být pokorní a nevyskakovat si...
odpovědět 
 Re: jestli11:36:17 10.11.2019
Není jasné jak to je, protože nikdo nebo skoro nikdo neví, jaká byla komunikace mezi ifsc a japoncema. Ale víme co říká ofiko dokument z července 2019 (QUALIFICATION SYSTEM – GAMES OF THE XXXII OLYMPIAD – TOKYO 2020). Ten je v otázce hostitelské země dost stručný. Zjednodušeně říká jen, že Japonci mají garantované jedno místo v každé kategorii. Nic víc. Jinak žádné výjimky z kvalifikačního kolotoče Japoncům nedává. Vyvozovat si z toho, že když se 1 borec kvalifikuje skrz normální systém tak že si tam můžu druhého nějak libovolně dosazovat mimo kvalifikační pravidla je hodně divoký výklad. Netuším jak na to Japonci přišli. Pokud nemá máslo na hlavě někdo z ifsc, který jim to takhle moh nějakým třeba mailem nakukat, tak je chyba u Japonců.

Naopak stejný dokument nikdy neříkal nic o nějakém omezeni pravidlem dvou borců z každé země pro kvalifikaci do Toulouse. Jedine omezeni ze tam nemůžou ty co už se kvalifikovali. To omezeni max dvou se objevilo až v informačním letáku (info sheet), což asi těžko muže být oficiální dokument. Tady udělali jednoznačně chybu ifsc. Důsledek je ze logicky teď ifsc musela leták opravit aby ladil s kvalifikacnima pravidlama. A taky je důsledek, ze do Toulouse může jet X Japonců, i když se z nich logicky nikdo už kvalifikovat nemůže. Ale to jejich chyba není. Tak staly se už horší věci. Mas
odpovědět 
  Re: jestli13:33:37 10.11.2019
"Tak staly se už horší věci."

Tenhle argument mi přijde většinou hloupý a v tomto případě určitě...
odpovědět 
  Re: jestli23:53:01 10.11.2019
Jsi si tím výkladem úplně jistý? Co jsem se tak díval, tak jsou určené kvalifikační způsoby a počty závodníků, jak celkově, tak z každé oblasti. A k tomu má hostitelská země garantované v každé kategorii jedno místo. Toto místo se přidává ke stanoveným počtům. Takže já to chápu tak, že normálně mají proběhnout všechny ty opičárny jako jsou kvalifikační závody a žebříčky a platí zde stanovené počty závodníků. A až toto vše bude uzavřeno, tak k tomu může hostitelská země přidat toho jednoho závodníka navíc. Japonci by tedy měli mít právo na stanovený max počet závodníků z jedné země plus jeden navíc. A našel jsem to i v kvalifikaci jiných sportů. Orig dokumenty se mi studovat nechce, ale předpokládám, že to budou mít všechny sporty stejně. A k tomu je ještě potřeba připočíst divoké karty. V lezení (muži či ženy) to tedy je 18 lidí dle standardních nominačních kritérií plus 1 člověk z hostitelské země plus 1 člověk na divokou kartu.

Z odstavce Host Country Places popisu IFSC to nemusí být zřetelné, ale ten dokument zároveň obsahuje odstavec Total Quota for Sport Climbing, kde je to přesně rozepsané. 18 sportovců dle QUALIFICATION PLACES (7+6+5), 1 sportovec dle HOST COUNTRY PLACES a 1 sportovec dle TRIPARTITE COMMISSION INVITATION PLACES. Vše je myšleno pro jednu kategorii, muži nebo ženy, celkový počet závodníků je samozřejmě 2x, tedy 40 celkem. 36 normálně kvalifikovaných a 4 dosazení.
odpovědět 
   Re: jestli14:56:50 11.11.2019
A současně limit 2 závodníci z jedné země? Nebo by toto kriterium umožnilo startovat 3 japoncům? (2 kvalifikovaní + 1 dosazený)
Inžaodpovědět 
    Re: jestli18:43:13 11.11.2019
Podle mne, když splní část kvalifikační, mohou mít z klasické kvalifikace dva Japonce. A k tomu se připočítává jedno místo pro hostitelskou zemi a jedno pro divokou kartu. Tedy, hodně teoreticky, kdyby Japonci kvalifikovali dva lezce, jednoho přidali jako hostitelského a jednomu byla udělena divoká karta, mohli by mít závodníky 4.
odpovědět 
     Re: jestli11:04:27 21.11.2019
Ne. Garantované místo není navíc. Je to jen jedno jisté. Pokud se z hostitelské země někdo kvalifikuje, ta garantované místo nevyužije. Divoká karta nevím, ale hádal bych, že ani ta nebude mít přednost před limitem na zemi.
m.odpovědět 
   Re: jestli17:10:02 11.11.2019
Divoká karta je už myslím udána.
odpovědět 
   Re: jestli17:10:03 11.11.2019
Divoká karta je už myslím udána.
odpovědět 
   Re: jestli17:10:07 11.11.2019
Divoká karta je už myslím udána.
odpovědět 
   Re: jestli17:10:09 11.11.2019
Divoká karta je už myslím udána.
odpovědět 
   Re: jestli17:48:06 13.11.2019
Není možný být si jistý nějakým výkladem. Ale variantu že by mohli startovat tři Japonci pokud vím netvrdí ani Japonci sami. Spor je jen o tom jestli je natvrdo kvalifikovaný Kai nebo jestli si ještě můžou vybrat někoho jiného.

Ano, v tom dokumentu jsou takhle ty počty, ale zároveň je tam i popsaný postup realokace nevyužitého místa hostitelské země. Alokuje se na nejlepšího nekvalifikovaneho z MS v Jpn, což je Yannick Flohé. Ale kdyby se v Toulouse kvalifikoval Honza Hojer, tak je Yannick ze hry (s Megosem už dva Němci před nim) a další je Coleman z USA. Stejně se realokuje nevyužitá divoká karta.

Nevím o tom že by divoká karta byla využita, nesleduju to tak moc zas. Na 8anu psali že ta má ještě speciální pravidla že se vztahuje jen na “málo zastoupené” země na minulých dvou OH. A že tuhle podmínku nesplňuje nikdo z těch, co zase splňujou další kritéria ifsc. Takže nejspíš asi udělena nebude.

Nemají to všechny sporty stejně. V některých sportech se přiděluje místo na zemi, takže třeba bikeři mají jistého min jednoho Čecha ale vybere ho národní svaz. U lezení to tak není. Když třeba pro nemoc vypadne Kanaďan tak ho nahradí Němec, když nemůže ten tak Američan, atd atd podle poradi v Hachioji. M
Gaučový sportovec co má dálkový ovladač a nebojí se ho použít odpovědět 
    Re: jestli18:29:29 13.11.2019
Tím, že to mají všechny sporty stejné, jsem myslel počty. Tedy standardní počty závodníků plus se přičítá jedno místo navíc pro hostitelskou zemi.

Ve zbytku nevím, a abych řekl pravdu, nechce se mi to zkoumat. Ale podle tvého popisu by jedno místo navíc pro hostitelskou zemi tak mělo smysl pouze v případě, že se nekvalifikuje dostatečný počet jinak. A místo je garantované, ne že pokud se kvalifikuje max počet normálně, tak ho dají někomu jinému.
odpovědět 

 Foto dne:

Tratt
 Databáze cest:
Všechny cesty (179833)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Mission Impossible 8+ La Riba
Cesta Ke Smazání II Adršpach
Normální Cesta I Adršpach
Komín IV Adršpach
Berufsgärtner 8B Kremstal
Nově komentované:
O Erastis Sou 1 Kalymnos
J´Ai Du Temps Donc J´Ai De... 7b+ Kalymnos
Directa Reus 6b+ La Riba
De Sába 9- Lom Kobyla
#7 6b Margalef

 Nově v diskusi:
Re: cvaknuté první jištění - přelez | Re: cvaknuté první jištění - přelez | Re: cvaknuté první jištění - přelez | Re: cvaknuté první jištění - přelez | Re: cvaknuté první jištění - přelez | Re: cvaknuté první jištění - přelez | Re: cvaknuté první jištění - přelez | Re: cvaknuté první jištění - přelez | Re: cvaknuté první jištění - přelez | Re: cvaknuté první jištění - přelez |

 Nové komentáře:
Další další pohled | Hmm | Re: další pohled | Re: další pohled | Re: další pohled | Re: další pohled | Re: Komunikace | Re: Ledovec | další pohled | Re: Ledovec |

 Kde to vře:
Zkusíme to znova (64)
Rozhovor s Markem Holečkem po návratu z Langtang Lirung (6)
Rozhovor s Honzou Trávníčkem na kanálu naHoru.tv (3)
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (1)

 Nově v inzerci:
Nové lezečky Scarpa Booster Vibram XS Grip2 | Horolezecké knihy | TENDON Master PRO 9.7 | Lezečky La Sportiva Miura | Korsica | PRAHA,PRODÁM VESTU | Tenaya Indalo vel. 37 | Mammut GTX kalhoty | Prodám VHT boty a mačky | Lano |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 518 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 438 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 405 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 394 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 355 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.